Alla kategorier Yoga Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm — Visa karta

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola erbjuder kurser i klassisk yoga, djupavspänning och meditation - med erfarna och välutbildade lärare.

Skolan är Stockholms äldsta yogaskola och ligger centralt i Vasastan med trivsamma lokaler mycket nära T-Odenplan.

Utöver kvällskurser med yoga och meditation på olika nivåer erbjuds Helgkurser, Intensivkurser, Drop-in lektioner, Gratis introduktioner, Gravidyoga, Yoga and Meditation in English, mm.

Skolan har även en flerårig heltidsutbildning till yoga- och meditationslärare och djupgående retreats på internationella Håå Kursgård i Småland.

Välkommen!

Läs vad 107 kunder tycker om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

• Annika L
    Annika L skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jättebra yoga. Lugnt och avslappnande. Yoga nidra är favoriten!
  • Katrine P
    Katrine P skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har varit extremt nöjd med gravidyogan på Skandinavisk Yoga och meditationsskola, Mira är jätteduktig och en utmärkt och inspirerande lärare. Tack!
  • Annelie N
    Annelie N skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa bemötandet. Kursen motsvarade över mina förväntningar. Mira är fantastisk som instruktör /lärare med sin behagliga röst som gör en så avslappnad.
  • Elisabet O
    Elisabet O skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa yogan i stan helt enkelt. 👏
  • Siv S
    Siv S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra och seriöst på alla sätt och vis,
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bemötande:Avspänt , kunnigt, intresserat och omtänksamt.

Hur väl tjänsten levde upp...: Den var livsavgörande och balanserar min kropp och själ.
  • Sebastian L
    Sebastian L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    I attended entry and mid level curses here since 2012. Great school.
  • Elin L
    Elin L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket nöjd! Kursen erbjöd just det jag hoppades en kombination av yoga och meditation, ledd av mycket kunniga lärare som hjälper och instruerar på ett bra sätt. Det jag lärt mig på kursen har jag hjälp av även i mitt dagliga liv. Jag kommer att fortsätta med fler kurser framöver.
  • Martin S
    Martin S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Toppen, den mest kunniga yogaskolan. Alla trevliga.
  • Galina L
    Galina L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket nöjd med program och lärare.
  • Maria C
    Maria C skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycketnöjd! Bästa yogan som finns och bästa lärare .
    Har varit kund i många år och är nöjd med all service
  • Brita O
    Brita O skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra ! Seriös och kompetent kursledare med stort intresse för alla deltagares utveckling.
  • Tina T
    Tina T skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått många år på kurserna på skolan. Alla lärare är så otroligt bra, fokuserade, kunniga och sprider en lugn och stark energi. Yoga är viktigt för mig och skolan motsvarar precis mina förväntningar; ingen stress, fokus och stark upplevelse av yoga & meditation.
  • Maria M
    Maria M skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Riktigt bra yogastudio med rymliga och mysiga rum, bekväma madrasser, bra omklädningsmöjligheter mm. Badrummen är också fräscha och rena. Till skillnad från andra yogaställen jag varit på är Skandinavisk Yoga och Meditationsskola mycket större så man känner aldrig någon trängsel där.
    Mira som är kursledare för gravidyogan är supertrevlig, hon lät varje övning ta tid och fick oss verkligen att slappna av. Jag gick på flera yogakurser under terminen eftersom det fick mig att må så bra.
  • Mona P
    Mona P skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Väldigt väl mottagen av Mira. En person som verkligen ser alla på kursen. Jag har aldrig upplevt en sån väl komponerad kurs någon annan stans.
  • Kajsa O
    Kajsa O skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag är väldigt nöjd med kursens utbud och jag tycker att det var mycket prisvärt. Extra bra att personalen var så flexibel och att man fick möjlighet att ta igen pass som man missat vid andra tillfälle
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Helt OK. Dock väl trångt i salen där yogan bedrivs. Madrasserna ligger väldigt tätt.
  • Malin B
    Malin B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ett ställe med yoga o meditation på riktigt!
  • Elisabeth D
    Elisabeth D skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    De är mycket kunniga och seriösa. Och dessutom vänliga och trevliga. Jag har gått hos dem i flera år, på olika kurser och har det allra största förtroende för dem.
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har under ett års tid gått på kurser hos Skandinavisk yoga. Min lärare är Mira. Mira har lärt mig yoga!! Hon är en mycket duktig och erfaren yoga lärare. Jag kan varmt rekommendera Skamdinavisk yoga center.
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är den absolut bästa yogan du kan få i Stockholm. Den enda "riktiga" yogan.
  • Swarna L
    Swarna L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    The teachers are very good and they help us do better everytime.
  • Gus L
    Gus L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Genuint. Inspirerande. Djuplodande. Att gå kurser på skandinavisk yoga får vardagen att bli fullständig och fylld med möjligheter och insikt istället för att ständigt ryckas med stress och komerskarusellen. Yogan ger mig enkla redskap att känna/sprida värme och omtanke. Länge leve skandinavisk yoga.
  • Anna M
    Anna M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har under flera år gått på Skandinavisk yoga och meditationskola. Vissa perioder har jag varit tvungen till uppehåll men jag har alltid återvänt när jag har haft möjlighet. Skolan är genuin och varm, yogalärarna hjälpsamma, intresserade och mycket hjälpsamma.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Seriöst ställe med lång erfarenhet av yoga. Riktigt bra!
  • Sophie G
    Sophie G skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga på riktigt med en bra kombination av fysiskyoga och meditation.
    Lugn miljö, mjuka mattor och golv. Inspirerar bara till att hitta ro.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Duktig ledare men alldeles för långa pass..
  • Alcides G
    Alcides G skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra och lugn stämning som passar perfekt till den typ av klassiska yoga som jag vill utöva. Mjuka och sköna yoga madrasser samt den tjocka mattan gör det ännu extra skönare att praktisera yoga.
    Mycket bra och kunniga lärare.
  • Lena B
    Lena B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har varit med sedan hösten 2011. Jag är mycket positiv till såväl bemötandet som till yogapassen, både när det gäller uppläggningen av terminen och ledningen av passen. Så varmt tack och god jul öskar jag!
  • Nastasia Å
    Nastasia Å skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gravidyogan var så bra! Var tvungen att gå två kurser i rad tom. Samt partnerflrmiddagen.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa yoga skolan jag någonsin varit på! Har hjälpt mig förstå hur man mediterar .
  • Frida S
    Frida S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gått kursen båda mina graviditeter.Har tipsat den till flera vänner.Jag är mycket nöjd! Mycket kunnig lärare och användbara övningar..
  • Lovisa S
    Lovisa S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra kurs. Särskilt bra övningar för foglossningsrelaterade besvär.
  • Carolina E
    Carolina E skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra tips inför förlossning och om man har ryggproblem eller ont. Inte så mycket muskelstärkande och utmanande tyvärr.
  • Anna S
    Anna S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jättebra förberedelse inför förlossningen med avslappning, lugna yogarörelser och andningstekniker.
  • Malin B
    Fantastisk Fin undervisning. Bra lärare. En fin grund att stå på. Gillar de långa klasserna.
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ett gott bemötande av de som arbetar på centret. Kunnig kursledare. Mina förväntningar infriades med råge. Kan rekommenderas till alla som vill lära sig om yoga.
  • Anna V
    Anna V skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Den absolut bästa skolan för Yoga och meditation!
    Lärarna besitter enormt stor kompetens och kunskap, och med sin expertis och integritet inger de ett självklart förtroende som gör oss elever trygga! Som elev blir jag alltid välkomnad med respekt, värme och generositet.
    Varje gång jag varit på Skandinavisk Yoga- och Meditationsskola känner jag i hela min kropp och mitt sinne hur jag fyllts med energi, glädje och kraft att möta livet!
  • Klara B
    Klara B skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Väldigt avslappnande i en trygg och lugn miljö. Vet inte om jag faktiskt använde mig av kunskaperna under förlossningen, men det var väldigt skönt att få rå om gravidkroppen.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ytterst professionell skola med välutbildade lärare. Det här är yoga på riktigt!
  • Marie L
    Marie L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag tycker att kurserna motsvarar mina förväntningar och är över förväntan när det gäller meditationsdelen. Kursledarna är kunniga och jag har alltid bemötts vänligt.
  • Ida G
    Ida G skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag rekommenderar Skandinavisk Yoga och Meditationsskola väldigt varmt. De är väldigt bra och schyssta lärare. På skolan känner man sig välkommen och respekterad och man utvecklas väldigt mycket. Man förstår att lärarna har djup kunskap. De har en del gratis prova-på klasser som man kan besöka om man vill få en känsla för skolan. Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är en pärla! En äkta yogaskola i vackra Vasastan.
  • Christina W
    Christina W skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mitt intryck av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är mycket positivt. Det är seriöst och professionellt, bemötandet är vänligt, pedagogiken är väl genomtänkt när det gäller såväl innehåll som struktur. Även om jag hittills mest har fokuserat på vissa moment inom de olika delarna känner jag att de olika övningarna och teknikerna kompletterar varandra och lägger grunden för att gå vidare och lära mig mer. Det finns utrymme att ställa frågor under och i anslutning till lektionerna, men bra om det kommer finnas möjlighet till mer individuell vägledning utöver det. Under några lektioner har vi varit många i förhållande till rummets yta, vilket har försämrat upplevelsen under just de passen. Men sammanfattningsvis så här långt: +++++
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra erfarenheter. Gått 3 grundkurser & ett mellansteg plus en meditationskurs. Fantastiska lärare, professionella & trevliga. Kan varmt rekommendera skolan till andra.
  • Elin T
    Elin T skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Högkvalitets yoga som alltid är berikande.
  • Nils S
    Nils S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra. Det enda dåliga var att man måste skriva trettio tecken i denna ruta. Varför inte istället uppmuntra folk att vara litet koncisa?
  • Rigoberto O
    Rigoberto O skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bemötandet har varit mycket professionellt. Personalen har svarat på alla mina frågor och funderingar både snabbt och tydligt.
    Kurserna har gett mig det jag har sökt. Jag har kunnat träna i en lugn miljö samtidigt som jag har fått lära mig i min egen takt.
    Som kund är jag mycket nöjd. Med mycket värme rekommenderar detta företag.
  • Carina B
    Carina B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Det här är yoga på riktigt! Märks att det är en gammal & gedigen tradition som kurserna bygger på. De positiva effekterna av övningarna märks direkt.
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Trevligt och personligt bemötande. De försöker alltid hjälpa till med råd och annat. Om man inte kan betala datumet som var på fakturan så flyttar dom det.
    Om man missat lektioner så är är de flexibla på flera sätt.
    Man känner sig lugn och avslappnad när man kommer.
    Min upplevelse är på alla sätt toppen!
  • Margita J
    Margita J skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Kunniga ledare, kanske bör man byta ibland för att få ett mer heltäckande program.
    Yogan i sig har blivit en del av livet och utan den vet man inte hur man skulle må idag kroppsligen och själsligen

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm