Riddermark Bil Östersund

Fagerbacken 70, 831 48 Östersund — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil Östersund!

Sälja eller köpa begagnad bil? Med oss på Riddermark Bil i Östersund är vi det självklara valet med över 130 bilplatser i vår bilhall. 2006 sålde Alexander Riddermark sin första bil och sedan dess har företaget utvecklats till att bli ett av de största i Sverige. Med fokus på ansvar, ärlighet, respekt, engagemang och trygghet vet vi att vi har det som krävs för att båda parter ska bli nöjda efter en affär.

Välkommen att kontakta oss på Riddermark Bil Östersund för att låta någon av våra kompetenta medarbetare hjälpa dig på vägen mot en ny bil.
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 106 kunder tycker om Riddermark Bil Östersund

• Jan Peter R

2020-03-03

Jan Peter R skrev om Riddermark Bil Östersund
    Riddermark, det värsta företaget is hela Sverige, jag blev JÄTTE JÄTTE lurad!!! Köpte en bil, Renault Trafik som var testad på 50 poäng, efter några dagar upptäckte jag att dieselvärmare var trasig och ac var trasig, det blev testad i Munkfors hos bilelektriska, och jag hade rätt. Men ingen garantie enligt Patrik Petersen som jobbar som säljare i Östersund, bilen var bra när dom testade...., jag var så dum att köpa till ett försäkringspaket för 9000 spän hos SOLID, jag reklamerade till dom också, men allt som drivs med vätska eller olja ingår inte i försäkringen, dvs, ingenting, allt på en bil måste smörjas osv, så jag köpte RENA LUFT!!!! RIDERMARK BIL SKITER I SINA KUNDER, JÄTTESYND, JAG ÄR INTE ALLS NÖJD!!! Pojken som sålde bilen till mig var trevlig i början , men har gjord många fel med leasekontrakt och jag blev hotad till och med. ALLDRIG MER RIDDERMARK!!!! Läs mer
    2020-03-04 Riddermark Bil svarar Jan Peter R
    Hej Jan.
    Tack för din recension. Vi beklagar att du känner så och att du fått uppleva detta.
    Jag kan tyvärr inte hitta dig i vår databas, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta.
  • Kim L

2020-03-03

Kim L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte bil från Riddermark Slagsta.
    Trevligt bemött av personal/säljare. Läs mer
    2020-03-03 Riddermark Bil svarar Kim L
    Hej Kim.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service.
    Stort grattis till bilen och varmt välkomna åter :)
  • 2020-02-26

Göran F skrev om Riddermark Bil Östersund
    Har svarat via annan länk till Riddermar Bil Arlanda, eftersom det var där köpet gjordes. Läs mer
    2020-02-28 Riddermark Bil svarar Göran F
    Hej Göran.
    Tack för din recension. Tusen tack för att du tog din tid.
    Varmt välkomna åter och ha en trevlig helg :)

Lars H skrev om Riddermark Bil Östersund
    Affären gick smidigt men sommardäcken blev vinterdäck är rättat nu
    Försäkringen blev helt fel pris och pålurad helförsäkring fastän det fanns vagnskadegaranti kvar nu väntar jag besked från Folksam sedan en dryg vecka sedan ska jag byta bolag så fort det går Läs mer
    2020-02-25 Riddermark Bil svarar Lars H
    Hej Lars.
    Berätta gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda för att förtjäna fullpott :-)

Lars L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Skicka hem mej med lång spricka i rutan gick byta ruta själv De bara bollade sej emellan försäljaren och försäljningschefen Läs mer
    2020-02-28 Riddermark Bil svarar Lars L
    Hej Lars.
    Tack för din recension. Berätta gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda, ni når oss på kundservice@riddermarkbil.se.
    Ha en trevlig helg! :)

Peter K skrev om Riddermark Bil Östersund
    Bemötandet var bra
    Men när jag upptäckte att kopplingen var dålig efter 1månad garantitid slut, anmält till ARN, fick svar att riddermark inte vill betala något, ärendet inte slut ännu.
    Men rekommenderar ingen i nuläget att köpa bil från riddermark.
    Kopplingen har jag nu bytt och nu förstår jag att kopplingen var dålig redan första dagen jag provade bilen.
    Inte ens riddermark märkte detta, dom ska ju kunna detta, Läs mer
    2020-02-25 Riddermark Bil svarar Peter K
    Hej Peter.
    Tack för din recension. Berätta gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda för att förtjäna fullpott :-)

Lars G skrev om Riddermark Bil Östersund
    Tillmötesgående service och intresserade av att göra affär, relativt stor flexibilitet. Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Lars G
    Hej Lars.
    Tack för din recension, vad kul att ni är nöjd med vår service, det gläds vi åt!
    Varmt välkomna åter.

Ingvar B skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte Volvo XC70 årsmodell 2016 som gått 12000 mil.
    Tog Härjedalingen ner till Arlanda där jag hämtades av er säljare.
    Säljaren såg att den svarta gummilisten på höger sida var skadad, han sa att den kunde jag åka in till Volvoverkstaden på hemorten och byta.
    När jag åkte hem visade den i inforutan att batterispänningen är låg försökte ladda batteriet men det tog inte emot laddning. Tog kontakt med säljaren och fick besked att åka in till min lokala Volvohandlare och få nytt batteri.
    När jag kom hem såg jag att även plasten var spräckt på ”tröskeln” och även den svarta yttre plasten på backspegeln.
    Jag fick även det åtgärdat utan kostnad, ett mycket trevligt bemötande av säljaren. Läs mer
    2020-02-28 Riddermark Bil svarar Ingvar B
    Hej Ingvar.
    Vad kul att problemen löste sig och att ni är nöjda.
    Varmt välkomna åter! :)
  • 2020-02-23

Lars H skrev om Riddermark Bil Östersund
    Snabbt, tryggt och enkelt. Grymt smidig bilaffär. Rekommenderas! Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Lars H
    Varmt välkomna åter.
  • 2020-02-22

Kjell N skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte bilen på Riddermark i Stockholm så jag kan inte uttala mej hur det är i Östersund. Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Kjell N
    Hej Kjell.
    Hur tyckte du om anläggningen du köpte bil ifrån? Skriv gärna en recension.
    Varmt välkomna :)
  • 2020-02-21

Lars J skrev om Riddermark Bil Östersund
    Bristfällig information om bilens status. Bilen hade gått över rekommenderad körsträcka för service och byte av växellådsolja var inte utfört vid 12000 mil enligt serviceplan.
    När jag frågade om sommardäckens status fick jag svaret att dom var nya, prislappen sitter kvar, vilket var en halv sanning eftersom bakdäcken INTE var nya och inte ens av samma modell.
    Om säljaren hade provkört bilen i 5 min hade han också hört att det knakar kraftigt från framvagnen, vilket förhoppningsvis bara är bussningarna till krängningshämmarna. Intrycket är ett tekniskt lågt engagemang (eller okunnighet). Det positiva var den fria transporten av bilen till Sthlm och inbytet av vår bil (som var nyservad och hade 4 fräscha däck av samma modell). Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Lars J
    Hej Lars.
    Vad tråkigt att höra. Vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika närmre på detta?

Klaus K skrev om Riddermark Bil Östersund
    Har aldrig haft kontakt med Riddermarks i Östersund. Däremot Slagsta. Läs mer
    2020-02-20 Riddermark Bil svarar Klaus K
    Hej Klaus!
    Hoppas du är nöjd med bilköpet du gjorde i Slagsta.
    Väl mött! :-)

Peter Ö skrev om Riddermark Bil Östersund
    Bra bemötande och fint utbud av bilar. Hade ett garantiärende som löstes utan problem och krångel med riktigt bra utfall. Läs mer
    2020-02-20 Riddermark Bil svarar Peter Ö
    Hej Peter!
    Vad skönt att problemen som uppstod löste sig smidigt.
    Ha en fin dag!

Kim S skrev om Riddermark Bil Östersund
    Lite besvärligt när man inte fick se på vinterdäcken samt fälg vid köp av bil. var inte nöjd med fälgarna som skickade upp. Riddermark skickade upp nya så de var väldigt hjälpsamma Läs mer
    2020-02-20 Riddermark Bil svarar Kim S
    Hej Kim!
    Vad skönt att det löste sig med hjulen :-)
    Ha en fortsatt fin vecka!

Lars K skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag haft problem med min bil efter 2månater jag köpte den
    Och utgick ifrån att dom hjälper mig men service jag fick va katastrofal och chefen jag pratade med va otrevlig och från bilförsäljaren va det samma sen tog det tid o få tag i någon o få svar och hjälpsam va dom inte direkt

Snabbt i o sälja bilarna men Jätte dålig service överhuvudtaget kommer INTE rekommendera dom och avråda alla o köpa bilen hos riddermarks bil Läs mer
    2020-02-20 Riddermark Bil svarar Lars K
    Hej Lars!
    Vad tråkigt att höra om din bil... Vi kan inte hitta dig i systemet, utan vi behöver mer uppgifter. Vill du inkomma med ett mail till kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika närmre på ditt ärende?

Lars E skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en Honda Accord Tourer av Cristian Oskarsson.
    Fick intrycket av en seriös säljare som inte var för påträngande eller snabbt ville "close the deal"; han besvarade alla frågor jag hade och gav mig faktiskt ett bättre låneerbjudande än banken. Väl hemma i Göteborg skickade jag bilen direkt på besiktning där det framkom att spindelleden var kass, trots Riddermarks egna serviceprotokoll och utförd service. Ett mail till Cristian och jag hade ett besök inbokat hos en samarbetsverkstad inte långt hemifrån som bytte spindelleden redan dagen efter; inga konstigheter, inget snack om att jag skulle kört tokigt eller lägga skulden på mig.

Minus till Emanuel Foring, bilköpsrådgivare på Riddermark, som krasst borstade ifrån sig min önskan om att bilen skulle förbesiktas med orden "Bilen ligger utanför 'sin besiktningsperiod' så det går inte". Det går visst. Man kan besikta en bil när som helst. Ni hade bara ingen lust med merarbetet. Har för övrigt det samtalet inspelat, om Riddermark skulle hävda att jag "hört fel" eller annat.

Köp bil av Cristian Oskarsson.

Obs!
    Det verkar stämma, som andra skriver, att Riddermark sätter i system att inte inkludera en uppsättning däck/hjul. Mitt köp inkluderade inte vinterhjul, men när jag pratade med tidigare ägare på telefon så hävdade han att han hade sålt bilen till Riddermark inklusive vinterhjul. Gör dig själv en tjänst innan köp och sök upp tidigare ägare via Transportstyrelsens hemsida och hör med ägaren om bilen såldes med fler däck/hjul. Två stjärnor i avdrag för lathet och fuleri men allt gott till Cristian, jag lägger inte Riddermarks fula däck-policy i hans händer. Läs mer
    2020-02-20 Riddermark Bil svarar Lars E
    Hej Lars!

Vi prissätter alla våra bilar med en uppsättning hjul, och vi har ett starkt samarbete med däckgrossister vilket innebär att du som kund alltid får ett riktigt bra pris på både nya samt begagnade hjul.

Vi har tidigare sålt bilar med inkluderade hjul. Blickar vi bakåt ca 5 år såg vår verksamhet ut som många andras, de bilar som köptes in hade en extra uppsättning hjul fick hjulen urplockade och packade i påsar vid rekonden, och därefter tillbakaplacerade i bilens baggagelucka eller baksäte, beroende på bilens storlek och förvaringsmöjlighet.

Vi sålde vid denna tidpunkt knappt 20% av den volym vi säljer idag. Tyvärr mötte vi mycket missnöje av våra kunder då denna hjullösning innebar en hel del problem:
    1. Hjulen var av en specifik typ. D.v.s det som ingick i bilens pris var de hjul som låg i bilen, om de var dubbade eller odubbade, i bra eller i dåligt skick, plåtfälgar, eftermarknadsfälgar eller originalfälgar kunde inte påverkas av oss, men spelade stor roll för våra kunder. Här krävdes det med andra ord tur för att få en nöjd kund, eftersom de hjul som skulle ligga i bilen skulle råka vara av den typ just denna kund ville eller behövde ha.

2. Hjulen kontrollerades inte korrekt av kunderna. Kunderna som har undersökningsplikt kontrollerade inte hjulen varken vid provkörning eller när man kommit hem för att lyfta ur dem i garaget, trots uppmaning av våra säljare. Detta resulterade i att de kunder som köpt bil med hjul i t.ex. maj, kunde höra av sig i oktober när det var dags att byta hjul – för att de då upptäckt att hjulen inte var av den typ man önskat.

3. Hjulen orsakade skador i bilens interiör. Nedfällda säten med tung last skadade klädseln. Skador som i många fall inte upptäcktes förrän kunden kommit hem, lastat ur och fällt upp sätena. Logistiken kring att ta ur, lagerföra och förvara så många hjul per dag hade vi varken fysisk plats för, eller kapacitet till.

4. Hjulen orsakade en otrevlig provkörning. Skrymmande lösa tillbehör i bilens bagageutrymme skapade en otrevlig känsla vid provkörningarna. Att lyfta i och ur hjul vid alla provkörningar hade skapat ett arbetsmiljöproblem för våra säljare på grund av omfattningen och mängden hjul och provkörningar per dag.
    Vi bestämde oss således för att lyssna på våra kunder och ta fram en annan hjulaffärsmodell.

Vi skapade ett samarbete med en av landets största däckverkstadskedjor och speditionsfirmor samt anställde fler personer till vår testverksamhet för att ha möjlighet att:
    1. Ta ut samtliga hjul ur alla bilar.
    2. Frakta hjulen till en däckverkstad som kunde testa, tvätta, fota och förvara hjulen.
    3. Få hjulen skickade till kund direkt från däckverkstaden.

På detta sätt kunde våra kunder välja precis vilka hjul de ville ha, dubbade, odubbade, kvalitet eller budget osv. Vi kunde också lämna garantier på att hjulen var i ett visst skick och erbjuda kunderna gratis däckförvaring och hjulskifte på en däckverkstad nära dem.

Väl mött! :-)
  • 2020-02-17

Kristian M skrev om Riddermark Bil Östersund
    Affären gick bra, trevlig personal, fina utrymmen.
    Fick aldrig reg. bevisen skickade till Finland. Svårt att få tag på någon vid riddermark per epost eller telefon ( svarade nog direkt, men ingen person som jag blev kopplad till svarade ) när personen som sålde bilen inte var närvarande. Men det fixade sig endå, därav 3 stjärnor. Läs mer
    2020-02-17 Riddermark Bil svarar Kristian M
    Hej Kristian!
    Vi ber om ursäkt för strulet med registreringsbevisen, men vad skönt att det ordnade sig.
    Önskar dig en fin vecka :-)
  • 2020-02-17

Lars J skrev om Riddermark Bil Östersund
    Smidig affär. Bilen motsvarade i stora drag det som säljaren beskrivit. Läs mer
    2020-02-17 Riddermark Bil svarar Lars J
    Hej Lars!
    Vad skönt att affären gick smidigt. Förklara gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda för att förtjäna fullpott :-)
    Ha en fin dag!
  • 2020-01-09

Stig B skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte en Volvo xc 70.
    Vi blev mycket bra bemött av personal på plats.
    Bra information och att företaget ställt upp snabbt efter det att affären var genomförd.
    Trevligt företag att besöka som jag gärna rekommenderar till andra. /stigö Läs mer
    2020-01-29 Riddermark Bil svarar Stig B
    Hej Stig!
    Vad roligt att ni är nöjda med servicen hos oss, det gläds vi åt.
    Lycka till mer er bil, och varmt välkomna åter! :-)
  • 2019-12-23

Fredrik E skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en passat årsmodell 13
    Väldigt nöjd både med beskrivning av bilen över telefon och genomgång av densamma på plats.. Trevlig service med upphämtning på tågstation.
    Smidig affär, inget som doldes eller snackades bort i processen.
    All credd till Stina! Tack. Läs mer
    2019-12-30 Riddermark Bil svarar Fredrik E
    Hej Fredrik!
    Vad kul att du är nöjd med din bilaffär, det gläds vi åt.
    Varmt välkomna åter och god fortsättning!
  • 2019-12-22

Rickard P skrev om Riddermark Bil Östersund
    Bra kundbemötande. Trevliga, sakliga, lagom ”på”. Tog reda på alla detaljerade frågor jag hade om servicehistorik. Fick tydligt intryck att nöjd kund är viktigare än att bara kränga bilar. Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-22 Riddermark Bil svarar Rickard P
    Hej Rickard!
    Vad kul att höra att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.
    Vi önskar dig en riktigt fin jul!
  • Patric L

2019-12-21

Patric L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag fick den hjälp jag sökte när jag skulle köpa mig en bil. Det som är ut över det vanliga är den service och hjälp jag fick av teamet i Östersund när jag strax efter köpet råkade ut för problem med min ”nya” bil. De hjälpte mig SÅ proffsigt att jag blev alldeles paff. Jag kände att jag öste bjuda igen så jag köpte en stor tårta åt grabbarna o tjejerna som de fick delapå till fikat!
    Det var länge sedan jag upplevt sådan service i Sverige. Sist var när jag bodde i NYC för ettpar år sedan.
    SUPER NÖJD med Riddrmark!!! Läs mer
    2019-12-23 Riddermark Bil svarar Patric L
    Hej Patric!
    Vad kul att du är nöjd med din bilaffär, det gläds vi åt. Och tack för tårtan... :-)
  • 2019-12-21

Lars L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Så jäkla dåligt skitföretag man fåren månads garanti och pratar med personal så är det en gammal bil Läs mer
    2019-12-21 Riddermark Bil svarar Lars L
    Hej Lars!
    Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och förklara detta närmre.
    Önskar dig en god jul!
  • 2019-12-21

Magnus M skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte en lågmilad Saab 9-5.
    Bemötandet från säljaren Patrik var precis det man önskar.
    Förväntningarna var att få bilen från Östersund till Skåne på ett bra sätt. Detta fungerade mycket bra. Bilen var i skick ungefär som beskrivningen, bara mindre avvikelser. Jag kan iallafall rekommendera att köpa bil från Riddermarks, och skulle inte tveka att att göra det igen. Läs mer
    2019-12-21 Riddermark Bil svarar Magnus M
    Hej Magnus!
    Tack för din fina recension, vad kul att höra att du är nöjd med oss.
    Önskar dig en god jul & ett gott nytt år!

Göte T skrev om Riddermark Bil Östersund
    Genomförde en bilaffär där och dom är tillmötesgående och uppstår det problem så verkar dom vara villiga att lösa dom. Läs mer
    2019-12-21 Riddermark Bil svarar Göte T
    Hej Göte!
    Tack för din recension, vad kul att du verkar vara nöjd med oss.
    Vi önskar dig en trevlig jul & ett gott nytt år! :-)

Sven S skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en Volvo V70 -12. Trevlig och bra säljare.
    Vid besiktning strax efter köpet upptäcktes att bakdäcken var utslitna. Löstes av säljaren med ersättning i pengar.
    Har fått dubbla budskap om försäkringen, har fått dubbla budskap om Riddermarksförsäkringen, dels papper på att jag inte ska betala de första sex månaderna och dels fakturor att betala.
    Har valt att initialt betala fakturorna. Varit i kontakt med säljaren, men inte fått helt klart för mig varför det blivit så. Läs mer
    2020-01-03 Riddermark Bil svarar Sven S
    Hej Sven!
    Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se om du har frågor eller funderingar.
    Önskar dig en trevlig helg!

Kjell-erik H skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte en skoda Superb, blev mycket bra bemött av försäljaren och kom bra överens. Jag förväntade mig att bilen var i gott skick, men tyvärr var det begynnande rost (enligt rostkontroll senare) och möjligen ännu värre var att den kräver tre liter olja per 100 mil. Reparation bäräknas till mellan 50 000 och 70 000 kr. Ingen garanti eller återköp gäller.
    Jag är inte direkt nöjd, men kan tyvärr inte göra något åt det, bara bita i det sura äpplet. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Kjell-erik H
    Hej Kjell-Erik.
    Vad tråkigt att höra att du fått problem. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Frida Z skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en ny bil, bytte in vår gamla, fick hjälp med ett jättebra paketpris på bil och nya vinterdäck. Jättebra bemötande och fått svar på alla funderingar vi haft i efterhand. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Frida Z
    Hej Frida.

Karin F skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en bil som gick sönder, dårlig service dom inte hjälpte mig med min trasiga bil. Fick ringa o bråka i 2 månader.köper man bil på en firma förväntar man sig att få hjälp om nåt händer. Riddemarks bil måste nog skärpa sig om dom ska ha kvar sina kunder, ryktet sprider dig jäkligt fort. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Karin F
    Hej Karin.

Susanne O skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte bil årsmodell 2014.
    Bor långt ifrån och fick betala en handpenning för att de skulle hålla bilen jag var intresseras av tills jag kunde åka och titta på den. Fick extra bilder och info innan utan att behöva fråga.

Bra service, tydlig information, trevligt bemötande, bra deal på vinterdäck till bilen då det inte ingick från början. Leverans av däck till däckhotell i min hemstad samt förvaring fram till bytet.

Allt gick smidigt och bra, och jag är mycket nöjd med bilen.

En kompis fick allvarliga problem med sin bil några veckor efter köp men Riddermarks stod för verkstadskostnaderna. Även de är mycket nöjda med den assistans de fått. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Susanne O
    Hej Susanne.

Ahmed A skrev om Riddermark Bil Östersund
    bil,
    bra
    bra samarbete.
    jag är glad att har köpte bil hos er, men jag var lite besviken, jag har fått problem med bilen från när jag var hos er i Barkarby(Stockholm), fortförande har inte löst, Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Ahmed A
    Hej Ahmed.

Kent E skrev om Riddermark Bil Östersund
    Bra bemötande. Fick prova ett flertal bilar i följd för att kunna känna skillnaden. Slutade med att jag köpte en bil för 100.000kr mer än jag hade tänkt. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Kent E
    Hej Kent.

Ruth L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Vi köpte en Volvo xc60,vi fick väldigt bra bemötande,kunnig personal,vi kan rekommendera detta företag till andra 👍 Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Ruth L
    Hej Ruth.

Oskar L skrev om Riddermark Bil Östersund
    köpte en bil och tänkte att det va säkert eftersom det är en bilfirma. men vart lurad Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Oskar L
    Hej Oskar.
    Vad tråkigt att höra om detta. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Håkan O skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en bil helt ok de fixade ett par små fel i efterhand , undrar bara varför säljaren jag gjorde affär med inte slutförde den gick heller inte att nå på telefon, i övrigt ok Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Håkan O
    Hej Håkan.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.

Gunilla J skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köp av bil.
    Försäljaren var bara så "på" och pratade oavbrutet. Om jag frågade en sak svarade han typ enligt en "manual", så opersonligt!.
    När jag påpekade saker som inte var bra på bilen/bilarna kontrade han hela tiden med att " det kostar oss si och så mycket att åtgärda" , vilket är mig totalt oviktigt vad företaget har för kostnader.
    Han pratade också väldigt fort och pratade om olika rabatter jag skulle få om jag gjorde si eller så, allt blev bara så förvirrande.
    Valde Riddermarks för de hade flera Audibilar, och det var en sådan jag ville ha.
    Totala upplevelsen är inte bra. Påstridig försäljare som inte lyssnade på mig. Nästan så han gick in i "försvarsställing".
    Tycker också det är jobbigt med så hög musik i bakgrunden. Gillar bakgrundsmusik men inte så högt.
    Positiv var att de har gott kaffe. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Gunilla J
    Hej Gunilla.

Michael M skrev om Riddermark Bil Östersund
    Hejsan. Jag köpte en Audi a4 årsmodell 2018 som jag är mycket nöjd med. Säljaren var mycket trevlig vart mycke bra bemött fast han var norsk. 🤣🤣🤣 Läs mer

Håkan J skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte en VW Pasaat. Som jag förväntar mig av en bilfirma, att man får hjälp om man vill. Jag är väl ganska nöjd, än så länge. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Håkan J
    Hej Håkan!
    Vad kul att höra att du är nöjd, du får gärna förklara vad vi hade kunnat göra för att du skulle gett oss fullpott.
    Önskar dig en fin jul!

Rose-marie N skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jätte Bra bemötande, känner mig säker på bilaffär.
    Och super nöjd.
    De var första gången jag hade kontakt med Riddemarks.
    Och de kommer jag framöver att välja
    Mvh Rosemarie. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Rose-marie N
    Hej Rose-marie.

Magnus L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en VW.
    Det saknades några saker (verktygsväska) och bilen drog snett. Detta åtgärdades relativt snabbt, vilketjag tycker var bra.
    Saknar forfarande ett serviceprotokoll från servicen som gjordes av Riddermarks. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Magnus L
    Hej Magnus.

Niklas L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en V70. Men inte den bil jag åkte för att titta på/köpa eftersom den var felaktigt beskriven i annonsen.
    Blev dock väl omhändertagen och åkte hem med en annan bil. En sak som var trevlig/intressant var antalet tillgängliga säljare (många).

Köper gärna bil av er igen. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Niklas L
    Hej Niklas.

Jamal M skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte begagnad bil och vinterdäck. Bemötande är helt ok. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Jamal M
    Hej Jamal.

Petros E skrev om Riddermark Bil Östersund
    jag har köpt en Renault mini buss i bra skick Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Petros E
    Hej Petros.

Erik P skrev om Riddermark Bil Östersund
    Höll inte alls vad dom lovade. Jätte bra tills affären var genomförd katastrof efter det. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Erik P
    Hej Erik.

Paul V skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en bättre begagnad bil.
    Snabb,smidig affär, bra och trevligt bemötande. Dock ett minus, att vinterdäck ej ingick i affären då jag själv skickade med en uppsättning vinterdäck vid inbytet av min dåvarande bil. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Paul V
    Hej Paul.

Eva F skrev om Riddermark Bil Östersund
    Köpte en beg bil. Fick bra hjälp med finansiering och snabb hjälp med fel som vi upptäckte i samband med köpet. Värmen fungerade inte men vi fick kostnadsfritt hjälp via en verkstad. Kan dock tycka att det borde varit kollat innan men nöjd med hjälpen och nöjd med köpet. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Eva F
    Hej Eva.

Jonas F skrev om Riddermark Bil Östersund
    Jag köpte en WV passat alltrack.
    Relativt nöjd med den.
    Säljarna borde dock läsa på konsumentköplagen bättre då denna lag ger säljaren mycket större ansvar än vad Riddermarks säljare vill ta på sig.
    Jag stod dock på mig och fick rätt i min sak, så jag är relativt nöjd. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Jonas F
    Hej Jonas.

Benny L skrev om Riddermark Bil Östersund
    Professionellt, bra service och snabb hantering av mitt bilköp Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Benny L
    Hej Benny.

Johan B skrev om Riddermark Bil Östersund
    Dålig säljare, kom försent till bokad tid och kunde inget om bilen vi skulle köpa.
    I övrigt smidigt och bra. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Johan B
    Hej Johan.

Chris H skrev om Riddermark Bil Östersund
    Bästa som finns! Bra personal, fin utbud. De ser till att hjälpa dig om du behöver något, ger dig tips och bra erbjudande. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Chris H
    Hej Chris!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.
    Önskar dig en fin jul!

Fagerbacken 70, 831 48 Östersund