Alla kategorier Bilverkstad Skåne Kristianstad Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Jochums väg 5, 291 59 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Mekonomen bilverkstad i Kristianstad! Här arbetar kompetenta biltekniker som gör ditt BilLiv enklare!

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vi ger dig alltid helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Välkommen in!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 195 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad

• Nina B
    Nina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt trevliga och dom lagade min bil snabbt 😊
  • Ewa F
    Ewa F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Enkelt och bekvämt att beställa tid. Servucen utförd till förnöjdhet.
  • Eva L
    Eva L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Fick mycket bra hjälp med felsökning av min nyinköpta beg Golf. Efter två veckor i min ägo larmade den för kasst gasspjäll, den drog olja och AC funkade ej. Oljeproblemet visade sig vara stort bekymmer med olja i turborör och luftfilter. Tackar Mekonomen för bra hjälp och med råd. Golfen är nu återlämnad till säljaren
  • Carl L
    Carl L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Hade inne bilen för luft i bromssystemet då fel sökte dem det till att vara huvodbromscylindern så det bytta dem detta fungera inte heller och de ville ändan ha betalt full pris när deras felsökning inte var rätt.
    Alltså totalt 3800 kr för något simningen ens fungera.
    För jäkligt
    2017-07-10 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Carl L
    Hej Carl
    Det var tråkigt att du känner på detta viset.
    Du fått en offert på en ny huvudcylinder med 3års garanti som du tackade nej till.
    Gällande den begagnade delen som du själv valt att fixa som vi ej kan kvalitetssäkra så gick vi igenom garantierna enligt Konsumentköplagen innan bytet av denna.
    Angående priset så har du betalat 395kr för felsökningen och sedan arbetet som vi rabatterade till summan 677kr och detta som ren Goodwill då din egna del visade sig vara trasig vid provkörning efter bytet.
    Du är välkommen tillbaka så vi kan byta till en ny huvudcylinder med garantier så du får rätt på bilens bromsar.

Mvh.
    Johan Andersson
    Verkstads ansvarig
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Servicegrad på bästa nivå, hur de sen har servat bilen kan inte jag avgöra eftersom jag inte är bilmekaniker! Är servicen samma som bemötandet så är det säkert jättebra!
    Mvh Kerstin Lindell
  • Leif K
    Leif K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra bemötande som alltid
  • Karl W
    Karl W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Servat bilen
    Mycket nöjd kund
    Hjälpsam och tillmötesgående personal
    Kvitto/ kopia på allt som har gåtts igenom.
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevligt berörandeoch förklarade tydligt för en icke bilkunnig.
  • Inga G
    Inga G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vi ärhelt nöjda med bemötandet vid servicen av vår bil
  • Anna-lena N
    Anna-lena N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra på alla vis. Väl omhändertagen kkara priser och klar pp sagd tid.
  • Pia B
    Pia B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vänligt proffsigt, tydligt, hjälpsamma. Service av bilen samt påpekande om behov av kommande åtgärder.
  • Paul R
    Paul R skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Lämnade min bil på service, mycket nöjd med allt.
  • Eva E
    Eva E skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Vänligt och serviceminded. Med tid för rådgivning. Jag har fått service på bilen.
  • Bassam M
    Bassam M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Det var bra. snabbt nen dyrt.
  • Carl O
    Carl O skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket trevligt bemötande och snabb hantering!
  • Agnes S
    Agnes S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Det bästa vi kan säga ; vi kommer tillbaka !
    Stenberg - Bessing
  • Helene S
    Helene S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Världens bästa service. Underbar och duktig personal! Behåller dem trots flytt 8 mil.
  • Katarzyna S
    Katarzyna S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag är inte nöjd med kundtjänst.
    2017-06-07 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Katarzyna S
    Hej
    Jag skulle gärna vilja veta vad som har hänt i detta ärendet.
    När vi har högt tryck i våran kundmottagning eller när vi betjänar en annan kund så anlitar vi en extern kundtjänst/bokningscentral via Mekonomen för att alla kunder ska ha möjlighet att komma fram till oss och boka tid.
    Jag skulle varit tacksam om du har möjlighet att kontakta mig.
    Verkstadsansvarig
    Johan Andersson
    044-219257
  • Sven S
    Sven S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jättenöjd.. Trevligt och kunnigt kundmottagande av personalen.
  • Per W
    Per W skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Dom gjorde så att jag fick komma tillbaka för att rätta till en felaktighet. Kostade mig ett par timmar av min tid. Resultatet blev ju bra, men jag kan tycka att ni kunde erbjudit mig någon form av rabatt på framtida arbete e.dyl
  • Ronnie L
    Ronnie L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra service från början till slut. Trevligt och snabbt
    bemötande, fick t om en lånebil! Lämnat pris stämde.
  • Nils Gunnar L
    Nils Gunnar L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mkt tjänstvillig personal. Snabba insatser och rimliga kostnader. Kristoffer har jag haft mest kontakt med
  • Jan G
    Jan G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Mycket bra service. Snabbt och bra information om vad som gjorts. Prisvärt.
  • Mona S
    Mona S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Alltid hjälpsamma, påhittiga och duktiga!
  • Ulla Cecilia B
    Ulla Cecilia B skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Dagen efter den stora servicen upptäckte vi att ni inte kontrollerat vindrutetorkarna.Stora delar av gummit var löst så dom fick vi byta själva. Man blir lite osäker på om alla övriga punkter är kontrollerade.
    2017-03-09 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Ulla Cecilia B
    Hej Ulla
    Jag skulle jätte gärna att du tar kontakt med mig så jag kan se vilken bil detta gäller så jag kan kvalitetssäkra och titta på vad som har gått fel i ärendet.
    Om du är villig till detta så ska jag se till att du blir kompenserad för utlägget på dina torkarblad.

Johan Andersson Verkstadsansvarig
  • Bengt Åke Christer A
    Bengt Åke Christer A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabb hjälp och väldigt trevlig personal på mekonomen kristianstad (härlöv)
  • Ulf Jonas Bertil H
    Ulf Jonas Bertil H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Reparation av bilen. Bilen fungerar så här långt bra så arbetet verkar var väl utfört. Bra bemötande. Det enda som fallerade var att jag fick olika besked om när bilen var klar för avhämtning vilket resulterade i att jag fick komma tillbaka en andra gång dagen efter. Detta kan ha berott på att två olika personer ringde mig från verkstaden och gav olika besked om när bilen skulle vara klar.
  • Zolli K
    Zolli K skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Högsta betyg! Finns inte mycket att tillägga.
  • Sven Lennart G
    Sven Lennart G skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag fick min bil servad och är fullt nöjd med både service och arbete.
  • Nanna Marta Carina S
    Nanna Marta Carina S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Fick mitt livs första 2 på besiktningen. Hjulfjädern var av (tror jag det heter) . Mekonomen låg nästan dörr i dörr. Bra å utförligt kostnadsförslag. Snabb tid, 2 dagar efter. Fick låna bil, snabbt avklarat å besiktigad efter.
    Utmärkt å jag rekommenderar er åt andra.
  • Anna Karin P
    Anna Karin P skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabbt, trevlig personal, rätt pris, kunniga!
  • Mats H
    Mats H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jättebra arbete fint mottagande supertrevlig personal har bara positiva vibbar
  • Regina A
    Regina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Snabb och kvalificerad hjälp, vänlig personal.
  • Eva J
    Eva J skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Jag anser att jag fick en god och bra service hos Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
  • Bo S
    Bo S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    mycket bra bemötande, kunnighet, jag kände mig viktig som kund.
  • Lars-göran H
    Lars-göran H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra bemötande och servicen var också bra. Jag är nöjd!
  • Björn S
    Björn S skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt bra tjänst. Gick snabbt och jag betalade till och med mindre än vad man hade planerat.
  • Zahra A
    Zahra A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Min bil togs väl omhand 😊 Supertrevlig personal
  • Michael A
    Michael A skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Alltid jätte trevliga! Och man kan se att de gör sitt bästa för att ta ner på kostnaderna!
  • Rickard I
    Rickard I skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Väldigt bra, även vid en miss löste man det omgående.
  • Kjell T
    Kjell T skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra kundmottagning och väl utförd service.
  • Madeleine F
    Madeleine F skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Trevlig personal och ett bra jobb.
  • Pernilla M
    Pernilla M skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra och smidig service, snabbt till ett vettigt pris
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Fick god information om hur vad som gjordes i verkstaden och kunde hämta ut en nyservad och fungerande bil för en rimlig peng.
  • Jan-emil Ö
    Jan-emil Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Allt funkat bra, tider, meddelande om när bilen var klar, lånebil mm.
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Är absolut inte nöjd eftersom de ville laga saker på bilen som inte behövde fixas.
    2017-01-12 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Ulla N
    Hej Ulla
    Då vi prioriterar att du ska få ett problemfritt ägande av utav din bil så kan mekanikerna rekommendera dig att reparera utslitna eller kommande utslitna delar på din bil för att det ej ska orsaka följdskador eller vara till någon säkerhetsrisk när du är ute och kör.
    Givetvis som skedde i detta fallet så är det upp till dig att avgöra om åtgärd ska ske.

Med vänlig hälsning
    Johan Verkstadsansvarig
  • Eva Ö
    Eva Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Allt funkade bra.Tiden och priset .
    Nöjd kommer tillbaka
  • Robert L
    Robert L skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Hej
    Beställde, och lämnade in mitt fordon för basservice och för att fixa "tvåorna" från bilprovningen. Fick ett prisförslag. Dessutom så ville verkstaden ha två veckor på sig, för att beställa reservdelarna.
    Efter att lämnat in bilen, och skulle hämta ut den, så var endast basservisen gjord. Fick beställa, ytterligare en ny tid. Alltså, så blev det att lämna in bilen två gånger. Till saken hör, att de endast har öppet, "kontorstider" = öppet till 17, och jag jobbar, tio mil bort= massor med förlorad arbetstid, två gånger inte en gång.
    Efter att ha hämtat bilen, andra gången, så visade det sig att dessa två servicar, tillsammans blivit, dyrare, än det ursprungliga förslaget.
    Veckan efter, upptäckte jag, på min app, att jag har körförbud.
    Åkte in till Mekonomen, en lördag, och ville reklamera servicen. Detta vägrade killen att ta emot, då verkstaden inte var öppen, eller det inte var hans jobb.... Fattar inte, för att det står Mekonomen på mitt kvitto, dörren och skylten utanför. För mig, är allt, samma företag.
    En sak är säker. Jag tänker inte offra ytterligare, en tredje arbetseftermiddag, för att det skall passa deras öppettider.
    Jag är duktigt "piss off" på er nu.
    Får lösa mina problem på andra håll, för jag kommer aldrig mera att ha något med er att göra.

Allt detta var på Mekonomen Jochumsväg i Kristianstad.
    2017-01-12 Mekonomen BilLivet Kristianstad svarar Robert L
    Hej Robert

Det var tråkigt att du ej känner dig nöjd med ditt besök hos oss.

Vid inlämnande av bil signeras alltid arbetsordern av kund för godkännande utav överenskommen reparation och kostnad.
    Vid en felsökningskontroll som i detta fallet var kostnadsfri för dig ingår där ej reparation eller reservdelar då vi ej än vet vad som behöver bytas ut, men när denna felökningskontrollen är avslutad så utförs en offert som du har delgetts, godkänt och en ombokning av bilen har skett då reservdelarna ej har varit hemma i lager.

När det gäller leveranstiden på Mekonomens reservdelar så kan det variera, vi har normalt 1 dags lev tid och ibland över dagen på lagerförda delar men finns varan ej i lager så kan leveranstiden påverkas och detta gäller även hos andra verkstäder.

Vid hämtning av bil får man alltid ett kvitto där det framgår vad som utförts tex besiktning och kostnad på detta men detta är inget som vi har tagit betalt för eller blivit ombedda att utföra enligt underskriven arbetsorder.

Tyvärr har vi ej öppet kvällar och helger i verkstaden utan våra öppettider vardagar 7.00-17.00 som framgår på skyltar och på våran hemsida.
    När det gäller din 10mil långa körning till oss så vill jag informera om så önskas att det finns runt 460 Mekonomen bilverkstäder i Sverige så där borde finnas en verkstad som ligger dig närmre.

Reklamationsärenden går bra att lämna till personal i butiken så tar vi "Verkstad" kontakt med dig kommande öppna dag om så önskas, men butikspersonalen kan ej avgöra en reklamationsrätt.

Med vänlig hälsning
    Johan Verkstadsansvarig
  • Carl D
    Carl D skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad
    Bra service. Utfört inom angiven tid och till angivet pris.
  • Lindes Ingehild N
    Lindes Ingehild N skrev om Mekonomen Bilverkstad Kristianstad