Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

En del av YaaBil Group AB www.bilyaa.se
  • Badge2021
1 674
4.1

Välkommen till YaaBil Häggvik AB! Vi är en bilverkstad som både servar och reparerar, med all den moderna teknik som behövs. Vi arbetar med de flesta bilmärken och lämnar alltid tre års garanti på alla reservdelar. Vad behöver du fixa på din bil? Besiktning, däck eller kanske göra en felsökning eller mer omfattande reparation?...

1674 omdömen om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Sedan starten hos Reco 2018

Theodor K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Ganska otrevlig personal som jag möte på morgonen. De skrev inte min service i min servicebok trots att den fanns i bilen, så vi var tvungna att komma tillbaka och be dem fylla i serviceboken. Personen jag pratat med för att boka service var trevlig, men väldigt tråkigt med så dåligt bemötande på plats.

Thomas T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Lämnade bil för fel-undersökning och sedan åtgärd. Fel-sökningen tog hela dagen och jag fick ringa o fråga, men felet hittades o de ringde tillbaka med kostnadsförslag, bekräftelse att reservdelar fanns, o planerad åtgärd nästa arbetsdag. Allt löstes till belåtenhet o rimligt pris.

Safille C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mycket bra bemötande, men det som är lite mindre bra är att det tar långt tid att behandla ett ärende.

Sarah K

Proffsigt, smidigt och prisvärt

Marie R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabbt och smidigt med ett trevligt bemötande 👍🏼

Hans J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Oseriöst bemötande och sjukt okunnig personal. Fick känslan att dom försökte blåsa mig då dom ville köpa bilen istället för att laga den. Valde att inte gå vidare med dom, då debiterade dom 4 felsökningsavgifter. Helt värdelöst.

Jessica M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevlig personal och bra service!

Roadbird A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Efter att jag fått bilen från verkstaden körde jag på motorvägen när jag hörde ett högt ljud, sedan tog jag bilen till verkstaden och såg att tre av bakdäcksskruvarna saknades och när som helst var det möjligt för att däcket ska komma ut ur bilen och skapa en stor olycka.

Mats W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabb o smidig hjälp, trevligt bemötande.

Saigon A

Kundbemötande känns lite kyligt

Petra Heléne W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Lämnat in bilen för felsökning, vilket är gjort men inget fel hittat och problemet kvarstår. Så betala 1350 kr för absolut ingenting…

Agneta N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevligt bemötande och snabb hjälp!

Nora D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bilservicen gick snabbt och jag är nöjd med jobbet.

Hans A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mkt dålig återkoppling, jag fick jaga dem via telefon och de svarar sällan och inte alltid centrala kundservice heller. Föreslår åtgärder som motsvarar bilens marknadsvärde och tar inte reda på vad kunden vill eller hur mkt det max får kosta för kunden. Bottennappet är sen att en kontrolllampa, som inte lös vid inlämning, lyser när jag hämtar ut bilen. Jag påpekar detta och vill ha det åtgärdat gratis då det hänt inne på verkstaden men personalen blåljuger och säger att lampan lyste när jag lämnade in bilen vilket...

Marie E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Upplevelse som kund är att det är rörigt med rutiner och arbetssätt. Butiken och personalen i verkstaden upplevs som om de inte samarbetar och mycket prat mellan varandra och har inte uppmärksamheten på kunden. Priset på servicen mkt bra jämfört med Mercedes! .

Philip G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Blev lovad flera gånger olika tider den skulle vara klar, istället blev den försenad. Samtidigt som tråkigt bemötande av anställda som ej var förstående varför jag tyckte det var jobbigt att åka 1h30min kommunalt för att höra att de inte alls var klara som de sade över telefonen.

Gun Elin H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mycket trevlig och kunnig personal

Ola L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Extremt dålig kundmottagning. Personalen var sur, nonchalant, otrevlig och svarade knappt på tilltal. Det kändes verkligen som om jag kom och störde mitt i en viktig tupplur! Gav dessutom fel information. Den felaktiga information ledde till att jag ringde och det samtalet var som att prata med en vägg.. Min bil behövde felsökning. Den gjordes och jag fick en offert på lagning. Nöjd med felsökning men gick inte vidare med lagning. Den gör jag på ett trevligare ställe Jag skulle aldrig rekommendera någon att besöka er pga er kundmottagning!

Lena S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Felundersökningen gjordes senare än vi föresvävats vilket gjorde att vi hamnade i stress över om bilen skulle hinna bli klar i tid tills vi behövde den. Vid uthämtning visade det sig att besiktningstvåan inte var släckt vilket vi pratade om vid inlämning. Men nu hävdades det att det inte var beställt. Detta gjorde att vi fick tjata oss till en dropin-tid på bilprovningen fast de egentligen inte hade några dropin-tider. När vi ringde för att höra om bilen skulle hinna bli klar idag svarade ingen på telefon trots ett flertal...

Pär L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Som vanligt! Bra bemötande och fint jobb med reparation service.jag återkommer när det behövs,tack

Christina K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Fina bemötande äldre dam och har tålamod att svara mina frågor

Gustave S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Gick att boka på telefon, snabbt att få tid, ok pris

Pär A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Eftersom ni tjatar om atr bli betygsatta. Ni glömde bort mig helt och jag var tvungen att ringa och fråga dagen efter att ni skulle återkommirt med offert.

Magnus L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Tyvärr meddelade inte kundmottagaren i verkstan att man bytt parkering för färdiga bilar för avhämtning. Jag gick i åskregnet, 500 m till den normala parkeringen bara för att upptäcka att ingen bil fanns där. Tillbaka till mekonomen och fick veta att bilen stod 500 meter i motsatt håll. Inte kul. Genomblöt och nervös då blixtarna Ven över parkeringen.

Benny M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bilservice och mötet, nöjda med personalen

Ann-Marie B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Dåligt bemött, priset stämde inte vad ni uppgett vid besök !

Emelie K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Vi beställde service, och besiktning av AC, vi fick lovat att det skulle vara klart samma dag eller morgonen efter. Tog tills slutet på dag två. Och när vi kommer fram, får vi informationen att ni inte ens har fixat AC:n. Att någon har missat den informationen, och att vi måste vänta tills dagen efter om vi vill ha det fixat. Fick ingen ursäkt eller förståelse om att det är ni som gjort fel och vi som blir straffade för det. Extremt dåligt hanterat, oprofessionellt, och vi kommer defenetivt aldrig komma tillbaka.

Karin V
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Service, Alltid trevlig personal å svarar bra på mina frågor.

Lena N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabbt och bra och gjorde lite extra utan att lägga på det på fakturan!

Hans E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

De hörde inte av sig när bilen var klar och när jag kom dit dagen före nationaldagen kl 16.10 så var det stängt, fast än det på dras ytterdörr och på nätet stod att de hade öppet till 18. Så någon från Sigtuna fick åka och lämna ut bilen kl 17.30. Riktigt dåligt!

Karin L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Det var enkelt att lämna bil och bra service av personalen 👍

Åsa W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Jag har betalat för ljusinställning i samband med byte trasigt halvljus. Ljusbilden är lika sned som innan så den delen av jobbet kan inte vara genomfört.

Mehri K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snäll och god bemötande. Omtänksamt och hjälpsamt personal.

Do P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevligt bemötande , och en bra tillgänglighet. Ligger bra i Häggviks handelsområde.

Ronny A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Mycket bra och snabb reparation jag är nöjd

Andreas E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra proffesionellt bemötande. De kollade om acceptans på pris vid lagning efter felsökning. Inga överraskningar för kunden

Jan B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Anonymt och dyrt kolla gärna Tex felsökning obs bilen var inlämnad just för att höger frambroms låg på

Anna B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Kändes bra och tryckt att lämna in bilen hos er. Hade bara lite svårt att hitta den när vi hämtade den då vi inte fick info och den parkerats på en parkering 200 m bort från Mekonomen.

Stina T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Utmärkt och trevligt bemötande. Snabb och prisvärd service.

Sebastian S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra & tillmötesgående service när det väl skedde. Fick dock invänta länge på offert för arbetet. Problem med handskfacket var oklart om det orsakats av oss eller vid service så mötte mekonomen oss med att ge oss bra pris för åtgärd. På hela taget nöjd

Rolf Å

Snabbt proffsigt, gott kaffe. Och vänligt bemötande. Vad mer behövs

Gunnar J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevlig och professionell mottagning och handläggning.

I Cathar J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra bemötande. Snabb hantering. En märklig sak dock: om Mekonomen i Edsberg tar fram en offert, så kan inte Mekonomen i Häggvik få tillgång till samma offert i systemet. Trodde att ”yaabil” group syftade till samordningsvinster?

Keivan K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Bra service,bra bemötande. Det kan ta lång tid att komma fram på telefonen.

Svenska A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Väldigt tillmötesgående och proffsiga Enkelt!

Joachim B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Väldigt bra och personlig service

Lena W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Trevligt bemött men skulle önska bättre information. Lämnade in bilen 07.45 klockan 13.45 hade ingen tittat på bilen, skulle vara bra med lite löpande info.

Bo Rolf Valter J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Som vanligt segt i kassan. Lång kö och ointresserad personal. Många går förbi och bryr sig inte om kunderna. Alltid segt. Personalen verkar trött varje år. Skicka personalen på charmkurs! De borde lära sig och förstå sin uppgift. Ryck upp er!

Håkan N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Snabb, hörsam och enkel service utan nämnvärd väntetid.

Lars T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Häggvik/YaaBil Häggvik AB

Professioellt bemötande. Höll lovad kostnad och bilen blev klar på utlovad tid