Persiennkompaniet

Persiennkompaniet

Ring 08-441 00 80 www.persiennkompaniet.se

Sedan 1993 har vi levererat och monterat solskydd och fönsterinredning till privatpersoner och företag i hela Sverige. Tack vare vårt stora urval av inom- och utomhusprodukter kan vi skräddarsy en solskyddslösning för just era behov. Alla våra produkter tillverkas efter era unika mått. Vi erbjuder hela 3 års garanti på alla...

96 omdömen om Persiennkompaniet

Jenny J
Skrev om Persiennkompaniet

Toppenbra och proffsigt hjälp och service.

Stockholm Glas & Solskydd AB
4.8/5 i betyg av 350 omdömen 4.8 av 350 omdömen

Snabbt och proffsigt utfört. Kan rekommendera för persienn reparation

Camilla H Camilla H
Gdi C

bra bemötande, kunnig tekniker

Sollentuna I

Trevligt bemötande + proffsigt utförande

Svenska Lamella
4.7/5 i betyg av 732 omdömen 4.7 av 732 omdömen

Fantastisk service, vänlig attityd, snabba svar, mycket proffsigt. Vi är nöjda med deras produkter och servicen och rekommenderar varmt!!

Alexandra P Alexandra P
Edinit A
Skrev om Persiennkompaniet

Bra kvalitet på produkter och arbete.

Ulrika D
Skrev om Persiennkompaniet

Persiennkompaniet är ett lite mindre och ovanligt bra bolag med konkurrensvärda priser. Jag behövde hjälp med att snabbt få gardiner på plats i min nya lägenhet och detta bolag kan sina produkter. Konsultationen och arbetet utfördes snabbt och effektivt precis så som jag ville ha det. Därtill är bolagets personal väldigt trevliga och professionella i alla sina kontakter. Jag kan därför varmt rekommendera dem.

Gs-facket G
Skrev om Persiennkompaniet

Bra service det säger allt. Först byte vi ut alla persienner på förbundet sedan har vi fått hjälp med gardiner på 6 tr.

Mårten
Skrev om Persiennkompaniet

Bra rådgivning och bra tidhållning vid besök och montering. Lite dyrt.

Björn L
Skrev om Persiennkompaniet

Mycket bra bemötande men för högt pris.

Maia W
Skrev om Persiennkompaniet

Jag anlitade Persiennerkompaniet för jag hade hört att de var väldigt bra. Jag skaffade rullgardiner i fyra rum till min lägenhet och alla blev jättebra. De var snabba, proffsiga och jag rekommenderar dem starkt

Cigno
Skrev om Persiennkompaniet

Professionellt och bemötande, lyhörda för våra önskemål och flexibla. Håller vad det lovar. Vi köpte gardiner, de sydde upp och monterade snabbt och snyggt. Vi fick bra råd och blev supernöjda med resultatet.

Johan B
Skrev om Persiennkompaniet

Grymt bra service! Hade en säljare som hette Stefan, gjorde alla rätt!

Anders L
Skrev om Persiennkompaniet

Köpte måttbeställda rullgardiner. Vänligt bemötande, produkterna passade direkt, kvalite'n vet vi om några år hur den är. Än så länge nöjd.

Fredric O
Skrev om Persiennkompaniet

Bra och professionel hjälp till rimliga priser. Vid ett par tillfällen hade vi problem med gardinsnören som Persiennkompaniet kom och löste kostnadsfritt åt oss. Kan bara rekommendera detta företag!

Louise H
Skrev om Persiennkompaniet

Kunnigt bemötande från första mötet i hemmet. Vi beställde lamellgardiner, gardiner och en duett. Fick förslag på hur de skulle hängas och vad som skulle hänga som vi aldrig tänkt på själva och är så nöjda. Även monteringen var proffsig. Det blev både funktionellt och snyggt. Högsta betyg.

Gunilla M
Skrev om Persiennkompaniet

Måttbeställde mörkläggningsgardiner. Var något försenade, men persienngruppen hörde av sig pm status. Otroligt trevliga montörer på plats!!

Viveca D
Skrev om Persiennkompaniet

Mycket trevlig och god service.Väl utfört arbete med uppsätttning av markis samt infravärmare.Även uppsättning av ytterbelysning och nödvändiga elarbeten. Alltigenom mycket nöjd!

Christine N
Skrev om Persiennkompaniet

Duktiga och bra att bolla idéer med!

Kenneth B
Skrev om Persiennkompaniet

Vi har genomgående fått suverän service och kommunikation! Oavsett vem på Persiennkompaniet du har att göra med är de noggranna, snabba och skickliga på att läsa av behov och komma med lösningsförslag. Jag kan varmt rekommendera Persiennkompaniet! /Kenneth

Elisabeth M
Skrev om Persiennkompaniet

Har köpt rullgardiner, två stycken, till sovrummet. Allt flöt fint och uppsättningen likaså. 4,5 år senare släppte gardinen från rullen och en hantverkare kom och åtgärdade det hela utan att jag behövde betala något. Mycket positiv till bemötandet.

