Michael Wisting är mäklare på MOHV Lund

och har varit registrerad mäklare sedan 2008. Michael Wisting har varit aktiv på Reco.se sedan 2015 och har fått 117 omdömen sedan 2015-01-20. Michael Wisting har haft 14 försäljningar det senaste året och har tillfrågat 97% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2019-10 - 2020-09

Läs vad 117 Läs vad Michael Wisting

• Som mäklare är Michael både ytterst professionell och genuin. Han har under köpprocessen kontinuerligt gett rak(a) och tydlig(a) information och besked - egenskaper som varit mycket uppskattade som köpare av sin första bostadsrätt. I det stora hela upplever jag Michael som en av de bättre mäklarna jag varit i kontakt med under min ca tre-månadersperiod av aktivt bostadssökande.
    Kajsa G köpte sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    • 1.5:a
    • 43.0 m²
    2020-09-24
  • Michael hjälpte mig sälja min bostadsrätt. Jag fick ett proffsigt bemötande från start, han var påläst om föreningen och lägenheten. Han gav mig kontakt med en stylist som kom med goda råd, hade gjort en noggrann analys av utgångspriset och förväntningarna framåt. Affären gick sedan i lås bättre än jag förväntat och papper skrevs på 3 dagar efter visning. Nöjd köpare, säljare och mäklare. En stor och kanske lite läskig affär förvandlades till smidig tack vare Michael och hans engagemang!
    Sarah K
    Sarah K sålde sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    • 1.5:a
    • 43.0 m²
  • Sålde vår 3:a och fick ett bra pris
    Martin Folke B sålde sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    2020-08-24
    • 3:a
    • 77.0 m²
    2020-08-24
  • Vi fick ett trevligt och professionellt bemötande. Michael verkade väl insatt i objektet, dvs en centralt belägen 2-rumslägenhet i Lund. Det blev en kort och bra budgivning. När vi skulle skriva avtalet fick vi dock intyga att vi hade noggrant undersökt lägenheten, trots att vi enbart varit på en visningen i 10-15 min. Det är nog tyvärr inte unikt utan gäller de flesta mäklarna vid affärer som görs upp i attraktiva områden. Sammanfattningsvis är vår upplevelse av MOHV och vår mäklare den bästa vi har varit i kontakt med.
    Jan N köpte sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    2020-08-08
    • 68.5 m²
    2020-08-08
  • Kunnig, trevlig och aktiv mäklare som hjälpte oss att sälja vår lägenhet till vår fulla belåtenhet.
    Lars-Olof A
    Lars-Olof A sålde sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    2020-04-23
    • 52.7 m²
    • Sofiaparken
    2020-04-23
  • Köpt en 2a i centrala Lund. Köpte den innan officiella visningen, under min privata visning med mäklaren möttes jag mycket bra. Hade intresse att köpa innan visning, dock kändes det inte helt trovärdigt då mäklaren beskrev att objektet förväntades säljas för högre pris än vad enligt statistik inte riktigt verkar rimligt. Jag la ett bud innan officiell visning som först avvisades helt vilket inte ska göras innan presentation för säljaren, dock återkom han med ett motbud som öppnade upp för förhandling. Under kontraktsskrivning agerade mäklaren väldigt bra
    Teodor E köpte sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    2019-10-09
    • 52.0 m²
    • Lund Centrum
    2019-10-09
  • Jag blev väl bemött av mäklaren! Han är kunnig och professionell. Var lätt att få tag på och fick snabb återkoppling när det behövdes. Rekommenderar honom varmt!
    Ivana M sålde sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    • 4:a
    • 89.0 m²
    • Nilstorp
    2019-10-07
    Tack för fint omdöme! Så roligt att få hjälpa till i en pressad situation med gott resultat! Hoppas du skall trivas i ditt nya boende! Mvh Michael

Visa svar
  • Michael lyssnade fint på hur jag ville lägga upp bilder och liknande, allt gick väldigt smidigt. Vi fick inte några bud första rundan men när vi la upp lägenheten igen så blev det visning innan visningsdagen och lägenheten blev såld. Väldigt lätt att ha att göra med och alltid varit tillgänglig. Toppen!
    Samuel N sålde sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    • 52.0 m²
    • Lund Centrum
    2019-10-07
    Ett rent nöje att få förmedla en så häftigt lya!

Visa svar
  • Jag hade i god tid bokat mig på en av Michaels visningar och fått bekräftelsemejl att jag är välkommen på visning. Dagen före visningen ser jag på internet att lägenheten är såld, dessutom till ett pris jag gärna hade betalat över så länge allt såg bra ut på visningen! Till saken hör att jag inte fick något mejl om att lägenheten såldes i förväg så i tron om att jag skulle på visning hade jag avbokat en resa som skulle kollidera med visningen. Jag finner Michales beteende högst oprofessionellt. Jag är besviken på att jag inte fick chansen att köpa lägenheten jag ville ha och på att ingen information om inställd visning delgavs mig.
    Matilda N skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    2019-10-05
    2019-10-05
    Hej, Bostaden har tidigare legat ute på Hemnet utan ngt intresse. Säljaren fick nu ett bud de valde att acceptera precis innan den öppna visningen. Vi agerar bara utifrån vår uppdragsgivares önskan, tyvärr inget vi varken får eller kan styra över. Information om inställd visning skickades ut. Ledsen för ditt besvär, hoppas kunna hjälpa dig med ett annat boende. Mvh Michael

Michael Wisting

Det är inte sant att säljaren fick ett bud _precis_ innan den öppna visningen. Jag kan se på internet att lägenheten såldes den 3:e oktober, visningen är imorgon den 6:e oktober. Inte förrän idag lördag den 5:e oktober skickar du ut ett sms att visningen är inställd, och det kommer EFTER att jag mejlar dig och skriver här! Det var i din fulla makt att informera om att visningen var inställd redan den 3:e oktober när lägenheten såldes. Dessutom hade du kunnat skicka ett enkelt mejl eller sms för att fråga mig (eller andra anmälda) om jag ville betala över budet INNAN du sålde lägenheten, för det hade jag gärna gjort, så länge allt såg bra ut. Även säljaren hade nog varit glad för det.

Matilda N

Läs mer genom att expandera tråden +
    Visa svar
  • Vi sålde en bostadsrättslägenhet i Slottsstaden i Malmö. Michael är proffsig, kunnig och har ett mycket trevligt bemötande. Försäljningen överträffade våra förväntningar och vi är mycket nöjda.
    Johan T sålde sin lägenhet med hjälp av Michael Wisting en del av MOHV Lund
    2019-09-06
    • 3:a
    • 71.0 m²
    • Slottsstaden
    2019-09-06
    Alltid lika trevlig att få hjälpa er, oavsett om det handlar om att köpa eller att sälja bostad! Hoppas ni skall trivas i ert nya boende och område!

Senaste försäljningarna

Östra Almgatan