Läs vad 297 kunder tycker om MOHV Hyllie 2

• 2021-01-11
    Väldigt kompetent och tillmötesgående!
    Admira A
    • 93.5 m²
    • Kulladal/Gröndal
    köpte sin lägenhet med hjälp av Tayfun Yasar en del av MOHV Hyllie
  • 2021-01-05
    Professionell, påläst, trevlig och engagerad.
    Edvin E
    • 5:a
    • 128.0 m²
    • Borgmästaregården
    köpte sin lägenhet med hjälp av Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
  • 2020-12-31
    Vi köpte en lägenhet av Christina. Tycker hela processen sköttes smidigt och snabbt. Christina är professionell i sin roll vilket kändes tryggt då det är mycket papper att skriva på.
    Katherin E
    • 5:a
    • 128.0 m²
  • 2020-12-15
    David er en mycket duktig, uppmärksam och effektiv professionel person, som också medindrager sina många positiva personliga medmännskelige egenskaper.
    Bland så mange andra goda egenskaper kan särskilt nämnas hjälpsamhed, förståelse samt tilpassning til situationen.
    Alla mina forväntningar blev överträffade i denna kontakt och handel.
  • 2020-11-28
    En fantastisk människa, som ser och försöker förstå situation och anpassar sig därefter.
    Patrik L
    Philip H
    • 38.0 m²
    • Hyllie
  • 2020-11-07
    Mycket professionell och alltid hjälpsam. Svarar på alla frågor vi har och väldigt noggrann med att allt går rätt till.
    Anna Z
    • 130.0 m²
    • Gullvik
    köpte sitt hus med hjälp av Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
  • 2020-11-05
    Lätt och smidigt. Väldigt trevlig!
    Adam P
    • 73.0 m²
    • Bulltofta
  • 2020-11-02
    Trevligt, personligt och mycket proffesionellt bemötande. Kunnig och engagerad. Kreativ med ideer och tydligt proaktiv i allt agerade.
    Bo A
    • 27.0 m²
    • Lindeborg
    köpte sin lägenhet med hjälp av David Kilman en del av MOHV Hyllie
  • 2020-10-30
    Köpte lägenhet av Christina i Malmö.

En supertrevlig mäklare som vet vad hon pratar om, kändes tryggt och skönt att göra affär med henne.

Supertrevligt bemötande och alltid snabbt svar på telefon och sms.

Allt som allt, en mycket bra upplevelse!
    Marianne S
    • 54.0 m²
    • City
  • 2020-10-21
    Christina sålde vårt kedjehus i Klågerup.
    Vi fick ett bra bemötande med ett bokat möte där vi gick igenom våra förväntningar och möjligheter till att "skräddarsy" försäljningen efter våra önskemål.
    Alla våra förväntningar överträffades och kan varmt rekommendera Christina och MOHV till de som går i sälj eller köptankar.
    Jimmy Alexander N
    • Klågerup
    sålde sitt hus med hjälp av Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
  • 2020-10-20
    Väldigt bra bemötande. Var från början på en visning för en lägenhet utanför min prisklass men blev riktad till en annan i samma område som föll mig i smaken. Var väldigt hjälpsam under förhandlingarna mellan mig och säljaren, och gjorde vad hon kunde för att båda sidor skulle känna sig nöjda med affären. Höll god kontakt under hela affären.
    Mattias R
    • Kroksbäck
  • 2020-10-20
    Bra ända fram tills att mäklararvodet blev betalt. Då blev hon mer seg på att höra av sig och blev betydligt mer oengagerad. Hon kontaktar mig fortfarande mer än en vecka efter avslutad affär angående 50 kr som det blivit ett fel för hos köparen. Jag har bett henne att sluta kontakta mig nu tills hon och köparen kommer överens om hur de skall lösa situationen med de 50 kronorna. Har gett mig mkt huvudvärk att hon inte respekterar en avslutad affär och inte lämnar mig ifred. Jag skulle tyvärr absolut inte rekommendera Christina till någon. Hoppas hon tar till sig av dessa ord och mognar i sin roll som mäklare.
    Kelly V
    • Kroksbäck
    sålde sin lägenhet med hjälp av Christina Ovallius (f.d Ljung) en del av MOHV Hyllie
  • 2020-10-19
    Vi köpte en villa i Klågerup via Christina. Då vi inte kunde komma på ordinarie visning ordnade hon så att vi kunde komma ett par dagar tidigare och affären avslutades innan nästa visning. Christina var väldigt proffesionell och tillmötesgående och det gick alltid snabbt att få svar på mail/sms/telefon. Hon har ett behagligt och trevligt sätt och vi kommer absolut ha henne i åtanke om/när vi ska sälja i framtiden.
    Veronica L
  • 2020-10-19
    Christina hjälpte oss att sälja vårt kedjehus. Anledningen till att vi valde just henne var att vi fått så fint bemötande av henne på en visning vi var hos. Som säljare åt oss fick vi sedan samma fina bemötande och stora engagemang. Huset sålde snabbt för ett pris vi alla blev nöjda med. Vi fick snabba återkopplingar och ärliga tankar och idéer.
    Sophia Natalie M
  • 2020-10-18
    Henrik sålde min lägenhet i Hyllie Malmö. Henrik visade under processen en mycket professionell sida, agerade snabbt och framförallt var lyhörd för mina synpunkter och önskemål.
    Per-anders E
    • Hyllie
  • 2020-10-12
    Allting har gått bra än så länge. Hjälper sonen att köpa lägenhet. Christina är väldigt hjälpsam och har bemött oss hjärtligt och vänligt.
    Marzena T
    • 59.0 m²
    • Segevång
  • 2020-10-10
    Mycket bra mäklare med snabb återkoppling och ganska trygg och duktig med jobbet hon gör.👍🏻
    Perdes H
    • 57.5 m²
  • 2020-10-04
    La ner ett bra jobb på en liten lägenhet
    Mattias M
    • 28.0 m²
    • Triangeln
  • 2020-10-03
    Jag har båda köpt lägenhet och sålt hus . Blev bemött trevligt och kompetent.
    Tove A
    • 124.0 m²
  • 2020-10-03
    Hej fantastiskt duktig och tillmötesgående mäklare. Ärlig, genuin och försöker hitta bästa lösningarna för alla parter.
    Arian S
    • 72.0 m²
    • Ribersborg
  • 2020-10-02
    Har köpt en lägenhet på 84 kvadratmeter. Mäklaren bemötte väl men var dålig på att ligga på säljaren som var seg på att ge svar på viktiga frågor och fixa med saker till överlämning.
    Albin B
    Albin B
    • 84.0 m²
  • 2020-09-28
    Professionellt och tydligt bemötande.
    Bra balans i sin sociala framtoning-kändes verkligen som både mitt och säljarens intressen tillvaratogs.
    Anders K
    Jesper H
    • 87.0 m²
    • Ribersborg
  • 2020-09-22
    Jag kontaktade Henrik eftersom jag redan var nöjd med honom när jag köpte min tidigare lägenhet. Den här gången sålde han min lägenhet. Från det första mötet till det sista är Henrik professionell, rekommenderar fantastiska människor och alltid tillgänglig under hela processen. Ärligt talat om jag behöver sälja en annan lägenhet skulle jag inte åka någon annanstans.
    Lionel L
    • 44.0 m²
    • Nobeltorget
  • 2020-09-22
    Sålde min bostadsrätt via Henrik som har varit toppen att jobba med och kan verkligen rekommendera andra att göra detsamma.
    Andreas H
    • 43.0 m²
    • Slottsstaden
  • 2020-08-12
    Sålde en bostadsrätt på Borgmästaregården i Malmö.
    Henrik är mycket professionell, driven och lyhörd mäklare. För spekulanter/köpare inger Henrik ett väldigt ärligt och professionellt intryck vilket skapar en trygghet för köparen. Det värdesätter jag som säljare väldigt mycket.
    Med sin stora erfarenhet som mäklare kunde Henrik ge mig bra rekommendationer under hela försäljningsprocessen. Samtliga rekommendationer gav mycket goda resultat. Det handlade om allt från i vilken period man skulle annonsera, hur länge annonsen skulle vara ute, hur många visningar vi skulle ha till själva budprocessen och hur vi skulle bemöta och förhålla oss till buden.
    Vidare är Henrik en flexibel mäklare som är lyhörd för mina önskemål som säljare.
    Jag kan starkt rekommendera Henrik som mäklare.
    Mikael D
    • 71.5 m²
  • 2020-08-12
    Villa på Jägerso villa stad. Bemötande var mycket professionellt. Fick mycket hjälp med inköp.
    Rekommenderas varm kommer i framtiden att vända oss till Henrik.
    Talal-kaddafi Y
    • 167.0 m²
    • Jägersro Villastad
    köpte sitt hus med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
  • 2020-08-10
    Henrik hjälpte oss sälja vårt hus. Vi komsnabbt överens om hur vi skulle gå till väga med försäljningen. Henrik har hela tiden varit tillgänglig för både oss och köparna. Det vi uppskattar med Henrik är hans lugn och tydlighet genom hela processen. Vårt plan gick vägen och vi slog rekord på försäljningen i vårt område.
    Emir S
    • 167.0 m²
    • Jägersro Villastad
    sålde sitt hus med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
  • 2020-08-08
    Vet inte vad jag ska skriva här. Jätte bra mäklare helt enkelt. Hon kan sitt yrke.
    Georgiana A
    • 41.5 m²
  • 2020-08-08
    Köpt en lägenhet, affären gick snabbt och enkelt, professionella mäklare!
    Manuela P
    • 41.5 m²
  • 2020-07-16
    Jeg har solgt min lejlighed igennem MOVH, og alle mæglere hos MOVH, i særdeleshed Christina O. var dygtig.
    Hun er meget professionel og kender markedet meget godt.
    Hun er fair, ydmyg samtidig med at hun har ben i næsen og meget punktlig. Hun kommunikere klart, tydeligt og præcist og alt hvad hun har sagt til mig har hun fulgt op på.
    Jeg har fået fuld tillid til hendes evner som mægler ved både køb og salg og jeg har tillid til hendes moral og fremgangsmåde.
    Jeg kan give MOVH de varmeste anbefalinger og fortælle at jeg har købt og solgt i Sverige mange gange men MOVH gjorde denne salg extraordinær nemt og trygt.
    Saeghe K
    • 82.3 m²
    • Annestad
  • 2020-07-14
    • Vi har köpt en lägenhet.
    • Mycket gott och proffsigt bemötande av Christina . Vi fick en bra kontakt från första början. Christina var mycket vänlig.
    • Vi var mycket nöjda med den hjälp vi fick som köpare och allt funkade precis så som man kan förvänta sig. Hon var snabb, smidig och trevlig. Vi fick alltid snabbt svar/info om området.
    • Vi är supernöjd med Christina❤️ - kan starkt rekommendera henne till andra. "
    Amrit P
    • 88.0 m²
    • Bulltofta
  • 2020-06-24
    Jag sålde en 2:a på 38 kvm. Mäklare är ganska ofta påträngande och bär ett täcke av ångest, men med Christina var det suveränt. Bemötandet var proffsigt men samtidigt lättsamt.

Jag fick presenterat en plan för hur vi skulle gå tillväga och processen var helt smärtfri. Tydlig plan, bra styling och foto. Snabb och smidig försäljning som jag bad om.

Högsta betyg.
    Marcus O
    • 38.0 m²
    • Värnhem
  • 2020-06-18
    Hej
    Jag har köpte bostad och det är jag glad för att samarbetet med Christina. Jag och min fru vill tacka er för din outtröttlighet, vänlighet och tålamod med oss.

Abbas Alhajali
    Zainab Al-Zubaidi
    Abbas Hamzah Z
    • 77.0 m²
  • 2020-06-11
    Jätte bra upplevelse med Christina som mäklare.
    John N
    • 62.0 m²
    • Mobilia / Blekingsborg
  • 2020-06-09
    Är mycket nöjd med MOHV, rekommenderar stark detta mäklarbolag.
    Burim S
    • 150.0 m²
    • Gullvik
    sålde sitt hus med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
  • 2020-06-03
    Bra och tydlig information före och efter köpet. Snabb återkoppling vid frågor.
    Kent B
    • 75.0 m²
    • Lorensborg
  • 2020-06-02
    Kan vara Sveriges bästa mäklare. Henrik är ärlig, alltid tillgänglig och snabb. Han är mån om att göra sitt allra bästa och att du som kund ska bli nöjd.
    Adam I
    Adam I
    • 75.0 m²
    • Lorensborg
  • 2020-05-26
    We have bought our first apartment in Malmö via an auction with Henrik being the mäklare and he showed himself very honest and transparent in a way he conveyed information between all the potential buyers and the seller. He attended momentarily to our questions associated with the purchase and have been helpful in all aspects of the deal.
    Provided everything goes well with the deal (we are awaiting a formal part-approval from förening right now), I believe it is very likely that we ask Henrik to be our mäklare next time we are at the market.
    Sergei D
    • 90.0 m²
    • Dockan
  • 2020-05-24
    Jag har köpt en 1:a på 30 kvm i Malmö.

Bemötandet av mäklaren var generellt bra. En situation som dock gjorde mig lite upprörd handlade om bänkdiskmaskinen i lägenheten. Mäklaren påstod att den var fungerande och att den använts av säljaren. När vi däremot träffade ägaren en stund senare så berättade hon att den aldrig har fungerat och därmed aldrig använts. Jag tyckte detta var väldigt konstigt. Det var kanske så att han inte hade någon information om diskmaskinen, men då hade det faktiskt varit bättre att inte säga något alls. Trovärdigheten för mäklaren sjunker en aning i mina ögon.

En annan situation som var lite konstig var dagen efter visningen. Jag blev kontaktad angående mitt intresse av lägenheten. Jag sa att jag var intresserad och var villig att lägga utgångspriset. Då fick jag som svar att säljaren inte säljer lägenheten innan helgen för mindre än 1 100 000 kr. Då kände jag mig såklart tvingad att lägga 1,1 eftersom att jag var intresserad. Alltså lägger jag inte 1,1 så får jag inte lägenheten. Det är förståeligt att säljaren inte säljer för utgångspriset innan ordinarie visning, men det är sättet som mitt intresse blev hanterat på som inte känns bra. Informationen om att säljaren inte säljer för mindre än 1,1 kunde givits till mig direkt när jag blev kontaktad, alltså i samma SMS som frågan om jag var intresserad. Istället för att säga det efter att jag sagt att jag var intresserad av lägenheten. Det känns lite som att mitt intresse blev utnyttjat genom att först fråga om jag var intresserad, för att sedan säga att jag måste lägga mer än jag egentligen var villig att lägga. Jag kände mig lurad.

Jag upplevde även att jag fick fråga mäklaren om mycket. Det var inte mycket som berättades utan att jag fick fråga först. Det är lite tråkigt, det är svårt att veta vad man ska fråga när man köper sin första bostad.

Efter tillträdet till lägenheten upptäcker jag en reva i golvet i hallen. Jag har varit i kontakt med föregående ägare om detta. Jag vet inte om mäklaren haft någon aning om detta eller om föregående ägare undanhållit denna information från mäklaren.

Det är sådana här situationer som uppstår vid en andrahandsuthyrning, när ägaren inte själv bott i bostaden. Mäklaren var noggrann med att påpeka till mig att en andrahandsuthyrning är olaglig och absolut inte får ske, men det är uppenbart att det varit en sådan under säljarens tid som ägare. De har troligtvis fått tillstånd av föreningen att göra på detta sätt, men isåfall förstår jag inte varför jag fick det påpekat till mig ett flertal gånger av mäklaren att man inte får göra så, om andrahandsuthyrning nu är något som är tillåtet i denna förening.
    Elin W
    • 30.0 m²
    köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Karlsson en del av MOHV Hyllie
    Hej Elin, Det var tråkigt att höra att du/ni fått en negativ upplevelse från bostadsrättsköpet. Det är såklart alltid tråkigt att ha missnöjda köpare. Jag känner dock inte igen mig i kritiken och kommer bemöta dig på några punkter. Gällande slutpriset på lägenheten så är det väldigt vanligt att en säljare vill ha ett bud över utgångspris för att avsluta innan en öppen visning. När du la ditt öppningsbud på utgångspriset, så hade bostaden endast varit till salu på Hemnet i 3 dagar, varpå säljaren gav som förslag att hon var beredd att avsluta innan söndagens öppna visning om du ökade ditt bud till 1 100 000kr. Ett förslag som ni accepterade. Möjligheten fanns fortsatt att stå fast vid ert ursprungliga bud men att säljaren då skulle haft chansen till att hålla fler visningar. Angående bänkdiskmaskinen och revan i golvet så är detta inget jag haft någon vetskap om. Inför varje försäljning så uppmanar vi våra säljare att skriftligen uppge om det finns några kända fel och brister i bostaden som vi kan upplysa dig som köpare om. Då jag innan försäljningen inte fått någon information om att bänkdiskmaskinen inte fungerar, så utgick jag ifrån att den gjorde det. Det är såklart tråkigt att du fått missvisande information under visningen. Att jag skulle påstått att det ej är tillåtet eller tillochmed olagligt att hyra ut lägenheten i andrahand är helt felaktigt påstående. Antingen har du missförstått/misstolkat något under de samtal vi har haft eller helt fabricerat infon ovan. Informationen kring vem som bodde i lägenheten var tydlig redan vid visningen från min sida, samt från säljaren vid avtalsskrivning. Känner du att du har fler frågor eller vill framföra ytterligare synpunkter så är du välkommen att kontakta mig på mail eller telefon. Hoppas du trivs bra annars i nya bostaden!
    Henrik Karlsson

Henrik Karlsson

Visa svar
  • 2020-05-18
    Trevligt bemötande. Påläst och väldigt duktig på att informera kring allt relevant vid lägenhetsköpet.
    Bastian L
    • 80.0 m²
    • Almvik
  • 2020-05-16
    Vi har köpt en lägenhet och vi har kontakt med mäklaren Henrik Karlsson. Han är fantastiskt. Han hjälpte oss mycket. När hade vi frågor han svarade direkt. Vi är glada och nöjda med MOHV och mäklaren Henrik Karlsson. Tack för allt hjälpt.
    Zahra H
    • 76.0 m²
    • Almhög
  • 2020-04-17
    Sålde en 2:a på 50 kvm.
    Trevlig, hjälpsam, proffsig och noggrann! Har bara positiva saker att säga!
    Niclas H
    • 50.0 m²
    • Fågelbacken/ Slottsstaden
  • 2020-04-16
    En bostad har jeg köpt. Oh salur min bostad med samme maklar. HK
    Morad H
    • 80.0 m²
    • Almhög
  • 2020-04-11
    Tydlig och klar vid budgivning. Hjälpsam för övrigt.
    Eva A
    • 81.0 m²
    • Lugnet
  • 2020-04-06
    Hon är fantastisk trevlig och vi fungerade bra ihop
    Hon lyssnade på mina önskemål och fick bra råd.
    Pamela S
    • 82.0 m²
    • Högaholm
  • 2020-03-18
    Christina har följsamt gett mig ideer o tipps samt lyckats sälja en ev svårsåld lägenhet på markplan, där snabb inflyttnng även ingick. Christina har förmedlat en bra lägenhet med kort tidsram och det är strålande!
    💥💥💥💥💥
    Suzanne I
    • 61.0 m²
  • 2020-03-14
    Sålt en lägenhet.
    Henrik är en väldigt trevlig och kompetent mäklare. Bar kol på läget. Henrik verkar drivas av att göra affärer och det gillar jag.
    Henrik levde väl upp till mina förväntningar och hade koll på marknaden, kunderna och priset. Allt perfekt än så länge, fram till kontraktsskrivning och nu skall vi bara göra klart det sista. Henrik är riktigt bra!!!
    Ove F
    • 76.5 m²
    • Eriksfält/Nydala
  • 2020-02-27
    Vi tyckte att Christina är serios och pålitlig, vi kände oss trygga att samarbeta med henne. Helt enkelt vi var jätte glada att vi valt Christina som mäklare,och i framtiden om vi behövs sälja eller köpa vi har henne högst i listan, även om någon som är intresserad att köpa eller sälja jag kommer att rekommendera Christina.
    Ekrem A
    • 84.0 m²
    • Kryddgården / Rosengård

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte