Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm — Visa karta

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola erbjuder kurser i klassisk yoga, djupavspänning och meditation - med erfarna och välutbildade lärare.

Skolan är Stockholms äldsta yogaskola och ligger centralt i Vasastan med trivsamma lokaler mycket nära T-Odenplan.

Utöver kvällskurser med yoga och meditation på olika nivåer erbjuds Helgkurser, Intensivkurser, Drop-in lektioner, Gratis introduktioner, Gravidyoga, Yoga and Meditation in English, mm.

Skolan har även en flerårig heltidsutbildning till yoga- och meditationslärare och djupgående retreats på internationella Håå Kursgård i Småland.

Välkommen!

Läs vad 197 kunder tycker om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

• 2019-12-30

Britt L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Hej,

Deltog i Grundkursen yoga avspänning & meditation.

- Vänligt och kunnigt bemötande.

- Yoga gör att kroppen blir starkare och rörligare, sover bättre, mer avslappnad och lugnare. Andas friare !!

- Yoga ger struktur, koncentration och focus. Berör på många
    nivåer.

- Hjälp att lära, omvandla, integrera och att komma vidare.
    En pågående omvandling !

- Långt över mina förväntningar !

YOGA - sök dig till den här skolan.

Vänliga Hälsningar
    Britt Läs mer
  • 2019-12-23

Sandra W skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra undervisning, härliga lokaler, bra, lugn atmosfär Läs mer
  • 2019-12-22

Li H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Seriöst, mycket pedagogisk, oerhört utvecklande på alla plan. Läs mer
  • 2019-12-20

Monica L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Grundkurs i Yoga
    Helt fantastisk ledare och fantastisk kurs
    Jag är super nöjd, var där fr kl 16 - 18:45 och
    tiden bara försvann, kändes som en halv timma.
    Kände mig som i en annan värld när jag gick
    därifrån, så speciellt, är så nöjd!!! Läs mer
  • 2019-12-20

Erik W skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har gått två grundkurser i yoga och meditation och kommer fortsätta under kommande år i lugn takt med deras fortsättningskurser.

Det som lärs ut är ursprunglig tantrisk yoga där all progress sker i den takt du klarar av. Ingen jämförelse- eller fitnesshysteri. Läs mer
  • 2019-12-20

Kerstin H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har gått flera kurser i yoga och meditation på skolan. Mycket nöjd. Lärarna är kunniga och förmedlar sina kunskaper på ett bra sätt. Yogan är klassisk. Ett pass på skolan, som är cirka två timmar långt, innehåller också andningsövningar, avslappning och meditation. Så nöjd att jag hittat hit. En härlig oas i tillvaron. Läs mer
  • 2019-12-20

Ingrid T skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Det är alltid lika fint att komma till skolan!!
    Jag har varit med från begynnelsen delatagit i kurser sedan skolan startade 1976? på Dalagatan.
    Det är så roligt att se hur yoga undervisningen på skolan har utvecklats.
    Lärarna är duktiga och är uppdaterade gällande yoga och hur att implementera kroppsövningar hos oss västerlänningar.
    Nu är jag 70 år, känner mig välkommen och väl bemött och yogar så gärna med yogalärarna. Läs mer
  • 2019-12-15

Ann-margreth K skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Härlig yoga med Cecilia jätteduktig att undervisa. Läs mer
  • 2019-12-10

Ylva W skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag är nöjd .Fina varierande övningar.Seriös o lyhörd ledare(Cecilia) Läs mer
  • 2019-12-09

Evita B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag gick grundkurs på engelska, 10 kurstillfällen. Målet var att lära mig slappna av och hantera stress. Kan inte säga att jag märker nån stor skillnad men då borde man kanske även göra själv hemma nåt. Ändå är det skönt att ha två timmar/vecka med telefonen avstängd då man ägnar tid bara åt sig själv. Man känner sig lättare efteråt. Kommer gå en grundkurs till under våren. Läs mer
  • 2019-12-06

Ana Maria C skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    I loved it! The best yoga and meditation school in Sweden Läs mer
  • 2019-12-06

Cecilia S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått grundkurs yoga på engelska och jag är mycket nöjd. Cecilia som leder passet är pedagogisk, vänlig och ger alternativa individanpassade rörelser när det behövts. Väldigt avslappnad stämning utan krav. Läs mer
  • 2019-12-06

Magdalena G skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra för kropp och själ. Skulle alla människor må bra av! Läs mer
  • 2019-11-29

Lena N skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har gått deras meditationskurser sedan 2007 och är alltid nöjd./Lena Läs mer
  • 2019-11-28

Corinne E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Underbar plats att komma till ro och insikt på, som jag återvänt till i många år. Man lär känna sin egen egna kropp och breddar sin förmåga att reflektera över den med större ömsinthet. Yogaställningarna utmanar i eget tempo, fattar tag i delar som stärker på djupet. Meditationerna ger vägar till att öka sin nyfikenhet för världen och livet, och möjlighet att skapa lugn inom sig. Andningsövningarna är en förhöjning av kunskapsnivån vad gäller ens fysiska jag, som en motion nästan alldeles stilla. Lärarna är personliga, närvarande med varm integritet. Läs mer
  • 2019-11-27

