Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

Mekonomen Bilverkstad Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Ängelholm!

Vi har alltid kunden i fokus och ger dig den säkerhet du behöver när du ska serva eller reparera bilen. Vi använder toppmodern utrustning och arbetar med kompetenta bilmekaniker, allt för att ditt BilLiv ska bli så enkelt som möjligt. Vi hjälper dig oavsett bilmodell eller bilmärke och besvarar alla frågor du kan tänkas ha.

Vill du bli företagskund? Som företagskund hos oss tar du kontrollen över servicen medan vi tar hand om hela din vagnpark. Kom förbi oss på verkstaden så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Däckbyte
    Efterdragning av bultar Läs mer
  • Jan-åke O
    Jan-åke O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bilreparation. Snabbt och bra gjort. Mycket trevlig personal.Bra priser. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Får alltid bra service o snabb hjälp! Trevligt bemötande Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckskifte. Blev trevligt bemött.
    Levde helt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Iljaz R
    Iljaz R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Hjulinställning blev inte alls bra fick köra dit en extra gång till och även då lyckades de inte få rätt på det blev bara värre .Skulle aldrig ha kört in på deras verkstad Läs mer
    2018-05-15 Mekonomen Ängelholm svarar Iljaz R
    Det är tråkigt att du upplever det såhär, men som jag informerade om innan så går det inte att göra en hjulinställning när justerskruvarna i bak och framvagn sitter fast. Har du fler frågor om din bil så är du välkommen att höra av dig till mig.

verkstadsansvarig
  • Erik W
    Erik W skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service, allt jättebra från bokning till hämtning Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service på bilen plus byte av broms belägg. Fick snabbt tid bra bemötande. Läs mer
  • Tom B
    Tom B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte och förvaring. Bra service och bra pris. Efterdragning av hjulbultar bara körde inom o fixades direkt. Läs mer
  • Hans C
    Hans C skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte o däckhotell. Perfekt service. Läs mer
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Basservice samt läckagekontroll AC. Påfyllning köldmedium. Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Vänligt bemötande och bra service. Har dock endast anlitat dem för däckförvaring samt däckbyte och byte av glödlampor! Läs mer
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Däckbyte - bra bemötande och uppföljning Läs mer
  • Sara T
    Sara T skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Professionellt men missade liten ska, annars nöjd. Läs mer
  • Tina Louise N
    Tina Louise N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Min passat hade låst handbroms. Uppdraget var att fixa den elektroniska handbromsen. Reparationen utfördes snabbt.
    Bemötandet var vänligt och tydligt under hela resan från första kontakt tills betald faktura.
    Jag är nöjd med den tjänst som givits och kan rekomendera andra att använda leverantören. Läs mer
  • Gunnar Mattias J
    Gunnar Mattias J skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Rep av fjäderbenslager
    Bra bemötande
    Synd att man inte fick gratis lånebil Läs mer
  • Hans Krister P
    Hans Krister P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ringde själv för att beställa en 6000 mil service. Fick tid och prisuppgift. Lämnade bilen och hämtade lånebilen. Betalade i förskott och hämtade min bil före 18.
    Allt fungerade väl och vänligt bemötande.
    Återkommer som kund! Läs mer
  • Bo Arne R
    Bo Arne R skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Service
    Bra bemötande
    Helt efter förväntningarna
    Tog längre tid än som sagts är väl det enda negativa Läs mer
  • Ewa Birgitta B
    Ewa Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande när jag hällt spolarvätska i kylaren. Fick vänta lite med de fixade det. Läs mer
  • Ulla Birgitta S
    Ulla Birgitta S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ett mycket vänligt bemötande. Snabb åtgärd. Bra kvalitet på åtgärder. Kommer gärna igen. Läs mer
  • Maria M
    Maria M skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Snabbt och smidigt besök. Inget krångel. Trevlig personal Läs mer
  • Johan Sebastian S
    Johan Sebastian S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande och trots att jag var tvungen att vänta på assistansservice vilket gjorde att jag kom senare till bokad tid så gick det bra ändå utan problem.
    Jag bytte bilbatteri samt en låskista i förardörren vilket blev lite billigare än offert från märkesverkstad. Läs mer
  • Jessica Y
    Jessica Y skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra och snabb service! Alltid vänlig och kunnig personal. Läs mer
  • John Fredrik P
    John Fredrik P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande, men resultatet blev inte bra. Köpte lampor till min bil, och fick fel lampor från dom. Sen när bilen skulle in på lagning, så blev allt inte gjort som jag betalade för. Det skulle gjorts en justering av dimljusen, och det blev inte gjort. Det gjorde istället killen på efterkontrollen!!!
    Sammanfattningsvis, så fick jag betala ca 1200:- för att mekonomen bytte lamporna till mitt halvljus samt lamporna till skyltbelysningen där bak. Sen har jag fortfarande kvar de felaktiga lamporna!!! Läs mer
    2018-03-05 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar John Fredrik P
    Hej
    Om du har köpt glödlampor i butiken och dom är fel modell så går det givet vis bra att lämna tillbaka dom, det brukar inte vara några problem.
    Du är välkommen att kontakta mig så ska jag se vad vi har tagit betalt för, dvs har vi tagit betalt för en justering utav dina dimljus och detta har missats så kommer vi kompensera dig för detta.

Johan 044-219257
  • Mohammed I
    Mohammed I skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Allt är dåligt hos er var hos er senast då fick jag betala för felsökning och personalen sa att det är ingen problem med din bil dagen efter fick inte i gång bilen och då blev jag tvungen att betala för bil bärgning för transportera bilen till er och då sa personalen att det kostar 3000kr så sa jag att det är ok men när jag ringde för att när bilen är färdig så sa personalen att det blir 5500kr för att fixa men jag valde att få ut bilen till nån annan då hörde jag att jag måste betala igen för felsökning dvs 850kr+1000kr för bilbergning+1000kr för felsökning igen=2850kr för ingenting vilket jag bestämt mig att aldrig vara hos er igen Läs mer
    2018-03-05 Mekonomen Ängelholm svarar Mohammed I
    Hej
    Vid inlämning av bil gällande felsökning så debiteras alltid kund kostnad för denna även om kunden ej vill åtgärda problemet.
    Givet vis så skriver kund under vid inlämnandet av bilen en orderbekräftelse där vi får godkänt att felsöka bilen enligt visad offert där kostnad framgår.
    Vid felsökningar så är det svårt att uppskatta slutpriset innan vi vet vad som är trasigt på bilen.
    Vid ytterligare frågor kontakta mig

Versktadsansvarig mekonomen Ängelholm
  • Jan Inge Thomas N
    Jan Inge Thomas N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Satte på en dragkrok i Ängelholm
    Tog en hel dag men resultatet blev bra Läs mer
  • Ulla Kristina L
    Ulla Kristina L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Jag har inte varit i Kristianstad Läs mer
  • Mai Lisbeth B
    Mai Lisbeth B skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bemötandet är jättebra.
    Däremot är jag förvånad över vad de får fram i felsökandet. Lite i taget, är det inte det första de hittar får jag komma tillbaka. Nytt pris och sen nästa grej. Det handlar om bromsar ABS och VAB tror jag det står när lamporna lyser. Först byttes kännaren, sen ngt i v framhjul och nu ev ngt i h bak? Kan man inte se vad det är från början. Undrar bara! Läs mer
    2018-03-05 Mekonomen Ängelholm svarar Mai Lisbeth B
    Hej! Som jag försökte förklara när du var in så var det fel på abs givaren när du var in första gången, kransen är injutet i hjullagret vilket gör att det inte syntes på kransen att den var dålig. Och under hela tiden så har det ej visat något fel på ABSen bak, och utan att vi kollat på det så vet jag ej vad felet är. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig.

Versktadsansvarig mekonomen Ängelholm
  • Rolf Vilhelm D
    Rolf Vilhelm D skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mekonomen skulle sätta dit en dragkrok på vår bil. Detta skulle ske på fredagen och att det bara skulle ta tre till fyra timmar. På fredag middag ringer Mek.och meddelar att de fått fel kabelsats och undrar om de kan ha bilen till måndag kväll. Bilen fick stå kvar hos Mek. över helgen. På måndag kväll ringer Mek. och meddelar att bilen inte är färdig pga att de inte har programerat om datorn i bilen. Bilen är kvar hos Mek. Mek säger att den eventuellt blir färdig imorgon tisdag. Vi ringde Mek. på tisdag eftermiddag och då sa han att han inte visste något om bilen men skulle återkomma om en timme, men gjorde inte detta. Vi fick åter igen ringa och fråga. De hade fortfarande inga svar. Vi bestämde oss för att åka till Mek. Nu var vi ganska sura och ville ha tillbaka vår bil. När vi kommer dit visste Mek fortfarande inget om vår bil. Nu visade det sig att Mek hade lämnat iväg vår bil till något annat ställe för att göra omprogrameringen. De ville inte säga vart. Bemötandet från Mek var UNDER ALL KRETIK. Han var helt oförstående och menade att sånt här händer. Och att han inte kunde trolla. Efter en stund säger han att bilen är på väg tillbaka men han vet inte exakt när den kommer. Vi hade en tid att passa så vi hann inte vänta. När vi åker därifrån kommer han utspringsnde och vinkar med bilnyckeln. Då har bilen kommit. Vi går in och hämtar nyckeln och ska betala. Vi är jävligt sura nu och säger att vi ska ha minst 10% avdrag på kostnaden och efter mycket om och men och mycket tjafs får vi lite avdrag. Mannen är väldigt oförstående och tjurig hela tiden. Kundbemötande vet han inte vad det är. Har inte ni någon form av utbildningar som personalen ska gå när det gäller kundbemötande? Och har ni det så byt dem som utbildar er. Mek. har visat att de inte är pålitliga. Visserlige sa de på fredagen och måndagen att bilen inte var färdig. Men ett jobb som bara tar ca tre till fyra timmar, enligt er själva, fick vi vänta fem dagar på inklusive helgen. Mekonomen kommer vi inte att varken rekomendera eller använda oss av igen.
    Någon vecka efter besöket fick vi ett meddelande från vår Skodaverkstad där de tackade för att de fått ta hand om vår bil. Vi hade inte haft bilen hos dem. Kom då på att vi haft bilen på Mek. och att de förmodligen hade lämnat bilen dit. Åkte då till Skodaverkstan och de berättade att de haft bilen och utfört en omprogramering av datorn i bilen pga att Mek. monterat en dragkrok. Skodaverkstan berättade också att Mek. hade ringt till dem i panik och velat göra denna omprogramering för det var brottom. Varför kunde ni inte säga detta från början? Det innebär också att ni har låtit vår bil bara stå och att det inte varit av prioritet att lämna bilen till Skodaverkstan. Är det så ni behandlar era kunder?
    I texten har jag ställt några frågor. Jag hoppas att ni kommer att svara på dem, men det gör ni väl inte. Behandlar ni bilarna likadant som kunderna så är ni riktiga amatörer.
    Ni ber oss sätta betyg men det finns ju ingen minusskala. Ni är inte värda en etta engång!!!!

Rolf de Rooy
    Ängelholm Läs mer
    2018-02-20 Mekonomen Ängelholm svarar Rolf Vilhelm D
    Hej Rolf!

Jag ber åter igen om ursäkt för det som hänt under erat besök, jag har gjort allt för att försöka få klar eran bil på avtalad tid, men tyvärr är det vissa saker jag ej kan rå på som att första delen vi fick ej passade och sen att den nya delen behöved kodas in till bilen och eftersom vi ej fick den informationen av leverantören så självklart så försöker jag få, i detta faller Orginalverkstaden, att utföra jobbet så fort som möjligt eftersom vi hade en avtalad tid med er. Sen ber jag om ursäkt om informationen ej gick fram angående vilken verkstad som utförde kodningen, det är ingen hemlighet vem som gör det, eftersom kodningar bara kan utföras av Orginalverkstäder.

Du får jättegärna höra av dig till mig så kan vi pratas vid om det är nått mer du inte känner gått rätt till.

Ricard Bottne
  • Hans Lennart L
    Hans Lennart L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande hela tiden. Gjordes en felsökning eftersom bilen inte ville starta på en gång, hittades inget fel och bilen har startat sen dess. Är nöjd som kund. Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Fixade bakluckelåset som gått sönder samt en fjäder till halvljuset som jag inte fått på plats.
    Bra service och även med betalning och utlämn av bil via affären då jag inte hann hämta innan stängning.
    Dock var enl fakturan vindrutetorkarna bytta utan att jag bett om det och jag blev inte kontaktad. Jag brukar sköta det jag kan själv och gör man ngt utan att fråga så anser jag att då får verkstan stå för det. Så dåliga var dem inte och det var ett planerar byta efter vintern. Läs mer
    2018-02-12 Mekonomen Ängelholm svarar Anna N
    Hej Anna! Jag har kollat igen våra arbetsordrar för att se vad det är som hänt med ditt besök. Den bilen jag tror att du lämnat in har inte några torkarblad inlagda på fakturan. Skulle du kunna vara vänlig att återkomma till mig så vi kan reda ut detta, för våran rutin är att fråga vid inlämning om kunden vill ha bytt torkarblad annars byter vi dom inte.

• J S
    J S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Monteringen skulle ta 2-3 h. Den tog sju timmar vilket resulterade i att jag fick vänta i butiken i 2 h. När sen monteringen av extra lysena var klara och jag körde iväg med bilen hade de satt ljusen så de täckte den adaptiva farthållaren så i varje kurva slog bältespännaren till och när jag satte på farthållaren tvärbromsade bilen. Sen när jag åker tillbaka och påpekar detta så får jag till svar att det var jag som kund som ville ha det så. Nej, sa jag utan jag beställde det på det viset i samråd med er. Och att mekonomen lämnar ut en bil som är defekt och trafikfarlig är under all kritik. Det är verkstadens ansvar att se till att bilen fungerar som den ska efter att de satt på extraljusen. Att tillägga var att jag betalade för enheten som skulle sättas på för att inte störa farthållaren. Om jag som kund har ett önskemål om att sätta extraljus på bilen så ska ju säljaren i det här fallet tala om att nej det går inte. Det kan inte verkstaden skylla på att kunden ville ha det så. Säg om kunden vill ta bort bromsarna på en bil. Ska då verkstaden göra det och skylla på att kunden ville ha det så. ???
    Helt underkänt. Utöver detta så missade jag flera möten pga av att montering, feldiagnos och avmontering tog 8,5h ist för de 2-3 som var lovat.
    Jag räknar med en kompensation för detta Läs mer
    2018-02-05 Mekonomen Ängelholm svarar J S
    Hej! Skulle du kunna vara vänlig att återkomma till mig på 0431-18005 så vi kan prata om det inträffade.
  • Emma Wanwir S
    Emma Wanwir S skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Den va bra. Finns inget att anmärka på. Läs mer
  • Kurt Allan G
    Kurt Allan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Jag fick inte hjälp med åtgärd som jag önskade. Utslängda pengar och kommer inte att återkomma. Läs mer
    2018-02-05 Mekonomen Ängelholm svarar Kurt Allan G
    Hej! Det är jättetråkigt att du känner såhär om ditt besök, vi har kontrollerat det du villa ha kontrollerat och återkopplat till dig när du hämtat bilen och skrivit på kvittot. Skulle du kunna vara vänlig att kontakta mig angående ditt ärende så vi kan prata om vad du är missnöjd med?

Ricard Bottne
    Berit Ann-christine Tina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Bra bemötande, trevlig personal, kunniga! Helt nöjd Läs mer
  • Sara Helena Ö
    Sara Helena Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Supertrevligt bemötande! Fick snabb hjälp till ett bra pris :) Inte lika krångliga som märkesverkstaden som ville ha upp till 2000 kr för att tala om vad felet var. Detta löste Mekonomen hratis genom att jag åkte förbi lite snabbbt för en koll. Läs mer
  • Alf Roland L
    Alf Roland L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Har ingenting att klaga på, utmärkt 🤗👍🏼 Läs mer
  • Janet Anne-marie F
    Janet Anne-marie F skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevligt bemötande. Utmärkt arbete. Hyfsat pris i jämförelse. Kan ändra väntetid till två pass - fm och em istället för bättre service. Läs mer
  • Anneli Marie O
    Anneli Marie O skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Lämnade in bilen för att fixa tre fel inför ombesiktning. Hämtade bilen körde till ombesikting där det visade sig att ett av felen inte var åtgärdat. Det kan man ju tycka är ok men vad som inte är ok är att jag betalat för att det var åtgärdat. Hur kan man ta betalt för ett arbete man inte gjort !!!!! Pinsamt Läs mer
    2018-02-02 Mekonomen Ängelholm svarar Anneli Marie O
    Det är jätte tråkigt det som hänt med din bil och det är verkligen inget som vi gjort medvetet, som vi förklarade åt dig när du kom hit igen. Vi åtgärdade misstaget åt dig så fort du kom hit och nämnde det. Har du fler fundering om din bil är du välkommen att höra av dig till mig.

• Lars Göran Bertil H
    Lars Göran Bertil H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra bemötande vid reparation och besiktning av bil Läs mer
  • Lars Olof N
    Lars Olof N skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Felsökning byte av anskrins och inre damask .
    Utmärkt bemötande, telefonkontakt under reparationen och som helhet mycket bra. Läs mer
  • Jonathan Sven Kevin E
    Jonathan Sven Kevin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra service. Rabatter och annat dyligt fick dom med. Utmärkt Läs mer
  • Karl Otto Fredrik H
    Karl Otto Fredrik H skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Blev väldigt bra bemött och mycket bra service. Läs mer
  • Inger Margaret V
    Inger Margaret V skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Byte av avgasrör. Förslag o förbättring av dålig del av systemet. Bra utfört jobb och mkt bra kundbemötande. Läs mer
  • Karin Ingalill L
    Karin Ingalill L skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevlig, kunnig och hjälpsam personal !! Läs mer
  • Karl Anders Lennart P
    Karl Anders Lennart P skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Ni har skickat sms till fel person. Jag har visserligen haft bilen på Mekonomen men heter inte Karl Anders Lennart.
    Jag fyller i ändå Läs mer
  • Snezana Sanna M
    Snezana Sanna M skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Trevlig personal med ett gott bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Per Åke A
    Per Åke A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra och trevligt mottagande fast jag inte hade bokat tid så hjälpte ni mig ändå. Läs mer
  • Anthony Sven Holger C
    Anthony Sven Holger C skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Mycket bra bemötande, framför allt av verkstadschefen, Rickard.
    nöjd med allt och är en återkommande kund Läs mer
  • Tommy Lennart Morgen A
    Tommy Lennart Morgen A skrev om Mekonomen Bilverkstad Ängelholm
    Styrled VR yttre + hjulinställning
    Helt nöjd med arbetet Läs mer

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm