Östlunds Begravningsbyrå AB

Östlunds Begravningsbyrå AB

Välkommen till Östlunds Begravningsbyrå!

Vi tar hand om er genom omsorg, kunskap och ansvar. Vi är den enda privata auktoriserade begravningsbyrån i Flen, Katrineholm, Vingåker och Eskilstuna vilket gör att vi känner ett stort ansvar gentemot dig och att du ska bli så nöjd som möjligt med våra tjänster.

Tjänster: Begravning, hämtning, förvaltning, bouppteckning, deklarera och genomföra arvskifte och mycket mer som kan tänkas göras när en anhörig går bort.

Vår största styrka är att vi lyssnar på dig. Det viktigaste i en svår stund i livet är att du får som du vill, oavsett om det är en stor ceremoni eller en liten. Vill du själv planera begravningen i lugn och ro så går det bra att börja med detta direkt online på vår hemsida.

Läs vad 36 kunder tycker om Östlunds Begravningsbyrå AB 2

2021-07-21
    Mycket bra bemötande
    Inlyssnande över våra önskemål
    Förväntningarna införlivades
    2021-07-21
    Det var fint ordnat bra mottaga nde är nöjd
    2021-07-20
    Mycket bra rakt igenom , företaget sköte det hela mycket professionellt och vi är mycket tacksamma.
    2021-07-19
    Bra bemötande och trevlig personal samt ordning och reda
    2021-07-19
    Bra bemötande av kunnig personal.
    2021-05-27
    Mycket bra trevligt bemötante .
    2021-05-26
    Begravning av min älskade make.Så hjälpsam o förstående personal.Kristina var helt underbar på Flens begravningsbyrå
    2021-05-26
    Bra och vänligt bemötande. Proffsigt.
    2021-05-25
    Hjälp vid dödsfall. Fick ett jättefint bemötande och hjälp och svar på alla frågor. Jag var orolig att det skulle vara jobbigt med mycket tårar men ett professionellt bemötande gjorde allt så tryggt
    2021-05-24
    Hjälp med begravning tidigare som fungerade utmärkt och ingen möda sparades för att möta önskemål. Snabbt och trevligt bemötande.

Juridiska frågor - bouppteckning
    Förväntade kunskap och hjälp.

Kunnigt och korrekt med tydlighet och värme .
    Bästa tänkbara bemötande i all kontakt
    2021-05-24
    Vi blev utmärkt bemötta angående vår begravning. Barbro var fantastiskt kunnig och ordnade allt till största belåtenhet. Annonserna blev mycket fina, begravningen blev otroligt vacker, minnesgåvorna så fint utskrivna och personalen så duktiga och omtänksamma. Varmt tack!
    Väl
    Bemött, personlig kontakt
    Omtänksam personal
    Begravning.

Så bra bemötande i en svår situation. Vänligt bemötande och god hjälp i den stora sorgen.
    Rekommenderas starkt.
    Väldigt fint bemött.
    Bra rådgivning.
    Levde absolut upp till förväntningarna.
    2021-03-23
    Fått hjälp med en begravingsscermoni tiil min make. Är nöjd med bemötandet och hjälp av begravningsbyrån.Officenten var trevlig och gjorde att stunden blev fin.Allt rundt själva ceremonin blev som vi förväntat oss. Det ändå som vi undrar över hur lång tid det tar innan juristen hör av sig med om hjälpen för bouppteckningen
    2021-03-20
    Hej!
    Vi vände oss till den bästa, och den som vi hade best förtroende för. Vi fick ett bra bemötande. Vi har inte något att klaga på. Så vi kommer att rekommendera er till våra vänner. Vi har fått ett positivt avslut av Östlunds Begravningsbyrå.
    MVH Solenö
    2021-03-20
    Samuels professionalism bidrog helt klart till att min hustrus begravning blev den fina och minnesvärda ceremoni som jag önskade.
    Proffsigt och trevligt bemötande
    2021-03-18
    Mycket proffsigt, bra och respektfullt bemötande.
    2021-03-18
    Min man avled o jag sökte hjälp hos Er med att ordna hela begravningen med allt vad det innebär.
    Fick även hjälp med bouppteckningen.
    Har blivit så vänligt o proffsigt
    bemött
    Jag är så tacksam för all hjälp

Kommer absolut rekommendera
    Er till andra

Mvh Gunilla
    2021-03-18
    Vi fick hjälp med annons i tidningen ...minnesbok och utkörning av kistan .. vi ville göra det mesta själva .. med blommor odyl.
    De var väldigt förstående och hjälpsamma .
    Begravning samt bouppteckning.
    Bra bemötande och tillmötesgående för våra önskemål. Vi fick den hjälp vi förväntade oss.
    Allt har fungerat bra så här långt.
    2021-03-18
    Begravningar av mina föräldrar och min frus föräldrar (på 2 andra olika platser i Sverige), samt bouppteckningar och arvskiften.
    Mycket proffsigt arbete samt ett vänligt och trevligt bemötande. Kan gärna rekommendera dem!
    2021-03-18
    Bra och trevligt bemötande i samband med mina föräldrars bortgång, skedde med någon veckas mellanrum. Fick svar på de frågor vi hade eftersom vi inte hade genomgått det tidigare. Personalen ställde upp när några frågor och hjälp från oss dök upp. Återstår bara bouppteckningen och det hoppas jag går lika bra.
    2021-03-18
    Trevligt bemötande av personalen på begravningsbyrån. Den borgeliga begravningsförrättaren var mycket trevlig och gjorde begravningen till ett fint avsked.
    2021-03-06
    1. Köpt begravning, kista, blommor, annonser, streaming, bouppteckning. 2. Trevligt och bra bemötande. 3. Hade förväntningar på streamingen av gudstjänsten. Flera "tittare" hörde av sig efteråt.; Bra bild, Solisten hördes bra, men prästen använde ej mikrofon. Svårt att kunna höra vad hon sa. FÖRSLAG: Meddela prästen att mikrofon bör användas, när streaming av en gudstjänst skall ske.
    4. För övrigt är jag mycket nöjd. /Alf Cromnow
    2021-03-03
    Planering av begravning, dödsannons, blombeställning, minnesstund. Vi är mycket tacksamma för den hjälp vi fick av Barbro med en lugn och saklig genomgång av många detaljer men har ändå några tips som för kommande kunder kan göra att helhetsintrycket blir något bättre än för oss.
    ˚ I dokumentet från Östlunds stod fel hälsning på bandet för kistdekorationen. (Rätt text var ändå lämnad till blomsteraffären.)
    ˚ Jag anmälde glutenfritt för minnesstunden. Det stod laktosfritt i deras notering.
    ˚ Jag bad telefonpassningen att Samuel Vikingsson skulle ringa mig angående boka tid för bouppteckning. Efter 2 dagar ringde jag upp honom igen eftersom han inte hört av sig.
    ˚ Jag bokade tid för bouppteckning. Samuel föreslog och vi bestämde att ha den hemma hos min mor. När kallelsen kom stod det ändå Östlunds, Djulögatan.
    ˚ Jag sökte Samuel men fick tala med någon annan som skulle framföra min fråga till honom om det gick bra med digitalt möte för min syster vid bouppteckningen. Samuel ringde aldrig tillbaka.
    ˚ Mottagningsbeviset för bouppteckningen skulle återsändas i bilagt svarskuvert. Fanns inget svarskuvert.
    2021-03-01
    Begravning. Mycket bra bemötande: professionell, omtänksam, mycket bra service och omhändertagande. Med andra ord - jättebra.
    2021-02-26
    Begravning av mor Britta.Blev omhändertagen av en mycket trevlig och kunnig representant .Allt blev mycket bra och vi mycket nöjda med Östlunds Begravningsbyrå.
    2021-02-26
    Blev bra mött . Är nöjd med allt. Fint med musiken . Duktig kantor . Fint minnes tal från prästen Anders .
    2021-02-26
    Begravning. Professionellt bemötande. Motsvarade förväntningarna mkt bra. Dock är gravstensfrågan inte klar ännu. Besked dröjer trots påminnelse. Enda minus så hör långt.
  • Tommy S
    skrev om Östlunds Begravningsbyrå AB
    2021-02-24
    Allt väldigt bra, från dödsdag och omhändertagande av kropp och bemötandet vid beställning av begravning beställd musik mm.
    Lätta att samarbeta med.
    Smidiga och trevliga
    2021-02-24
    Begravning och bouppteckning Bra bemötande överallt, utom vid begravningen då representanten inte tog kontakt.
    2021-02-23
    Fick tid som passade oss direkt då vi bor långt iväg och trots storhelger.
    Blev vänligt bemött av Barbro som genom sitt kunnande hjälpte oss med alla frågor.
    Fick även bra broschyr av henne vad att tänka på.
    Vi har en positiv bild av kontakten med Östlunds och har det även sen min pappa dog för 8 år sedan därför valde vi dem igen.
    2021-02-22
    Hjälp med begravning. Blev mycket väl omhändertagen. Vi ville ha hjälp med alla detaljer kring detta och det fick vi. Rekommenderar gärna till andra att komma till Östlunds.