Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Ängelholm!

Vi har alltid kunden i fokus och ger dig den säkerhet du behöver när du ska serva eller reparera bilen. Vi använder toppmodern utrustning och arbetar med kompetenta bilmekaniker, allt för att ditt BilLiv ska bli så enkelt som möjligt. Vi hjälper dig oavsett bilmodell eller bilmärke och besvarar alla frågor du kan tänkas ha.

Vill du bli företagskund? Som företagskund hos oss tar du kontrollen över servicen medan vi tar hand om hela din vagnpark. Kom förbi oss på verkstaden så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 421 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

• Birgitta B
    Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket nöjd med mitt besök på alla sätt. Läs mer
  • Lena F
    Lena F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ac-kontroll samt påfyllning av gas. Läs mer
  • Peder F
    Peder F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Kylvattnet läckte ut och motorn blev mycket varm. Felet berodde på att impellern nött hål på pumphuset.
    Hade varit bra om man kollat om topplockspackningen klarat sig innan reparation, så hade jag sluppit betala 5 422 kronor i onödan. Innan jag efter reparationen skulle få hämta bilen nämnde jag för Mekonomen, Hasslarp om vad bilen råkat ut för och de sade omedelbart att topplockspackningen säkert gått sönder och att reparationen skulle bli så dyr att det vore bättre att skrota bilen, vilket senare visade sig vara helt korrekt.
    Mekonomen, Ängelholm var vänliga och trevliga men jag är besviken på den bristande insikten hos dem, som borde varnat mig ang tipplockspackningen.
    Vänligen, Peder Friis Läs mer
  • Irene K
    Irene K skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av bromsskivor o belägg.
    Mycket bra o proffsigt bemötande.
    Företaget levd3 upp till mer än förväntat.
    Mycket bra.
    Återkomme4 gärna! Läs mer
  • Jan G
    Jan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    service + påfyllning av AC, trevligt och hjälpsamt bemötande. behövde inte vänta länge på att få komma, mindre än 1 vecka. höll sej inom anbudet och ca 25 % billigare än märkesverkstaden. Trevligt med ett års fri assistans. Kommer gärna igen. Läs mer
  • Eva A
    Eva A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Snabb och smidigt bra service Läs mer
  • Nils S
    Nils S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service av bil (Mercedes)
    Fick tydlig offert innan service
    Man hittade ytterligare saker att åtgärda på bilen under service som jag fick godkänna via telefon mot en uppgiven prisuppgift
    Trevligt och proffesionellt bemötande, jag kommer att fortsätta att serva min Mercedes här Läs mer
  • Bo H
    Bo H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Servade bilen vilket jag alltid har gjort och gör hos er Läs mer
  • Carl M
    Carl M skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Gjorde en service,och blev väldigt nöjd med allt Läs mer
  • Ulf Ö
    Ulf Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilen var ej klar vid utsatt tid.
    Priset stämde väl med utlovat.
    Vet ej om kvaliteten på jobbet är fullgod, men ej haft några följdfel. Läs mer
  • Denise B
    Denise B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande. Lämnade bilen i Ängelholm! Jag kommer verkligen lämna den där fler gånger 😁 Läs mer
  • Linda E
    Linda E skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Toppen mottagande och genomförande av service på min bil. Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Alltid oerhört trevligt bemötande sv personalen och proffsigt utfört arbete! Läs mer
  • Bengt K
    Bengt K skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra jobb mycket trevligt bemötande och bra priser rekomenderar dom till alla med bilproblem Läs mer
  • Richard S
    Richard S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade bilen på service. Fick tillbaka med skyddsplåt felmonterad så den flög av under körning. När jag ringde och ville komma och ordna så blev svaret - kan du komma i övermorgon! Åkte då bara upp och fick iofs det fixat men knappt en ursäkt. Läs mer
  • Gullan Kerstin Margareta I
    Gullan Kerstin Margareta I skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Hej allt var till belåten. Både pris och tid Läs mer
  • Daniel Jerker T
    Daniel Jerker T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra arbeten till ett bra pris. Läs mer
  • Bengt Joakim B
    Bengt Joakim B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade in bilen med 1 fel som skulle fixas. När jag hämtade bilen igen så hade jag fler fel på den än när jag lämnade in den. Påpekade detta och fick då till svar att jag skulle lämna in bilen igen och betala för en felsökning. Och därefter förmodligen också betala reperationen.
    Kommer aldrig lämna någon bil där igen. Läs mer
    2018-07-26 Mekonomen Ängelholm svarar Bengt Joakim B
    Hej! Jag känner ej igen detta men det normala förfarandet om man vill söka garanti på ett jobb eller en del så måste man lämna in bilen på en felsökning för att vi ska konstatera vad felet är och vad som orsakat detta. Som kund får man då skriva under på felsökning, konstateras det att el fel uppstått från vårat håll så täcker vi självklart felsökningen och reparationen( 3 år på mekonomens delar/1år på andra delar) konstateras det att det ej är garanti så måste kunden stå för arbetet.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig på 0431-18005
  • Serdar Burak Y
    Serdar Burak Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bytte bromsskivor o bromsbelägg och köpte nya däck plus montering. Arbetskostnaden kan jag förstå men delarna var extremt dyra. Hade jag köpt delarna i egen hand så hade jag sparat minst 4000kr Läs mer
  • Charlotta Louise N
    Charlotta Louise N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service av bil. Kort väntetid. Hyfsat pris. Bra gjort. Läs mer
  • Mats Erik H
    Mats Erik H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilen blev ej klar i tid, fick lånebil. Dom vill inte lämna ut bilen pga missljud i den nya kamremmen. Läs mer
  • Robert Erik S
    Robert Erik S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Fick snabb och bra hjälp med vår bil när den gick sönder i Ängelholm. Vi blev bra bemötta och var hela tiden uppdaterade, vilket kändes skönt. Läs mer
  • Lars-erik V
    Lars-erik V skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Rep av AC. Bolen blev klar på utsatt tid, och pris förslaget stämde Läs mer
  • Virginija S
    Virginija S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Efter upprepade besök på verkstad av samma problematik som ändå aldrig blivit löst fick jag besöka annat företag som löste problemet på en gång. Här fick jag varje gång betala för tjänster som jag har inte fått. Till råga på allt så klämde "mekanikerna" in laddningskabeln som gick från cigguttaget in mellan bilens plastdelarna. Fick komma in igen, kablen trasslade de ut, men plastdelarna gapar fortfarande väldigt fult. Aldrig mer Mekonomens verkstad i Ängelholm. Aldrig. Rekommenderar inte några bekanta heller att vända sig dit. Läs mer
  • Helen Margit Birgitta B
    Helen Margit Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bad om att få utbytt höger drivknutfram och fick bytt vänster fram. Vänster fram byttes för mindre än ett år sedan, blev bemött med arrogans. Aldrig mer Mekonomen! Dyrt, dåligt och utan någon som helst servicemind. Läs mer
    2018-07-24 Mekonomen Ängelholm svarar Helen Margit Birgitta B
    Hej Helen!
    Som vi gick igen när bilen har varit inne så har vi ej felsökt eran bil utan gjort det jobbet som är beställt av er. Ni har även fått se arbetsordern. Vi har försökt gottgöra missen genom att bjuda er på felsökning för att kostatera vart felet ligger. Är det något som fortfarande är oklart så är du välkommen att höra av dig till oss igen.

