Alla kategorier Bilverkstad Kronoberg Älmhult Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Älmhult

Mekonomen Bilverkstad Älmhult

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Torngatan 4, 343 34 Älmhult — Visa karta

Här hos oss på Mekonomen Bilverkstad Älmhult får du ett enklare billiv. I vår verkstad finner du reservdelar av hög kvalitet till ett bra pris, och har vi inte precis det du behöver har vi möjlighet att beställa in det.

Förutom att du får bilen fixad får du även ta del av vår expertis. Till oss är du välkommen vare sig du behöver reparera bilen, byta däck, byta olja eller bara behöver tips och råd om hur du tar hand om just din bil på bästa sätt. Vi har korta leveranstider av reservdelar, fri frakt till våra butiker och lång garanti. Varmt välkommen!
Öppet just nu

My J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Service, jättebra bemötande! Snabbt och enkelt! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Allt funkade riktigt bra och bilen var klar i tid. Läs mer
  • Gert J
    Gert J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Reparation av aircondition.
    Min uppfattning sammanfattas i ovanstående omdöme Läs mer
  • Kent Göran P
    Kent Göran P skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Gjorde en hjulinställning blev mycket bra bemötande fick även besked om andra fel som är på gång. Kommer lämna min bil där fler gånger Läs mer
  • Thord David S
    Thord David S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Väldigt trevliga och hjälpsamma (och tålmodiga). Har bara bra saker att säga om dem 🙂 Läs mer
  • Olof Tage Yngve F
    Olof Tage Yngve F skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Var ok. Fick ej med assistansfolden men varit o hämtat den nu.
    Tider och dag stämde bra.
    Bra med papperen som visar vad de kollat.
    Andra året jag service bilen hos Er Läs mer
  • Elsa Inger Eleonora P
    Elsa Inger Eleonora P skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag lämnade bilen för service och fick ett trevligt bemötande. De gånger jag varit i kontakt med dem har jag alltid fått ett trevligt bemötande. De reparerade även min bilfläkt men tog kontakt med mej innan de utförde den reperationen, vilket jag uppskattar. Nöjd med jobbet de gjort. Läs mer
    Mattias E, Christian E gillar detta
  • Sven-åke Lennart H
    Sven-åke Lennart H skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Vänlig, och kunnig personal. Bra priser.
    Köpte service av bromssystem. Läs mer
  • Per Anders O
    Per Anders O skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    ALLMÄN SERVICE. TREVLIGT BEMÖTANDE PÅ ALLA SÄTT Läs mer
  • Inga-lill Irene L
    Inga-lill Irene L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Byte av fjäderbenslager. Blev trevligt bemött. Lovades en tid som den skulle vara färdig, men fick ett samtal 15:40 att den ej blev klar denna dag, blev erbjuden lånebil. Klar nästa dag. Personalen hade ett gott bemötande!! En nöjd kund som kommer tillbaka. Läs mer
  • Ulf Magnus H
    Ulf Magnus H skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Lämnade bilen för reparation, de sa att de skulle höra av sig men gjorde ej det. Läs mer
  • Bo S
    Bo S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Utbyte lampa. Alltid service minded personal. Tycker dock att det är svårt att komma fram på telefon för personlig service.
    Prisbilden är inte lika vass som tidigare.
    Fick nyligen offert som ligger 50% högre än hos konkurrenterna. Läs mer
  • Jim Magnus Bengt S
    Jim Magnus Bengt S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Skulle utföra byte utav slavcylinder, Tog lång tid innan jag fick tid, bilen blev satt som ett sidoprojekt och tog lång tid, Fick betala 2000 mer bara för att mekanikern strulade till det. Även något som jag hade velat ha pengarna tillbaka för. Ska inte betala felen er mekaniker gör. Så kontakta gärna mig om det. Sjonte40@gmail.com Läs mer
  • Jörgen Roger O
    Jörgen Roger O skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Lämnade in bilen för AC service/felsökning.
    De ringde upp när de visste felet och via en bra dialog kom vi fram till hur de skulle gå vidare. Läs mer
  • Peter Johansson P
    Peter Johansson P skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra bemötande vid reparation av fönsterhissar Läs mer
  • Muthu M
    Muthu M skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Very good in all aspect, including time, service, cost responses
    This time I changed car tires.
    May be I need to check again the tire pressures, since in highway it looks not straight Läs mer
  • John Erik S
    John Erik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag fick först felaktig information om en detalj som de sa skulle kosta 2000 men som märkesverkstaden sa skulle kosta 580.

