Nordic Green Energy
Vi är Sveriges mest erfarna elbolag med 100% förnybar el. Sedan 2000 har vi sålt el från förnybara energikällor och vårt mål är att varje svenskt hushåll endast ska använda just förnybar el. Energin kommer från sol, vind och vatten - resurser som inte förbrukas utan reproduceras hela tiden. Dessutom kostar förnybar el inte mer än annan el, vi håller samma priser som andra svenska elbolag.
Att byta till förnybar el är en investering för både dig och miljön. Teckna ditt förnybara elavtal idag på www.nordicgreen.se.
Att byta till förnybar el är en investering för både dig och miljön. Teckna ditt förnybara elavtal idag på www.nordicgreen.se.
Utmärkelser
626 omdömen om Nordic Green Energy
Sedan starten hos Reco 2016
-
skrev om Nordic Green Energy
Kunniga och trevliga! Rekommenderas, allt funkar klockrent
-
skrev om Nordic Green Energy
Väldigt långa köer tills man kommer fram
-
skrev om Nordic Green Energy
Långa väntetider i telefon bra bemötande dock har autogiro men får ändå räkning i Kivra
Hej Conny! Tack för ditt omdöme. Jag beklagar att du fått vänta. På grund av situationen på elmarknaden har vi ett högt tryck på kundservice. Betalningen enligt din faktura dras via autogiro varje månad. Fakturan som skickas till Kivra är bara en specifikation på din månadskostnad. Vänliga hälsningar Nora / Nordic Green Energy
Nordic Green Energy -
skrev om Nordic Green Energy
Min fru hade er innan hon dog. Jag har fortsatt i hennes spår.
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra bemötande och trevlig personal som hjälpt mig med allt jag behövt. Ett företag jag verkligen kommer att anlita igen i framtiden. Deras elavtal hade jag i ett år.
-
skrev om Nordic Green Energy
Det som drar ner betyget är den långa väntetiden på telefon. Annars funkar det bra.
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra bemötande,fortsatt leverans tills vidare.
-
skrev om Nordic Green Energy
Fungerade utmärkt. Aldrig några problem
-
skrev om Nordic Green Energy
Väldigt trevligt personal men vänte tid var mer än 1 timme.
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra och vänligt bemötande. Inget krångel. Rekommenderas
-
skrev om Nordic Green Energy
Ett bra . bemötande vid telefonkontakt
-
skrev om Nordic Green Energy
Kjempe fornøyd med avtalen og kundebehandlinger som jeg fikk.
-
skrev om Nordic Green Energy
Jag är jätte nöjd med bemötande av Nordic Green Energy.
-
skrev om Nordic Green Energy
Snabbt svar och trevligt bemötande.
-
skrev om Nordic Green Energy
Det är bra. Ja det var ju el jag köpte o det är bra
-
skrev om Nordic Green Energy
Ett bra samarbete förväntar jag mig
-
skrev om Nordic Green Energy
Varning ⚠️ Har via El.se jämfört elavtal med fast pris. Blivit uppringd och fått skriftlig offert på fast pris. Sedan blivit lurad att signera ett avtal som Nordic Green Energy benämner som fast pris, men som i själva verket är ett rörligt avtal till stor del. Den del som Nordic Green Energy anser är ett fast pris faktureras inte med det pris som avtalats. I mitt fall har jag avtalat om 71,5 öre/kWh, men de fakturerar 110 kr/kWh. Fakturan är så otydligt att det är helt omomöjlig att förstå hur Nordic Green Energy har räknat ut kostnaden.
Tillägg 3/1-23
Så här har ni skrivit er offert till mig:
Hej Lena,
Tack för ett mycket trevligt samtal innan, här kommer den offert som jag lovade samt en presentation av företaget.
Här nedan kommer priser från 1-5 år, detta med start i November 2022:
1 år 73 öre/kWh
2 år 73 öre/kWh
3 år 65 öre/kWh
4 år 62 öre/kWh
5 år 61 öre/kWh
För elcertifikat, balanskostnad och profilkostnad tillkommer även 3,5 öre kWh samt en månadskostnad på 40 SEK.
Utifrån er offert, bundet på 5 år, hur mycket fakturerar ni för 1878,78 kWh som är förbrukat under november?
Svaret är 2382,95 kr exkl moms. Ni fakturerar alltså 127 öre/kwh, men offererar 61 öre. Vad är förklaringen till det?
(Vänligen hänvisa inte till er kundservice, då de inte är till någon hjälp.)Hej Lena, Tack för din kommentar. Om du har ett elavtal med fast pris så betalar du den kostnaden varje månad. Är du företagskund? Vi har en företagsprodukt som heter "Fastpris med profileffekt". Då betalar du ett fast pris för en säkrad del och ett rörligt pris för resterande del. Jag skulle rekommendera dig att kontakta kundservice@nordicgreen.se för att få klarhet i din faktura och ditt elavtal med oss. Vänliga hälsningar Matilda / Nordic Green Energy
Nordic Green Energy -
skrev om Nordic Green Energy
Ni är väldig bra El bolag !
Billig och bra ! -
skrev om Nordic Green Energy
Gillar appen som är lätt att hitta i och förstå.
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra bemött
Mina är bra i nuläget
Jag har haft elen hos er ett år det har varit bra -
skrev om Nordic Green Energy
Jag behövde hjälp omgående, och fick der också.
-
skrev om Nordic Green Energy
Funkar utan några problem var det bästa priset just då
-
skrev om Nordic Green Energy
Trevligt bemötande och snabb hantering. Bra och utförlig information samt bekräftelse på ändring av avtal.
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra bemött. Tyvärr lite svårt med IT på gamla dar. Har nu gått till autogiro för betalning av el.
-
skrev om Nordic Green Energy
mycket trevligt bemötande när vi ringde till er angående förnyat avtal. fick svar på de frågor vi hade
-
skrev om Nordic Green Energy
Var nöjd med företaget tills jag i Augusti glömde betala räkningen. Jag fick Mail från Visma att jag hade meddelande i Kivra så heter företaget som jag får lön ifrån där jag jobbar sporadiskt. Jag kontrollerade aldrig vad det var för jag visste att jag inte jobbat den månaden. När jag går in i Kivra långt senare upptäcker jag att det är ett inkassobolag som höjt min räkning från 68kr till 308kr. Jag hade inte fått någon påminnnelse från Nordic gren utan de har bara skickat mina uppgifter till inkasso. Och de skickar bara meddelanden i Kivra. Så f det orförandeposten tänker jag inte förlänga mitt abonnemang hos Nordic Green som går ut den 1 januari 2023
Hej Catharina! Tack för ditt omdöme. Vi samarbetar med Visma och de skickar alla påminnelser på våra fakturor (även till de kunder som betalar fakturor via Kivra). Om en faktura lämnas obetald i påminnelseskedet får man ett inkassokrav efter en tid. Eftersom det här har gått så långt så att ärendet skickats till Inkasso, skulle jag rekommendera dig att skriva ner händelseförloppet i ett mejl till kundombudsmannen@nordicgreen.se. Jag beklagar om du är missnöjd men hoppas såklart att du förlänger ditt elavtal hos oss. Vänliga hälsningar Lena / Nordic Green Energy
Nordic Green Energy -
skrev om Nordic Green Energy
Än så länge har ni skött er bra.
Ert mötande var i toppklass -
skrev om Nordic Green Energy
Namnbyte
Jag förväntade mig, att det skulle vara ok åtminstone dagen efter eftersom den jag pratade med sa att det var ändrat !!
Trevlig kille absolut, men när det inte blir som de säger så….
Lite irriterad -
skrev om Nordic Green Energy
Super nöjd med att ha haft er som elleverantör. Har varit billigt o bra. Mycket lätt att komma i kontakt med er och jag har alltid blivit proffsigt bemött. Ni har alltid velat hjälpa till! Bara positiva ord att säga!
-
skrev om Nordic Green Energy
väntat i2 h på att komma fram till kundtjänst för att få tillbaka MINA pengar trots att deta skulle ske ajtomatiskt eftter en tidigare kontakt med dom.
Hej Simon! Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du fått vänta så länge. Är ärendet löst nu? Vi har haft ett ovanligt högt tryck på Kundservice de senaste månaderna och telefonköerna har varit längre än normalt. Vi har stärkt teamet och är snart tillbaka på vanliga kötider igen. Vänliga hälsningar, Nora / Nordic Green Energy
Nordic Green Energy -
skrev om Nordic Green Energy
Bedrövlig ”pausmusik” under väntan i telefonkön!
Låång väntan i tel kön!
Telefonsvararen erbjuder uppringning innan dagens slut, vilket ej gjordes, blev uppringd 3 dagar senare!
Mitt ärende: byte från rörligt elpris till timpris. Blev hänvisad att flera gånger ringa min nätleverantör för detta!
Inget skriftligt meddelande om datum för bytet! Vilket är av stor betydelse för mig som kund!Hej! Tack för ditt omdöme. Jag beklagar detta. Vi har haft ett ovanligt högt tryck på Kundservice den senaste tiden. Om du fortfarande inte fått svar, rekommenderar dig att skriva ett mejl med din fråga och dina uppgifter till kundservice@nordicgreen.se. Det brukar gå relativt snabbt att byta till timmätning. Dock behöver din nätägare kontrollera att du har en korrekt timmätare i hemmet, detta ska ske inom 3 månader efter att du gjort en begäran. Jag önskar dig en fortsatt fin dag och att ditt timprisavtal snart är igång. Vänliga hälsningar, Nora / Nordic Green Energy
Nordic Green Energy -
skrev om Nordic Green Energy
Vänligt men eftersom jag väntat i 1 Tim och 35 min och tvingats höra på förfärlig musik var jag ganska okoncentrerad när jag kom fram
Fick inte framfört hela mitt ärende. Ringde imorse kl 8.10 och då sa telefonsvararen att ni var på kurs och uppgav lunchtidenHej! Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du fått vänta så länge. Vi har haft ett ovanligt högt tryck på Kundservice de senaste månaderna och telefonköerna har varit längre än normalt. Vi har stärkt teamet och är snart tillbaka på vanliga kötider igen. Har du fått hjälp med ditt ärende? Annars rekommenderar jag att mejla kundservice@nordicgreen.se. Vänliga hälsningar, Nora / Nordic Green Energy
Nordic Green Energy -
skrev om Nordic Green Energy
Trevligt bemött och fick svar på mina frågor
-
skrev om Nordic Green Energy
Fick ett trevligt och snabbt svar på mina frågor. Den som svarade visste exakt vad som gäller och vad jag ska göra.
-
skrev om Nordic Green Energy
Blev trevligt och korrekt bemött, trodde att jag skulle få vänta länge i telefonkö men det gick fort
-
skrev om Nordic Green Energy
Man kan lita på.Har inte haft någon problem med.Bra bemötande.
-
skrev om Nordic Green Energy
Väl bemött o fick hjälp med mitt problem
-
skrev om Nordic Green Energy
ingen komentatr då jag ej haft någon kontakt
-
skrev om Nordic Green Energy
Jag har blivit bra bemött ni levde upp till mina förväntningar jag är nöjd
-
skrev om Nordic Green Energy
Har inte haft så mycket kontakt med NG men de få gånger har det alltid varit trevligt och kompetent bemötande.
mvh Elisabeth -
skrev om Nordic Green Energy
Har köpt el! Allt har fungerat väl.
Har inga övriga kommentarer. Det har väl egentligen bara varit som det borde vara. -
skrev om Nordic Green Energy
Utmärkt bemötande och hållit det ni har lovat. Synd att elavtalet gäller bara 1 år.
-
skrev om Nordic Green Energy
Högt kundfokuserat. Snabb respons vid kontakt
-
skrev om Nordic Green Energy
Vill gärna fortsätta hos Er men ni nobbar mig som kund p.g.a. Energi läget vilket är mycket tråkigt.
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra service anagerande anställda. Inga låga vänte tider på telefon köer. Snabb och smidigt. Hjälpsamma och sitter med kunskaper och låga priser på el.
-
skrev om Nordic Green Energy
Min upplevde var att jag som kund kände mig uppskattad och priset för elleveranser var billig ock korrekt utifrån det jag förbrukade.
-
skrev om Nordic Green Energy
Billig och låst el året ut det får gärna fortsätta med samma pris!!!
-
skrev om Nordic Green Energy
Leverans och fakturor via Kundkraft har fungerat utan krångel
-
skrev om Nordic Green Energy
Bra bemött. I övrigt inga synpunkter. Fick avtal genom kundkraft.
-
skrev om Nordic Green Energy
Fantastiskt bra gensvar av hen som svarade i kundtjänst