Silverstadens Begravningsbyrå AB

Silverstadens Begravningsbyrå AB

Välkommen till Silverstadens Begravningsbyrå AB! Vi finns här för dig i en svår stund när det gäller att ta farväl av någon du står nära. Vårt mål är att du alltid ska känna dig trygg med att vi arrangerar begravningen, givetvis helt enligt dina eller din anhöriges önskemål. Är du nöjd med resultatet så är vi på Silverstadens...

28 omdömen om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Yvonne N
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Varje gång vi varit i kontakt med Silverstadens begravningsbyrå har vi blivit personligt o trevligt bemötta. Alltid med ett professionellt arbete. Helt nöjda.

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 49 omdömen 4.7 av 49 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

Birgit W
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi blev mycket väl bemötta. Vi fick komma med kort varsel på ett fint och informativt möte. Allt har fungerat bra i samband med planeringen av begravningen. Det som skulle kunna förbättras är den digitala tjänsten där man som anhörig t.ex. ska kunna gå in och se vilka personer som har anmält sig till minnesstund. Det är alltså Silverstadens begravningsbyrå vi har anlitat

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Liselott för din återkoppling och fina omdöme om oss. Den digitala tjänsten som vi använder oss av tillika andra privata byråer upplever även vi som svår och oberäknelig och vi har framfört önskemål om en enklare och stabilare inloggning . Det kommer bli bättre är det utlovat.

Eva S
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Silverstadens begravningsbyrå skötte min mors begravning på ett omsorgsfullt, välorganiserat, empatiskt och smidigt sätt.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Eva för ert förtroende och det glädjer oss att vi kunnat leverera så det passat era behov.

Nynäshamns Begravningsbyrå
4.7/5 i betyg av 7 omdömen 4.7 av 7 omdömen

Bra service. Kompetenta personer. Allt var som vi har beställt. Trevliga personer

Liselotte H
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Så nöjda med allt. Silverstaden har hjälpt oss med flera begravningar under många år och vi har varenda gång varit så tacksamma för allt det fina stödet och otroligt fina bemötanden under hela resan. Verkligen proffsiga och mycket förstående och förklarar saker på ett jättebra sätt och att man också kan fråga saker utan att känna sig ”fånig” osv. Lars, stort tack igen för allting och ditt engagemang och allt. Vi rekommenderar verkligen Silverstaden och vår begravning för mamma som nu var den senaste var också så jättefin...

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Liselotte, det värmer alldeles fantastiskt ! Det känns alltid fint att få förtroendet, och när det blir flera begravningar inom samma familj/släkt känner vi att vi är lite av en hovleverantör där vi har en relation med familjen och alla känner sig trygga och bekväma trots en svår situation.

Linda C
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Lars personliga bemötande gav oss trygghet och stöd i alla delar kring vår mammas bortgång och begravning. Rekommenderas varmt!

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Linda för de värmande orden.

Dag L
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Seriöst bemötande o stort deltagande vid denna svåra stund när min mor lämnade.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Dag för ert förtroende, det värmer.

Tomas H
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Blommorna var till belåtenhet och begravningen var fin.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Tomas, ett vackert minne att bära med sig.

Linda S
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Fick tips om Silverstadens via vänner eftersom det var viktigt för mig att känna trygghet och få ett personligt bemötande. Ville inte alls ha med de större begravningsbyråerna att göra och så glad och tacksam för mitt val! I den jobbiga tid i livet så kunde jag inte fått bättre uppbackning. Vill rekommendera alla att anlita Silverstadens begravningsbyrå om man vill känna det genuina och personliga.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Linda för att du litade på dina vänner och lät oss få förtroende att ombesörja din älskade mors begravning. Att lyssna in och inte förhasta sig i ett beslut som detta är att rekommendera. Vi uppskattar din återkoppling och det värmer oerhört mycket ska du veta.

Antonia S
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi blev väldigt bra bemötta av Lars.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Antonia för ert förtroende och återkoppling.

Nils H
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Mycket trevligt och kompetent bemötande. Fick god hjälp med förslag och förklaringar om allt som skulle beslutas inför begravningen och som sedan Silverstadens ombesörjde. Snabb feedback. Väldigt nöjd med valet av begravningsbyrå.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Nils för ert förtroende och att du tog dig tid att lämna ett omdöme.

Mahtab G
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Bemöt med värme och förståelse, profetionel, och stor hjälp i samband med min mamma begravning

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Mahtab för ert förtroende och din återkoppling

Lothar L
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Mycket gott bemötande och uppfyllde väl mina förväntningar inför min mammas begravning

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack för de orden och ert återkommande förtroende.

Linda A
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

En begravningsbyrå som bemöter sina kunder otroligt proffesionellt och med mycket värme. Oerhört tacksamma att vi valde silverstadens begravningsbyrå. Kan varmt rekommendera.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Linda för ert förtroende och ditt fina omdöme.

Gunnar V
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi fick ett professionellt och trevligt bemötande av Lars på Silverstadens begravningsbyrå, som lotsade oss igenom alla förberedelserna inför begravningen och som hjälpte oss så att det blev en ljus och minnesvärd ceremoni med allt runt omkring.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Gunnar för ert förtroende och din feedback.

Ragnhild F
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Har använt Silverstaden tidigare och var då också väldigt nöjd. Bra bemötande och hjälpsam. Vi ville ha vår begravning ganska snabbt och det fick vi snabbt hjälp med. Allt fixat och klart på några dagar. Fick alltid svar snabbt. De samarbetar med en bra officiant. Vi var väldigt nöjda med hela begravningen. Kan verkligen rekommendera Silverstadens Begravningsbyrå.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Ragnhild för fin återkoppling , bästa betyget för oss, är när en kund väljer att återkomma eller muntligt rekommendera oss till andra som drabbats av sorg och vill få vägledning.

