Alla kategorier Bilverkstad Skåne Kristianstad Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
Rekommenderat företag 2016 - Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Jochums väg 5, 291 59 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Kristianstad! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 164 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

• Mats H
    Mats H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jättebra arbete fint mottagande supertrevlig personal har bara positiva vibbar
  • Regina A
    Regina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabb och kvalificerad hjälp, vänlig personal.
  • Eva J
    Eva J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag anser att jag fick en god och bra service hos Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
  • Bo S
    Bo S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    mycket bra bemötande, kunnighet, jag kände mig viktig som kund.
  • Lars-göran H
    Lars-göran H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra bemötande och servicen var också bra. Jag är nöjd!
  • Björn S
    Björn S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt bra tjänst. Gick snabbt och jag betalade till och med mindre än vad man hade planerat.
  • Zahra A
    Zahra A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Min bil togs väl omhand 😊 Supertrevlig personal
  • Michael A
    Michael A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Alltid jätte trevliga! Och man kan se att de gör sitt bästa för att ta ner på kostnaderna!
  • Rickard I
    Rickard I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt bra, även vid en miss löste man det omgående.
  • Kjell T
    Kjell T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra kundmottagning och väl utförd service.
  • Madeleine F
    Madeleine F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevlig personal och ett bra jobb.
  • Pernilla M
    Pernilla M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra och smidig service, snabbt till ett vettigt pris
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Fick god information om hur vad som gjordes i verkstaden och kunde hämta ut en nyservad och fungerande bil för en rimlig peng.
  • Jan-emil Ö
    Jan-emil Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Allt funkat bra, tider, meddelande om när bilen var klar, lånebil mm.
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Är absolut inte nöjd eftersom de ville laga saker på bilen som inte behövde fixas.
    2017-01-12 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Ulla N
    Hej Ulla
    Då vi prioriterar att du ska få ett problemfritt ägande av utav din bil så kan mekanikerna rekommendera dig att reparera utslitna eller kommande utslitna delar på din bil för att det ej ska orsaka följdskador eller vara till någon säkerhetsrisk när du är ute och kör.
    Givetvis som skedde i detta fallet så är det upp till dig att avgöra om åtgärd ska ske.

Med vänlig hälsning
    Johan Verkstadsansvarig
  • Eva Ö
    Eva Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Allt funkade bra.Tiden och priset .
    Nöjd kommer tillbaka
  • Robert L
    Robert L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Hej
    Beställde, och lämnade in mitt fordon för basservice och för att fixa "tvåorna" från bilprovningen. Fick ett prisförslag. Dessutom så ville verkstaden ha två veckor på sig, för att beställa reservdelarna.
    Efter att lämnat in bilen, och skulle hämta ut den, så var endast basservisen gjord. Fick beställa, ytterligare en ny tid. Alltså, så blev det att lämna in bilen två gånger. Till saken hör, att de endast har öppet, "kontorstider" = öppet till 17, och jag jobbar, tio mil bort= massor med förlorad arbetstid, två gånger inte en gång.
    Efter att ha hämtat bilen, andra gången, så visade det sig att dessa två servicar, tillsammans blivit, dyrare, än det ursprungliga förslaget.
    Veckan efter, upptäckte jag, på min app, att jag har körförbud.
    Åkte in till Mekonomen, en lördag, och ville reklamera servicen. Detta vägrade killen att ta emot, då verkstaden inte var öppen, eller det inte var hans jobb.... Fattar inte, för att det står Mekonomen på mitt kvitto, dörren och skylten utanför. För mig, är allt, samma företag.
    En sak är säker. Jag tänker inte offra ytterligare, en tredje arbetseftermiddag, för att det skall passa deras öppettider.
    Jag är duktigt "piss off" på er nu.
    Får lösa mina problem på andra håll, för jag kommer aldrig mera att ha något med er att göra.

Allt detta var på Mekonomen Jochumsväg i Kristianstad.
    2017-01-12 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Robert L
    Hej Robert

Det var tråkigt att du ej känner dig nöjd med ditt besök hos oss.

Vid inlämnande av bil signeras alltid arbetsordern av kund för godkännande utav överenskommen reparation och kostnad.
    Vid en felsökningskontroll som i detta fallet var kostnadsfri för dig ingår där ej reparation eller reservdelar då vi ej än vet vad som behöver bytas ut, men när denna felökningskontrollen är avslutad så utförs en offert som du har delgetts, godkänt och en ombokning av bilen har skett då reservdelarna ej har varit hemma i lager.

När det gäller leveranstiden på Mekonomens reservdelar så kan det variera, vi har normalt 1 dags lev tid och ibland över dagen på lagerförda delar men finns varan ej i lager så kan leveranstiden påverkas och detta gäller även hos andra verkstäder.

Vid hämtning av bil får man alltid ett kvitto där det framgår vad som utförts tex besiktning och kostnad på detta men detta är inget som vi har tagit betalt för eller blivit ombedda att utföra enligt underskriven arbetsorder.

Tyvärr har vi ej öppet kvällar och helger i verkstaden utan våra öppettider vardagar 7.00-17.00 som framgår på skyltar och på våran hemsida.
    När det gäller din 10mil långa körning till oss så vill jag informera om så önskas att det finns runt 460 Mekonomen bilverkstäder i Sverige så där borde finnas en verkstad som ligger dig närmre.

Reklamationsärenden går bra att lämna till personal i butiken så tar vi "Verkstad" kontakt med dig kommande öppna dag om så önskas, men butikspersonalen kan ej avgöra en reklamationsrätt.

