Norra Flytt

Norra Flytt

Välkommen till Norra Flytt!

Är det dags att flytta igen? Eller är det första flytten? Oavsett vad så är det alltid speciellt att flytta på sig. Det innebär en hel del logistik. Den typen av logistik som vi på Norra Flytt har utfört i många år. Låt därför ett företag med rätt kompetens och lång erfarenhet hjälpa dig från punkt A till punkt B. Vi får flytten att fungera felfritt!

Vi på Norra Flytt utmärker oss för vårt noggranna arbete och pålitliga personal. Vi hjälper dig som företag eller privatperson med allt från demontering/montering av möbler, leverans/hämtning av flyttlådor, budkörning och bohagsflytt till flyttstädning, pianoflytt, röjning och körning till soptippen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 211 kunder tycker om Norra Flytt 2

2021-06-22
    Jättetrevliga och hjälpsamma killar som jag varmt rekommenderar. De kom i tid, ringde strax innan och tog alla utmaningar med gott humör.

Allt kom fram, trots en trasig hiss, och jag kommer anlita dem igen.
    2021-06-22
    Utöver förseningar, framförallt inför flyttstädet, så var själva arbetet bra utfört.
    2021-06-19
    Ali och hans team var helt fantastiska! Försiktiga men ändå effektiva. Grym service!
    2021-06-17
    Nyttjade både packhjälp, flytthjälp samt flyttstädning och är jättenöjd. Bra och trevlig kontakt under hela tiden och mycket serviceinriktad och tillmötesgående personal! Rekommenderas!
    2021-06-16
    Superproffsiga!

Vi beställde flytthjälp av Norra Flytt.

Operationen gick snabbt och effektivt. Flyttpersonalen var försiktiga med våra grejer, hjälpte till att packa säng/soffa i plast så de inte blev smutsiga!

Efter flytten märkte vi att ett stolsben hade tappad sin underdel (inte deras fel) och de hittade snabbt den saknade delen och kom förbi med den efter flytten!

Kan inte vara mer nöjd! Inga dolda avgifter!

Högsta möjliga betyg!
    2021-06-14
    Jag tog kontakt med Norra Flytt för att företaget skulle hjälpa mig att flytta ut och slänga garderob/skoskåpet. Det blev en demontering av varan vilket gjordes på ett professionellt sätt.
    2021-06-14
    Toppen! Supertrevlig och det gick snabbt.
    2021-06-10
    Trevlig personal. Allt flöt på bra. Lätta att ha att göra med.
    2021-06-07
    I början var det lite rörigt då jag de hade glömt halva inventarielistan på kontoret. Vi fick räkna om alla flyttlådor och saker som inte fanns på listan. Men killarna löste det genom köra 3 flyttbilar istället för två. Dessutom hade vi ytterligare 2 stopp på vägen för att lasta av möbler. När dagen kom till sitt slut är jag mycket nöjd då allting kom fram utan skador, inga extra kostnader tillkom och flyttkillarna var proffsiga ock kämpade på trots det varma vädret.
    2021-06-07
    Hej! Trots missförstånd o förseningar, gjorde Haris o hans killar ett perfekt utfört arbete. Pianot är på plats o ingen är gladare än jag!!
    Tack!! Lena
  • Robert L
    2021-06-03
    Flytt av kontor till magasinering. Proffsigt bemötande, noggranna, försiktiga och packade / plastade mycket väl. Kan varmt rekommendera!
    2021-06-03
    Köpte flytt inkl flygel och flyttstädning.
    De kom i utsatt tid men meddelade då att flyglar flyttar vi inte.
    De hade inte med sig utrustning för att flytta två lastpallar som var beställt.
    Utflytten skulle varit klar vid lunch, den blev klar 18:00
    Städpersonalen, 4 Pers, kom kl 10 och skulle vara klar 13:00. De blev utkastade av de nya ägarna 16:00. De hade då lyckats förstöra kökskranen och inte göra så rent att de nya ägarna kunde acceptera.
    Riktigt dålig firma, aldrig mer
    Hej Per! Vår upplevelse av uppdraget var positiv efter all mejl och telefon konversationen med dig. Ni informerades även att städgarantin gäller, den nya ägaren valde dock att inte utnyttja. Pallarna som vägde närmare 2000 kg, var vi tvungna att fördela jämnt över 3 pallar istället utan extra kostnad. Vårt mål att lämna en positiv intryck av oss och alltid ha en nöjd kund, och det ska vi alltid göra. Ni är välkomna att ringa eller mejla vid frågor eller funderingar. Bästa hälsningar Norra Flytt AB. Norra Flytt
    2021-06-02
    Dom är verkligen flexibla och har ett jättebra kundbemötande.
    Flytten genomfördes varsamt och effektivt. Extra plus till hur varsamt dom hanterade bla. tavlor och ömtåliga saker.
    2021-05-31
    Riktigt duktiga och försiktiga med bärandet av stora ömtåliga möbler, väldigt trevliga och funkade supersmidigt. Kom med två lastbilar och flyttade rubbet i en vända (88 kvadrat). Rekommenderar Norra Flytt. Trevlig service vid bokning också.
    2021-05-29
    Snabba, duktiga och noggrann killar med Aziz som ledare...
    2021-05-28
    Kom på utsatt tid, fungerade bra. Jag upplevde att de var försiktiga och tog väl hand om våra saker.
    2021-05-28
    Det gick fort och smidigt och trevliga killar.
    2021-05-23
    Proffsig personal och super noga med känsliga möbler.
  • 2021-05-21
    Fantastiskt företag. Jag ringer i en krissituation idag klockan 11:30 där jag behöver bärhjälp med att flytta ett SPA-bad som en kranbil inte kunde flytta till sin rätta plats. Samma dag klockan 14:00 inställer sig sex gubbar och flyttar badet till sin rätta plats.....helgen är räddad:-)

Stort av Norra Flytt att lösa denna krissituation för mig på en och samma dag.
  • 2021-05-16
    Proffsiga och kom i tid som vi sa!
    Jobbade snabbt och var duktiga.
    Vi rekommenderar Dem!
    Harri som körde flyttbilen hittade direkt till vårt nya hem!
    2021-05-11
    Proffsiga, trevliga och tillmötesgående!
    2021-05-07
    Proffsigt bemötande, prisvärt och effektiv flytt! Bästa firmorna jag stött på och då har jag flyttat ett antal ggr!
    2021-05-07
    Vänligt bemötande hela vägen ! Jag beställde både flytt och flyttstäd Och fick ett väl utfört arbete . Någon miss på flyttstädningen ... men som åtgärdades direkt när jag ringde och meddelade detta . Slutet gott allting gott . Mvh Susanne
  • Mónica N
    2021-05-07
    Flyttade ett piano åt mig från en adress till annan. Snabb och smidig bokning. Och bra utfört arbete.
    2021-05-06
    Hjälp med flytt. Inga problem. Vi gick snabbt igenom vad som skulle flyttas. Allt gick snabbt och smidigt. De var noga med att peka på befintliga skador, så att det inte skulle bli problem när sakerna var flyttade.
    2021-05-06
    flytt möbler bra info, bra prisinfo, punktliga
    2021-04-25
    Vi använde Norra Flytt vid vår flytt från stan ut till Täby. Vi är mycket nöjda med allt ifrån första kontakt till fullbordad flytt. Själva flytten flöt på mycket smidigt och man kom i utsatt tid och startade. Man jobbade väldigt effektivt samtidigt som man var varsam om möblerna. Hela tiden också positiva och trevliga. Norra Flytt levde verkligen upp till våra högt ställda förväntningar och kan starkt rekommendera dem vid flyttuppdrag.

//Gustav
    2021-04-25
    Vi är nöjda med flytthjälpen från Norra Flytt.
    Tre killar kom på utsatt tid med två bilar. Dom jobbade på bra, plastade in ömtåliga möbler och var lätta att kommunicera med. På väg till nya lägenheten stannade vi till på Shurgard för att hämta upp mer av våra saker, även detta utan några som helst problem.
    Snabba, flexibla, utmärkt service
    2021-04-23
    mycket bra och pålitligt företag. Jag rekommenderar det till alla.
    2021-04-23
    Kanonbra killar snabba och punktliga mm!
  • Anitha W
    2021-04-23
    Flytt- ,en del packhjälp och städning vilket fungerade mycket bra tack vare jätteduktiga människor. Vi fick rekommendationen av vår son som använt Norra Flytt när han flyttade annars hade vi nog inte hittat dem. Det vi konstaterade var att man missbedömde tidsåtgången i offerten - detta trots att offerten baserades på hembesök. Denna miss resulterade i att priset i offerten inte stämde överens med kommande faktura vilket medförde att priset blev högre vilket vi också betalade tack vare "jobbarnas" effektivitet. De var helt suveräna.
    Hälsningar Anitha Wiklund
    2021-04-23
    Vi fick massa skador som är inte avklarat av norraflytt.
    Hej Shahram och tack för ditt omdöme! Jag beklagar verkligen detta, men det var inte det intryck vi fått av din flytt. Tveka inte att höra av dig till oss vid funderingar eller frågor. Bästa hälsningar Norra Flytt AB. Norra Flytt
    Trevliga flyttkillar.
    Inte en skråma på varken bohag eller hus.
    Toppenservice!
  • Lena W
    2021-04-23
    Packning, flytt och städ!
    Blev bra bemött
    Allt fungerade bra!
    2021-04-09
    jag är väldigt nöjd med norra flytt. och rekommenderar till alla
    2021-04-08
    Mycket bra super alla arbetare bar super duktig bara de som sitter på kontoret är ganska slarvigt 😀😀😀😀😀
    2021-04-08
    Köpte Flytt av möbler.
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Bra avisering innan transport och ankom enligt avtalad tid.
    2021-03-30
    Vi är mycket nöjda! Bra service då vi fick snabb hjälp.
    2021-03-28
    Norra flytt levererade över våra förväntningar! Vi hade bokat både flytthjälp och flyttstäd och allt fungerade utmärkt och på utsatt tid. Professionell personal med ett fint bemötande. Vi kommer absolut anlita dom igen till nästa flytt och kan varmt renommerade dom.
    2021-03-23
    Trevliga och bra
    Säker flytt!
    2021-03-23
    Vi anlitade Norra Flytt för att flytta ett helt bohag från ett hus till ett annat. Det var garderober, skrivbord, sängar och en stor sänggavel i massivt trä på ca 90 kg.
    Inte en enda skada på väggar, trappor eller saker. Skulle kalla det otroligt att lyckas med det. De såg till att skydda allt ömtåligt nogrannt.
    Det var mycket trevliga, och flitiga killar som hjälpte oss. Rekommenderar Norra Flytt.
    2021-03-19
    Snabb, kort varsel, trevligt att ha att göra med, allt blev snabbt gjoert, varsam personal, inte särskilt snabb p platsen, men acceptabel, trungt jobb, var nöjd
    2021-03-16
    Kom på innan utsatt tid,hörde av sig när dom var på plats,och dessutom gjorde dom en bra och snabb flytt!
    3 man som var trevliga och jobbade på i bra tempo kändes proffsigt!
    2021-03-10
    Bra arbetsledare, var försiktiga med kartongerna, höll tiden och de hade inga dolda kostnader utöver offerten.
    2021-03-05
    Supernöjd med flytten. Allt gick smidigt och bra hela vägen.
    2021-03-05
    Jag köpte flytthjälp. Personalen var jättebra, trevliga och otroligt uthålliga och positiva. Möjligen tog det lite lång tid. Från 13-21.30 men tror att jag hade lite mer grejer än jag lyckats beskriva samt att flytten gick till 4 våningen med pytteliten hiss. Nöjd är jag!
    2021-03-05
    Norra flytt hjälpe oss med flytt och städ under samma dag. Flytten fungersrade mycket bra.
    Lätt kommunicerade, positiva och varsam om grejorna. Flyttstädningen kan dock nte rekommenderas pga dålig kommunikation, ansvarskänsla, stolhet och bristande svenska hos städpersonalen.
    2021-03-05
    Missade flera gg med att lämna flyttkartonger
    2021-03-03
    Ordnade flytt genom Norra Flytt. Allting fungerade utmärkt, både kontakterna innan och själva flytten. Flyttkillarna kom i tid, jobbade effektivt och var mycket vänliga och trevliga.

Rekommenderas!