Moderna Bil

Dåntorpsvägen 3, 136 50 Jordbro — Visa karta

Din moderna bilhandlare i Västerhaninge!

Du finner oss i Jordbro industriområde. Vi är med dig före, under och efter affären och vi erbjuder prisvärda bilar med bra historik under ledorden tillgänglighet, enkelhet och flexibilitet.

Med över 100 leveransklara bilar och ett av Sveriges lager av transportbilar är vi säkra på att du ska hitta din nästa bil hos oss. Dessutom har alla bilar vi har till salu genomgått kvalitetstest, tvätt och vissa åtgärder i vår egna verkstad innan de går ut på golvet. Vi för alltid tydligt protokoll för att du ska veta exakt vad som gjorts med bilen.

Vi har Sveriges bästa öppettider då vi har öppet 63 timmar i veckan spritt på veckans alla dagar samt endast har stängt 6 dagar per år.

Har du trots allt svårt att komma iväg för att titta på eller provköra en bil? Vi kommer till dig! På lunchen eller hem efter jobbet och vill du köpa bilen efter visningen lämnar vi helt enkelt över nycklarna direkt. Enkelt och smidigt.
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-20:00
Fre: 09:00-18:00
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 75 kunder tycker om Moderna Bil

• Sandra B
    Sandra B skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Trevlig och bra försäljare (Robin) lätt att samarbeta med . Är nöjda med bilen. Och dom småsaker som varit fixar dom galant på modern bil. Jag rekommendera denna firma.
  • Per B
    Per B skrev om Moderna Bil
    Väldigt smidig bilaffär!
    Bilen levererades kostnadsfritt från Stockholm till Borås!
    Inget krångel med att fixa till saker som inte var bra med bilen, utan extra kostnad.
    Ett missförstånd från min sida gjorde att jag fick med 4 nya fälgar för halva priset.
    Säljare var Robin Lönnström!
  • simon s
    simon s skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Trevligt bemötande och bra service
  • Lars-Göran D
    Lars-Göran D skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Bara tummenuppkänslor efter köp av kärra på Morderna bil. Bil som motsvarade det som utlovats. Och ett trevligt möte med försäljaren. Om det skulle vara något att slå ner på, så är det möjligen aningens svårt att hitta till firman. Utöver den bagatellen är jag supernöjd med affären.
  • Anni G
    Anni G skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Vänlig säljare och trevligt bemötande
  • tt bygg & antreprenad ab a
    tt bygg & antreprenad ab a skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Väldigt tillmötesgående och trevlig säljare, hoppas vi gör affärer snart igen...
  • Anneli J
    Anneli J skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Bra service. Trevlig och tillmötesgående!
  • unitours a
    unitours a skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Jag köpte nyligen bil från Moderna bil AB. Jag är mycket nöjd av servicen. Säljaren Sebastian Ahlbaum var professionell och kunnig. Jag rekommenderar bolaget.
    Unitours AB
  • Antoinette M
    Antoinette M skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Jag rekommenderar dessa suveräna bilhandare!
  • fatih a
    fatih a skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Moderna bil bästa speciel tack till Sebbe bästa service tack för ni finns . Fatih helt nöjd kund
  • Ola G
    Ola G skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Jag har just köpt bil för andra gången hos Moderna Bil. Mitt intryck är att deras begagnade bilar håller högre kvalitet än genomsnittet samt att säljarna verkligen är kunniga och förstående för vilket behov av bil jag behöver. Lägg därtill en service i världsklass så är det enkelt att förstå att jag verkligen rekommenderar Moderna Bil.
  • ferhat a
    ferhat a skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Sebastian kan sin grej! mkt proffsig försäljare allt gick så smidig när jag var där hos dem , tummen upp för hans feedback ! Tack Sebbe :)
  • Martin S
    Martin S skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Mkt bra trevligt och problemlösande.
  • Emelie Kristina P
    Emelie Kristina P skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Trevligt bemötande och snabb lätt affär.
  • JOHAN CHRISTIAN S
    JOHAN CHRISTIAN S skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Korrekt, ärlig och mycket bra bemötande. Blir fler affärer med Moderna Bil!
  • Wael mahmoud a
    Wael mahmoud a skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Bra service, hjälpsam och fortsatt hjälpsam vid behov efter att man har köpt bil.
  • Kalle O
    Kalle O skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Toppen kille!

Fick all info och hjälp som behövdes! Och lite därtill!
  • Esad C
    Esad C skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Mycket seriösa säljare som är profesionella, känns tryggt o handla här. Har köppt flertal bilar ifrån Robin Lönnström och kan inte tänka mig o göra affär hos någon annan handlare!!
    Rekomenderas STARKT!!
    Maximal kundnöjdhet ifrån min sida!
  • Rasmus J
    Rasmus J skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Bra , samt trevligt bemött
    Fick bra svar och hjälp på mina frågor
  • Anna Karin K
    Anna Karin K skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Sebastian och övriga säljare är alltid tillmötesgående och hjälpsamma! Ett självklart val när det är dags för ny/ eller byte av bil.
  • Cathrin J
    Cathrin J skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Kan varmt rekommendera Moderna Bil och då speciellt försäljaren Robin, kan inte ha blivit bättre bemöt.
  • Zacharia M
    Zacharia M skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Trevlig och välbemötande. Lär göra fler bil affärer med de!
  • Joakim D
    Joakim D skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Så fort affären va slutförd så tog även kontakten med bilsäljare slut, då va min intressant längre.
    Fick vänta en vecka på kontraktet som skulle kommit samma eftermiddag som jag köpte bilen
    2017-01-24 Robin L svarar Joakim D
    Hej Joakim! Tråkigt att du känner så, avtalen lagras hos banken och inte hos oss. Därför tog det c:a 4 dagar innan du fick avtalen på mailen. Finns det något jag kan göra för dig så är du välkommen att kontakta mig på 070-3338866.
    Robin Lönnström
  • simon w
    simon w skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Fantastiskt bemötande och hjälpsam
  • johanna m
    johanna m skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Jag sökte mig till Sebastian för att jag var sugen på en ny bil för någon månad sen. Jag fick ett otroligt bra bemötande och bara en dag senare hade han hittat en bil som uppfyllde alla mina önskemål.
    Är sjukt nöjd och skulle rekommendera alla att ta hjälp av honom vid nästa bilköp.
    Stort tack för proffsig och grym service, 5/5 :)!
  • Houssame  I
    Houssame I skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Köpte en bil för ett par år sedan av Robin på Moderna Bil och nu fyra bilar senare skulle det kännas onaturligt att välja en annan bilhandlare. Ärlig, lyhörd och med känsla för kundservice.
    Rekommenderas starkt!
  • marcus p
    marcus p skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Vill tacka Sebastian för en smidigt affär som gick snabbt, smidigt och bekvämt utan krångel. Kan högt rekomendera Sebastian vidare. Mycket nöjd 5 stjärnor
  • Victor K
    Victor K skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Vet inte vart jag ska börja. Sebastian skulle kunna sälja en penna utan udd till mig.

Sådan säljteknik med en balans av professionalism och charm har jag aldrig skådat.

Sen att han är så lyhörd och lyssnar in kundens behov samt kommer med tankar och idéer.

10/10.

Nästa bil blir garanterat från Moderna Bil.

Mvh, Victor
  • Gustav J
    Gustav J skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Grymma! Köpte bil hos dem i somras. Bra intryck rakt igenom, seriösa och vettiga. Stor skillnad mot andra "kräng bilen till varje pris"-ställen där det ska dealas och trixas. Vår säljare (Robin) kändes ärlig och vettig, och löste saker som vinterdäck etc utan problem.

Efter några månader upptäckte vi ett fel med ACn (litet läckage), men med garantin var det inga problem att lämna in bilen för åtgärd. Nu är dock problemet tillbaka (4 månader efter vi lämnade in den första gången, och typ 7 mån efter köp) - Men när jag mailar Robin är det inga problem att lämna in den igen för felsökning och ev. åtgärd. Jävligt stort plus att de tar ansvar och vill lösa problem!

Rekommenderas starkt.
  • Sami B
    Sami B skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Jätte bra bemötande! Fick fel vinter fälgar till bilen så när jag skulle byta gick det inte! Ringde sebastian på moderna bil och träffade honom och han kollade på dem och sa att det blivit något fel! Han beställde då nya fälgar som passar och fick dem efter ett par dagar.
    Jätte bra service rekommenderar verkligen Moderna Bil.
  • Rw Gräventreprenad R
    Rw Gräventreprenad R skrev om Sebastian Ahlbaum en del av Moderna Bil
    Trevligt och proffsigt bemötande, smidig och snabb affär, positiv upplevelse.
  • Rickard R
    Rickard R skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Moderna Bil och Robin Lönnström är 100% reko! Bytte in en bil mot en av deras och allt gick hur bra som helst och även i efterhand har de uppvisat förstklassig service! Återkommer garanterat när det är dags att byta bil igen!
  • Nizar A
    Nizar A skrev om Robin Lönnström en del av Moderna Bil
    Jag fick ett professionellt bemötande av Robin Lönnström, med hög servicegrad som fick mig att känna trygghet i vår bilaffär, detta tycker jag är mycket viktigt.
  • Jimmy P
    Jimmy P skrev om Moderna Bil
    Sålt & köpt bil av moderna bil. Rekommenderas starkt! Bra & proffsigt bemötande av alla på plats och Sebastian Ahlbaum såg till att allt såg bra ut! Tummen upp!
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Moderna Bil
    Jag anlitade Moderna Bil för att sälja min bil på uppdrag.
    Robin sålde den redan efter några dagar till ett bra pris och jag tackar för en snabb, smidig och trygg affär.
    Kommer absolut att köpa/sälja genom er igen.
    Kan varmt rekommendera Moderna Bil
  • Adam M
    Adam M skrev om Moderna Bil
    Jätte nöjd med en Audi A6.
    Försätt på samma nivå!
    2016-12-26 Moderna Bil svarar Adam M
    Tack för ditt fina omdöme. Välkommen tillbaka när det är dags att byta bil nästa gång.
    Adam M gillar detta
  • Mats S
    Mats S skrev om Moderna Bil
    Snabb och trevlig affär! Känns ärligt och tryggt!
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Moderna Bil
    Bästa bilfirman ! Snabb och superbra affär!
    Blev en ny v50-ägare !

Sebastian var supertrevlig och jätteproffsig!! Rekommenderas!
    Tack !
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Moderna Bil
    En bra känsla direkt när man går in och känner lukten av fina bilar. Sekunden efter får man ett glatt välkommande av en trevlig och duktig säljare.
    Sebastian Ahlbaum såg till att jag blev nöjd med mitt köp och allt som hör till. 5 av 5 i betyg!
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Moderna Bil
    Riktigt nöjd! Köpte nyligen en bil från Moderna Bil och jag kan bara hålla med om vad andra har skrivit. Väldigt flexibla vad det gäller leverans och bilens skick var precis som säljaren beskrivit. Kan inte bli nöjdare! Är du i tankarna på att köpa bil så rekommenderar jag varmt att du vänder dig till dessa killar - dom håller vad de lovar!
  • anna i
    anna i skrev om Moderna Bil
    Bästa bilfirman, gjorde nyligen en bilaffär med leverans i södra Sverige.
    Allt gick smidigt och bilarna var i precis det skicket som utlovats.
    Dom håller verkligen vad dom lovar och har jättetrevlig personal och jag kan varmt rekommendera dom.
  • Erik D
    Erik D skrev om Moderna Bil
    Bra service med tillmötesgående säljare. Håller vad de lovar och gör bra affärer för båda parter.
  • Johan L
    Johan L skrev om Moderna Bil
    Grymt bra kundbemötande och service. Dom är alltid glada och håller vad dom lovar. Dom har grymt bra garantier på sina bilar. Här kommer mitt nästa bilköp att vara också. Finns inget att klaga på bara toppbetyg
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Moderna Bil
    bemötandet hos moderna bil för riktigt bra betyg, inköpte en transportbil och är helnöjd, efter en vecka drygt rasade startmotorn, ringde en lördag och åkte upp tidigt måndag morgon, då var bara verkstadskillarna där, släppte allt dom hade för händerna och tog in bilen, tog en kaffe och 1 o 1/2 timme senare va bilen klar med ny startmotor, mycket bra service.
  • Richard S
    Richard S skrev om Moderna Bil
    Köpte en bil av Robin och fick bra bemötande och väldigt bra service! Mycket fina och bra bilar! Kan bara ge plus och många rekommendationer! Nöjd kund!
  • Håkan G
    Håkan G skrev om Moderna Bil
    Har i dag köpt en VW-caddy på Moderna Bil av Sebastian Ahlbaum kan rekommendera Moderna Bil trevligt bemötande och fina bilar.
    Richard S gillar detta
  • Isak S
    Isak S skrev om Moderna Bil
    ## Stockholm ända Professionella Bilfirma ##

För snart 3 år sedan köpte jag min första bil från Moderna bil, en då nästan ny Passat CC

Hade besökt flera bilfirmor före denna, och blivit fullständigt nonchalerad då jag förmodligen tittade på bil som var
    ”Lite för dyr för min ringa ålder”
    ( Då nyligen fyllda 20 )

Hos Moderna bil, fick jag dock det professionella och icke dömande bemötande som en bilköpare ska ha, oavsett prisklass på objektet samt ålder på person!

När det senare har varit dags att byta bil pga av förändrad livssituation, så är det alltid Moderna Bil jag vänt mig till!
    Både för att sälja och köpa.
    Samt även rekommenderat familj, släkt och vänner att köpa och sälja sina bilar genom denna mycket seriösa och professionella bilfirma!
    Alltid med resultat över förväntan! Och dom få gånger det blivit lite struligt med nånting, så har det alltid ordnats snabbt och proffesionellt!

Moderna Bil kommer fortsätta vara mitt självklara val när det gäller bilaffärer!

Stort tack hittills!

// En stamkund
  • Peder W
    Peder W skrev om Moderna Bil
    bra bemötande,affären blev som vi överenskommit.säljaren trevlig ock tillmötesgående.
  • Markus I
    Markus I skrev om Moderna Bil
    har köpt en Volkswagen Caddy Maxi .
    personalen va kanon. rek varmt ++++
    Richard S gillar detta
  • Jan R
    Jan R skrev om Moderna Bil
    Allt fungerade som var överrenskommet
    Opel Vivaro
    Leverans av bil