Med vänlig hälsning
    Johan Verkstadsansvarig
  • Carl D
    Carl D skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra service. Utfört inom angiven tid och till angivet pris.
  • Lindes Ingehild N
    Lindes Ingehild N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra service inklusive besiktning
  • Boban A
    Boban A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Det var allt som det ska, best, best.
  • Karin N
    Karin N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabb och billig service, dock lite tungrott med betalning och tidsbokning.
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vänligt och bra bemötande. Servicen som gjordes var väl gjort.
  • Nina M
    Nina M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra service, trevlig personal !!!!
  • Eva K
    Eva K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Allt till belåtenhet bra bemötandet
  • Alianceplus Ab
    Alianceplus Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bara positivt till dom. Bra personal
  • Bask R
    Bask R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycke bra och trevlig personal 👍🏻
  • Karin H
    Karin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevligt bemötande, snabbt utfört arbete. Problem uppstod dock 2 mil från Älmhult och vi fick besöka Mekonomen i Älmhult som åtgärdade tändkabel som hade lossnat.
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevlig personal och kunniga. Duktiga på service med bilen.
  • Dijana B
    Dijana B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra kundbemötande på verstadsavdelningen.
    Innan jag bokade tid gick vi igenom det arbete som skulle göras på bilen och kostnaden.
    Sedan vi inlämning av bilen gick det bra och smidigt och mycket positivt att man får en hyrbil i det priset man betalar. Fortsätt med det.
    Nöjd med arbetet och tvätt av bilen. Mycket positivt. Rekommenderat verkstaden till två andra vänner.
    Kommer troligen att välja denna verkstad igen.
    Tack/ med vänlig hälsning Dijana☆
  • Tuovi N
    Tuovi N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevligt personligt bemötande. Ett snabbt och bra arbete utfört som dessutom gav ett stort förtroende vid vårt besök.
  • Tatjana T
    Tatjana T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Sådär, vissa delar har blivit avmonterade när servicen gjordes, sen upplever att vissa mutter lossats på andra ställen, men men sådana är de överallt. Man har inget val om man vill ha stämpel.
  • Carina B
    Carina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    fick en tid snabbt. När jag lämnade bilen var killen jättestressad. De ringde o gav kostnadsförslag. Var klar samma dag men hämtade på morgonen efter. Jag ringde flera gånger på klockan o fastän det var många killar i verkstan gjorde de inget för att serva mig. Väntade ca 10 min på att få betala.
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Ett mycket bra bemötande! Det finns bilverkstäder som har svårt att acceptera att det inte finns något fel och då i stället hittar på något fel att reparera! Så gjorde inte er verkstad! Ett sådant förhållningssätt inger förtroende!
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra snabb service, bra bemötande
  • Emma O
    Emma O skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra för det gick snabbt och trevliga per telefon
  • Vildana P
    Vildana P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra bemötande trevlig personal hjälpsamma. Dom trollade tiden för mig precis den dagen jag ville tack en gån till
  • Anna J
    Anna J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra bemötande.
    Lätt att få tid till service.
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra och trevlig personal som kan ge bra råd.
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra bemötande. Slipat strålkastare. Hjälpte inte utan fått bytt vänster strålkastare
  • Rezene B
    Rezene B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra bemötande bra service duktiga medarbetare
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabb service och bra bemötande
  • Malin F
    Malin F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Dålig service och dåligt resultat samt högt pris
    2016-09-05 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Malin F
    Mycket tråkiga att höra.
    Du får gärna återkomma till mig så vi kan få rätsida på detta då vi prioriterar kundnöjdheten och kvaliteten i våran verkstad.
    Angående priset så ger vi alltid offert för godkännande innan vi utför arbete eller byter ut delar.

MVH
    Johan Andersson
    Verkstadsansvarig
    044-219257
  • Cristel B
    Cristel B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabbt, gott bemötande, litet dyrt
  • Ingrid F
    Ingrid F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra bemötande och meddelande när bilen var klar.
    Begärde kostnadsförslag innan bokning av utan problem.
  • Per W
    Per W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jättetrevlig personal och bra service!
  • Anita N
    Anita N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket trevligt bemötande. Bra genomgång av alla punkter i servicen.
  • Håkan F
    Håkan F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Ett fantastiskt bemötande. Kanon bra service.
    Servat bilar och släp med mycket bra resultat
  • Peter O
    Peter O skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Lätt att boka tid med utmärkt bemötande. Väl utfört arbete till bra priser. Kan väl rekommendera Mekonomen i Kristianstad.
  • Nils N
    Nils N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Tyvärr gick mitt besök långt utanför vad som var överrenskommet med både byte av delar,repad kofångare, sönderslaget dimljus , bortglömd tid för byte av det samt missat å spänna fast min stötfångare. Nu väntar jag på omlackering.
    2016-08-16 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Nils N
    Hej Nils

Vi beklagar denna olyckan som skedde i våran verkstad med din bil.
    Som vi har kommit överens så åtgärdar vi allt som har med denna skadan att göra.
    Dimljuset är redan åtgärdat.
    Nu väntar vi på återkoppling ifrån dig enligt överenskommelse så vi kan lämna in din bil för att lackera om stötfångaren.

Återkom gärna med önskad tid.

Med vänlig hälsning Johan
    044-219257
  • Sabina N
    Sabina N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra service och bilen var hel när vi fick tillbax den.

Jochums väg 5, 291 59 Kristianstad