Alla kategorier Bilverkstad Kronoberg Älmhult Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Mekonomen Bilverkstad Älmhult

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Torngatan 4, 343 34 Älmhult — Visa karta

Här hos oss på Mekonomen Bilverkstad Älmhult får du ett enklare billiv. I vår verkstad finner du reservdelar av hög kvalitet till ett bra pris, och har vi inte precis det du behöver har vi möjlighet att beställa in det.

Förutom att du får bilen fixad får du även ta del av vår expertis. Till oss är du välkommen vare sig du behöver reparera bilen, byta däck, byta olja eller bara behöver tips och råd om hur du tar hand om just din bil på bästa sätt. Vi har korta leveranstider av reservdelar, fri frakt till våra butiker och lång garanti. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 43 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Älmhult

• Björn Peter E
    Björn Peter E skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Normal service på bilen. Enkelt att boka tid och förklara vad jag ville ha hjälp med.

Snabb och bra återkoppling vid hämtning av bilen.

Mycket nöjd. Läs mer
  • Tonny N
    Tonny N skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag har servat min bil på Mekonomen, Älmhult undre några år nu. Jag blir alltid trevligt bemött och får bra råd angående bilen. Läs mer
  • Gerd Monika Birgitta C
    Gerd Monika Birgitta C skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Allt var jättebra. Tusentack! Läs mer
  • Sofie Ingrid Birgitta M
    Sofie Ingrid Birgitta M skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Ärligt och trevligt bemötande från första telefonsamtal. Tydlighet ihop med bra service ger ett bra betyg. Att man sedan löste problemet snabbt och korrekt gör att vi återkommer som kunder. Läs mer
  • Pia Katarina S
    Pia Katarina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra bemötande trevlig kundmottagare Läs mer
  • Stefan Mikael C
    Stefan Mikael C skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag beställde en framvagnsinställning till min Volvo S80. Jag fick uppleva ett trevligt och givande möte med Christoffer (kundmottagaren) som ordnade en bokningstid som passade bra för mig. När det var dags för inställningen så blev jag väl mottagen och arbetet utfördes medan jag väntade. Efter provkörning fick jag en bra återkoppling om vad för justeringar som utförts på bilen. Läs mer
  • Ingegerd Cecilia L
    Ingegerd Cecilia L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Både jag och min bil är lika nöjda som vanligt. Läs mer
  • Jan-henrik Mikael S
    Jan-henrik Mikael S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra service och trevlig personal både i butiken och kundmottagningen. Läs mer
  • Ruth Kerstin R
    Ruth Kerstin R skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bokade tid för service, bra bemötande, fick information om vad som ingår i service, och vad det kommer att kosta. Läs mer
  • Sven Olof August S
    Sven Olof August S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra sevice och bemötande Läs mer
  • Jan-eric Vilhelm A
    Jan-eric Vilhelm A skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Snabb och bra service, kom till direkt, trots ej förbokad tid.
    Lite väl hög prishöjning för vinterförvaring av hjulen. Läs mer
  • Anders Lars-göran A
    Anders Lars-göran A skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra bemötande av personalen i verkstad och butik. Fasta priser på reparationer som har stämt vid utfört jobb . Läs mer
  • Hanna Elise S
    Hanna Elise S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Fick en tid snabbt men lite sämre bemötande än vad jag brukar få Läs mer
  • Ingrid Å
    Ingrid Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Kunde ej åtgärda felet och bytte batteri som kanske inte behövdes. Kommer därför ej att anlita dem fler gånger.
    Bemötande har varit ok. Läs mer
    2018-01-25 Christian E svarar Ingrid Å
    Hej!

Tack för er feedback men tråkigt att du inte är nöjd. Du får gärna höra av dej till mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så ska jag sätta mej in i ert ärende och kolla varför vi inte kunde gå vidare med er bil.

Christian Eliasson
    Verkstadschef
  • Hans Per-åke J
    Hans Per-åke J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Byte av torkaarm vänligt bemötande. Tiden stämmes vad de sa Läs mer
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag har lämnat mina bilar kanske 15ggr till Mekonomen och är nöjd med dom . Sist fick jag fel vinterdäck ditsatta men blev kompenserad med ett par bättre och dyrare däck . Läs mer
  • Marie Christine W
    Marie Christine W skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra ! Bra bemötande och ringer ombudet är något som är fel eller inte behöver bytas något Kanon !
    Med vänlig hälsning, Marie Läs mer
  • Emma Caroline S
    Emma Caroline S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Väldigt bra bemötande och allt är väldigt smidigt, snabbt åtgärdat och får sms när allt är klart och det underlättats :) Läs mer
  • Sören L
    Sören L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Service byte sommar däck till vinterdäck däckhotell Läs mer
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket trevligt bemötande. Hjälpsamma. Kostnadsmedvetna - bra priser och de försöker alltid hitta en bra, prisvärd lösning åt mig.
    Har gjort åtskilliga reparationer, service, däckbyte, däckinköp, förvaring, reparation av släp.
    Ett mycket stort plus är att de alltid i mån av tid skjutsar och hämtar till och från arbetet när de har min bil Läs mer
  • Frank N
    Frank N skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    MYCKET BRA VARJE GÅNG. BRA SERVICE.NÄR JAG ÄR DÄR Läs mer
  • Joel J
    Joel J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Byte av pump för katalysator. Mkt bra bemötande, mkt nöjd med helheten. Läs mer
  • Alf Gunnar S
    Alf Gunnar S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Hjulbytet fungerade bra. Inget att anmärka. En nackdel för mig var att kundmottagningen stämde så tidigt.
    Den som tog emot bilen var dock tydlig med att det var så. Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Inget vidare tyvärr. Lämnade in bilen för åtgärd av 3 st punkter som bilprovningen hittade. Endast 2 blev åtgärdade, som tur var upptäckte jag det innan jag körde till bilprovningen igen. Sist jag var där så skulle jag byta till vinterdäck. Efter jag hämtat bilen så började det smälla i vänster framdäck. Åter tillbaka där det visade sig att däcket inte var fastskruvat. Blir tvungen att välja annan verkstad i framtiden. Läs mer
    2017-12-16 Christian E svarar Peter H
    Hej Peter!
    Tack för er feedback. Jag beklagar att ditt besök hos oss inte blev riktigt bra. Jag skulle gärna vilja veta mer om anmärkningen från bilprovningen som ej blev åtgärdad? Du får gärna höra av dej till mej på Christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se
    Christian Eliasson
    Verkstadschef
  • Olga R
    Olga R skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Helt nöjd med allt och kommer troligen anlita dem igen Läs mer
  • Maria Emma Margareta L
    Maria Emma Margareta L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Reparation av bil, realistiskt offert, trevligt bemötande, väl utfört arbete Läs mer
  • Karl August Christian S
    Karl August Christian S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Brukar byta mina däck hos Mekonomen i Ämhult samt göra mindre servicearbeten. Servicearbetet är alltid bra, speciellt den tyska killen är duktig. Killarna som jobbar i butiken behöver dock verkligen lära sig kundbemötande och inte prata illa om företaget när kunder hör. Brukar sitta och vänta i butiken under service och då hör jag alltid deras skitsnack. Detta är verkligen inte bra speciellt då jag själv är aktieägare i Mekonomen. Läs mer
  • Rosemary H
    Rosemary H skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    OK bemötande och skjuts hem efter lämnade av bil. Läs mer
  • Nils Petter Henrik F
    Nils Petter Henrik F skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mekonomen i Älmhult har alltid gjort sitt yttersta för att möta mig som kund och har varit mer tillmötesgående än man kan begära. Deras prissättning är adekvat och de har alltid utfört jobbet på ett utmärkt sätt. Rekommenderas. Läs mer
  • Karin Anita A
    Karin Anita A skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag fick hjälp med att skifta till vinterdäck. Det fanns egentligen ingen tid, men de klämde in mig ändå eftersom det hastigt kommit på en Stockholms resa. Vi är mycket tacksamma över att de var så flexibla. Bemötandet var mycket trevligt. Läs mer
  • Ingrid Catharina H
    Ingrid Catharina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bytt däck och lampa. Mycket effektivt och trevligt bemötande! Mvh Catharina Holden Läs mer
  • Joacim Willy N
    Joacim Willy N skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bemötandet bra, men att Reco gått in och ökat priset på däckshotell till mer än det dubbla är rent uselt, och därför får Reco uselt betyg, Mekonomen fortfarande bra. Kommer sluta ancända era tjänster från nu. Läs mer
  • Ove L
    Ove L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Väldigt bra bemötande rakt igenom, jag har senast skiftat däck från sommardäck till vinterdäck med däck hotel. Fram över kommer jag nog att byta kamrem på våran bil på Mekonomen .
    Sammanfattningsvis är det bara positiv. Läs mer
  • Eva Carina R
    Eva Carina R skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Har bytt däcken på bilen hos er under flera år och också utnyttjat däckhotellet. Alltid bra service av trevliga killar. Läs mer
  • Lars Svante Ingemar S
    Lars Svante Ingemar S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Alltid positivt bemött! Har mina vinter/sommarhjul i lager här. Aldrig någon sur min vid efterdragning av hjulbultar t ex ( har jag varit med om på tidigare ställen)! Läs mer
  • Paul A
    Paul A skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Vid besiktningen av bilen så fick jag beta att mina bromsskivor och backar var i dåligt skick. Kontaktade Mekpnomen verkstaden i Älmhult och frågade om dom kunde hjälpa mig. Fick tid veckan efter och ett pris. Jobbet blev klart på EM dag och till det priset jag fick, bromsar a fungerade fantastiskt och bilen blev sim ny. Utmärkt jobb och till sagt pris. Bra jobbat Mekonomen, från en nöjd kund. Läs mer
  • Per Svante N
    Per Svante N skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra, vänligt, snabbt mm när det gäller beställning, genomförande och information av 6000-milaservicen. Läs mer
  • Christer G
    Christer G skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Perfekt kundbemötande och serviceinriktade Läs mer
  • Kjell Christoffer T
    Kjell Christoffer T skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Det var bra inga konstigheter alls Läs mer
  • Jonas Henrik W
    Jonas Henrik W skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Snabb service och bra pris.
    jag är nöjd 👍 Läs mer
  • Jan Erik B
    Jan Erik B skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Alltid lika trevliga när jag handlar eller lämnar in bilen på verkstaden.
    Aldrig varit några problem.
    Har jag bekymmer så löser Mekonomen det.
    Pga detta så återkommer jag hela tiden till Mekonomen.

Mvh Erik Boström Läs mer
  • Lars Palle C
    Lars Palle C skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Hemsk upplevelse! Ville få en läcka på ljuddämpare fixad, samt släcka airbaglampa. Det enda jag fick när jag hämtade bilen va en räkning på ca 800 kr för undersökning. Ha ha..dom hade inte ens loppat ljuddämparen. Hade glömt plånboken hemma, dom vägrar skicka räkning som är normalt och håller bilen tills jag betalat i butiken. Fick sticka och låna av bekant.. Fy fan så dålig service! Läs mer
    2017-11-08 Christian E svarar Lars Palle C
    Hej,

Tack för er feedback. Jag vore tacksam om du ville höra av dej till mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så ska jag titta närmare på ert ärende.

Beträffande faktura så har vår kundmottagare handlat helt enligt våra rutiner, dvs vi fakturerar inga privatpersoner. Vi erbjuder däremot betalning via mekonomenkortet och nordea finans något som ni verkar tackat nej till.

Christian Eliasson, Verkstadschef
  • Cathrine Ingela J
    Cathrine Ingela J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra och snabb service. Personalen är mycket trevlig och ger goda råd. Mycket nöjd! Läs mer

Torngatan 4, 343 34 Älmhult