Med Nordea Investor försvann den sista anledningen att ha kvar Nordea som bank. Internetbanken är alldeles för oöverskådlig för att vara användbar. Kurserna uppdateras inte som de ska i översikten, det är ständiga tekniska problem och man loggas ofta ut efter några minuter vare sig man är aktiv eller ej. Med tanke på att man flaggat för att lägga ner Investor i flera år så bör man ha haft god tid på sig att göra internetbanken funktionsduglig men den chansen har man tyvärr missat.
Nordea Bank AB
Om företaget
Nordea är en bank med cirka 11 miljoner kunder och 1400 kontor. Nordea erbjuder sina kunder ett brett urval av tjänster, lösningar och produkter inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Välkommen till kontoret på S:t Eriksgatan 60 i Stockholm.
20 omdömen om Nordea Bank AB
Varit kund i Nordea i många, många år och gött dem med hjälp av deras höga räntor på bolånen. När vi kan vara av nytta för dem är allt frid och fröjd. Men när vi efterfrågar hjälp så möts vi av en arrogant snorkfröken som knappast kan ha gått igenom någon endaste liten svårighet i livet. Talar om för 30 år äldre kunder att man "måste vara vuxen och ta ansvar" och att man har "gjort dåliga val" i en tid då väldigt många kämpar med ekonomin, vilket inte varit ett val överhuvudtaget. Detta skall alltså vara vår privata bank...
Nordkorea eller förlåt Nordea, suck. Jag och en vän tipparr ibland ett 64-raders system och swishar då varandra till den som lämnat in för att göra rätt för oss. Nu har min kompis fått ett skarpt mail om att detta inte är okej. Kul att de jobbar mot den grovt kriminella verksamheten. Att vi bägge initierat bankbyte kanske jag inte behöver berätta. Så nu får han 2kr Swish dagligen och i texten skriver jag då sexuell tjänst så att systemen på Hordea får jobba lite😊
Har ingen förståelse för att detta ens kallas en bank. Hopplösa tider, återkoppling, service och kundkontakt. Juridisk kunskapsbrist i mina ärenden har det visat sig senare. Som privat vill man ha en bank som kan vara pedagogisk och tillmötesgående. Här blir man talad till på ett fackligt sätt som inte ska vara normalt för en privatperson att förstå och utan möjlighet till frågor och svar. Styr undan. Jag har bytt nu till en mer lokal bank och där fick jag hjälp.
Kundtjänst under all kritik, en ung dam som låter irriterat och otroligt arrogant istället för att kontrollera uppgifter och hitta felet så idiotförklarar hon mig! Noll stjärnor!
"Bedräglig bank! De aktiverade en funktion jag aldrig godkänt eller signerat, vilket resulterade i en hög ränta på mitt privatlån. När jag kontaktade dem samma dag för att rätta till misstaget, fick jag bara svaret att 'inget kunde göras'. Extremt dålig service och oproffsigt bemötande, trots att jag är en trogen kund. Rekommenderas absolut inte!"
Värsta bank jag har någonsin haft kontak med. Begär kvitto från ett helt år tillbaka för att lägga upp en utlandsbetalning. Trotts att banken har fått allt info har det nekat mitt begäran och sänkt mitt dagliga beloppsgräns. Kanske tog lite illa upp när jag pekade ut att bara för att Nordea själv har nyligen åkt ditt för penningtvätt betyder det inte att alla av deras nuvarande kunder är kriminella. https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-07-05/denmark-files-charges-against-nordea-in-money-laundering-case Undvik Nordea till varje pris!!
Nordea aldrig , rekommenderar inte det lilla minst Jooo kanske : om du reser inte , om du överför aldrig till dina barn om du aldrig säljer något på blocket eller tradera ,om du aldrig Swish eller tar emot swishar , om du inte små handlar Om du bara får lön betalar räkningar helt ok Men då får du inte leva ett normalt liv och hantera dina pengar som du vill En gång rensade jag hemma och sålde på tradera Sen då och då sålde jag barnets skor , mina väska något jatt tröttnade på Jag fick förfråga från nordea...
