Nordea Bank AB

Katarina Bangata 13, 116 39 Stockholm — Visa karta

Nordea är en bank med cirka 11 miljoner kunder och 1400 kontor. Nordea erbjuder sina kunder ett brett urval av tjänster, lösningar och produkter inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Välkommen till kontoret på Katarina Bangata 13 i Stockholm.

Läs vad 3 kunder tycker om Nordea Bank AB

• Johan B
    Johan B skrev om Nordea Bank AB
    Ingen företagarbank. Finns bättre alternativ ifall man är företagare och behöver en lättillgänglig bankkontakt.
  • Aron S
    Aron S skrev om Nordea Bank AB
    Varning!

Efter att ha varit kunder i Nordea med allt vi har i 2,5 år valde de att chockhöja räntan på vårt bolån. Vår ränta höjdes med 0,58 punkter till deras listprisnivå. På grund av resa missade vi tidpunkten för omförhandling innan den automatiska förlängningen.

Kontorschefen Marita påstod att deras upplåningsränta var högre trots att deras listpriser och STIBOR de facto var lägre nu än när vi blev kunder.

För att kunna ge oss någon rabatt alls ville de istället se ett "större engagemang" från vår sida (dvs att vi skulle köpa fler tjänster utöver sparkontot, lönekontot, bolånet, försäkringar etc som vi redan hade hos dem) och då skulle vi ändå få en ränta 0,33 punkter över vår förra ränta.

Därtill kan tilläggas att vi har haft inte mindre än 5 "personliga" bankmän under våra 2,5 år hos banken...

Bolånet är vi fast med i ett år till tyvärr, men resten flyttar vi direkt.
  • Emma K
    Emma K skrev om Nordea Bank AB
    Fick en ny personlig bankman på 6timmar, fick ett möte på osmidig kvällstid och mitt bostadslån på 3dagar. Mycket bra bemötande och jag uppskattar verkligen att det gick att lösa så bra trots att jag hade kort varsel och är allmänt förvirrad ;)
    Tack Johan för ett bra jobb!

Katarina Bangata 13, 116 39 Stockholm