Albex Moving AB

Albex Moving AB

albexmoving.se
  • BadgeThreeYears

Välkommen till Albex Moving AB! Vi på Albex Moving AB erbjuder flytt till hög kvalitet och noggrannhet. Vi är alltid extremt försiktiga med dina flyttsaker, det viktigaste är trots allt att dina saker kommer fram i samma skick som de var när de hämtades. När du ska flytta kan det vara nog med saker att stå i. Därför erbjuder...

371 omdömen om Albex Moving AB

Malin S

Fantastiskt gäng ❤️🙏🏽 Trevliga, sympatiska och prisvärda! Mycket nöjd 😄

Carita J
Skrev om Albex Moving AB

Vi anlitade Albex Moving 23/4 för flytt och 24/4 för städ på 2 lgh, kan varmt rekommendera företaget , trevlig personal , snabba , väldigt rädda om sakerna och besiktningar utan anmärkning. 🙏

Annika E
Skrev om Albex Moving AB

Mycket bra service från Linda på kundservice samt flyttmännen som var otroligt duktiga och kunde sina saker. Kommer varmt rekommendera Albex

Anders L
Skrev om Albex Moving AB

Ifrån första offerten och följande telefonkontakt med Linda fick jag ett väldigt bra intryck och den lösningsorienterade positiva bemötandet följdes sedan upp av kontinuerliga uppföljningar och telefonkontakt under hela flytten med Daniel och teamet ända till städningen av min lägenhet. Trots några planändringar ifrån min sida så hittade de bra lösningar utan att lägga på små avgifter allteftersom. Jag är väldigt nöjd med flytten och kommer använda Albex till min Pappas flytt inom en månad igen! Tack så mycket för att ni gjorde en annars jobbig process väldigt enkel och faktiskt harmonisk! :)

Jinte B
Skrev om Albex Moving AB

It was great! Perfectly on time and the guys worked fast and did a great job. Many thanks.

Patrik E
Skrev om Albex Moving AB

Allt fungerade bra. Valde både flytt samt flyttstäd.

Caroline L
Skrev om Albex Moving AB

Vi beställde flytt- och städservice och är mycket nöjda. Proffsigt och trevligt bemötande redan i telefon- och mailkontakt. Tydligt vad som ingick i servicen. Flyttkillarna mycket trevliga. Arbetade effektivt, kunnigt och varsamt med allt möblemang. Trevlig städpersonal och de missar som uppstod korrigerades snabbt och perfekt redan dagen därpå. Personalen levde helt klart upp till förväntningarna vi fick från hemsidan. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera att anlita Albex Moving, både flytt och städservice. Vänlig hälsning Caroline Lindow

Marie J
Skrev om Albex Moving AB

Bra och trevlig personal, skötte jobbet bra. Första gången jag anlitat flyttfirma, ska jag flytta igen så kan jag tänka mig att använda samma.

Susan A

Killarna va glada och duktiga fort gick det också Mvh Catarina Aspelin

Peter S
Skrev om Albex Moving AB

Ali och Tony tror jag att killarna hette som hjälpte mig och jag kan inte annat än att starkt rekommendera Albex från Linda på kontoret till killarna som bar och körde. Min flytt var mellan STHLM och Helsingborg. Bland mina urvalskriterier för val av firma var kubikmeter och bemötande och inte minst pris. Albex levererade riktigt bra på alla nivåer !!! Hälsningar Peter Skogh

Ns A
Skrev om Albex Moving AB

Trevliga och fint kundbemötande. Snabba och flexibla! Rekommenderar de starkt!

Jörgen G
Skrev om Albex Moving AB

Trevliga killar om verkligen jobbade. Snabbt och smidigt.

Erwin R
Skrev om Albex Moving AB

Två fina grabbar som jobbade hårt för att min flytt som gick bra, utan skador och problem.

Päivi A
Skrev om Albex Moving AB

Värdens bästa killar A o T! Vilken service varma rekoredemation. Allting funkade över förväntningar👍Nykp- Malmö. Killarna gjorde allt att få med allting Kommer att rekomendera till alla. Tanten från Nkp

Anna M
Skrev om Albex Moving AB

Jag är mycket glad över att vi valde det här företaget för flytten. Redan från början hade vi bra kontakt med företaget och fick råd om packning. Snabbt svar på alla frågor. Packningsteamet var jättebra. De lastade effektivt in möblerna i bilarna och hjälpte oss att packa köket uttryckligen. Teamet är mycket välorganiserat. Uppackningen av den nya lägenheten gick också snabbt. Teamet som städade lägenheten var också felfritt, mycket professionellt. Jag rekommenderar Albex!

Chunli Z
Skrev om Albex Moving AB

We can only highly recommend Albex! They offered high-quality service, from helpful reception who arranged the contract and all the practical details for us, loading boxes for us, hard-working staff who carefully transport all our stuff, very friendly kind people even though it was super hard work for them. We will use Albex service again when it is needed in the future. Many thanks again for helping us to move!!

Thomas G
Skrev om Albex Moving AB

Väldigt smidigt och supertrevliga flyttkillar

Ranya K
Skrev om Albex Moving AB

"Hej! Jag ville bara ta en stund för att tacka er för er fantastiska hjälp med min flytt. Ni gjorde verkligen ett jättebra jobb och allt gick smidigt. Jag är så nöjd med hur ni hanterade mina möbler och saker. Tack för ert professionella och effektiva arbete! Ni är verkligen ett toppenföretag och jag kommer definitivt att rekommendera er till mina vänner och familj. Stort tack igen!👍"

Tove L
Skrev om Albex Moving AB

Toppen! Proffsiga och hjälpsamma killar! Tack!

Sofie U
Skrev om Albex Moving AB

Jag kunde inte fått en bättre upplevelse. Då jag först blev lurad på pengar av en annan flyttfirma så var jag först väldigt skeptisk till att ens använda en flyttfirma överhuvudtaget. Men Albex Moving var så otroligt punktliga och ödmjuka inför min situation. Dom lät min 3-åring få vara med och hjälpa till och så himla trevliga och allt sköttes smidigt och perfekt. Jag är så himla tacksam för att ni hjälpte mig med min flytt. Jag ger bästa möjliga betyg och jag önskar verkligen alla som flyttar samma upplevelse som jag fick. Ni är verkligen bäst på det ni gör!

Dan Tobias K
Skrev om Albex Moving AB

Jag är så himla imponerad! All konversation med Linda var tydlig och alla funderingar jag hade fick jag svar på direkt. Min mamma (81 år) skulle flytta till en ny lägenhet i ett nytt län vilket såklart är nervöst. Jag visste inte alls hur det skulle gå men sekunden Feriz och Afrim anlände så läste dom av min mamma och såg till att hon skulle känna sig trygg. "Ingen fara lilla mamma, vi fixar det, du behöver inte vara orolig." Det var fingertoppskänsla rakt igenom! Det var absolut ingen enkel flytt. En hel del möbler och...

Edyta A
Skrev om Albex Moving AB

Väldigt professionella killar som kom. Flytten gick snabbt och smidigt. Allt blev kört till bestämt ställe, killarna bar in allt till huset , snabbt och bra. Kan rekommenderas varmt!!! Vi är väldigt nöjda. Stort tack till flyttkillarna!

Ann-Britt K
Skrev om Albex Moving AB

Jag hade bokat flytt av möbler och bohag till ny lägenhet. Trevligt bemötande. De var effektiva, det gick ganska fort. Var också väldigt trevligt att bli uppringd och tillfrågad om det gått bra, om jag var nöjd.

Sevintch I

Trevlig bemötande, mycket angajerat ansvarig personal 😊👍super nöjd ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Jessica N
Skrev om Albex Moving AB

Dom hjälpte oss att flytta. Dom var så trevliga och effektiva !!! Och kreativa hittade lösningar som vi själva inte ens tänkt på !!! Punktliga och noggranna.

Alice G
Skrev om Albex Moving AB

10 av 5 möjliga ;) Morgonen började med ett samtal ca 15 minuter innan där det meddelades att de snart var framme vilket gav mig tid att gå ner och förbereda infart. Min tidigare erfarenhet av andra flyttfirmor är två personer där jag förväntas hjälpa till att bära (vilket jag i för sig inte har något emot). Så att det kom tre starka killar var långt över förväntan. Att de dessutom behandlade mig som en prinsessa på ärten var lustigt och ovant men samtidigt skönt. Flytten var också fantastisk. Allt plastades in och behandlades...

Sara J
Skrev om Albex Moving AB

Trevligt bemötande, snabb flytt trots att de skulle från Stockholm till Malmö ☀️

Peter J
Skrev om Albex Moving AB

Bra och duktiga Dom var rädda om sakerna

Veronica A
Skrev om Albex Moving AB

Väldigt bra och bemötande och trevliga människor rekommenderar er för mina vänner och bekanta

Monika H
Skrev om Albex Moving AB

De mest effektiva, ordentligaste och helt fantastiska killar man kan önska sig! Jag är lyrisk!!! Hälsa till killarna!

Christer H
Skrev om Albex Moving AB

De två killarna som gjorde jobbet med flytten, är jag mycket nöjd med. Men däremot att fakturan inte stämde med offerten plus de 300kr vi kommit överens om i efterhand gör mig faktiskt mycket irriterad. Fakturan är på 500kr mer än vad vi kommit överens om.

Svar från Albex Moving AB

Hej Christer! Tack för din feedback och roligt att höra att du blev nöjd med våra flyttkillar. Det verkar dock som att detta är ett missförstånd då din offert faktiskt låg på 3650kr och slutfakturan har landat på 3950kr efter de 300kr som du själv uppger att vi kommit överens om för den tilläggstjänsten du beställde. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. Info@albexmoving.se Tel: 010-185 18 88 Med vänlig hälsning Albex Moving AB

Migell B
Skrev om Albex Moving AB

Super bra killar , dultiga o snabba med sitt uppdrag. Kommer lätt rekommendera denna flyttfirma för inte många flyttfirmor som har så bra kvalité och service minded och kom petent personal ,trevlig kundtjänst som lyssnar på ens behov. Så 5 stjärnor av 5 . Tack för en snabb flytt Albex Moving Grabbarna/migell

Jack C
Skrev om Albex Moving AB

Bemötande: Utmärkt Förväntningar: Utmärkt utförande av flytt. Rekommenderar Albex Moving å de varmaste till andra. Stort Tack till Tony och hans kamrat samt Linda.

Lars J
Skrev om Albex Moving AB

Allra högsta betyg för bemötande, omtänksamhet och omhändertagande av möblemanget. Detta gäller även för bemötande från första kontakten med kontoret.

Bengt H
Skrev om Albex Moving AB

Med facit i hand så hade vi oroat oss helt i onödan för hur vi packat och om allt fick platts när vi flyttade från Simrishamn till Värnamo. För på morgonen kom 2 väldigt trevliga killar och presentera sig som Riley o Avni. De packade in och ut allt med ett leende och utan den minsta skråma. Vi kan varmt rekommendera Albex moving AB. Irene o Bengt.

Monica J
Skrev om Albex Moving AB

Fantastiskt duktiga och trevliga flyttkillar! Noggrant, pålitliga och de hade tom plastat in alla möbler!! Inte en skråma på möblerna! En riktig flyttfirma! Jag rekommenderar verkligen denna firman.

Ann-Christin S
Skrev om Albex Moving AB

Väl genomförd flytt. Duktiga o trevliga killar. Kan vart rekommenderas.

Helene E
Skrev om Albex Moving AB

Snabbt, bra pris, trevliga utan onödig stress! Bästa rekommendationer! Tack!

Zeynep F
Skrev om Albex Moving AB

Bästa betyget någonsin!! Flytthjälp var fantastisk. Två trevliga män som verkligen samarbetade fint, gjorde ett fantastiskt jobb med allt som skulle flyttas och hanterade detta varsamt. Skulle anlita dessa män som flytthjälp vid varje flytt. Flyttstädningen var kliniskt ren. Tror aldrig jag sett så bra städning förr. Den städansvarige samarbetade fint med samtal innan städ och efter slutförd städ. Godkänt vid första besiktning. Rekommenderar Albex Moving till alla. 5/5!

Lynn L
Skrev om Albex Moving AB

Jag har redan skickat ett mail till Albex om det här, men kan upprepa att av 5stjärnor skulle jag ge 8. Är supernöjd med servicen från bokning till flytt. Väldigt bra pris. Grabbarna som kom var väldigt hjälpsamma, snabba, effektiva och super trevliga. Hela flytten gick också den snabbt trots att det var väldigt tunga saker som skulle bäras. Ska tilläggas att det var en halv varm dag och de fastade på det. Kommer alltid rekommendera Albex Moving AB till alla som ska flytta i fortsättningen.

Kjell-Åke T
Skrev om Albex Moving AB

Från början till slut är jag jättenöjd. 11 av 10 möjliga. Rekomenderas varmt.

Jimmy M
Skrev om Albex Moving AB

Helt fantastiskt bemötande från start till slut! Flyttkillarna var hjältar som tog sig an svåra uppgifter med tunga lyft i gammalt hus med trångt trapphus med bravur. Att samtidigt göra det med humor och ett gott humör är fantastiskt! Detta överträffade mina förväntningar med råge! Hatten av!

Axel F
Skrev om Albex Moving AB

Punktliga och noggranna. Allt fungerade toppen och dom var lätta att komunicera med.

Britt H
Skrev om Albex Moving AB

Supertrevliga, snabba och effektiva och hela tiden glada, inget gnäll. Emballerade möbler omsorgsfullt.

Jimmy B
Skrev om Albex Moving AB

Mycket trevlig och effektiv personal som snabbt och strukturerat packade in alla mina möbler och flyttkartonger. Gick lika smidigt och snabbt med inbärning. Jag flyttade från Västerbotten till Skåne och flytt-killarna va på nya adressen redan efter 24 timmar! Snabbt, smidigt och ordentligt gjort. Kommer definitivt anlita igen om jag flyttar fler gånger.

Amir J
Skrev om Albex Moving AB

Mycket proffsiga! Bra kontakt redan från förfrågan. Skickade snabb offert, bokade tid enkelt. Jag bokade både flytt och flyttstäd. Båda utfördes väldigt bra. Flytten som utfördes av Gabor och Riley var väldigt proffsig och snabb. Killarna var noga med att packa in alla ömtåliga möbler. Flyttstädet utfördes väldigt bra. Ni har underlättat min flytt! Rekommenderas!

Maj-Britt F
Skrev om Albex Moving AB

Blev mycket bra bemött lätta att samarbeta med. Väldigt trevliga o proffsiga. Flytten 70 mil söderut gick väldigt smidigt o jag har fullt förtroende för Albex Moving AB. Mvh Maj-Britt

Sven S
Skrev om Albex Moving AB

Trevlig personal och väldigt måna om möbler och övrigt inte skulle komma till skada.

Björn H
Skrev om Albex Moving AB

Jag valde tjänsten för både flytthjälp samt flyttstädd och även hjälp med packning och bygga ihop möbler. Killarna dök upp i god tid och vi gick igenom vad som skulle tas med under flytten. Ingenting glömdes och alla möbler samt styckegods var hela vid uppackning i nya hemmet. Jag är även nöjd med flyttstäden. Det hela gick smidigt och var inga krångligheter alls och killarna jobbade på riktigt bra.

Maud E
Skrev om Albex Moving AB

Trots att bilen gick sönder och ni inte kunde leverera enl överenskommelse höll ni mig uppdaterad så fort ni hade ny information. Det uppskattade jag verkligen! Jag skulle gärna anlita er igen!