Alla kategorier Restaurang Västerbotten Umeå Rex Brasserie

Rådhustorget, 903 26 Umeå — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Rex Brasserie

• Anna G
    Anna G skrev om Rex Bar & Grill
    Jag skulle verkligen rekommendera Rex. Har allergi mot mjölk, men bokningen blev fel från vår sida och det blev beställt laktosfritt. Detta var inget problem och de löste det på plats utan krusiduller och maten jag fick var riktigt rejäl och god! Jag beställde hamburgaren på högrev, de hade bytt ut osten mot någon sorts kål och dipsåsen till majonnäsbaserad sås till pommes fritesen. Detta uppskattas verkligen då de inte bara plockar bort ost etc. Det var dessutom inte svindyrt utan verkligen prisvärt! Alla runt bordet blev nöjda, allergiker eller inte.
  • Emil M
    Emil M skrev om Rex Bar & Grill
    Bland de bättre matställena jag ätit på i Umeå och drinkutbudet är i en klass för sig här i Umeå. Åt en flankstek samt en charkbricka till förätt sist jag var där och var supernöjd med det.
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Rex Bar & Grill
    Vi hade beställt mediumstekt flankstek men fick in kött som var rare. Vi skickade tillbaka köttet till köket och fick tillbaka det senare lika rått. Vi påtalar till servitrisen att detta inte var mediumstekt och hon fnyser tillbaka att "ni skulle kanske beställt well done då". När vi sedan får tillbaka köttet är det skuret i centimeterbreda strimlor och överstekta.

Har skickat ett mail till Rex om denna kväll med kritik och de svarar med att för det första inte svara på kritiken som jag faktiskt framför utan bara skriva om hur prisvärda de är och vilket stort vinsortiment det har och för det andra insinuera att vi inte har någon aning om hur de olika stekgraderna skall vara (en i sällskapet har mångårig erfarenhet från bättre restaurangkök och vet mycket väl vad som är vad).

Har gett dem ytterligare en chans att svara på kritiken men utan svar.

Hade de bara svarat på kritiken och ursäktat sig hade allt varit okej, men de är tydligen inte intresserad av att ha några kunder.

Jag uppmanar er att hålla er borta från detta ställe; maten är medioker, servisen dålig och kundbemötandet ett hån mot mig som kund!

Rådhustorget, 903 26 Umeå