MOHV Hyllie

En del av MOHVwww.mohv.se

Regementsgatan 17, 215 32 Malmö — Visa karta

Välkommen till MOHV Hyllie!

Letar du bostad i Hyllie, Lindeborg, Borgmästaregården, Södertorp, Lorensborg, Kulladal, Blekingsborg, Söderkulla, Eriksfält eller områdena omkring Malmö. Vi på MOHV Hyllie har vårt fokus på att sälja och hjälpa dig att hitta din drömbostad i Malmö med omnejd. Med våra kompetenta och engagerade mäklare försäkrar vi dig att vi på ett kreativt sätt kan hjälpa dig med ditt livs största affär.
Är du nyfiken på vad just din bostad är värd så tveka inte att göra en kostnadsfri värdering med oss på MOHV Hyllie. Tryck bara på knappen här ovan så hör vi av oss så fort vi kan!

Läs vad 274 kunder tycker om MOHV Hyllie

• 2020-09-25

Jesper H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Tydlig och rak........................ Läs mer
  • 2020-09-22

Lionel L skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag kontaktade Henrik eftersom jag redan var nöjd med honom när jag köpte min tidigare lägenhet. Den här gången sålde han min lägenhet. Från det första mötet till det sista är Henrik professionell, rekommenderar fantastiska människor och alltid tillgänglig under hela processen. Ärligt talat om jag behöver sälja en annan lägenhet skulle jag inte åka någon annanstans. Läs mer
  • 2020-09-22

Andreas H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålde min bostadsrätt via Henrik som har varit toppen att jobba med och kan verkligen rekommendera andra att göra detsamma. Läs mer
  • 2020-08-12

Mikael D skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålde en bostadsrätt på Borgmästaregården i Malmö.
    Henrik är mycket professionell, driven och lyhörd mäklare. För spekulanter/köpare inger Henrik ett väldigt ärligt och professionellt intryck vilket skapar en trygghet för köparen. Det värdesätter jag som säljare väldigt mycket.
    Med sin stora erfarenhet som mäklare kunde Henrik ge mig bra rekommendationer under hela försäljningsprocessen. Samtliga rekommendationer gav mycket goda resultat. Det handlade om allt från i vilken period man skulle annonsera, hur länge annonsen skulle vara ute, hur många visningar vi skulle ha till själva budprocessen och hur vi skulle bemöta och förhålla oss till buden.
    Vidare är Henrik en flexibel mäklare som är lyhörd för mina önskemål som säljare.
    Jag kan starkt rekommendera Henrik som mäklare. Läs mer
  • 2020-08-12

Talal-kaddafi Y skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Villa på Jägerso villa stad. Bemötande var mycket professionellt. Fick mycket hjälp med inköp.
    Rekommenderas varm kommer i framtiden att vända oss till Henrik. Läs mer
  • 2020-08-10

Emir S skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Henrik hjälpte oss sälja vårt hus. Vi komsnabbt överens om hur vi skulle gå till väga med försäljningen. Henrik har hela tiden varit tillgänglig för både oss och köparna. Det vi uppskattar med Henrik är hans lugn och tydlighet genom hela processen. Vårt plan gick vägen och vi slog rekord på försäljningen i vårt område. Läs mer
  • 2020-08-08

Georgiana A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Vet inte vad jag ska skriva här. Jätte bra mäklare helt enkelt. Hon kan sitt yrke. Läs mer
  • 2020-08-08

Manuela P skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Köpt en lägenhet, affären gick snabbt och enkelt, professionella mäklare! Läs mer
  • 2020-07-16

Saeghe K skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jeg har solgt min lejlighed igennem MOVH, og alle mæglere hos MOVH, i særdeleshed Christina O. var dygtig.
    Hun er meget professionel og kender markedet meget godt.
    Hun er fair, ydmyg samtidig med at hun har ben i næsen og meget punktlig. Hun kommunikere klart, tydeligt og præcist og alt hvad hun har sagt til mig har hun fulgt op på.
    Jeg har fået fuld tillid til hendes evner som mægler ved både køb og salg og jeg har tillid til hendes moral og fremgangsmåde.
    Jeg kan give MOVH de varmeste anbefalinger og fortælle at jeg har købt og solgt i Sverige mange gange men MOVH gjorde denne salg extraordinær nemt og trygt. Läs mer
  • 2020-07-14

Amrit P skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    • Vi har köpt en lägenhet.
    • Mycket gott och proffsigt bemötande av Christina . Vi fick en bra kontakt från första början. Christina var mycket vänlig.
    • Vi var mycket nöjda med den hjälp vi fick som köpare och allt funkade precis så som man kan förvänta sig. Hon var snabb, smidig och trevlig. Vi fick alltid snabbt svar/info om området.
    • Vi är supernöjd med Christina❤️ - kan starkt rekommendera henne till andra. " Läs mer
  • 2020-06-24

Marcus O skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag sålde en 2:a på 38 kvm. Mäklare är ganska ofta påträngande och bär ett täcke av ångest, men med Christina var det suveränt. Bemötandet var proffsigt men samtidigt lättsamt.

Jag fick presenterat en plan för hur vi skulle gå tillväga och processen var helt smärtfri. Tydlig plan, bra styling och foto. Snabb och smidig försäljning som jag bad om.

Högsta betyg. Läs mer
  • 2020-06-18

Abbas Hamzah Z skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Hej
    Jag har köpte bostad och det är jag glad för att samarbetet med Christina. Jag och min fru vill tacka er för din outtröttlighet, vänlighet och tålamod med oss.

Abbas Alhajali
    Zainab Al-Zubaidi Läs mer
  • 2020-06-11

John N skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jätte bra upplevelse med Christina som mäklare. Läs mer
  • 2020-06-09

Burim S skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Är mycket nöjd med MOHV, rekommenderar stark detta mäklarbolag. Läs mer
  • 2020-06-03

Kent B skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Bra och tydlig information före och efter köpet. Snabb återkoppling vid frågor. Läs mer
  • Adam I

2020-06-02

Adam I skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Kan vara Sveriges bästa mäklare. Henrik är ärlig, alltid tillgänglig och snabb. Han är mån om att göra sitt allra bästa och att du som kund ska bli nöjd. Läs mer
  • 2020-05-26

Sergei D skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    We have bought our first apartment in Malmö via an auction with Henrik being the mäklare and he showed himself very honest and transparent in a way he conveyed information between all the potential buyers and the seller. He attended momentarily to our questions associated with the purchase and have been helpful in all aspects of the deal.
    Provided everything goes well with the deal (we are awaiting a formal part-approval from förening right now), I believe it is very likely that we ask Henrik to be our mäklare next time we are at the market. Läs mer
  • 2020-05-24

Elin W skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag har köpt en 1:a på 30 kvm i Malmö.

Bemötandet av mäklaren var generellt bra. En situation som dock gjorde mig lite upprörd handlade om bänkdiskmaskinen i lägenheten. Mäklaren påstod att den var fungerande och att den använts av säljaren. När vi däremot träffade ägaren en stund senare så berättade hon att den aldrig har fungerat och därmed aldrig använts. Jag tyckte detta var väldigt konstigt. Det var kanske så att han inte hade någon information om diskmaskinen, men då hade det faktiskt varit bättre att inte säga något alls. Trovärdigheten för mäklaren sjunker en aning i mina ögon.

En annan situation som var lite konstig var dagen efter visningen. Jag blev kontaktad angående mitt intresse av lägenheten. Jag sa att jag var intresserad och var villig att lägga utgångspriset. Då fick jag som svar att säljaren inte säljer lägenheten innan helgen för mindre än 1 100 000 kr. Då kände jag mig såklart tvingad att lägga 1,1 eftersom att jag var intresserad. Alltså lägger jag inte 1,1 så får jag inte lägenheten. Det är förståeligt att säljaren inte säljer för utgångspriset innan ordinarie visning, men det är sättet som mitt intresse blev hanterat på som inte känns bra. Informationen om att säljaren inte säljer för mindre än 1,1 kunde givits till mig direkt när jag blev kontaktad, alltså i samma SMS som frågan om jag var intresserad. Istället för att säga det efter att jag sagt att jag var intresserad av lägenheten. Det känns lite som att mitt intresse blev utnyttjat genom att först fråga om jag var intresserad, för att sedan säga att jag måste lägga mer än jag egentligen var villig att lägga. Jag kände mig lurad.

Jag upplevde även att jag fick fråga mäklaren om mycket. Det var inte mycket som berättades utan att jag fick fråga först. Det är lite tråkigt, det är svårt att veta vad man ska fråga när man köper sin första bostad.

Efter tillträdet till lägenheten upptäcker jag en reva i golvet i hallen. Jag har varit i kontakt med föregående ägare om detta. Jag vet inte om mäklaren haft någon aning om detta eller om föregående ägare undanhållit denna information från mäklaren.

Det är sådana här situationer som uppstår vid en andrahandsuthyrning, när ägaren inte själv bott i bostaden. Mäklaren var noggrann med att påpeka till mig att en andrahandsuthyrning är olaglig och absolut inte får ske, men det är uppenbart att det varit en sådan under säljarens tid som ägare. De har troligtvis fått tillstånd av föreningen att göra på detta sätt, men isåfall förstår jag inte varför jag fick det påpekat till mig ett flertal gånger av mäklaren att man inte får göra så, om andrahandsuthyrning nu är något som är tillåtet i denna förening. Läs mer
    2020-05-29 Henrik K svarar Elin W
    Hej Elin,

Det var tråkigt att höra att du/ni fått en negativ upplevelse från bostadsrättsköpet. Det är såklart alltid tråkigt att ha missnöjda köpare. Jag känner dock inte igen mig i kritiken och kommer bemöta dig på några punkter.

Gällande slutpriset på lägenheten så är det väldigt vanligt att en säljare vill ha ett bud över utgångspris för att avsluta innan en öppen visning. När du la ditt öppningsbud på utgångspriset, så hade bostaden endast varit till salu på Hemnet i 3 dagar, varpå säljaren gav som förslag att hon var beredd att avsluta innan söndagens öppna visning om du ökade ditt bud till 1 100 000kr. Ett förslag som ni accepterade. Möjligheten fanns fortsatt att stå fast vid ert ursprungliga bud men att säljaren då skulle haft chansen till att hålla fler visningar.

Angående bänkdiskmaskinen och revan i golvet så är detta inget jag haft någon vetskap om. Inför varje försäljning så uppmanar vi våra säljare att skriftligen uppge om det finns några kända fel och brister i bostaden som vi kan upplysa dig som köpare om. Då jag innan försäljningen inte fått någon information om att bänkdiskmaskinen inte fungerar, så utgick jag ifrån att den gjorde det. Det är såklart tråkigt att du fått missvisande information under visningen.

Att jag skulle påstått att det ej är tillåtet eller tillochmed olagligt att hyra ut lägenheten i andrahand är helt felaktigt påstående. Antingen har du missförstått/misstolkat något under de samtal vi har haft eller helt fabricerat infon ovan. Informationen kring vem som bodde i lägenheten var tydlig redan vid visningen från min sida, samt från säljaren vid avtalsskrivning.

Känner du att du har fler frågor eller vill framföra ytterligare synpunkter så är du välkommen att kontakta mig på mail eller telefon. Hoppas du trivs bra annars i nya bostaden!
  • 2020-05-18

Bastian L skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Trevligt bemötande. Påläst och väldigt duktig på att informera kring allt relevant vid lägenhetsköpet. Läs mer
  • 2020-05-16

Zahra H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Vi har köpt en lägenhet och vi har kontakt med mäklaren Henrik Karlsson. Han är fantastiskt. Han hjälpte oss mycket. När hade vi frågor han svarade direkt. Vi är glada och nöjda med MOHV och mäklaren Henrik Karlsson. Tack för allt hjälpt. Läs mer
  • 2020-04-17