Ellen F skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Så fin och varm skola. Enkelheten och lugnet är läkande. Läs mer
  • Anastasia L

2019-11-27

Anastasia L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Grundkurs i yoga och meditation. Blev bemött på ett bra sätt - tydlig information, vänlighet. Förväntningar - att få en förståelse vad yoga är och om det är ngt för mig. Ja, företaget levde upp till mina förväntningar - mkt grundlig kunskap om yoga på rätt nivå; yoga är definitivt ngt för mig - kurstillfällen är höjdpunkten på veckan, jag blir lugn, centrerad, medveten och nöjd. Läs mer
  • 2019-11-27

Ylva B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har gått på yoga där i flera år i omgångar. För mig är det riktig yoga som utförs här. Att samtidigt få andningsövningar och meditation är för mig jätteviktigt och roligt. Helt avslappnat och prestigelöst vilket är ett stort plus. Tystnaden mellan och på lektionerna är oxå ett plus. Inner silener kursen med swami jakananda var väldigt lärorik.
    Jagkommer fortsätta gå på yoga här. Och åka till Håå kursgård. Läs mer
  • 2019-11-27

Lise H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket kompetenta och trevliga lärare, lugn och tillåtande atmosfär och bra yogaövningar. Känns genuint. Om man missar en lektion kan man alltid ta igen en annan dag. Läs mer
  • 2019-11-27

Vide O skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått flera kurser på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola - Yoga & Meditation och tyckt alla varit bra. Jag har gjort yoga och meditation tidigare men har upplevt en djupare effekt av teknikerna jag lärt mig på dessa kurser. Läs mer
  • 2019-11-22

Anne J skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    För flera år sedan när jag mådde väldigt dåligt pga min man var väldigt sjuk blev Skandinavisk Yoga och meditationsskolan till en oehörd hjälp. Jag fick vila min hjärna från andra tankar. Det blev helt enkelt min räddning.
    Nu mår jag bra igen men känner att yogan är bra för både min kropp och själ. Därför fortsätter jag år efter år. Lugnet man möter när man kommer in är så skönt. Jag har lärt mig koppla av och min kropp är mjukare Läs mer
  • 2019-11-20

Hanna J skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Det bästa möjliga bemötandet, professionella lärare och allt över mina förväntningar. Läs mer
  • Ann-Chatrin H

2019-11-20

Ann-Chatrin H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yogagrundkurs och nyårskurs yoga.
    Jag har blivit mycket bra bemött på skolan.
    Jag tycker att kurserna har levt upp till mina förväntningar, bra blandning av både yoga, avslappning och meditation.
    Bra kurser, jag kommer fortsätta gå på skolan. Läs mer
  • 2019-11-20

Karin R skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa yogaskolan! Allt bra! Långa sköna pass där man hinner gå ner i stillhet. proffsiga lärare och utmärkt upplägg på passen! Min oas! Läs mer
  • 2019-10-29

Maja B skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag gick kvällskursen i gravidyoga. Jag har gått på yoga tidigare men här kände jag för första gången att man är välkommen precis som man är. Fantastiskt genuint och trevligt! Läs mer
  • 2019-08-25

caroline P skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gick en gravidyogakurs med början i vecka 35. Avslappnande och bra inför kommande förlossning. Mycket gott bemötande och rogivande lokaler. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-13

Caroline L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    jag gick en intensivkurs i fem dagar. Jag fick ut otroligt mycket av kursen och kommer definitivt gå en intensivkurs igen. Kändes fantastiskt att få möjligheten att under så många timmar under en vecka yoga och meditera. Läs mer
  • 2019-06-07

Renée N skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra yogaklasser för att hitta balansen! Läs mer
  • 2019-06-07

Beatrice J skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag deltog i kursen Gravidyoga som pågick varje onsdag under ett antal veckor. Tyckte att det var skönt att gå dit, inte så mycket av ett träningspass som jag hade tänkt mig, utan snarare om hur man andas rätt och hur man genom vissa rörelser kan underlätta graviditetskrämpor. Läs mer
  • 2019-06-05

Marica F skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått flera kurser/terminer på Skandinavisk yoga(SY) och mina förväntningar har infriats med råge. Behagliga lokaler och lärare. SY har funnits länge och flera av ledarna har lång erfarenhet av att leda yoga- och meditationsklasser, vilket är en styrka.Rekommenderar SY. Läs mer
  • 2019-06-05

David H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag gjorde två grundkurser i Odenplans Yoga Studio. Läraren var bra, hade mycket kunskap och kursen var väl strukturerad. Priset var också lönsamt, och vi fick många tips om hur vi kan sköter ett Yoga program på egen hand efter kursens slut. Jag rekommenderar det. Läs mer

Lina J skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag tyckte det var en väldigt avspänd stämning och jag kände mig väldigt välkommen. Känns som genuint och grundat på mycket och lång kunskap om yoga/meditation. Tack! Läs mer
  • Madeleine S

2019-03-25

Madeleine S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Går grundkurs med Mira... och hon är fantastisk. Läs mer
  • 2019-03-24

Ingrid L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått på yoga grundkurs i 2 år. Varm stämning och engagerad ledare(Mira). Alla mina förväntningar har infriats. Läs mer
  • 2019-03-24

Grundkurs i yoga och meditation. Mycket fint bemötande av lärarna. Jag har gått kursen många gånger och tycker det blir bättre och bättre för varje gång. Fortsätt som ni gör nu! Tack! Läs mer
  • 2019-03-24

Pethra B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Lugnt och utan prestige. Mira som ledde kursen har inget eget bekräftelsebehov, jätteskönt!
    Mycket nöjd med kursen Läs mer
  • 2019-03-23

Isabel B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Inre stillhet
    , mycket bra professionellt bemötande!
    Jag tycker de levde upp till mina förväntningar.
    Min upplevelse var - jämn kvalité och genomtänkt helhetsupplevelse. Läs mer
  • Karin B

2019-03-23

Karin B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Grundkurs i Yoga och meditation. Mycket vänligt och professionellt bemötande. Lärarna är mycket kunniga i både yoga och meditation. Jag har gått många år på Skandinavisk Yoga-& Meditationsskola och jag känner fullständigt förtroende för lärarna. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-23

Annica J skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    yoga meditation andnings kurs
    mycket vänliga
    levde upp till alla förväntningar
    Ett härligt lugn, tyst, mycket kunniga lärare, avslappnad stämning. Läs mer
  • 2019-03-22

Eva F skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga o Meditations på mellannivå, jättebra Läs mer
  • 2019-03-22

Anna M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ett fint ställe att varva ner på en gång i veckan med trevliga och mycket duktiga lärare. Läs mer
  • 2018-12-22

Maria Ö skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått några kvällskurser i yoga samt en intensiv meditationskurs; Inner Silence (inkl. Returning).

Det bästa med Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är att det finns möjlighet att prova på och fördjupa sig i det mesta som har med traditionell Hatha yoga att göra. Varje kursomgång brukar föregås av gratis introduktion och prova-på-tillfällen, vilket är ett bra tillfälle att testa.

På yogakurserna är det inte bara fokus på asanas (kroppsövningar) utan varje lektion består lika mycket av avslappning samt olika andningsövningar och meditationer. Det går att komma innan lektionen börjar för att varva ner en stund och om en vill, utföra neti (nässköljning).

Utöver yogakurser så erbjuds det också bl.a. olika meditationskurser, tarmsköljning och Kirtan. Och vill en fördjupa sig ännu mer så finns deras kursgård Håå, där lärarna har bott och utbildat sig under minst 4-6 år.

Lärarna i Stockholm är hjälpsamma samt ger ett tryggt och avslappnat intryck. Läs mer
  • 2018-12-19

Pia S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har gått kursen i samband med mina två graviditeter och jag har haft stor användning av kursens innehåll så väl före som under och efter förlossningarna. Läs mer
  • 2018-12-10

Emilia L skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra kunnig instruktör som fokuserade både på att göra yoga pass och tipsa om förlossnings positioner samt fysisk förberedelse.
    Bra att det fanns så stor tillmötesgående vid missat tillfälle, kändes som genuin önskan att jag skulle få min kurs trots två missade tillfällen. Läs mer
  • 2018-12-06

Charlotta H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag går på yoga mellansteg. Läraren har ett genuint kunnande och vägleder klassen i olika yogaprogram och meditationer på ett sätt som gör att man går därifrån avspänd och med inre lugn, och glad!
    Om jag hade mer tid skulle jag gå fler klasser i veckan. Kursen gör att man blir mer smidig och rörlig i kroppen, samtidigt som man får ett inre välbefinnande och känner sig i balans. Läs mer
  • 2018-12-04

Lisa M skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Tyckte det var bra och kände mig stark och peppad på förlossningen. Dock hade jag förväntat mig mer rörlig yoga och saknade det. Men jag har personligen svårare för att vara still längre perioder så meditativ yoga är svårt för mig. Helhet en var bra. Läs mer
  • 2018-12-04

Ulruka L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    grundkurs i yoga och meditation
    har blivit mycket bra bemött
    mycket bra kurs, pedagogiskt upplagt, anpassat till individerna Läs mer
  • 2018-11-12

Anne K skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Grundkurs i meditation och yoga. Utmärkt kurs! Läs mer
  • 2018-11-10

Eli L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Lycklig över att få ta del av lärarnas kunskap och deras mycket långa erfarenhet av att undervisa. Läs mer
  • 2018-11-08

Josefin S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Tyckte för stor del av tiden gick åt tillavslappning och vila. Absolut ska detta vara ett moment i kursen men inte så stor andel. Jag skulle hellre se fler övningar där jag faktiskt fick sträcka ut kroppen och fick avlasta olika delar av kroppen. Läs mer

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm