Nordic Green Energy

Vi är Sveriges mest erfarna elbolag med 100% förnybar el. Sedan 2000 har vi sålt el från förnybara energikällor och vårt mål är att varje svenskt hushåll endast ska använda just förnybar el. Energin kommer från sol, vind och vatten - resurser som inte förbrukas utan reproduceras hela tiden. Dessutom kostar förnybar el inte mer än annan el, vi håller samma priser som andra svenska elbolag.

Att byta till förnybar el är en investering för både dig och miljön. Teckna ditt förnybara elavtal idag på www.nordicgreen.se.

Läs vad 468 kunder tycker om Nordic Green Energy 2

• Christian N
    2022-01-19 Spontant omdöme
    Vilka skojare, telefonförsäljning med "Vi kommer ändra ditt avtal till fast pris om 3 månader"
    När man svarar att man inte är intresserad så säger de att man missförstått. Bryter mot flera punkter av konsumentverkets regler för telefonförsäljning.
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött och jag vill fortsätta med er som elleverantör.
    2021-12-30 Spontant omdöme
    Varning! Jag har blivit uppringd några gånger angående byte av elavtal som saluförs som om det inte är något byte. Fult! Nu blev min son lurad att byta utan att han visste vad han gjorde. Flera andra säger samma sak på företagets FB-sida. Ett citat är ”ett riktigt skitföretag” och jag kan inte göra annat än att hålla med!
    2021-12-18 Insamlad av företaget
    Elförbrukningskontrakt.
    Har blivit mycket väl informerad när jag ringt och bett om information.
    Hej Gerd, Tack för ditt omdöme. Vad kul att höra att du är nöjd. Vänliga hälsningar, Nora/Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Bra bemött av kundservice. Kunnig personal
    Hej Peter! Tack för ditt omdöme. Vad kul att höra. Vänliga hälsningar, Nora/Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Dåligt avtal. Har avslutat det
    Hej Mona, Tack för din kommentar. Vad tråkigt att du avslutat ditt avtal. Vi hoppas kunna hitta en bra lösning för dig i framtiden istället. Vänliga hälsningar, Nora/Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Bra priser, en klimatvänlig produkt, bra bemötande vid kontakt med företaget.
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Tyvärr mycket långa svarstider!
    Hej Ann-Mari, Tack för din kommentar. Vi har dessvärre haft långa svarstider under hösten men är äntligen tillbaka på en vanlig nivå. Hoppas att du fått den hjälp från Kundservice som du önskat. Vänliga hälsningar, Nora/Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Skriv fakturor som går att begripa!
    Hej Lennart, Tack för ditt omdöme. Vi tar tacksamt emot din feedback för att göra våra fakturor tydligare. Du får gärna skriva ner vad som kan upplevas otydligt eller annan feedback här: https://www.nordicgreen.se/kundservice/kontaktformular/ Vänliga hälsningar, Nora/Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Jag missade en betalning eftersom det är svårt komma ihåg när fakturan kommer via mail. Ni kunde enkelt skickat en påminnelse via mail, istället valde ni ett inkassoföretag. Lågt.
    Jättenöjd med er.
    Fina och glada ni är i Nordic Green..
    Hej Riaad! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd med bemötandet från oss. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Bättre och mer flexibla avtal. Omförhandlings rätt på fasta avtal som andra har.
    Hej Johan! Tack för din kommentar. Vad bra att du är nöjd med ditt nya avtal. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    bra service väldig nöjd och all tänkbar hjälp viod behov
    Hej Carina! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Bra bemött och trevliga telefon kundtjänst
    Har abonnemang av er
    Hej Håkan! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Jättebra, men nu har jag sålt den fastigheten
    Hej Tage! Tack för din kommentar. Vi hoppas såklart att du tar med dig elavtalet när du flyttar. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande i telefonsamtal.
    Hej Pia! Tack för din kommentar. Jag ska hälsa kollegorna på Kundservice. :) Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    Bra service.
    Bra med femårigt elavtal som jag tecknade.
    Hej Per! Tack för din kommentar. Vad bra att du fick ett tryggt och bra avtal. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    Helt nöjd
    Tecken hhhhhhhhhhhhhhh
    Hej Dag! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-05 Insamlad av företaget
    Blev trevligt bemött o fock bra avtal...
    Hej Ingrid! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd och fick ett bra avtal. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-05 Insamlad av företaget
    Ett vänligt bemötande och hyfsat pris
    Hej Monika! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-04 Insamlad av företaget
    Har aldrig haft problem med dem. Har alltid fått bra hjälp. Jag har elavtal med dem
    Hej Karin! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och klara besked.
    Hej Jean! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Förmodligen en nyanställd då han gick och frågade ngn annan ett antal gånger.
    Jag blev osäker på om han uppfattade mitt ärende.
    Hej Ulf! Tack för din kommentar. Så kan det vara när någon är ny på jobbet. Fick du den hjälp du behövde?Annars rekommenderar jag dig att kontakta Kundservice via mejl, info@nordicgreen.se. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Tidvis svårt att få kontakt. Men vid kontakt helt okey
    Hej Margaretha! Tack för din kommentar. Vi har varit underbemannade på Kundservice under en period men är äntligen tillbaka på normala svarstider igen. Hoppas du har fått den hjälp du behöver. Vänliga hälsningar, Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Tycker att det är för ……. att jag ska bli straffad med en påminnelse att inte ha betalt min faktura i tid då det är Post Nord som har strulat med försändelsen av fakturan.
    Därför har jag sagt upp avtalet som går ut sista april 22.
    Jag har ingått nytt avtal med Kraftringen i stället som skickar ut fakturan 14 dagar innan.
    Tack för mig
    Olof
    Hej Olof! Tack för din kommentar. Vad tråkigt att du inte förlängt ditt avtal. Vi tackar för feedback och tar det med oss. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Som alltid väldigt vänliga och hjälpsamma på alla sätt.
    Fick hjälp direkt då jag var osäker på hur länge mitt avtal gällde.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Funkar tyvärrinte riktigt med mitt auto giroVäntsr på att det ska komma igång 😄
    Hej Elisabeth! Tack för din kommentar. Du kan själv göra en autogiroanmälan på https://minasidor.nordicgreen.se/. Om du har fortsatta frågor går det bra att mejla info@nordicgreen.se eller ringa 08-20 51 00. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    +++++ super nöjd än så länge!!
    Hej Stefan! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
  • Riitta-liisa D
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Allt Fingerabdrücke bra. Jag fick Information im Hut ni skickar El-fakturan i framtiden.
    Hej Riitta-Liisa! Tack för din kommentar. Vad kul att du är nöjd. Ha en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar Nora/Kundservice Nordic Green Energy
    2021-10-27 Spontant omdöme
    Skamlösa säljmetoder!
    Blev uppringd av telefonförsäljare från detta företag. Uppenbarligen ingår det fortfarande i säljmetoden att luras och vilseleda. Säljaren pratade om "uppdatering av nätet" och Ellevio, vilket är helt irrelevant i sammanhanget när det gäller avtal för elhandel. Jämför med äldre omdömen sedan fler år tillbaka här på Reco där samma metoder kritiserats gång på gång och företaget lovat att bättra sig.
    Nåväl, säljaren erbjöd ett avtal med fastpris för ett år. Meddelade att jag inte var intresserad. Säljaren gav sig inte, tjatade vidare. Fick med ökande irritation avböja ett flertal gånger innan han gav upp och lade på.
    Fick då ett sms med avtal för signering skickat på sms. Ett avtal (där kunden dessutom var en annan än mig) och fast pris för fem år. Att binda upp sig på fastpris i fem år med nuvarande höga elpriser är ett skamlöst förslag.
    En god affärsuppgörelse innebär att båda säljare och köpare är överens, välinformerade, nöjda och drar gemensam nytta av uppgörelsen. Ni kanske kan hälsa era säljare det, istället för att försöka tvinga på folk dåliga elavtal med tjat och vilseledning.
    Hej Daniel, Tack för ditt meddelande. Jag kan inte annat än beklaga det bemötande du fick via telefon.Vi har regler och restriktioner för hur våra säljbolag får uttrycka sig och det du beskriver är absolut inte tillåtet. Jag kommer att ta vidare din kommentar till vår Kundombudsman. Jag önskar dig en fortsatt fin dag. Vänliga hälsningar, Matilda/Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2021-08-05 Spontant omdöme
    Riktigt luriga försäljare som ringer på dörren och får det att framstå som att de samarbetar med ens hyresvärd eller på annat sätt är ansvariga för elen i området. Försäljaren tog telefonen ur min hand och höll på att signera avtal åt mig. Fick rycka tillbaka telefonen och säga att jag inte signerar avtal i dörren på det här viset. Varför i hela friden skulle jag vilja bli kund hos er??
    Hej Ami, tack för ditt omdöme! Jag beklagar bemötande du fick av säljaren. Självklart ska säljaren inte försöka luras eller signera avtalet åt dig. Vi önskar ta detta vidare med berörd säljare och behöver därför lite mer information. Återkom gärna till oss på kundombudsmannen@nordicgreen.se så ska vi kika på detta omgående. Önskar dig en trevlig helg! Med vänlig hälsning, Sofia Nordic Green Energy
  • Henning Olof K
    2021-07-27 Spontant omdöme
    Tyvärr en riktigt kass tjänst och mer än tvivelaktiga försäljningsmetoder.

Ringde och sade (som någon annan skrivit) ”vi gör uppdateringar i ditt område”. Under samtalet visade det sig att det gällde ett nytt avtal med 60 månaders (!) bindningstid på 58 öre/kWh vilket vida överskrider marknadsvärdet (idag). Utöver det en månadsavgift om 39 kr.

Efter att ha kikat genom recensionerna med ett tränat öga (jag jobbar med telefonen som försäljningsverktyg) ser det ut som att varje säljare godtyckligt kan sälja på egna premisser och efter eget tycke. Skulle inte förvåna mig alls om de regelbundet skriver långt dyrare avtal med vilsna.

Håll replängds avstång och signera för bövelen ingenting med de här skojarna.
    Hej Henning, tack för ditt omdöme! Vi erbjuder både längre och kortar elavtal och försöker alltid ha ett så fördelaktigt pris som möjligt. Långa avtal brukar bara uppskattade eftersom man får behålla sitt pris oavsett om priserna sticker iväg, vilket vi sett har hänt bakåt i tiden. Sen är det absolut så att ett sådant avtal inte passar alla men då har vi som sagt andra alternativ.

Gällande försäljningstekniken så vidhåller jag att vi arbetar hårt med att säkertställa att våra säljare inte använder tvivelaktiga säljmetoder. Om du upplevera att säljaren du pratade med inte var tydlig eller att hen försökte lura dig så ber jag dig skriva till oss på kundombudsmannen@nordicgreen.se så att vi kan få mer information om just ditt samtal och säljaren du pratade med.
    Önskar dig en trevlig eftermiddag! Med vänlig hälsning, Sofia
  • GISELA B
    2021-06-17 Spontant omdöme
    Försökte sälja ett elavtal och fast jag sa att jag skulle flytta, vi hade redan avtal, jag var inte intresserad av något nytt avtal sa hon "men jag säljer inget nytt" och sedan framgick att det ändå handlade om att sälja ett nytt elavtal. Det bedrägliga särskilt låg i att säja flera gånger att hon inte sålde ett nytt avtal utan pratade om nån "uppgradering" - men framgick sen att hon just ville sälja avtal. Hon pratade som om vi redan hade ett avtal och att jag fått ett nytt bättre pris. Pratade också om Ellevio som nätägare som om det var något som kunde ändras eller påverkas, också bedrägligt sätt att få en att säga ja och typ dras med. Väldigt fula metoder.
    Hej Gisela! Tack för din feedback. Det här samtalet verkar ha innehållit en hel del tvivelaktiga säljmetoder och jag kan inte annat än att be ursäkt. Som jag skrev tidigare så arbetar vi hårt med att kvalitetssäkra det jobbet som våra säljare gör och i ditt fall verkar det inte gått till på rätt sätt. Jag skulle uppskatta om du också skulle vilja skicka ett mail till kundombudsmannen@nordicgreen.se så att vi får möjlighet att följa upp detta med berörd säljare. Jag önskar dig en trevlig midsommar! Vänliga hälsningar, Sofia Nordic Green Energy
    2021-06-10 Spontant omdöme
    Försökte precis lura på mig ett elavtal på ett väldigt fult sätt via telefon. Gav intrycket av ett väldigt oärligt företag.
    Hej Philip! Vi lägger stort fokus på att kvalitetssäkra det arbetet som våra säljare gör. Jag skulle uppskatta om du skickar ett mail till kundombudsmannen@nordicgreen.se med mer information om samtalet så att vår säljansvariga kan ta detta vidare direkt. Jag önskar dig en trevlig midsommar! Vänliga hälsningar, Sofia Nordic Green Energy
    2021-05-24 Spontant omdöme
    Riktigt dåligt bemötande av deras såkallade säljare. Attityd av en översittare som pratade nonchalant utan att berätta vilka de var och efter bara en sekund frågade hur jag ville betala fakturan. Har aldrig sökt upp dem eller hört talas om dem. Ändå refererade de till min adress och vilken elanslutning jag har. Sämst!