Har aldrig blivit så illa bemött av Nordea som idag. Lämnar Nordea och kommer aldrig komma tillbaka
Jag blev rekommendera kontoret i Solna för att få hjälp med nytt BankID. Väl där berättade en man att kontoret ligger i Mall of Scandinavia. När jag kom dividera halv elva fick jag kölapp med nummer 37 . 30 personer före mig. Det var många gamla personer där. Några hängde över sina rullatorer och det var direkt plågsamt att titta på dem. Det kändes som en akutmottagning på sjukhus där man fick vänta länge. Men nu rörde det sig om ett vanligt bankbesök. Till slut blev det min tur. Ca halv ett fick jag hjälp av en trevlig...
Wow...idag pratade med en riktig person i chatten på Nordea. En riktig person som gjorde något för kunden. De flesta använder en icke utvecklade AI som svarar som maskin gör...fast som en idiot maskin som upprepar texter bara. Nordea har tagit ansvar för kunden och anställd en duktig person för att utföra detta jobbet. Tack Nordea.
Oseriös bank. Bryr sig inte om kunderna. Finns ingen kundservice över huvudtaget. Det finns mycket bättre alternativ! Ibland helt omöjligt att få tag i kundtjänst. Jag skulle idag överföra 400.000 för att köpa en husbil, men överföringen nekas och det står att jag måste ringa till kundtjänst. Jag försökte utan att överdriva ca 15 gånger, och varje gång säger en inspelad röst att kön är så lång att den är stängd! Till slut kommer jag fram, och får vänta 50 minuter i telefonkö, när sedan handläggaren ska svara, så är det helt...
Välj aldrig Nordea som bank om du vill leva ett lyckligt och huvudvärkfri liv. Det tar sina beslut baserade på känslor och ingen logik fins på denna bank, dem kan begära oändligt med underlag och när man bifogar det så är dem inte nöjda och begär mer o mer. Jag ska vara ärlig och säga att dem har varit bra för, men nu dem går över gränssen med deras idioti. Jag skojar inte när jag säger att dem har även har begärt underlag på min psykiatrisk utredningen, jag har skärmbild från Nordea chatten för alla er som inte tror på det…
Välj ej denna bank! Rekommenderas absolut ej.
Total värdelösa Total värdelösa, ville höja överföringsbelopp för att köpa bil privat och blev nekad. Jag har gjort för många swish va deras första förklaring så jag förklarade alla mina swish överföringar sen fråge sätte de mig om min amex kort och nekade mig att höja beloppet. Jag förstår inte varför begärde att nån chef skulle ringa mig och ingen ringde upp mig överhuvudtaget.
Min vän ringde till Nordea kundtjänst för att lägga en köporder för en aktie. Fick veta att priset ligger på 230 kr. Jag satt brevid och kollade kursen i min uppdaterande dator där jag följde kursen som låg lugnt stilla på 228-228,50 kr/aktie. Det visade sig genast i uppdateringen i realtid att Nordea måste ha haussat upp aktien p g a vännens större aktieköp. Minutrarna efter återgick aktien till ca 228 kr. Än värre var att att vännen först ringde Nordea den morgonen redan vid 8:30-tiden men blev sinkad för att...
Jag tycker att Nordea är en riktigt usel bank. Ett företag har dragit pengar från mitt konto och det har inte gått att få tag i företaget. De har dragit sammanlagt 798kr. Tillslut fick man tag i företaget och då hade de redan dragit dessa pengar och de vill inte betala tillbaka summan. Nordea struntar i detta . Jag förstår inte hur de kan låta bedragare dra pengar från sina kunders konton utan att kolla att det finns ett giltigt avtal! (avtal är inte giltigt om det inte går kontakta företag.) Nordea är alltså väldigt...
Jag hjälpte min granne med hans bankärenden ända fram till hans död i somras. En av de saker han ofta behövde hjälp med var att sätta in pengar till olika typer av välgörenhet. Det var främst SHF och en kyrklig organisation som fick hans pengar. Dessa skulle betalas via Plusgiro och eftersom Plusgirot är någonting som har hamnat hos Nordea var det dit jag styrde stegen varje gång. Det innebar alltid långa väntetider och en väldigt nedlåtande behandling samt jämt och ständigt frågan varför jag inte betalade över internet....
Är inte ofta på banken och en av anledningarna är att det oftast är synonymt med väntetider. Dock är jag glatt överraskad av både den snabba handläggningen när jag var inne och köpte en postväxel samt personalens uppträdande. Charmigt att de både har ung och äldre personal som är tillmötesgående. En bra alternativ när internet inte räcker till :)
Ett bra Nordea bankkontor med bra kundbemötnde.