Magnus N
Skrev om Persiennkompaniet

Vi behövde reparera markisen sedan en av tre armar gått av. Fick snabb och proffsigt bemötande, vi bytte ut alls tre, använde hemförsäkringen. Nu fungerar det bra igen!

Granath F

Bra bemötande Bra utfört arbete

Helen G
Skrev om Persiennkompaniet

Hej, vi har fått ett mycket bra bemötande och service!

Vera J
Skrev om Persiennkompaniet

Mycket nöjd med både bemötandet och servicen. Använde Persiennkompaniets tjänster vid två olika tillfällen, år 2013 när jag köpte min första lägenhet på St Erikgatan 59 och även 2017, d v s 4 år senare, när jag flyttade till en annan lägenhet i samma område. Köpte gardiner, beställde rullgardiner med installering etc, etc. Allt har fungerat perfekt. Trevliga, pålästa, erfarna säljare och duktiga, kunniga installatörer... Tack, Persiennkompaniet, för bra service!

Sofia E
Skrev om Persiennkompaniet

Otroligt proffsiga för att fatta mig kort. Behövde gardiner till samtliga rum i vår lägenhet och fick bra rådgivning, smidigt hembesök och montering. Har inget att klaga på alls, supernöjd!

Evert C
Skrev om Persiennkompaniet

Efter att först ha tappat bort min förfrågan var de mkt professionella, dock var offerten oväntat dyr.

Anette B
Skrev om Persiennkompaniet

Har haft en och samma kontaktperson , vilket är jättebra. Får personlig hjälp alltid. Supertrevlig tjej som bokar in tider. Som helhet är jag jättenöjd.

Hans-erik E
Skrev om Persiennkompaniet

Det är uppenbart att Persiennkompaniet satsar på kvalite och att ha nöjda kunder. Själva upphandlingen av arbetet tog lite tid med inte mindre än tre personer från dem som besökte mig innan slutlig offert kunde ges. Detta berodde på att jag hade lite speciella önskemål (förutom terassmarkis även en icke-standard sidomarkis som insynsskydd) samt att de ville fastställa hur de skulle få en stabil montering av själva terassmarkisen. De löste mina speciella önskemål med bravur och det blev en stabil montering, så det var nog...

ÅSA S
Skrev om Persiennkompaniet

Ned och uppmontering av befintlig markis i sam- band med målningsarbeten. Bra service, väl utfört arbete, trevligt bemötande.

Eric Q
Skrev om Persiennkompaniet

Vi är i en pågående köp-process, men så här långt har allt fungerat bra.

Mathias F
Skrev om Persiennkompaniet

Lätt att få kontakt med rätt person och det gick sen snabbt att boka in ett personligt möte. Hade precis flyttat in i en helt ny lägenhet och saknade gardiner/persienner i samtliga rum. Fick hjälp med materialval och vilken typ av mörkläggning som passade bäst till min lägenhet. Fick även mycket bra rådgivning gällande design osv. Slutresultatet var helt klart över förväntat så jag kan varmt rekommendera Persiennkompaniet. De håller verkligen vad de lovar så du som kund behöver aldrig oroa dig:)

Katarina M
Skrev om Persiennkompaniet

Mycket bra bemötande under hela tiden ich duktig och kompetent personal som satte upp allt

Ann H
Skrev om Persiennkompaniet

Jag tycker att det började lite trögt. Jag ringde vid två tillfällen och båda tillfällena så lovade man att jag skulle bli uppringd men det dröjde, jag fick ringa igen. Jag jobbar själv med telefonpassning och vet därför vikten av snabb återkoppling särskilt då det ringer folk och vill köpa mina produkter. Montören däremot var jätteduktig och trevlig, verkligen proffesionell.

Svar från Persiennkompaniet

Hej Ann! Tack för igår ditt omdöme, vi beklagar att du upplevde en trög start på samarbetet. Med hopp om att vi kan få gottgöra dig i framtiden! /Persiennkompaniet

Herman H
Skrev om Persiennkompaniet

Bemötandet var halvslappt från start. Först fick vi kontakta och ringa persiennkompaniet (vår kontakt där) 2-3 gånger innan vi blev kontaktade tillbaka. Sedan var det ombokning av kundbesök och det kändes som vi blev lite sekundärt behandlade. Kundbesöket gick bra men kändes lite halvslappt. När väl beställningen var gjord så utfördes jobbet proffsigt. Slutresultatet blev jättebra, så i slutändan är vi nöjda.

Svar från Persiennkompaniet

Hej Herman, tack så mycket för ditt omdöme! Vi beklagar att du upplevde kontakten med oss på det här viset, hoppas att vi får möjligheten att göra bättre ifrån oss och gottgöra er i framtiden! Kul att ni blev så nöjda med slutresultatet. Allt gott / Persiennkompaniet

Kevin W
Skrev om Persiennkompaniet

Utmärkt bemötande både innan, under och efter köp. Rekommenderas starkt!

Lars-olof Z
Skrev om Persiennkompaniet

Jag köpte terrassmarkis med installation och allt funkade utmärkt, från första kontakt till montering. Vänliga hälsningar Lars-Olof

Ashley L
Skrev om Persiennkompaniet

Kunnig och trevlig personal, och superfint resultat!

Ann R
Skrev om Persiennkompaniet

Mkt trevligt bemötande från början till slut. Jag köpte gardiner och fick hjälp med att välja material och färg. Jag är mkt nöjd och tänker kontakta Persiennekompaniet igen om gör behöver något i sortimentet

Brf K
Skrev om Persiennkompaniet

Trots tidigare påstötningar om att få en lapp att laga markisen hos Brf Killingen 43 Stockholm har vi ännu ej erhållit fått detta. man bara lovar och lovar att skicka detta. Nu har det gått mer än 2-år och inget har skett. Jag tror att föreningens kontaktperson hos er heter Jerry? Föreningen har tröttnat på detta lovande och lovande.

Svar från Persiennkompaniet

Hej Brf K! Tyvärr verkar vår kommunikation med er inte fungerat tillfredsställande! Vi bytte vävar på era befintliga markiser för 2012 , när ni fick en reva i väven ett antal år senare, förklarade vi att de inte går att laga men lovade att skicka en bit väv för att ni själv ville prova. Vid två tillfällen har väv skickats från vävtillverkaren direkt till er angivna adress. Olyckligt om det inte kommit er tillhanda. Föreningen beställde ny väv till markisen från oss i början av juni och detta monterades 2017-06-27....

Ingegerd B
Skrev om Persiennkompaniet

Mkt nöjd med Persiennkompaniet. Proffsigt bemötande av såväl säljare som montör. Köpte lång gardinskena samt gardiner, båda av hög kvalitet. Företaget rekommenderas varmt. Ingegerd

Gunnar L
Skrev om Persiennkompaniet

Bra bemötande och proffsig jobb håller tider som är lovat. Ett företag man kan rekommendera

Jonny L
Skrev om Persiennkompaniet

Allting fungerade väldigt bra , personalen mycket kunniga.

Pär Е
Skrev om Persiennkompaniet

Måttbeställda mörkläggande plisséer till sovrum. Rätt rekommendation och behovsanalys. Tog fram varuprover. Snabb leverans. Trevligt bemötande. Extra beröm till Anna Karlsson. Bäst i Stockholm vad jag kan bedöma. Har använt några olika företag.

Peter Richard L
Skrev om Persiennkompaniet

Återkommande kund, denna gång kompletterade vi tidigare leverans. Proffsigt bemötande, om än lite seg dialog med säljaren. Otydligheter löstes oxh därefter funkade det mesta bra. Fick jaga lite för leveransbesked, men väl på plats installerades markiserna snabbt och korrekt.

Anders M
Skrev om Persiennkompaniet

Fantastiskt bemötande och bra service vid frågor och offerthantering. Trevligt besök av säljare Anna Karlsson. Installationen av persiennerna är ännu ej utförd så den kan jag inte betygssätta.

Hanna E
Skrev om Persiennkompaniet

Jag kan varmt rekommendera Persiennkompaniet. Vi ville ha tunga draperier i vårat sovrum för att få till den där härliga hotellkänslan hemma. Från början till slut fick vi kalasfint bemötande. Vi besökte deras showrum på Kungsholmen där det fanns mycket olika material att välja från och vi fick bra hjälp att välja ut rätt. Monteringen gick snabbt och smidigt. Alla vi hade kontakt med var super och priserna rimliga!

Gertrud J
Skrev om Persiennkompaniet

Snabb leverans, trevligt bemötande, inget att klaga på!

Retiva F
Skrev om Persiennkompaniet

Mycket professionellt bemötande, hjälpsamma och kunnig personal.

Olle E
Skrev om Persiennkompaniet

Bra från början till slutfört arbete.

Peter B
Skrev om Persiennkompaniet

Har bara positiva erfarenheter, har varit sedan starten. Produkter ,service och personal håller hög klass. Dom produkterna jag har handlat är träpersienner, och dom har alltid levt upp till mina förväntningar.

Mikael M
Skrev om Persiennkompaniet

Professionellt och vänligt bemötande med flera lösningsförslag på avskärmning/gardiner utifrån önskemål och bilder på vardagsrummet. Det valda lösningsförslaget kompletterades med ett platsbesök för noggrann inmätning och bekräftelse av materialval. Persiennkompaniet måttbeställde sedan skenor och lamellgardiner, och monterade dessa snabbt och bra - resultatet blev utmärkt. Företaget hanterade detta uppdrag på ett mycket bra sätt - man var lyhörda för mina önskemål och lotsade framåt, även i detta relativt sett lilla arbete.