Alla kategorier Rörmokare Jämtland Östersund Rörprodukter Montage

Rörprodukter Montage

Fagerbacken 80, 831 48 Östersund — Visa karta

Rörprodukter Montage är en del av vår e-handel, rorprodukter.se.
Vi utför installationer till privatpersoner, föreningar och företag i Östersund, Stockholm, och Åre.
Vi är ett modernt företag där kundfokus är högsta prioritet.
Vi vår digitala tjänst Mina Arbeten kan du som kund följa installationen via din telefon, dator, eller läsplatta.
Du kan i realtid se vad kostnaderna uppgår till i de löpande jobben.
Du får full insyn i vår interna korrespondens kring ditt projekt, du kan själv skriva kommentarer och ladda upp bilder.
Du får helt enkelt full transparens i hela projektet, genom det undviker vi de flesta missförstånd.

Våra montörer är givetvis certifierade VVS-montörer och certifierade enl. Säker Vatteninstallation.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 52 kunder tycker om Rörprodukter Montage

• Lasse L
    Lasse L skrev om Rörprodukter Montage
    Smidigt och bra, inget att klaga på.
    Trevligt bemötande.
  • Marcus O
    Marcus O skrev om Rörprodukter Montage
    Har anv mig av Rörprodukter både vid installation av värmepump och vvs samt löpande service och underhåll. Alltid högsta kvalitet, service och kundfokus. Grymt bra helt enkelt.
  • Ulf M
    Ulf M skrev om Rörprodukter Montage
    Köpte en Grundfospump och den levererades snabbt och till bra pris.
  • Jesper V
    Jesper V skrev om Rörprodukter Montage
    Bara köpt grejor, inget övrigt.
  • Per-anders N
    Per-anders N skrev om Rörprodukter Montage
    Rörprodukter skötte rördragning och installation samt koordinerade en del av sickartjänsterna vid byggnation av vårt badrum. Allt genomfördes bra. Bra kommunikation och enkla att komma i kontakt med samt arbetet utfördes på utsatt tid. Vi är nöjda.
    2017-09-18 Andreas T svarar Per-anders N
    Hej Per-Anders!

Vad kul att höra.
    Ert badrum blev väldigt fint. :)
  • Frösö G
    Frösö G skrev om Rörprodukter Montage
    Vi är mycket nöjda med jobben som Rörprodukter har utfört!
  • Birger J
    Birger J skrev om Rörprodukter Montage
    Vi var några grannar på samma gata som gick samman och fick ett fördelaktigt pris i förväg. Ni kom och hjälpte oss på avtalad tid. Snabbt och effektivt. Fakturan överskred det utlovade priset men beloppet sänktes till detta. Er service var imponerande.
    Tack!

Elisabet J'ämting Oxbärsvägen Östersund
    2017-09-20 Andreas T svarar Birger J
    Hej Elisabet & Birger,

Väldigt kul att höra att ni blev nöjda.
    Tack för att vi fick förtroendet.
  • Jörgen F
    Jörgen F skrev om Rörprodukter Montage
    Kanon, med bra produkter! Snygga montage!
    Värmelösningar till bef bergvärmesystem för optimal lösning!
  • Petter J
    Petter J skrev om Rörprodukter Montage
    Min sambo och jag visste att vi ville renovera vårat badrum från topp till tå. Vi är båda totala noviser inom området men idag har vi ett väldigt fint och modernt badrum. Företaget var en trygg hand som hjälpte oss genom hela processen, allt ifrån val av snygga handfat till förslag på var spottarna i taket kunde sitta.

Det var även lätt och smidigt att följa hela processen via mina arbeten.
  • Marianne B
    Marianne B skrev om Rörprodukter Montage
    Köpte en varmvattenberedare. Bra bemötande och hjälp från början.
  • Jonny A
    Jonny A skrev om Rörprodukter Montage
    Jag kommer inte ihåg vad jag beställde men antar att det är LK regulator, redo funkar bra med det gör inte LK's regulatorer.
  • Bratso D
    Bratso D skrev om Rörprodukter Montage
    Inte alls proffsiga. Dom har haft en knappt använd vattenberedare i lager, som dom sa till mig. Men jag fick köpa den utan kvitto och förstod inte varför men förstod snabbt efter att jag monerat vattenberedaren att elelementet i vattenberedaren var helt sprängd. Fick även köpa till (fast denna gången med kvitto) en säkerhetsventil som dom rekommenderade som visade sig var helt fel enligt nibes rekommendationer. (Som jag köpte innan jag förstod att elelementet var sprängt). Hm kan dom inte sitt jobb. I samma veva av köp av vattenberedare så har dom erbjudit sig att komma hem till mig för att kolla vilket uppvärmnings system som skulle passa mitt hus. Dom kom en timma försent (väldigt proffsigt) och efter vi pratade om vad som skulle passa mig, och tydligen så måste jag har ställt alldeles för många tekniska frågor för att dom hörde aldrig av sig mer. Har försökt kontakta dom flera gånger men lyckades inte komma fram. Så jag lärde mig en dyr läxa att man inte ska köpa något utan kvitto av ett företag även om den är knappt använd, som dom sa till mig, det är ingen fara med vattenberedaren. Trodde att man kunde lita på företag men jag hade helt fel.
  • Olof B
    Olof B skrev om Rörprodukter Montage
    Bra och trevligt bemötande och bra service
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Rörprodukter Montage
    Allt fanns med och passad bra.Snabb leverans .
  • Peter S
    Peter S skrev om Rörprodukter Montage
    .,,,.......................................................,,,,,,,....
  • Reidar H
    Reidar H skrev om Rörprodukter Montage
    Mycket bra service, snabbt leveranser,
  • Tage N
    Tage N skrev om Rörprodukter Montage
    Hej. Är kund hos Rinkaby rör sedan länge.Deras leveranser har alltid varit korrekta. bra service och korrekt bemötande har alltid kännetecknat Rinkaby Rör
    MVH Tage Notsten.
  • Ulla G
    Ulla G skrev om Rörprodukter Montage
    Vi var 8 husägare som gick ihop om byte av konsoler inför kommunens byte av vattenmätare. Kontakten sköttes av annan person, men den dagen jobbet gjordes gick det snabbt, bra flyt o trevligt bemötande.Fakturan kom också snabbt.
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Rörprodukter Montage
    Dåligt bemötande och dyrt förslag. Kommer ikke att rekomendera detta för någon.
    2017-09-16 Andreas T svarar Niklas E
    Hej Niklas,

Vi brukar sällan få höra att vi är dyra, tvärt om.
    Jag hittar inget anbud i vårt system som matchar ditt namn.
    Skicka gärna ett mail till mig med vårt anbud så ska jag kika på det.
    Skriv gärna också vad du ogillade med bemötandet.
    Om det gällde väntetid så har vi har lite problem med det under sommaren, men vi ska försöka att bemanna annorlunda nästa år.

Med vänlig hälsning, Andreas Thors
    VD
  • Nicke S
    Nicke S skrev om Rörprodukter Montage
    Mycket trevligt, bra och proffsigt bemötande
  • Anders A
    Anders A skrev om Rörprodukter Montage
    Har haft med Rörprodukter montage att göra iom vårt husbygge. Väldigt trevligt bemötande från början till slut. Trevliga killar som jobbar där, och kunniga inom det dom håller på med, då dom gärna förklarar och ger råd under byggets gång. Vi är väldigt nöjda med vårt val av rörmokare och anlitar dom gärna igen.
  • Ringservice Ö
    Ringservice Ö skrev om Rörprodukter Montage
    Snabbt och professionellt bemötande! Bra priser och kunnig personal.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Rörprodukter Montage
    Bara köpt en värmepump och monterat den själv hade ett problem och de fick jag hjälp med. så bara bra.
    2017-09-15 Andreas T svarar Ulf K
    Vad kul att höra, Ulf! Hoppas värmepumpen går riktigt bra och billigt. :)
    Hör av dig om det är något.

Vänliga hälsningar, Andreas
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Rörprodukter Montage
    Valde att bygga ett uterum med gjuten platta och vattenburen golvvärme. Kontaktade RP och de gav mig ett budgetpris som kändes bra, installationen kunde ske i direkt anslutning till gjutningen. När de redovisade slutkostnaden för material och timmar hamnade slutfakturan strax under budget. En prisbild andra inte kunde offerera. Anlitar de gärna fler gånger!
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Rörprodukter Montage
    Jag köpte ett antal hållare 38 mm hållare med väggfäste och de levererades snabbt och smidigt.
    Produkten uppfyllde förväntningarna och priset var mycket bra.
  • Curlysounds A
    Curlysounds A skrev om Rörprodukter Montage
    Anlitade RP i ett mindre renoveringsprojekt för ett tag sedan och vad ska man säga...WOW! Inte nog med att det var några riktigt stiliga och trevliga män som genomförde jobbet, de kom dessutom alltid i tid och erbjöd sig t.o.m. att gå ut med min hund när jag själv inte kunde vara på plats, vilken service!
  • Peter T
    Peter T skrev om Rörprodukter Montage
    Rörprodukter. Bytte värmekälla från olja till bergvärme. Fick hjälp med beräkningar, uträkningar, effektivitet. Köp av produkter samt installation av dessa. Personligt engagemang. Sålde inte in onödigt stora utrustningar, utan utgick verkligen efter husets förutsättningar. Efter att ha kollat runt visade det sig att kostnad för panna och övrigt material var betydligt billigare än konkurrenter. Flera vänner har även de varit nöjda. Rekommenderas starkt!
  • Lars P
    Lars P skrev om Rörprodukter Montage
    Mycket bra jobbat grabbar var inte för bra🤗
  • Carl C
    Carl C skrev om Rörprodukter Montage
    Jag har använt mig väldigt mycket av RP och det har ALDRIG varit några problem med nånting.
    Dom är väldigt flexibla och har ofta möjlighet att komma med kort varsel.
    Dom har väldigt trevliga och kompetenta montörer.
    Sen har dom ett stort utbud på olika produkter och samtliga produkter håller en hög kvalitet och dom har priser som passar alla plånböcker.
  • Karl H
    Karl H skrev om Rörprodukter Montage
    Hög teknisk kunskap, snygg installation, lätt att hålla koll på jobbet via lätthanterlig kundportal.
  • Tonny K
    Tonny K skrev om Rörprodukter Montage
    Utmärkt service.
  • Willy R
    Willy R skrev om Rörprodukter Montage
    Har anlitat Rörprodukter vid två tillfällen och allt har funkat kanon. Gillar att de använder sig av Mina arbeten så man kan följa timmar och material åtgången. Bra bemötande av både ägare och montörer som återkopplar i arbete. Jag kan varmt rekommenderar Rörprodukter till er som skall göra om värme och vatten i bostaden.
  • Sebastian J
    Sebastian J skrev om Rörprodukter Montage
    Extremt rörigt. Dom hade ett lågt bra pris på våren bergvärmepump. Men det tog dom igen på monteringen som dom beräknade till 44 timmar arbete. Så vi kom fram till ett fast pris. När pumpen väl var installerad och klar hade dom varit här i 18 timmar. När vi sedan upptäckte att värmen inte kom igång så ringde jag tillbaka och bad dom komma och kolla. Det visade sig att dom hade glömt att öppna vattnet till halva hushållet. Sen gick det bara någon dag så kom ytterligare en faktura på 1200:- för att dom kommit tillbaka och rättat till sitt eget fel...
    2017-09-14 Andreas T svarar Sebastian J
    Hej Sebastian,

Vad tråkigt att du känner så.
    Skriv gärna ett mail med vidare förklaring eller kom in på vårt kontor så kan vi kolla på det tillsammans. (Info@rorprodukter.se)
    Om kostnaden på 1200kr är felaktig ska vi givetvis kreditera den.
    Hoppas du är nöjd med installationen i övrigt.

Vänliga hälsningar
  • Ståle B
    Ståle B skrev om Rörprodukter Montage
    Det her var ikke mye å skryte av, rot på byggeplassen, uoversiktlig fakturor, upålitelig
    2017-09-15 Andreas T svarar Ståle B
    Hej Ståle,

Här håller jag verkligen inte med.
    Ni fick en väldigt bra installation till ett bra pris.
    Bygget var struligt, men det berodde inte på oss.
    Ni som var byggherrar satt i ett annat land och hade ingen tidigare erfarenhet eller utbildning av byggledning.
    Ingen av byggarbetarna kunde svenska eller hade någon vidare insyn i svenska byggregler.
    Då blir det ett struligt bygge.
    Det är svårt att bygga lägenhetshus i fjällen - över för de som kan.
  • Bosse J
    Bosse J skrev om Rörprodukter Montage
    rörprodukter funkar bra ,men det fel på ett halvår på beställning från eran leverantör ,det är klart minus, eran beställare gjorde inga fel men där varor hämtas ifrån funkade inte
    2017-09-14 Andreas T svarar Bosse J
    Hej Bosse!

Ja, ibland kan det bli så, vi arbetar med en bra lösning på det problemet.
    Det är glädjande att höra att du ändå är nöjd.
    Tack för att tar dig tid att recensera.
  • Karl P
    Karl P skrev om Rörprodukter Montage
    Har beställt radiatorer och montering. Väldigt bra service och bra kontakt med både säljare och installatör. Proffesionellt bemötande och smidig hantering och information under arbetets gång och vid fakturering.

/Jakob
    2017-09-14 Andreas T svarar Karl P
    Hej Karl-Jakob,

Vad kul att höra att du blev nöjd.
    Jag såg bilder på din installation och jag måste säga att det blev väldigt fint.
    Sekelskifteshus på Östermalm SKA ha Nostalgiradiatorer med slottsvred i mässing, inte moderna panelradiatorer. :)
    Kul att du uppskattade vårt bokningssystem också.

Vänlig hälsning, Andreas
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Rörprodukter Montage
    Helt nöjd . Blev som det var tänkt .
    Perfekt !
  • Modtjaba P
    Modtjaba P skrev om Rörprodukter Montage
    De var duktiga, kunniga och trevliga.
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Rörprodukter Montage
    Mkt kunniga och en hög servicekänsla.
    Tydlig och snabb rapportering av tid och kostnader via Webb, Använder ett system som heter Mina Arbeten som gör att jag som kund också kan ha koll. Känns tryggt !
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar Rörprodukter.
  • Pär H
    Pär H skrev om Rörprodukter Montage
    Proffsigt utfört jobb och det var väldigt smidigt utfört alltihop.
  • Hugo K
    Hugo K skrev om Rörprodukter Montage
    Ja från början var bemötandet oklanderligt enl tel samtal så var pristaket 3000kr men det skulle bli billigare det kom faktura på 3035kr betalade det överenskommande priset efaktura 3000kr fik krav på 35kr plus dröjesmål kostnad ringde företagets tel nr fick en utskällning som inte var av denna värld!ägaren kallade mig det ena och det andra den otrevligaste företagare jag stött på ja det finns mycket att skriva om denna man! Arbetet gällde byte av konsoll för vattentätare arbetet var bra utfört men!!!!
    2017-09-14 Andreas T svarar Hugo K
    Hej Hugo,

Det här vill vi såklart besvara, jag tycker att du ger en vilseledande bild.
    Till att börja med så tycker jag inte att det är seriöst att ge betyget 1/5 för ett arbete som du själv beskriver som "bra utfört".
    Vi lämna ett takpris på 3000 kr till alla i ert område, med det priset var vi 1-1500 kr billigare är de andra aktörerna som lämnat fasta priser.
    Vissa fick en billigare installation, andra nådde upp till takpriser, oavsett fick alla kunder i ert område ett väl utfört arbete till ett bra pris.
    När du fick din faktura på 3000 kr + faktura-avgiften på 35 kr så hade du kunnat kontakta oss om avgiften, då hade vi tagit bort den.
    Istället drar du bara av avgiften, då skickar vårt system en påminnelse per automatik.
    Du ringer mig på kvällstid, ganska sent också, och inleder samtalet med "Nu ska vi se hur seriösa ni är".
    Det du beskriver som "en utskällning av denna värld" är alltså när jag svarar att vi gladeligen tar bort avgiften om vi slipper ha med dig att göra.
    Vilket jag tycker är rätt.
    Det finns gränser för hur man beter sig.

Vänliga hälsningar, Andreas
  • Christoffer E
    Christoffer E skrev om Rörprodukter Montage
    Tack för hjälpen! Fick orderbekräftelse direkt efter första kontakten. Montör dök upp på utsatt tid. Jobbet blev snyggt och snabbt utfört.

Mycket nöjd!
  • Patrik P
    Patrik P skrev om Rörprodukter Montage
    Kanon företag som för min del va större än ja trodde.Sökte grejor på två orter utan resultat men Rörprodukter fixade biffen.
  • Madsen B
    Madsen B skrev om Rörprodukter Montage
    Fett bra montörer, fett bra utfört arbete, fett bra priser, fett oskön chef!
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Rörprodukter Montage
    Snabb kontakt. Hjälp från första början med besök hemma för att gå igenom mitt önskemål. Fick även förslag på förbättringsåtgärder då befintlig anläggning är från 70-talet. Lätt att följa arbetetsgång genom i princip dagliga rapporter. Snygg och funktionell installation vid renovering av badrum.
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Rörprodukter Montage
    Fick diskmaskin inmonterad men fel, så den läckte om man spolade vatten för länge
    2017-09-14 Andreas T svarar Andreas K
    Hej Andreas,

Vad tråkigt att höra att det blir fel.
    Vi vill såklart skicka en montör som avhjälper garantiärendet så snart som möjligt.
    Skicka ett mail till info@rorprodukter.se eller ring oss på 063-6635499 imorgon förmiddag så ordnar vi det redan på eftermiddagen.
  • Joel A
    Joel A skrev om Rörprodukter Montage
    Ett proffsigt bemötande från start till mål
  • Säljex A
    Säljex A skrev om Rörprodukter Montage
    Vi har sammarbetat med ägaren till Rörprodukter montage under många och har alltid haft en bra dialog.
    Deras styrka är framförallt den tekniska kunskapen inom värmesegmentet.

Kan varmt rekommendera detta företag och dess ledning

//Anders Rongert

Säljex AB
  • Daniel F
    Daniel F skrev om Rörprodukter Montage
    Ett riktigt bra företag och dess anställda har en hög kompetens och som informerar kunden på ett mycket bra sätt innan under och efter. Mycket nöjd hela vägen.
    Första gången jag anlitat rörorodukter men absolut inte sista.
  • Pontus A
    Pontus A skrev om Rörprodukter Montage
    Rörprodukter är proffs. Kommer på utsatt tid, seriösa, trevliga och gör ett mycket bra jobb. Priset jag fick inledningsvis var exakt det jag fick faktura på. De bytte konsolen till vattenmätaren, snyggt och bra resultat. Jag är väldigt nöjd och kan varmt rekommendera dem.

Fagerbacken 80, 831 48 Östersund