NaturWatt AB

Frösundaviks allé 15, 169 70 Solna — Visa karta

Välkommen till Naturwatt AB!

Tjäna pengar på ditt hus och bli en ekonomisk miljöhjälte med en passiv inkomstkälla. Sedan 2016 har vårt mål varit att hjälpa dig som husägare att genom egenproducerad solenergi tjäna pengar på din bostad. Med oss på Naturwatt AB får du dessutom full inblick i hur mycket du faktiskt tjänar.

• Medlem av svensk solenergi.
  • Certifierad installatör solel.
  • Garanterar dig ett tryggt ägande
  • Vi erbjuder en helhetslösning där ALLT ingår

Tveka inte att höra av dig om du vill ha en kostnadsfri offert från oss. Efter accepterad offert bokar vi en certifierad installation för att sedan utbilda dig på systemet.

Läs vad 30 kunder tycker om NaturWatt AB

• 2020-05-19

Nicklas A skrev om NaturWatt AB
    Köpte solpaneler samt montering.Trevligt bemötande, servicevänliga, snabb offerthantering och kunnig personal!
    Tar även hand om soporna.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-03-02

Peter L skrev om NaturWatt AB
    Hjälpsamma, pedagogiska och väldigt smidig hantering av allt, från assistans med pappersarbetet vid ansökan av bidrag till förslag på lösningar vid installation. Kan starkt rekommendera Naturwatt för den som vill komma i gång med ett mer hållbart liv. Läs mer
  • 2020-01-15

Berit O skrev om NaturWatt AB
    NaturWatt installerade solceller hos oss i april 2019. Vi fick bra information om alternativen innan köpet, och det var smidigt att få hembesök för att diskutera bästa placeringen av panelerna.
    Vi fick betydligt bättre förklaringar av hur olika system funkade av NaturWatt än vi hade fått av vissa andra bolag som vi tog offert av.

Första delen av installationen gick snabbt, sedan fick vi tyvärr vänta ett tag på att få det sista klart.

Vi fick en demonstration av hur systemet funkade när allt var klart, och kunde då passa på att ställa fler frågor, vilket var smidigt.

Vi kan absolut rekommendera NaturWatt, det var väldigt praktiskt med en lokal och kunnig leverantör av solpaneler! Läs mer
  • 2020-01-10

Fredrik R skrev om NaturWatt AB
    Köpte solceller och installation av NaturWatt. Bra bemötande, bra kommunikation och snabbt jobbat. Läs mer
  • 2019-12-28

Lars L skrev om NaturWatt AB
    Vi köpte leverans och installation av solceller. Vi blev mycket väl bemötta av det servicevänliga bolaget och leveransen genomfördes på ett bra sätt.

Med ovanstående bakgrund rekommenderar vi dig att använda Naturwatt som leverantör av solceller. Läs mer
  • 2019-12-23

Malin H skrev om NaturWatt AB
    Engagera, kunnig, behjälplig i alla frågor som vi ställde. Snabb och snygg leverans. Även i efterarbetet gällande alla bidrag och pappersarbete var det lätt att få hjälp. Läs mer

Bertil W skrev om NaturWatt AB
    Solpaneler och växelriktaren. Bra bemötande och proffesionell hantering av offerter. Installationen var bra förutom en del ledningsdragningen som kunde gjorts betydligt snyggare, där hade en avstämning innan varit bra. Hade varit bra med tydlig färdplan innan installationen började. hade känts bättre att man hört av sig personligen för att stämma av istället för en anonym enkät. Läs mer

Nils L skrev om NaturWatt AB
    Det var en fröjd att köpa min kompletta solcellsanläggning av Naturwatt. Deras bemötande är personligt, proffsigt och ärligt, vilket var helt avgörande för mitt val av Naturwatt. De var inte billigast men heller inte dyrast av de leverantörer jag tog in offert ifrån. Men de var helt klart den mest prisvärda leverantören - proffsigt och kunnigt från start till mål. Rekommenderas på det varmaste. Läs mer

Johan W skrev om NaturWatt AB
    Naturwatt levererade och installerade solceller på vår villa. De lämnade bra och tydlig offert samt gav bra info under hela projektet. Läs mer
  • 2019-12-20

Johan S skrev om NaturWatt AB
    Naturwatt levererade en ganska stor anläggning, vilken var till marknadens bästa pris efter jämförelse. Under hela byggprocessen och efter färdigställande, var VD för företaget alltid nåbar för konsultation och stöd.
    Jag kan varmt rekommendera Naturwatt.
    //Johan Läs mer
  • 2019-12-20

Stefan M skrev om NaturWatt AB
    + bra kund bemötande
    + Snygg installation
    - Fel inkopplade solceller
    - Fel inkopplad mätare
    - ej kunnig på felsökning och jag fick själv lösa felen då de hela tiden hävdade att det bara var fel på mjukvaran / konfig Läs mer
    2019-12-20 Naturwatt AB svarar Stefan M
    Hej Stefan,
    Tack för dina kommentarer, vi uppskattar feedback och drar lärdom av dem.
    Vi tycker själva att din anläggning drabbades av flera problem. Därför kompenserade vi dig och vi hoppas att anläggningen nu fungerar fint och att du är nöjd.
    Hälsningar NaturWatt
  • Lars G

Lars G skrev om NaturWatt AB
    Jag ville ha solpaneler på mitt parhus och fick kontakt med Naturwatt via utdelat reklamblad. Jag fick i april 2017 mängder av information, som blev grundutbildning för mig och också en offert anpassad för mitt hus. Vid den tidpunkten krävdes bygglov för solpaneler, vilket försenade projektet flera månader. Ett problem var att jag också ville lägga om taket, men gemensamt agerande med grannar gick i stöpet. I oktober var det ändå dags för solcellerna. Panelerna anskaffades och Naturwatt satte igång att installera dem på mitt gamla tak. Det visade sig snabbt vara omöjligt. Taket måste läggas om först. Vi fick snabbt till ett takbyte i november. Normalt undviker man att installera solpaneler under värsta vintertiden. Naturwatt ansträngde sig och lyckades engagera installatörer som genomförde installation den 20 december. Vi hade tur med vädret och i början av januari var vår anläggning i full drift. Jag är mycket nöjd med Naturwatt som leverantör, som gav mig värdefull kunskap under hela processen, levererade offerter och svar på frågor mycket snabbt. Installationen fungerade perfekt. Utbildningen och dokumentationen var utmärkt. Läs mer

Bo C skrev om NaturWatt AB
    1. Solpanelpaket
    2. bra bemötande
    3. Förväntningarna uppfyllda
    4. Bra service, snabbt arbete, kalkylen håller hittills Läs mer
  • Alf G

Alf G skrev om NaturWatt AB
    Vi har köpt 36 premium solpaneler av NaturWatt AB bl a genom rekommendationer från en granne. Allt som representanten för NaturWatt, Henrik Nell, har utlovat genomfördes med leverans och funktion fr o m 10 oktober 2019. Och det fortsätter att fungera enligt förväntan även med den begränsade solen under november och december. Jag ser fram emot det soliga halvåret och är helnöjd, särskilt med appen som löpande visar konsumtion, produktion som täcker konsumtion eller som ger överskott. T o m under okt - dec har det tidvis blivit ett litet överskott som genererat avdrag på el-fakturan. Läs mer
  • Vladimir M

Vladimir M skrev om NaturWatt AB
    Proffsig och bra arbetsledning samt punktlig utförande av projekt. En full pott 5 av 5 men med lite extra fokus på säkerheten skulle de vara en utmärkt betyget, 5+ Läs mer

Margaretha N skrev om NaturWatt AB
    Köp och installation av solpaneler. Mycket kunniga och serviceminded! Läs mer

Göran S skrev om NaturWatt AB
    Solpaneler.

Mycket vänligt bemött, god kunskap hos representanten.

Jag tycker att företaget levt upp till mina ursprungliga förväntningar.

Sammanfattande beskrivning: Under beställningsfas hade jag inga undringar. I efterhand har jag undrat över kostnaden för arbetet då monteringen gick betydligt snabbare än förväntat.
    Jag har även undrat om prognosen gällande solpanelernas "effekt" per månad inte är helt baserad på våra förutsättningar.
    Även undrat om förväntad ekonomisk kalkyl gällande återbetalningstid är missvisande. Jag kommer att diskutera detta med Naturwatt. Läs mer
    2019-12-19 Naturwatt AB svarar Göran S
    Hej Göran,
    Stort tack för din positiva rekommendation!
    Prognosen för anläggningens produktion bygger på ett snitt på flera decenniers klimatdata. Alltså kan det finnas avvikelser från prognoser. Är det större avvikelser så kan man börja felsöka, det kan exempelvis vara ett större träd som skuggar panelerna. Du är varmt välkommen när du vill så kan vi gå igenom prognosen mot ditt utfall, både i effekt och gällande den ekonomiska kalkylen. Hälsningar Henrik NaturWatt

Peter F skrev om NaturWatt AB
    Mycket bra och kundnära från första kontakt till leverans och driftsättning.
    Kan inte annat än rekommendera helt och hållet. Läs mer

Björn G skrev om NaturWatt AB
    Köpte solceller av naturwatt. Alla mina förväntningar uppfylldes. Bra, snabb service samt ett förtroendeingivande möte var det som fick mig att välja naturwatt.
    Skulle jag bara få mer sol på mitt tak så skulle jag bli ännu mer nöjd. Läs mer

Polly N skrev om NaturWatt AB
    Allt fungerade enkelt och tydligt, fick fullt stöd i processen med ansökningar etc. Läs mer
  • Matti O

Matti O skrev om NaturWatt AB
    Fantastisk service och bemötande. NaturWatt installerade solceller och elbilsladdare åt oss. Väldigt nöjd med genomförandet. Läs mer

Matti O skrev om NaturWatt AB
    Fantastisk service och genomförande.
    NaturWatt installerade solceller och en billaddare åt oss.
    Är så nöjd! Läs mer

Prisvärd produkt Läs mer

Britt-Marie L skrev om NaturWatt AB
    Solceller på taket. Toppenarbere utfört! Helnöjd! Läs mer

Ulf E skrev om NaturWatt AB
    Köp av solceller samt montering av dito.
    Våra förväntningar ang. utfört arbete blev till fullo uppfylla.
    Kan rekommendera Natur Watt till hundra procent. Läs mer

Clas L skrev om NaturWatt AB
    Köpt en stor solcellsanläggning. Vänligt bemötande. Den enda som var intresserad att komma ut och mäta taken. Höll leveranstider. Priser och service utmärkt. Läs mer

Maan G skrev om NaturWatt AB
    Trevlig och personlig bemötande, konkurrenskraftiga priser. Läs mer
  • Lena T

2019-12-18

Lena T skrev om NaturWatt AB
    Köpte solpaneler till våra två hus på tomten.
    Duktiga killar som kom på besök, trevliga och kändes pålästa ( utan för mycket jobbigt säljsnack) 😄 man fick en trygg känsla av att dom visste vad dom pratade om.
    Vi är jättenöjda med hantering och hjälp från början till slut. Installationen gick bra och vi fick väldigt bra support även efter när vi hade frågor.
    Har rekommenderat dom vidare till andra som installerat. Läs mer
  • 2019-12-17

Margareta B skrev om NaturWatt AB
    NW installerade en Solcellsanläggning på 17.1kWp fördelat på 2 byggnader hos oss. NW visade stort tillmötesgående, gav oss god information, höll tidplanen och utförde arbetet på ett snabbt o effektivt sätt. Nu har anläggningen varit i drift och levererat solel i snart ett år utan avbrott.

Anders Bengtsson / Ekerö Läs mer

Frösundaviks allé 15, 169 70 Solna