NaturWatt AB

NaturWatt AB

Ring 070-144 14 54 naturwatt.se

Välkommen till Naturwatt AB! Tjäna pengar på ditt hus och bli en ekonomisk miljöhjälte med en passiv inkomstkälla. Sedan 2016 har vårt mål varit att hjälpa dig som husägare att genom egenproducerad solenergi tjäna pengar på din bostad. Med oss på Naturwatt AB får du dessutom full inblick i hur mycket du faktiskt tjänar. *...

30 omdömen om NaturWatt AB

Nicklas A
Skrev om NaturWatt AB

Köpte solpaneler samt montering.Trevligt bemötande, servicevänliga, snabb offerthantering och kunnig personal! Tar även hand om soporna. Rekommenderas varmt.

Villatakexperten
4.8/5 i betyg av 363 omdömen 4.8 av 363 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

Peter L
Skrev om NaturWatt AB

Hjälpsamma, pedagogiska och väldigt smidig hantering av allt, från assistans med pappersarbetet vid ansökan av bidrag till förslag på lösningar vid installation. Kan starkt rekommendera Naturwatt för den som vill komma i gång med ett mer hållbart liv.

Berit O
Skrev om NaturWatt AB

NaturWatt installerade solceller hos oss i april 2019. Vi fick bra information om alternativen innan köpet, och det var smidigt att få hembesök för att diskutera bästa placeringen av panelerna. Vi fick betydligt bättre förklaringar av hur olika system funkade av NaturWatt än vi hade fått av vissa andra bolag som vi tog offert av. Första delen av installationen gick snabbt, sedan fick vi tyvärr vänta ett tag på att få det sista klart. Vi fick en demonstration av hur systemet funkade när allt var klart, och kunde då...

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 77 omdömen 4.2 av 77 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Fredrik R
Skrev om NaturWatt AB

Köpte solceller och installation av NaturWatt. Bra bemötande, bra kommunikation och snabbt jobbat.

Lars L
Skrev om NaturWatt AB

Vi köpte leverans och installation av solceller. Vi blev mycket väl bemötta av det servicevänliga bolaget och leveransen genomfördes på ett bra sätt. Med ovanstående bakgrund rekommenderar vi dig att använda Naturwatt som leverantör av solceller.

1KOMMA5° Sverige
4.4/5 i betyg av 273 omdömen 4.4 av 273 omdömen

Kunnig och duktig killar. Installationen gick enligt plan i 3 dagar.

Malin H
Skrev om NaturWatt AB

Engagera, kunnig, behjälplig i alla frågor som vi ställde. Snabb och snygg leverans. Även i efterarbetet gällande alla bidrag och pappersarbete var det lätt att få hjälp.

Bertil W
Skrev om NaturWatt AB

Solpaneler och växelriktaren. Bra bemötande och proffesionell hantering av offerter. Installationen var bra förutom en del ledningsdragningen som kunde gjorts betydligt snyggare, där hade en avstämning innan varit bra. Hade varit bra med tydlig färdplan innan installationen började. hade känts bättre att man hört av sig personligen för att stämma av istället för en anonym enkät.

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1080 omdömen 4.8 av 1080 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Nils L
Skrev om NaturWatt AB

Det var en fröjd att köpa min kompletta solcellsanläggning av Naturwatt. Deras bemötande är personligt, proffsigt och ärligt, vilket var helt avgörande för mitt val av Naturwatt. De var inte billigast men heller inte dyrast av de leverantörer jag tog in offert ifrån. Men de var helt klart den mest prisvärda leverantören - proffsigt och kunnigt från start till mål. Rekommenderas på det varmaste.

Johan W
Skrev om NaturWatt AB

Naturwatt levererade och installerade solceller på vår villa. De lämnade bra och tydlig offert samt gav bra info under hela projektet.

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 421 omdömen 4.6 av 421 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Johan S
Skrev om NaturWatt AB

Naturwatt levererade en ganska stor anläggning, vilken var till marknadens bästa pris efter jämförelse. Under hela byggprocessen och efter färdigställande, var VD för företaget alltid nåbar för konsultation och stöd. Jag kan varmt rekommendera Naturwatt. //Johan

Stefan M
Skrev om NaturWatt AB

+ bra kund bemötande + Snygg installation - Fel inkopplade solceller - Fel inkopplad mätare - ej kunnig på felsökning och jag fick själv lösa felen då de hela tiden hävdade att det bara var fel på mjukvaran / konfig

Svar från NaturWatt AB

Hej Stefan, Tack för dina kommentarer, vi uppskattar feedback och drar lärdom av dem. Vi tycker själva att din anläggning drabbades av flera problem. Därför kompenserade vi dig och vi hoppas att anläggningen nu fungerar fint och att du är nöjd. Hälsningar NaturWatt

Lars G
Skrev om NaturWatt AB

Jag ville ha solpaneler på mitt parhus och fick kontakt med Naturwatt via utdelat reklamblad. Jag fick i april 2017 mängder av information, som blev grundutbildning för mig och också en offert anpassad för mitt hus. Vid den tidpunkten krävdes bygglov för solpaneler, vilket försenade projektet flera månader. Ett problem var att jag också ville lägga om taket, men gemensamt agerande med grannar gick i stöpet. I oktober var det ändå dags för solcellerna. Panelerna anskaffades och Naturwatt satte igång att installera dem på...

Bo C
Skrev om NaturWatt AB

1. Solpanelpaket 2. bra bemötande 3. Förväntningarna uppfyllda 4. Bra service, snabbt arbete, kalkylen håller hittills

Alf G
Skrev om NaturWatt AB

Vi har köpt 36 premium solpaneler av NaturWatt AB bl a genom rekommendationer från en granne. Allt som representanten för NaturWatt, Henrik Nell, har utlovat genomfördes med leverans och funktion fr o m 10 oktober 2019. Och det fortsätter att fungera enligt förväntan även med den begränsade solen under november och december. Jag ser fram emot det soliga halvåret och är helnöjd, särskilt med appen som löpande visar konsumtion, produktion som täcker konsumtion eller som ger överskott. T o m under okt - dec har det tidvis blivit ett litet överskott som genererat avdrag på el-fakturan.

Vladimir M
Skrev om NaturWatt AB

Proffsig och bra arbetsledning samt punktlig utförande av projekt. En full pott 5 av 5 men med lite extra fokus på säkerheten skulle de vara en utmärkt betyget, 5+

Margaretha N
Skrev om NaturWatt AB

Köp och installation av solpaneler. Mycket kunniga och serviceminded!

Göran S
Skrev om NaturWatt AB

Solpaneler. Mycket vänligt bemött, god kunskap hos representanten. Jag tycker att företaget levt upp till mina ursprungliga förväntningar. Sammanfattande beskrivning: Under beställningsfas hade jag inga undringar. I efterhand har jag undrat över kostnaden för arbetet då monteringen gick betydligt snabbare än förväntat. Jag har även undrat om prognosen gällande solpanelernas "effekt" per månad inte är helt baserad på våra förutsättningar. Även undrat om förväntad ekonomisk kalkyl gällande återbetalningstid är missvisande. Jag kommer att diskutera detta med Naturwatt.

Svar från NaturWatt AB

Hej Göran, Stort tack för din positiva rekommendation! Prognosen för anläggningens produktion bygger på ett snitt på flera decenniers klimatdata. Alltså kan det finnas avvikelser från prognoser. Är det större avvikelser så kan man börja felsöka, det kan exempelvis vara ett större träd som skuggar panelerna. Du är varmt välkommen när du vill så kan vi gå igenom prognosen mot ditt utfall, både i effekt och gällande den ekonomiska kalkylen. Hälsningar Henrik NaturWatt

Peter F
Skrev om NaturWatt AB

Mycket bra och kundnära från första kontakt till leverans och driftsättning. Kan inte annat än rekommendera helt och hållet.

Björn G
Skrev om NaturWatt AB

Köpte solceller av naturwatt. Alla mina förväntningar uppfylldes. Bra, snabb service samt ett förtroendeingivande möte var det som fick mig att välja naturwatt. Skulle jag bara få mer sol på mitt tak så skulle jag bli ännu mer nöjd.

Polly N
Skrev om NaturWatt AB

Allt fungerade enkelt och tydligt, fick fullt stöd i processen med ansökningar etc.

Matti O
Skrev om NaturWatt AB

Fantastisk service och bemötande. NaturWatt installerade solceller och elbilsladdare åt oss. Väldigt nöjd med genomförandet.

Matti O
Skrev om NaturWatt AB

Fantastisk service och genomförande. NaturWatt installerade solceller och en billaddare åt oss. Är så nöjd!

Mattias B

komplett Solcellsanläggning inklusive installation

Claes O
Skrev om NaturWatt AB

Solelanläggning Bra och trevligt bemötande Motsvarade förväntningarna Prisvärd produkt

Britt-Marie L
Skrev om NaturWatt AB

Solceller på taket. Toppenarbere utfört! Helnöjd!

Ulf E
Skrev om NaturWatt AB

Köp av solceller samt montering av dito. Våra förväntningar ang. utfört arbete blev till fullo uppfylla. Kan rekommendera Natur Watt till hundra procent.

Clas L
Skrev om NaturWatt AB

Köpt en stor solcellsanläggning. Vänligt bemötande. Den enda som var intresserad att komma ut och mäta taken. Höll leveranstider. Priser och service utmärkt.

Maan G
Skrev om NaturWatt AB

Trevlig och personlig bemötande, konkurrenskraftiga priser.

Lena T
Skrev om NaturWatt AB

Köpte solpaneler till våra två hus på tomten. Duktiga killar som kom på besök, trevliga och kändes pålästa ( utan för mycket jobbigt säljsnack) 😄 man fick en trygg känsla av att dom visste vad dom pratade om. Vi är jättenöjda med hantering och hjälp från början till slut. Installationen gick bra och vi fick väldigt bra support även efter när vi hade frågor. Har rekommenderat dom vidare till andra som installerat.

Margareta B
Skrev om NaturWatt AB

NW installerade en Solcellsanläggning på 17.1kWp fördelat på 2 byggnader hos oss. NW visade stort tillmötesgående, gav oss god information, höll tidplanen och utförde arbetet på ett snabbt o effektivt sätt. Nu har anläggningen varit i drift och levererat solel i snart ett år utan avbrott. Anders Bengtsson / Ekerö