• Nils David Magnus N
    Nils David Magnus N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Sämsta servicen någonsin, saker som skulle göras missades. Bilen var inte klar när den hämtades, delar var inte monterade tillbaka efter åtgärder. Ingen stämpel i serviceboken heller. AC:n lade av igen efter 4 veckor.

8000 kr i sjön. Tar aldrig dit bilen igen! Läs mer
    2018-07-24 Mekonomen Ängelholm svarar Nils David Magnus N
    Hej! vi lämnar självklart garanti på jobben vi utför, allt står på kvittot. Är det så att serviceboken har missat att stämplas så självklart fyller vi i den i efterhand. Jag uppskattar om du återkommer till mig så vi kan prata om vad som hänt.

• Susana Ines O
    Susana Ines O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Förvaring av vinterdäck . Byte av däck och hjälp med lufttryck efter varning. Bra bemötande och trevlig personal. Läs mer
  • Irena H
    Irena H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service på min Peugeot (9000 mil)
    Bromsskivor fram + nya sommardäck.
    Bemötandet var bra och jag tänker anlita dom nästa gång också.

Mvh Irena Horvat Läs mer
  • Ulf Walter A
    Ulf Walter A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av olja o oljefilter.
    Lovades ta 45 minuter, tog 105 minuter efter att ha påpekat flera gånger att jag var tvungen att köra senast efter 105 minuter.

Trodde att det skulle va billigare än att anlita ett BMW företag. Läs mer
    2018-07-24 Mekonomen Ängelholm svarar Ulf Walter A
    Anslagen tid är 45minuter, sen tyvärr på din bil så tog något längre tid än vad det skulle göra. Kan bara återigen be om ursäkt men vi gjorde så gott vi kund under förutsättningarna.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig.

Mekonomen ängelholm
  • Kjell Åke F
    Kjell Åke F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av bromsskivor och klossar. Utmärkt bemötande.Helt nöjd med allt. Läs mer
  • Nellie Linnéa B
    Nellie Linnéa B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Dålig verkstad eftersom dom tog längre tid på sig än vad dom skulle. När jag fick tillbaka min bil var där två funktioner som inte fungerade som hade fungerat tidigare men dom vägrade ta på sig de. Dom sa att de va så sen innan men det var det inte! Där var fullt med glassplitter kvar i min bil när jag hämtade den eftersom dom hade krossat en ruta, men dom hade alltså inte städat upp glaset efter sig. På 6 veckor hörde dom av sig 1 gång annars fick jag ringa efter dom hela tiden. Ingen versrad som jag skulle rekommendera till mina vänner eller familj! Läs mer
  • Maria Therese C
    Maria Therese C skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vänder mig i stort sett alltid till Mekonomen för att få hjälp med bilen det gånger det behövs. Trevliga killar som löser i stort sett det mesta på kort tid. Läs mer
  • Sven T
    Sven T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckhotell.
    Däckbyte
    Efterdragning av bultar Läs mer
  • Jan-åke O
    Jan-åke O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilreparation. Snabbt och bra gjort. Mycket trevlig personal.Bra priser. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Får alltid bra service o snabb hjälp! Trevligt bemötande Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckskifte. Blev trevligt bemött.
    Levde helt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Iljaz R
    Iljaz R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Hjulinställning blev inte alls bra fick köra dit en extra gång till och även då lyckades de inte få rätt på det blev bara värre .Skulle aldrig ha kört in på deras verkstad Läs mer
    2018-05-15 Mekonomen Ängelholm svarar Iljaz R
    Det är tråkigt att du upplever det såhär, men som jag informerade om innan så går det inte att göra en hjulinställning när justerskruvarna i bak och framvagn sitter fast. Har du fler frågor om din bil så är du välkommen att höra av dig till mig.

Mvh Ricard Bottne
    verkstadsansvarig
  • Erik W
    Erik W skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service, allt jättebra från bokning till hämtning Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service på bilen plus byte av broms belägg. Fick snabbt tid bra bemötande. Läs mer
  • Tom B
    Tom B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte och förvaring. Bra service och bra pris. Efterdragning av hjulbultar bara körde inom o fixades direkt. Läs mer
  • Hans C
    Hans C skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte o däckhotell. Perfekt service. Läs mer
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Basservice samt läckagekontroll AC. Påfyllning köldmedium. Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vänligt bemötande och bra service. Har dock endast anlitat dem för däckförvaring samt däckbyte och byte av glödlampor! Läs mer
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte - bra bemötande och uppföljning Läs mer
  • Sara T
    Sara T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Professionellt men missade liten ska, annars nöjd. Läs mer
  • Tina Louise N
    Tina Louise N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Min passat hade låst handbroms. Uppdraget var att fixa den elektroniska handbromsen. Reparationen utfördes snabbt.
    Bemötandet var vänligt och tydligt under hela resan från första kontakt tills betald faktura.
    Jag är nöjd med den tjänst som givits och kan rekomendera andra att använda leverantören. Läs mer
  • Gunnar Mattias J
    Gunnar Mattias J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Rep av fjäderbenslager
    Bra bemötande
    Synd att man inte fick gratis lånebil Läs mer
  • Hans Krister P
    Hans Krister P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ringde själv för att beställa en 6000 mil service. Fick tid och prisuppgift. Lämnade bilen och hämtade lånebilen. Betalade i förskott och hämtade min bil före 18.
    Allt fungerade väl och vänligt bemötande.
    Återkommer som kund! Läs mer
  • Bo Arne R
    Bo Arne R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service
    Bra bemötande
    Helt efter förväntningarna
    Tog längre tid än som sagts är väl det enda negativa Läs mer
  • Ewa Birgitta B
    Ewa Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande när jag hällt spolarvätska i kylaren. Fick vänta lite med de fixade det. Läs mer

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm