Qliro AB

1.1

34 omdömen om Qliro AB

Siw N
Skrev om Qliro AB

Varnar för företaget låna inget av dem de håller inne med pengarna om man betalt för mycke de lämnar inte ut kontoutdrag de skickar handskrivna mycke märkligt de är otrevliga och nonchalanta

Maria Kristina B

Helt omöjliga att ha att göra med, absolut sämsta betaltjänst jag har varit med om.

Daniel S
Skrev om Qliro AB

Får ingen faktura varken via mail eller app. Först efter månader så dyker den upp med en eller flera betalningspåminnelser! Svarar inte på mail eller telefon. Denna verksamhet KAN inte vara laglig! Varför får de inte Finansinspektionen på sig?!

Niklas M
Skrev om Qliro AB

Lurigt. Det enda ordet som kommer till mig. Fick en faktura utan någon ytterligare information om vad betalningen ska vara till. Det går inte ens att betala hela beloppet. Inget svar av deras så kallade Kundservice. Opålitlig tjänst. Jag för min del kommer undvika deras tjänster och välja deras samarbetspartner. Klarna Faktura är det enda som fungerar som det ska utan att gör livet sur för en.

Mona Irma D
Skrev om Qliro AB

Första företag någonsin som vägrar skicka pappersfaktura när man inte har bank-id. Men om man missar betalningen då går det bra att skicka brev med påminnelse- och förseningsavgift, *man tar sig för pannan, Helt oacceptabelt att tvinga folk att ha en app för att komma åt sina betalningsuppgifter, Varning!

Åsa Monika S

Absolut det sämsta jag varit med om. Dom kan inte ge info på mail om vad vi har fått betala utöver vår order. - Vi fick ingen faktura - Vi fick en påminnelse på ett belopp utan underlag. - Vi fick ytterligare en påminnelse på ett restbelopp. Efter massor med mail till både Qliro och InkClub har vi fortfarande inte fått svar på vad vi har varit tvungna att betala över ordervärdet.

Nils B
Skrev om Qliro AB

Bedrövlig. Har ej ännu fått pengar åter för en retur jag gjort till Biltema. Undanflykter först av Qliro kundtjänst "något måste blivit fel" och åter kontakt 2 veckor senare "vet ej vänta ett tag, pengarna borde komma". Det var den 20/9, inga pengar. Måste å det bestämdaste uppmana Biltema att göra sig av med denna skamfläck till partner. Undvik allt som har med Qliro att göra.

Rose-Marie L

Skitföretag. Fick aldrig någon faktura. Fick bara en påminnelse och betalade omgående. Några dagar senare får jag inkassokrav trots att jag betalat.

Desmond D
Skrev om Qliro AB

Undvik - Inget trovärdigt företag öht. Skandal att Inet samarbetat med dem!!

Kent A
Skrev om Qliro AB

Problem med Qliro & CDON. Förfallodatum innan man får varor. innebär massor av mail och oförstående support...

JONAS B
Skrev om Qliro AB

Riktigt dålig kundtjänst. La på när jag pratade med dem. Otrevliga

Carl Johan L

Skickar ingen påminnelse innan betalningen löper ut trots att jag har laddat ner deras app och aktiverat betalningsnotiser. När jag kontaktar dom för att få en förklaring så svarar dom inte via deras chat eller via mail?!? När jag då ringer så ska de kolla upp vad som blivit fel men återkommer inte. Undvik betalningar med detta företag!!

Lennart M
Skrev om Qliro AB

Aldrig mer som betalningslösning ! Inga påminnelser även om det är kundens ansvar att betala så känns Qliro som ett oseriöst företag. 🤮

Niclas M
Skrev om Qliro AB

Har gjort köp på Lyko, Biltema, Stronger mfl. Qliro är grymma och slår Klarna med hästlängder. Slipper dessutom en massa reklam i appen

Martin O
Skrev om Qliro AB

Jag har haft flera problem med CDON och Qliro under dom senaste åren. Att det kan bli fel ibland är helt normalt men det vill gärna alltid bli fel med Qliro nu för tiden. Jag fick återigen nobben när jag försökte handla med Qliro, detta trots att jag för närvarande har 0 kr i skuld och mig veterligen aldrig missat betalningar. Tvärtom fick jag en påminnelse nu i slutet av februari av dom, två dagar efter att jag betalat min senaste faktura, via deras egen site. Jag höll på att betala fakturan en gång till men som tur var...

Fredrik A
Skrev om Qliro AB

De skickade fakturan från Cdon direkt till inkasso. Ingen påminnelse från appen. Inget brev hem. Appen var inaktuell, stod det på Google Play. Handla aldrig med Qliro!!

Marlene L
Skrev om Qliro AB

Skulle köpa en vara som tyvärr hade Qliro som betalningsalternativ. Valde då att betala lite i tagen vilket var ok. Men jag ångrade köpet, kontaktade affären och köpet blev inte av. Men Qliro drog hela summan utan att meddela mig. Var ju så dum att jag kopplade mitt konto. Höll på i 14 dagar om att få pengarna tillbaka men har inte sett ett öre av dom. Är typ 4 veckor sedan och aldrig nånsin Qliro mer.

HANNA J
Skrev om Qliro AB

2 personer kan registrera sig med samma mailadress, vilket tyder på att dem brustit i sin säkerhet. När jag kontaktat dem och frågat hur detta kan vara möjligt, så säger dem att de inte kan svara på det då det är banksekretess. Men hänsivar mig till att ringa dem för vidare dialog. Förstår inte vad en banksekretess har med att förklara hur de brustit säkerhetsmässigt att göra. VÄLJ NÅGOT ANNAT ÄN QLIRO!!

ADRIAN E
Skrev om Qliro AB

Nej nej nej. Vidrigt, skickad till inkasso 1 dag efter sista förfallodatum.

Marie Elene T

Snälla, välj aldrig Qliro om du funderar på att handla på kredit. Jag har ett köp från Lyko som jag avbetalar. Har hela tiden skött min betalning men i december föll det faktiskt bort för mig. I slutet av december ser jag ett luddigt formulerat brev i appen om att jag måste betala x antal kronor för att det inte ska gå till inkasso Denna summa var ganska hög (75% av skulden), men jag försökte betala in det mesta av den i appen 27/12. Det gick inte, så jag ringde kundtjänst. Erbjöd mig att betala in den summa som min ekonomi...

Jacob W
Skrev om Qliro AB

Rekommenderar att ni undviker (Qliro) står väldigt tydligt att dem sysslar med lurendrejeri! Sedan att (politiken & lagarna & staten inte bryr sig, att de lurar privatperson är en annan sak) Akta er för (Qliro) det är allt jag har att säga via dem. Detta är ej en bank, detta är mera som (Klarna & Paypal) de har ej samma lagar bakom sig. Som betyder en sak, de kan lura folk & ändra saker som inte syns som bryter då emot dem svenska lagarna. ”Men sorligt nog kommer de undan med detta, om folk ej polis anmäler det &...

EMMA C
Skrev om Qliro AB

Höjde räntan rejält för att locka kunder. Sänkte sedan nästan direkt igen. Så fult gjort. En bank att undvika för dig som sparar och försöker hänga med bland de högsta räntorna. Jag är så glad att jag hann stoppa min första överföring dit i sista sekund. Välj en bank som följer utvecklingen stadigt och som inte kör med lockräntor.

MAGNUS L
Skrev om Qliro AB

Välj aldrig Qliro som betalmetod. Välj vad som helst annat! Dom gör som andra bolag som är vanligt idag, skickar ingen betalning, skickar en påminnelse sent och till inkasso innan du hinner betala, bara för att ha sin förtjänst den vägen istället för den vanliga fakturahanteringen. Dina varor blir mycket dyrare och du hotas av inkasso. Jag hoppas ingen i sin profession som chef eller ansvarig vill ha något att göra med detta företag. Jag kommer personligen aldrig handla av en sida som är såpass oseriös att de använder Qliro....

David B
Skrev om Qliro AB

Skickar krav med orimlig dröjsmålsränta direkt. Otydliga betalningsinstruktioner

TOBIAS S
Skrev om Qliro AB

Betalade fakturan genom deras egen tjänst på förfallodagen men en vecka senare så får jag en påminnelse med avgift på 60kr hemskickad.

JASMIN H
Skrev om Qliro AB

rekommenderas absolut inte, du kommer att ångra dig. Handla när du har råd och betala direkt så slipper du massa dolda avgifter efteråt. Nelly, Cdon , Lyko.... skapade och äger Qliro för att tömma våra fickor på riktigt.

RAGNAR VIKING K

jag köpte grafik kort på cdon 8 gb för 4600 kr år 2018 tog qliro del betalning är år 2022 nu och skulden på qliro är fortfarande 4600 försviner aldrig gått 2018 till 2022 bar år 2021 har jag bettlat 6000 kr i ränta och ändå sjunker aldrig delbetalningen på qliro bluff företag varning för dom

Lars Gösta D

Värdelöst,med en värdelös partner för att koppla till bankkonto. Man kan tycka vad man vill om Klarna, men qliro är sämre!

ANDERS G
Skrev om Qliro AB

Jag har hjälpt min mamma att bli av med alla skulder och konstiga betalningsplaner förhoppningsvis första och sista gången hos detta skumma företag. De är väldigt otydliga med information och kan lura tekniskt mindre erfarna människor på massor av pengar. 1. Qliro smyger sig in till människor på ett otydligt sätt in via avtal med e-handelsföretag som låter sina kunder nästintill luras till att betala genom Qliro, om det inte dessutom är det enda alternativet (Lyko.se, Cdon.com, etc.) 2. Qliro samlar ihop alla fakturor...

KIM K
Skrev om Qliro AB

Värre än Klarna, gör allt för att din faktura ska förfalla till betalning, 1 dag räcker för du ska åka på en påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Dessutom skickar de mer än gärna ut bluffakturor på saker man aldrig beställt! Undvik till varje pris!

Mathias V
Skrev om Qliro AB

Kan inte bli sämre! Lekstuga! Kan inte bli sämre! Lekstuga!

Niclas K
Skrev om Qliro AB

CDON sköter sina fakturering via Qliro. Qliro är ett företag som anser att banktransaktioner sker 365 dagar/år och tar inte hänsyn till storhelger. Gjorde betalning från min bank 29 december, den registrerades hos Qliro 3 januari pga storhelg, MEN redan 2 januari hade de skickat min faktura till inkasso... Sedan så skall man inte förvänta sig några snabba svar från dem... Bedrövligt!

Max P
Skrev om Qliro AB

köpa aldrig via qliro . They are liar and cheaters.

Numan S
Skrev om Qliro AB

De väntade hela 7 månader på att skicka en påhittat restbelopp på 71 kronor på ett köp som var på 2300 kr och därefter har de lagt på ränta och avgift och blåst upp beloppet till det 10 dubbla!!! När jag ringde och frågade vad det är frågan om? Fick jag till svars att jag skulle skärpa mig och själv hålla reda på saker och ting. Fast jag hade betalat fakturan, jag frågade också, okej om vi säger att jag inte betalade men varför inte skicka fakturan månaden därpå istället för att vänta i hela 7 månader? Då la hon på!!! Världen...