    Hej David! Tack för din feedback. Jättetråkigt att höra att du uppfattade vår säljare på det sättet. Så ska det självklart inte kännas och det är något jag ska framföra till säljansvarig omgående. Önskar dig en trevlig dag och har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@nordicgreen.se. Vänliga hälsningar, Sofia Nordic Green Energy
  • STEFAN H
    2021-05-20 Spontant omdöme
    Har haft och kommer att fortsätta med Nordic Green Energy för vår förening. Väldigt bra bemötande och bra pris så vitt vi kan bedöma!
    Tack för fint betyg och för ert fortsatta förtroende, det gläder oss att vi får fortsätta leverera förnybar energi till er förening,.
    Bästa hälsningar!
    Mats Bengtsson
    2021-05-08 Insamlad av företaget
    Vi fick ett väldigt bra pris på vindkraft och bra bemötande och hjälp att välja.
    Tack för fint betyg, nöjet är på vår sida!
    Med vänlig hälsning
    Mats bengtsson
    2021-04-16 Insamlad av företaget
    Tydlig och bra kontakt med er säljare
    Tack , nöjet är på vår sida!
    Ni är varmt välkomna och vi ska göra allt för att ni ska trivas hos oss!
  • Kristoffer L
    2021-04-07 Spontant omdöme
    Blev uppringd precis efter jag flyttat in till ny lägenhet. Jag var lite stressad pga att jag satt i ett jobbmöte men tog samtalet i tron om det var en leverans. Försäljaren uppgav hastigt vart hon ringde ifrån, svårt att uppfatta då hon direkt började prata om hur jag var tvungen att välja hur jag ville att min faktura skulle hanteras. Då jag redan valt elbolag och leverantör trodde jag det var dessa som ringde. Så samtalet fortsatte med att hon ville att jag via samtalet skulle svara på juridiskt bindande frågor (hon uttryckte såklart inte det så). När jag bestämt sa att jag redan hade elleverantör sa hon att detta inte var valbart, vilket jag ifrågasatte.
    Hon var påstridig och hävdade sen att jag var tvungen att välja dem som elleverantör som att detta var det enda alternativet. Jag berättade att jag inte kommer att teckna några avtal via telefon utan hon får isåfall skicka över information. Besviket säger hon att hon ska skicka över ett sms med info och deras hemsida. Därefter får jag en sms från scrive om ett avtal att signera.
    Förstår detta som att Nordic Green Energy försöker lura till sig kunder genom falsk marknadsföring och direkta lögner. Förstår att personer kan gå in i fällan när de uppger att de är det enda alternativet. Uruselt agerande!
    Hej Kristoffer!

Tack för din feedback. Så här ska det inte gå till och vi är verkligen ledsna för det som hänt. Vi är ett seriöst elbolag och det sista vi vill är att lura till oss kunder. Kundnöjdhet är jätteviktigt för oss. Eftersom vi har nolltolerans mot den här typen av säljmetoder, kontakta gärna oss på info@nordicgreen.se.

2021-03-25 Spontant omdöme
    Rekommenderar starkt att man kör på detta! Talade med en jätte trevlig man vid namn Gustav Bratt som fick mig att känna en underbar känsla samt att han förstod mig! Elavtalet är ett utav de billigaste på marknaden tycker att alla borde hoppa på tåget, för att bättre än såhär tror jag inte att det blir!
    Hej Ljova!

Tack för ditt omdöme, vad roligt att höra. Vi ser fram emot att leverera el till dig och har du några frågor, kontakta oss gärna!

2021-03-19 Insamlad av företaget
    Bra service, bra pris.

Har levererat till oss i många år nu.
    Hej!
    Tack så mycket för ert omdöme, vi ser fram emot fortsatt gott samarbete.

Ha en fin dag!

2021-03-17 Insamlad av företaget
    Nytt elavtal.
    Trevlig och serviceinriktad kontakt
    Hej!
    Tack för det fina omdömet.
    Vi ser fram emot fortsatt samarbete!
    2021-03-11 Insamlad av företaget
    Snabb service, enkelhet, smidig process
    Tack för de fina orden, kul att ni väljer att stanna hos oss som kunder!
    Vi hörs snart igen!
    Hälsningar
    Mats
  • 2021-03-10 Insamlad av företaget
    mycket bra bemötande men besviken på obefintlig respons på funderingar efter att avtalet tecknats
    2021-03-05 Spontant omdöme
    Oerhört påstridiga telefonförsäljare som ringt flera gånger. Jag sa vänligt men bestämt flera gånger sagt att jag inte ville teckna något avtal med dem utan att först kolla upp företaget. Ändå gav sig inte personen med sitt tjatande och insisterande förrän jag lovat att aldrig i hela mitt liv bli kund hos dem. Och detta beror enkom på denna aggressiva försäljningsstil. Jag har skickat mail till kundtjänst och fick då ett beklagande men ingen ursäkt. Därav vill jag varna för detta företag!
    Hej Sara! Tack för din feedback och att du hörde av dig. Jag tar tillfället att be om ursäkt och tar detta vidare till säljansvarig. Det är jätteviktigt att förstå kunden och anpassa samtalet efter situationen. Vi arbetar kontinuerligt med säljutbildningar för att säkerställa kvalitet. Hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-24 Spontant omdöme
    Det ringde en försäljare och sa att han kunde erbjuda ett billigare elavtal med mig, jag svarade att jag är nöjd med det jag har och är inte intresserad av Nordic Green Energy.
    Försäljaren accepterade inte mitt svar utan stod på sig. Jag orkar inte skriva hela händelseförloppet, men Anton Berg som som han sa att han hette efter mycket stora påtryckningar från mig vad han hette, stod fortfarande på sig att jag skulle byta till Nordic Green Energy. Jag har inte varit med en sådan d-a korkskalle till försäljare som inte förstår det svenska språket när man säger att man inte är intresserad utan fortsätter att stå på sig med att prata i mun på en eventuell kund som inte vill ha deras tjänster. Hela samtalet slutade med att jag var tvungen att lägga på luren i örat på honom, för det som jag sa till Anton Berg gick inte fram till honom.
    Hade det funnits döskallar på betygsskalan så hade Nordic Green Energy med deras försäljarmetoder fått alla fem.
    Hej Åke! Tack för ditt omdöme. Det är mycket viktigt att våra representanter har ett professionellt bemötande och här verkar det ha gått fel. Vi skulle bli mycket tacksamma om du vill kontakta oss på kundombudsmannen@nordicgreen.se så vi kan ta detta vidare till säljansvarig.

• 2021-02-23 Insamlad av företaget
    Tecknat elavtal

Både genom mail, telefonsamtal och med ett positivt bemötande.
    Hej!

Stort tack för ert fina betyg, vi är väldigt glada att ni fortsatt blir våra kunder!

• 2021-02-22 Insamlad av företaget
    Ett mycket trevligt samtal, bra dialog och bemötande, i samband med nytecknande av 3-årigt elavtal!
    Stort tack för fint betyg, det gläder oss mycket!
    Vi tackar ödmjukt för det fortsatta förtroendet och ser verkligen fram emot 3 år till med er som kunder! =)
    Mats Bengtsson
    2021-02-21 Insamlad av företaget
    Ni följer inte tecknade avtal och har falsk marknadsföring
    Hej Rickard!

Vad tråkigt att du känner så. Vi vill att du som kund ska känna dig nöjd med oss. Du är varmt välkommen att kontakta oss på info@nordicgreen.se eller 08-20 51 00, för vi vill gärna höra vad som hänt och hjälpa dig.

2021-02-20 Insamlad av företaget
    Tog mycket lång tid att komma fram men fick sedan hjälp och bra bemötande.
    Hej Ann-Kerstin!

Tack för ditt omdöme och för ditt tålamod. Vi tar vidare att det var lång väntetid när du ringde. Vi jobbar så fort vi kan men servicen är alltid viktigast. Ha en fin dag!