Qliro AB
1.0 i betyg av av
17 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag17 omdömen om Qliro AB
-
skrev om Qliro AB
2 personer kan registrera sig med samma mailadress, vilket tyder på att dem brustit i sin säkerhet.
När jag kontaktat dem och frågat hur detta kan vara möjligt, så säger dem att de inte kan svara på det då det är banksekretess. Men hänsivar mig till att ringa dem för vidare dialog. Förstår inte vad en banksekretess har med att förklara hur de brustit säkerhetsmässigt att göra.
VÄLJ NÅGOT ANNAT ÄN QLIRO!! -
skrev om Qliro AB
Nej nej nej.
Vidrigt, skickad till inkasso 1 dag efter sista förfallodatum. -
skrev om Qliro AB
Snälla, välj aldrig Qliro om du funderar på att handla på kredit. Jag har ett köp från Lyko som jag avbetalar. Har hela tiden skött min betalning men i december föll det faktiskt bort för mig. I slutet av december ser jag ett luddigt formulerat brev i appen om att jag måste betala x antal kronor för att det inte ska gå till inkasso
Denna summa var ganska hög (75% av skulden), men jag försökte betala in det mesta av den i appen 27/12. Det gick inte, så jag ringde kundtjänst. Erbjöd mig att betala in den summa som min ekonomi klarar av, samt ifrågasätter hur jag kunde tvingas betala in den höga summan och varför det redan gå ett till inkasso. Jag frågar då om de kan acceptera den summa jag kan betala, men han säger att man inte kan göra så. Jag undrar givetvis om det inte är bättre att jag betalar nästan hela beloppet än ingenting alls, men han vidhåller att det inte går att göra så.
Den 4/1 får jag ett sista kravbrev där jag krävs på hela summan innan 10/1. Jag fortsätter att ifrågasätta det hela, men erbjuder mig åter igen betala en tredje del av skulden på en gång. Detta nekas och innan jag hinner blinka (några dagar) kommer brev från Alektum för inkasso och ett brev från Qliro att min skuld har gått till inkasso och att jag nu får en anmärkning i UC!
Alltså, från slutet av november till 10/1 med upprepad kontakt med kundtjänst och en god vilja att lösa det hela, har jag fått en anmärkning! Jag som aldrig haft nån! Jag känner mig förvirrad och ledsen,. Kommer att anmäla till Hallå konsument , men det tar ju inte bort anmärkningen. Detta kan inte vara ok!
För er skull, lyssna på kritiken här. Den stämmer! -
skrev om Qliro AB
Rekommenderar att ni undviker (Qliro) står väldigt tydligt att dem sysslar med lurendrejeri!
Sedan att (politiken & lagarna & staten inte bryr sig, att de lurar privatperson är en annan sak)
Akta er för (Qliro) det är allt jag har att säga via dem.
Detta är ej en bank, detta är mera som (Klarna & Paypal) de har ej samma lagar bakom sig.
Som betyder en sak, de kan lura folk & ändra saker som inte syns som bryter då emot dem svenska lagarna.
”Men sorligt nog kommer de undan med detta, om folk ej polis anmäler det & kontaktar (ARN samt Hallå konsument)”
Som tyvärr är bara där, för att se trevliga ut, för Hallå Konsument är mera ett rop för hjälp, men ingen hjälp kommer…
De ler svara på frågor, men aldrig kommer något ske, om inte hundratusentals folk anmäler det & även då pallar inte staten eller domen göra något, för det orkar bara inte & bry sig inte om någon enstaka ynklig person.
Mitt tips är att totalt undvika Qliro & låta staten & domstolen ta hand om detta, för de dem sysslar med bryter emot flertal lagar och bör inte få finnas kvar.
Tråkiga sanningen är.
”Har någon här sett den svenska lagen göra något gott?”
Har någon sett skillnad eller sett några bra skillnader via våra politiker via då lurande och trasiga korrupta lagar via bedrägeri dem själva sysslar med!?”
Eller då att ARN eller Hallå konsument, gjort någon skillnad?
Jag har aldrig sett någon skillnad, för sanningen är myndigheterna och staten sysslar med exakt samma saker & politikerna plockar ner så mycket pengar de bara kan i sina stora fickor.
”Så fråga är liksom, är det företagnas fel att dem gör exakt samma sak? som dem gör via våran politiker och då följer korrupta trasiga lagar!?”
Fundera lite på det, har bara sett staten hoppa in, när de har kunnat ta pengar ifrån företaget, eller en rik person.
Så ja tänk på det, är det verkligen företagets fel?
När våra stat och makthavare via politik gör exakt samma sak!?
Det är allt jag har att säga via detta liksom.
Punkt slut!
Med vänlig hälsning Mr Gold Fish. -
skrev om Qliro AB
Höjde räntan rejält för att locka kunder. Sänkte sedan nästan direkt igen. Så fult gjort. En bank att undvika för dig som sparar och försöker hänga med bland de högsta räntorna. Jag är så glad att jag hann stoppa min första överföring dit i sista sekund. Välj en bank som följer utvecklingen stadigt och som inte kör med lockräntor.
-
skrev om Qliro AB
Välj aldrig Qliro som betalmetod. Välj vad som helst annat! Dom gör som andra bolag som är vanligt idag, skickar ingen betalning, skickar en påminnelse sent och till inkasso innan du hinner betala, bara för att ha sin förtjänst den vägen istället för den vanliga fakturahanteringen. Dina varor blir mycket dyrare och du hotas av inkasso. Jag hoppas ingen i sin profession som chef eller ansvarig vill ha något att göra med detta företag. Jag kommer personligen aldrig handla av en sida som är såpass oseriös att de använder Qliro. Själv köpte jag damsugarpåsar på ......(nätet) och det kommer jag aldrig göra om.
-
skrev om Qliro AB
Skickar krav med orimlig dröjsmålsränta direkt. Otydliga betalningsinstruktioner
-
skrev om Qliro AB
Betalade fakturan genom deras egen tjänst på förfallodagen men en vecka senare så får jag en påminnelse med avgift på 60kr hemskickad.
-
skrev om Qliro AB
rekommenderas absolut inte, du kommer att ångra dig.
Handla när du har råd och betala direkt så slipper du massa dolda avgifter efteråt.
Nelly, Cdon , Lyko.... skapade och äger Qliro för att tömma våra fickor på riktigt. -
skrev om Qliro AB
jag köpte grafik kort på cdon 8 gb för 4600 kr år 2018 tog qliro del betalning
är år 2022 nu
och skulden på qliro är fortfarande 4600 försviner aldrig gått 2018 till 2022
bar år 2021 har jag bettlat 6000 kr i ränta och ändå sjunker aldrig delbetalningen på qliro
bluff företag varning för dom -
skrev om Qliro AB
Värdelöst,med en värdelös partner för att koppla till bankkonto. Man kan tycka vad man vill om Klarna, men qliro är sämre!
-
skrev om Qliro AB
Jag har hjälpt min mamma att bli av med alla skulder och konstiga betalningsplaner förhoppningsvis första och sista gången hos detta skumma företag. De är väldigt otydliga med information och kan lura tekniskt mindre erfarna människor på massor av pengar.
1. Qliro smyger sig in till människor på ett otydligt sätt in via avtal med e-handelsföretag som låter sina kunder nästintill luras till att betala genom Qliro, om det inte dessutom är det enda alternativet (Lyko.se, Cdon.com, etc.)
2. Qliro samlar ihop alla fakturor för produkterna som kunderna köpt och lägger på höga avgifter. Sedan skickar de efter ett tag otydlig faktura via mail, men då kan de ha gjort en betalningsplanen till flera svårförstådda delfakturor för att skulden ska vara kvar och växa så länge som möjligt tillsammans med en hög ränta.
3. När kunden ska betala på qliro.com så tvingas hen att först skriva under ett avtal för godkännande av autogiro. För att undvika detta måste kunden först genom otydlig information från Qliro själv lista ut hur mycket som ska betalas och kopiera OCR för att betala via egen bank.
4. Qliro kan dessutom genom otydlig information på faktura få kunder att missa betalningar eller betala fel belopp. Sedan lägger de på en stor dröjsmålsavgift som får jäsa tillsammans med kundens övriga och växande skulder. -
skrev om Qliro AB
Värre än Klarna, gör allt för att din faktura ska förfalla till betalning, 1 dag räcker för du ska åka på en påminnelseavgift och dröjsmålsränta.
Dessutom skickar de mer än gärna ut bluffakturor på saker man aldrig beställt! Undvik till varje pris! -
skrev om Qliro AB
Kan inte bli sämre! Lekstuga!
Kan inte bli sämre! Lekstuga! -
skrev om Qliro AB
CDON sköter sina fakturering via Qliro. Qliro är ett företag som anser att banktransaktioner sker 365 dagar/år och tar inte hänsyn till storhelger. Gjorde betalning från min bank 29 december, den registrerades hos Qliro 3 januari pga storhelg, MEN redan 2 januari hade de skickat min faktura till inkasso... Sedan så skall man inte förvänta sig några snabba svar från dem... Bedrövligt!
-
skrev om Qliro AB
köpa aldrig via qliro . They are liar and cheaters.
-
skrev om Qliro AB
De väntade hela 7 månader på att skicka en påhittat restbelopp på 71 kronor på ett köp som var på 2300 kr och därefter har de lagt på ränta och avgift och blåst upp beloppet till det 10 dubbla!!! När jag ringde och frågade vad det är frågan om? Fick jag till svars att jag skulle skärpa mig och själv hålla reda på saker och ting. Fast jag hade betalat fakturan, jag frågade också, okej om vi säger att jag inte betalade men varför inte skicka fakturan månaden därpå istället för att vänta i hela 7 månader? Då la hon på!!! Världen mest otrevliga kundtjänst och det känns mer som ett bedrägeri företag! Ska ta ärendet till civilt domstol. Fy! Riktigt uselt!