Mb Independent

Vanadisvägen 24, 113 46 Stockholm — Visa karta

3.0 i betyg av av 4 omdömen

Specialisten på reservdelar till tyska bilar. Vi lagerför mer än 15.000 artiklar!
Konkurenskraftiga priser! Stort urval för omgående leverans!
Vid beställning, FULLT SORTIMENT!

Läs vad 4 kunder tycker om Mb Independent

• Reco tipsar!
    Min Bil Bromma
    4.4 / 5 i betyg — 1506 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips"
  • Per-Olof A

2019-02-05

Per-Olof A skrev om Mb Independent
    Det här kan bli en lång historia men jag ska försöka hålla den så kort det går. Jag har alltså en Mercedes med 3 konstaterade fel. Vänster halvljus krånglar. Automatväxeln krånglar och motorlampan lyser. Jag köper två nya xeon-lampor hos MB för 2000 kr. Hjälper inte...köper en nya styrenhet för 4000 kr som aldrig blir monterad. Lämnar in bilen för ett kostnadsförslag för motorlampan för 1200 kr. Man gör en undersökning och kommer fram till att kamaxelkedjan är för lång(?). En reparation av detta skulle kosta c:a 10- 12 000kr. När jag kommer in med bilen för åtgärd får jag höra att man har talat med en expert och kommit fram till att det är frågan om byte av kamaxelbalansaxeln...ett känt fenomen på den här motortypen. Kostnad hos MB skulle vara c:a 35- 40 000kr. Ett problem dock...det här är en ganska avancerad operation som inte MB kan utföra enligt chefen. Dagen efter åker jag in till MB för att försöka lämna tillbaka styrenheten eftersom vi har beslutat att skaffa en ny bil. Kalla handen. "Vi tar inte tillbaka elektroniska detaljer" fick jag till svar av chefen. Styrenheten har legat i sin originalkartong hela tiden. Summan av kardemumman blir att jag har betalat 2000+4000+1200= 7 200kr för ingenting. OK...jag har fått någon sorts "tillgodohavande" på 4000kr.

Jag är mycket besviken på bemötandet av chefen.

Historien avslutas med att vi åkte raka vägen och köpte en ny Mercedes Läs mer
  • Fredrik S

2014-04-30

Fredrik S skrev om Mb Independent
    Dåligt bemötande Läs mer
  • Reco tipsar!
    AutoStable - Motoroptimering.se
    4.6 / 5 i betyg — 464 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Efter att optimerat 4 st vw passat alltrack td -2014 med ett fullgott resultat med mera kraft och vrid och mindre bränsleåtgång ca 15 %. Vi"
    Rs Produkter A
  • Erik S

2008-01-22

Erik S skrev om Mb Independent
    Om du behöver en reservdel, byta till vinter- eller sommardäck, nya mattor eller full service till din Merca så är det hit du ska! Hauser och Gordon tar mycket väl hand om dig.
    Ringde förra veckan för att bilen sa att den ville ha service. "När vill du komma?" frågade MB Independent. "Mjaa, hinner inte idag, men i morgon kanske?" Ja, det blir bra". Färdigt samma dag, schyssta priser, stämpel i serviceboken... Tack för att ni finns!!!
    Ni håller fanan högt och ger oss tron på bilmekaniker som yrkesgrupp tillbaka. Läs mer

Bästa Reservdelsförsäljarna nära Mb Independent:

Johanna Einarsdotter L Johanna Einarsdotter L tycker:
“Trevliga killar som gör det de...” Läs mer
Min Bil Bromma (3.9km)
FixaBildelar (5.1km)