Nordic Green Energy

Arenavägen 41, 121 77 Johanneshov — Visa karta

Vi är Sveriges äldsta elbolag med 100% grön el. Sedan 2000 har vi sålt el från förnybara energikällor och vårt mål är att varje svenskt hushåll endast ska använda just grön el. Energin kommer från vind, vatten och sol - resurser som inte förbrukas utan reproduceras hela tiden.

Vi tycker att det är viktigt att du vet exakt vad du betalar för och inte få några dolda kostnader. Därför kommunicerar vi öppet med dig som kund, genom digitala kanaler för att spara på miljön! Dessutom kostar grön el inte mer än “vanlig” el, vi håller samma priser som andra svenska elbolag.

Att byta till grön el är en investering för både dig och miljön. Vi säljer solpaneler och solceller av högsta kvalitet och med dem kan du utöver att själv använda grön el också sälja den vidare till fler!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 277 kunder tycker om Nordic Green Energy

• 2019-05-29

EMIL J skrev om Nordic Green Energy
    Ingen som svarar i kundtjänst eller på mejlen. Förväntar mig dock att ni respekterar det faktum att jag och min sambo nu använder vår 14 dagars ångerrätt och säger upp det ingångna avtalet (det var en påstridig dörrknackare som lurade min hörselskadade sambo att hon var från Eon, så vi känner oss väldigt lurade). Precis som det står i mejlet med tillhörande referensnummer nedan så kommer alla eventuella räkningar och fakturor ni skickar att BESTRIDAS och skickas tillbaka med vändande post. Vänlig hälsning, Emil och Therese i Kumla

[NGES:680285] Vi vill säga upp det ingångna avtalet

Tack för att du kontaktade oss!

Det här är ett automatiskt meddelande. Din kontaktförfrågan har tagits emot och fått referensen 680285. Läs mer
    2019-06-03 Nordic Green Energy svarar EMIL J
    Hej Emil,

Vi ber om ursäkt att du behöver vänta. Har du skickat in ett ärende till vår kundtjänst så svarar de så snabbt de kan och kommer självklart att hjälpa dig med dina frågor och din ångerrätt. Om du känner att säljbolaget har lurat dig så kan du ta direktkontakt med vår privatkundsansvarig: kim.steen@nordicgreen.se. Vi kommer självklart att se över hur deras process ser ut och göra de förändringar som behövs.
  • 2019-05-10

LINDA C skrev om Nordic Green Energy
    Jag har försökt nå er på både mejl och eran telefon kundservice men inget svar sen i onsdags 8/5 jag vill häva mitt köp och har ångerätten kvar men de är svårt och göra de när ni inte behagar att svara i telefon eller mejl Läs mer
  • 2019-05-03

ADELA B skrev om Nordic Green Energy
    Aldrig varit mer nöjd med mitt elavtal.
    400 spänn i månaden bil Läs mer
  • Anders Göran Mikael F

2019-04-01

Anders Göran Mikael F skrev om Nordic Green Energy
    Ringde mig för att marknadsföra sina tjänster trots att min telefon är NIX-ad. Riktigt urselt. Hoppas ni kastar ut det telefonförsäljarbolag ni använder och skaffar er ett mer seriöst bolag! Läs mer
    2019-04-01 Nordic Green Energy svarar Anders Göran Mikael F
    Hej Anders, detta är givetvis inget vi står bakom och vill givetvis inte kontakta konsumenter som inte vill bli kontaktade.

Återkom gärna med vilket telefonnummer som kontaktat dig så tar jag det vidare. Skicka till kim.steen@nordicgreen.se

Kim. Chef Privatkund
  • 2019-02-20

Tara M skrev om Nordic Green Energy
    Luis David får högsta betyg!

Har fått besök av Luis David på Stiglötsgatan i Linköping. En kompetent, trevlig och social person. Han besvarade alla mina frågor och var en god lyssnare. Med en sådan personal förstår jag att ni på Nordic Green har framgång. Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-02-19

Anders W skrev om Nordic Green Energy
    Bra bolag! En jätte trevlig tjej ringde mig om miljösatsningen på elen, har aldrig tecknat något över telefon men eran kollega förklarade så bra hur allt funka så det sluta med att jag teckna om! Och billigare blev det också. Gött Läs mer
  • Örjan N

2019-02-19

Örjan N skrev om Nordic Green Energy
    Jag fick aldrig någon kvittens av företaget via e-post, men de hävdar det motsatta. När jag fick reda på att mitt elavtal med mitt nuvarande elbolag går ut om 9 mån så kontaktade jag Nordic Green Energy och ville säga upp avtalet, men enligt dom så hade ångerrätten gått ut....Vem vill ha en kund som inte vill ha dom som elbolag? Jo, troligtvis ett elbolag som skiter i vad kunden vill och tänker bara pengar och inget annat.//Örjan Läs mer
    2019-02-19 Nordic Green Energy svarar Örjan N
    Hej Örjan, kontakta mig direkt, Kim.steen@nordicgreen.se så ska jag givetvis se till att hjälpa dig!

Trevlig kväll!

Kim, Chef Privatkund
  • 2019-02-12

Maha A skrev om Nordic Green Energy
    Två tjejer kom hem till mig kl: 20.00. Min minderåriga son öppnade dörren och tjejerna började prata med honom om hur de skulle sänka priserna på elen. De sade att "folket i ditt bostadsområde har klagat på för höga elpriser, vi är här för att sänka de". Enligt de så skulle de bara sänka priserna genom att hela tiden byta till den billigaste elen och inte få någon ny elleverantör eftersom "tekniska verket hanterar kablarna". När min son berättade att jag sov sade de att det var ingen fara och frågade om han kunde hämta min legetimation så att de skulle fylla i blanketten åt mig. Men min son frågade om han kunde få läsa avtalet och då insåg han att de inte har berättat att det gäller ett byta av el leverantör. Det här företaget har inte bra service! De försökte lura en minderårig till att skriva under ett avtal som vårdnadshavaren är tänkt att fylla i! Som tur är så visste min son bättre än så! Läs mer
  • 2019-02-11

Jonatan E skrev om Nordic Green Energy
    Ringde på en säljare idag. Han började snacka om min elleverantör och berätta att de ska "grönmarkera" området vi bor i och berättade att det som kommer hända är att elen blir miljövänlig och priserna lägre. Sedan frågade han mig om mina uppgifter och skulle börja fylla i ett formulär. Han hade inte sagt att han representerade ett elhandelsbolag eller att han ville att jag skulle byta densamme, han hade tänkt låta detta ske medan jag trodde att min befintliga elleverantör skulle förbättra villkoren för mig. Jag förstod inte att ett nytt avtal skulle skrivas. Tack och lov är jag varken gammal och godtrogen eller ung och osäker utan jag kunde exponera skitungen för den lögnare han var och slå igen dörren med hans pinocchionäsa i kläm! Läs mer
  • 2019-02-04

Saga Brandt skrev om Nordic Green Energy
    Har haft Nordic Green ett tag nu och tycker de sköt sig. Enkelt byte från min gamla elleverantör, något billigare i månaden men viktigast är att jag stöttar 100% förnybar energi, allt för många stöttar inte rena elbolag. Gör något i alla fall. Att byta el är skitenkelt! Läs mer
  • 2019-01-17

A skrev om Nordic Green Energy
    Säljare vid min dörr. Jag tycker det är mycket otrevligt att det kommer säljare med förifyllda handlingar och som försöker få en att skriva på ett avtal! Skamligt sätt att skaffa kunder! Så här får det banne mig inte gå till!
    Jag avbröt det hela och fick den förifyllda handlingen i min hand för att kunna riva och kasta det.

Varifrån får ni kompletta namn och personnummer på presumtiva kunder?
    Varför får ni det att låta som det är erbjudande till kommuninvånare? Kommunen har ju inget med privata elavtal att göra! Läs mer
  • 2018-12-25

Ulla B skrev om Nordic Green Energy
    Har ett bra avtal som gör att jag sparar en hel del varje månad. Har fått trevligt bemötande av kundservice både när jag ringt och mejlat. Tycker om att de satsar på miljön också. Allt som allt är jag en väldigt nöjd kund! Läs mer
  • Maria E

2018-11-21

Maria E skrev om Nordic Green Energy
    Det ringde en riktigt dryg försäljare till min man idag som ljög och påstod att de hade pratat med mig tidigare om att teckna avtal med er! Jag har aldrig pratat med er! Jag slipper försäljare tack vare true caller! Jag hörde hela samtalet, mycket oproffsig försäljare som var nedsättande och hånfull mot min man då han inte fick min man till att klicka på några länkar som han skickade under samtalets gång på både mail och sms. Usch! Läs mer
  • 2018-11-09

Björn N skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Vi har vår el-levarns från ert bolag.
    Nyligen löpte vår fast-pris-period ut och vi tecknade ett nytt avtal
    Vidare har vi uppdaterat vår el-servis.
    I dessa ärenden hade vi kontakt med er Mats Bengtsson. Han agerade mycket professionellt och trevligt Läs mer
  • 2018-11-08

Sofi W skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Lösningsorienterade och tillmötesgående. Många bra alternative på energilösningar. Läs mer
    2018-11-09 Mikael Söderman svarar Sofi W
    Tack Sofi för dina fina ord, det har varit ett sant nöje att ha dialog med dig!
    Hoppas vi får anledning att höras mer framåt!

Mats B
  • 2018-10-31

Charlotte A skrev om Nordic Green Energy
    Bedrövligt dålig kundservice, skickar alla fakturor via mail och missar du den är det Visma collector som tar över vilka lägger på hutlösa påminnelseavgifter etc. Läs mer
  • Conny H

2018-10-18

Conny H skrev om Nordic Green Energy
    Skitbolag, otrevliga individer.🐀🐀 Läs mer
  • Filip M

2018-10-08

Filip M skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Dont be mean go green!
    Bra pricer väldigt bra miljöval. Läs mer
  • 2018-09-30

Jonna B skrev om Nordic Green Energy
    Telefonförsäljare som ringde igår fast jag har nixat telefonnummer vilket jag berättade för henne. TROTS detta så fortsatte hon prata på om att jag borde köpa detta otroliga eltjafs. Dessutom felaktig information om vem som stod på elavtalet. Jag la på. Idag ringer de ni upp igen. Jag får förklara för denna tjej om vad nix är. Så sjukt oproffsigt. Råkar man ringa till någon med nix så ber man om ursäkt och lägger på. Läs mer
  • 2018-09-27

Oscar skrev om Nordic Green Energy
    VARNING!

Knackade på 19:30 och uppgav felaktiga uppgifter om mitt nuvarande avtal.
    Litade dumt nog på säljaren och skrev under. Visade sig att han ljög om bindningstiden samt mitt nuvarande pris.
    Kommer att säga upp det imorgon.

Bli inte lurade av dessa pajaser! Läs mer
  • Mats B

2018-05-17

Mats B skrev om Nordic Green Energy
    Toppen leverantör som fungerar mycket bra med konkurrenskraftiga priser.
    Har bytt till autogiro som fungerar jättebra, trevlig personal och flytt av avtal till ny adress gick mycket smärtfritt.
    Har bara bra saker att säga och rekommenderar Nordic Green starkt! Läs mer
    2018-05-17 Nordic Green Energy svarar Mats B
    Hej Mats,
    Vad kul att du är nöjd med oss. Tack för ditt fina omdöme och betyg.
    Ha en bra dag.
  • David K

