MOHV Lund

En del av MOHVwww.mohv.se

Karl XI gatan 1, 222 20 Lund — Visa karta

Precis intill Clemenstorget och populära V.E.S.P.A har vi på MOHV vårt kontor. Här erbjuder vi dig som kund en mäklartjänst som är både kreativ och nytänkande med fokus på dina behov. Här är du alltid med och bestämmer allt om affären tillsammans med din mäklare.

Vi som jobbar här på kontoret på Karl XI gatan 1 är drivna och älskar vårt jobb. Vi brinner för att ge både köpare och säljare den allra bästa lösningen och är alltid professionella, snabba och smidiga. Hos oss kan du räkna med kvalitet och en lyckad bostadsaffär. Varmt välkommen!

Läs vad 410 kunder tycker om MOHV Lund

• 2019-11-18

Sawsan N skrev om Nur Asplund en del av MOHV Lund
    Vi köpte en villa i Staffanstorp, och blev bemött professionellt, trevligt och kunnigt! Läs mer
  • 2019-11-16

Hugo M skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Sålde min bostad i Lund. Ulf är snabb och bra. Läs mer
  • 2019-11-10

Andreas Å skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Ulf har ett professionellt bemötande och inger stort förtroende samtliga delar av processen. Läs mer
  • Matthias W

2019-11-04

Matthias W skrev om Helena Lindskoug en del av MOHV Lund
    Köpt en bostadsrätt, jag hade relativt låga förväntningar att min budget skulle räcka till men beslöt mig för att ändå se objektet i syfte att chansa och lära mig mer.
    Helena ingav ett intryck av förtroende och att jag vågade att chansa vilket jag gjorde och det gick hem. Jag uppfattade Helena som ärlig mot mig som köpare men även mot säljaren vilket kändes mkt bra.
    Att snabbt kunna hantera affären tycker jag är proffsigt och att kunna skriva på papperna med säljaren på kontoret samma kväll är världsklass anser jag.
    Som jag sa Världsklass utifrån mina förutsättningar och mina förhoppningar vilket räcker mkt långt för mig.
    Med vänlig hälsning
    Matthias W Läs mer
  • 2019-11-03

Marita B skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Blev väl bemött av Ulf från första stund. Kändes enkel att samarbeta med och lägenheten såldes snabbt. Var nöjda med utfallet av försäljningen
    Rekommenderar Ulf varmt Läs mer

. Kunnig
    . Rekommendera starkt Läs mer
  • 2019-11-02

Rickard R skrev om MOHV Lund
    Även om mitt omdöme gäller en specifik mäklare i synnerhet så råder jag alla som har med Mohv att göra att iaktta försiktighet då jag förutsätter att deras anställda följer företagets policys.

Marie Rosenkvist, mäklaren ifråga tog inte ansvar på flera punkter i en husförsäljning och till och med satt och blinkade till säljaren när jag skrev på kontraktet på banken. Något som blev uppenbart efteråt varför hon gjorde det när jag bott i huset ett tag. Det var en vinst för alla utom mig som köpare helt enkelt då outtalade brister och dolda agendor fanns.

Mohv rekommenderas inte och uppmanar alla till försiktighet. Läs mer
  • 2019-10-30

Fredrik L skrev om Jacob Edman en del av MOHV Lund
    Gjorde ett bra jobb för att sälja min lägenhet. Läs mer
  • 2019-10-30

Valter Karl Arvid A skrev om Jacob Edman en del av MOHV Lund
    Köpt bostad. Över lag gott bemötande, var dock sen i att svara vid initial kontakt vilket ledde till viss tidspress inför visning. Läs mer
  • 2019-10-25

Alexander K skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Bostadrätt, 2 rok.
    Trevligt, sakligt. Mycket vaken, svarar direkt på telefon. Läs mer

Oscar W skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Mäklaren var mycket duktigt och sakkunnig. Förutom det väldigt snabb på att svara om det fanns några frågor Läs mer

Amir D skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Sålde en 1’a.
    Tycker jag blev bemött på ett bra sätt.
    Levde upp till förväntningarna. Läs mer

Ingrid K skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Det har varit mycket trevligt att ha Ulf Block som mäklare både då jag sålde och köpte lägenheter. Ulf är vänlig, rak och lätt att få kontakt rörande olika spörsmål. Läs mer
  • 2019-10-09

Teodor E skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Köpt en 2a i centrala Lund.
    Köpte den innan officiella visningen, under min privata visning med mäklaren möttes jag mycket bra. Hade intresse att köpa innan visning, dock kändes det inte helt trovärdigt då mäklaren beskrev att objektet förväntades säljas för högre pris än vad enligt statistik inte riktigt verkar rimligt. Jag la ett bud innan officiell visning som först avvisades helt vilket inte ska göras innan presentation för säljaren, dock återkom han med ett motbud som öppnade upp för förhandling. Under kontraktsskrivning agerade mäklaren väldigt bra Läs mer
  • 2019-10-07

Ivana M skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Jag blev väl bemött av mäklaren! Han är kunnig och professionell. Var lätt att få tag på och fick snabb återkoppling när det behövdes. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2019-11-13 Michael W svarar Ivana M
    Tack för fint omdöme! Så roligt att få hjälpa till i en pressad situation med gott resultat! Hoppas du skall trivas i ditt nya boende!
    Mvh Michael
    Michael W gillar detta
  • 2019-10-07

Samuel N skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Michael lyssnade fint på hur jag ville lägga upp bilder och liknande, allt gick väldigt smidigt. Vi fick inte några bud första rundan men när vi la upp lägenheten igen så blev det visning innan visningsdagen och lägenheten blev såld.
    Väldigt lätt att ha att göra med och alltid varit tillgänglig.
    Toppen! Läs mer
    2019-11-13 Michael W svarar Samuel N
    Ett rent nöje att få förmedla en så häftigt lya!
    Michael W gillar detta
  • 2019-10-05

Matilda N skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Jag hade i god tid bokat mig på en av Michaels visningar och fått bekräftelsemejl att jag är välkommen på visning. Dagen före visningen ser jag på internet att lägenheten är såld, dessutom till ett pris jag gärna hade betalat över så länge allt såg bra ut på visningen! Till saken hör att jag inte fick något mejl om att lägenheten såldes i förväg så i tron om att jag skulle på visning hade jag avbokat en resa som skulle kollidera med visningen. Jag finner Michales beteende högst oprofessionellt. Jag är besviken på att jag inte fick chansen att köpa lägenheten jag ville ha och på att ingen information om inställd visning delgavs mig. Läs mer
    2019-10-05 Michael W svarar Matilda N
    Hej,
    Bostaden har tidigare legat ute på Hemnet utan ngt intresse. Säljaren fick nu ett bud de valde att acceptera precis innan den öppna visningen. Vi agerar bara utifrån vår uppdragsgivares önskan, tyvärr inget vi varken får eller kan styra över. Information om inställd visning skickades ut. Ledsen för ditt besvär, hoppas kunna hjälpa dig med ett annat boende. Mvh Michael
    2019-10-05 Matilda N svarar Michael W
    Det är inte sant att säljaren fick ett bud _precis_ innan den öppna visningen. Jag kan se på internet att lägenheten såldes den 3:e oktober, visningen är imorgon den 6:e oktober. Inte förrän idag lördag den 5:e oktober skickar du ut ett sms att visningen är inställd, och det kommer EFTER att jag mejlar dig och skriver här! Det var i din fulla makt att informera om att visningen var inställd redan den 3:e oktober när lägenheten såldes.

Dessutom hade du kunnat skicka ett enkelt mejl eller sms för att fråga mig (eller andra anmälda) om jag ville betala över budet INNAN du sålde lägenheten, för det hade jag gärna gjort, så länge allt såg bra ut. Även säljaren hade nog varit glad för det.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Robert W

2019-10-05

Robert W skrev om Jacob Edman en del av MOHV Lund
    Jag och min hustru köpte en bostadsrätt, vid tillträdesdagen efter att vi erlagt full betalning och ska få nycklarna till bostadsrätten säger säljaren att denne inte har flyttat ut än och att vi därför inte kan få tillträde till lägenheten.

Detta orsakar för oss merarbete, ändring av våra flyttplaner och onödig irritation. Mäklaren Jacob Edman avråder oss från att agera och ge säljaren mer tid att flytta och städa. När väl säljaren hade flyttat hade hen inte städat alls och då informerar mäklaren oss om att det är inte hans problem längre. Även om han förmedlade vårt missnöje till säljaren.

Reklamation av städning är mellan oss som parter.

Mäklaren vidhåller också att han ju inte kunnat veta att säljaren inte hade flyttat och att han därför inte begått något fel. Jag vidhåller att han kunde under de 45 minuter som vi satt på hans kontor på tillträdesdagen åtminstone kunde frågat säljaren om flytten gått bra och vilken städfirma säljaren hade använt vid flyttstädningen.

Hade vi följt vår jurists råd hade vi bytt lås direkt, magasinerat säljarens möbler och tagit in en städfirma för att sen fakturera säljaren.

Detta övertalade mäklaren oss att inte göra för att det skulle bli enklare för alla. Det är möjligt att det blev enklare för honom och säljaren men vi fick senare tillträde till vår lägenhet och får nu ändå processa med säljaren om städning och kostnaden för detta.

Mäklaren har antingen medvetet eller av inkompetens misslyckats med att informera säljaren om dennes skyldighet att vara avflyttad och ha lägenheten städad vid tillträdesdagen.

Mäklaren tar inte ansvar för den uppkomna situationen utan skyller ifrån sig på att säljaren skulle vara imbecill.

Som chef och entreprenör, vilket jag har förmånen att vara, lärde jag mig först av allt att: Har man ansvar tar man ansvar. Träffar skiten fläkten löser man uppkomna problem och sitter inte och skyller ifrån sig.

Jacob är inte mogen uppgiften som mäklare och kan inte hantera oväntade situationer. Det är tråkigt för han är en i övrigt trevlig kille. Läs mer

Mije L skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Jag upplevde Ulf som en kunnig och seriös säljare i mitt köp av bostadsrätt. Affären gick snabbt och smidigt!

Skulle jag i framtiden sälja min bostad, kommer jag säkerligen överväga att använda Ulf som mäklare. Läs mer

August N skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Snabba svar, kunnig och trevlig mäklare. Rekommenderas! Läs mer

Johan K skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Professionell och väldigt duktig på det han gör. Rekommenderas starkt. Läs mer

Rivan A skrev om Helena Lindskoug en del av MOHV Lund
    Fick all information jag behövde och hade svar till alla mina frågor.
    Samtidigt som jag fick priset jag önskade mig för lägenheten gick det super snabbt och smidigt! Läs mer
  • Aco A

2019-10-01

Aco A skrev om Helena Lindskoug en del av MOHV Lund
    Vi har köpt en lägenhet i Runslingan.

Vi blev bemötta väldigt väl då Helena var väldigt trevlig och pratglad. Vi fick våra frågor besvarade väldigt bra och det blev inga missförstånd mellan oss. Varje gång vi har haft någon fråga eller behövt hjälp har hon ställt upp och hjälp oss. Vi är super nöjd a och önskar henne lycka till i sitt arbete! Läs mer
  • 2019-09-22

Finn R skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    En mycket kompetent mäklare som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-09-21

Mari R skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Proffsig, kompetent, snabb och effektiv samt mycket trevlig! Läs mer
  • 2019-09-06

Carola K skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Jag har sålt en lgh via Ulf. Strukturerad, proffsig och har bra koll! Läs mer
  • 2019-09-06

Johan T skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Vi sålde en bostadsrättslägenhet i Slottsstaden i Malmö. Michael är proffsig, kunnig och har ett mycket trevligt bemötande. Försäljningen överträffade våra förväntningar och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-09-30 Michael W svarar Johan T
    Alltid lika trevlig att få hjälpa er, oavsett om det handlar om att köpa eller att sälja bostad! Hoppas ni skall trivas i ert nya boende och område!
  • 2019-08-29

Laila B skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Även om försäljningsresultatet av min bostadsrätt inte blev riktigt som förväntat, anser jag att Ulf Block är en skicklig och
    tillmötesgående mäklare, som under försäljningens gång hela tiden höll mig uppdaterad. Läs mer
  • 2019-08-27

André H skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Köpt bostadsrätt i Lund. Ulf har varit smidig att ha att göra med. Ger snabbt svar på frågor samt är tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-08-26

Malin J skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Jag valde Ulf Block som mäklare inför försäljningen av min lägenhet då jag upplevde honom som effektiv, korrekt, trevlig och då han svarade snabbt på mejl eller via telefon. Jag blev inte besviken. En helt igenom proffsig process! :-) Läs mer
  • 2019-08-25

Olle A skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Sålde en 4:a i Lund som gick upp över 700 000kr i budgivning. Professionellt bemötande, lyhörd och väldigt trevlig. Rekommenderar Ulf varmt. Läs mer
  • 2019-08-15

Agnes-Sabina K skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Mycket hjälpsam, förklarar klart och tydligt vad som behövs att förbereda för att köpa en bostad. Läs mer
  • 2019-08-12

Nellie K skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Både köpt och sålt min etta via Ulf. Mycket nöjd vid båda tillfällena, han är lätt att få kontakt med och tydlig i kommunikationen! Läs mer
  • 2019-08-12

Fredrik D skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Proffsig, trevlig. Lätt att ha att göra med. Jag har rekommenderat honom till vänner. Läs mer
  • 2019-08-06

Felicia W skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Vi har både köpt och sålt vår 2 rumslägenhet av Michael och är väldigt nöjda. Försäljningen gick otroligt smidigt och lägenheten såldes snabbt. Vi fick ett mycket professionellt bemötande och all kommunikation fungerade utmärkt. Läs mer
    2019-08-16 Michael W svarar Felicia W
    Ett rent nöje att få hjälpa till med både ert köp och försäljning :)
  • 2019-08-02

Lotta L skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Superbra service från Michael! Han är en genuin kille som bryr sig om köpare såväl som säljare. Håll hårt i honom! Läs mer
    2019-08-03 Michael W svarar Lotta L
    Stort tack för värmande ord :)
    Mitt nöje att hjälpa er köpa drömbostaden!
  • 2019-07-25

Marie H skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Vi sålde en etta i Lund. Ulf har från starten och genom hela processen agerat på ett mycket bra sätt. Proffsig och kunnig. Det har varit smidigt och enkelt att vara säljare med en mäklare som Ulf. Han är bra på att delge information om vad som händer i de olika stegen under försäljningen. Han överträffade mina förväntningar och jag kan varmt rekommendera Ulf! Läs mer
  • 2019-07-25

Ieva S skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Ulf var mycket trevlig och enkel att ha att göra med under hela affären. Engagerad, kommunikativ, tillgänglig och flexibel. Allt gick mycket snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-07-17

Alexandra R skrev om Jacob Edman en del av MOHV Lund
    Sålde min bostad med Jacob's hjälp (Juni 2019). Jacob är en mycket professionell mäklare på alla sätt. Han är lugn, trevlig och väldigt välkomnande, svarar alltid i telefon och på dina frågor, lyssnar på kundens behov och har ett bra upplägg för hur man lyckas med en försäljning. Han har koll på läget! Jag kan varmt rekommendera Jacob för att sälja Er bostad!
    Mvh,
    Alexandra Läs mer
  • 2019-07-09

Magnus R skrev om Fredrik Selmerhagen en del av MOHV Lund
    Fredrik var tydlig, välorganiserad och tillmötesgående när vi köpte en etta på Mittlinjen i Lund. Vid kontraktsskrivandet gick han lungt och metodiskt tillväga och beskrev punkternas innehåll en efter en.

Fredrik levde bra upp till våra förväntningar hur en mäklare skall vara. Läs mer
  • 2019-06-25

Annette B skrev om Fredrik Selmerhagen en del av MOHV Lund
    Lugnt och proffsigt bemötande. Trevlig. Återkommer alltid enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2019-06-17

Rade B skrev om Jacob Edman en del av MOHV Lund
    Har köpt lägenhet, säljaren sköte sig utmärkt under hela processen, snabbt svar på alla frågor, gott bemötande vid undertecknandet, trovärdighet vid information om objektet. Läs mer
  • 2019-06-15

Alexander F skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi fick ett professionellt och trevligt bemötande. Ulf Block var mycket hjälpsam kring våra funderingar och hela affären kändes snabb och smidig. Läs mer
  • 2019-06-14

Jacob J skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Mycket proffsig och trevlig. Rekommenderas! Läs mer

Jasminka H skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Vi har köpt bostadsrätt. Trevlig mäklaren och jätte bra bemättande 👍. Vi har fått svar på alla frågur och t.o.m hjälp som vi behövde 🌟🌟🌟🌟🌟 Läs mer

Ola J skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Ulf är en ypperlig mäklare. Fötterna på jorden, lätt att ha att göra med och ger ett väldigt moget och professionellt intryck. Ulf har varit kanon på att återkoppla och genomgående varit lätt att nå. Vi rekommenderar starkt Ulf! Läs mer

Linus C skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Ulf är en härlig kille med glimten i ögat. Har bra koll på marknaden och svarar gärna på eventuella frågor från säljaren. Under säljandets gång är han utomordentligt snabb och tydlig vid återkoppling. Min lägenhet såldes över utgångspris och det hela kändes väldigt tryggt. Läs mer
  • Åsa A

2019-06-11

Åsa A skrev om Michael Wisting en del av MOHV Lund
    Vi köpte lägenhet genom Michael och han var oerhört proffsig genom hela affären. Vi har stött på honom vid andra visningar och han har ett väldigt behagligt sätt utan att vara påträngande. Han känns ärlig och uppriktig. Läs mer
  • Olof A

2019-06-03

Olof A skrev om Jacob Edman en del av MOHV Lund
    Köpte min första bostadsrätt i Lund via Jacob och han var ett bra stöd att ha genom hela processen. Inga klurigheter alls och allt flöt på som det skulle.
    Skulle absolut rekommendera honom! Läs mer
  • 2019-06-01

Matilda S skrev om Ulf Block en del av MOHV Lund
    Ulf hjälpte oss sälja vår bostadsrätt - smidigt och snabb försäljning med bra kommunikation under processen! Läs mer
Ulf Block
Michael Wisting