Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Ängelholm!

Vi har alltid kunden i fokus och ger dig den säkerhet du behöver när du ska serva eller reparera bilen. Vi använder toppmodern utrustning och arbetar med kompetenta bilmekaniker, allt för att ditt BilLiv ska bli så enkelt som möjligt. Vi hjälper dig oavsett bilmodell eller bilmärke och besvarar alla frågor du kan tänkas ha.

Vill du bli företagskund? Som företagskund hos oss tar du kontrollen över servicen medan vi tar hand om hela din vagnpark. Kom förbi oss på verkstaden så berättar vi mer!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 362 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

• Rolf Vilhelm D
    Rolf Vilhelm D skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mekonomen skulle sätta dit en dragkrok på vår bil. Detta skulle ske på fredagen och att det bara skulle ta tre till fyra timmar. På fredag middag ringer Mek.och meddelar att de fått fel kabelsats och undrar om de kan ha bilen till måndag kväll. Bilen fick stå kvar hos Mek. över helgen. På måndag kväll ringer Mek. och meddelar att bilen inte är färdig pga att de inte har programerat om datorn i bilen. Bilen är kvar hos Mek. Mek säger att den eventuellt blir färdig imorgon tisdag. Vi ringde Mek. på tisdag eftermiddag och då sa han att han inte visste något om bilen men skulle återkomma om en timme, men gjorde inte detta. Vi fick åter igen ringa och fråga. De hade fortfarande inga svar. Vi bestämde oss för att åka till Mek. Nu var vi ganska sura och ville ha tillbaka vår bil. När vi kommer dit visste Mek fortfarande inget om vår bil. Nu visade det sig att Mek hade lämnat iväg vår bil till något annat ställe för att göra omprogrameringen. De ville inte säga vart. Bemötandet från Mek var UNDER ALL KRETIK. Han var helt oförstående och menade att sånt här händer. Och att han inte kunde trolla. Efter en stund säger han att bilen är på väg tillbaka men han vet inte exakt när den kommer. Vi hade en tid att passa så vi hann inte vänta. När vi åker därifrån kommer han utspringsnde och vinkar med bilnyckeln. Då har bilen kommit. Vi går in och hämtar nyckeln och ska betala. Vi är jävligt sura nu och säger att vi ska ha minst 10% avdrag på kostnaden och efter mycket om och men och mycket tjafs får vi lite avdrag. Mannen är väldigt oförstående och tjurig hela tiden. Kundbemötande vet han inte vad det är. Har inte ni någon form av utbildningar som personalen ska gå när det gäller kundbemötande? Och har ni det så byt dem som utbildar er. Mek. har visat att de inte är pålitliga. Visserlige sa de på fredagen och måndagen att bilen inte var färdig. Men ett jobb som bara tar ca tre till fyra timmar, enligt er själva, fick vi vänta fem dagar på inklusive helgen. Mekonomen kommer vi inte att varken rekomendera eller använda oss av igen.
    Någon vecka efter besöket fick vi ett meddelande från vår Skodaverkstad där de tackade för att de fått ta hand om vår bil. Vi hade inte haft bilen hos dem. Kom då på att vi haft bilen på Mek. och att de förmodligen hade lämnat bilen dit. Åkte då till Skodaverkstan och de berättade att de haft bilen och utfört en omprogramering av datorn i bilen pga att Mek. monterat en dragkrok. Skodaverkstan berättade också att Mek. hade ringt till dem i panik och velat göra denna omprogramering för det var brottom. Varför kunde ni inte säga detta från början? Det innebär också att ni har låtit vår bil bara stå och att det inte varit av prioritet att lämna bilen till Skodaverkstan. Är det så ni behandlar era kunder?
    I texten har jag ställt några frågor. Jag hoppas att ni kommer att svara på dem, men det gör ni väl inte. Behandlar ni bilarna likadant som kunderna så är ni riktiga amatörer.
    Ni ber oss sätta betyg men det finns ju ingen minusskala. Ni är inte värda en etta engång!!!!

Rolf de Rooy
    Ängelholm Läs mer
    2018-02-20 Mekonomen Ängelholm svarar Rolf Vilhelm D
    Hej Rolf!

Jag ber åter igen om ursäkt för det som hänt under erat besök, jag har gjort allt för att försöka få klar eran bil på avtalad tid, men tyvärr är det vissa saker jag ej kan rå på som att första delen vi fick ej passade och sen att den nya delen behöved kodas in till bilen och eftersom vi ej fick den informationen av leverantören så självklart så försöker jag få, i detta faller Orginalverkstaden, att utföra jobbet så fort som möjligt eftersom vi hade en avtalad tid med er. Sen ber jag om ursäkt om informationen ej gick fram angående vilken verkstad som utförde kodningen, det är ingen hemlighet vem som gör det, eftersom kodningar bara kan utföras av Orginalverkstäder.

Du får jättegärna höra av dig till mig så kan vi pratas vid om det är nått mer du inte känner gått rätt till.

Ricard Bottne
  • Hans Lennart L
    Hans Lennart L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande hela tiden. Gjordes en felsökning eftersom bilen inte ville starta på en gång, hittades inget fel och bilen har startat sen dess. Är nöjd som kund. Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Fixade bakluckelåset som gått sönder samt en fjäder till halvljuset som jag inte fått på plats.
    Bra service och även med betalning och utlämn av bil via affären då jag inte hann hämta innan stängning.
    Dock var enl fakturan vindrutetorkarna bytta utan att jag bett om det och jag blev inte kontaktad. Jag brukar sköta det jag kan själv och gör man ngt utan att fråga så anser jag att då får verkstan stå för det. Så dåliga var dem inte och det var ett planerar byta efter vintern. Läs mer
    2018-02-12 Mekonomen Ängelholm svarar Anna N
    Hej Anna! Jag har kollat igen våra arbetsordrar för att se vad det är som hänt med ditt besök. Den bilen jag tror att du lämnat in har inte några torkarblad inlagda på fakturan. Skulle du kunna vara vänlig att återkomma till mig så vi kan reda ut detta, för våran rutin är att fråga vid inlämning om kunden vill ha bytt torkarblad annars byter vi dom inte.

• J S
    J S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Monteringen skulle ta 2-3 h. Den tog sju timmar vilket resulterade i att jag fick vänta i butiken i 2 h. När sen monteringen av extra lysena var klara och jag körde iväg med bilen hade de satt ljusen så de täckte den adaptiva farthållaren så i varje kurva slog bältespännaren till och när jag satte på farthållaren tvärbromsade bilen. Sen när jag åker tillbaka och påpekar detta så får jag till svar att det var jag som kund som ville ha det så. Nej, sa jag utan jag beställde det på det viset i samråd med er. Och att mekonomen lämnar ut en bil som är defekt och trafikfarlig är under all kritik. Det är verkstadens ansvar att se till att bilen fungerar som den ska efter att de satt på extraljusen. Att tillägga var att jag betalade för enheten som skulle sättas på för att inte störa farthållaren. Om jag som kund har ett önskemål om att sätta extraljus på bilen så ska ju säljaren i det här fallet tala om att nej det går inte. Det kan inte verkstaden skylla på att kunden ville ha det så. Säg om kunden vill ta bort bromsarna på en bil. Ska då verkstaden göra det och skylla på att kunden ville ha det så. ???
    Helt underkänt. Utöver detta så missade jag flera möten pga av att montering, feldiagnos och avmontering tog 8,5h ist för de 2-3 som var lovat.
    Jag räknar med en kompensation för detta Läs mer
    2018-02-05 Mekonomen Ängelholm svarar J S
    Hej! Skulle du kunna vara vänlig att återkomma till mig på 0431-18005 så vi kan prata om det inträffade.
  • Emma Wanwir S
    Emma Wanwir S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Den va bra. Finns inget att anmärka på. Läs mer
  • Kurt Allan G
    Kurt Allan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Jag fick inte hjälp med åtgärd som jag önskade. Utslängda pengar och kommer inte att återkomma. Läs mer
    2018-02-05 Mekonomen Ängelholm svarar Kurt Allan G
    Hej! Det är jättetråkigt att du känner såhär om ditt besök, vi har kontrollerat det du villa ha kontrollerat och återkopplat till dig när du hämtat bilen och skrivit på kvittot. Skulle du kunna vara vänlig att kontakta mig angående ditt ärende så vi kan prata om vad du är missnöjd med?

Ricard Bottne
    Berit Ann-christine Tina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande, trevlig personal, kunniga! Helt nöjd Läs mer
  • Sara Helena Ö
    Sara Helena Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Supertrevligt bemötande! Fick snabb hjälp till ett bra pris :) Inte lika krångliga som märkesverkstaden som ville ha upp till 2000 kr för att tala om vad felet var. Detta löste Mekonomen hratis genom att jag åkte förbi lite snabbbt för en koll. Läs mer
  • Alf Roland L
    Alf Roland L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Har ingenting att klaga på, utmärkt 🤗👍🏼 Läs mer
  • Janet Anne-marie F
    Janet Anne-marie F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande. Utmärkt arbete. Hyfsat pris i jämförelse. Kan ändra väntetid till två pass - fm och em istället för bättre service. Läs mer
  • Anneli Marie O
    Anneli Marie O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade in bilen för att fixa tre fel inför ombesiktning. Hämtade bilen körde till ombesikting där det visade sig att ett av felen inte var åtgärdat. Det kan man ju tycka är ok men vad som inte är ok är att jag betalat för att det var åtgärdat. Hur kan man ta betalt för ett arbete man inte gjort !!!!! Pinsamt Läs mer
    2018-02-02 Mekonomen Ängelholm svarar Anneli Marie O
    Det är jätte tråkigt det som hänt med din bil och det är verkligen inget som vi gjort medvetet, som vi förklarade åt dig när du kom hit igen. Vi åtgärdade misstaget åt dig så fort du kom hit och nämnde det. Har du fler fundering om din bil är du välkommen att höra av dig till mig.

• Lars Göran Bertil H
    Lars Göran Bertil H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra bemötande vid reparation och besiktning av bil Läs mer
  • Lars Olof N
    Lars Olof N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Felsökning byte av anskrins och inre damask .
    Utmärkt bemötande, telefonkontakt under reparationen och som helhet mycket bra. Läs mer
  • Jonathan Sven Kevin E
    Jonathan Sven Kevin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra service. Rabatter och annat dyligt fick dom med. Utmärkt Läs mer
  • Karl Otto Fredrik H
    Karl Otto Fredrik H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Blev väldigt bra bemött och mycket bra service. Läs mer
  • Inger Margaret V
    Inger Margaret V skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av avgasrör. Förslag o förbättring av dålig del av systemet. Bra utfört jobb och mkt bra kundbemötande. Läs mer
  • Karin Ingalill L
    Karin Ingalill L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevlig, kunnig och hjälpsam personal !! Läs mer
  • Karl Anders Lennart P
    Karl Anders Lennart P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ni har skickat sms till fel person. Jag har visserligen haft bilen på Mekonomen men heter inte Karl Anders Lennart.
    Jag fyller i ändå Läs mer
  • Snezana Sanna M
    Snezana Sanna M skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevlig personal med ett gott bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Per Åke A
    Per Åke A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra och trevligt mottagande fast jag inte hade bokat tid så hjälpte ni mig ändå. Läs mer
  • Anthony Sven Holger C
    Anthony Sven Holger C skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra bemötande, framför allt av verkstadschefen, Rickard.
    nöjd med allt och är en återkommande kund Läs mer
  • Tommy Lennart Morgen A
    Tommy Lennart Morgen A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Styrled VR yttre + hjulinställning
    Helt nöjd med arbetet Läs mer
  • Sanja B
    Sanja B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Allt var super det var bra, alla bemöte oss på ett trevligt och fint sätt Läs mer
  • Kaj Lennart H
    Kaj Lennart H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Är väldigt nöjd. Bytt till vinterdäck och påbörjar förvaring av sommardäck via däckhotellet. 👍🏻 Läs mer
  • Inger Monica E
    Inger Monica E skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Har bara positiva erfarenheter i samband medvservice och däckbyte Läs mer
  • Charlotte Josefin L
    Charlotte Josefin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Jag fick däcken skiftade och lagrade. Det tog lite längre tid än de sa, men jag satt inne i deras butik och hade det varmt och skönt och kunde ta kaffe om jag ville. Jag blev trevligt bemött. Innan jag kom dit skickade jag ett mejl med prisföfrågan, som jag fick snabbt och bra svar på. Läs mer
  • Pierre Dan Sigvard J
    Pierre Dan Sigvard J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Det var bra. Skiftbytte på däck Läs mer
  • Lars Gösta Emrik M
    Lars Gösta Emrik M skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Allt funkade bra. Klara besked. Kom till i rimlig tid. Helt OK. Läs mer
  • Lena Monica R
    Lena Monica R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Har bytt däck och satt på nya torkarblad. Snabb service och trevlig personal. Trevligt också med lite kaffe medan man väntade :-) Läs mer
  • Carl Ulf Orvar L
    Carl Ulf Orvar L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bytt till vinterhjul. Har hjulen på förvaring. Allt fungerar bra. Läs mer
  • Sara Veronica Margareta S
    Sara Veronica Margareta S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Väldigt nöjd med både bemötande och utfört arbete Läs mer
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Inget att klaga på. Fullt nöjd med mitt besök Läs mer
  • Driton R
    Driton R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Det är alltid trevlig att besöka mekonomen i Ängelholm , trevligt personal och bildelar till rimliga priser 😀 Läs mer
  • Samuel Antonio F
    Samuel Antonio F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bemötande med personalen har alltid varit kanon bra , hjälpsam , trävliga killar , de ställer upp alltid !! Jag har haft hjälp med att byta reservdelar på min bil !
    Den bästa !! Läs mer
  • Stig S
    Stig S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Utmärkt, byte och förvaring av däck.
    Bra dokumentation

bra läge Läs mer
  • Jan Erik Gunnar H
    Jan Erik Gunnar H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Utmärkt bemötande och service! Läs mer
  • Christer Håkan P
    Christer Håkan P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande, service och bra priser. Lätt tillgängligt, bra placering. Som helhet bra. Läs mer
  • Bengt Ricard Florentin B
    Bengt Ricard Florentin B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    KATASTROF kommer inte att anlita dom igen. Läs mer
  • Åke Henry L
    Åke Henry L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande. Ärendet gällde däckbyte plus däckhotell. Tog lite för lång tid jämfört med vad jag varit van vid tidigare. Togs inte in vid avtalad tid, vad det nu kan ha berott på ... Kommer nog att fortsätta på Mekonomen, åtminstone ett byte till. Läs mer
  • Kjell Göran J
    Kjell Göran J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Det var bra när jag frågade om pris o få hjälp med detsamma o det blev bra utfört👍 Läs mer
  • Eva-lotte Christina K
    Eva-lotte Christina K skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra från början till slut. Trevlig personal, kort väntetid. Läs mer
  • Lars Joakim R
    Lars Joakim R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    De lyckades inte laga min bil trots att de haft den för koll först. Jo de kunde men de skulle ha nästan 7000kr mer! Läs mer
    2017-12-15 Mekonomen Ängelholm svarar Lars Joakim R
    Hej! Tråkigt att du känner så över ditt besök. Du får gärna höra av dig till mig angående din bil så kan vi prata om vad som hänt.

0431-18905
  • Bengt Håkan Tommy H
    Bengt Håkan Tommy H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vi är mycket nöjda med servicen och bemötandet Läs mer
  • Gunilla Maria J
    Gunilla Maria J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte och -hotell. Bra bemötande hela vägen! Läs mer
  • Eva O
    Eva O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande service o besiktning
    Vill inte säga mer
    Tack för mig Läs mer
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Jag fick tid till service på kort tid och vänligt bemötande. Dessutom bjöd de på lånebil som jag bara behövde några få mil. Läs mer
  • Helena P
    Helena P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Jag är mycket nöjd. Proffsigt och trevligt bemötande Läs mer
  • Joan G
    Joan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra service, fick bilen fixat smidigt och enkelt Läs mer
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra, vettigt pris och kunnig personal. Läs mer

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm