Alla kategorier Återvinning Stockholms län Stockholm Norrmalm Pantaluren.se

Pantaluren.se

Box 16416, 103 27 Stockholm — Visa karta

Har du en gammal smartphone som ligger och skräpar? Se till att den kommer till användning istället! Med hjälp av oss på Pantaluren.se kan du återvinna modern elektronik smidigt och enkelt. Vi ser till att din smartphone återanvänds, istället för att den bara tar upp plats i din skrivbordslåda.

Vi är är en oberoende aktör och köper elektronik från privatpersoner, myndigheter och företag. När vi har raderat data, renoverat och återställt enheten till användbart skick får den ett nytt liv hos en ny användare!

Återvinn din smartphone på ett hållbart och säkert sätt. Panta luren!

Läs vad 89 kunder tycker om Pantaluren.se

• Erik J
    Erik J skrev om Pantaluren.se
    Imponerande snabbt och smidigt!
    Skall erkänna att jag inte läst recensionerna här på reco innan jag skickade in telefonen, så lite ont i magen fick när jag fick se många dåliga betyg här. Men det gick över förväntan!

Tisdag 15/5: Jag gör en värdering och order på hemsidan.

Onsdag 16/5 : Frankerat och vadderat kuvert för att skicka telefonen i ligger i min brevlåda. Jag postar brevet tillbaka samma dag.

Torsdag 17/5: Jag ser i Post Nords app att dom hämtat ut telefonen på morgonen 9:05 och på eftermiddagen har jag pengarna på bankkontot.

Min telefon var en Samsung Galaxy S6 Edge i nyskick , alltså inte en repa på hela telefonen och detta föll under Lätt sliten på hemsidan. Inget mail om sänkt värde eller annat som vissa andra har fått.
    Kommer använda igen, tveklöst! Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Pantaluren.se
    Fick först ett pris via hemsidan (ca 1300kr) sedan ett mail där jag ombads låsa upp telefonen. EFTER att jag låst upp telefonen omvärderades telefon -1000kr, utan någon som helst motivering??
    Och returalternativen - gratis via Postnord utan några som helst garantier eller 199kr - var inte tydligt beskrivna från början. Känns inte seriöst, jag återvinner hellre telefonen på annat sätt. Nån som behöver en iPhone 6 Plus? Läs mer
    2018-04-25 Robin V svarar Lars L
    Hej Lars,

Du hade fyllt i att din telefon var lätt sliten. När vi mottog telefonen var den först tvungen att ligga på laddning i över 4 timmar för att starta. Sen sitter skärmen inte helt fast i vänsterkanten, det är förmodligen för att batteriet är så svullet att skärmen har tryckts ut. Detta innebär alltså att vi kommer behöva göra flertalet reparationer för att få den att fungera som den ska igen.

Tråkigt att du inte var nöjd med värderingen men vi skickade tillbaka din telefon till dig igår helt kostnadsfritt.

Pantaluren
  • Arne B
    Arne B skrev om Pantaluren.se
    SÄLJ DIN MOBIL TILL PANTALUREN ETT SÅNT SKIT FÖRETAG JAG SKULLE FÅ 2000KR MINUS 50KR FÖR ATT DEN VAR LÅST DET SLUTAR MED ATT JAG FICK LÖSA UT DEN MED 199KR Läs mer
    2018-04-03 Robin V svarar Arne B
    Hej,

Din telefon var låst till iCloud. På vår hemsida står det att vi inte köper in sådana telefoner utan man måste själv ta bort detta innan man skickar in sin telefon till oss. Alternativt ta bort iCloud med hjälp av vår beskrivning när vi mottagit telefonen.

Kan man inte göra detta så skickar vi tillbaka telefonen med Postförskott på 199 kronor vilket är självkostnaden för frakten fram och tillbaka.
  • Maja T
    Maja T skrev om Pantaluren.se
    Felbedömning. Skickar in en mobil i nästan nyskick och får ett pris sagt, senare säger dom att mobilen är i ett mycket sämre skick och drar ner priset med 300kr. Enligt mig sa dom tydligt detta pga slarv jobb. Läs mer
    Lars L gillar detta
  • Hung T
    Hung T skrev om Pantaluren.se
    Riktigt smidigt. La luren i brevlådan på fredagen. Pengar på kontot på måndagen. Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Pantaluren.se
    Snabbt och smidigt. Korrekt bedömning, pengarna på kontot snabbt. Var noga med att skriva kontonummer och clearingnummer korrekt, jag fick göra om och göra rätt där. Rekommenderas! Läs mer
  • Angelica L
    Angelica L skrev om Pantaluren.se
    Skitföretag...
    Jag skickade in min iPhone 5s för ca 4 veckor sedan och har inte hört ett ljud. Finns inget nummer och ingen mail att nå företaget på på hemsidan. Så jävla besviken, skicka inte din telefon till dem! Läs mer
    2018-02-05 Robin V svarar Angelica L
    Hej Angelica,

Vad har du för mejl eller ordernummer? Alla mejl vi har mottagit har vi svarat på då vår mejlkorg är tom.

Om du mejlar oss på support @pantaluren.se så ska vi hjälpa dig. Vår mejl står längst ner på vår hemsida.

Ha en fortsatt trevlig dag.
    2018-02-05 Angelica L svarar Robin V
    Varje gång jag försökt maila den adressen får jag svar att den mailen inte fungerar, för det står info@pantaluren.se
    Men jag testar igen
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jenny
    Jenny skrev om Pantaluren.se
    Kasst företag! De lovade mig 1258 för min samsung S7 och omvärderade den till 258kr påstod att de skärmen var "bränd" vilket den inte var. Superbesviken! Men bad dem att skicka tillbaka telefonen. Ska sälja den till ett seriösare företag! Ni som ska sälja eran lur gör det INTE via pantaluren Läs mer
    Lars L, Arne B gillar detta
  • Adde S
    Adde S skrev om Pantaluren.se
    Vilka skojare, skickade in min Samsung-lur och fick sedan nästan 500:- avdrag för "onormala slitage" trots att telefonen nästan var i nyskick. AVRÅDES! Använd hellre andra tjänster. Läs mer
  • Robin S
    Robin S skrev om Pantaluren.se
    Skickade in min iphone 6 (1300kr) och min iphone 5 (150kr). Priset på 6an blev sänkt till 508 kr alltså mer än 50 procent och för 5an fick jag ingenting. Orkade inte krångla med att få hem dom igen så jag sålde dom. Men tycker ändå det är ett oseriöst företag! Läs mer
    2017-12-08 Robin V svarar Robin S
    Hej Robin,

Du hade lagt in din iPhone 6 som normalt sliten. När vår tekniker testade telefonen så visade det sig att Touch-ID på telefonen inte fungerar och detta går inte att laga så då kan vi inte sälja den vidare som en vanlig iPhone 6 och då måste vi lägga den som defekt.

Din iPhone 5 hade problem med touchen vilket vi gör att vi måste byta skärmen på telefonen för att kunna sälja den vidare och eftersom att det är en ganska gammal modell så kan vi då inte erbjuda någon ersättning för telefonen.

Vi erbjuder alltid oss att skicka tillbaka telefonerna kostnadsfritt om man inte är nöjd med vår värdering.

Trevlig helg.

Pantaluren-teamet
  • Emma D
    Emma D skrev om Pantaluren.se
    Varning för lockpriser!

Negativt: Missvisande värdering av telefonen. Priset på min telefon sänktes med över 50% av vad den preliminära värderingen sa trots att jag upplevde mig ha fyllt i rätt kategori av slitage. Då var det för mig inte längre aktuellt att sälja den och det slutade med en fraktkostnad på 199kr och en fördröjd försäljning.

Positivt: Snabb service. Läs mer
    2017-11-23 Robin V svarar Emma D
    Hej,

Tråkigt att du inte är nöjd. Vi måste lita på vad våra tekniker säger och enligt dem sitter skärmen lite löst och vi måste åtgärda detta för att kunna sälja telefonen vidare.
    Vi erbjuder oss alltid att skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt men vill man att vi ska skicka tillbaka den med rekommenderad post så får man stå för frakten.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Pantaluren-teamet
    2017-11-23 Emma D svarar Robin V
    Kanske vore det bättre då att ha en noggrannare preliminär värdering för att slippa dessa omständigheter som jag inte verkar ensam om att drabbas av.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Rami M
    Rami M skrev om Pantaluren.se
    Sände in en Galaxy S8 i nyskick. Fick värderat till 4000 kr. Sedan 92 kr för rekommenderat brev. Skickar in med skal och skydd för jag litar ju inte på PostNord. Sedan får man e-post och det värderats om till 2608 kr. Första och sista gången jag använder svensk företag. Bättre vända sig till utländska företag som Envirofone där man faktiskt får det pris man lovats i första början.

Nej jag rekommenderar inte Pantaluren. Lurendrejare! Läs mer
    2017-10-25 Robin V svarar Rami M
    Hej Rami,
    Då vi ska sälja telefonen vidare måste vi alltid gå efter vad vi kan sälja telefonen för och då justeras priset en gång i månaden eller om något speciellt har hänt på marknaden.
    Vår servicepartner har lagt din telefon som "lätt sliten" det vill säga att den är i nyskick som du beskriver det och då kan vi i dagsläget inte erbjuda mer än 2608 kronor. Är man inte nöjd med detta erbjuder vi oss självklart alltid att skicka tillbaka telefonen helt kostnadsfritt.

Pantaluren
  • Sofia P
    Sofia P skrev om Pantaluren.se
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!

Jag och pojkvännen skickade in våra mobiler, han skulle få 500 kr och jag 550 kr. När vi skickat in mobilerna fick vi mail om stt de omvärderats, vilket jag läst har hänt väldigt många som anlitat pantaluren, och våra mobiler vart omvärderade till 0 kr respektive 14 kr. Min var en IPhone 5 i nyskick.

Så anlita INTE detta företag är mitt tips! Läs mer
  • Linnea G
    Linnea G skrev om Pantaluren.se
    Skickade in min telefon som är i princip nyskick och fick enligt hemsidan reda på att den skulle vara värd 1400 kronor så skickade in den. De värderade sedan ner den till 588 kronor pga tappskador vilket jag aldrig sett några av i alla fall. Fick då välja mellan att ta pengarna eller få telefonen tillbakaskickad. Valde att få tillbaka telefonen och enligt pantaluren skickade de tillbaka den den 4:e oktober men inte har jag sett röken av min telefon. Ifrågasatte detta och mailade dem och skrev att jag hoppats att de skickat den rekommenderat. Men icke. Det fick man i så fall själv säga till om, något de aldrig nämnt när jag valde att få tillbaka telefonen. Ger dem en vecka till, får jag inte telefonen då kommer jag gå vidare med ärendet. Väldigt missnöjd. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Pantaluren.se
    Dom erbjuder ett bra pris, sen påstår dom att din beskrivning inte stänmer, så sänker dom priset med 30%, dom erbjuder faktiskt att skicka tillbaks enheten men man blir väl inte så förvånad eller?!??! Läs mer
  • Daniel
    Daniel skrev om Pantaluren.se
    Det positiva : Bra tjänst med enkel funktionalitet och snabb kommunikation via mejl.

Det negativa : Deras värderingsrutin är väldigt ogynnsam för kunden.

Jag skickade in en Iphone 6S 128 Gb i normalt begagnat skick som av självklara skäl hade en del repor på skärmen, då den är just begagnad.

I deras tabell väljer man mellan, "nyskick, lätt slitage, normalt slitage, sprickor och defekt". Jag angav att mobilen hade normalt slitage och fick ett preliminärt erbjudande om ca 2 700 kr. Ett erbjudande som känns ganska rimligt för aktuell modell på andrahandsmarknaden. Därför väljer jag att skicka in den till dem och får själv stå för rekommenderad fraktkostnad.

När mobilen väl ankommer till deras icke namngivna servicepartner, meddelas jag att erbjudandet ändrats till ca 1500 kr istället. Detta eftersom att servicepartnern värderat om den enligt deras tabell till "sprickor" och menar på att ett skärmbyte är nödvändigt. Trots att den alltså inte har en tillstymmelse till en spricka, och att reporna de syftar på inte påverkar eventuell användbarhet alls.

Enligt deras tabell bör ju en begagnad mobil utan några vidare skavanker alls klassas som "lätt sliten", och en i nyskick bör ju rimligen i princip vara ny i kartong. Det blir ju då självklart att en mobil med repor men i allmänt bra begagnat skick anges till "normalt sliten". För den är ju inte defekt utan fullt fungerande, och utan sprickor.

När jag påtalar att det inte känns rimligt är de obevekliga, trots att jag skickar in foton till dem där de själva kan se skicket på mobilen. De vidhåller deras servicepartners värdering, trots att de alltså själva uppenbarligen inte sett enheten själva.

Något som är extra tragiskt och som de inte ens bemötte är att mobilen värderas högre (ingen jättesumma iofs men ändå) om jag hade skickat in den som "sprickor". Nu har den alltså inga sprickor och är fullt fungerande, men likväl erbjöds det mindre ersättning.

Summa summarum, jag godkände tillslut deras erbjudande då jag ändå har en annan telefon och skulle behövt bekosta returfrakten själv. (Det ska nämnas att de kan skicka tillbaka den kostnadsfritt MEN endast med vanlig post, dvs ej spårbart eller försäkrat).

Det kan ju till och med vara en del av deras affärsidé. Det är säkerligen många som skickar in mobiler med något mer än vad som anses vara obefintligt slitage och då erbjuds en avsevärt lägre ersättning än vad de ursprungligen "lockades in" med. Och för att slippa behöva betala rekommenderad returfrakt så går man med på erbjudandet.

Ett tips till pantaluren är att vara tydligare med slitageangivelser, lägg t ex upp foton på de olika nivåerna och ange med större tydlighet i erbjudandet att det är en överhängande risk att om enheten graderas ner så sjunker beloppet med ca 50%. Läs mer
  • Anneli P
    Anneli P skrev om Pantaluren.se
    Mycket smidigt förfarande.Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Pantaluren.se
    Snabb och bra service. Bra feedback på frågor m m Läs mer
  • Inga-britt G
    Inga-britt G skrev om Pantaluren.se
    Svarade inte upp mot mina förväntningar.
    Fick "god dag yxskaft" svar.
    Inte trovärdigt. Läs mer
  • Vania E
    Vania E skrev om Pantaluren.se
    Jätte smidigt och bra! Fick fort svar på att telefonen stämde med uppgifterna och pengarna satt snabbt inne på kontot.
    Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Pantaluren.se
    Skönt att bli av med elektronik som man har liggandes hemma och dessutom få betalt också. Enkelt, smidigt och pengar på kontot. Läs mer
  • Linda J
    Linda J skrev om Pantaluren.se
    Det var toppen, allt funkade perfekt. Läs mer
  • Carl P
    Carl P skrev om Pantaluren.se
    Sålde en begagnad Iphone 4S, inga konstigheter ! Läs mer
  • Oskar K
    Oskar K skrev om Pantaluren.se
    Enkelt och miljövänligt sätt att bli av med sin telefon och samtidigt få några extra kronor in på kontot. Läs mer
  • Kevin G
    Kevin G skrev om Pantaluren.se
    Känns som att de drar ner "skicket" på telefonen bara för att testa om man fortfarande vill sälja till dem. Läs mer
  • Marcus C
    Marcus C skrev om Pantaluren.se
    Jag sålde en mobiltelefon till Pantaluren. Processen gick mycket snabbt och smidigt och jag upplevde att det var lätt att kommunicera med Pantaluren. Det som man skulle kunna förbättra är beskrivningen av produkternas skick. Det var lite svårt att veta vad man skulle ange för skick för mobiltelefonen. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Pantaluren.se
    Det gick bra tycker jag. Jag vill att det bli bättre kontakt Läs mer
  • Lillemor J
    Lillemor J skrev om Pantaluren.se
    Snabbt smidigt och enkelt bra betalt för luren 👍 Läs mer
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Pantaluren.se
    Bra och snabbt. Dock tror jag man som regel får mindre betalt än vad som utlovas från blrjan Läs mer
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Pantaluren.se
    Riktigt bra tjänst, snabb service och allmänt fint arbete Läs mer
  • Åke P
    Åke P skrev om Pantaluren.se
    Fick bara 100 kr för en av telefonerna trotts att båda var likadana Läs mer
  • Charlotte P
    Charlotte P skrev om Pantaluren.se
    Snabb service. Kuvertet kom i brevlådan redan efter 2 dagar och sedan jag sänt in telefonen så tog det bara 2-3 dagar så satt pengarna på mitt konto. Jag är jättenöjd med pantaluren Läs mer
  • Joel H
    Joel H skrev om Pantaluren.se
    Lurar folk med att omvärdera telefonen när man väl skickat in den och väsentligt sänka ersättningen. Läs mer
  • André J
    André J skrev om Pantaluren.se
    Missnöjd med att jag från början skulle få ca 450 kr för min telefon, men fick endast 8 kr. Trots att jag skrivit vad problemet var med den, samt att den var olåst. Tyvärr orkar jag inte klydda och stå på mig riktigt, och det känns som att Pantaluren tjänar lätta pengar genom att folk är som mig, lata. Läs mer
  • Jonas Z
    Jonas Z skrev om Pantaluren.se
    Snabba, bra kontakt, bra priser Läs mer
  • Hans K
    Hans K skrev om Pantaluren.se
    Oseriöst företag man blev plåst Läs mer
  • Dennis U
    Dennis U skrev om Pantaluren.se
    Jättebra tjänst som pantaluren erbjuder, gick väldigt fort och smidigt att skicka in sin telefon till ett rimligt pris! Skulle absolut rekommendera er till andra! Läs mer
  • Eleonore E
    Eleonore E skrev om Pantaluren.se
    Enkelt och smidigt sätt att återvinna sin gamla telefon. Läs mer
  • Elin H
    Elin H skrev om Pantaluren.se
    Mycket smidigt sätt att göra sig av med sin gamla mobil på, trevligt bemötande från personal med perfekt service rekomenderas verkligen! Läs mer
  • Laine W
    Laine W skrev om Pantaluren.se
    Snabbt o enkelt att sälja o få pengar in på kontot Läs mer
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Pantaluren.se
    Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Nöjd. Läs mer
  • Torgny E
    Torgny E skrev om Pantaluren.se
    Snabbt Professionelt hyfsad ersättning Läs mer
  • Roine S
    Roine S skrev om Pantaluren.se
    Dålig förklaring på prutat pris på min iPhone Läs mer
  • Erika B
    Erika B skrev om Pantaluren.se
    Tycker det var helt okej, men lite sämre att man måste betala för "brevet" själv. tror det är många som slänger sina mobiler i vanliga sopor då man inte vill betala. Läs mer
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Pantaluren.se
    Smart lösning, men värderingen var usel. Telefonen jag skickade in var i nyskick. Inte ett enda märke och knappt använd, ända värderades den lägre. Läs mer
  • Linda Z
    Linda Z skrev om Pantaluren.se
    Bra tjänst använt den några gånger. Är nöjd med allt från värdering till pengarna på kontot. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Pantaluren.se
    Bra bemötande, sålt iphone, när det var problem med den telefonen fick jag snabb hjälp att lösa problemet Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Pantaluren.se
    Snabb och effektivt. Känns bra att elektroniken kommer till användning istället för att bara kasseras! Läs mer
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Pantaluren.se
    Bra och snabbt. Enkelt och smidigt. Lite tid för att få svar på mail. Läs mer
  • Jihan S
    Jihan S skrev om Pantaluren.se
    Jättebra! Fick rek kuvertet snabbt och jag kunde skicka in mina gamla mobiler utan krångel 😊❤ Läs mer

Box 16416, 103 27 Stockholm