Cecilia Z
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Ett fantastiskt fint bemötande. Man kände sig trygg och sedd.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Cecilia för ert förtroende och fina återkoppling.

Monica H
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi är mycket nöjda med begravningsbyrån. Trevligt bemötande, lätt att få kontakt med, fin ordnad begravning.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Monica för ert förtroende och återkoppling.

Stefan K
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Nära, familjärt, förstående. Inga förväntningar, då ett dödsfall i familjen inte är en händelse vi är vana med och beredda på. Då känns det gott att kunna vända sig till ett professionellt företag. Vi köpte en komplett begravning, som blev väldigt uppskattad, kontakt med en professionell boupptecknare uppskattades mycket, då anhöriga finns i både Finland och Sverige. Snabbhet, effektivitet, professionalitet och värdighet.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Stefan för visat förtroende. Skönt att höra att ni upplevde att allt gick smidigt.

Lotta S
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Jag och mina syskon kan varmt rekommendera Silverstadens Begravningsbyrå. Vi fick ett mycket trevligt bemötande och det var enkelt att få kontakt med byrån. De tog hand om allt vi önskade i samband med vår mammas begravning. Dessutom på ett snabbt, inkännande och professionellt sätt. Redan vid första besöket kunde vi ordna annons, boka kyrka mm. Skönt att få hjälp av någon som kan sina saker. Det kändes lugnt och tryggt att anlita dem. Själva begravningen blev precis som vi önskade ljus, vacker och stämningsfull. Vi ger högsta betyg till Silverstaden Begravningsbyrå!

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack Lotta för ditt fina omdöme av vår byrå, det värmer och styrker oss i vårt fortsatta arbete att vara en personlig begravningsbyrå.

Per R
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Trevligt och korrekt bemötande. Oerhört bra återkoppling.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack ! En väl förberedd kund med tydliga önskningar gör vårt arbete enklare att genomföra. Det upplevs då smidigt för alla parter.

Anita B
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Jag blev mycket bra behandlad av byrån. Jag fick en god kontakt med dem och svar på alla frågor jag hade. De hjälpte mig med begravning av en god vän som tragiskt tog sitt liv. Jag fick ett fint stöd och är mer än nöjd. Jag rekommenderar Silverstadens Begravningsbyrå å det varmaste.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack för ditt förtroende och fina ord.

Ritva P
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Blev bemött empatiskt. Anlitat företaget redan tidigare och varit nöjd.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Tack! Det bästa betyget är en återkommande kund.

Carina F

Mycket trevligt bemötande Klar o tydligt kommunikation Känns Mycket rutinerade

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi uppskattar din återkoppling och tackar för förtroendet!

Sylvia H
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vänligt bemötande med bra tips på officiant som gjorde att den slutliga begravningsceremonin blev väldigt fin.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi uppskattar återkoppling gällande våra samarbetspartners. Fint att ni känner er nöjda med slutresultatet

Yarella S
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vi behövde hjälp med att organisera farmors begravning. Vi är inte svenskar och har inte tidigare begravt någon i familjen i Sverige. Vi blev utmärkt bemötta med respekt och vänlighet i vår sorg från allra första samtalet med Lars. Han tog vara på våra önskemål och har hjälpt oss med att svara på våra frågor, stora som små. Kommer att rekommendera Silverstadens Begravningsbyrå till andra som behöver hjälp och guidning i sin svåra stund.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Oavsett bakgrund, eller religiös tillhörighet, ser vi varje begravningsuppdrag som unikt. Framförda önskningar ledsagar oss i vårt dagliga arbete kring detta. I en svår stund gör vi vårt yttersta för att vara behjälpliga i stort och i smått. Många gånger dyker det upp frågor på vägen och vi är aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Tack för förtroendet!”

Hans O
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

Företaget förstod vad jag/vi ville göra själva och vad vi ville ha hjälp med. De var mycket tillmötesgående och respekterade hur vi ville lägga upp det hela och anpassade sig till det. Mycket uppskattat.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Vårt huvudsakliga uppdrag är att lyssna in kundens önskemål. Utifrån det vägleda och råda. Vi uppskattar att detta framgått och att du/ ni upplever ett gott samarbete. Tack!

Brixberger Säljkompetens R
Skrev om Silverstadens Begravningsbyrå AB

En begravningsbyrå som ligger i frontlinjen när vi talar i termer av marknadsföring, enkelt att förstå vad de olika erbjudanden består av, lätt att få kontakt - ödmjukt och värdigt bemötande av mig som kund. Sen brister det - olika besked om vad och när saker kommer hända när en anhörig avlidit. Tillfälligheter eller allmänt slarv - vet ej men det är farligt att fastna på rutinens brant eftersom bolaget varit verksamt länge tänker jag.

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Fler instanser är inblandade i ett begravningsärende. Alla med egna rutiner och ansvarsområden. Rutiner har ett gott syfte - att säkerhetsställa! Vi förhåller oss och ser vårt arbete i denna bransch som endast seriöst. Det är olyckligt att du/ ni upplever att så inte är fallet. Tack för ditt deltagande!

Anna F

Varmt bemötande Tydliga och hjälpsamma Cilla Hector var en fantastisk officiant

Svar från Silverstadens Begravningsbyrå AB

Feedback är viktigt för oss i vårt arbete. Även ang. vår rekommendation gällande officiant Cilla Hector. Tack för fina ord och att samarbetet upplevs som det bästa!