MOHV Lund

MOHV Lund

En del av MOHV - www.mohv.se
Precis intill Clemenstorget och populära V.E.S.P.A har vi på MOHV vårt kontor. Här erbjuder vi dig som kund en mäklartjänst som är både kreativ och nytänkande med fokus på dina behov. Här är du alltid med och bestämmer allt om affären tillsammans med din mäklare.

Vi som jobbar här på kontoret på Karl XI gatan 1 är drivna och älskar vårt jobb. Vi brinner för att ge både köpare och säljare den allra bästa lösningen och är alltid professionella, snabba och smidiga. Hos oss kan du räkna med kvalitet och en lyckad bostadsaffär. Varmt välkommen!

Läs vad 907 kunder tycker om MOHV Lund 2

2022-08-13 Verifierad kund
    Ulf Block levde helt upp till våra förväntningar. Han var lyhörd, skicklig och trevlig i sitt bemötande. Vi kan varmt rekommendera honom.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Bra bemötande. Snabb. Serviceinriktad.
    2022-08-09 Verifierad kund
    Extremely knowledgeable, friendly, flexible, patient, and service-minded.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Ulf is very competent in solving unique situations that come up during the selling process. He is also very easy to talk to and makes everyone involved (buyer and seller) feel comfortable.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Ulf har varit mycket professionell och flexibel, vi har känt oss mycket väl bemötta. Han har mer än väl levt upp till våra förväntningar och skulle absolut rekommendera andra som funderar på att köpa eller sälja bostad i Lund att anlita honom.
    • Arenaparken
    2022-08-05 Verifierad kund
    Smidigt, snabbt och enkelt! Rekommenderar!
    2022-08-04 Verifierad kund
    En proffsig och duktig mäklare.!
    Rekommenderas varmt !!!!
    2022-08-04 Verifierad kund
    Proffsig hantering. Positiv, ödmjuk och okomplicerad. Använt Ulf Block vid flera tillfällen. Mina bästa rekommendationer.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd och har inga synpunkter.
    • Arenaparken
    2022-08-03 Verifierad kund
    Bra mäklare som hjälpte oss igenom försäljningen.
    2022-08-02 Verifierad kund
    Väldigt intresserad hela vägen av vår lägenhet.
    Känner att han är genuint intresserad och tycker om vår lägenhet och har följt oss hela vägen från att vi köpte lägenheten av Fredrik för 3 år sedan.
    Har rått om hur vi ska gå tillväga nu när det är en speciell situation på marknadem ed höjda räntor och bostadspriser som sjunker. Bollat med oss och har återkommit snabbt när vi haft frågor.
    Supertrevlig
    Kommer rekommendera honom till alla vi känner som ska sälja i Lund.
    2022-08-01 Verifierad kund
    Hela processen har varit supersmidig och snabb. Fredrik är proffsig och duktig på det han gör och man har känt sig trygg från början till slut. Kunde inte varit mer nöjd!
    • Nilstorp
    2022-07-01 Verifierad kund
    Bra bemötande och en proffesionell hjälp vid bostadsaffär.
    • Nilstorp
    2022-06-30 Verifierad kund
    Fredrik var mycket trevlig att ha med att göra.
    Då detta var första köpet av bostad så hade vi inte något att jämföra med, men bemötandet var mycket bra samt proffsig.
    Kan varmt rekommendera Fredrik.
    • Nöbbelöv
    2022-06-28 Verifierad kund
    Kunnig.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Mäklaren Ulf Block och jag haft telefon kontakt han var vanlig och förklarade bra.
    Tack detsamma Dina! Jag hoppas vi ses framöver! Ulf Block
    2022-06-15 Verifierad kund
    Alltid smidigt att ha med Ulf att göra!
  • Fredrik M
    köpte sin lägenhet med hjälp av Ulf Block en del av MOHV Lund
    2022-06-10 Verifierad kund
    På detta bolag finns det en stor förbättringspotential och jag går igenom ett par saker nedan.

När man säger att föreningen har "god soliditet" visade det sig var tvärtom när man går till banken. Belåningsgraden var över alla gränser de hade och även den översta på 16.000 per m2. Går man över denna gräns visade det sig att man inte kan ta lån på lägenheten från de banker som är kopplade till SBAB, vilket är det stora flertalet. Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare.

Jag fick därför lösa detta på annat sätt. De råd jag fick i samband med detta visade sig flera vara felaktiga. Processen som beskrevs stämde inte helt utan var fel på ett par punkter. Nu har jag bl.a. lärt mig att det heter "kontanttillträde" samt hur det går till och vilka uppgifter de behöver i verkligheten. Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare.

På banken frågade de naturligtvis vem som var mäklare och när jag gav svaret fick jag deras svar "jaha dem känner vi till..."... Detta är inte vad man SKA förvänta sig av en mäklare.

Slutsumman var lite högre än vad som var beskrivet då del av hyran var lagd uppe på priset. Denna "avräkning" hade jag inte fått och var helt ovetande om detta. Denna gång löste det sig med tur att pengar för detta fanns på ett annat konto i banken, men hade jag inte haft det hade jag inte kunnat betala för lägenheten och allt vad det hade ställt till med. Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare

Man måste vara noggrann hur man utrycker sig. När man säger att lägenheten är städad så tolkar jag som "sällan-köpare" då att det handlar om en flyttstädning. Detta innebär en ganska bra städning med att man inte torkar ur ordentligt, lämnar kvar sopor och allehanda saker osv samt att filter etc i maskiner behöver tömmas osv, dvs man får "IN-flyttningsstäda" när man kommer med allt nerpackat i allehanda flyttkartonger.... Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare.

När allt var på plats (sista "kontraktet" signerat osv) fick jag en nyckelknippa där jag fick reda på att en nyckel var till ytterdörren och en till brevlådan. I övrigt var där ett gäng nycklar som man inte har en aning vad de är till för eller var det går. Jag har bett om denna information och nu även påmint om detta men än har jag inte fått denna info. Misstänker bl.a. att en av nycklarna går till förre ägarens arbetsplats vilket jag kan tycka är olämpligt. Jag trodde att man som mäklare när man får ett uppdrag som en del av detta ser vilka nycklar där finns totalt och var dessa befinner sig och även vart alla nycklar går/ har för funktion. Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare.

En annan sak jag har inte fått alla nycklar ännu och de kommer "någon gång i mitten av juni" var svaret när jag skrev på kontraktet. Efter påstötning någon dag efteråt fick jag besked om 20 juni, vilket är ca 2 veckor. Vill jag ha detta löst snabbare eller på annat sätt blev jag bara hänvisad till säljaren. Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare.

Avslutningsvis kommer jag ihåg när jag köpte min andra lägenhet för en väldans massa år sedan så var det i samband med överlämningen en liten "ceremoni" där man bl.a. fick nycklarna i ett litet etui där man tackade för förtroendet osv. Här fick man "en näve nycklar", vilket inte kändes helt proffsigt. Då fick man även en liten symbolisk "inflyttnings present" med varmt välkommen tillbaka om man hade några frågor. Här kändes det ganska tydligt hos mig som "kund" att nu hade man fåt betalt och nu vill man inte stötta mig som "kund" mera utan det kändes helt tydligt att man är "till besvär". Allt detta ovan kan sammanfattas i:
    Detta är inte vad man kan förvänta sig av en mäklare.
    Hej Fredrik,
    Jag blir verkligen ledsen när jag läser ditt omdöme här på reco. Jag gör allt jag kan för att få nöjda kunder och detta är första gången jag får sämre betyg än 4/5 här. För mig är det självklart att ta till mig av din kritik och uppenbarligen har kommunikationen inte fungerat fullt ut i denna affär.
    För att bemöta det du skriver så berättade jag för dig att belåningsgraden i denna förening är högre än i gamla föreningar och att den är i linje med andra nyproduktionsprojekt i Lund. Finansieringen av detta PEAB-projekt skiljer sig inte från det normala på marknaden. Belåningsgraden framgick av såväl ekonomiska planen och årsredovisningen som fanns med i annonsen. Efter visningen var du väldigt angelägen om att skriva kontrakt direkt och jag frågade dig därför om du hade lånelöfte. Du sa att allt var grönt från banken och jag såg till att vi kunde skriva kontrakt på helgen. Att SBAB därefter väljer att inte stå fast vid sitt lånelöfte till dig kan jag bara beklaga, inte påverka. När du berättade att du inte skulle låna pengar så förklarade jag för dig hur ett kontanttillträde går till, precis som tillträdet genomfördes. Att en annan bank inte ville hjälpa dig kan inte jag heller påverka.
    Ca en veckan innan tillträdet mailade vi ut en avräkning där det framgår att du betalar säljaren för den del av månadsavgiften som var kvar av juni månad (som säljaren redan hade betalat). Om du inte hade haft pengar på ditt konto för det så hade du fått en faktura, så det hade inte hänt något mer än så.
    När det gäller flyttstädningen är jag förvånad att du klagar på den eftersom det tydligt framgick i annonsen, i objektsbeskrivningen och i vårt samtal att lägenheten såldes i det skick den var och att den inte skulle städas ytterligare. I avtalet skrev vi också in en särskild text om att parterna var överens om att lägenheten inte skulle flyttstädas. Efter kontraktet visade jag lägenheten för dig ytterligare två gånger för att du skulle kunna mäta och du tittade då även på städningen. I normalfallet flyttstädas bostäderna vi säljer och då rekommenderar vi en riktigt bra städfirma.
    Jag har full förståelse för att du är missnöjd med att inte säljaren deltog på tillträdet och att han inte lämnade över den sista nyckeln då. Detta hade han mailat dig om två veckor innan tillträdet. Att nyckeln levereras i efterhand anser jag ändå vara bättre än alternativet att skicka den Tyskland även om jag förstår att du såklart önskar den nyckeln när du flyttade in.
    Tack för feedbacken gällande gåva på tillträdet! Vi diskuterar faktiskt en gåva men har inte landat i vad det skulle kunna vara. Kom gärna med förslag!
    Sammanfattningsvis är jag alltid öppen för förbättringsförslag och tackar för din feedback. Saker som jag inte kunnat påverka såsom att banken ändrat beslut om lånelöfte, att säljaren inte deltog på tillträdet (och lämnade över en av tre nycklar) och att du inte läste mail inför tillträdet har jag svårt att förbättra.
    Jag hoppas att det känns bättre efter att jag ringde upp dig idag och jag förstod det som att du också håller med om att mycket av det du skrivit här inte egentligen var kritik mot mig.
    Varmt välkommen att höra av dig till mig framöver och är det några problem så bara ring. Hoppas du kommer trivas riktigt bra i din nya lägenhet! Mvh Ulf
    Ulf Block
    2022-06-10 Verifierad kund
    Fredrik & MOHV är effektiva, tydliga, snabb återkoppling på frågor & funderingar man som säljare eller köpare har. Uppfattar även Fredrik som lyhörd, inlyssnande och bra på att hålla kontakt över tid.
    2022-06-05 Verifierad kund
    Enkelt och smidigt. Bara att lämna över nycklarna och Fredrik löste resten.
    Snabbt svar på på mobil och sms.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Utmärkt hantering av försäljningen - kan varmt rekommenderas.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och snabb återkoppling. Efter att ha sålt och köpt hus och lägenheter i stor som liten prisklass i Sverige och utomlands under många år, har jag samlat erfarenhet av flera mäklare. Sammantaget tycker jag några av de viktigaste kvaliteterna i deras arbete är samma respekt i möte av kunden oavsett objektets prisklass. Den första lyan för någon är lika viktig som den stora villan med havsutsikt för någon annan, kanske faktiskt viktigare. Jag har i många år försökt som återkommande kund vara lojal till en och samma mäklar firma men blivit djupt besviken vid tillfälle då detta inte alls verkat göra någon skillnad.
    Michael visar respekt, intresse, vänligt bemötande och är därför en tillgång bland alla nonchalanta och direkt ointresserade mäklare man tyvärr kan stöta på.
    2022-05-15 Verifierad kund
    Ulf gav ett mycket gott intryck redan vid första kontakten och var det självklara valet av de mäklare vi träffade. Han har på ett ypperligt sätt hållit oss uppdaterade på status och nästa steg i försäljningsprocessen.

Jag ger mina allra bästa rekommendationer till Ulf!

/Staffan
    2022-05-14 Verifierad kund
    Ulf gav under hela försäljningsprocessen ett väldigt pålitligt och seriöst intryck vilket kändes tryggt som säljare. Kommunikationen fungerade riktigt bra och det fanns redan från start ett tydligt upplägg samt en pågående dialog.
    2022-05-12 Verifierad kund
    Proffsig, snabb återkoppling till alla intressenter.
    Tog sig tid att förstå och tillmötesgå våra önskemål
    2022-05-11 Verifierad kund
    I do recommend Ulf expertise & professionalism.
    2022-05-06 Verifierad kund
    Vi är super nöjda, rekommenderar!
    2022-05-04 Verifierad kund
    Lågmäld (dvs tvärtom fördomen mot mäklare) och effektiv.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, ödmjuk, smidig och resolut
    2022-05-02 Verifierad kund
    Bra, proffsigt utfört och inger stort förtroende.
    2022-05-02 Verifierad kund
    Michael är bra på alla sätt. Bemötande, hantering av process mm.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Trevlig Saklig Hjälpsam Kunnig

Vi är nöjda med den hjälp och information vi fått.

Riktigt bra.
    2022-04-30 Verifierad kund
    Bra och förtroende ingivande möte.
    2022-04-30 Verifierad kund
    Ulf gav en trygg och säker känsla och hans bemötande var jättefint. Det känns som att han verkligen bryr sig. Han var lätt att nå och svarade snabbt. Vi är såklart även väldigt nöjda med själva försäljningen. Kan varmt rekommendera!
    2022-04-29 Verifierad kund
    Vänlig, kunnig och korrekt. Positiv upplevelse. Rekommenderas varmt.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig. Han gjorde en riktig bedömning av värdet, och vi fick vad vi förväntade oss.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Tydlig, snabb och effektiv. Tillmötesgående och hade ett trevligt bemötande, både till oss och vår dotter.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Mycket förhandlingsteknik, men det är väl väntat av en mäklare.
    Tack för ditt omdöme Frida! Och bra förhandlat! Till slut hamnade vi på en prisnivå som jag hoppas att både du och säljaren är nöjda med. Lycka till med både nya lägenheten och plugget! Ulf Block
    2022-04-26 Verifierad kund
    Proffsig och trevlig i kontakten. Höll oss uppdaterade hela tiden.
    Tack Carina! Det har varit ett nöje att hjälpa er först med köpet och sedan med försäljningen av lägenheten. Tack för förtroendet! Ulf Block
    • Planetstaden
    2022-04-24 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Allt gick smidigt och han var lätt att ha kontakt med.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Lärde sig att det går att skriva under dokument på distans via post. Snabb återkoppling via mail och sms.
    2022-04-15 Verifierad kund
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jacob Edman en del av MOHV Lund
    2022-04-14 Verifierad kund
    Mycket professionellt

Uppfyllde alla våra förväntningar

Mycket lätt att samarbeta med, uppriktig och ärlig
    2022-04-14 Verifierad kund
    Vi har bara positivt att säga om Jacob och köpet av lägenheten från visning till påskrivning. Väldigt bra bemötande, snabba svar på SMS. Allt gick väldigt smidigt!
    2022-04-12 Verifierad kund
    Väldigt tilllmötesgående och flexibel. Bra på snabb återkoppling. Vid kontraktskrivningen gick han noga och med engagemang igenom kontraktet del för del. Väldigt positiv upplevelse!
    • Klosters Fälad
    2022-04-09 Verifierad kund
    Trygg och förtroendeingivande.

Rak och enkel att prata med.

Gav högre utgångspris än andra mäklare och lyckades ändå överträffa förväntat slutpris.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Mycket professionell mäklare som respekterade mina tankar och viljor samtidigt som han genomförde en snabb försäljning med bra resultat!
    2022-04-01 Verifierad kund
    Supertrevligt bemötande. Mötte oss vid stationen. Jordnära, lugn och kändes äkta. Hjälpte oss med mått och gjorde en ritning. Allt kändes lugnt och tryggt, bra magkänsla. 10/10 stjärnor
    2022-04-01 Verifierad kund
    Väldigt trevlig , tydlig och professionell!
    2022-04-01 Verifierad kund
    Vi blev bemötta på ett positivt och proffsigt sätt och vi upplevde oss delaktiga i hela processen.