Niclas H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålde en 2:a på 50 kvm.
    Trevlig, hjälpsam, proffsig och noggrann! Har bara positiva saker att säga! Läs mer
  • 2020-04-16

Morad H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    En bostad har jeg köpt. Oh salur min bostad med samme maklar. HK Läs mer
  • 2020-04-11

Eva A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Tydlig och klar vid budgivning. Hjälpsam för övrigt. Läs mer
  • 2020-04-06

Pamela S skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Hon är fantastisk trevlig och vi fungerade bra ihop
    Hon lyssnade på mina önskemål och fick bra råd. Läs mer
  • 2020-03-18

Suzanne I skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina har följsamt gett mig ideer o tipps samt lyckats sälja en ev svårsåld lägenhet på markplan, där snabb inflyttnng även ingick. Christina har förmedlat en bra lägenhet med kort tidsram och det är strålande!
    💥💥💥💥💥 Läs mer
  • 2020-03-14

Ove F skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålt en lägenhet.
    Henrik är en väldigt trevlig och kompetent mäklare. Bar kol på läget. Henrik verkar drivas av att göra affärer och det gillar jag.
    Henrik levde väl upp till mina förväntningar och hade koll på marknaden, kunderna och priset. Allt perfekt än så länge, fram till kontraktsskrivning och nu skall vi bara göra klart det sista. Henrik är riktigt bra!!! Läs mer
  • 2020-02-27

Ekrem A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Vi tyckte att Christina är serios och pålitlig, vi kände oss trygga att samarbeta med henne. Helt enkelt vi var jätte glada att vi valt Christina som mäklare,och i framtiden om vi behövs sälja eller köpa vi har henne högst i listan, även om någon som är intresserad att köpa eller sälja jag kommer att rekommendera Christina. Läs mer
  • 2020-02-25

Ahmed M skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Köpt bostad
    Mäklaren är trevlig
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-25

Mimoza A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Mycket bra mäklare sålde min lägenhet på en vecka👏👍. Hennes bemötta var mycket trovärdig , positiv.Var mycket pålitlig . Bra jobbat Läs mer
  • 2020-02-19

Pervaiz H skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Super god og hurtig behandling Läs mer
  • 2020-02-10

Karin G skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålt min bostadsrätt i Malmö. Henrik är mycket proffsig , snabb och trevlig. Levde upp till mina förväntningar och kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-02-07

Zenah A skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Vi skulle köpa en 3:a i Malmö med beviljat lånelöfte men nekaded bolån efter skriven kontrakt. Mäklaren hade kontunerlig kontakt och tålamod, försökte hjälpa oss och bad en person på Nordea ringa mig för att lösa kluxet men det gick ändå inte. Jag trodde inte att en mäklare kunde hjälpa till så mycket, svara på våra frågor efter kontorstid men det gjorde han. Han var även väldigt medveten om objektet och kom ihåg alla detaljer när vi ställde fler frågor vid kontraktskrivningen, samt så kändes det inte bara som att han ville gynna säljaren, utan han försökte balansera det och hjälpa oss med. Vi kommer definitivt i framtiden titta på objekt ifrån er främst efter en sådan bra bemötande. Läs mer
  • 2020-02-05

Elin K skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Christina, hon har tidigare sålt samma lägenhet vilket var anledningen jag valde henne. Hon har stor kompetens, är inkännande och har stor kännedom om bostäderna hon förmedlar.
    Christina skapar en lättillgänglig och trygg affär, och är otroligt bra på att möta förväntningar och jobba in sig hos köpare. Läs mer
  • 2020-02-05

Aida C skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Vi sålde vår bostadsrätt lägenhet.
    En super trevlig mäklare ! Tydlig förklaring och väldigt hjälpsam . Kan stark rekommendera Henrik. Läs mer
  • 2019-11-30

Birgitta P skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Sålt ett radhus som bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande, och professionellt.
    Skötte affären lugnt och tryggt.
    Mycket bra Läs mer
  • 2019-11-28

Mazen F skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Mycket kunnig och hon var mycket hjälpsam snäll,och skötte allting på ett proffsigt sätt , Och hjälpte mig mycket för att köpet skulle bli klart , jag rekommenderar henne starkt . Läs mer
  • Eva E

2019-11-24

Eva E skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    👍😃 Sålt en lägenhetpå Söderkulla . Tycker han trevlig sympatisk, lätt o få kontakt med , meddelar allt som händer runt försäljningen , rak i kommunikationen / Rekommenderar honom gärna vidare till vänner o familj 😜 Läs mer
  • 2019-11-23

Vera S skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag har precis köpt en lägenhet och Henrik är min mäklare. Han är väldigt trevlig, professionell och tillgänglig med allt jag behöver veta eller göra. Läs mer
  • 2019-11-10

Fartuun Hassan A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag har köpt lght. Är mycket nöjd med möblera. Fick bra bemötande med respekt. Fick bra information osv. Mycket nöjd med Christina. Läs mer
  • 2019-11-09

Maxim N skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag och frugan sålde lägenheten för 2 miljoner, 54 kv.

Otroligt trevlig och jordnära mäklare som höll oss uppdatera under hela processen.

Vi blev tipsade av syrran om mäklaren när deras lägenhet sålde för rekordpris i deras område och allt gick som förväntat även för oss.

Kommer definitivt rekommendera Christina till våra vänner! Läs mer
  • 2019-11-08

Jman El Cheikh M skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    En glad och positiv mäklare. Rekommenderar henne för andra som vill sälja sin bostad.
    Det är andra gången hon säljer en bostadsrätt till mig. Läs mer
  • 2019-11-01

Margareta G skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina har varit angagerat i försäljningen, hade bra struktur i sitt arbete Läs mer
  • 2019-10-24

Anders L skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Väldigt bra bemötande. Känns tryggt som köpare att känna att man får stöd i köpet. Läs mer
  • 2019-10-21

Josefin A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag fick hjälp att sälja min tvåa nära Nobeltorget i Malmö. Christina var väldigt tillmötesgående och underlättade processen mycket och gjorde så att allt gick snabbt och smärtfritt för mig som säljare. Läs mer
  • 2019-10-16

Uridea A skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Super bra mäklare! Tillgänglig och levde upp till dem förväntningar jag hade! Rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-10-14

Zlatan M skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Henrik Karlsson: service i allra högsta grad, tillgänglighet och professionalism i sitt arbete är något Henrik är väl bekant med.
    En mäklare man ska välja om man vill ha det där lilla extra båda för köpare och säljare

Z.M Läs mer
  • 2019-10-09

Waleed B skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag köpte en lägenhet i Malmö .. Den första inköp lägenheten för mig . Bemötande av mäklaren var utmärkt. han förklarat allt på smydig sätt . jäg kände mig trygg och nöjd. Läs mer
  • Madeleine O

2019-10-03

Madeleine O skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Precis sålt en lägenhet och det var första gången jag anlitat en mäklare.
    Första gången jag pratade med Henrik på telefon fick jag en bra känsla.
    Henrik är proffesionellt, trevlig, bra på att hålla en uppdaterad, svara på alla frågor man har och alltid tillgänglig.
    Toppenmäklare och kommer helt klart anlita Henrik igen i framtiden och rekommendera honom för andra!

//Madeleine Läs mer
  • 2019-10-01

Louise O skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt. Vi blev bemötta med stort engagemang, energi och lyhördhet. Christina höll oss uppdaterade under hela processen, vilket var väldigt uppskattat. Våra förväntningar på mäklaren var att det skulle finnas engagemang och intresse för vår försäljning, och att vår lägenhet skulle bli såld. Christinas arbete motsvarade alla förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-26

Klas-Erik O skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Det var egentligen min dotter som höll i försäljningen/visningen etc,men det jag förstod på henne samt min egen uppfattning är att försäljningen av vår lägenhet gick väldigt smidigt och smärtfritt,och vi har bara positivt att säga om Christina Ljung Läs mer

Regementsgatan 17, 215 32 Malmö