Norra Flytt

Norra Flytt

Ring 073-747 07 70 www.norraflytt.se
4.4

Välkommen till Norra Flytt! Är det dags att flytta igen? Eller är det första flytten? Oavsett vad så är det alltid speciellt att flytta på sig. Det innebär en hel del logistik. Den typen av logistik som vi på Norra Flytt har utfört i många år. Låt därför ett företag med rätt kompetens och lång erfarenhet hjälpa dig från punkt...

364 omdömen om Norra Flytt

Anneli K
Skrev om Norra Flytt

Akta er för Norra Flytt, de sköter sig bra i början men är sedan totalt urusla. De orsakade skada i lägenheten jag flyttade ifrån, mailade, ringde (Inger svar), lämnade meddelande. Fick mail av ansvarig Abbe att de lagt över arbetet för fakturering till Adjust Moving, i svar på det mailet påtalade jag ännu en gång orsakad skada. Fortfarande tyst, från ingenstans görs av Prioritet Finans en kreditupplysning på mig. När jag ringer dem visar det sig att Adjust Moving sålt dem fakturan. Dessa byten gör dessutom svårt för Norra...

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Yvonne O
Skrev om Norra Flytt

Stort djävla skämt. Höll inte vad dom lovat. Ostädat trots s flyttstäd . Sista dagen vi skulle komma hem och koll upp allt fanns fortfarande möbler och lampor kvar. Vi fick ett pris och löfte om allt skulle packas av dom eftersom vi bodde på annan ort. När fakturan kom skulle vi betala det dubbla !!!

Philip C
Skrev om Norra Flytt

Norrflytt var verkligen den sämsta flyttfirma som jag upplevt. Varje enskild person som arbetar på denna flyttfirma visade sig vara oprofessionell och oärlig och de vägrade ta ansvar för det som var de värsta rörliga upplevelserna i hela mitt liv. Det var skamligt dåligt. Först och främst var flyttarna extremt oprofessionella, kunde knappt kommunicera, kunde inte läsa enkla anvisningar och de skadade lägenheten som flyttade in. Chefen som ringde mig för att berätta att inget av de problem vi anmälde var värt någon ersättning...

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1131 omdömen 4.7 av 1131 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Roland E
Skrev om Norra Flytt

Mycket bra hantering. Trevliga killar och bra utfört arbete!

Carina D
Skrev om Norra Flytt

Anlitade dom för flytthjälp mellan två städer och det fungerade jättebra.

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Olaf K
Skrev om Norra Flytt

Negativa känslor kom redan med de 50 flyttkartonger vi fick låna. En tredjedel var så slitna att man fick ta en massa silvertejp för att hålla ihop dem. Flytten med två lastbilar skulle börja 8:00 men de kom 12:45. Kl. 16:00 tyckte de att det behövdes en lastbil till och jag sa okey men de fick inte kontakt med kontoret. De bad mig ringa kontoret dagen efter för att hämta resten. Det var en storbilds TV samt tre stora speglar och småprylar och hela källaren med egna kartonger och diverse saker. Som tur hade jag en god vän...

Ann B
Skrev om Norra Flytt

Bra bemötande. Levde relativt väl upp till mina förväntningar. De fick jobbet utfört. Jag köpte flytthjälp och flyttstädning.

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1231 omdömen 4.7 av 1231 omdömen

Malin L
Skrev om Norra Flytt

Prisvärd flytthjälp med trevligt bemötande.

Åsa F
Skrev om Norra Flytt

Lite besviken, även om flytten gick bra. Skickat en invetariebeskrivning med mått på alla möbler. Allt fick inte plats i bilen, så det blev två körningar. För det fick jag betala 2000 extra. Avståndet mellan lägenheterna är ca 1,5 km så inte långt. Blivit bemött trevligt och grabbarna som flyttade slet på bra. Det är alltid en pärs att flytta, men hade packat allt även om en del var i kassar. Skulle önskat en större bil, men nu blev det inte så.

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 153 omdömen 4.9 av 153 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Carina A
Skrev om Norra Flytt

Mkt trevligt bemötande. Allt fungerade toppenbra!

Tekalign Y
Skrev om Norra Flytt

det var snabbt och säkert och människorna som hjälpte mig med att flytta de var artiga och professionella

Tuija M
Skrev om Norra Flytt

Min flytt flöt på ett förträffligt sätt. Inga problem trots något obekväm miljö i gammalt torp. Trevligt bemötande Utmärkt

Paul P
Skrev om Norra Flytt

Dom gjorde ett bra jobb kommer använda dom igen

Birgitta E
Skrev om Norra Flytt

Blev mkt väl bemött av Abbe som kom hem till oss, vi fikade och gick igenom hela proceduren och kände oss nöjda. På flyttdagen kom 4 pigga killar, packade snabbt och levererade. En del trasigt och en Nilfisk städmaskin kvar i skåp! Lite trist. Ringde Abbe som ställde allt till rätta!

Annika M
Skrev om Norra Flytt

Jag hade bra kontakt med företaget, när jag bokade och ett par dagar innan flytt. Det var tre killar som flyttade också dom trevliga och gjorde ett bra jobb

Joanna W
Skrev om Norra Flytt

Vi är mycket nöjda med Norra flytt, från första kontakten med Ignance över telefon till de fantastiska männen som flyttade åt oss. Ni var trevliga, tillmötesgående, professionella och roliga på samma gång och minskade stressen påtagligt åt oss.

Hanna H
Skrev om Norra Flytt

Mycket bra och trevligt bemötande och städningen var toppen! Inga anmälningar alls! Rekommenderar starkt…

Åke Reinhold P
Skrev om Norra Flytt

Dom gjorde ett bra jobb även om dom glömde ta med sig rätt utrustning. Väldigt engagerade att lösa uppgiften.

Lina F
Skrev om Norra Flytt

10 av 10! Seriösa, punktliga, pålitliga, trevliga, vänliga, STARKA, väldigt prisvärda vid jämförelse - suveränt från första kontakt. Tack Norra Flytt! Egentligen vill jag aldrig mer flytta, isf blir det med er⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Oscar K
Skrev om Norra Flytt

Norra flytt svarar snabbt, enkla att ha göra med och pålitliga. Rekommenderar starkt!

Jonas B
Skrev om Norra Flytt

Bra och snabb bokning. Flyttpersonalen var trevliga och arbetade snabbt och effektivt.

Macarena G
Skrev om Norra Flytt

Overall we are very happy with Norra Flytt. They did an amazing job. The moving was quite smooth and fast and the cleaning of the apartment was fantastic. Annika was also very helpful and answered all our questions. As an advice, make sure to mark clearly the fragile boxes so they are moved with extra care.

Susanne L

Punktlighet, trevligt bemötande.

Petra P
Skrev om Norra Flytt

Allt löpte mycket smidigt från första kontakt till att sista flyttlådan var på plats!

Hannah F
Skrev om Norra Flytt

superlätta att samarbeta med! fint bemötande. kanon

Mats V
Skrev om Norra Flytt

Funkade bra dom jobbade på det gick smärt fritt

Robert R
Skrev om Norra Flytt

Punktlig och trevligt bemötande. Råkade ta med nycklarna men returnerades snabbt, småskador under transport men inget som jag bryr mig om. Bra att veta dock för nästa kund.

Conny W
Skrev om Norra Flytt

Allt gick smidigt och perfekt.

Peter C
Skrev om Norra Flytt

Bra service och info. Håller tider.

Henrik V
Skrev om Norra Flytt

Professionell hantering, vänlig bemötande och effektiv handläggning.

Ulla L
Skrev om Norra Flytt

Trevligt bemötande av Annika vid beställningen. Grabbarna var snabba och duktiga.

Alexander H
Skrev om Norra Flytt

Hej, För att bedriva ett företag inom flytt så var hela upplevelsen kring hantering, administration och även slutfaktura under all kritik. Riktigt bra team som flyttade men tyvärr brister administrationen. När de kom till lägenheten tyckte de att det var mycket så fick hjälpa till under hela flytten att flytta kartonger, bord, säng etc. Ja jag fick hjälpa till att flytta hela mitt bohag tillsammans med en annan person medan två andra lastade in i lastbilen. Fick ett fastpriskontrakt men de valde ändå att fakturera...

Svar från Norra Flytt

Hej Alexander Tack för att du tog tiden att skriva ett omdöme! Du fick en avtalsbekräftelse på fastpris som gällde 2 man + en bil, baserad på information vi fått av dig. Det visade sig att inventarielistan inte var fullständig och därför krävde 3 bilar. Du informerade inte kontoret om att du hade en bokad hisstid. Du fick i början hjälp av 3 flyttkillar och en bil, men sedan fick du ytterligare en bil+ en flyttkille. Du fick hjälp av 4 flyttkillar helt frivilligt för att hinna med hisstiden och korta flytt tiden. Du...

Caroline H
Skrev om Norra Flytt

Super trevliga killar som hjälpte till vid flytten.

Elias N
Skrev om Norra Flytt

Jag hade en överlag bra upplevelse av Norra Flytt. Annika som jag hade som kontaktperson var trevlig och bra att ha och göra med. Vi hade glömt att skicka in inventarielista så det gick åt en lastbil mer än väntat. Det var vår miss. De som flyttade själva bohaget verkade gärna vilja lösa saker vid sidan av och privat istället för via Annika. Det var lite röd flagg för mig. Andra dagen fick vi höra från flyttarna att det som var kvar var för tungt för en lastbil. Jag ringde Annika igen och informerade om detta. När de dyker...

Magnus R
Skrev om Norra Flytt

Inga konstigheter, funkade helt ok!

Iva D
Skrev om Norra Flytt

I tid och de kom med smarta lösningar och gjorde exakt som vi kommit överens om.

First-Name L
Skrev om Norra Flytt

These guys surpassed all of my expectations. Their team was extraordinarily supportive and responsive from away, making sure that every aspect of my move was meticulously planned and carried out. The moving team handled all of my items with the utmost care and attention to detail. They were kind, skilled, and professional. I was quite pleased with the level of care I received from the staff (back office and moving team), and the transfer was stress-free and flawless. If you're looking for a dependable and effective moving...

Mikael H
Skrev om Norra Flytt

Snabbt och smidigt. Flyttade ett kök och allt levererades på tid i bra skick till en överkomlig peng. :-)

Ewa W
Skrev om Norra Flytt

Allt gick jättebra och killarna kom en halv timme tidigare än bestämt vilket ju var toppen! Eftersom vi hade flyttat en hel del själva, utom de tyngsta sakerna, så gick det väldigt snabbt. Allt var klart på 1 timme och 45 minuter. Mycket nöjd!😊

Henrik B
Skrev om Norra Flytt

Flytt killarna var bra. Men någon upp packning fick vi ej. Det verkade som dom bara vill åka. Så nu står jag med 70 flyttlådor o massa möbler som jag får ta hand om själv.

Rigmor O
Skrev om Norra Flytt

Väldigt trevliga flyttkillar och dom var väldigt snabba! Företaget var snabba på att svara på vår förfrågan också! Rekommenderar väldigt mycket!

Riitta H
Skrev om Norra Flytt

Utmärkt bemötande i kontakt med kontoret/ via telefon. 2 av Flyttkillarna var mycket professionella, stort tack till dem.

Annika F
Skrev om Norra Flytt

Välbemött av företaget och är jättenöjd

Annika F
Skrev om Norra Flytt

Fungerade smidigt. Lyckades bli inbokad med relativt kort framförhållning från min sida. Snabb respons på mailen. De två killarna som hanterade flytt och bortfraktning till ÅVC jobbade snabbt och allt fungerade bra. Helt OK pris också.

Agneta I

Det var helt ok . Det gick smidigt

Bang-Orn P
Skrev om Norra Flytt

Kom i tid och var snabbt med flytten! Trevligt bemötande!

Kristina P
Skrev om Norra Flytt

Mycket smidiga och trevligt bemötande!

ELISE G
Skrev om Norra Flytt

Fungerade toppen bra. Var även billigt.

Charlotte H
Skrev om Norra Flytt

Kom i tid och var snabba på att ta hand om mina möbler, körde på hela tiden hann knappt ta en paus. Trevliga killar.

Agneta Ö
Skrev om Norra Flytt

Första kontakten var bra, därefter var allt katastrofalt! Fem skador, ingen svenska, tråkig attityd. Väntar nu på ersättningsförslag.