Nordea Bank AB
1.5 i betyg av av
8 omdömen
Nordea är en bank med cirka 11 miljoner kunder och 1400 kontor. Nordea erbjuder sina kunder ett brett urval av tjänster, lösningar och produkter inom bank, kapitalförvaltning och försäkring.
Välkommen till kontoret på S:t Eriksgatan 60 i Stockholm.
Välkommen till kontoret på S:t Eriksgatan 60 i Stockholm.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Nordea Bank AB
-
skrev om Nordea Bank AB
Välj aldrig Nordea som bank om du vill leva ett lyckligt och huvudvärkfri liv. Det tar sina beslut baserade på känslor och ingen logik fins på denna bank, dem kan begära oändligt med underlag och när man bifogar det så är dem inte nöjda och begär mer o mer. Jag ska vara ärlig och säga att dem har varit bra för, men nu dem går över gränssen med deras idioti. Jag skojar inte när jag säger att dem har även har begärt underlag på min psykiatrisk utredningen, jag har skärmbild från Nordea chatten för alla er som inte tror på det…
-
skrev om Nordea Bank AB
Välj ej denna bank! Rekommenderas absolut ej.
-
skrev om Nordea Bank AB
Total värdelösa
Total värdelösa,
ville höja överföringsbelopp för att köpa bil privat och blev nekad. Jag har gjort för många swish va deras första förklaring så jag förklarade alla mina swish överföringar sen fråge sätte de mig om min amex kort och nekade mig att höja beloppet. Jag förstår inte varför begärde att nån chef skulle ringa mig och ingen ringde upp mig överhuvudtaget. -
skrev om Nordea Bank AB
STOR VARNING FÖR NORDEA OCH DERAS FONDPLACERINGAR - oansvariga placeringar ledde till en förlust på 737000kr för mig. ARN Allmänna reklamationsnämnden REKOMMENDERADE NORDEA ATT BETALA TILLBAKA MEN DE VÄGRAR! Fick ett nekande av en anställd person vid namn Homan som tidigare sysslat med Geschäft / fula affärer genom att utpressa krögare som inte släppt in honom på krogen.
Sprid gärna detta som en VARNING FÖR ATT FOLK INTE PLACERAR SINA PENGAR I DERAS BANK. Att inte följa ARN’s rekommendationer som storbank ser jag som ett stort misslyckande. De som vill se mer ingående på beslut och deras klandervärda hanterande är fria att fråga för att ta del av ARN’s rekommendation!
Nästa är att stämma Nordea!
VARNING 🚨 -
skrev om Nordea Bank AB
Min vän ringde till Nordea kundtjänst för att lägga en köporder för en aktie.
Fick veta att priset ligger på 230 kr. Jag satt brevid och kollade kursen i min uppdaterande dator där jag följde kursen som låg lugnt stilla på
228-228,50 kr/aktie.
Det visade sig genast i uppdateringen i realtid att Nordea måste ha haussat upp aktien p g a vännens större aktieköp. Minutrarna efter återgick aktien till ca 228 kr.
Än värre var att att vännen först ringde Nordea den morgonen redan vid 8:30-tiden men blev sinkad för att Nordea skulle kolla var pengarna kom från!! De frågade ut honom. Dessa tidskrävande kontroller bidrog ytterligare till att kursen steg eftersom köpet försenades p g a deras förhalande.
Kan vara att Nordea vinner på egna innehav av vissa högt omsatta akter? -
skrev om Nordea Bank AB
Jag tycker att Nordea är en riktigt usel bank. Ett företag har dragit pengar från mitt konto och det har inte gått att få tag i företaget. De har dragit sammanlagt 798kr. Tillslut fick man tag i företaget och då hade de redan dragit dessa pengar och de vill inte betala tillbaka summan. Nordea struntar i detta . Jag förstår inte hur de kan låta bedragare dra pengar från sina kunders konton utan att kolla att det finns ett giltigt avtal! (avtal är inte giltigt om det inte går kontakta företag.)
Nordea är alltså väldigt oseriösa och dåliga i mina ögon och de har förlorat mitt förtroende helt. Därför tänker jag byta bank! Uppenbarligen är Nordea värdelösa.
Jag litar inte längre på Nordea. De har förlorat mitt förtroende helt. Nu måste jag hitta en seriös bank som behandlar sina kunder bra! Jag menar, jag och företaget har inte ens ett giltigt avtal/kontrakt, så hur kan Nordea låta dom dra pengar från mitt konto? Och det är inte ens säkert att jag får tillbaka pengarna sa tjejen jag idag pratade med i telefon som representerade Nordea.
Fy skäms Nordea säger jag bara! / En väldigt missnöjd Nordeakund som tänker byta bank! -
skrev om Nordea Bank AB
Jag hjälpte min granne med hans bankärenden ända fram till hans död i somras. En av de saker han ofta behövde hjälp med var att sätta in pengar till olika typer av välgörenhet. Det var främst SHF och en kyrklig organisation som fick hans pengar. Dessa skulle betalas via Plusgiro och eftersom Plusgirot är någonting som har hamnat hos Nordea var det dit jag styrde stegen varje gång. Det innebar alltid långa väntetider och en väldigt nedlåtande behandling samt jämt och ständigt frågan varför jag inte betalade över internet.
Jag berättade varje gång att det inte var jag som betalade, utan min granne på över 80 år som aldrig ens hade ägt en teve i hela sitt liv och som inte längre kunde gå ut. Det här är ju alls inte ett problem som är specifikt för Nordea
Själv har jag kvar ett plusgiro-konto (som oftast bara kostar pengar) eftersom en del gamla kunder har valt att betala den vägen. När det någon enstaka gång händer, går jag till Nordea och tar ut mina (japp, det är faktiskt mina pengar). Det går inte alls det. Skulle det vara mer än 15000 kronor så är det kalla handen helt och hållet och jag måste själv förklara för dem att det är enda sättet att få över pengarna till mitt SEB-kontor på andra sidan gatan. Varje gång försöker man få mig att betala för ett bankomatkort. Jag vägrar lika ihärdigt varje gång eftersom jag inte tänker betala för en tjänst som jag inte vill ha och som jag utnyttjar högst ett par gånger om året.
Jag ser aldrig fram emot att ha med Nordea att göra. -
skrev om Nordea Bank AB
Är inte ofta på banken och en av anledningarna är att det oftast är synonymt med väntetider. Dock är jag glatt överraskad av både den snabba handläggningen när jag var inne och köpte en postväxel samt personalens uppträdande. Charmigt att de både har ung och äldre personal som är tillmötesgående. En bra alternativ när internet inte räcker till :)
-
skrev om Nordea Bank AB
Ett bra Nordea bankkontor med bra kundbemötnde.