Alla kategorier Yoga Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm — Visa karta

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola erbjuder kurser i klassisk yoga, djupavspänning och meditation - med erfarna och välutbildade lärare.

Skolan är Stockholms äldsta yogaskola och ligger centralt i Vasastan med trivsamma lokaler mycket nära T-Odenplan.

Utöver kvällskurser med yoga och meditation på olika nivåer erbjuds Helgkurser, Intensivkurser, Drop-in lektioner, Gratis introduktioner, Gravidyoga, Yoga and Meditation in English, mm.

Skolan har även en flerårig heltidsutbildning till yoga- och meditationslärare och djupgående retreats på internationella Håå Kursgård i Småland.

Välkommen!

Läs vad 145 kunder tycker om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

• Anna P
    Anna P skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga o Meditation var bra, samt läraren.
    Jag ser framåt med fortsättning på hösten!

M v h Anna Paavilainen Läs mer
  • Claude H
    Claude H skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    I särklass den mest seriösa och ambitiösa yoga och meditationsskolan i Sverige.

Jag har gått tidigare på skolan i flera år och har nu avslutat två grundkurser.

Personalen är fantastiskt duktiga och kunniga. De går helt enkelt inte att jämföra med något annat. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gick på gravidyoga samt gravidyoga med partner. Ett skönt sätt att förbereda sig mentalt på förlossningen med hjälp av avslappningsövningar och andningsteknik och att prova på olika förlossningsställningar. Gynnande fysisk yoga och en bra lärare som såg en. Var sjuk fyra sessioner och kunde ta igen det missade på en annan kurs, vilket jag uppskattade väldigt. Känner mig tryggare än vad jag troligtvis gjort utan yogan. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar starkt. Läs mer
  • Christer L
    Christer L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Kunniga, seriösa och en genomtänkt och skonsam höjning av intensiteten på passen allt eftersom kurserna fortskrider. Läs mer
  • Lee K
    Lee K skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har medverkat i prana Vidyja kursen på håå i småland på en 15 dagars retreat.
    Det har varit en tid av fördjupning som att skala av lager efter lager för att komma fram till kärnan.
    Lärarna håller en mycket hög nivå och man blir förvånad hur de varsamt för gruppen framåt dag för dag.
    Att medverka i retreaten är som att kliva ner i ett reningsbad.
    Världen upplevs med ett förnyat öppet sinne. Läs mer
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    På Skandinaviska Yoga och Meditationskolan har jag blivit vägledd på ett mjukt och välkomnande sätt att utforska mitt sinne och kropp. Jag som alltid velat rusa på utmaningar har fått lära mig hur värdefullt det är att vara i kroppen och iaktta vad sinnet gör istället för att reagera impulsivt.
    Jag har gått både yoga och meditationskurser i Stockholm och rekommenderar de kurserna till de som är nyfikna. Läs mer
  • Bodil L
    Bodil L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga för seniorer, bra information i första brevet, mina förväntningar var att jag skulle må bättre av yoga.
    Jag mår bättre både psykiskt o fysiskt, har mindre ont i leder, rör mig bättre.
    Väldigt nöjd o kommer att fortsätta Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Föredrar denna yogaskola framför alla andra då den ger en helhetsupplevelse även mentalt- inte bara ett fys.pass.
    Mår super både i kropp o själ hos dem. Läs mer
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Motsvarar mina förväntningar.
    Kan delta på min nivå och gå vidare (är 70+)
    Fin avvägning mellan rörelse andning och meditation.

Enda aber: heltäckningsmattorna avger lite damm som kan ge mig lite hosta (medicinerar mot astma )

Har anmält mig till fler kurser. De är så välgörande! Läs mer
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Deltagit i grundkurs i yoga för äldre, två omgångar under första halvåret 2018. Ingen särskild introduktion, man smälte direkt in i gruppen på ett positivt sätt. Hade inga förväntningar, men blev mycket positivt överraskad av läraren och hennes mjuka och lätta sätt att leda varje pass. Fint att få upptäcka yogan och meditationens helande egenskaper och välbefinnandet efter varje tillfälle. Läs mer
  • Nina W
    Nina W skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Varmt mottagande, proffsiga ledare och jag uppskattar att programmen är detsamma oavsett vilken ledare en går till.

Jag är jätte glad över att jag hittade Skandinavisk Yoga och meditationsskola och kommer fortsätta gå och lära mig mer. Läs mer
  • Sarah K
    Sarah K skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga kan många erbjuda, men skandinaviska yoga och meditationsskola med deras autentiska metoder i andningsövningar och djupa meditationer (som alltid avslutas efter den fysiska yogapasset) är livsförändrande. Kan inte tänka mig annan bättre skola. Namaste Läs mer
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga f äldre
    Mycket väl bemött av ffa Mira
    Jag har blivit smidigare, rörligare, lugnare.
    Jag är mycket nöjd och glad att få delta i denna grupp och har för avsikt att fortsätta med yoga. Läs mer
  • Barbara B
    Barbara B skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Atmosfären och människorna gör att man bokar nästa kurs och nästa kurs och nästa.... Läs mer
  • Sara G
    Sara G skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gravidyogan på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola känns väldigt genuin och har fokus på andningsövningar, avslappning och rörelser som stärker kroppen under graviditeten. Det var veckans höjdpunkt att gå dit. Läs mer
  • Anne G
    Anne G skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har under många år av utövat yoga på flera yoga ställen men Skandinavisk Yoga och Meditationsskola ger helheten i yoga som saknas på andra yoga skolor. Jag känt till Skandinavisk Yoga och Meditationsskola sedan 80-talet och är väl förtrogen med deras sätt att undervisa. Jag kommer fortsätta där framöver och hoppas att kurserna förbli detsamma upplägg. Läs mer
  • Bosse F
    Bosse F skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Två kurser med olika lärare på mellannivå - organisatoriskt perfekt genomfört. Jag känner i huvudsak till innehållet, men lärarna undervisade i rätt olika stil, men det kan utgöra en fördel med dylik variation. Läs mer
  • Catalina L
    Catalina L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har tränat på Skandinavisk yoga och meditationsskola till och från sedan jag var i 20-årsåldern. Jag har alltid tyckt mycket om skolan, kurserna och lärarna som är otroligt välutbildade och bra. Kurserna har alltid känts som en livsförhöjare i mitt liv. När jag i 33-års ålder blev gravid så kändes det självklart att anmäla mig till en kurs i gravidyoga. Det har varit otroligt bra. Lektionerna innehåller både fysiska övningar och mycket tid för andningsövningar och avspänning vilket jag tror är viktigt under själva förlossningen. Extra bra var också det separata kurstillfället för kursdeltagare och partner. Där fick min partner chans att få uppleva det jag själv lärt mig på kursen vilket kändes väldigt bra för både mig och min man. Jag vill verkligen rekommendera dessa kurser. Läs mer
  • Sara Ö
    Sara Ö skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått flera gravidyogakurser och alltid blivit vänligt och trevligt bemött. Kurserna har hjälpt mig att hitta verktyg både fysiskt och psykiskt att hantera smärta, lindra smärta och förebygga smärta. Mina förväntningar har införlivats så till vida att jag har kunnat använda dessa tekniker under förlossningarna och på så sätt varit tryggare och mått bättre under hela graviditeten, vid själva förlossningen och återhämtat mig bättre efteråt. Förutom att läraren är mycket kunnig och erfaren att lära ut olika yogatekniker så får man under kursens gång även kunskap om vad som händer i kroppen, nervsystemet och hur man kan påverka detta till sin egen fördel. Läs mer
  • Malin P
    Malin P skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gravidyoga kurs. Bra bemötande, användbart och utvecklande innehåll i kursen! Läs mer
  • Emeli L
    Emeli L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Vi sov mest och rullade handlederna i olika riktningar. Detta är inte yoga för mig, tyvärr en besvikelse. Läs mer
  • Pia H
    Pia H skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag är så otroligt nöjd med kursen som var på en nivå där man som helt nybörjare ändå kunde följa med på alla övningar och det var ok att ta paus tidigare. Man är accepterad precis under ens egna förutsättningar och instruktören Mira är så erfaren och inlyssnande och supportar verkligen alla. Man känner att ledaren har ett sånt genuint intresse att verkligen hjälpa en att få en bra förlossning med mindre smärt men också att må bra och försöka minska ryggbesvär under graviditeten. Jag gick på kryckor runt v15 med mina två tidigare graviditeter men nu är jag i hela v29 och har ingen foglossning än :-) Jag tog även med mannen och fick på deras paryoga en förmiddag, jag är så glad för det för nu har vi fler verktyg att ta till när lillan ska födas. Jag har sett deras reklam i många år men trodde detta ställe var för redan vana yogisar. Men här är verkligen öka välkomna och jag känner mig så trygg att det är säkra yogaövningar för både mig och bebis.
    Jag är verkligen en nöjd kund som kommer att komma tillbaka vid nästa graviditet <3
    Tack för allt från en nöjd 50-årig snart trebarnsmamma! Läs mer
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har deltagit på flera av deras kurser både i Stockholm och i Håå. Lärarna har en mycket gedigen utbildning både inom fysisk yoga och meditation samt andningsövningar. Rekommenderar varmt deras kurser! Läs mer
  • Lina J
    Lina J skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ett mycket gott bemötande som vanligt. Lärarna är kunniga, erfarna, närvarande och känns genuint intresserade och glada över att undervisa. Man kan vara sig själv på skolan. Läs mer
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    En plats för återhämtning och reflextion.Rena enegier som ger en känsla av andlighet och värdighet.Efter en helg har jag kommit närmare mitt sanna jag och jag är så tacksam. Läs mer
  • Monica W
    Monica W skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Allt är perfekt. Kunniga lärare, rent i lokalen, punktlighet... Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa tänkbara!
    Skandinaviska Yoga och meditation skolan håller en standard som är svårfunnen någon annan stans.
    Lärare som lever och andas det dom lär ut. Läs mer
  • Sigrid M
    Sigrid M skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Authentic yoga with very professional teachers. I highly recommend this school! Läs mer
  • Isabel J
    Isabel J skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jättebra undervisning i meditation! Läs mer
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Kunniga yogalärare, som är noggranna och närvarande. Fokus på det inre, inte det yttre. Läs mer
  • Helen R
    Helen R skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag blev tipsad om gravidyoga-kursen av en kompis som gått den. Jag tyckte det var väldigt bra, det gav avslappning, styrka och träning i andning och avslappning inför förlossningen. Jag kommer att rekommendera kursen till andra gravida. Läs mer
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga på riktigt! Kunniga lärare, bra bemötande. Läs mer
    2018-03-29 Turiya A svarar Charlotte H
    Tack Charlotte! Glad påsk. Mvh Yogalärarna
  • Evabritt G
    Evabritt G skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Detta är yoga och meditation på riktigt. Jag har deltagit i många grundkurser samt en meditationskurs. Ledarna är vänliga, lugna och seriösa, jag har aldrig fått känslan av att det kommersiella kommit i första hand - mycket långt därifrån. Jag rekommenderar ständigt skolan som den enda viktiga yoga ochmeditationsskolan i Stockholm. Läs mer
    2018-03-29 Turiya A svarar Evabritt G
    Tack Evabritt! Glad påsk. Mvh Yogalärarna
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag gick en kursen "inre stillhet". De som jobbar på skolan ger ett väldigt lugnt och trevligt intryck. De framstår också som väldigt kunniga och erfarna inom det som de lär ut. Kursen var väldigt givande och gav ett verktyg som jag nu kan använda i vardagen. Rekommenderar alla som är nyfikna på meditation att ta en kurs här. Läs mer
    2018-03-29 Turiya A svarar Niklas S
    Tack Niklas! Kul att du var nöjd med kursen. Mvh Yogalärarna
  • Lena R
    Lena R skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket kunniga ledare, snabba svar på frågor via mejl.
    Man är helt trygg med att det de lär ut är korrekt.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Catharina G
    Catharina G skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    En lugn och seriös plats för yoga. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Väldigt fint mottagande och kändes som en bra förberedande kurs inför min kommande förlossning med verktyg jag tor mig komma ha användning av. Det var också ett lugnt och skönt avbrott i vardagen som hårt arbetande gravid kvinna. Ligger grymt bra precis vid tunnelbaneuppgången 😊 Läs mer
  • Emelia C
    Emelia C skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra kurs, rekommenderas! Bra information och lugnt tempo. Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jättebra yoga. Lugnt och avslappnande. Yoga nidra är favoriten! Läs mer
  • Katrine P
    Katrine P skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har varit extremt nöjd med gravidyogan på Skandinavisk Yoga och meditationsskola, Mira är jätteduktig och en utmärkt och inspirerande lärare. Tack! Läs mer
  • Annelie N
    Annelie N skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa bemötandet. Kursen motsvarade över mina förväntningar. Mira är fantastisk som instruktör /lärare med sin behagliga röst som gör en så avslappnad. Läs mer
  • Elisabet O
    Elisabet O skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa yogan i stan helt enkelt. 👏 Läs mer
  • Siv S
    Siv S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra och seriöst på alla sätt och vis, Läs mer
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bemötande:Avspänt , kunnigt, intresserat och omtänksamt.

Hur väl tjänsten levde upp...: Den var livsavgörande och balanserar min kropp och själ. Läs mer
  • Sebastian L
    Sebastian L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    I attended entry and mid level curses here since 2012. Great school. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket nöjd! Kursen erbjöd just det jag hoppades en kombination av yoga och meditation, ledd av mycket kunniga lärare som hjälper och instruerar på ett bra sätt. Det jag lärt mig på kursen har jag hjälp av även i mitt dagliga liv. Jag kommer att fortsätta med fler kurser framöver. Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Toppen, den mest kunniga yogaskolan. Alla trevliga. Läs mer
  • Galina L
    Galina L skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket nöjd med program och lärare. Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycketnöjd! Bästa yogan som finns och bästa lärare .
    Har varit kund i många år och är nöjd med all service Läs mer
  • Brita O
    Brita O skrev om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra ! Seriös och kompetent kursledare med stort intresse för alla deltagares utveckling. Läs mer

Bästa yogaställena i Stockholm:

Mikaela P Mikaela P tycker:
“Fantastisk gravidyoga med en u...” Läs mer

Skolvägen 6, 12132, STOCKHOLM