Alla kategorier Yoga Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
Rekommenderat företag 2016 - Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
Rekommenderat företag 2015 - Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm — Visa karta

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola erbjuder kurser i klassisk yoga, djupavspänning och meditation - med erfarna och välutbildade lärare.

Skolan är Stockholms äldsta yogaskola och ligger centralt i Vasastan med trivsamma lokaler mycket nära T-Odenplan.

Utöver kvällskurser med yoga och meditation på olika nivåer erbjuds Helgkurser, Intensivkurser, Drop-in lektioner, Gratis introduktioner, Gravidyoga, Yoga and Meditation in English, mm.

Skolan har även en flerårig heltidsutbildning till yoga- och meditationslärare och djupgående retreats på internationella Håå Kursgård i Småland.

Välkommen!

Läs vad 77 kunder tycker om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

• Caroline A
    Caroline A skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bästa yoga skolan jag någonsin varit på! Har hjälpt mig förstå hur man mediterar .
  • Frida S
    Frida S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Gått kursen båda mina graviditeter.Har tipsat den till flera vänner.Jag är mycket nöjd! Mycket kunnig lärare och användbara övningar..
  • Lovisa S
    Lovisa S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra kurs. Särskilt bra övningar för foglossningsrelaterade besvär.
  • Carolina E
    Carolina E skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra tips inför förlossning och om man har ryggproblem eller ont. Inte så mycket muskelstärkande och utmanande tyvärr.
  • Anna S
    Anna S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jättebra förberedelse inför förlossningen med avslappning, lugna yogarörelser och andningstekniker.
  • Malin B
    Malin B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Fantastisk Fin undervisning. Bra lärare. En fin grund att stå på. Gillar de långa klasserna.
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ett gott bemötande av de som arbetar på centret. Kunnig kursledare. Mina förväntningar infriades med råge. Kan rekommenderas till alla som vill lära sig om yoga.
  • Anna V
    Anna V skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Den absolut bästa skolan för Yoga och meditation!
    Lärarna besitter enormt stor kompetens och kunskap, och med sin expertis och integritet inger de ett självklart förtroende som gör oss elever trygga! Som elev blir jag alltid välkomnad med respekt, värme och generositet.
    Varje gång jag varit på Skandinavisk Yoga- och Meditationsskola känner jag i hela min kropp och mitt sinne hur jag fyllts med energi, glädje och kraft att möta livet!
  • Klara B
    Klara B skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Väldigt avslappnande i en trygg och lugn miljö. Vet inte om jag faktiskt använde mig av kunskaperna under förlossningen, men det var väldigt skönt att få rå om gravidkroppen.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ytterst professionell skola med välutbildade lärare. Det här är yoga på riktigt!
  • Marie L
    Marie L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag tycker att kurserna motsvarar mina förväntningar och är över förväntan när det gäller meditationsdelen. Kursledarna är kunniga och jag har alltid bemötts vänligt.
  • Ida G
    Ida G skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag rekommenderar Skandinavisk Yoga och Meditationsskola väldigt varmt. De är väldigt bra och schyssta lärare. På skolan känner man sig välkommen och respekterad och man utvecklas väldigt mycket. Man förstår att lärarna har djup kunskap. De har en del gratis prova-på klasser som man kan besöka om man vill få en känsla för skolan. Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är en pärla! En äkta yogaskola i vackra Vasastan.
  • Christina W
    Christina W skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mitt intryck av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är mycket positivt. Det är seriöst och professionellt, bemötandet är vänligt, pedagogiken är väl genomtänkt när det gäller såväl innehåll som struktur. Även om jag hittills mest har fokuserat på vissa moment inom de olika delarna känner jag att de olika övningarna och teknikerna kompletterar varandra och lägger grunden för att gå vidare och lära mig mer. Det finns utrymme att ställa frågor under och i anslutning till lektionerna, men bra om det kommer finnas möjlighet till mer individuell vägledning utöver det. Under några lektioner har vi varit många i förhållande till rummets yta, vilket har försämrat upplevelsen under just de passen. Men sammanfattningsvis så här långt: +++++
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra erfarenheter. Gått 3 grundkurser & ett mellansteg plus en meditationskurs. Fantastiska lärare, professionella & trevliga. Kan varmt rekommendera skolan till andra.
  • Elin T
    Elin T skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Högkvalitets yoga som alltid är berikande.
  • Nils S
    Nils S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bra. Det enda dåliga var att man måste skriva trettio tecken i denna ruta. Varför inte istället uppmuntra folk att vara litet koncisa?
  • Rigoberto O
    Rigoberto O skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Bemötandet har varit mycket professionellt. Personalen har svarat på alla mina frågor och funderingar både snabbt och tydligt.
    Kurserna har gett mig det jag har sökt. Jag har kunnat träna i en lugn miljö samtidigt som jag har fått lära mig i min egen takt.
    Som kund är jag mycket nöjd. Med mycket värme rekommenderar detta företag.
  • Carina B
    Carina B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Det här är yoga på riktigt! Märks att det är en gammal & gedigen tradition som kurserna bygger på. De positiva effekterna av övningarna märks direkt.
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Trevligt och personligt bemötande. De försöker alltid hjälpa till med råd och annat. Om man inte kan betala datumet som var på fakturan så flyttar dom det.
    Om man missat lektioner så är är de flexibla på flera sätt.
    Man känner sig lugn och avslappnad när man kommer.
    Min upplevelse är på alla sätt toppen!
  • Margita J
    Margita J skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Kunniga ledare, kanske bör man byta ibland för att få ett mer heltäckande program.
    Yogan i sig har blivit en del av livet och utan den vet man inte hur man skulle må idag kroppsligen och själsligen
  • Renee R
    Renee R skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag är 100%nöjd med allt och all kontakt jag haft med Skandinavisk Yoga och Meditationscenter Stockholm. Anmälan till kursen, svaret på anmälan, kursen, mitt köp på centret, kunnig personal...allt har varit lätt och smidigt och gett mig en bra känsla från början till slut.
  • Anna T
    Anna T skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag fick min första yogakurs i present, den absolut bästa present jag någonsin fått!
    Jag var lite skeptisk till meditationsbiten först men nu älskar jag det.
    Bemötandet har varit toppen, de tar sig alltid tid att svara på frågor.
  • Freja V
    Freja V skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Skandinavisk yoga och meditations skola har gett mig så mycket. Den har gett mig en helt ny livsstil och en harmonisk livsglädje jag inte ens visste fanns innan. Efter att jag tog min första intensivkurs där förra året har jag varit fast, och vill aldrig sluta med yoga. Det är ju magi. Efter yogapassen där på väg hem går jag på gatorna och det känns som att jag flyger fram. Så lätt i kroppen och så lugn, samtidigt som jag är energifylld. Jag har allt att tacka denna yogaskola, och speciellt tacksam är jag för min lärare, klara. Hon är så duktig och lyckas verkligen påverka mig. Tack.
  • Sonja S
    Sonja S skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Allt är bra utom att min klass, den på torsdagsförmiddagarna, är för stor.
    Det är svårt att ta ut alla positionerna riktigt utan att slå in i nästa person.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    För mig har yoga på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola betytt oerhört mycket, både för kroppen och själen. Jag kan avstå och förändra flera saker i mitt liv, men inte missa yoga på Västmannagatan.
    Att få det inre livet att sammanfogas med det yttre, det möjliggörs med erfarna
    lärare som finns här. Alltid vänliga och beredda på frågor om så önskas.
  • Päivi H
    Päivi H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Klassisk yoga i bra lokaler med bra yogamattor
  • Alexandra M
    Alexandra M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga är min terapi för kropp och själ och på Yoga & Meditationskolan har jag hittat rätt. Lärarna är engagerade, kunniga och ser varje elev. Alla program är utformad för att passa yogautövare på alla nivåer. Under åren på skolan har jag inskaffat skolans produkter ex. yogaboken, Cd Yoga Nidra, Yogi's Nosebuddy, yogamattan Lyx och tratakstake.
  • Birgit C
    Birgit C skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag är nöjd. Jag letade efter vanlig Yoga, inget speciellt, utan bara bra för kropp och själ och det har jag hittat.
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har varit deltagare i nästan 15 år och tycker om stället, övningarna och instruktörerna som alltid är så vänliga, kunniga och bra på att leda yogan. Skulle endast önska fler pass på olika tider.
  • Malou B
    Malou B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Utmärkt bemötande, har gått olika kurser under ca 10 år.
    Den bästa yoga undervisningen jag känner till.
  • Åsa U
    Åsa U skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket kompetenta lärare med mångårig utbildning och erfarenhet. De lär ut ett väl sammansatt programm av fysiska övningar, andningsövningar, djupavslappning och meditation på en nivå du själv väljer. Trevlig och vänlig atmosfär. Man vill gärna återkomma år efter år.
  • Erika M
    Erika M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag har deltagit i kurser på skolan sedan år 2000. Rekommenderar även skolan vidare till släkt och vänner.
  • Sigga K
    Sigga K skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Seriösa, entusiastiska och långsiktiga
  • Anna-carin M
    Anna-carin M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Detta är Yogaskolan jag alltid återkommer till. Här finner man Yogans essens på ett djupare plan. Inga slarvigt hopsatta asanas. Kroppsövningar, andningstekniker samt meditation varvas som i en helhet. Effekten blir total. För mig har skolan dessutom fått mig att kunna fungera efter flera diskbråck. Här finns kurser för alla - nybörjaren som den vane yogautövaren. Passar till alla åldrar.
    Rekommenderas varmt!
    /Anna-Carin M
  • Carina S
    Carina S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra kurs att gå i samband med graviditet och som förberedelse inför förlossningen. Kunnig instruktör som inget förtroende och lugn.
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga har blivit en viktig del av mitt liv - speciellt den mentala sidan. Jag upplever att jag bär på en ständig oro, och har fått verktyg att handskas med det.
  • Inger R
    Inger R skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Stockholms Yoga & meditationsskola är helt enkelt fantastiska. Mycket trevligt och personligt bemötande. Kunskapsnivån hos lärarna är hög och det går alltid att få svar på frågor.

Yogan är mycket behaglig och jag uppskattar enormt att det är så chosefritt och alla gör efter sin förmåga. Lärarna visar aldrig någon rörelse vilket gör att ingen känner att de inte klarar av yogan. Det läggs inte heller någon vikt vid klädseln förutom att den ska vara bekväm.

Alla pass är mycket långa och kombinerar rörelser och meditation. Efter några år på skolan insåg jag plötsligt att hela meningen med att göra rörelserna är att man ska orka vara stilla och meditera länge!

Jag kan inte nog rekommendera skolan för den som vill ha en klassisk yoga med mycket fokus på meditation och andningsövningar!
  • Maria G
    Maria G skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Fantastikst härlig ledare (Mira). Det känns så genuint och det finns alla möjligheter att ta till sig yogan och alla lärdomar.
  • Peter H
    Peter H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Skandinavisk Yoga och Meditationsskola har en lång och gedigen erfarenhet. Lektionerna genomförs mycket tryggt, seriöst och professionellt, utan onödiga utanpåverk.
  • Dorothee R
    Dorothee R skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Kurs, bra bemötande. Yoga och meditationen hjälper att minskar stress, att komma till ro och samtidigt hämta nu energi.
  • Lena B
    Lena B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag tycker det är toppen! Mira leder oss varsamt med de olika förutsättningar vi alla har. Jag känner mig helt avspänd efter mitt yoga- och meditationspass.
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ren yoga utan prestationsångest!
  • Anders E
    Anders E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Yoga på riktigt av lärare som har utbildats under sex år innan de börjar undervisa.
  • Cecilia O
    Cecilia O skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Jag började yoga 2005. På sommaren samma år reste jag till Kerala i Indien på en yogaretreat på två veckor - jag var fast besluten att fortsätta yoga och att yoga skulle bli en del av mitt liv efter dessa veckor. När hösten kom letade jag efter en seriös, grundad och professionell yogaskola. Jag hade turen att komma i kontakt med Skandinavisk Yoga och Meditationsskola i Stockholm.
    Allt sedan dess har jag tagit kurser i Stockholm och även varit på tvåveckorsretreater i Håå i Småland ett antal gånger.
    Jag har alltid upplevt Skandinavisk Yoga och Meditationsskola som den absolut bästa och mest professionella yogaarrangören. Bemötandet är alltid lugnt och sansat och kunnigt och lärarna lever alltid upp till mina förväntningar. Jag har köpt meditationskudde, yogamatta och nässköljarkanna på skolan i Stockholm.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd - jag går alltid från en lektion helt nöjd och belåten. Jag har även rekommenderat Skandinavisk Yoga och Meditationsskola till flera av mina vänner.
  • Paulina M
    Paulina M skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har provat olika yoga skolor, men Skandinaviska Yoga & Meditationskolar erbjuder den bästa yoga träningen jag någonsin har haft. Den bygger på professionell undervisning av erfarna och mycket sympatiska lärare. Man känner den fysiska och psykiska nyttan av yoga bara efter en lektion, i form av bättre kondition och bättre stresshantering, tack vare förbättrad sömnkvalitet och avslapningsförmåga. Kurserna äger rum i fräscha och ambienta lokaler och erbjuds till ett rimligt pris, med rabatt för studenter och arbetslösa. Har redan gått på skolan i några år och kommer att fortsätta.
  • Anna-maria I
    Anna-maria I skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Ett fint mottagande, en fin uppföljning. Jag mår bra av yoga.
  • Barbara B
    Barbara B skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    mycket hjälpsamma och duktiga yoga lärare.
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Har gått på yogakurser i mer än 20 år och upplever det som mycket positivt. Jag ar även köpt en del produkter som jag är nöjd med. Det enda som jag upplever som negativt är att skolan och lärarna är något opersonliga. Men det kanske hör till skolans inriktning. Jag mår i alla fall mycket bra av yogan och tror inte att det finns många skolor i Stockholm med samma kvalité.
  • Karin R
    Karin R skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Mycket bra! Kunniga ledare, man ändrar inte saker stup i kvarten( det är så mycket annat som ändras i samhället), långa pass, genomtänkt. Bra med fysiskt, andningsövningar, djupavspänning o meditation varje gång.
    Man känner sig oerhört revitaliserad efteråt.
    Generöst att man får ta igen missat pass på andra tider. Det ger en flexibilitet
  • Ingmarie A
    Ingmarie A skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    Alla lärare som jag har haft genom åren har varit mycket kunniga,vänliga o tålmodiga.I början var övningarna ganska jobbiga,men efter ett tag känner man dess verkan.Yogan har inte bara gett mej en rörligare o smidigare kropp,också ett inre lugn ock en inre glädje som jag har haft stor nytta av i livet.

Västmannagatan 62, 113 25 Stockholm