Norra Flytt

Sollentunavägen 63, 191 41 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Norra Flytt!

Är det dags att flytta igen? Eller är det första flytten? Oavsett vad så är det alltid speciellt att flytta på sig. Det innebär en hel del logistik. Den typen av logistik som vi på Norra Flytt har utfört i många år. Låt därför ett företag med rätt kompetens och lång erfarenhet hjälpa dig från punkt A till punkt B. Vi får flytten att fungera felfritt!

Vi på Norra Flytt utmärker oss för vårt noggranna arbete och pålitliga personal. Vi hjälper dig som företag eller privatperson med allt från demontering/montering av möbler, leverans/hämtning av flyttlådor, budkörning och bohagsflytt till flyttstädning, pianoflytt, röjning och körning till soptippen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 89 kunder tycker om Norra Flytt

• 2020-07-25

Christofer E skrev om Norra Flytt
    Trevliga starka killar som gjorde ett perfekt jobb. Kunde inte bli bättre! Priset blev ngn hundring billigare än avtalat. Läs mer
  • 2020-07-25

Michael C skrev om Norra Flytt
    Hade bett att man skulle ta med lådor. Hände inte. Annars ok. Läs mer
  • 2020-07-24

John F skrev om Norra Flytt
    Flyttade 77kvm plus vindsförråd ink leverans av flyttkartonger för 4288:- ink rutavdrag.

Flytten gick från Gröndal till Hökarängen.

3 gubbar och två lastbilar tog ca 5 timmar.

Supernöjd med både pris och arbete 👌 Läs mer
  • 2020-07-23

Eva J skrev om Norra Flytt
    Jag kontaktade Norra Flytt om en flytt till Finland.
    Norra Flytt var snabba att höra av sig efter min förfrågan, och att ge kostnadsförslag.
    Bemötandet har varit väldigt trevligt och serviceinriktat. Lätt att få kontakt både per mejl och telefon.
    Flytten är ännu inte gjord så jag kan inte uttala mig om det än, men hittills har allt varit superbra. Läs mer
  • 2020-07-17

Torun L skrev om Norra Flytt
    Mycket bra flyttfirma. Trevliga och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-16

Susanne N skrev om Norra Flytt
    Nordnytt flyttade våra möbler och set gjorde dom otroligt bra.
    Sen städade dom huset och set var också otroligt bra gjort kliniskt rent.
    Mycket trevlig personal som kämpade på i Värmen.
    Mvh.
    Susanne Nordfjell Läs mer
  • Luca G

2020-07-10

Luca G skrev om Norra Flytt
    Jag hyrde Norra Flytt för att städa lägenheten och flytta cartonger och mobler till nya addressen. Pratade två gånger med de och även skickat ett mail för att förklara atta städning måste genomföras innan kl 12 och att allt måste lastas innan kl 12 eftersom vi kunde börja avlasta på nya addressen tidigast kl 12. Jag hade även hyrd en liten lastbil som jag lastade mig själv dagen innan för att underlätta jobbet och säkerställa att lägenheten på gamla addressen var tomt innan kl 12. Förslaget from Norra Flytt var att börja städningen kl 8:00 och flyttningen kl 10/10:30.
    Jag är jättenöjd med städning, utmärkt jobb! Jag är även jättenöjd med killarna som görde flyttningen.
    Vad som Jag undrar är varfor killarna kom kl 9 istället för kl 10:30 och varför hade de en annan kund böckat kl 12??
    Jag fick även prata med nägon på kontoret för de ville börja lasta av på nya addressen innan 11 redan.
    På slutet de lastade av samtidigt med en annan firma lastade sin lastbil så allt gick långsammare och såklart jag fick ingen hjälp för att lasta av lastbilen jag hyrde för att hjålpa dem.
    Så betalar jag helpris men fick inte tjänsten på hel sätt.
    Jag även skickade ett mail och bett liten forklaring men fick ingen svar, fakturan kom i tid alla fall! Läs mer
    2020-07-13 Norra Flytt svarar Luca G
    Hej Luca och tack för ditt omdöme!
    Du ville tömma din lägenhet samt ha den städat före kl 12:00. Det fick du också. Och enligt killarna fick du även hjälp med och tömma din bil. Du är besviken att vi kom tidigt och att vi var effektiva och ville vara färdiga så tidigt som möjligt. I så fall ber vi verkligen om ursäkt.
    Du var jättenöjd med städning, och även jättenöjd med killarna som utförde flytten.
    Trots det fick vi detta omdöme.

Bästa hälsningar

Patrik O skrev om Norra Flytt
    De skötte sig utmärkt. Killar var trevliga. Flytten var smärtfri och snabb Läs mer

Stefan H skrev om Norra Flytt
    Fick hjälp med flyttstäd och fönsterputs Läs mer

Erik R skrev om Norra Flytt
    Smidig och bra flytt från uppsala till malmö. Läs mer

Lina S skrev om Norra Flytt
    Otroligt smidigt och tillmötesgående från första kontakt. Trevlig personal och väl genomförd flytt. Mycket nöjda! Läs mer

Gudrun P skrev om Norra Flytt
    Flytt av möbler från en större lägenhet till ett äldreboende. Inte så stor insats. Sköttes snabbt säkert och effektivt. Läs mer

Madelaine N skrev om Norra Flytt
    Jag beställde flytthjälp och blev överraskad över hur snabbt och smidigt det gick. Tydligt svar på Mail med kostadsförslag och lagom mycket info. Killarna ringde och meddelande när de var på väg, de kom i tid, var supertrevliga och trots att det var 3 trappor upp utan hiss så bar de alla grejer snabbt och effektivt. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Norra flytt! Läs mer
  • 2020-07-05

Nils C skrev om Norra Flytt
    Tjänsten: Nedpackning och flytt av bohag från en servicelägenhet.
    Bra mailkontakt.
    Snabbt arbete.
    Vissa brister i nedpackningen kompenserades ekonomiskt efter att vi kontaktat firman efter flytten. Läs mer
  • 2020-06-29

Pierre D skrev om Norra Flytt
    good guys and efficient delivery.
    No damages Läs mer
  • 2020-06-25

Mats J skrev om Norra Flytt
    Jag beställde att flytten skulle ske kl 11. 11:10 ringde jag och det visade sig att de hade blandat ihop tider och tänkte komma kl 14. Nu blev lösningen att de kom 12:30 och med tre man istället för två som vara avtalat. När de väl var på plats. Så gick det snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-06-25

Olof W skrev om Norra Flytt
    De kom ca 2 timmar försent.
    För att kompensera för detta skickade de extra personal.

När de väl var på plats så gjorde flyttkillarna ett bra jobb och var trevliga. Läs mer
  • Claudia L

2020-06-23

Claudia L skrev om Norra Flytt
    Jag köpte flytthjälp och fick bra och reko killar som tog ansvar för att flytten skulle gå så smidigt som möjligt! Läs mer
  • 2020-06-23

Mikael M skrev om Norra Flytt
    Trots att man fick tydlig info om allt som skulle flyttas i samband med kontorsflytt, sändes mindre lastbilar med baklyftar som hade svårt att klara tyngden. Det innebar flytten tig längre tid. Däremot var bemötandet från personal bra på det stora hela. Läs mer
    2020-06-29 Norra Flytt svarar Mikael M
    Tack för ditt omdöme Mikael!
    Det är verkligen beklagligt att få endast 3 stjärnor av dig. Vi skickade 2 lastbilar på 20 kbm var. Du beställde flytt för 35-40 kubiklass, men överraskade oss med närmare 60 kubiklass. Vi skulle debitera er mer egentligen, men du ckockade oss i stället med detta omdöme . Du är givetvis välkommen att kontakta oss om du vill diskutera din flytt eller andra funderingar.

Bästa Hälsningar
  • 2020-06-10

Christopher I skrev om Norra Flytt
    Arbetsledaren löste allt med en bra attityd trots en lång dag. Var också försiktiga med sakerna. Läs mer
  • 2020-06-09

Annika O skrev om Norra Flytt
    Beställde flytt och städning. Mycket trevligt, proffsigt bemötande från alla kontakter. Bra utfört flyttarbete och städning! Läs mer
  • 2020-06-07

Birgitta H skrev om Norra Flytt
    Mycket proffsig flytthjälp och bra bemötande. Läs mer
  • 2020-06-04

Catharina V skrev om Norra Flytt
    Trevliga och vänliga killar som gjorde ett bra arbete. Tycker att man kan anlita denna flyttfirma. Nu hade inte jag jättemycket att flytta, men detta gick bra. Läs mer
  • 2020-05-29

Åsa H skrev om Norra Flytt
    Jag hade faktiskt riktigt svårt att avgöra om han som var ansvarig för flytten var riktigt arg och irriterad eller bara hade ett sånt sätt. Började redan efter någon timma, med att ifrågasätta de grejer som var specificerade och en flytt till ett förråd, trots att han sen visade mig att det stod i beställningen.
    De var rädda om möblerna, några repor i köksbordet, men annars ok.
    Anlitade dem för städning också, det var inte att rekommendera. Jag fick anlita en ny städfirma och betala ytterligare 1 500 för att det skulle bli hundra procent. Läs mer

Jörgen J skrev om Norra Flytt
    flytt och städ. Snabb och trevlig personal. Tack Läs mer

Roger B skrev om Norra Flytt
    Bra och noggranna grabbar som jobbade på. De hade dock lite svårt att passa den tiden vi avtalat om vilket drar ned betyget något.
    Kan rekommenderas! Läs mer

Ulrika R skrev om Norra Flytt
    Snabba, bra och tjänstvilliga. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-05-27

Pirjo N skrev om Norra Flytt
    Vi blev vänligt bemött vid beställning av flytt. Trevliga och duktiga killar flyttade våra saker säkert och snabbt. De hjälpte och ta loss sängkavel, som vi inte kunde göra. Rekommenderar. Läs mer
  • 2020-05-11

Anna-karin H skrev om Norra Flytt
    Anlitade Norra Flytt för flytthjälp och flyttstädning. Har absolut inget att klaga på. Trevligt bemötande och bra service. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-08

Tell H skrev om Norra Flytt
    Smidig flytt med starka karlsr. Inplastning av känsliga möbler som vitrinskåp. Inga skador. Flytt från villa till 4:s tog bara 3 timmar.
    Funkade med distansering under coronatid. Läs mer
  • 2020-05-07

Camilla A skrev om Norra Flytt
    Killarna som flyttade var trevlig & professionella i sitt bemötande. De tog väll hand om sakerna i flytten. Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2020-05-05

Christina H skrev om Norra Flytt
    Kom i tid
    Var snabba o försiktiga
    Toppenbra! Läs mer
  • 2020-05-05

Rebecka G skrev om Norra Flytt
    Vi är så nöjda med Norra flytt! De är flexibla, lösningsorienterade, hjälpsamma och varsamma med allt från datorskärmar till växter. Vi rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Sam P

2020-03-28

Sam P skrev om Norra Flytt
    Punktligt, proffsigt o effektivt Läs mer
  • 2020-03-20

Maya R skrev om Norra Flytt
    Anlitades för flytthjälp. Vänligt bemötande, men lite oklarheter kring hur många bilar och gubbar som skulle behövas. Annars flöt allt på bra. Läs mer
  • 2020-03-12

Nahid E skrev om Norra Flytt
    Bra, mycket nöjd.
    Punktliga, noggranna, effektiva och trevliga.
    Rekommenderas. Läs mer
  • MOHAMMAD REZA K

2020-03-06

MOHAMMAD REZA K skrev om Norra Flytt
    Köpte flytt på norra flytt och var nöjd med killar.
    Rekommenderas👍 Läs mer
  • 2020-03-04

Emmanuel G skrev om Norra Flytt
    Jag beställde ett paket med flytthjälp och städning till en mycket rimligt pris. Bemötes med förståelse och anpassning efter mina önskemål. Personalen var i tid. De var trevliga, snabba, duktiga och tillmötesgående. Jag är jätte nöjd och skulle definitivt både anlita de igen och rekommendera för andra. 5 stjärnor. Läs mer
  • 2020-03-04

Elin U skrev om Norra Flytt
    Det var en flytt för en person med ganska mycket saker. Allt kom fram helt och rent - vad mer kan man önska sig av en flytt? trevligt och proffesionellt bemötande ficka jag. Allt fungerade mycket bra. Läs mer
  • 2020-02-12

Sofia K skrev om Norra Flytt
    Flytten gick smidigt och lätt! Läs mer
  • 2020-02-05

Jessica S skrev om Norra Flytt
    Allt funka enligt våra önskemål. Vi anlitade dom direkt till nästa flytt som bara är 2 månader bort. Läs mer
  • 2020-02-03

Jonny L skrev om Norra Flytt
    Anlitade Norra Flytt vid flytt till en ny lägenhet.
    Mycket nöjd med allt från bemötande vid bokning och offert till färdigt uppdrag.
    Trevliga, seriösa och försiktiga killar som utförde flytten, mycket nöjd då allt flöt på utan problem.
    Har anlitad detta företag tidigare och alltid blivit nöjd.
    Ger dom mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-01-28

Erik F skrev om Norra Flytt
    De kom två och en halv timme efter förutbestämd flyttid. En från deras kontor skickade sms och skrev att de skulle bli lite sena och att jag skulle få 5% rabatt. Jag sa att vi skulle diskutera detta senare när jag visste hur sena de blev. Skrev även att de skulle kontakta mig angående detta i utvärderingen som jag fick av flyttkillarna, men fick faktura som skulle vara betald inom 10 dagar med enbart 5% rabatt. Vilket jag hade köpt om de hade varit 20 minuter sena men absolut inte när de kom två och en halv timme sent. Men de som utförde själva flytten var duktiga. Läs mer
    2020-01-28 Norra Flytt svarar Erik F
    Hej Erik!
    Vi beklagar verkligen förseningen, vilket vi inte kunde styra, då vi fick problem med bilen som skulle sköta din flytt.
    Vi var tvungna att invänta en annan bil istället. Löftet om rabatten fick du direkt per telefon, och rabatten fick du på din faktura som utlovat.
    Återigen beklagar vi incidenten. För övrigt får du gärna höra av dig om du vill diskutera din flytt med någon av oss.

Bästa Hälsningar
  • 2020-01-23

Madelene J skrev om Norra Flytt
    Packning, flytt och städning - allt utfört till högsta belåtenhet och till rimligt pris. Och med en faktura som motsvarade det överenskomna, nog så viktigt :-) Läs mer
  • 2020-01-22

Martin H skrev om Norra Flytt
    Beställde flytthjälp Stockholm - Uppsala och blev supernöjd. Jättebra bemötande, flexibel och lyhörd personal. Allt flöt på så fint som det bara kunde göra. Läs mer
  • 2020-01-14

Lottie A skrev om Norra Flytt
    Köpte packning, flytt och städning.
    Blev mycket trevligt bemött av alla. De kom vid utlovad tid och utförde allt arbete på ett förträffligt sätt. Mina varma rekommendationer. Läs mer
  • 2020-01-14

Henrik B skrev om Norra Flytt
    Proffsigt och välorganiserat. Läs mer
  • 2020-01-06

Matz L skrev om Norra Flytt
    Väldigt duktiga noggranna och trevliga Läs mer
  • 2020-01-05

Merete S skrev om Norra Flytt
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal Läs mer
  • 2019-12-30

Nina H skrev om Norra Flytt
    Enkel att anlita och beskriva uppdraget genom hemsidan. När jag bokat fick jag en fin personlig service. Läs mer

Sollentunavägen 63, 191 41 Sollentuna