Norra Flytt

Välkommen till Norra Flytt!

Är det dags att flytta igen? Eller är det första flytten? Oavsett vad så är det alltid speciellt att flytta på sig. Det innebär en hel del logistik. Den typen av logistik som vi på Norra Flytt har utfört i många år. Låt därför ett företag med rätt kompetens och lång erfarenhet hjälpa dig från punkt A till punkt B. Vi får flytten att fungera felfritt!

Vi på Norra Flytt utmärker oss för vårt noggranna arbete och pålitliga personal. Vi hjälper dig som företag eller privatperson med allt från demontering/montering av möbler, leverans/hämtning av flyttlådor, budkörning och bohagsflytt till flyttstädning, pianoflytt, röjning och körning till soptippen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 290 kunder tycker om Norra Flytt 2

2022-01-30 Verifierad kund
    Mycket trevlig personal vid bokning.Flytten gick smidigt och killarna jobbade snabbt och effektivt.Jag beställde flytthjälp.Mvh Susanne.
    2022-01-19 Verifierad kund
    Very helpful both Daniel and 3 men who was taking the furnitures. Thank you so much for your support
    2022-01-17 Verifierad kund
    Jag använde Norra Flytt i min egenskap av God Man. Min brukare skulle byta gruppbostad. Flytten skulle anpassas till flytt av tekniska hjälpmedel. Norra Flytts del i detta fungerade utmärkt. Anpassningen av fakturan enligt kraven från Överförmyndaren fungerade bra. Kort sagt ett professionellt företag som jag gärna rekommenderar.
    2022-01-12 Verifierad kund
    Bra, trevliga, proffessionella och pålitliga!
    2022-01-10 Verifierad kund
    Utmärkt service och pris!

Vi är jätte nöjda med tjänsten!
    2022-01-03 Verifierad kund
    Trevliga och effektiva killar som flyttade mina möbler och mina målningar.Sedan for dom till tippen med det som skulle slängas.Jag är jättenöjd med deras insats.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Dom förstörde en del av möblemanget.
    Tog in en extra kille som fördröjde arbetet
    Gjorde ingenting på fakturan i avdrag för förstörda saker utan fakturan gick direkt till ett annat företag för betalning
    Tog på sig fullt ansvar för att se till att en säng ska bli lagad men som dock inte är åtgärdat
    Hade dock ett bra samtal med chefen
    Hade större problem med att samtala med grabbarna som flyttade pga av språket
    Trevligt bemötande i alla samtal
    2022-01-03 Verifierad kund
    Jag anlitade bolaget för flytt. Killarna som kom var väldigt trevliga Cv och serviceminded, men några saker blev kantstötta och tyvärr åstadkom de en spricka i golvet i nya bostaden. Därav det lite mer mediokra betyget
    2021-12-22 Verifierad kund
    Bra kommunikation inför flytten, bra bemötande vid flytt-tillfället och perfekt utfört jobb. Rekommenderas varmt!
  • 2021-12-12 Spontant omdöme
    Otroligt dåligt; exakt varenda steg i hela processen har krånglat. Det hela började klockan 19.00 kvällen innan flytten skulle bli av klockan 08.00 dagen efter när vi får ett MAIL om att flytten blivit inställd. Vi försökte såklart svara och höra av oss direkt, men ingen svarade då. Vi gick upp och ringde så fort det gick på morgonen och fick tag i en person som lyckades jaga fatt på folk som skulle komma, dock mycket senare än överenskommet. Att meddela något liknande via mail och ca 13 timmar innan är helt oacceptabelt, speciellt när de uppenbarligen kunde få fram folk när vi bråkade på dem.

Nästa problem var att det skulle komma 3 lastbilar, men det kom bara 2. Trots att vi påpekade det direkt och flera gånger kontaktade de en tredje bil först när den andra var full redan, så vi fick vänta på den från Sollentuna till Harbo (1,5-2 timmar). Flytten blev därför klar väldigt sent på kvällen, och de frågade också om vi kunde "ta resten i morgon", men det går ju inte eftersom vi måste ut innan nästa hyresgäst ska in.

Sen har vi städningen som inte blev godkänd av besiktningen 2 gånger. Vi fick bilder från personen som besiktade, och det var uselt gjort över hela lägenheten. De kom tillbaks för att fixa (efter bråk från oss), men det blev heller inte godkänt, så då fick en annan firma göra klart eftersom tiden var kort innan nästa ska in. Under all kritik.

Några fler saker att påpeka:
    - Oförsiktiga, flera saker gick sönder under både flytt och städning (de bände sönder ugnsluckan a på något sätt).
    - Väldigt otrevliga under all kommunikation och under flytten.
    - Mycket småkrångel, som att de ville lägga nycklarna i en sandlåda i stället för brevlådan, lämnade grejor som jag fick åka tillbaks och hämta själv, de öppnade fönster som de lämnade öppna när de åkte därifrån osv...

De är billiga, men spara er själva en hel massa krångel och välj ett annat företag i stället. Det är värt lite extra kostnad, jag lovar!
    Hej Joakim och tack för den tiden du la på omdömet!
    Jag beklagar verkligen ditt missnöje med vår service, trots att vi ansträngde oss ordentligt för att utföra flytten & städningen, och trots att stor del av vår personalstyrka var sjuk med bl.a. Corona.
    Vi försökte meddela er detta , och då hade ni självklart tid att boka en annan firma, vilket var ett telefonsamtal bort till vilken flyttfirma som helast i trakten eller en annan ort.
    Vi ställde upp trots omständigheterna, då ni insisterade efter vår hjälp.
    Det fans ingen anledning för oss att försöka avboka er flytt och därmed förlora en inkomst källa och en bra kund om inte annat än för sjukdomen.
    Vänligen tveka inte att kontakta oss vid frågor eller funderingar kring er flytt.
    Bästa hälsningar
    Norra Flytt AB
    2021-12-05 Verifierad kund
    Toppen första kontakt och även kontakterna innan flyttdagen. Daniel var väldigt tillsmötesgående! På flyttdagen var killarna försenade och hörde inte av sig. Dåligt. Fick ringa Daniel tre gånger innan flyttkillarns hördes av. De var 1,5 timme sena. Superbra jobbat - ordning o redan och snabbt jobbat. De backade på min nya grannes brevlåda och jag fick tjata på dom att be om ursäkt. Pinsamt första möte med min nya granne. Överlag supernöjd med jobbet!
    2021-12-05 Verifierad kund
    Felräkning gällande kubikantalet. Vi fick hyra en egen flyttbil och köra 20 kubik själva dagen efter. Inte alls vad vi räknat med vare sig ekonomiskt eller arbetsmässigt. Mycket irriterande.
    2021-12-03 Verifierad kund
    De saker som vi informerat om skylla vara kvar i lägenhet flyttades äng lampa i tak skruvades ne ingen förstod svenska tyvärr allt tog mycket lång tid de Sam packade hade betyg en kanna kaffe de kunde ha frågat sist men inte minst musselpasta ilen ner ett antal buskar som knäcktes nummerplåten hittade jag på vägen kommer inte att rekommendera denna flyttfirma
    2021-12-03 Verifierad kund
    Allt har fungerat perfekt från de att jag gjorde beställningen till att de var färdig flyttat
    2021-12-03 Verifierad kund
    Enkelt att få kontakt för frågor och planering.
    Positiva flyttkillar som löste allt smärtfritt.
    Snabb leverans av flyttkartonger.

Rekommenderas varmt!
    2021-12-03 Verifierad kund
    Anlitade Norra Flytt för andra gången och är lika nöjd som tidigare. Dom var väldigt proffsiga och flytten flöt smidigt och utan några problem.

Kan starkt rekommendera Norra Flytt
  • Christina S
    2021-12-01 Verifierad kund
    God kommunikation. Snabba klara svar.

Vi köpte flyttning av vårt hem från en större villa i Danmark till en ny villa i Stockholmsområdet.

Vårt bohag magasinerades av Norr Flytt i 2 månader och det är nu på plats i vår nya villa. Allt har fungerat bra. Vi är mycket nöjda!
  • Christina B
    2021-11-28 Verifierad kund
    Toppen! Allt fungerade mycket bra. Inget krångel med bokning och de svarade snabbt både på mejl och telefon på våra många frågor.
    Packning (av kök) och själva flytten var mycket proffsigt utfört! De kämpade på med våra 171 kartonger (plus lite annat).
    2021-11-20 Verifierad kund
    Dålig administration och förvirrad fakturering.
    2021-11-20 Verifierad kund
    En genomförd flytt men kan inte rekommendera Norra Flytt. Otydlig och långsam kommunikation, höll inte vad de lovade och felaktig fakturering.
  • 2021-11-19 Spontant omdöme
    Vi är SÅ otroligt nöjda med Norra Flytt, kan inte rekommendera dem nog! Alla anställda, från kundtjänst till flyttpersonal var så proffsiga, trevliga och pålitliga, trots extremt många lådor och tungt möblemang.
  • 2021-11-15 Spontant omdöme
    Boka inte Norra flytt om ni vill ha en smidig upplevelse. Detta är faktiskt tredje gången jag använde mig av Norra flytt, den första gick bra, den andra gick helt bedrövligt dåligt men jag tänkte att vi måste haft sån otrolig otur att allt gick fel just denna dag. När det var dags att flytta igen för några veckor sedan kollade jag först med andra bolag, som alla var uppbokade det datumet vi önskade, så det slutade med Norra flytt igen. Jag gjorde en ordentlig lista på vad som skulle flyttas och tog dessutom i lite.

De skulle komma mellan 13-14, när klockan var strax efter 14 hade jag inte hört något och försökte få tag på min kontaktperson. Inget svar. Ringde till växel, inget svar, provade alla knappalternativ. Vid 15-tiden hade ingen hört av sig eller dykt upp och tillslut får jag tag i en person. kl 16 dyker en bil upp med två killar, det som var bokat var två bilar och tre killar. Allt skulle delas och levereras till två adresser. Första adressen blev klar 22 på kvällen. Andra adressen fick de ta dagen efter, DAGEN EFTER! Inget fel på flyttkillarna som jobbade men bedrövlig planering och återkoppling.

När jag sedan har pratat med den ansvarige i efterhand anser han att "ingen har dött, det är ingen hjärtoperation". Nej det får jag tacka för. Tillslut fick jag en liten kompensation och orkade helt enkelt inte dra i detta längre.

Jag brukar aldrig skriva recensioner men tycker att detta var bottendåligt, för att inte tala om det bemötande jag fick i efterhand. Så gör dig själv en tjänst och välj ett annat bolag!
    2021-11-14 Verifierad kund
    Inga krussiduller. Körde obekväm tid utan gnäll.
    2021-11-07 Verifierad kund
    Flyttade från gårdshus, 4 trappor utan hiss 😅Otroligt smidigt! Helt enligt plan och inga problem med något, väldigt trevligt bemätande. Kan varmt rekommendera Norra Flytt.
    2021-11-07 Verifierad kund
    Mycket bra bemött av både norra flytt, samt personal som skötte flytten, allt fungerade perfekt
    2021-11-07 Verifierad kund
    De tog en väldig tid på sig. Inte särskilt trevliga. Dålig kommunikation och tyvärr var de ej så försiktiga med mina saker vilket ledde till några skador under flytten.
    Hej Philip! Tack för ditt omdöme och det är tråkigt att du inte är nöjd.
    Vi kommer givetvis ha ett samtal med berörda personal för att höra deras beskrivning av händelseförloppet samt förtydliga företagets policy & riktlinjer.
    Tveka inte att kontakta oss vid eventuella frågor, funderingar eller om du vill ha mer information.

MVH
    Norra Flytt AB
    2021-11-04 Verifierad kund
    Vi hade bokat flytthjälp och hjälp med tur till ÅVC med skräp, 3 personer och 2 bilar och fått detta bekräftat.
    Två timmar (!!) sent kommer 3 killar och EN bil. En person sitter på lastbryggan och röker, slänger fimpar på vår uppfart. Lastar saker ovarsamt och trots att varje låda med porslin var märkt med aktas och ställd i egen hög lyckas 5 tallrikar krossas i flytten då en låda tappades. Även stag till tv sprack.
    Av flera skäl hann inte flytten bli helt klar (en kille ramlar och skadar foten- inte hans fel, och hissen går sönder, ingens fel)
    Tur till tippen får alltså skjutas på till nästa dag. Vi bär själva fram till 23.30 på kvällen, får själva köra cyklar och bildäck som inte kom med.
    Dagen därpå är det ingen som återkopplar angående den bokade turen till ÅVC och efter flera samtal kommer de 14.00(!)

Tur att inte städ och tillträde var bokat dagen efter vilket annars är vanligt.
    Trots flera samtal med återkoppling har INGEN återkommit till oss om något av detta. Usel kundhantering!
    2021-10-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabbt och effektivt. Köpte även packning av kök
    2021-10-31 Verifierad kund
    Smidig flytt och bra priser! Körde en lång flytt från Vallentuna till Örebro men inga problem med något kring den!
    2021-10-29 Verifierad kund
    Företaget är profesionellt oc har bra personal som har hög social kompetens. De är försiktiga och snabba med den flytt vi köpt. Våran förväntan på företaget har uppfyllts.
    Hans o Gun Hägg
    2021-10-29 Verifierad kund
    Norra flytt flyttade hela vårt bohag från en trea två trappor upp till en fyra två trappor upp.

Vi är supernöjda med Norra flytt. Trevliga, lyhörda, professionella och effektiva.
  • 2021-10-28 Spontant omdöme
    Flyttade från Uppsala till Stockholm. Allt gick smidigt, inget strul överhuvudtaget. Man kan känna sig lugn när man flyttar med denna firma. Kommer definitivt anlita igen vid nästa flytt.
    2021-10-28 Verifierad kund
    Flytthjälp med kort varsel. Allt gick bra. Effektiva och trevliga! Toppservice!
  • Annika H
    2021-10-28 Verifierad kund
    Snabbt och bra service är nöjd
    Packning och flytt Utan problem
    2021-10-18 Verifierad kund
    Är väldigt nöjd med företaget och grabbarna som var där och flytta våra saker allt funka kanon. Kan varmt rekommendera dom.
    2021-10-18 Verifierad kund
    Packningen och flytten gick bra. Ali var var hjälpsam och den som kunde svenska. Det som drar ner betyget är städningen samt ingen återkoppling på mina telefonsvars-meddelanden både till D och kontoret om att kartongerna, 66st är klara för hämtning. Kartongerna står i korridoren till de andra hyresgästernas förtret. Fakturan enl offerten.
    2021-10-16 Verifierad kund
    Bra jobbat av männen. Snabbt och bekvämt
    2021-10-11 Verifierad kund
    Trevlig bemötande och smidig flytt.
  • Johan R
    2021-10-04 Verifierad kund
    Mycket hjälpsamma och duktiga.
    Kan rekommendera.
    2021-10-02 Verifierad kund
    De var professionala, snälla! Jag var absolut nöjda med hjälp personal. Min förväntning var att få hjälp lämna vissa kartonger på över våningen. De gjorde enorm hjälp med det! Vi är absolut nöjda med norra flytt personal!
    2021-10-01 Verifierad kund
    Allt gick smärtfritt och bra. Pris enligt offerten. Bra jobbat!
    2021-09-30 Verifierad kund
    super trevliga och duktiga killar
    2021-09-29 Verifierad kund
    Väldigt trevliga o hjälpsamma
    2021-09-23 Verifierad kund
    Jättebra kontakt från början till slut. Vi köpte tjänsterna flytt + flyttstäd och är helnöjda! Rekommenderas varmt
    2021-09-17 Verifierad kund
    Så professionella och riktigt snabba!
    2021-09-16 Verifierad kund
    Grymma och snabba gubbar! Riktiga proffs!
    2021-09-09 Verifierad kund
    Vi kom med egen flyttbil från Norge och hade beställt inbäring från flyttbil upp till lägenheten. Norra Flytt mötte upp precis som avtalat och gjorde ett utmärkt jobb. All kontakt och planering med Norra Flytt har fungerat utmärkt.
    2021-09-06 Verifierad kund
    I appreciate that one of the movers sent spoke English, as we are still learning Swedish. Great to be able to borrow boxes, as well.
    2021-09-05 Verifierad kund
    Att flytta är alltid besvärligt. Men underlättas av gott pålitligt sällskap som engagerat, proffsigt, vänligt och tålmodigt bidrar med smart logistik och starka armar. Så var det med de två bussiga killarna från Norra Flytt som gjorde min stressiga flytt till en riktigt givande upplevelse. Extra plus till tjejen som där håller i tåtarna och snabbt kunde boka in min spontanflytt!
    Lika proffsiga alla tre. Jag rekommenderar verkligen Norra Flytt! Vänlig och tacksam hils från Margita