Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Ängelholm!

Vi har alltid kunden i fokus och ger dig den säkerhet du behöver när du ska serva eller reparera bilen. Vi använder toppmodern utrustning och arbetar med kompetenta bilmekaniker, allt för att ditt BilLiv ska bli så enkelt som möjligt. Vi hjälper dig oavsett bilmodell eller bilmärke och besvarar alla frågor du kan tänkas ha.

Vill du bli företagskund? Som företagskund hos oss tar du kontrollen över servicen medan vi tar hand om hela din vagnpark. Kom förbi oss på verkstaden så berättar vi mer!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 436 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

• Cristin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Det var ett trevligt bemötande. På väg från Landskrona gick generator i bilen sönder så den fick bytas.
    Det tog en vecka att få den byta.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Marcus S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Rep airconf
    Snabbt och bra
    Nöjd Läs mer
  • Torbjörn A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Reparation. Bra bemötande. Verkstaden levde upp till det de sa. Nöjd. Dröjde länge pga sommar och var en dyr reparation. Läs mer
  • Lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vi har alltid gillat er verkstad och anlitat er varje gång spritt ert goda rykte till vänner och familj Jocke gjort ett fantastiskt jobb.
    Men efter sista jobbet så blir det sista gången.
    Lämnat in sonens bil för laga bromsar nu haft den i två mån får ut bilen då är den fortfarande sönder. Den var rent trafikfarlig bromsen gick rakt ner i botten när bilen stannade ABSOLUT HELT FEL...... Men ändå lämnar ni ut bilen......... ?????
    Återlämnar den till er och nu har ni haft den i 3 veckor alltså snart 3 MÅNADER FÖR ATT FÅ LAGAT DEN. Detta känns olustigt. Läs mer
    2018-10-01 Mekonomen Ängelholm svarar Lena B
    Som jag har pratat med din man om så håller vi på att kolla vad det är för fel på eran bil eftersom vi har fått tillbaka den och jag återkommer när jag vet exakt vad felet är.

• Jerry A
    Jerry A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade in en bil för lite gnissel i frambromsen. Fick ut en bil med ännu mer gnissel och skrammel som om hela underredet satt löst och 10000 kronor fattigare.Aldrig mer mekonomen. Läs mer
    2018-10-01 Mekonomen Ängelholm svarar Jerry A
    Hej! Jag skulle vilja att du tog kontakt med mig angående detta ärende.

• Tage P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vänligt. Besked i förväg om priset. Snabbt klart. Frågade mig om hur jag ville välja (ringde under tiden) Läs mer
  • Göran S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    En fönsterhiss hade slutat fungera på min Audi A6. Fick besked om att fönsterhissen var trasig och lämnade in bilen för reparation och kombinerade detta med en vanlig service.
    När bilen skulle hämtas var servicen gjord, men hissen var inte fixad, så jag fick lämna in bilen några dagar senare. Hämtade bilen igen senare, utan att reparation var fixad. Det var tydligen styrenheten som behövde fixas denna gång. Eftersom jag måste ha tillgång till bilen fick de montera allt igen, men fönstret var ej fullt uppe och "springan" gjorde att det regnade in i kupen.
    Efter ytterligare ett besök någon vecka senare byttes styrenheten ut och och nu fungerar fönsterhissen.
    Normalt låter jag en Audiverkstad sköta service och reparationer trots att de är knappt en tusenlapp dyrare i liknande ärenden. Ångrar nu att jag valde Mekonomen - skulle kosta ~2300 kr förutom servicekostnaden, men hissreparartionen blev dubbelt så dyr plus att jag blev av med bilen tre gånger om! Varför ska jag välja Mekonomen nästa gång...? Läs mer
    2018-10-01 Mekonomen Ängelholm svarar Göran S
    Hej Göran!

Det är väldigt olyckligt att det är missat att rutan ej var lite öppen och det är olyckligt att du behövt komma 2 gången, prisskillnaden berodde på att den komponenten man trodde det var fel på från början ej var trasig och den delen det i själva verket var fel på kostade dubbelt så mycket. Så den extra kostnaden är mellanskillnaden mellan reservdelarna, inget annat. jag skulle uppskatta om du tog kontakt med mig så ska jag försöka förklara närmare vad det är som hänt i detta ärende.

• Stig F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Fick mkt snabbt tid för oljebyte och service. Detta utfördes till full belåtenhet. Läs mer
  • Hans T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vänligt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • Kurt Å
    Kurt Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Hel renovering av bromsar.
    Trevligt och bra bemötande av kundtjänst.
    Trodde att jag skulle få en tid snabbare men det var semestertider så det var lite längre väntan på att få tid.
    Bra och trevlig bemötande snabb och bra kontakt när väl tid fanns. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    God service, snabb felsökning, humana priser. Bilen blev dock stående ett tag på verkstaden, de hade ganska fullt upp kändes det som. Läs mer
  • Leif H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade bilen på service. Mkt bra bemötande som vanligt. Tyvärr luft i bromssystemet när vi hämtade ut bilen och direkt farlig att köra med. Fick lämna den en dag till och problem med att låna bil till jobbet. Läs mer
  • Leif S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Dåligt bemötande. 3 olika priser för samma tjänst utan förklaring om varför. Dumförklarar kunden med att ”det borde du veta, det är alltid så” istället för att informera. Kommer aldrig hit igen eller rekommendera någon annan att komma hit. Läs mer
    2018-09-27 Mekonomen Ängelholm svarar Leif S
    Hej Leif! Jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med dig angående detta då jag inte vet vad som hänt och vilken bil detta gäller.
    Du når mig på 0431-18005 och jag är på plats mellan 8 - 16 vardagar.

• Anna W skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bytte bränslefilter pga driftsstörning, snabb personlig betjäning. Fick tid jättesnabbt och känner mig nöjd, kommer att återvända! Läs mer
  • Björn B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande och bra service. Läs mer
  • Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket nöjd med mitt besök på alla sätt. Läs mer
  • Lena F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ac-kontroll samt påfyllning av gas. Läs mer
  • Peder F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Kylvattnet läckte ut och motorn blev mycket varm. Felet berodde på att impellern nött hål på pumphuset.
    Hade varit bra om man kollat om topplockspackningen klarat sig innan reparation, så hade jag sluppit betala 5 422 kronor i onödan. Innan jag efter reparationen skulle få hämta bilen nämnde jag för Mekonomen, Hasslarp om vad bilen råkat ut för och de sade omedelbart att topplockspackningen säkert gått sönder och att reparationen skulle bli så dyr att det vore bättre att skrota bilen, vilket senare visade sig vara helt korrekt.
    Mekonomen, Ängelholm var vänliga och trevliga men jag är besviken på den bristande insikten hos dem, som borde varnat mig ang tipplockspackningen.
    Vänligen, Peder Friis Läs mer
  • Irene K skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av bromsskivor o belägg.
    Mycket bra o proffsigt bemötande.
    Företaget levd3 upp till mer än förväntat.
    Mycket bra.
    Återkomme4 gärna! Läs mer
  • Jan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    service + påfyllning av AC, trevligt och hjälpsamt bemötande. behövde inte vänta länge på att få komma, mindre än 1 vecka. höll sej inom anbudet och ca 25 % billigare än märkesverkstaden. Trevligt med ett års fri assistans. Kommer gärna igen. Läs mer
  • Eva A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Snabb och smidigt bra service Läs mer
  • Nils S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service av bil (Mercedes)
    Fick tydlig offert innan service
    Man hittade ytterligare saker att åtgärda på bilen under service som jag fick godkänna via telefon mot en uppgiven prisuppgift
    Trevligt och proffesionellt bemötande, jag kommer att fortsätta att serva min Mercedes här Läs mer
  • Bo H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Servade bilen vilket jag alltid har gjort och gör hos er Läs mer
  • Carl M
    Carl M skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Gjorde en service,och blev väldigt nöjd med allt Läs mer
  • Ulf Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilen var ej klar vid utsatt tid.
    Priset stämde väl med utlovat.
    Vet ej om kvaliteten på jobbet är fullgod, men ej haft några följdfel. Läs mer
  • Denise B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande. Lämnade bilen i Ängelholm! Jag kommer verkligen lämna den där fler gånger 😁 Läs mer
  • Linda E skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Toppen mottagande och genomförande av service på min bil. Läs mer
  • Eva L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Alltid oerhört trevligt bemötande sv personalen och proffsigt utfört arbete! Läs mer
  • Bengt K skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra jobb mycket trevligt bemötande och bra priser rekomenderar dom till alla med bilproblem Läs mer
  • Richard S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade bilen på service. Fick tillbaka med skyddsplåt felmonterad så den flög av under körning. När jag ringde och ville komma och ordna så blev svaret - kan du komma i övermorgon! Åkte då bara upp och fick iofs det fixat men knappt en ursäkt. Läs mer
  • Gullan Kerstin Margareta I skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Hej allt var till belåten. Både pris och tid Läs mer
  • Daniel Jerker T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra arbeten till ett bra pris. Läs mer
  • Bengt Joakim B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade in bilen med 1 fel som skulle fixas. När jag hämtade bilen igen så hade jag fler fel på den än när jag lämnade in den. Påpekade detta och fick då till svar att jag skulle lämna in bilen igen och betala för en felsökning. Och därefter förmodligen också betala reperationen.
    Kommer aldrig lämna någon bil där igen. Läs mer
    2018-07-26 Mekonomen Ängelholm svarar Bengt Joakim B
    Hej! Jag känner ej igen detta men det normala förfarandet om man vill söka garanti på ett jobb eller en del så måste man lämna in bilen på en felsökning för att vi ska konstatera vad felet är och vad som orsakat detta. Som kund får man då skriva under på felsökning, konstateras det att el fel uppstått från vårat håll så täcker vi självklart felsökningen och reparationen( 3 år på mekonomens delar/1år på andra delar) konstateras det att det ej är garanti så måste kunden stå för arbetet.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig på 0431-18005
  • Serdar Burak Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bytte bromsskivor o bromsbelägg och köpte nya däck plus montering. Arbetskostnaden kan jag förstå men delarna var extremt dyra. Hade jag köpt delarna i egen hand så hade jag sparat minst 4000kr Läs mer
  • Charlotta Louise N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service av bil. Kort väntetid. Hyfsat pris. Bra gjort. Läs mer
  • Mats Erik H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilen blev ej klar i tid, fick lånebil. Dom vill inte lämna ut bilen pga missljud i den nya kamremmen. Läs mer
  • Robert Erik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Fick snabb och bra hjälp med vår bil när den gick sönder i Ängelholm. Vi blev bra bemötta och var hela tiden uppdaterade, vilket kändes skönt. Läs mer
  • Lars-erik V skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Rep av AC. Bolen blev klar på utsatt tid, och pris förslaget stämde Läs mer
  • Virginija S
    Virginija S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Efter upprepade besök på verkstad av samma problematik som ändå aldrig blivit löst fick jag besöka annat företag som löste problemet på en gång. Här fick jag varje gång betala för tjänster som jag har inte fått. Till råga på allt så klämde "mekanikerna" in laddningskabeln som gick från cigguttaget in mellan bilens plastdelarna. Fick komma in igen, kablen trasslade de ut, men plastdelarna gapar fortfarande väldigt fult. Aldrig mer Mekonomens verkstad i Ängelholm. Aldrig. Rekommenderar inte några bekanta heller att vända sig dit. Läs mer
  • Helen Margit Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bad om att få utbytt höger drivknutfram och fick bytt vänster fram. Vänster fram byttes för mindre än ett år sedan, blev bemött med arrogans. Aldrig mer Mekonomen! Dyrt, dåligt och utan någon som helst servicemind. Läs mer
    2018-07-24 Mekonomen Ängelholm svarar Helen Margit Birgitta B
    Hej Helen!
    Som vi gick igen när bilen har varit inne så har vi ej felsökt eran bil utan gjort det jobbet som är beställt av er. Ni har även fått se arbetsordern. Vi har försökt gottgöra missen genom att bjuda er på felsökning för att kostatera vart felet ligger. Är det något som fortfarande är oklart så är du välkommen att höra av dig till oss igen.

• Nils David Magnus N
    Nils David Magnus N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Sämsta servicen någonsin, saker som skulle göras missades. Bilen var inte klar när den hämtades, delar var inte monterade tillbaka efter åtgärder. Ingen stämpel i serviceboken heller. AC:n lade av igen efter 4 veckor.

8000 kr i sjön. Tar aldrig dit bilen igen! Läs mer
    2018-07-24 Mekonomen Ängelholm svarar Nils David Magnus N
    Hej! vi lämnar självklart garanti på jobben vi utför, allt står på kvittot. Är det så att serviceboken har missat att stämplas så självklart fyller vi i den i efterhand. Jag uppskattar om du återkommer till mig så vi kan prata om vad som hänt.

• Susana Ines O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Förvaring av vinterdäck . Byte av däck och hjälp med lufttryck efter varning. Bra bemötande och trevlig personal. Läs mer
  • Irena H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service på min Peugeot (9000 mil)
    Bromsskivor fram + nya sommardäck.
    Bemötandet var bra och jag tänker anlita dom nästa gång också.

Mvh Irena Horvat Läs mer
  • Ulf Walter A
    Ulf Walter A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av olja o oljefilter.
    Lovades ta 45 minuter, tog 105 minuter efter att ha påpekat flera gånger att jag var tvungen att köra senast efter 105 minuter.

Trodde att det skulle va billigare än att anlita ett BMW företag. Läs mer
    2018-07-24 Mekonomen Ängelholm svarar Ulf Walter A
    Anslagen tid är 45minuter, sen tyvärr på din bil så tog något längre tid än vad det skulle göra. Kan bara återigen be om ursäkt men vi gjorde så gott vi kund under förutsättningarna.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig.

Mekonomen ängelholm
  • Kjell Åke F
    Kjell Åke F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av bromsskivor och klossar. Utmärkt bemötande.Helt nöjd med allt. Läs mer
  • Nellie Linnéa B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Dålig verkstad eftersom dom tog längre tid på sig än vad dom skulle. När jag fick tillbaka min bil var där två funktioner som inte fungerade som hade fungerat tidigare men dom vägrade ta på sig de. Dom sa att de va så sen innan men det var det inte! Där var fullt med glassplitter kvar i min bil när jag hämtade den eftersom dom hade krossat en ruta, men dom hade alltså inte städat upp glaset efter sig. På 6 veckor hörde dom av sig 1 gång annars fick jag ringa efter dom hela tiden. Ingen versrad som jag skulle rekommendera till mina vänner eller familj! Läs mer
  • Maria Therese C skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vänder mig i stort sett alltid till Mekonomen för att få hjälp med bilen det gånger det behövs. Trevliga killar som löser i stort sett det mesta på kort tid. Läs mer
  • Sven T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckhotell.
    Däckbyte
    Efterdragning av bultar Läs mer
  • Jan-åke O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilreparation. Snabbt och bra gjort. Mycket trevlig personal.Bra priser. Läs mer
  • Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Får alltid bra service o snabb hjälp! Trevligt bemötande Läs mer

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm