Norra Flytt

Sollentunavägen 63, 191 41 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Norra Flytt!

Är det dags att flytta igen? Eller är det första flytten? Oavsett vad så är det alltid speciellt att flytta på sig. Det innebär en hel del logistik. Den typen av logistik som vi på Norra Flytt har utfört i många år. Låt därför ett företag med rätt kompetens och lång erfarenhet hjälpa dig från punkt A till punkt B. Vi får flytten att fungera felfritt!

Vi på Norra Flytt utmärker oss för vårt noggranna arbete och pålitliga personal. Vi hjälper dig som företag eller privatperson med allt från demontering/montering av möbler, leverans/hämtning av flyttlådor, budkörning och bohagsflytt till flyttstädning, pianoflytt, röjning och körning till soptippen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 123 kunder tycker om Norra Flytt

• Bo S

2020-11-25

Bo S skrev om Norra Flytt
    Dålig bedömning av behov av bil. Lastningen tog därför alldeles för lång tid. Inte fått någon återkoppling på en skada på en75-årig buffet. Läs mer
  • 2020-11-23

Niklas H skrev om Norra Flytt
    Mycket bra !!!!!!!!!!!!!! Absolut inget att klaga på !!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2020-11-20

Monica S skrev om Norra Flytt
    Som kund är det viktigt att man handskas varsamt med ens ömtåliga bohag, det gjorde dessa killar. Duktiga, effektiva, punktliga och proffsiga under trygg ledning av arbetsledaren Ali. Jag kan varmt rekommendera de personer som höll i min flytt och jag kommer att anlita dem vid min nästa flytt. Stort tack! Läs mer
  • 2020-11-18

Pradeepa P skrev om Norra Flytt
    Really good service. They are very flexible. The move went smooth and quick. No fuss. The cleaning was not the best, but they were ready to go back and clean again. They even picked up and delivered back the keys. Highly recommend!!! Läs mer
  • 2020-11-13

Johanna B skrev om Norra Flytt
    Bokade flytt från lägenhet till hus. Alla anställda har från början till slut varit trevliga, tillmötesgående, lyhörda och kunniga. De hade bra lösningar och allt gick mycket snabbt och smidigt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-11-13

Ann-carine L skrev om Norra Flytt
    Flytt av bohag. Snabba, hjälpsamma och trevliga flyttkillar. Läs mer
  • 2020-11-08

Regina G skrev om Norra Flytt
    Jag köpte flytt tjänst. Mycket bra personal som tog hand om mina saker med omtanke. Trevliga, professionella och ansvarsfulla .Företaget levde upp till mina förväntningar. Jag har redan rekommenderat företaget till mina bekanta och vänner. Läs mer

Jeanette L skrev om Norra Flytt
    Mycket trevliga, artiga o kompetenta killar. Ali som arbetsledare var mycket duktig gällande stuvning av möbler mm i flyttbilarna. Professionella o snabba med flytten. Allt gick smidigt, utan problem. Kan varmt rekommendera denna flyttfirma. Läs mer

Henrik C skrev om Norra Flytt
    Glada killar som jobbar in i kaklet! Läs mer

Annikki S skrev om Norra Flytt
    Löste flytten från Stockholm till Köpenhamn med kort varsel, 2dagar före. Bra kommunikation och flexibel service! Rekommenderas! Läs mer
  • Tobias H

2020-11-03

Tobias H skrev om Norra Flytt
    Som en dans på rosor! Upp och ned ned och upp outtröttliga flyttgubbar! Läs mer
  • 2020-10-28

Gunilla H skrev om Norra Flytt
    Vi köpte packhjälp flytt och flyttstädning. Allt perfekt utfört av mycket trevliga killar. Läs mer
  • 2020-10-27

Marita F skrev om Norra Flytt
    Flytt av möbler och flyttlådor från ett magasin till en lägenhet.
    Mycket trevligt bemötande.
    Höll tider och slutförde arbetet på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-10-17

Lena M skrev om Norra Flytt
    Duktiga killar, tyvärr blev en byrå lite fördärvad men kanske går att fixa. De lyfte byrån fel så hela skivan är nu loss så byrån blev väldigt ostadig. Läs mer
  • 2020-10-17

Niklas B skrev om Norra Flytt
    Utmärkt service och mycket trevliga! Läs mer
  • 2020-10-16

Berit E skrev om Norra Flytt
    noggranna och var försiktiga och ordentliga vid lastningnen Läs mer
  • 2020-10-16

Flora B skrev om Norra Flytt
    Super duktiga och trevliga killar som kom och hjälpte mig (Ali och Ialsm)! Kommer absolut använda mig av dem i nästa flytt! Läs mer
  • Daniel M

2020-10-15

Daniel M skrev om Norra Flytt
    Beställde flytt+städ. Allt har gått perfekt. Enkelt tydlig offert. Positiv attityd. Löser problem som dyker upp: ändrade datum, ändrad tid, kasta vissa möbler istället för att flytta dem. Läs mer
  • 2020-10-14

Ewa W skrev om Norra Flytt
    Enkelt att beställa, trevligt bemötande och effektivt arbete på utsatt tid. Läs mer
  • 2020-10-07

Frida H skrev om Norra Flytt
    Snabb och smidig flytt. Kunniga och tog väl hand om möblerna. Läs mer

Torbjörn P skrev om Norra Flytt
    Den bohagsflytt jag beställt utfördes mycket proffessionellt av trevliga och hjälpsamma personer. Jag kan varmt rekomendera företaget. Läs mer

Lotta L skrev om Norra Flytt
    jag köpte flytt, magasinering, städning och flytt igen. Har inte slutfört alla tjänster än dock.
    Positivt och trevligt bemötande, tillmötesgående.
    Jag är glad att det gick att få flytt och städning samma dag, trots att det blev en lång dag för de som jobbade.
    Proffsigt, effektivt utfört arbete med god kommunikation.

Jag är hittills mycket nöjd och slutförs uppdraget lika bra som det genomförts hittills rekommenderar jag gärna detta företag till bekanta. Läs mer

Johan N skrev om Norra Flytt
    Jättesmidig flytt. Har ingenting att klaga på!! Bra bemötande! Läs mer

Lena S skrev om Norra Flytt
    Jobbade på bra med att flytta två våningsplan i trappor! Läs mer
  • 2020-09-25

Joakim J skrev om Norra Flytt
    Lugn och säker flytt, seriösa killar! Över förväntan! Läs mer
  • 2020-09-08

Håvard J skrev om Norra Flytt
    Stor Flytt från Sollentuna till Täby.
    bra bemötande och kontakt, samt att när antal kubik visade sig vara mer än först antagit, löste de det jättebra.
    trevlig personal. Läs mer
  • 2020-09-04

Ingrid S skrev om Norra Flytt
    Beställde flytt av möbler, magasinering samt flyttstädning.
    Allt blev utfört samma dag, var där när möblerna bars ut.
    Trevliga killar som arbetade snabbt och smidigt.
    Lämnade lägenheten före städningen (hämtade endast nyckeln), vid en snabb överblick efteråt såg allt ok ut.
    Tror även att den inflyttande är nöjd.
    Har beställt magasinering till 4 december (beräknad inflyttning i den nya lägenheten), då det förhoppningsvis kommer att ”flyta på” på samma sätt som i förrgår.
    Är sammanfattningsvis mycket nöjd med den planering och det arbete som företaget utfört.
    Ingrid Läs mer
  • 2020-09-01

Åsa B skrev om Norra Flytt
    Vi beställde flytt, städ och bortforsling. Vi är mycket nöjda med både utförandet och bemötandet. Personalen har varit väldigt hjälpsamma, trevliga och gjort sitt bästa för att vi skulle vara nöjda. Till och med lite extra, vilket uppskattas mycket.
    Vi kan varmt rekommendera detta företag!! Läs mer
  • 2020-09-01

Raghida S skrev om Norra Flytt
    Vi fick hjälp med flytt - vi är supernöjda Läs mer
  • 2020-08-30

Fanny U skrev om Norra Flytt
    Jag fick hjälp att packa mitt kök och transportera det + möbler till ett Shurgard förråd. Killarna kom i tid, kommunikation innan de anlände, packningen gick fort och effektivt. Likaså fungerade transporten till och packningen av förrådet lysande. Läs mer

Misha S skrev om Norra Flytt
    Väldigt serviceinriktade, tillmötesgående och vänliga. Läs mer

Emil H skrev om Norra Flytt
    Själva flytten gick snabbt och smidigt och kan verkligen rekommendera Nora flytt. Läs mer

Zsuzsanna R skrev om Norra Flytt
    Vi var jättenöjda, allt gick smidigt och bra med vår flyttning.
    Jag skulle välja dem igen i framtiden. Läs mer
  • 2020-08-06

Anne W skrev om Norra Flytt
    Snabba, vänliga och pusslade i bilen så det bara behövdes en vända. De borde dock haft med sig band att hänga över ryggen för att lyfta de tyngsta sakerna. Blev onödigt tungt och jobbigt för dem att bära utan hjälpmedel. Läs mer
  • 2020-07-25

Christofer E skrev om Norra Flytt
    Trevliga starka killar som gjorde ett perfekt jobb. Kunde inte bli bättre! Priset blev ngn hundring billigare än avtalat. Läs mer
  • 2020-07-25

Michael C skrev om Norra Flytt
    Hade bett att man skulle ta med lådor. Hände inte. Annars ok. Läs mer
  • 2020-07-24

John F skrev om Norra Flytt
    Flyttade 77kvm plus vindsförråd ink leverans av flyttkartonger för 4288:- ink rutavdrag.

Flytten gick från Gröndal till Hökarängen.

3 gubbar och två lastbilar tog ca 5 timmar.

Supernöjd med både pris och arbete 👌 Läs mer
  • 2020-07-23

Eva J skrev om Norra Flytt
    Jag kontaktade Norra Flytt om en flytt till Finland.
    Norra Flytt var snabba att höra av sig efter min förfrågan, och att ge kostnadsförslag.
    Bemötandet har varit väldigt trevligt och serviceinriktat. Lätt att få kontakt både per mejl och telefon.
    Flytten är ännu inte gjord så jag kan inte uttala mig om det än, men hittills har allt varit superbra. Läs mer
  • 2020-07-17

Torun L skrev om Norra Flytt
    Mycket bra flyttfirma. Trevliga och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-16

Susanne N skrev om Norra Flytt
    Nordnytt flyttade våra möbler och set gjorde dom otroligt bra.
    Sen städade dom huset och set var också otroligt bra gjort kliniskt rent.
    Mycket trevlig personal som kämpade på i Värmen.
    Mvh.
    Susanne Nordfjell Läs mer
  • Luca G

2020-07-10

Luca G skrev om Norra Flytt
    Jag hyrde Norra Flytt för att städa lägenheten och flytta cartonger och mobler till nya addressen. Pratade två gånger med de och även skickat ett mail för att förklara atta städning måste genomföras innan kl 12 och att allt måste lastas innan kl 12 eftersom vi kunde börja avlasta på nya addressen tidigast kl 12. Jag hade även hyrd en liten lastbil som jag lastade mig själv dagen innan för att underlätta jobbet och säkerställa att lägenheten på gamla addressen var tomt innan kl 12. Förslaget from Norra Flytt var att börja städningen kl 8:00 och flyttningen kl 10/10:30.
    Jag är jättenöjd med städning, utmärkt jobb! Jag är även jättenöjd med killarna som görde flyttningen.
    Vad som Jag undrar är varfor killarna kom kl 9 istället för kl 10:30 och varför hade de en annan kund böckat kl 12??
    Jag fick även prata med nägon på kontoret för de ville börja lasta av på nya addressen innan 11 redan.
    På slutet de lastade av samtidigt med en annan firma lastade sin lastbil så allt gick långsammare och såklart jag fick ingen hjälp för att lasta av lastbilen jag hyrde för att hjålpa dem.
    Så betalar jag helpris men fick inte tjänsten på hel sätt.
    Jag även skickade ett mail och bett liten forklaring men fick ingen svar, fakturan kom i tid alla fall! Läs mer
    2020-07-13 Norra Flytt svarar Luca G
    Hej Luca och tack för ditt omdöme!
    Du ville tömma din lägenhet samt ha den städat före kl 12:00. Det fick du också. Och enligt killarna fick du även hjälp med och tömma din bil. Du är besviken att vi kom tidigt och att vi var effektiva och ville vara färdiga så tidigt som möjligt. I så fall ber vi verkligen om ursäkt.
    Du var jättenöjd med städning, och även jättenöjd med killarna som utförde flytten.
    Trots det fick vi detta omdöme.

Bästa hälsningar
    Norra Flytt AB

Patrik O skrev om Norra Flytt
    De skötte sig utmärkt. Killar var trevliga. Flytten var smärtfri och snabb Läs mer

Stefan H skrev om Norra Flytt
    Fick hjälp med flyttstäd och fönsterputs Läs mer

Erik R skrev om Norra Flytt
    Smidig och bra flytt från uppsala till malmö. Läs mer

Lina S skrev om Norra Flytt
    Otroligt smidigt och tillmötesgående från första kontakt. Trevlig personal och väl genomförd flytt. Mycket nöjda! Läs mer

Gudrun P skrev om Norra Flytt
    Flytt av möbler från en större lägenhet till ett äldreboende. Inte så stor insats. Sköttes snabbt säkert och effektivt. Läs mer

Madelaine N skrev om Norra Flytt
    Jag beställde flytthjälp och blev överraskad över hur snabbt och smidigt det gick. Tydligt svar på Mail med kostadsförslag och lagom mycket info. Killarna ringde och meddelande när de var på väg, de kom i tid, var supertrevliga och trots att det var 3 trappor upp utan hiss så bar de alla grejer snabbt och effektivt. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Norra flytt! Läs mer
  • 2020-07-05

Nils C skrev om Norra Flytt
    Tjänsten: Nedpackning och flytt av bohag från en servicelägenhet.
    Bra mailkontakt.
    Snabbt arbete.
    Vissa brister i nedpackningen kompenserades ekonomiskt efter att vi kontaktat firman efter flytten. Läs mer
  • 2020-06-29

Pierre D skrev om Norra Flytt
    good guys and efficient delivery.
    No damages Läs mer
  • 2020-06-25

Mats J skrev om Norra Flytt
    Jag beställde att flytten skulle ske kl 11. 11:10 ringde jag och det visade sig att de hade blandat ihop tider och tänkte komma kl 14. Nu blev lösningen att de kom 12:30 och med tre man istället för två som vara avtalat. När de väl var på plats. Så gick det snabbt och smidigt. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte