Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Ring 0522-883 33 www.mekonomen.se
4.5

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Uddevalla! På Almåsvägen 5 i Uddevalla hittar du Mekonomen Bilverkstad Uddevalla. Vi är en kvalificerad bilverkstad som ställer hårda krav på oss själva. Tjänster: AC-certifiering, bromsprovare, fleetverkstad, däckhotell, hjulinställningar. Varmt välkommen in till oss. Du når oss enklast...

725 omdömen om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Karl M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra snabb service. Bytande kamrem och vattenpump. De löste det på en dag.

Rollsbo Billackering AB
4.7/5 i betyg av 585 omdömen 4.7 av 585 omdömen

Trevligt bemötande, såg också till att jag hade en bra lånebil (tror iaf. att det var dom) Till min stora och mycket positiva överraskning

Hildi Maria S Hildi Maria S
Henrik D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra bemötande när jag varit där, men kontaktade mig inte och svarade inte på mina samtal när delen inte kom utan det tog 4 veckor från det att jag beställde varan tills den kom.

Lars-Erik A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra o servicen gick snabbt hann dock ta en kaffe vilket satt fint

Speedy Bilservice Tagene
4.8/5 i betyg av 802 omdömen 4.8 av 802 omdömen

Fick hjälp med knackade ljud i motorn vilket de löste och bettan går nu som en dröm igen.

Rebecca Louise Nath O Rebecca Louise Nath O
Gunnel Birgitta L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Vi blev väldigt väl bemötta och fick tid samma dag!!!!!!!!! Meconomen kan rekommenderas!!!

Erling O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Fick hjälp mycket snabbt! Bra kommunikation med priser och innehåll i arbetet.

Mekonomen Majorna
4.6/5 i betyg av 605 omdömen 4.6 av 605 omdömen
BadgeFourYears

Däckskifte efter punktering igår kväll. Jag blev perfekt bemött strax före kl 7 av en seriös mekaniker som är flexiblare än en kundmottagare

Klas Jöran V Klas Jöran V
Maria H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Trevligt bemötande och snabb hjälp i verkstaden.

Jessika J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Otroligt snabb service och åtgärder, gick på en timma ganska exakt! Hinner man verkligen med allt som står i protokollet på den tiden- oljebyte och olika filterbyten och byte bromsvätska och kontroller?! Fantastiskt! Kan ju inte ge annat än full poäng för bemötande men själva arbetet kan jag inte uttala mig om ännu såklart

Speedy Bilservice Vänersborg
4.8/5 i betyg av 376 omdömen 4.8 av 376 omdömen

Snabb och effektiv service 👍Bra förslag till åtgärder

Lars A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Trevlig personal, hoppas att mekanikern. Var lika bra.

Dennis Arne Mikael J

Lätt att boka. Snabb tid för service. Allt fungerade bra

Speedy Bilservice Högsbo
4.7/5 i betyg av 1166 omdömen 4.7 av 1166 omdömen

Kanon service Bra o trevliga, Snabba Bra priser

Michael Antonio S Michael Antonio S
Eva Margareta J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Trevligt bemötande Verkar som att dom vet vad dom gör Gjorde en service på bilen

Mathias O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Tog lite tid innan alla delar var på plats. Lånebil var enkelt att löa

Maud G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Hade bokat tid på Toveks för ett elektroniskt fel den 28/12 men behövde ha bilen åtgärdad tidigare. Ringde Mekonomen och frågade om de hade tid snabbare (det var uppenbart vilken komponent som slutat fungera). Frågade även uttryckligen om mekanikerna var duktiga på elektronik vilket jag fick bekräftat, så jag bokade tid den 22/12. Bilen skulle vara klar före lunch. Kl 14.30 ringde jag upp verkstaden och det tog ca 5 minuter att få veta att de bytt delen utan problem men att de saknade programvara för att koda den. Så jag...

Svar från Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Hej Maud! Tråkigt att du är missnöjd. Tyvärr var det ju så i detta fallet att den berörda delen behövde en inkodning via OE (Volkswagen), vilket vi tyvärr inte hade en chans att kunna se innan. Hoppas du ändå kan se den rabatterade arbetskostnaden du fick som en kompensation. Ha en fin dag nu!

Henry S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Snabbt jobb. Ringde runt, mekonomen Uddevalla billigast.

Michaela J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Snabba och hörde av sig direkt bilen var klar

Laila E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra bemötande, snabb hjälp. Jag förväntade mig att bli trevligt bemött och snabb service vilket jag fick. De bytte bromsar.

Miftar A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Tack mycket nöjd! Hoppas de går bra med med de delar som ni har byt.

Lars S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Den va precis vad man kan förvänta sig och man fick ett pris innan som dessutom blev mindre vilket alltid är trevligt ett minus då jag är privatperson och då betalar moms så vill jag veta totalsumman och inte den utan vid första priset över telefon

Kjell S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Det var mitt första besök på Mekonomen Verkstad och fick ett mycket fint mottagande från första sekund. Fick mycket stort förtroende för er representant när vi diskuterade mitt problem med min bil. Fick bokat tid omgående och bilen var klar efter två dagar även när de fick beställa delen. "Respekt" Här har ni en supernöjd ny kund. Hälsning Kjell

Harry Gerhard L

Proffsig bemötande! Kunnig personal

Alexandra B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Professionell service och ett trevligt bemötande.

Wenche S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Proffsigt och pålitlig verkstad, mycket nöjd med besöket. Bytt batteri.

Elisabeth S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Mycket trevligt bemötande vid bokning av service! Inte heller några "oförutsedda utgifter", utan det som behövdes gjordes och inget mer! Toppenställe!

Jan B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra pris, och grym personal, skulle verkligen rekommendera denna verkstad!

Eva R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Man fick vänta lite länge utan att få någon återkoppling men slutresultatet är mer än lyckad så jag är jättenöjd med besöket.

Karl A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra bemötande & snabb leverans på nya vinterdäck.

Bror O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Kanon bra service o reparation av bilen.

Karin A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Trevliga tillmötesgående hjälpsamma och gav hjälp direkt .

Ahmad C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Väldigt duktiga och snabba väldigt böjd

Sten-Owe V

Bra utfört arbete . Inget att anmärka på

Christopher T

Toppen, hjälpsam trevlig personal

Tove R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Snabb och smidig service av bilen

Rune K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra service vid däckbyte trevlig personal

Newruze C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Det bästa, bästa servicen jag någonsin fått. Verkligen det bästa

Lars J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Vänligt och bra bemötande. Bra information i samband med ett försäkringsärende. (Skada/stöld på fordonet).

Gudrun S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra helt nöjd har inget att tillägga Bara att hoppas det blev bra

Emma A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra bemötande. Nöjd med däckbytet.

Eva B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra bemötande. Effektivt gjort arbete.

Anders W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Proffsigt bemött, svarade snabbt över telefon och fick tid samma vecka. Arbete utfört bra!

Christer D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Allt fungerade bra från bokning till klar bil

Nybyggets A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Jag lämnade in min nyinköpta bil som dieselvärmaren inte fungerade på , Ingen hörde av sig och när jag ringde till dom så hamnade jag i en telefonkö som övergick till en växel i Stockholm. Två veckor tog de att byta lite delar i värmaren!! Kan inte rekommendera denna verkstad om du i te har ett oändligt tålamod.

Christine B
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Det var väldigt ren och organiserad i butiken

Jessica F
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Min man bokade och hade mest kontakt med er personal. Jag fick meddelande om tid och så. Jag har inget att klaga på. Träffade bara personal när jag hämtade bilen och den personen var snäll.

Gun G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Mycket vänligt bemötande. Klart och tydligt besked. Att bli förstådd i och få bra hjälp. Stor servis 12000mil. Gläder mig att ni stödjer barncancer fonden. Det säger också mycket om er..

Tina J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Mycket trevligt bemötande i telefon vid service bokning och mycket bra service 👍🏻 Trevligt bemötande när bilen hämtades och hjälpsam personal och att man fick tid så snabbt är ett mycket stort + 😊

Lisbet C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Snabb och bra service.Trevligt bemötande. Fick också en utförlig beskrivning vad de hade gjort.

Rebecca C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Jättebra! Trevligt bemött, bra service. Snabba på däckbytet.

Steven L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Bra och lätt att kommunicera med personalen uddevalla

Robin H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Lämnade in bil för felsökning. Kostade 3000+ och fick som besked att nåt är fel, men vet inte vad... knappast värd ett högre betyg.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Hej Robin! Tråkigt att du är missnöjd, men hoppas du blev nöjd med Serviceåtgärderna som var störste delen utav summan du betalade. Ha en fin dag.

Jim L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Vår bil bogserades till verkstaden i juli, vi fick ina besked om vad som hände och fick inte tag på verkstaden. I slutet av oktober valde vi att ta bilen ifrån verkstaden till en annan verkstad.. ingen återkoppling o märkbart nervös personal när jag var på plats för att hämta nödvändiga saker. Nej aldrig mer Mekonomen för oss. Uselt skött är sammanfattningen

Per R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Uddevalla

Hade varit bra att få köpt rätt lampa i butiken (då hade inte reparationen behövts). Men fick snabb tid och bra återkoppling från verkstaden