Alla kategorier Mattor Stockholms län Täby Mio Täby

• Marcus B
    Marcus B skrev om Mio Täby
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Mio Täby
    Klarar inte av att leverera, håller inte vad de lovar, inkompetent personal.

Beställde en soffa som enligt dem hade en leveranstid på 2 veckor. När vi 2 veckor senare ska betala soffan får vi beskedet att soffan blir försenad 3 veckor, utan att de upplyst oss om detta tidigare.

Dagen efter ringer de upp och säger att soffan blir levererad om en vecka.

Vi åker dit efter en vecka och ska slutbetala igen men får då beskedet att soffan är försenad 4 veckor. Återigen utan att de upplyst oss om detta. Blir hänvisade till huvudkontoret.

Kontaktar huvudkontoret som hänvisar oss till affären då de tydligen inte har med saken att göra.

De har inte bara lyckats med att försena vår soffa 4 veckor, de har även sett till så att vi inte kunnat beställa en ny soffa inom rimlig tid då de inte upplyst oss om förseningarna.

Butikschefen vägrar berätta varför vår soffa blivit försenad.

Den ansvarige för deras kundtjänst ansåg att butiken handlat rätt och att jag "slösar med hans tid" som klagar. Frågar om jag kan kontakta någon annan och får skratt som svar med hänvisning till VDn "Som inte blandar sig i enskilda köp".

Sätter aldrig min fot på Mio igen.
    Marcus B gillar detta
  • Moz S
    Moz S skrev om Mio Täby
    Vi hade redan tänkt ut en soffkombination som vi återfann i butiken. En något yngre säljare, E, hjälpte oss med några frågor och vi bestämde oss för köp.
    Priset i datorn var högre än prislappen på sofforna med det justerade hon till vår fördel.
    När sofforna kom var de tyvärr felbeställda (spegelvända). Ett samtal till förstående Kundtjänst, därefter ett vänligt samtal FRÅN lagret, därefter ett vänligt samtal FRÅN säljaren själv som mindes beställningen och utan krångel insåg att hon hade beställt fel, och bad om ursäkt.
    Vi fick använda de felbeställda sofforna tills de riktiga levereras. Jag kunde bara önska henne trevlig helg!
    Det handlar i detta fall, liksom i livet i övrigt, inte om någon gör fel, utan hur man hanterar det efterhand.
    Bra Mio!
  • Björn W
    Björn W skrev om Mio Täby
    Bemötandet i butiken var bra, men närjag skulle hämta varan (en Tv-bänk) var det ingen vidare lyhörd person i andra änden. Som tur var så ryckte han upp sig efter hand, märkte nog att jag blev lite sne. Bra sortiment och OK priser.
    Joakim B, Tobias B gillar detta

Fogdevägen 4, 183 64 Täby