Nordic Green Energy

Katarinavägen 20, 116 45 Stockholm — Visa karta

Vi är Sveriges äldsta elbolag med 100% grön el. Sedan 2000 har vi sålt el från förnybara energikällor och vårt mål är att varje svenskt hushåll endast ska använda just grön el. Energin kommer från vind, vatten och sol - resurser som inte förbrukas utan reproduceras hela tiden.

Vi tycker att det är viktigt att du vet exakt vad du betalar för och inte få några dolda kostnader. Därför kommunicerar vi öppet med dig som kund, genom digitala kanaler för att spara på miljön! Dessutom kostar grön el inte mer än “vanlig” el, vi håller samma priser som andra svenska elbolag.

Att byta till grön el är en investering för både dig och miljön. Vi säljer solpaneler och solceller av högsta kvalitet och med dem kan du utöver att själv använda grön el också sälja den vidare till fler!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 302 kunder tycker om Nordic Green Energy

• 2019-12-14

Britt J skrev om Nordic Green Energy
    Blev kund tack vare Kundkraft och har sedan valt att stanna kvar. Inga problem överhuvudtaget. Läs mer

Viktoria Magdalena B skrev om Nordic Green Energy
    Hade besök av en ung kille i min butik som gjorde om vårt avtal till ett mycket förmånligare och vi är väldigt nöjda hittills. Läs mer

Sven J skrev om Nordic Green Energy
    Jag har bara positivt att säga om Nordic Green EnergY. Jag har
    det billigaste alternativet , och jag har blivit bra bemött av företaget. Kan Nordic Green Energy vid nästa upphandling
    hålla samma prisnivå, då kan jag tänka mig fortsatta affärer.
    MVH Sven Jansson. Läs mer

Eke U skrev om Nordic Green Energy
    Alla var mycket vänliga och proffsiga. Allt har fungerat jättebra. Läs mer

Ann-mari A skrev om Nordic Green Energy
    Jag har varit nöjd med Nordic Green men nu är jag besviken.
    Jag har blivit uppringd 2 ggr av någon som vlll sälja. de har inte vetat vilket abonnemang jag "harjust blivit anställd".
    Jag har skrivit upprepade meil för att säga upp mitt abonnemang och ber att få de bekräftat men får bara automatiska svar tillbaka. Jag ha ringt men kommer inte fram på telefon. Läs mer
    2019-12-13 Nordic Green Energy svarar Ann-mari A
    Hejsan Ann-Mari,

Vad synd att du inte lyckats komma i kontakt med oss. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Du kan mejla mig direkt på dennis.medina@nordicgreen.se så hjälper vi dig med ditt ärende.

/MVH, Dennis

Vanja J skrev om Nordic Green Energy
    Mycket trogivande. Ja mycke. Bra att man får en tidig tid om räkningen. Läs mer

Mona J skrev om Nordic Green Energy
    Jag har bara positivt att säga. De e få gånger jag haft kontakt men alltid blivit bra bemött. Läs mer

Karin I skrev om Nordic Green Energy
    Mycket trevliga telefonsamtal.

Har två gånger beställt e-faktura via min internetbank, men ändå fått pappersfakturor. Antar att det är bankens fel. Läs mer

BJÖRN B skrev om Nordic Green Energy
    Trägen dörrförsäljare som far med osanning och halvsanningar och innan man vet ordet av har man skrivit kontrakt med bindningstid på 5 år under falska Förevändningar (såsom tidigare omdömen nämnt; att de tar över driften i området osv) . Lyckades ringa och ångra det som tur var men absolut inget svar på skickade mejl (7 dagar, ännu inget svar) . Själva tjänsten har jag ingen synpunkt på men när säljmetoderna går ut på att lura in kunder i långa kontrakt gör det detsamma om det är det bästa i hela landet, företag som använder sig av oärliga metoder. Sedan vart alla positiva omdömen kommer ifrån kan man spekulera i. På konsumenternas energimarknadsbyrå framgår tydligt att det funnits många klagomål under lång tid. Läs mer

Sten O skrev om Nordic Green Energy
    köpte ett elavtal, blev bra bemött och fick tydliga fakturor tidigare, sämre nu med autogiro (Swedbank har gjort om sitt system) och klart otrevligt med Visma financial solutions Läs mer

Kjell Å skrev om Nordic Green Energy
    Har bara positiva saker att säga om det elavtal jag har hos ER. Läs mer

Erik G skrev om Nordic Green Energy
    Bra och .billigt,trevligt bemötande- Läs mer

Ture S skrev om Nordic Green Energy
    Elleveranserna har fungerat bra och vi är nöjda, men vi önskar att räkningarna skickas med längre intervaller exempelvis varannan månad eller en gång i kvartalet. Läs mer
    2019-12-11 Nordic Green Energy svarar Ture S
    Hejsan Ture,

Det finns möjlighet att få fakturor kvartalsvis, halvårsvis och varannan månad. Är du intresserad av att ändra betalningsintervall så behöver du bara kontakta oss så ordnar vi det. Vi gör dock en bedömning utifrån kundens betalningshistorik innan vi ändrar till detta.

/Dennis

Gerhard D skrev om Nordic Green Energy
    Vi köper el på långtidskontrakt och är nöjda.
    Inga problem. Läs mer

Per L skrev om Nordic Green Energy
    Jag har ett flerårigt el-avtal och kan utvärdera detta först sedan det har löpt ut.
    Endast ett fåtal gånger har jag haft personlig kontakt med någon från från bolaget

Mot denna bakgrund kan jag inte ge något allomfattande omdöme.
    Hälsningar Per Lönnqvist Läs mer

Birgitta D skrev om Nordic Green Energy
    Vi är nöjda med upphandlingen.

ser fram emot en bra prisbild i fortsättningen. Läs mer

Jan A skrev om Nordic Green Energy
    Elleverans
    Blev väl bemött på mina frågor
    Bra prisnivå. Bra
    Har inget att klaga på helt godkänt. Läs mer

Margareta E skrev om Nordic Green Energy
    Gott bemötande.Förväntningarna är bra. Läs mer

Lennart S skrev om Nordic Green Energy
    VÄL FUNGERANDE FRN DAG ETT FÖR JAG ÄR EN NY KUND Läs mer

Maj-britt J skrev om Nordic Green Energy
    Inga problem och det billigaste elbolaget när det gäller elleverans Läs mer
  • SNJEZANA V

2019-11-22

SNJEZANA V skrev om Nordic Green Energy
    Jag har förhastat mig och skrivit under avtal med en av era utesäljare men ångrat mig dagen efter. Den 12 november skickade jag ett mail till er och skrev att jag ville utnyttja min ångerrätt,men fick ingen respons. Idag ringde jag till er kundtjänst och väntade i kö exakt 1,5 timme bara för att få meddelande att min väntetid har nått den längsta kötiden och jag har blivit urkopplad. Vilket uselt sätt! Jag förväntar mig en bekräftelse via mail att ni tagit emot min uppsägning av avtal och accepterar ingen faktura ifrån er! Läs mer
    2019-11-22 Nordic Green Energy svarar SNJEZANA V
    Hej, jag har nu ångrat ditt avtal och svarat på ditt mail till oss. Ber så mycket om ursäkt för sent svar. Vänliga hälsningar, Caroline
  • Björn

2019-11-21

Björn skrev om Nordic Green Energy
    Bra grön el... inga konstig extra kostnader som på vissa andr Läs mer
    Nordic Green Energy gillar detta
  • 2019-11-08

Elin H skrev om Nordic Green Energy
    Det ringde på en dörrförsäljare när jag var på väg hemifrån, jag var lite stressad så vi kom överens om att jag skulle få mer information om företaget på posten innan jag bestämde mig. Dagen efter fick jag både mail och sms som en bekräftelse på mitt köp (??), vilket vi inte alls hade kommit överens om. Ringer kundtjänst som bekräftar att jag dagen innan ingått i ett avtal med försäljaren, men har såklart fortfarande ångerrätt att häva detta. Kundtjänst verkade inte förstå problematiken kring att jag ovetandes gått in i ett avtal. Att låta dörrförsäljare lura människor in i avtal är aldrig okej! Läs mer
    2019-11-08 Nordic Green Energy svarar Elin H
    Hejsan Elin,

Vad tråkigt att du har fått ett dåligt bemötande från vår säljpartner. Om du skickar din adress till mig på dennis.medina@nordicgreen.se så kan jag se över ärendet och säljprocesserna i ditt område och ta upp detta med säljbolaget direkt. Vi arbetar ständigt för att förbättra processerna som våra säljbolag använder sig av så vi uppskattar din återkoppling. Vi ber om ursäkt för besväret!

/MVH, Dennis
  • 2019-10-13

Sören F skrev om Nordic Green Energy
    Är kund hos Green Energy och köper vår el därifrån sedan en tid. Har försökt få ett avtal med dem sedan ca 20 sept avseende den eventuella överskottsel våra nyligen monterade solceller kan ge. Ett brev med signerat avtal har "kommit bort", ett avtal sänt via mail har också kommit bort, efter att ha försökt komma i kontakt med deras kundtjänst per telefon, vilket har varit nästan omöjligt, lyckades det till slut varvid ett nytt avtal sändes till dem på exakt samma adress som tidigare den 7 okt. Hade förväntat mig att de snabbt skulle upprätta avtalet men inget har hittills hänt, trot s en påminnelse via mail (som man ännu inte besvarat).
    Kundservicen är usel, ringer man får man veta att det är många som ringer, meddelandet upprepas med jämna mellanrum men man får inte veta var man står i kön, eller hur lång tid väntandet kan beräknas ta.
    Inte heller har man, som många moderna företag, en funktion där man erbjuder sig ringa upp.
    Har tappat räkningen på hur många gånger jag väntat mer än tio minuter och sedan gett upp.
    Trist att man har så dålig inställning till kundservice! Läs mer
    2019-10-14 Nordic Green Energy svarar Sören F
    Hej Sören,

Tack för din feedback! Vi ber om ursäkt att kontakten med dig inte varit optimal. Just nu växer vår verksamhet och det har satt stor press på vår nuvarande kundtjänst. Vi arbetar dock hårt för att förstärka vårt kundservice-team och dess processer framöver.Vill du ha ytterligare hjälp så kan du kontakta vår privatkundsansvarig direkt på Caroline.RydingBerg@nordicgreen.se så hjälper hon dig med ditt ärende. /MVH, Dennis
  • 2019-09-30

Awaz M skrev om Nordic Green Energy
    Försäljare knacka på och sa att de kom från Eon och lurade min mamma till att skriva under ett avtal på fem (!!!) år. Hon fick ingen infornation om att det skulle vara i fem år eller ångerrätten. Eller att de inte var Eon. Nu har de sagt upp vår avtal hos Eon och säger att vi måste betala 5000 kr när vi vill säga upp avtalet. När vi försöker förklara för kundtjänst eller via mail så har vi blivit bemötta väldigt otrevligt. Via telefon har kundtjänsten lagt på telefonen varje gång i ansiktet på oss och låter oss inte prata. NGE har inte kommit långt från dina tidigare rötter. Ärendet är anmäld hos både Konsumenternas Energimarknadsbyrå och hos polisen som bedrägeri. Läs mer
  • Hang N

2019-07-16

Hang N skrev om Nordic Green Energy
    Dörrförsäljaren inledde med att säga att de skulle ta över elhandelsavtalet för alla lägenheter i området, där så stängde jag dörren. Läs mer
  • 2019-05-29

Emil J skrev om Nordic Green Energy
    Ingen som svarar i kundtjänst eller på mejlen. Förväntar mig dock att ni respekterar det faktum att jag och min sambo nu använder vår 14 dagars ångerrätt och säger upp det ingångna avtalet (det var en påstridig dörrknackare som lurade min hörselskadade sambo att hon var från Eon, så vi känner oss väldigt lurade). Precis som det står i mejlet med tillhörande referensnummer nedan så kommer alla eventuella räkningar och fakturor ni skickar att BESTRIDAS och skickas tillbaka med vändande post. Vänlig hälsning, Emil och Therese i Kumla

[NGES:680285] Vi vill säga upp det ingångna avtalet

Tack för att du kontaktade oss!

Det här är ett automatiskt meddelande. Din kontaktförfrågan har tagits emot och fått referensen 680285. Läs mer
    2019-06-03 Nordic Green Energy svarar Emil J
    Hej Emil,

Vi ber om ursäkt att du behöver vänta. Har du skickat in ett ärende till vår kundtjänst så svarar de så snabbt de kan och kommer självklart att hjälpa dig med dina frågor och din ångerrätt. Om du känner att säljbolaget har lurat dig så kan du ta direktkontakt med vår privatkundsansvarig: kim.steen@nordicgreen.se. Vi kommer självklart att se över hur deras process ser ut och göra de förändringar som behövs.
  • 2019-05-10

Linda C skrev om Nordic Green Energy
    Jag har försökt nå er på både mejl och eran telefon kundservice men inget svar sen i onsdags 8/5 jag vill häva mitt köp och har ångerätten kvar men de är svårt och göra de när ni inte behagar att svara i telefon eller mejl Läs mer
  • 2019-05-03

Adela B skrev om Nordic Green Energy
    Aldrig varit mer nöjd med mitt elavtal.
    400 spänn i månaden bil Läs mer
  • Anders Göran Mikael F

2019-04-01

Anders Göran Mikael F skrev om Nordic Green Energy
    Ringde mig för att marknadsföra sina tjänster trots att min telefon är NIX-ad. Riktigt urselt. Hoppas ni kastar ut det telefonförsäljarbolag ni använder och skaffar er ett mer seriöst bolag! Läs mer
    2019-04-01 Nordic Green Energy svarar Anders Göran Mikael F
    Hej Anders, detta är givetvis inget vi står bakom och vill givetvis inte kontakta konsumenter som inte vill bli kontaktade.

Återkom gärna med vilket telefonnummer som kontaktat dig så tar jag det vidare. Skicka till kim.steen@nordicgreen.se

Vänliga hälsningar
    Kim. Chef Privatkund
  • 2019-02-20

Tara M skrev om Nordic Green Energy
    Luis David får högsta betyg!

Har fått besök av Luis David på Stiglötsgatan i Linköping. En kompetent, trevlig och social person. Han besvarade alla mina frågor och var en god lyssnare. Med en sådan personal förstår jag att ni på Nordic Green har framgång. Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-02-19

Anders W skrev om Nordic Green Energy
    Bra bolag! En jätte trevlig tjej ringde mig om miljösatsningen på elen, har aldrig tecknat något över telefon men eran kollega förklarade så bra hur allt funka så det sluta med att jag teckna om! Och billigare blev det också. Gött Läs mer
  • Örjan N

2019-02-19

Örjan N skrev om Nordic Green Energy
    Jag fick aldrig någon kvittens av företaget via e-post, men de hävdar det motsatta. När jag fick reda på att mitt elavtal med mitt nuvarande elbolag går ut om 9 mån så kontaktade jag Nordic Green Energy och ville säga upp avtalet, men enligt dom så hade ångerrätten gått ut....Vem vill ha en kund som inte vill ha dom som elbolag? Jo, troligtvis ett elbolag som skiter i vad kunden vill och tänker bara pengar och inget annat.//Örjan Läs mer
    2019-02-19 Nordic Green Energy svarar Örjan N
    Hej Örjan, kontakta mig direkt, Kim.steen@nordicgreen.se så ska jag givetvis se till att hjälpa dig!

Trevlig kväll!

Kim, Chef Privatkund
  • 2019-02-12

Maha A skrev om Nordic Green Energy
    Två tjejer kom hem till mig kl: 20.00. Min minderåriga son öppnade dörren och tjejerna började prata med honom om hur de skulle sänka priserna på elen. De sade att "folket i ditt bostadsområde har klagat på för höga elpriser, vi är här för att sänka de". Enligt de så skulle de bara sänka priserna genom att hela tiden byta till den billigaste elen och inte få någon ny elleverantör eftersom "tekniska verket hanterar kablarna". När min son berättade att jag sov sade de att det var ingen fara och frågade om han kunde hämta min legetimation så att de skulle fylla i blanketten åt mig. Men min son frågade om han kunde få läsa avtalet och då insåg han att de inte har berättat att det gäller ett byta av el leverantör. Det här företaget har inte bra service! De försökte lura en minderårig till att skriva under ett avtal som vårdnadshavaren är tänkt att fylla i! Som tur är så visste min son bättre än så! Läs mer
  • 2019-02-11

Jonatan E skrev om Nordic Green Energy
    Ringde på en säljare idag. Han började snacka om min elleverantör och berätta att de ska "grönmarkera" området vi bor i och berättade att det som kommer hända är att elen blir miljövänlig och priserna lägre. Sedan frågade han mig om mina uppgifter och skulle börja fylla i ett formulär. Han hade inte sagt att han representerade ett elhandelsbolag eller att han ville att jag skulle byta densamme, han hade tänkt låta detta ske medan jag trodde att min befintliga elleverantör skulle förbättra villkoren för mig. Jag förstod inte att ett nytt avtal skulle skrivas. Tack och lov är jag varken gammal och godtrogen eller ung och osäker utan jag kunde exponera skitungen för den lögnare han var och slå igen dörren med hans pinocchionäsa i kläm! Läs mer
  • 2019-02-04

Saga Brandt skrev om Nordic Green Energy
    Har haft Nordic Green ett tag nu och tycker de sköt sig. Enkelt byte från min gamla elleverantör, något billigare i månaden men viktigast är att jag stöttar 100% förnybar energi, allt för många stöttar inte rena elbolag. Gör något i alla fall. Att byta el är skitenkelt! Läs mer
  • 2019-01-17

A skrev om Nordic Green Energy
    Säljare vid min dörr. Jag tycker det är mycket otrevligt att det kommer säljare med förifyllda handlingar och som försöker få en att skriva på ett avtal! Skamligt sätt att skaffa kunder! Så här får det banne mig inte gå till!
    Jag avbröt det hela och fick den förifyllda handlingen i min hand för att kunna riva och kasta det.

Varifrån får ni kompletta namn och personnummer på presumtiva kunder?
    Varför får ni det att låta som det är erbjudande till kommuninvånare? Kommunen har ju inget med privata elavtal att göra! Läs mer
  • 2018-12-25

Ulla B skrev om Nordic Green Energy
    Har ett bra avtal som gör att jag sparar en hel del varje månad. Har fått trevligt bemötande av kundservice både när jag ringt och mejlat. Tycker om att de satsar på miljön också. Allt som allt är jag en väldigt nöjd kund! Läs mer
  • Maria E

2018-11-21

Maria E skrev om Nordic Green Energy
    Det ringde en riktigt dryg försäljare till min man idag som ljög och påstod att de hade pratat med mig tidigare om att teckna avtal med er! Jag har aldrig pratat med er! Jag slipper försäljare tack vare true caller! Jag hörde hela samtalet, mycket oproffsig försäljare som var nedsättande och hånfull mot min man då han inte fick min man till att klicka på några länkar som han skickade under samtalets gång på både mail och sms. Usch! Läs mer
  • 2018-11-09

Björn N skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Vi har vår el-levarns från ert bolag.
    Nyligen löpte vår fast-pris-period ut och vi tecknade ett nytt avtal
    Vidare har vi uppdaterat vår el-servis.
    I dessa ärenden hade vi kontakt med er Mats Bengtsson. Han agerade mycket professionellt och trevligt Läs mer
  • 2018-11-08

Sofi W skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Lösningsorienterade och tillmötesgående. Många bra alternative på energilösningar. Läs mer
    2018-11-09 Mikael Söderman svarar Sofi W
    Tack Sofi för dina fina ord, det har varit ett sant nöje att ha dialog med dig!
    Hoppas vi får anledning att höras mer framåt!

Vänliga hälsningar
    Mats B
  • 2018-10-31

Charlotte A skrev om Nordic Green Energy
    Bedrövligt dålig kundservice, skickar alla fakturor via mail och missar du den är det Visma collector som tar över vilka lägger på hutlösa påminnelseavgifter etc. Läs mer
  • Filip M

2018-10-08

Filip M skrev om Privatkund en del av Nordic Green Energy
    Dont be mean go green!
    Bra pricer väldigt bra miljöval. Läs mer
  • 2018-09-30

Jonna B skrev om Nordic Green Energy
    Telefonförsäljare som ringde igår fast jag har nixat telefonnummer vilket jag berättade för henne. TROTS detta så fortsatte hon prata på om att jag borde köpa detta otroliga eltjafs. Dessutom felaktig information om vem som stod på elavtalet. Jag la på. Idag ringer de ni upp igen. Jag får förklara för denna tjej om vad nix är. Så sjukt oproffsigt. Råkar man ringa till någon med nix så ber man om ursäkt och lägger på. Läs mer
  • 2018-09-27

Oscar skrev om Nordic Green Energy
    VARNING!

Knackade på 19:30 och uppgav felaktiga uppgifter om mitt nuvarande avtal.
    Litade dumt nog på säljaren och skrev under. Visade sig att han ljög om bindningstiden samt mitt nuvarande pris.
    Kommer att säga upp det imorgon.

Bli inte lurade av dessa pajaser! Läs mer
  • Mats B

2018-05-17

Mats B skrev om Nordic Green Energy
    Toppen leverantör som fungerar mycket bra med konkurrenskraftiga priser.
    Har bytt till autogiro som fungerar jättebra, trevlig personal och flytt av avtal till ny adress gick mycket smärtfritt.
    Har bara bra saker att säga och rekommenderar Nordic Green starkt! Läs mer
    2018-05-17 Nordic Green Energy svarar Mats B
    Hej Mats,
    Vad kul att du är nöjd med oss. Tack för ditt fina omdöme och betyg.
    Ha en bra dag.
    Vänlig hälsning,
    Caroline Nordic Green Energy
  • David K

2018-04-17

David K skrev om Nordic Green Energy
    Använde mig av min ångerrätt 2 dagar efter avtalet slöts.
    De svarade aldrig på mailet och gick ej att nås på telefon.
    Mitt tidigare elbolag hjälpte mig att koppla tillbaka mig på dem, men nu har Nordic Green Energy skickat dyr faktura till mig där de påstår att jag sagt upp avtalet för sent.
    När jag äntligen får tag på dem över telefon så påstår de att jag inte skickat något mail.
    Riktiga skurkar! Undvik! Läs mer
    2018-04-17 Nordic Green Energy svarar David K
    Hej David,
    Vi har nu besvarat dig i ärendet. Jag hoppas att du blir nöjd med vårt svar.
    Vänlig hälsning,
    Caroline Nordic Green Energy
    2018-04-17 David K svarar Nordic Green Energy
    Ja tack. Det löste sig till slut.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-03-12

Iza K skrev om Nordic Green Energy
    Ett företag som marknadsför sig med att -pressa ner priserna. Ni verkar pressa säljarna som därefter pressar mig. Nej tack Läs mer
    2018-04-18 Nordic Green Energy svarar Iza K
    Hej Iza, det är inte alls vår mening. Vi tycker att vi är ett riktigt schysst bolag med riktigt schyssta priser, och det vill vi förmedla. Jag antar att du är nöjd med ditt nuvarande elbolag, och det är ju jättebra. Ha en bra dag.
    Vänlig hälsning, Caroline Nordic Green Energy
  • 2018-03-08

Anna B skrev om Nordic Green Energy
    Skitföretag, ingen kundtjänst öppen med normala tider för privatpersoner. 1 veckas svarstid på mail. Använder sig av Visma för att skicka betalningspåminnelser med felaktiga fakurauppgifter. Man blir skickad på inkasso även när man har mailat dem vid utebliven faktura. Eftesom de svarar över en vecka senare så hinner man bli skickad på inkasso med tillkommande avgifter. Ingen intern kontroll på något, men det går bra att skicka på inkasso hur snabbt som helst. Läs mer
    2018-04-18 Nordic Green Energy svarar Anna B
    Hej Anna, vad tråkigt att du har den upplevelsen av oss. Vi har haft det lite kämpigt i vår kundtjänst men det ska fungera mycket bättre nu. Om du vill ha hjälp med något kan du maila mig direkt på caroline.rydingberg@nordicgreen.se. Ha en bra dag.
    Vänlig hälsning, Caroline Chef Privatkund Nordic Green Energy
  • 2018-03-07

Christina L skrev om Företagskund en del av Nordic Green Energy
    Bra, lätt att kontakta, offert lämnades i tid med trevligt följebrev.
    Avtal tecknades. Läs mer
    2018-03-09 Nordic Green Energy svarar Christina L
    Hej Christina!

Stort tack för din feedback samt din och styrelsens fortsatta förtroende!

Hälsningar
    Mats