De resterande delarna som skulle bytas fick jag ringa 3ggr om och efter tredje gången då de fortfarande inte gjort ngt så avbokade jag.

Tyvärr nonchalant och till del även okunnigt mottagande. Läs mer
    2018-08-08 Mattias E svarar John Erik S
    Hej John.
    Tack er feedback.

Det är ovanligt att vi är dyrare än märkesverkstaden men om så skulle vara fallet så har du som kund rätt att utnyttja vår prisgaranti.

Ni som kund ska inte behöva ringa flera ggr för besked, detta behöver jag titta närmare på för att se vad som har hänt.

Jag behöver lite mer uppgifter för att komma vidare med detta så jag skulle uppskatta om ni ville kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbil
    verkstad.se.

Mattias Erelt
  • Torbjörn Karlsson T
    Torbjörn Karlsson T skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Byte skivor och klossar bak på bilen Läs mer
  • Susan B
    Susan B skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bytte däck innan har jag servat bilen Läs mer
  • Golfklubb Ä
    Golfklubb Ä skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Lämnade in bilen för byte av startmotor. De rekommenderade byte av fjäder samtidigt innan besiktning. Lämnade in bilen på en annan verkstad för byte av fjäder och de så att där var ingen dålig fjäder. Besiktigade bilen och där var ingen dålig fjäder. Ringer Mekonomen i Älmhult och de hävdar annat i verkstadens kundmottagning.Erkänner inte att de gjort fel och vi lämnar nog aldrig bilen på Mekonomen igen. Läs mer
    2018-05-17 Christian E svarar Golfklubb Ä
    Hej! Tack för er feedback. Jag skulle väldigt gärna att du kommer in till verkstaden så vi gemensamt med teknikern som har dömt ut fjädern kan titta på bilen och få det svart på vitt. Det kan givetvis vara så att teknikern gjort en felbedömning och då vet vi i så fall det.
    Hör gärna av dig till mig på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så vi kan reda ut problemet.

• Mekonomen V
    Mekonomen V skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra bemötande och noggrann utförd reperation på min bil. Läs mer
  • Christian B
    Christian B skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Har vid många tidpunkter köpt olika typer av tjänser för våra två bilar och en fyrhjuling.

Alltid blivit trevligt och korrekt bemött.

Tycker absolut att Mekonomen i Älmhult lever upp till en bra förväntan och min upplevekse är alltid på ett bra och engagerande vis. Läs mer
  • Veronica Elisabeth K
    Veronica Elisabeth K skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Köpte batteri men när jag skulle köra från butiken gick det inte köra... fick hjälp direkt Mycket bra bemötande :) Läs mer
  • Ulrika Birgitta G W
    Ulrika Birgitta G W skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Rekommenderas! Vänlig och hjälpsam personal som löser problem med bilen. Härligt! Läs mer
  • Eva Kerstin E
    Eva Kerstin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mil service på husbilen + plus hjälp med handsfree.
    De gjorde ett vad jag tror ett bra jobb. Detta kommer framtiden att utvisa.
    Mycket hjälpsamma och proffsiga i bemötande. Läs mer
  • Christer Birger Evert F
    Christer Birger Evert F skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Service BMW 7500 mil och byte av parkeringssensor Läs mer
  • Andreas Christian P
    Andreas Christian P skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Dåligt bemötande. Dålig information och en enkel service som ej blev klar i tid. Bemötandet var rent ut sagt otrevligt. Fick dessutom tillbaka en bil med bromsar som satt sig Läs mer
    2018-03-17 Christian E svarar Andreas Christian P
    Hej,
    Tack för er feedback. Det du verkar fått uppleva är självklart inte förenligt med våra kundlöften.
    Jag skulle bli ytterst tacksam om du hörde av dej till mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så jag får en möjlighet att få mer information om händelsen och på så vis kunna ta tag i problemet.

• Birgit J
    Birgit J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag fick en jätte trevlig upplevelse. Vi fick beställa en reservdel som killarna byggde in på bara någon minut. Vid kontakt kom de ihåg mig vilket hav en känsla avatt de verkligen har koll på sina kunder. Läs mer
  • Mona Inga Margareta N
    Mona Inga Margareta N skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    service
    bra bemötande
    talade om att haft sönder en grej vid servicen
    Ska åtgärda det senare Läs mer
  • Kjell Christer L
    Kjell Christer L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    De gjorde en batterikoll följt av ett batteribyte. Läs mer
  • Reva Cecilia H
    Reva Cecilia H skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag fick ett akut problem med en cylemder mm och fick hjälp med en gång när jag körde dit. Proffsigt, trevligt och personligt bemötande och de lånade mig en bil över natten utan extra kostnad. Det är såna detaljer som gör att man verkligen kommer tillbaka och en otrevlig upplevelse med bilen vänds till en trevlig erfarenhet. Tack och hurra för mekonomen och dess personal i Älmhult Läs mer
  • Christian V
    Christian V skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Helt ok. Gjorde det jag förväntade mig. Läs mer
  • Björn Peter E
    Björn Peter E skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Normal service på bilen. Enkelt att boka tid och förklara vad jag ville ha hjälp med.

Snabb och bra återkoppling vid hämtning av bilen.

Mycket nöjd. Läs mer
  • Tonny N
    Tonny N skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag har servat min bil på Mekonomen, Älmhult undre några år nu. Jag blir alltid trevligt bemött och får bra råd angående bilen. Läs mer
  • Gerd Monika Birgitta C
    Gerd Monika Birgitta C skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Allt var jättebra. Tusentack! Läs mer
  • Sofie Ingrid Birgitta M
    Sofie Ingrid Birgitta M skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Ärligt och trevligt bemötande från första telefonsamtal. Tydlighet ihop med bra service ger ett bra betyg. Att man sedan löste problemet snabbt och korrekt gör att vi återkommer som kunder. Läs mer
  • Pia Katarina S
    Pia Katarina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra bemötande trevlig kundmottagare Läs mer
  • Stefan Mikael C
    Stefan Mikael C skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag beställde en framvagnsinställning till min Volvo S80. Jag fick uppleva ett trevligt och givande möte med Christoffer (kundmottagaren) som ordnade en bokningstid som passade bra för mig. När det var dags för inställningen så blev jag väl mottagen och arbetet utfördes medan jag väntade. Efter provkörning fick jag en bra återkoppling om vad för justeringar som utförts på bilen. Läs mer
  • Ingegerd Cecilia L
    Ingegerd Cecilia L skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Både jag och min bil är lika nöjda som vanligt. Läs mer
  • Jan-henrik Mikael S
    Jan-henrik Mikael S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bra service och trevlig personal både i butiken och kundmottagningen. Läs mer
  • Ruth Kerstin R
    Ruth Kerstin R skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Bokade tid för service, bra bemötande, fick information om vad som ingår i service, och vad det kommer att kosta. Läs mer
  • Sven Olof August S
    Sven Olof August S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra sevice och bemötande Läs mer
  • Jan-eric Vilhelm A
    Jan-eric Vilhelm A skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Snabb och bra service, kom till direkt, trots ej förbokad tid.
    Lite väl hög prishöjning för vinterförvaring av hjulen. Läs mer
  • Anders Lars-göran A
    Anders Lars-göran A skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra bemötande av personalen i verkstad och butik. Fasta priser på reparationer som har stämt vid utfört jobb . Läs mer
  • Hanna Elise S
    Hanna Elise S skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Fick en tid snabbt men lite sämre bemötande än vad jag brukar få Läs mer
  • Ingrid Å
    Ingrid Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Kunde ej åtgärda felet och bytte batteri som kanske inte behövdes. Kommer därför ej att anlita dem fler gånger.
    Bemötande har varit ok. Läs mer
    2018-01-25 Christian E svarar Ingrid Å
    Hej!

Tack för er feedback men tråkigt att du inte är nöjd. Du får gärna höra av dej till mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så ska jag sätta mej in i ert ärende och kolla varför vi inte kunde gå vidare med er bil.

• Hans Per-åke J
    Hans Per-åke J skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Byte av torkaarm vänligt bemötande. Tiden stämmes vad de sa Läs mer
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Jag har lämnat mina bilar kanske 15ggr till Mekonomen och är nöjd med dom . Sist fick jag fel vinterdäck ditsatta men blev kompenserad med ett par bättre och dyrare däck . Läs mer
  • Marie Christine W
    Marie Christine W skrev om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
    Mycket bra ! Bra bemötande och ringer ombudet är något som är fel eller inte behöver bytas något Kanon !
    Med vänlig hälsning, Marie Läs mer

Torngatan 4, 343 34 Älmhult