Alla kategorier Bilverkstad Skåne Kristianstad Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Jochums väg 5, 291 59 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Kristianstad! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 215 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

• Bassam Nemat J
    Bassam Nemat J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabbt att få tid, trevlig personal och väl utfört jobb.
  • Jenny Camilla E
    Jenny Camilla E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jättebra bemötande, fick hjälp med service samt lagning av något relaterat till kylarvattenläckage.
  • Karl-magnus J
    Karl-magnus J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Hej Bemötandet har varit mycket bra.Har haft min bil på service en gång. Två gånger för rep av bromsar och sökning o rep av Aps sensorn. Är nöjd med både bemötande och service o reparationen. Så kommer att anlita dem fler gånger.
    Karl-Magnus Johansson.
  • Åsa Helena J
    Åsa Helena J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Första bemötandet var super bra. Killen som bokade in mig var påläst och trevlig. Förklarse allt på ett bra sett. Kille som tog hand om min bil och faktiskt lagade den var inte lika bra och "glömde" att informera mig det skulle bli dyrare än han sagt när han ringde upp mig. Han sa till och med att det kanske kunde bli liye billigare än först tänkt. Men på stora hela är jag endå rätt nöjd.
  • Ab Nilssons Kor Och Jord
    Ab Nilssons Kor Och Jord skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Får alltid snabb hjälp, prisvärd verkstad.
  • Rose-marie H
    Rose-marie H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bemötandet har varit till belåtenhet! Vårt ärende gällde service av bilen och vi uppskattade att vi fick information om invigning av nytt verkstadskoncept! Det gjorde att vi sparade 20 % på hela verkstadsbesöket! Vi har servat bilen där tidigare, och sammanfattningsvis är helhetsintrycket bra!
  • Sune M
    Sune M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra service samt beskedet när bilen är klar på ett proffsigt sätt. Samt assistansen vid behov Tack Sune!!
  • Mimoza D
    Mimoza D skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag gjorde min service hos mekonomen i Kristianstad(Härlöv) och även byte av bromsklossar och skivbromsar bak, och några lampor. Är väldigt nöjd med servicen från personal samt väldigt trevliga. Kommer alltid att gå till mekonomen när bilen strular.
  • Annie E
    Annie E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra, är nöjd. Trevligt bemötande bär hag hämtade bilen av en som hette Johan Andersson .
  • Per C
    Per C skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevligt o proffsigt bemötande!
  • Anneli Matilda L
    Anneli Matilda L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket trevligt bemötande!
    Hjälpsam personal !!
    Nöjd och Glad kund !!
  • Carl Pontus L
    Carl Pontus L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra, snabb service, inga överraskningar!
  • Sigbritt Antoinetta J
    Sigbritt Antoinetta J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Min renovering blev billigare än vad som sagts tidigare - mycket positivt!
    Dessutom är de snabba , håller tiden och är trevliga.
  • Gerd Gunilla A
    Gerd Gunilla A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Hjälp med att snabbt få min bil reparerad. Fantastiskt trevligt bemötande och förtroendeingivande, kunnig och seriös personal!
  • Sophie B
    Sophie B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag är mycket nöjd med ert hantera av min bil
  • Annelie A
    Annelie A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Perfekt service. Trevligt bemötande.
  • Pia S
    Pia S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt bra bemötande!! 15000 milservice på en Peugot 307 -05. Sakliga och trevliga.
  • Karin H
    Karin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag gjorde en mellanservice på bilen och fick hjälp med vindrutetorkarna som slutade fungera, bytte även en slang till spolarvätskan på bakrutan. Det sprutade ner i bagaget istället för på rutan.
    Mycket trevligt bemötande från början till slut.
    Enda negativa var att jag själv fick ringa och höra om reservdelarna var beställda, vilket killen lovade att göra när jag beställde tid.
  • Lars O
    Lars O skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Alltid lika bra service.
    Alltid lika flexibla. Precis som jag är.
    Allt brukar ordna sig hos dem.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Så bra service! Fick proffsig hjälp med att byta kylarvätskeslangen snabbt. Bästa betyg!
  • Nina B
    Nina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt trevliga och dom lagade min bil snabbt 😊
  • Ewa F
    Ewa F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Enkelt och bekvämt att beställa tid. Servucen utförd till förnöjdhet.
  • Eva L
    Eva L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Fick mycket bra hjälp med felsökning av min nyinköpta beg Golf. Efter två veckor i min ägo larmade den för kasst gasspjäll, den drog olja och AC funkade ej. Oljeproblemet visade sig vara stort bekymmer med olja i turborör och luftfilter. Tackar Mekonomen för bra hjälp och med råd. Golfen är nu återlämnad till säljaren
  • Carl L
    Carl L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Hade inne bilen för luft i bromssystemet då fel sökte dem det till att vara huvodbromscylindern så det bytta dem detta fungera inte heller och de ville ändan ha betalt full pris när deras felsökning inte var rätt.
    Alltså totalt 3800 kr för något simningen ens fungera.
    För jäkligt
    2017-07-10 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Carl L
    Hej Carl
    Det var tråkigt att du känner på detta viset.
    Du fått en offert på en ny huvudcylinder med 3års garanti som du tackade nej till.
    Gällande den begagnade delen som du själv valt att fixa som vi ej kan kvalitetssäkra så gick vi igenom garantierna enligt Konsumentköplagen innan bytet av denna.
    Angående priset så har du betalat 395kr för felsökningen och sedan arbetet som vi rabatterade till summan 677kr och detta som ren Goodwill då din egna del visade sig vara trasig vid provkörning efter bytet.
    Du är välkommen tillbaka så vi kan byta till en ny huvudcylinder med garantier så du får rätt på bilens bromsar.

Mvh.
    Johan Andersson
    Verkstads ansvarig
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Servicegrad på bästa nivå, hur de sen har servat bilen kan inte jag avgöra eftersom jag inte är bilmekaniker! Är servicen samma som bemötandet så är det säkert jättebra!
    Mvh Kerstin Lindell
  • Leif K
    Leif K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra bemötande som alltid
  • Karl W
    Karl W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Servat bilen
    Mycket nöjd kund
    Hjälpsam och tillmötesgående personal
    Kvitto/ kopia på allt som har gåtts igenom.
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevligt berörandeoch förklarade tydligt för en icke bilkunnig.
  • Inga G
    Inga G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vi ärhelt nöjda med bemötandet vid servicen av vår bil
  • Anna-lena N
    Anna-lena N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra på alla vis. Väl omhändertagen kkara priser och klar pp sagd tid.
  • Pia B
    Pia B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vänligt proffsigt, tydligt, hjälpsamma. Service av bilen samt påpekande om behov av kommande åtgärder.
  • Paul R
    Paul R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Lämnade min bil på service, mycket nöjd med allt.
  • Eva E
    Eva E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vänligt och serviceminded. Med tid för rådgivning. Jag har fått service på bilen.
  • Bassam M
    Bassam M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Det var bra. snabbt nen dyrt.
  • Carl O
    Carl O skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket trevligt bemötande och snabb hantering!
  • Agnes S
    Agnes S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Det bästa vi kan säga ; vi kommer tillbaka !
    Stenberg - Bessing
  • Helene S
    Helene S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Världens bästa service. Underbar och duktig personal! Behåller dem trots flytt 8 mil.
  • Katarzyna S
    Katarzyna S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag är inte nöjd med kundtjänst.
    2017-06-07 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Katarzyna S
    Hej
    Jag skulle gärna vilja veta vad som har hänt i detta ärendet.
    När vi har högt tryck i våran kundmottagning eller när vi betjänar en annan kund så anlitar vi en extern kundtjänst/bokningscentral via Mekonomen för att alla kunder ska ha möjlighet att komma fram till oss och boka tid.
    Jag skulle varit tacksam om du har möjlighet att kontakta mig.
    Verkstadsansvarig
    Johan Andersson
    044-219257
  • Sven S
    Sven S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jättenöjd.. Trevligt och kunnigt kundmottagande av personalen.
  • Per W
    Per W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Dom gjorde så att jag fick komma tillbaka för att rätta till en felaktighet. Kostade mig ett par timmar av min tid. Resultatet blev ju bra, men jag kan tycka att ni kunde erbjudit mig någon form av rabatt på framtida arbete e.dyl
  • Ronnie L
    Ronnie L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra service från början till slut. Trevligt och snabbt
    bemötande, fick t om en lånebil! Lämnat pris stämde.
  • Nils Gunnar L
    Nils Gunnar L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mkt tjänstvillig personal. Snabba insatser och rimliga kostnader. Kristoffer har jag haft mest kontakt med
  • Jan G
    Jan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra service. Snabbt och bra information om vad som gjorts. Prisvärt.
  • Mona S
    Mona S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Alltid hjälpsamma, påhittiga och duktiga!
  • Ulla Cecilia B
    Ulla Cecilia B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Dagen efter den stora servicen upptäckte vi att ni inte kontrollerat vindrutetorkarna.Stora delar av gummit var löst så dom fick vi byta själva. Man blir lite osäker på om alla övriga punkter är kontrollerade.
    2017-03-09 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Ulla Cecilia B
    Hej Ulla
    Jag skulle jätte gärna att du tar kontakt med mig så jag kan se vilken bil detta gäller så jag kan kvalitetssäkra och titta på vad som har gått fel i ärendet.
    Om du är villig till detta så ska jag se till att du blir kompenserad för utlägget på dina torkarblad.

Johan Andersson Verkstadsansvarig
  • Bengt Åke Christer A
    Bengt Åke Christer A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabb hjälp och väldigt trevlig personal på mekonomen kristianstad (härlöv)
  • Ulf Jonas Bertil H
    Ulf Jonas Bertil H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Reparation av bilen. Bilen fungerar så här långt bra så arbetet verkar var väl utfört. Bra bemötande. Det enda som fallerade var att jag fick olika besked om när bilen var klar för avhämtning vilket resulterade i att jag fick komma tillbaka en andra gång dagen efter. Detta kan ha berott på att två olika personer ringde mig från verkstaden och gav olika besked om när bilen skulle vara klar.
  • Zolli K
    Zolli K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Högsta betyg! Finns inte mycket att tillägga.
  • Sven Lennart G
    Sven Lennart G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag fick min bil servad och är fullt nöjd med både service och arbete.
  • Nanna Marta Carina S
    Nanna Marta Carina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Fick mitt livs första 2 på besiktningen. Hjulfjädern var av (tror jag det heter) . Mekonomen låg nästan dörr i dörr. Bra å utförligt kostnadsförslag. Snabb tid, 2 dagar efter. Fick låna bil, snabbt avklarat å besiktigad efter.
    Utmärkt å jag rekommenderar er åt andra.

Jochums väg 5, 291 59 Kristianstad