Nordic Green Energy

Nordic Green Energy

Vi är Sveriges mest erfarna elbolag med 100% grön el. Sedan 2000 har vi sålt el från förnybara energikällor och vårt mål är att varje svenskt hushåll endast ska använda just grön el. Energin kommer från vind, vatten och sol - resurser som inte förbrukas utan reproduceras hela tiden. Dessutom kostar grön el inte mer än “vanlig” el, vi håller samma priser som andra svenska elbolag.

Att byta till grön el är en investering för både dig och miljön. Vi säljer också solpaneler och solceller av högsta kvalitet. Med dem kan du utöver att själv använda grön el också sälja överskottet. Bra eller hur!

Läs vad 432 kunder tycker om Nordic Green Energy 2

2021-05-08
    Vi fick ett väldigt bra pris på vindkraft och bra bemötande och hjälp att välja.
    2021-04-16
    Tydlig och bra kontakt med er säljare
    Tack , nöjet är på vår sida! Ni är varmt välkomna och vi ska göra allt för att ni ska trivas hos oss! Mvh Mats B Nordic Green Energy
  • Kristoffer L
    2021-04-07
    Blev uppringd precis efter jag flyttat in till ny lägenhet. Jag var lite stressad pga att jag satt i ett jobbmöte men tog samtalet i tron om det var en leverans. Försäljaren uppgav hastigt vart hon ringde ifrån, svårt att uppfatta då hon direkt började prata om hur jag var tvungen att välja hur jag ville att min faktura skulle hanteras. Då jag redan valt elbolag och leverantör trodde jag det var dessa som ringde. Så samtalet fortsatte med att hon ville att jag via samtalet skulle svara på juridiskt bindande frågor (hon uttryckte såklart inte det så). När jag bestämt sa att jag redan hade elleverantör sa hon att detta inte var valbart, vilket jag ifrågasatte.
    Hon var påstridig och hävdade sen att jag var tvungen att välja dem som elleverantör som att detta var det enda alternativet. Jag berättade att jag inte kommer att teckna några avtal via telefon utan hon får isåfall skicka över information. Besviket säger hon att hon ska skicka över ett sms med info och deras hemsida. Därefter får jag en sms från scrive om ett avtal att signera.
    Förstår detta som att Nordic Green Energy försöker lura till sig kunder genom falsk marknadsföring och direkta lögner. Förstår att personer kan gå in i fällan när de uppger att de är det enda alternativet. Uruselt agerande!
    Hej Kristoffer! Tack för din feedback. Så här ska det inte gå till och vi är verkligen ledsna för det som hänt. Vi är ett seriöst elbolag och det sista vi vill är att lura till oss kunder. Kundnöjdhet är jätteviktigt för oss. Eftersom vi har nolltolerans mot den här typen av säljmetoder, kontakta gärna oss på info@nordicgreen.se. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-03-25
    Rekommenderar starkt att man kör på detta! Talade med en jätte trevlig man vid namn Gustav Bratt som fick mig att känna en underbar känsla samt att han förstod mig! Elavtalet är ett utav de billigaste på marknaden tycker att alla borde hoppa på tåget, för att bättre än såhär tror jag inte att det blir!
    Hej Ljova! Tack för ditt omdöme, vad roligt att höra. Vi ser fram emot att leverera el till dig och har du några frågor, kontakta oss gärna! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-03-19
    Bra service, bra pris.

Har levererat till oss i många år nu.
    Hej! Tack så mycket för ert omdöme, vi ser fram emot fortsatt gott samarbete. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-03-17
    Nytt elavtal.
    Trevlig och serviceinriktad kontakt
    Hej! Tack för det fina omdömet. Vi ser fram emot fortsatt samarbete! Mvh Mats B Nordic Green Energy
    2021-03-11
    Snabb service, enkelhet, smidig process
    Tack för de fina orden, kul att ni väljer att stanna hos oss som kunder! Vi hörs snart igen! Hälsningar Mats Nordic Green Energy
  • 2021-03-10
    mycket bra bemötande men besviken på obefintlig respons på funderingar efter att avtalet tecknats
    2021-03-05
    Oerhört påstridiga telefonförsäljare som ringt flera gånger. Jag sa vänligt men bestämt flera gånger sagt att jag inte ville teckna något avtal med dem utan att först kolla upp företaget. Ändå gav sig inte personen med sitt tjatande och insisterande förrän jag lovat att aldrig i hela mitt liv bli kund hos dem. Och detta beror enkom på denna aggressiva försäljningsstil. Jag har skickat mail till kundtjänst och fick då ett beklagande men ingen ursäkt. Därav vill jag varna för detta företag!
    Hej Sara! Tack för din feedback och att du hörde av dig. Jag tar tillfället att be om ursäkt och tar detta vidare till säljansvarig. Det är jätteviktigt att förstå kunden och anpassa samtalet efter situationen. Vi arbetar kontinuerligt med säljutbildningar för att säkerställa kvalitet. Hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-24
    Det ringde en försäljare och sa att han kunde erbjuda ett billigare elavtal med mig, jag svarade att jag är nöjd med det jag har och är inte intresserad av Nordic Green Energy.
    Försäljaren accepterade inte mitt svar utan stod på sig. Jag orkar inte skriva hela händelseförloppet, men Anton Berg som som han sa att han hette efter mycket stora påtryckningar från mig vad han hette, stod fortfarande på sig att jag skulle byta till Nordic Green Energy. Jag har inte varit med en sådan d-a korkskalle till försäljare som inte förstår det svenska språket när man säger att man inte är intresserad utan fortsätter att stå på sig med att prata i mun på en eventuell kund som inte vill ha deras tjänster. Hela samtalet slutade med att jag var tvungen att lägga på luren i örat på honom, för det som jag sa till Anton Berg gick inte fram till honom.
    Hade det funnits döskallar på betygsskalan så hade Nordic Green Energy med deras försäljarmetoder fått alla fem.
    Hej Åke! Tack för ditt omdöme. Det är mycket viktigt att våra representanter har ett professionellt bemötande och här verkar det ha gått fel. Vi skulle bli mycket tacksamma om du vill kontakta oss på kundombudsmannen@nordicgreen.se så vi kan ta detta vidare till säljansvarig. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
  • 2021-02-23
    Tecknat elavtal

Både genom mail, telefonsamtal och med ett positivt bemötande.
    Hej! Stort tack för ert fina betyg, vi är väldigt glada att ni fortsatt blir våra kunder! Mvh Mats B Nordic Green Energy
  • 2021-02-22
    Ett mycket trevligt samtal, bra dialog och bemötande, i samband med nytecknande av 3-årigt elavtal!
    Stort tack för fint betyg, det gläder oss mycket! Vi tackar ödmjukt för det fortsatta förtroendet och ser verkligen fram emot 3 år till med er som kunder! =) Mvh Mats Bengtsson Nordic Green Energy
    2021-02-21
    Ni följer inte tecknade avtal och har falsk marknadsföring
    Hej Rickard! Vad tråkigt att du känner så. Vi vill att du som kund ska känna dig nöjd med oss. Du är varmt välkommen att kontakta oss på info@nordicgreen.se eller 08-20 51 00, för vi vill gärna höra vad som hänt och hjälpa dig. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-20
    Tog mycket lång tid att komma fram men fick sedan hjälp och bra bemötande.
    Hej Ann-Kerstin! Tack för ditt omdöme och för ditt tålamod. Vi tar vidare att det var lång väntetid när du ringde. Vi jobbar så fort vi kan men servicen är alltid viktigast. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-19
    Sämsta skiten jag varit med om. Försäljaren lurade mig.
    Hej Robert! Tack för din feedback. Vi vill att våra kunder ska vara nöjda med oss och här verkar det ha gått fel. Kontakta oss gärna på kundombudsmannen@nordicgreen.se eller 08-20 51 00 så kan vi titta närmare på vad som hänt. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-18
    Detta var mycket kostar facktora jag inte nöyd
    Hej Mohammad! Tack för ditt omdöme. Vi vill såklart att du ska känna dig nöjd med oss på Nordic Green Energy, kontakta oss gärna på info@nordicgreen.se eller 08-20 51 00 så kan vi gå igenom ditt avtal tillsammans. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-18
    Köpte elavtal efter rekommendation av en bekant, vilket jag aldrig har ångrat.
    Blev bemött med öppna armar och med relevanta uppgifter och erbjudanden.
    Förväntade mej att få ner elkostnaderna och slippa allt administrativt arbete, vilket till fullo har infriats.
    Samarbetet har fungerat till 100%. Jag är helnöjd och rekommenderar gärna Kundkraft till alla hugade spekulanter.
    Hej Sven! Tack för ditt omdöme, vad roligt att höra! Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på info@nordicgreen.se eller 08-20 51 00. Ha en jättefin dag! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-17
    Har inte haft så mycket med er att göra eftersom jag går med först den1/4. Så därför är det svårt att redan nu sätta betyg på er. Det får tiden utvisa. Lisbeth S
    Hej Lisbeth! Tack så mycket för ditt omdöme och det förstår vi. Vi ska göra vårt bästa för att du ska trivas som kund hos oss! Har du frågor kontakta gärna kundservice på info@nordicgreen.se eller 08-20 51 00. Ha en fin dag och välkommen! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-17
    Presenterade sig som att jag som nyinflyttad bara skulle klicka i två rutor och sedan signera ett avtal för att elen ska fungera. Jag ifrågasatte, då jag ej hört något om detta från HSB. Hon som ringde upp mig lämnade då över samtalet till sin chef, som bara så att det var inga konstigheter, det är bara att fylla i rutorna och signera.Efteråt kändes samtalet väldigt skumt. Ringde upp HSB som ej har något avtal med Nordin Green. Min el ingår i hyran från HSB. Jag annulerade avtalet dagen efter, hade då ett samtal med Rämna på kundtjänst som bemötte mig fint och bekräftade att det naturligtvis ej ska gå till på detta vis.
    Kände mig grundlurad av era försäljare.
    Hej Ulla! Tack för ditt omdöme och vad bra att det löste sig, för så ska det absolut inte gå till. Vi har tagit detta vidare till säljansvarig och beklagar än en gång det som hänt. Ha det så bra! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2021-02-16
    Hej
    Bra och professionellt bemötande!
    Löste frågan direkt!
    Vänliga hälsningar
    Leif
    Hej Leif! Tack så mycket för ditt omdöme, ha en jättefin dag! Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
  • JOHAN B
    2021-01-31
    Vilka pajasmetoder till försäljning! Ringer olämpligt, ber dem skicka ett mail med information istället så att jag kan läsa i lugn och ro. Snubben skickar då ett digitalt kontrakt - på FEM ÅR - förifyllt med mitt hela personnummer (som jag absolut inte uppgivit), klart att signa. WTF ?

När han ringer igen, så tackar jag nej - och då får jag ett "jaha?" ...och sen slänger han på luren.

Haha, skulle aldrig i mitt liv rekommendera ett företag som jobbar med såna amatörmässiga metoder. Katastrof!
    Hej Johan! Vad tråkigt att höra. Det är mycket viktigt att våra representanter har bästa bemötande och hantering. Utbildning av personal sker löpande med våra säljpartners. Vi skulle bli mycket tacksamma om du vill kontakta oss på kundombudsmannen@nordicgreen.se eller tel. 08-20 51 00 så kan vi undersöka detta. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2020-12-02
    Det är ett bedeageri företag eftersom de har har skrivit avtal med min bror som han är bara 15 år gammal framför willys i malmö utan min mamma vet nånting sedan vi har fått ett brev från Eon att det står att ni har avtal med annat företag.
    Hej Ibrahim, Tack för din feedback! Vi är ledsna att du känner så. Vi arbetar ständigt för att förbättra processerna som våra säljbolag använder sig av och har löpande säljutbildningar för att erbjuda bästa bemötande och kvalitet. Avtal kan endast ingås av myndig person som fyllt 18 år och är skriven på anläggningen. Kontakta oss gärna på kundombudsmannen@nordicgreen.se eller tel. 08-20 51 00 så kan vi titta närmare på vad som hänt. Vänliga hälsningar Carina Nordic Green Energy
    2020-11-19
    3-årigt elavtal till bra pris.
    Snabb och effektiv kommunikation med vår kontaktperson.
    Vi har varit kund i många år nu eftersom vi har fått bra avtal och god service.
    Hej Ulf! Stort tack för fint betyg, vi är mycket glada att få fortsätta ha kvar er som kunder. Tack för fortsatt visat förtroende! Mvh! Nordic Green Energy
    2020-11-19
    Förlängning av avtal med tre år.
    Bra bemötande.
    Hej och tack för ert fortsatta förtroende och för fint betyg! Kul att ni är nöjda! Mvh Mats B Nordic Green Energy
    2020-11-06
    El till bostadsrättens samtliga lgh o lokaler
    Snabba svar och tydliga uppgifter samt lätthanterlig affärsuppgörelse
    Väl bemött
    Hej Christer, Stort tack för ditt omdöme och för fortsatt förtroende, vi ser fram emot att fortsätta leverera förnybar energi till er! Mvh Mats B Nordic Green Energy
    2020-11-02
    4-årsavtal på ellevaerans.
    Bra bemötande.
    Bra kommunikation med företaget.
    Hej Arne! Tack för fint betyg och omdöme, alltid ett nöje! Mvh Mats B Nordic Green Energy
    2020-10-29
    Superbra! Bra kontakt och grön el
    2020-10-28
    Mycket trevligt bemötande.

Företaget levde mycket väl upp till våra förväntningar.
    Hej Peter, Tack själv för trevlig dialog och för ert fortsatta förtroende, vi ser fram emot att fortsätta leverera förnybar energi till er verksamhet! Hälsningar Mats B Nordic Green Energy
    2020-10-23
    Köpte el som vanligt, men supertrevlig kndtjänst
    2020-10-19
    Bara bra! Bra service och grönt
  • SIV VIOLA P
    2020-10-05
    Har haft Nordic Green Energy i flera år nu och är mycket nöjd.
    Hej Siv! Tack för din recension, vi är glada över att ha dig som kund, kul att du är nöjd! hälsningar MatsB Nordic Green Energy
  • MOHAMMAD NAGHI J
    2020-09-28
    Bra service och trevlig kundservice. de bjuda mig lägst priset i marknad
    Hej Mohammad! Tack för ditt fina betyg på oss, det gläder oss att du är nöjd med vår service samt att du förlänger ditt avtal hos oss! Med vänliga hälsningar Mats B Nordic Green Energy
    2020-07-13
    En av deras säljare började prata med mig och hävdade att jag skrev på någon slags intresseanmälan som visade sig vara ett avtal. Han påstod att företaget skulle kontakta mig så att vi skulle sluta avtal då, men efteråt fick jag mail om att jag skrivit på ett avtal. Väldigt oproffsigt och jag har inget förtroende för företaget, kommer definitivt utnyttja min ångerrätt.
    Hej Olof, Stort tack för din kommentar ovan. Jag ser att du redan varit i kontakt med våra kundrådgivare som hjälpt dig med ärendet. Vi har strikta riktlinjer för våra representanter där nolltolerans råder för felaktig representation. Jag hoppas därav att du delat denna information med våra kundrådgivare så vi haft möjlighet att utreda händelsen. Skulle du dock vilja dela ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta våra kundrådgivare eller mig på kundombudsmannen@nordicgreen.se Tack igen för din återkoppling, Mvh Aaron Quality Assurance Manager Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2020-05-20
    VARNING, blev helt lurad. Detta är en oseriös elbolag som skickar ut säljare som lurar folk genom att ljuga. Jag frågade säljaren 4-5 gånger om jag kommer också att få faktura från E-on och då sade hon Nej helt bestämd. Jag skulle inte ha något med E-on att göra mer. Jag skulle få en "Fastpris" och betala endast 160 kr/månad till skillnad från min dåvarande ca 450 kr från E-on. Jag gick på det. Och så kommer det faktura varje månad från E-on på ca 300-350 kr. Resultatet har blivit att jag betalar nästan mer och får två fakturor istället för en. Till på köpet har jag en bindningstid på 5 år. Jag mår mycket dåligt av det. Jag hoppas att ingen blir lurad som jag blev.
    Hej Botan, Tack för din kommentar ovan. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och all feedback är välkommet! Våra representanter arbetar efter strikta riktlinjer där konsumenter skal få ta del av all information. Regleringen i elmarknaden omöjliggör att två elhandelsbolag levererar samt fakturerar el till samma anläggning. Nätavgift är dock inte valbart och faktureras av det bolag som ansvarar för ledningarna till anläggningen. Enda möjligheten att välja nätbolag är att se över nätägaren innan man flyttar till en anläggning(adress). Vi får alltså utgå ifrån att Eon fakturerat dig för nätavgiften där vi endast fakturerar elleveransen. Jag ser också att vid första kontakt så har våra kundrådgivare kunnat lösa ditt ärende till belåtenhet. Vi är som alltid måna om konsumenter och gör alltid vårt yttersta för att vara behjälpliga. Tack för tagen tid att återkoppla till oss! Mvh Aaron, Quality Assurance Manager Nordic Green Energy Nordic Green Energy
    2020-04-19
    Bara bra. Grönt och bra kundtjäns
    2020-04-03
    Har nu haft Nordic Green Energy som leverantör i ett år. Allt funkar felfritt, bra och billig energi och trevligt bemötande vid behov. Rekommenderas varmt!
    2020-03-11
    Min mamma blev uppringde av en telefonförsäljare som vägrade ge med sig och hävdade att man betalade alldeles för mycket och trots påpekande från mamma att det är inte hon som sköter avtalen hemma och att han skulle ta kontakt med mig så hade den här idiot säljaren (Fredrik) lagt upp ett avtal utan ens godkännande.

Våra telefoner är även anmälda till nixtelefon men detta verkar dem inte bry sig om...

Solklart fall för konsumentverket och polisanmälan är på sin plats!
    Tack för att du lyft detta ärende. Vi beklagar bemötandet du upplevt och vill gärna komma i kontakt för att åtgärda situationen som uppstått. Vi tar samtliga ärenden på största allvar och vill självfallet hjälpa er omgående. Våra kundtjänstagenter finns ständigt till förfogande för att supporta alla inkomna ärenden. Önskar ni dock direkt kontakt, vänligen kontakta mig på aaron.sager@nordicgreen.se. Mvh, Aaron Quality Assurance Coordinator Nordic Green Energy
    2020-03-07
    Återbetalning av uppsägningsavgift
    Mkt vänligt bemött
    MEN
    Ännu har ingen återbetalning skett
    Borde kunna gå fortare
    2020-03-02
    3 åriga avtal funkar utan problem, väl bemött.
    2020-02-27
    Dörrknackande försäljare som lovar 70% lägre elhandelskostnad per månad och ingen bindningstid. När avtalet väl är signerat framgår att det rör sig om fast pris som vida överstiger nuvarande avtal samt att bindningstiden är 5 år. Kan bara hoppas att de i övrigt anser sig skyldiga att följa lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och annullerar avtalet...
    Hejsan Peter, Precis som det står på vårt avtal så har du 14 dagars ångerrätt - det är bara att kontakta oss så annullerar vi avtalet om det är det du vill. På elavtalet du skrev under står också vilken bindningstid som gäller och vilka villkor det handlar om. Om du har ytterligare funderingar kan du kontakta mig direkt på dennis.medina@nordicgreen.se /MVH Nordic Green Energy
    2020-02-19
    Vi köper el från Nordic Green och det är ingenting att klaga på. Vi är helt nöjda!

Med vänlig hälsning
    Eveline och Siegfried Jeschewsky
  • 2020-02-15
    Bra företag .Lätt att samarbeta med.
    Trevlig kontaktperson (Mats Bengtsson)
    2020-02-15
    Fungerar bra. Bra modern faktura.
    Vet ej hur priset står sig i en jämförelse?
    2020-02-14
    Hittills har allt fungerat friktionsfritt. Möjligtvis var det fel val av mig med tre års avtal. Men det kan jag inte lasta företaget för.
    2020-02-14
    Fungerat utan problem hittills.
    Har inget att anmärka .
    Mina solceller levererar och ni tar hand om det på ett bra sätt
    el leverans
    utmärkt
    helt enligt vad man kan förvänta sig
    perfekt
    2020-02-14
    Dom har el i tre år, och allt har funkat bra.
    2020-02-14
    Har egentligen ingen upplevelse i praktisk/känslomässig mening, bara den ideologiska synen på energi användning. Som Norrlänning gäller det vatten och luft, inget annat!!!
    Prismässigt är det ingen större skillnad, som konsument har man inget att bestämma, detta är negativt. Energi är fråntagen marknadens villkor på det stora hela.
    2020-02-13
    Billig grön el med tydlig information och utan problem!