MOHV Hyllie

En del av MOHVwww.mohv.se

Regementsgatan 17, 215 32 Malmö — Visa karta

Välkommen till MOHV Hyllie!

Letar du bostad i Hyllie, Lindeborg, Borgmästaregården, Södertorp, Lorensborg, Kulladal, Blekingsborg, Söderkulla, Eriksfält eller områdena omkring Malmö. Vi på MOHV Hyllie har vårt fokus på att sälja och hjälpa dig att hitta din drömbostad i Malmö med omnejd. Med våra kompetenta och engagerade mäklare försäkrar vi dig att vi på ett kreativt sätt kan hjälpa dig med ditt livs största affär.
Är du nyfiken på vad just din bostad är värd så tveka inte att göra en kostnadsfri värdering med oss på MOHV Hyllie. Tryck bara på knappen här ovan så hör vi av oss så fort vi kan!

Läs vad 257 kunder tycker om MOHV Hyllie

• 2020-05-24

Elin W skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag har köpt en 1:a på 30 kvm i Malmö.

Bemötandet av mäklaren var generellt bra. En situation som dock gjorde mig lite upprörd handlade om bänkdiskmaskinen i lägenheten. Mäklaren påstod att den var fungerande och att den använts av säljaren. När vi däremot träffade ägaren en stund senare så berättade hon att den aldrig har fungerat och därmed aldrig använts. Jag tyckte detta var väldigt konstigt. Det var kanske så att han inte hade någon information om diskmaskinen, men då hade det faktiskt varit bättre att inte säga något alls. Trovärdigheten för mäklaren sjunker en aning i mina ögon.

En annan situation som var lite konstig var dagen efter visningen. Jag blev kontaktad angående mitt intresse av lägenheten. Jag sa att jag var intresserad och var villig att lägga utgångspriset. Då fick jag som svar att säljaren inte säljer lägenheten innan helgen för mindre än 1 100 000 kr. Då kände jag mig såklart tvingad att lägga 1,1 eftersom att jag var intresserad. Alltså lägger jag inte 1,1 så får jag inte lägenheten. Det är förståeligt att säljaren inte säljer för utgångspriset innan ordinarie visning, men det är sättet som mitt intresse blev hanterat på som inte känns bra. Informationen om att säljaren inte säljer för mindre än 1,1 kunde givits till mig direkt när jag blev kontaktad, alltså i samma SMS som frågan om jag var intresserad. Istället för att säga det efter att jag sagt att jag var intresserad av lägenheten. Det känns lite som att mitt intresse blev utnyttjat genom att först fråga om jag var intresserad, för att sedan säga att jag måste lägga mer än jag egentligen var villig att lägga. Jag kände mig lurad.

Jag upplevde även att jag fick fråga mäklaren om mycket. Det var inte mycket som berättades utan att jag fick fråga först. Det är lite tråkigt, det är svårt att veta vad man ska fråga när man köper sin första bostad.

Efter tillträdet till lägenheten upptäcker jag en reva i golvet i hallen. Jag har varit i kontakt med föregående ägare om detta. Jag vet inte om mäklaren haft någon aning om detta eller om föregående ägare undanhållit denna information från mäklaren.

Det är sådana här situationer som uppstår vid en andrahandsuthyrning, när ägaren inte själv bott i bostaden. Mäklaren var noggrann med att påpeka till mig att en andrahandsuthyrning är olaglig och absolut inte får ske, men det är uppenbart att det varit en sådan under säljarens tid som ägare. De har troligtvis fått tillstånd av föreningen att göra på detta sätt, men isåfall förstår jag inte varför jag fick det påpekat till mig ett flertal gånger av mäklaren att man inte får göra så, om andrahandsuthyrning nu är något som är tillåtet i denna förening. Läs mer
  • 2020-05-18

Bastian L skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Trevligt bemötande. Påläst och väldigt duktig på att informera kring allt relevant vid lägenhetsköpet. Läs mer
  • 2020-05-16

Zahra H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Vi har köpt en lägenhet och vi har kontakt med mäklaren Henrik Karlsson. Han är fantastiskt. Han hjälpte oss mycket. När hade vi frågor han svarade direkt. Vi är glada och nöjda med MOHV och mäklaren Henrik Karlsson. Tack för allt hjälpt. Läs mer
  • 2020-04-17

Niclas H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålde en 2:a på 50 kvm.
    Trevlig, hjälpsam, proffsig och noggrann! Har bara positiva saker att säga! Läs mer
  • 2020-04-16

Morad H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    En bostad har jeg köpt. Oh salur min bostad med samme maklar. HK Läs mer
  • 2020-04-11

Eva A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Tydlig och klar vid budgivning. Hjälpsam för övrigt. Läs mer
  • 2020-04-06

Pamela S skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Hon är fantastisk trevlig och vi fungerade bra ihop
    Hon lyssnade på mina önskemål och fick bra råd. Läs mer
  • 2020-03-18

Suzanne I skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina har följsamt gett mig ideer o tipps samt lyckats sälja en ev svårsåld lägenhet på markplan, där snabb inflyttnng även ingick. Christina har förmedlat en bra lägenhet med kort tidsram och det är strålande!
    💥💥💥💥💥 Läs mer
  • 2020-03-14

Ove F skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålt en lägenhet.
    Henrik är en väldigt trevlig och kompetent mäklare. Bar kol på läget. Henrik verkar drivas av att göra affärer och det gillar jag.
    Henrik levde väl upp till mina förväntningar och hade koll på marknaden, kunderna och priset. Allt perfekt än så länge, fram till kontraktsskrivning och nu skall vi bara göra klart det sista. Henrik är riktigt bra!!! Läs mer
  • 2020-02-27

Ekrem A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Vi tyckte att Christina är serios och pålitlig, vi kände oss trygga att samarbeta med henne. Helt enkelt vi var jätte glada att vi valt Christina som mäklare,och i framtiden om vi behövs sälja eller köpa vi har henne högst i listan, även om någon som är intresserad att köpa eller sälja jag kommer att rekommendera Christina. Läs mer
  • 2020-02-25

Ahmed M skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Köpt bostad
    Mäklaren är trevlig
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-02-25

Mimoza A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Mycket bra mäklare sålde min lägenhet på en vecka👏👍. Hennes bemötta var mycket trovärdig , positiv.Var mycket pålitlig . Bra jobbat Läs mer
  • 2020-02-19

Pervaiz H skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Super god og hurtig behandling Läs mer
  • 2020-02-10

Karin G skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålt min bostadsrätt i Malmö. Henrik är mycket proffsig , snabb och trevlig. Levde upp till mina förväntningar och kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-02-07

Zenah A skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Vi skulle köpa en 3:a i Malmö med beviljat lånelöfte men nekaded bolån efter skriven kontrakt. Mäklaren hade kontunerlig kontakt och tålamod, försökte hjälpa oss och bad en person på Nordea ringa mig för att lösa kluxet men det gick ändå inte. Jag trodde inte att en mäklare kunde hjälpa till så mycket, svara på våra frågor efter kontorstid men det gjorde han. Han var även väldigt medveten om objektet och kom ihåg alla detaljer när vi ställde fler frågor vid kontraktskrivningen, samt så kändes det inte bara som att han ville gynna säljaren, utan han försökte balansera det och hjälpa oss med. Vi kommer definitivt i framtiden titta på objekt ifrån er främst efter en sådan bra bemötande. Läs mer
  • 2020-02-05

Elin K skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Christina, hon har tidigare sålt samma lägenhet vilket var anledningen jag valde henne. Hon har stor kompetens, är inkännande och har stor kännedom om bostäderna hon förmedlar.
    Christina skapar en lättillgänglig och trygg affär, och är otroligt bra på att möta förväntningar och jobba in sig hos köpare. Läs mer
  • 2020-02-05

Aida C skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Vi sålde vår bostadsrätt lägenhet.
    En super trevlig mäklare ! Tydlig förklaring och väldigt hjälpsam . Kan stark rekommendera Henrik. Läs mer
  • 2019-11-30

Birgitta P skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Sålt ett radhus som bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande, och professionellt.
    Skötte affären lugnt och tryggt.
    Mycket bra Läs mer
  • 2019-11-28

Mazen F skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Mycket kunnig och hon var mycket hjälpsam snäll,och skötte allting på ett proffsigt sätt , Och hjälpte mig mycket för att köpet skulle bli klart , jag rekommenderar henne starkt . Läs mer
  • Eva E

2019-11-24

Eva E skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    👍😃 Sålt en lägenhetpå Söderkulla . Tycker han trevlig sympatisk, lätt o få kontakt med , meddelar allt som händer runt försäljningen , rak i kommunikationen / Rekommenderar honom gärna vidare till vänner o familj 😜 Läs mer
  • 2019-11-23

Vera S skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag har precis köpt en lägenhet och Henrik är min mäklare. Han är väldigt trevlig, professionell och tillgänglig med allt jag behöver veta eller göra. Läs mer
  • 2019-11-10

Fartuun Hassan A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag har köpt lght. Är mycket nöjd med möblera. Fick bra bemötande med respekt. Fick bra information osv. Mycket nöjd med Christina. Läs mer
  • 2019-11-09

Maxim N skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag och frugan sålde lägenheten för 2 miljoner, 54 kv.

Otroligt trevlig och jordnära mäklare som höll oss uppdatera under hela processen.

Vi blev tipsade av syrran om mäklaren när deras lägenhet sålde för rekordpris i deras område och allt gick som förväntat även för oss.

Kommer definitivt rekommendera Christina till våra vänner! Läs mer
  • 2019-11-08

Jman El Cheikh M skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    En glad och positiv mäklare. Rekommenderar henne för andra som vill sälja sin bostad.
    Det är andra gången hon säljer en bostadsrätt till mig. Läs mer
  • 2019-11-01

Margareta G skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina har varit angagerat i försäljningen, hade bra struktur i sitt arbete Läs mer
  • 2019-10-24

Anders L skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Väldigt bra bemötande. Känns tryggt som köpare att känna att man får stöd i köpet. Läs mer
  • 2019-10-21

Josefin A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Jag fick hjälp att sälja min tvåa nära Nobeltorget i Malmö. Christina var väldigt tillmötesgående och underlättade processen mycket och gjorde så att allt gick snabbt och smärtfritt för mig som säljare. Läs mer
  • 2019-10-16

Uridea A skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Super bra mäklare! Tillgänglig och levde upp till dem förväntningar jag hade! Rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-10-14

Zlatan M skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Henrik Karlsson: service i allra högsta grad, tillgänglighet och professionalism i sitt arbete är något Henrik är väl bekant med.
    En mäklare man ska välja om man vill ha det där lilla extra båda för köpare och säljare

Z.M Läs mer
  • 2019-10-09

Waleed B skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag köpte en lägenhet i Malmö .. Den första inköp lägenheten för mig . Bemötande av mäklaren var utmärkt. han förklarat allt på smydig sätt . jäg kände mig trygg och nöjd. Läs mer
  • Madeleine O

2019-10-03

Madeleine O skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Precis sålt en lägenhet och det var första gången jag anlitat en mäklare.
    Första gången jag pratade med Henrik på telefon fick jag en bra känsla.
    Henrik är proffesionellt, trevlig, bra på att hålla en uppdaterad, svara på alla frågor man har och alltid tillgänglig.
    Toppenmäklare och kommer helt klart anlita Henrik igen i framtiden och rekommendera honom för andra!

//Madeleine Läs mer
  • 2019-10-01

Louise O skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt. Vi blev bemötta med stort engagemang, energi och lyhördhet. Christina höll oss uppdaterade under hela processen, vilket var väldigt uppskattat. Våra förväntningar på mäklaren var att det skulle finnas engagemang och intresse för vår försäljning, och att vår lägenhet skulle bli såld. Christinas arbete motsvarade alla förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-26

Klas-Erik O skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Det var egentligen min dotter som höll i försäljningen/visningen etc,men det jag förstod på henne samt min egen uppfattning är att försäljningen av vår lägenhet gick väldigt smidigt och smärtfritt,och vi har bara positivt att säga om Christina Ljung Läs mer
  • 2019-09-26

Erika A skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Köpt en lägenhet på Föreningsgatan i Malmö. Christina var väldigt tillmötesgående och lätt att ha och göra med. Kändes som hon hela tiden var ärlig och tydlig till skillnad från en del andra mäklare som jag har mött. Därför blev jag glad när jag fick köpa en lägenhet med hjälp av en så bra mäklare. Läs mer
  • 2019-09-24

Alexandra L skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Proffsig, alltid vänligt bemötande, hjälpsam. Läs mer
  • 2019-09-16

Sandra L skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Super bra mäklare! Finns ingen ytterligare, hon har sålt 2 lägenheter åt mig! 😍😍 Läs mer

Hampus F skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Köpte min första lägenhet vid Nobeltorget.

Blev bra bemött av Henrik och affären gick snabbt och smidigt. Läs mer

Hanna R skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Sålde en bostadsrätt med Henriks proffsiga hjälp, allt gick super snabbt smidigt.

Information och återkoppling med vad som händer under hela försäljningen är han snabb och ge och man får ett stort förtroende från början!
    Mycket lyhörd och positiv och skulle välja han igen vid köp eller försäljning. Läs mer

Jolyano F skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Väldigt duktig på återkoppling och information. Läs mer
  • 2019-08-20

Daniel H skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Allt har fungerat felfritt under hela processen, både vid köp och försäljning. Bra kontakt, bemötande och alltid på toppen humör.
    Kommer anlitas vid nästa försäljning! Läs mer
  • 2019-08-20

Linus S skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Köpt en bostadsrätt.
    Fick sjukt bra bemötande.
    En riktig toppenmäklare.
    Svarade på alla frågor jag hade.

Mvh Linus Läs mer
  • 2019-08-17

Sandra S skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Har köpt en lägenhet vid folkets park.
    Jag blev bemött på ett bra sätt.
    Förväntningarna jag hade var att mäklaren skulle vara glad, positiv, framåt & kunde svara på frågor vilket hon var och kunde göra. Det var vissa frågor som jag ej fick svar på direkt men fick snabb återkoppling på. Mycket bra bemötande! Läs mer
  • 2019-08-14

Beata P skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina hjälpte mig att sälja min lägenhet.
    Bemött på ett professionellt och empatiskt sätt
    Lägenheten såldes väldigt snabbt med högre pris än jag trodde var möjligt

Kompetent, hjälpsam och empatisk.
    Rekommenderar gärna. Läs mer
  • 2019-07-14

Magnus W skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag sålde en lägenhet med hjälp av Henrik som mäklare.

Henrik är en duktig säljare som kan vända frågetecken till fördelar igenom sin kunnighet. Han hade siffror i huvudet på vad olika åtgärder i lägenheten kostade och hur jobbigt det var att genomföra. Själva försäljningsprocessen gick bra och Henrik var lyhörd mot mina önskemål men var samtidigt så professionell att han även framförde sitt eget perspektiv i olika lägen.

Om jag skulle sälja en bostad igen skulle jag på nytt vända mig till honom. Läs mer
  • 2019-07-05

Louise K skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Christina Ljung sålde min lägenhet. Jättebra och proffsig mäklare. Läs mer
  • Gunnel N

2019-06-29

Gunnel N skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Sålt min mors lägenhet på Kirseberg.
    Mycket gott bemötande av mäklaren och gav gott stöd. Tydlig information, god återkoppling och snabb hantering.
    Christina var mycket professionell i hela processen. Läs mer
  • Eleonor B

2019-06-28

Eleonor B skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Jag sålde en trea på Segevång och anlitade Henrik som mäklare. Kände förtroende för Henrik direkt och har gjort så genom hela affären. Allt har gått väldigt smidigt och jag har inget att klaga på alls. Rekommenderar Henrik till alla som vill ha en smidig bostadsaffär och en pålitlig mäklare. Läs mer
  • Anton S

2019-06-25

Anton S skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Trevlig, tillmötesgående och tog sig tid för alla frågor man hade. Läs mer
  • 2019-06-20

Arlinda R skrev om Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
    Har köpt en bostadslägenhet. Har fått så mycket hjälp. Kanske sånt som egentligen inte berör mäklaren, så som hjälp på bank o mycket annat. Läs mer
  • 2019-06-13

Natalia E skrev om Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Henrik är en perfekt mäklare! Alltid väl förbered, engagerad och återkopplar snabbt. Har varit i kontakt med Henrik som både säljare och köpare, alltid lika nöjd. Varmt rekommenderas! Läs mer

Regementsgatan 17, 215 32 Malmö