Alla kategorier Återvinning Stockholms län Stockholm Norrmalm Pantaluren.se

Pantaluren.se

Box 16416, 103 27 Stockholm — Visa karta

Har du en gammal smartphone som ligger och skräpar? Se till att den kommer till användning istället! Med hjälp av oss på Pantaluren.se kan du återvinna modern elektronik smidigt och enkelt. Vi ser till att din smartphone återanvänds, istället för att den bara tar upp plats i din skrivbordslåda.

Vi är är en oberoende aktör och köper elektronik från privatpersoner, myndigheter och företag. När vi har raderat data, renoverat och återställt enheten till användbart skick får den ett nytt liv hos en ny användare!

Återvinn din smartphone på ett hållbart och säkert sätt. Panta luren!

Läs vad 77 kunder tycker om Pantaluren.se

• Sofia P
    Sofia P skrev om Pantaluren.se
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!

Jag och pojkvännen skickade in våra mobiler, han skulle få 500 kr och jag 550 kr. När vi skickat in mobilerna fick vi mail om stt de omvärderats, vilket jag läst har hänt väldigt många som anlitat pantaluren, och våra mobiler vart omvärderade till 0 kr respektive 14 kr. Min var en IPhone 5 i nyskick.

Så anlita INTE detta företag är mitt tips!
  • Linnea G
    Linnea G skrev om Pantaluren.se
    Skickade in min telefon som är i princip nyskick och fick enligt hemsidan reda på att den skulle vara värd 1400 kronor så skickade in den. De värderade sedan ner den till 588 kronor pga tappskador vilket jag aldrig sett några av i alla fall. Fick då välja mellan att ta pengarna eller få telefonen tillbakaskickad. Valde att få tillbaka telefonen och enligt pantaluren skickade de tillbaka den den 4:e oktober men inte har jag sett röken av min telefon. Ifrågasatte detta och mailade dem och skrev att jag hoppats att de skickat den rekommenderat. Men icke. Det fick man i så fall själv säga till om, något de aldrig nämnt när jag valde att få tillbaka telefonen. Ger dem en vecka till, får jag inte telefonen då kommer jag gå vidare med ärendet. Väldigt missnöjd.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Pantaluren.se
    Dom erbjuder ett bra pris, sen påstår dom att din beskrivning inte stänmer, så sänker dom priset med 30%, dom erbjuder faktiskt att skicka tillbaks enheten men man blir väl inte så förvånad eller?!??!
  • Daniel
    Daniel skrev om Pantaluren.se
    Det positiva : Bra tjänst med enkel funktionalitet och snabb kommunikation via mejl.

Det negativa : Deras värderingsrutin är väldigt ogynnsam för kunden.

Jag skickade in en Iphone 6S 128 Gb i normalt begagnat skick som av självklara skäl hade en del repor på skärmen, då den är just begagnad.

I deras tabell väljer man mellan, "nyskick, lätt slitage, normalt slitage, sprickor och defekt". Jag angav att mobilen hade normalt slitage och fick ett preliminärt erbjudande om ca 2 700 kr. Ett erbjudande som känns ganska rimligt för aktuell modell på andrahandsmarknaden. Därför väljer jag att skicka in den till dem och får själv stå för rekommenderad fraktkostnad.

När mobilen väl ankommer till deras icke namngivna servicepartner, meddelas jag att erbjudandet ändrats till ca 1500 kr istället. Detta eftersom att servicepartnern värderat om den enligt deras tabell till "sprickor" och menar på att ett skärmbyte är nödvändigt. Trots att den alltså inte har en tillstymmelse till en spricka, och att reporna de syftar på inte påverkar eventuell användbarhet alls.

Enligt deras tabell bör ju en begagnad mobil utan några vidare skavanker alls klassas som "lätt sliten", och en i nyskick bör ju rimligen i princip vara ny i kartong. Det blir ju då självklart att en mobil med repor men i allmänt bra begagnat skick anges till "normalt sliten". För den är ju inte defekt utan fullt fungerande, och utan sprickor.

När jag påtalar att det inte känns rimligt är de obevekliga, trots att jag skickar in foton till dem där de själva kan se skicket på mobilen. De vidhåller deras servicepartners värdering, trots att de alltså själva uppenbarligen inte sett enheten själva.

Något som är extra tragiskt och som de inte ens bemötte är att mobilen värderas högre (ingen jättesumma iofs men ändå) om jag hade skickat in den som "sprickor". Nu har den alltså inga sprickor och är fullt fungerande, men likväl erbjöds det mindre ersättning.

Summa summarum, jag godkände tillslut deras erbjudande då jag ändå har en annan telefon och skulle behövt bekosta returfrakten själv. (Det ska nämnas att de kan skicka tillbaka den kostnadsfritt MEN endast med vanlig post, dvs ej spårbart eller försäkrat).

Det kan ju till och med vara en del av deras affärsidé. Det är säkerligen många som skickar in mobiler med något mer än vad som anses vara obefintligt slitage och då erbjuds en avsevärt lägre ersättning än vad de ursprungligen "lockades in" med. Och för att slippa behöva betala rekommenderad returfrakt så går man med på erbjudandet.

Ett tips till pantaluren är att vara tydligare med slitageangivelser, lägg t ex upp foton på de olika nivåerna och ange med större tydlighet i erbjudandet att det är en överhängande risk att om enheten graderas ner så sjunker beloppet med ca 50%.
  • Anneli P
    Anneli P skrev om Pantaluren.se
    Mycket smidigt förfarande.Rekommenderas varmt.
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Pantaluren.se
    Snabb och bra service. Bra feedback på frågor m m
  • Inga-britt G
    Inga-britt G skrev om Pantaluren.se
    Svarade inte upp mot mina förväntningar.
    Fick "god dag yxskaft" svar.
    Inte trovärdigt.
  • Vania E
    Vania E skrev om Pantaluren.se
    Jätte smidigt och bra! Fick fort svar på att telefonen stämde med uppgifterna och pengarna satt snabbt inne på kontot.
    Rekommenderar verkligen!
  • Johan A
    Johan A skrev om Pantaluren.se
    Skönt att bli av med elektronik som man har liggandes hemma och dessutom få betalt också. Enkelt, smidigt och pengar på kontot.
  • Linda J
    Linda J skrev om Pantaluren.se
    Det var toppen, allt funkade perfekt.
  • Carl P
    Carl P skrev om Pantaluren.se
    Sålde en begagnad Iphone 4S, inga konstigheter !
  • Oskar K
    Oskar K skrev om Pantaluren.se
    Enkelt och miljövänligt sätt att bli av med sin telefon och samtidigt få några extra kronor in på kontot.
  • Kevin G
    Kevin G skrev om Pantaluren.se
    Känns som att de drar ner "skicket" på telefonen bara för att testa om man fortfarande vill sälja till dem.
  • Marcus C
    Marcus C skrev om Pantaluren.se
    Jag sålde en mobiltelefon till Pantaluren. Processen gick mycket snabbt och smidigt och jag upplevde att det var lätt att kommunicera med Pantaluren. Det som man skulle kunna förbättra är beskrivningen av produkternas skick. Det var lite svårt att veta vad man skulle ange för skick för mobiltelefonen.
  • Peter B
    Peter B skrev om Pantaluren.se
    Det gick bra tycker jag. Jag vill att det bli bättre kontakt
  • Lillemor J
    Lillemor J skrev om Pantaluren.se
    Snabbt smidigt och enkelt bra betalt för luren 👍
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Pantaluren.se
    Bra och snabbt. Dock tror jag man som regel får mindre betalt än vad som utlovas från blrjan
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Pantaluren.se
    Riktigt bra tjänst, snabb service och allmänt fint arbete
  • Åke P
    Åke P skrev om Pantaluren.se
    Fick bara 100 kr för en av telefonerna trotts att båda var likadana
  • Charlotte P
    Charlotte P skrev om Pantaluren.se
    Snabb service. Kuvertet kom i brevlådan redan efter 2 dagar och sedan jag sänt in telefonen så tog det bara 2-3 dagar så satt pengarna på mitt konto. Jag är jättenöjd med pantaluren
  • Joel H
    Joel H skrev om Pantaluren.se
    Lurar folk med att omvärdera telefonen när man väl skickat in den och väsentligt sänka ersättningen.
  • André J
    André J skrev om Pantaluren.se
    Missnöjd med att jag från början skulle få ca 450 kr för min telefon, men fick endast 8 kr. Trots att jag skrivit vad problemet var med den, samt att den var olåst. Tyvärr orkar jag inte klydda och stå på mig riktigt, och det känns som att Pantaluren tjänar lätta pengar genom att folk är som mig, lata.
  • Jonas Z
    Jonas Z skrev om Pantaluren.se
    Snabba, bra kontakt, bra priser
  • Hans K
    Hans K skrev om Pantaluren.se
    Oseriöst företag man blev plåst
  • Dennis U
    Dennis U skrev om Pantaluren.se
    Jättebra tjänst som pantaluren erbjuder, gick väldigt fort och smidigt att skicka in sin telefon till ett rimligt pris! Skulle absolut rekommendera er till andra!
  • Eleonore E
    Eleonore E skrev om Pantaluren.se
    Enkelt och smidigt sätt att återvinna sin gamla telefon.
  • Elin H
    Elin H skrev om Pantaluren.se
    Mycket smidigt sätt att göra sig av med sin gamla mobil på, trevligt bemötande från personal med perfekt service rekomenderas verkligen!
  • Laine W
    Laine W skrev om Pantaluren.se
    Snabbt o enkelt att sälja o få pengar in på kontot
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Pantaluren.se
    Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd.
  • Torgny E
    Torgny E skrev om Pantaluren.se
    Snabbt Professionelt hyfsad ersättning
  • Roine S
    Roine S skrev om Pantaluren.se
    Dålig förklaring på prutat pris på min iPhone
  • Erika B
    Erika B skrev om Pantaluren.se
    Tycker det var helt okej, men lite sämre att man måste betala för "brevet" själv. tror det är många som slänger sina mobiler i vanliga sopor då man inte vill betala.
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Pantaluren.se
    Smart lösning, men värderingen var usel. Telefonen jag skickade in var i nyskick. Inte ett enda märke och knappt använd, ända värderades den lägre.
  • Linda Z
    Linda Z skrev om Pantaluren.se
    Bra tjänst använt den några gånger. Är nöjd med allt från värdering till pengarna på kontot.
  • Anna H
    Anna H skrev om Pantaluren.se
    Bra bemötande, sålt iphone, när det var problem med den telefonen fick jag snabb hjälp att lösa problemet
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Pantaluren.se
    Snabb och effektivt. Känns bra att elektroniken kommer till användning istället för att bara kasseras!
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Pantaluren.se
    Bra och snabbt. Enkelt och smidigt. Lite tid för att få svar på mail.
  • Jihan S
    Jihan S skrev om Pantaluren.se
    Jättebra! Fick rek kuvertet snabbt och jag kunde skicka in mina gamla mobiler utan krångel 😊❤
  • Gabriélla S
    Gabriélla S skrev om Pantaluren.se
    Riktigt bra. Fick pengar för min gamla iPhone 4s och 6an. Kanon, bättre än att slänga och förhoppningsvis går de att återanvända på ett eller annat sätt.
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Pantaluren.se
    Helt ok priset kunde vara något högre.
  • Pär R
    Pär R skrev om Pantaluren.se
    Hej jag fick ett bra bemötande. Hemsidan var tydlig och enkel att följa.. Pengarna utbetalades snabbt
  • Jill A
    Jill A skrev om Pantaluren.se
    Det fungerar bra tycker jag.rekommenderas varmt.
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Pantaluren.se
    Ljög om priset man skulle få för sin IPhone.
  • Mariana k
    Mariana k skrev om Pantaluren.se
    Snabbt och skickligt, bra respons med snabb insättning 😃
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Pantaluren.se
    Smidigt att slippa slänga eller gå till butik och lämna in en telefon! Bra att man kan få en slant för den istället!
    Opålitligt att själv värdera sin gamla telefon, för självklart kommer "ni" värdera ner den kraftfullt!
  • Emma D
    Emma D skrev om Pantaluren.se
    Dåligt! Inte alls nöjd och kommer inte rekommendera pantaluren till andra i min omgivning.

Dom "hitta" fel på mobilen som inte ens fanns när jag skickade iväg sen..

0 i betyg från mig..
    2017-04-10 Robin V svarar Emma D
    Hej Emma,
    Du hade angett att din telefon var normalt sliten med endast mindre skavanker. Vår servicepartner (som för övrigt är helt oberoende och inte en del av Pantaluren) har skrivit följande:
    Böjt chassi. Trasigt glas på baksidan. Skärmen har lossnat från ramen. Svullet batteri. Dåligt ljud i samtalshögtalaren samt att din enhet är låst och inte olåst som du uppgett.
    Anser du att försändelsen inte alls var i det skick som vår oberoende tekniker uppgett eller misstänker att enheten kan ha skadats i frakten får du hemskt gärna kontakta oss.
    Vi kan tyvärr inte sälja enheten vidare i befintligt skick och kan därför tyvärr inte erbjuda dig vårt förra priserbjudande. Du hade dock, precis som våra övriga kunder självklart möjligheten att få tillbaka enheten helt utan kostnad.
  • Oskar H
    Oskar H skrev om Pantaluren.se
    Bedrövligt rakt igenom..... Ett blufföretag om man frågar mig
    2017-04-10 Robin V svarar Oskar H
    Hej Oskar,
    Tyvärr tycker inte vi att dina enheter motsvarade det du angett och vi vill därför inte erbjuda dig full ersättning för defekta enheter. Du behöver naturligtvis inte sälja till oss utan har därför fått tillbaka dina enheter helt kostnadsfritt.
    2017-04-10 Oskar H svarar Robin V
    Ett problem är att jag inte fått tillbaka mina telefoner.. Då är det svårt att sälja dom vidare...
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Pantaluren.se
    Fungerade som det var utlovat.
  • Christina L
    Christina L skrev om Pantaluren.se
    Värderar alltid om din mobil...du får alltid mindre än det du tror...
  • Berith S
    Berith S skrev om Pantaluren.se
    Snabb och trygg hantering med förbetald påse att skicka i, hade pengarna på kontot inom några dagar efter att jag skickat in mobilen

Box 16416, 103 27 Stockholm