2018-04-17

David K skrev om Nordic Green Energy
    Använde mig av min ångerrätt 2 dagar efter avtalet slöts.
    De svarade aldrig på mailet och gick ej att nås på telefon.
    Mitt tidigare elbolag hjälpte mig att koppla tillbaka mig på dem, men nu har Nordic Green Energy skickat dyr faktura till mig där de påstår att jag sagt upp avtalet för sent.
    När jag äntligen får tag på dem över telefon så påstår de att jag inte skickat något mail.
    Riktiga skurkar! Undvik! Läs mer
    2018-04-17 Nordic Green Energy svarar David K
    Hej David,
    Vi har nu besvarat dig i ärendet. Jag hoppas att du blir nöjd med vårt svar.
    2018-04-17 David K svarar Nordic Green Energy
    Ja tack. Det löste sig till slut.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-03-12

Iza K skrev om Nordic Green Energy
    Ett företag som marknadsför sig med att -pressa ner priserna. Ni verkar pressa säljarna som därefter pressar mig. Nej tack Läs mer
    2018-04-18 Nordic Green Energy svarar Iza K
    Hej Iza, det är inte alls vår mening. Vi tycker att vi är ett riktigt schysst bolag med riktigt schyssta priser, och det vill vi förmedla. Jag antar att du är nöjd med ditt nuvarande elbolag, och det är ju jättebra. Ha en bra dag.
  • 2018-03-08

Anna B skrev om Nordic Green Energy
    Skitföretag, ingen kundtjänst öppen med normala tider för privatpersoner. 1 veckas svarstid på mail. Använder sig av Visma för att skicka betalningspåminnelser med felaktiga fakurauppgifter. Man blir skickad på inkasso även när man har mailat dem vid utebliven faktura. Eftesom de svarar över en vecka senare så hinner man bli skickad på inkasso med tillkommande avgifter. Ingen intern kontroll på något, men det går bra att skicka på inkasso hur snabbt som helst. Läs mer
    2018-04-18 Nordic Green Energy svarar Anna B
    Hej Anna, vad tråkigt att du har den upplevelsen av oss. Vi har haft det lite kämpigt i vår kundtjänst men det ska fungera mycket bättre nu. Om du vill ha hjälp med något kan du maila mig direkt på caroline.rydingberg@nordicgreen.se. Ha en bra dag.
    Vänlig hälsning, Caroline Chef Privatkund Nordic Green Energy
  • 2018-03-07

Christina L skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Bra, lätt att kontakta, offert lämnades i tid med trevligt följebrev.
    Avtal tecknades. Läs mer
    2018-03-09 Nordic Green Energy svarar Christina L
    Hej Christina!

Stort tack för din feedback samt din och styrelsens fortsatta förtroende!

Hälsningar
    Mats
  • Björn H

2018-03-07

Björn H skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Trevligt och tillmötesgående och hjälpsam med både ärendet och information. Intresserad och bemötande med snabb respons. Läs mer
    2018-03-09 Nordic Green Energy svarar Björn H
    Tack för din feedback Björn.
    Nöjet är på min sida!

Hälsningar
    Mats
  • 2018-02-23

Lina skrev om Nordic Green Energy
    Riktigt otrevligt bemötande av telefonförsäljare. Ifrågasätter mig som kund och smutskastar andra elbolag. Läs mer
  • 2018-02-22

Emma A skrev om Nordic Green Energy
    Oförskämda telefonförsäljare. Otrevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-02-19

anders c skrev om Nordic Green Energy
    Sämsta Elleverantören jag haft avtal med. Sagt upp avtalet och ser inte någon anledning att någonsin komma tillbaka. Usel service och framför allt så har få av fakturorna kommit rätt vilket lett till att det första vi sett av fakturan är påminnelsen! Kass. Välj inte detta bolag. Läs mer
    2018-02-21 Nordic Green Energy svarar anders c
    Hej Anders,

Det verkar som att det mesta har gått fel här, vilket vi verkligen beklagar. Låt mig förklara processen så du kanske ser var det kan ha brustit. Fakturor från oss skickas antingen som e-faktura direkt till kundens bank, som e-postfaktura till angiven mail eller som pappersfaktura. Företagsnamnet på fakturan är Switch Nordic Green.

De fel vi kan tänka oss är att fakturan hamnat i skräppostmappen eller att brevet inte kommit fram med brevbäraren. Du får gärna ringa mig på 070 086 40 19 och berätta vad som hänt så vi kan åtgärda felet och kompensera dig. Är det så att du fick en påminnelseavgift utan att ha fått fakturan från början tar vi självklart bort den.

Med vänlig hälsning,
    Caroline Ryding-Berg, Privatkundschef, Nordic Green Energy
  • 2017-10-12

lennart Z skrev om Nordic Green Energy
    Nordic green electric. Uselt elbolag med dålig service.
    När Kundkraft handlade av rubr bolag insåg jag inte att det var en gammal bekant lurendrejare med nytt namn. Tidigare Kraft och Kultur. Med medarbetare inblandade som var på eller över gränsen till lagen och med massor av besvikna kunder varav jag var en.
    De fakturerade med e-mail vilket ofta ger problem. Jag försökte byta till e-faktura och använde den adressen de uppgav på sin hemsida.
    Det gick inte. Banken accepterade inte företaget. (Gamla synder?)
    I augusti får jag så en kravfaktura. Jag hade inte fått någon faktura. De påstod att de skickat den. Vid kontroll visade sig att det fanns en faktura till jag inte fått. Har aldrig haft den minsta anmärkning på mina ekonomiska förehavanden.
    Kontaktade kundtjänst. En dam meddelade snorkigt att jag hade gjort av med fakturan. Någon annan förklaring fanns inte.
    Nu är det så att jag är utbildad lärare i dataanvändning med säkerhet som inriktning.Just mailkonton är särskilt utsatta för intrång. Själv har jag haft det två gånger som jag vet om och förmodligen ett antal gånger som jag inte sett.
    Damen ifråga är inte rätt informerad och hennes vassa tillrättavisande ton onödig. Kundservice som en gammal kommunistrepublik.
    Hon lovade att ansluta mig till e-faktura. Det är fortfarande efter en månad inte gjort.
    Jag fick papperskopia på de saknade fakturorna och betalade samma dag.
    Därefter mailade jag och ville veta att pengarna kommit fram, ärendet avslutats och även kravföretaget fått veta.
    Nordic green svarade inte.
    Jag mailade samma fråga igen . Inget svar.
    Jag mailade samma fråga igen .
    Inget svar.
    Nu har jag inte fått någon faktura för oktober vilket jag borde fått.
    Har mailat och frågat efter den. Inget svar.
    Jag byter elbolag. Får nu veta att det kostar 500 kronor i avgift. Det är det värt för att slippa Nordic green.

Betyg för detta elbolag är någonstans i källaren.
    Lennart Läs mer
    2017-10-13 Nordic Green Energy svarar lennart Z
    Hej Lennart,

Såhär bekräftar vi ingånget elavtal med Kundkraft-kunder
    1. Alla kunder får ett bekräftelsebrev från oss där vi bekräftar vilket elavtal du som Kundkraft-kund kommer att ha under det kommande året.
    2. I bekräftelsebrevet framgår också hur vi kommer fakturera dig. Om vi fakturerar via e-post skriver vi till vilken e-postadress vi kommer sända e-postfakturan. Där ber vi dig också att återkomma till oss om det är så att e-postadressen inte stämmer.

Såhär fungerar vår faktureringsrutin
    1. Elfakturan sänds till dig i början av varje månad. Vi har upplevt att e-postfakturan dessvärre av och till hamnar i skräpposten, vilket vi i så fall informerar om när kund hör av sig angående utebliven faktura.
    2. Uteblir betalning av faktura sänder vi ut en påminnelse genom Visma.

Såhär gör du för att få e-faktura
    Alternativ 1:
    Du meddelar oss att du vill få e-faktura samt vilken bank du har.
    Alternativ 2:
    Du går in via din Internetbank och anmäler att du önskar få e-faktura från oss. Du behöver då uppge vårt juridiska namn Switch Nordic Green AB.

-Nordic Green Energy har högsta kreditbetyg hos UC.
    -Nordic Green Energy är ett transparent elbolag som inte lurar in kunder i dyra och krångliga elavtal.
    -Nordic Green Energy följer alla lagar och regler. Och naturligtvis gäller det också våra medarbetare!
    -Vi som jobbar här är oerhört stolta över att Nordic Green Energy arbetar för en hållbar framtid.

På info@nordicgreen.se svarar vi alltid.

Caroline Ryding-Berg
    Chef Privatkund Nordic Green Energy
    2017-10-17 lennart Z svarar Nordic Green Energy
    Fakturorna de påstod sig ha skickat fanns inte i min e-post. När jag begärde kopior fick jag dem som papperskopia. Fyra gånger försökte jag sedan få kontakt med kundtjänst och de svarade inte. Det Caroline påstår att ni alltid svarar är således inte sant. Nedan skickade och obesvarade mail.
    Utdrag av e-postkontot nedan.
    1. 09/13 kl 15.35 till Johanna.h Nordic green
    2. 09/14 kl 11.34 till Johanna.h Nordic green
    3. 09/14 kl 15.56 till Info Nordic green
    4. 10/11 kl 17.00 till info Nordic green

Vad gäller anslutningen till e-faktura fick jag besked av Johanna 09/12 att hon skulle anmäla mig till efaktura eftersom min bank inte accepterade Nordic green. Det är fortfarande inte gjort. Nu behövs det inte.
    Fakturan för oktober har jag inte fått än. Och ag har noga kontrollerat e-posten. Jag har efterlyst den hos er sk kundtjänst som givervis inte svarat.

Och jag är inte ensam. Annkristin skrev 170701 om precis samma sak. Fakturor som inte kommit. Det finns fler liknande insaändare.
    Nordic påstår att man har god kundkontakt. Enligt oberoende site Elskling har man plats 120 bland svenska elleverantörer. Det finns således sämre. Men de är inte många.

Allt strul ovan räcker och blir över . Jag vill inte ha Nordic green som elleverantör.

Ni får gärna vara stolta men var gärna seriösa också.

Har fått reda på att det kostar ca 500kr att bli av med er. Det är billigt för att slippa allt strul. Fakturerar ni så glöm inte skicka fakturan.
    2017-10-17 Nordic Green Energy svarar lennart Z
    Hej Lennart,
    I vårt kundsystem framgår att vi har besvarat ditt mail den 11 september, två mail 13 september, ett mail 14 september och ett den 12 oktober. Jag sänder gärna över ett utdrag där detta framgår.

Liksom vi bekräftade i mail den 13 september så kommer fakturan i oktober till din internetbank enligt ditt tidigare önskemål.

Enligt lag är vi skyldiga att leverera el till dig, så länge du inte har tecknat elavtal med någon annan elleverantör. Om du önskar bryta elavtalet med oss rekommenderar jag därför dig att teckna elavtal med annan aktör.

Om du behöver ytterligare hjälp får du gärna kontakta mig.
    Caroline Ryding-Berg

Tel. 070 086 40 19
    E-post. caroline.rydingberg@nordicgreen.se
    Läs mer genom att expandera tråden +

Verifierad kundrelation
    Åse W skrev om Nordic Green Energy
    Hann aldrig börja med dem då jag flyttade och fick landskrona energi istället. Läs mer
    2017-10-13 Nordic Green Energy svarar Åse W
    Hej Åse! Du är varmt välkommen tillbaka när som.
    Vänligen, Caroline Nordic Green Energy

Verifierad kundrelation
    Ingegerd W skrev om Nordic Green Energy
    Har blivit vänligt bemött .Endast el-leveranser, inga problem vid kontakt med företaget. Läs mer
    2017-10-13 Nordic Green Energy svarar Ingegerd W
    Hej Ingegerd,
    Vad kul att höra att du blivit väl bemött hos oss.

Bo N skrev om Nordic Green Energy
    Bra och fungerande. Ringde själva upp för att ställa följdfråga. Läs mer
    2017-10-13 Nordic Green Energy svarar Bo N
    Hej Bo! Tack för ditt fina omdöme om oss.
    Vänligen, Caroline Nordic Green Energy

Rödjer S skrev om Nordic Green Energy
    Jag har alldeles nyss tecknat elavtal med er via Kundkraft. Tidigare hade min man ett elavtal hos er, då han avled i juli behövde jag få eget avtal. Det var helt naturligt för mig att fortsätta hos er.
    Jag hoppas förstås att jag ska bli nöjd även i fortsättningen.
    Med vänlig hälsning Birgitta Rödjer Läs mer
    2017-10-13 Nordic Green Energy svarar Rödjer S
    Hej! Vad glada vi blir att du väljer att fortsätta vara kund hos oss och tack för det fina betyget. Vi ska göra allt vi kan för att du ska förbli nöjd i fortsättningen också.
  • 2017-08-29

Eide H skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Jag har mycket kort erfarenhet av Nordic Green Energy. Ny kund.

Har blivit vänligt bemött de få gånger jag kontaktat dem. Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Eide H
    Hej Eide,

Vi önskar dig varmt välkommen till oss och hoppas att du ska fortsätta vara nöjd med vår kundservice.

Tack för fint betyg!

• 2017-08-27

Berit H skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Förlängning av elavtal. Trevligt bemötande och ömsesidigt bra avtal Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Berit H
    Hej Berit,

Det gläder oss att du har valt att förlänga med oss och att du är nöjd med vår service.

Tack för ditt omdöme!

• 2017-08-27

Anders H skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Förlängning av elavtal. Trevligt bemötande och ömsesidigt bra avtal Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Anders H
    Hej Anders,

Vad roligt att du ville förlänga med oss och att du är nöjd med vår kundservice.

Tack för gott betyg!

Bengt-olov E skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Jag upplever företaget på ett positivt sätt.
    Enkla fakturor.Att ur miljösynpunkt välja Nordic Green Energy
    känns tryggt. Att prisbilden är positiv gör att det i alla
    lägen känns bra. Jag har rekommenderat Nordic Green Energy
    till mina vänner Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Bengt-olov E
    Hej Bengt-olov,

Tack för dina fina ord, det uppskattas och gläder oss att få höra.

Ha det gott!

Inga-lill S skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    All vänlighet och hjälp med att överföra mitt namn vid vårt konto, då jag har mist min käre mans bortgång. Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Inga-lill S
    Tack Inga-lill för fint betyg!

Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Gudrun W skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Jag hade glömt att uppge min nya e-postadress och gjorde det nu. Blev mycket vänligt bemött. Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Gudrun W
    Hej Gudrun,

Tack för ditt goda betyg!

Du är alltid välkommen att kontakta oss om vi kan vara behjälpliga med något.

• Anna H

2017-08-25

Anna H skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Mycket hjälpsamma i samband med flytt. Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Anna H
    Hej Anna,

Vad roligt att höra. Det gläder oss!

Tack för din fina feedback.

Johanna, Nordic Green

Stina R skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Har varit kund hos Nordic Green i flera år och känner mig nöjd.
    Hade nyligen tel.kontakt med dem för att förnya avtalet, som
    bands på tre år med fast pris.

För mig är det livsviktigt med grön energi. Är helt emot kol och
    kärnkraft. Jag lyckas hålla en väldig låg energiförbrukning, vilket
    är viktigt för mig för att vårt stackars klot ska överleva och ur
    "privat" synpunkt är det bra eftersom min pension är väldigt låg.

Det blev en stor extra bonus med den här enkäten eftersom den
    bidrar till barncancerfonden!! Läs mer
    2017-08-31 Nordic Green Energy svarar Stina R
    Hej Stina,

Tack för ditt fina betyg.

Vi är glada för att du är med och bidrar till en hållbar energiproduktion.

Vår vision är en värld där varje kilowattimme betyder en bättre framtid –
    för människa och miljö.

Mats L skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Bra konkurrenskraftiga elpriser, bra kundbemötande. Läs mer
    2017-08-30 Nordic Green Energy svarar Mats L
    Hej Mats,

Vad roligt att du är nöjd med oss.

Tack för fint betyg!

Dan M skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Bytt till dessa för mindre än 1 år sedan. Endast kontakt via nätet. Läs mer
    2017-08-30 Nordic Green Energy svarar Dan M
    Hej Dan,

Tack för ditt fina betyg.
    Vi hoppas att du ska fortsätta vara nöjd med oss.

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

Karin M skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Vi är nöjda med Nordic Green som vi haft i flera år. Nu flyttar vi och har ett abonnemang med Nacka Energi tills vidare. Men det säger inte att vi inte tar kontakt med er igen någon gång igen i framtiden. Just nu har vi ingen ork att hålla på att ändra något. Läs mer
    2017-08-24 Nordic Green Energy svarar Karin M
    Hej Karin,
    Vad kul att ni har varit nöjda med oss under flera år. Ni är varmt välkomna tillbaka när som.
    Hoppas ni trivs bra på er nya adress.
    Caroline, Nordic Green Energy

Anna K skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Trevligt bemötande men ni hade inte riktigt koll på mitt avtal, fick jag ha själv. Läs mer
    2017-08-24 Nordic Green Energy svarar Anna K
    Hej Anna,
    Tack för ditt svar. Vi tar till oss av det för att jobba på att bli ännu bättre.
    Ha en bra dag.
    Caroline, Nordic Green Energy
  • 2017-07-13

Steen B skrev om Nordic Green Energy
    Hej. Fick snabbt svar av Malin på Nordic Green angående en påminnelse och avgiften togs bort direkt. Bra hantering och god kundvård. Läs mer
    2017-07-13 Nordic Green Energy svarar Steen B
    Hej Steen,
    Vad kul att höra, det ska jag hälsa Malin. Tack så mycket för fint omdöme.
  • 2017-07-10

Birgitte S skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Nytt elavtal som jag är nöjd med Läs mer
    2017-07-10 Nordic Green Energy svarar Birgitte S
    Hej Birigtte,

Tack för ditt fina omdömme och det glädjer oss att höra att du är nöjd.

Trevlig sommar!

Malin, Nordic Green Energy
  • Damien S

2017-07-05

Damien S skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Jag har varit kund ett par år nu och inte haft några problem tills nu. Bra bemötande och jag trodde att allt skulle gå bra när jag skulle flytta till en annan lägenhet.... men icke. Skrev ett mail och berättade det som hände men inget svar...dåligt tycker jag. Läs mer
    2017-07-07 Nordic Green Energy svarar Damien S
    Hej Damien,
    Hör gärna av dig till mig på caroline.rydingberg@nordicgreen.se så kan vi se vad som har hänt och jag kan hjälpa dig vidare.
    Vänlig hälsning
    Caroline, Chef Privatkund Nordic Green Energy
  • 2017-07-05

Dammika B skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Bra kundservice bra lätt att kontakta Läs mer
    2017-07-06 Nordic Green Energy svarar Dammika B
    Hej Dammika,

Tack för ditt omdöme. Det gläder oss att höra!

Vänligen

Arenavägen 41, 121 77 Johanneshov