Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola erbjuder kurser i klassisk yoga, djupavspänning och meditation - med erfarna och välutbildade lärare.

Skolan är Stockholms äldsta yogaskola och ligger centralt i Vasastan med trivsamma lokaler mycket nära T-Odenplan.

Utöver kvällskurser med yoga och meditation på olika nivåer erbjuds Helgkurser, Intensivkurser, Drop-in lektioner, Gratis introduktioner, Gravidyoga, Yoga and Meditation in English, mm.

Skolan har även en flerårig heltidsutbildning till yoga- och meditationslärare och djupgående retreats på internationella Håå Kursgård i Småland.

Välkommen!

Läs vad 261 kunder tycker om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola 2

2022-08-19 Insamlad av företaget
    Fantastisk verksamhet! Allt sköts med största professionalitet, vänlighet och omsorg, rekommenderas varmt!
    Tack Caroline! Hoppas du får stor glädje av meditationen. Yoga & Meditation
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Jag blev jättebra bemött och tycker ledaren var väldigt lyhörd. Dels fick jag hjälp med avspänning/avslappningsövningar som hjälper mot oro och tankar dels med bäckenbottenövningar som hjälpte/minskade min foglossning. Fick även flera förlossningstips som gjorde att jag kände mig mer förberedd/rustad för min förlossning såsom hur man kan snabba på/bromsa ner förlossning och olika ställningar under värkarbete. Kändes lyxigt att få unna sig gravidyoga och prissättningen är bättre än på många ställen.
    Tack för de fina ord Shahrzad!
    Kul att du har bra glädje av kursen.
    Ha en skön sommar - och lycka till med förlossningen!
    Gravidyoga
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Proffsig och erfaren lärare, bra bemötande och smidig hantering av anmälan och betalning. Väldigt generöst att man får ta igen missade klasser. Rekommenderas varmt.
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Fantastisk avslappnade gravidyoga.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Jättebra och trevlig aktivitet inför BF!
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    En härlig, opretentiös kurs där man förbereder sig inför förlossning och hur man kan må bra fram tills dess. Bästa 2h i veckan - tiden flyger förbi.
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Verkligen helt genuin och äkta yoga.
    Inget trams. Var med på gravidyoga och det känns verkligen som den hjälpt mig förbereda mig inför min kommande förlossning.
    2022-04-13 Insamlad av företaget
    Seriöst, vänligt, omtänksamt, kunnigt, har gått många yogakurser
    2022-03-26 Insamlad av företaget
    Gått 4-5 kurser grund till mellan. Klara är en underbar lärare, lyhörd och ödmjuk. Jag har fått grunderna till yoga och meditation i ett väl anpassat tempo och väl sammansatt och anpassat till personerna i rummet/på länken. Glad att de skapat förutsättningar för mig att vara med hemifrån! Jättetacksam för dessa månader med lärarstyrd yoga!
    2022-03-24 Insamlad av företaget
    Jag är helt nöjd med skolan. Har gått där nu i ett antal år och är inställd på att fortsätta.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    jag har tagit många yoga och meditationskurser under flera års tid. Mycket nöjd med Mira, läraren, som har erfarenhet, mycket kunskap och ett lugnt och säkert ledarskap. Administrativt så fungerar allt bra också.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Jag har deltagit många retreater på Skandinavisk Yoga- och Meditationsskola, allt ifrån helgkurser till den tre månader långa Sadhana retreaten. Mina möten med skolan och de välutbildade lärarna har gett mig nya perspektiv på tillvaron och goda verktyg i vardagslivet. Med regelbunden yoga mår jag bra till kropp och själ. Det finns alltid något nytt att lära på skolan och av de människor som hittat dit.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Yogakursen jag gick innehöll såväl förväntad metodik som nyanser bland teknikerna jag inte uppmärksammat förut. Av dessa lärde jag mig nytt av, liksom en helande känsla i kroppen vid lektionernas slut.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Välkomnande, vänligt och trevligt bemötande av kompetenta och seriösa ledare.
    Skolan lever upp till alla mina förväntningar.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Mycket kunniga och engagerade lärare.
    2022-03-22 Insamlad av företaget
    Skandinaviska yogaskolan är jag evigt tacksam för deras gedigna arbete. Jag känner att det i grunden förändrat hela mitt liv till det bättre.

En av de bästa valen för min hälsa helt enkelt. Jag är glad över alla verktyg jag fått och får med mig. Kan varmt rekommendera att prova och se om detta passar dig också.
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Bra och proffsig yogaskola! Känns småskalig och inte som en stor koncern. Alltid ett gott bemötande och lärare med mycket kunskap!
  • Caroline G
    skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Jag gick kursen Yoga och energins källa och hade läraren Turiya som guide under sju måndagar.
    Så proffsig, pedagogisk, vänlig och inte minst… rolig!
    Jag förstod inte helt och fullt hur mycket jag faktiskt behövde det här.
    För oss stressade människor är detta en bra väg in i att landa i sig själv och på så sätt på riktigt kunna ta in sina medmänniskor. Tack för denna upplevelse!
    Och om någon läser detta så uppmanar jag: Gå!
    2022-01-01 Insamlad av företaget
    För mig är detta den bästa och mest genuina yogaformen som Skandinaviska Yoga och Meditationsskolan erbjuder. Var kund redan i början av 90-talet och är så glad att kurserna nu ges online också med bästa instruktörerna. Yogaformen med djupavslappning och meditation ger kraft och energi i vardagen.
    2021-12-21 Insamlad av företaget
    Bra lärare, prisvärd kurs. Lagom många deltagare. Fick bra verktyg för att fortsätta meditera på egen hand.
    2021-12-21 Insamlad av företaget
    I mitt tycke den bästa och mest genuina yogan som finns och jag har testa flera olika varianter. Extremt kunniga och erfarna ledare och kombinationen lugn yoga som tar med andningen i rörelsen är perfekt för mig. Kombination yoga/meditation är också väldigt bra, och man har en holistisk syn på utformningen. Nackdelen är väl att varje tillfälle tar så lång tid samtidigt som det är en del av poängen för att hinna med allt och nå total avslappning i slutet av varje pass. Helande är vad det är.
    2021-12-04 Insamlad av företaget
    Jag njuter verkligen av Yoga mellansteg med skolans utmärkta lärare!
    Ibland ,dock, har jag inte vetat vad jag kunnat säga / fråga (kommunikationen )när jag varit på skolan.
    Nu är jag bara på zoom och har lite kontakt med läraren per mail och känner att jag inte längre besväras av detta .
    Annars en härlig stämning och särskild gemenskap i yogasalen ( och på zoom)
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Väldigt tydligt och djupgående. Lugnande och utmanande på samma gång. Riktigt bra yoga!
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Mycket bra grundkurs i yoga och meditation.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Jag har yogat på skand. Yogacenter i olika kurser vid flera tillfällen.
    Går nu på yoga för seniorer och det är fantastiskt bra lugn och avslappnat.
    Yoga nidra har jag varit på många
    gånger både i Sverige och Indien. Det finns ingen som Mira hon är bäst
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Det är professionellt,traditionellt,lugnt,värdigt och vänligt .Det är den bästa yogaskolan i Stockholm Yogakurs nybörjare o h mellanslag .
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    När jag går in genom dörren till Skandinavisk Yoga och Meditationsskola på Odenplan möts jag av en lugn och harmonisk atmosfär. och vänligt mottagande..

Jag byter om och går in i ett av yogarummen som har vackra blåa väggar med fina konstverk. och oranga mattor på golvet.
    Där möts jag av en yogalärare som tidigare tagit hand om mig i receptionen.

Nu får jag en lektion i ett yogapass på drygt två timmar och en kvart.
    Yogalärarna är välutbildade under flera år med gedigen kunskap och erfarenhet i yoga, andningsövningar och meditation.
    Dessutom har de ständig vidareutbildning.
    Jag känner att övningarna har en välgörande verkan på mig.

Jag kom hit en gång för flera år sen när jag behövde varva ner ordentligt..
    Här fick och får jag lära mig att ta en sak i taget, att lära känna mig själv och att bryta gamla vanor och mönster..
    Att påverkan kommer både utifrån och inifrån.
    Att gå på kurs här är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Här och på Håå Kursgård i Småland får jag praktisk kunskap om vad yoga ,andningsövningar och meditation är.

Det är en ovärdelig kunskap om mig och mitt väsen
    Jag lär känna mig själv vem jag är.
    Skandinavisk Yoga och Meditationsskola finns i flera länder och , är grundad av Swami Janakananda

Det är en skimrande pårla. en helt praktisk kunskap som kan förändra ditt liv..

Agneta

2021-12-02 Insamlad av företaget
    Betyget ska vara utmärkt!
    Alltid vänligt, intresserat och professionellt bemötande.
    Mina förväntningar är att få ta del av klassisk yoga som undervisas av kompetenta lärare. Skolans undervisning håller mycket hög klass och det finns ständigt mer att utforska och lära.
    Är mycket nöjd och lycklig att få ta del av deras undervisning. Ett verktyg för livet. Maria Lilja
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Oerhört proffesionella yogalärare i lugn och skön miljö. Blir alltid bemött med värme och respekt. Mina förväntningar på yogakurserna är höga och uppfylls alltid. Yogapassen är långa och påverkar kroppen mycket, i fråga om avspänning, kroppsmedvetenhet, andningstekniker och mycket mer.
    De var först och de är bäst!
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Toppen!!Bästa för kroppen att hålla sig mjuk o smidig! Älskar min oranga yogamadrass! mvh Mona Hamberg
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Jag är sedan många år väldigt nöjd och uppskattar deras kurser
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Rofylld och fantastisk upplevelse, längtade till varje torsdag.
    Kommer åter i vår.
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Jag har provat på andra ställen, men återvänder alltid till Skandinavisk yoga och meditation. En del yoga-ställen kan vara både snajdiga och svåra att känna sig hemma på - så är det inte här. Du blir väl bemött och lär dig verkligen både att yoga, att djupandas, vila i djup avslappning och meditation.

Jag har gått på kurser både hos Turiya och Klara. De är båda mycket bra. Lärarna ger tydliga muntliga instruktioner och går sen runt och hjälper en att justera. Genom en kurs byggs programmet på i lagom takt, du kan be om variationer om kroppen krånglar och du blir även utmanad att prova svårare övningar när du är redo.

Passen är rejält tilltagna. Det kan kännas som lång tid med två timmar och en kvart, med du får både yoga, avslappning och meditation.

Jag har provat kurser både på plats och över zoom. Som helt nybörjare skulle jag rekommendera att vara på plats. Möjligheten att delta över zoom, tex vid lättare förkylningssymtom, är toppen!

Jag rekommenderar verkligen Skandinavisk yoga och meditation!
  • Linda S
    skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Varit på gravidyoga och kan varmt rekommendera detta. Väldigt bra lärare och otroligt avslappnande. Ger toppbetyg
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Fint och grundat i utbildningen, lagom nivå och väldigt användbart!
    Fantastiskt! Xxxxxxxxx""xxx"xxxxxxxxxxx
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Mycket bra kurs för mig som gravid för både kropp och själ
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Genuin och seriös utbildning i yoga och meditation. Man känner en glädje att få delta och lära sig!
    2021-10-20 Insamlad av företaget
    Jag kände att jag var i ett proffs trygga händer hela tiden. Saklig och engagerad undervisning. Fokus på att jag ska kunna utöva yoga och meditation på egen hand i framtiden.
    2021-10-19 Insamlad av företaget
    Min erfarenhet av Skandinavisk yoga och meditation är att de har mycket genuin och gedigen kunskap gällande både yoga och meditation. De har verkligen levt upp till mina förväntningar och jag har fått mycket kunskap med mig som jag kan använda i min vardag. Jag har deltagit på flera kurser hos Skandinavisk yoga och meditation och nu senast var jag anmäld till yoga och energins källa och även här var jag mycket nöjd med både bemötande, kunskapen och upplevelsen av yogan och meditationen.
    2021-08-24 Insamlad av företaget
    Över mina förväntningar. Proffsigt avslappnat o kunnigt.
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Fantastiska kunniga lärare, lokaler och nu Zoom.
    För mig är yogan och lärarna en av de viktigaste sakerna i mitt liv
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Toppenbra! Alltid bra bemötande och bra undervisning
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Är jätte nöjd med Skandinavisk yoga.
    Seriöst och jag får all information jag behöver, behöver aldrig fråga eller undra under övningarna allt är tydligt.
    Jag har yoga och mediterat i flera terminer och även jul och påskkort.
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Så tacksam över att kunna delta i yogakursen online nu när jag flyttat från Stockholm. Hade höga förväntningar eftersom jag deltagit i undervisning på plats under ett antal år tidigare och de infriades även i detta format. Som alltid är bemötandet vänligt, lugnt och pedagogiskt. Också väldigt bra att vissa lektioner spelades in och att vi fick möjlighet att ta del av dem via länk i efterhand. Jag kommer tillbaka i höst!
    2021-03-25 Insamlad av företaget
    Klara is a really good teacher and she speaks very good English.
    2021-03-06 Insamlad av företaget
    Fortsättning yoga o meditation
    Mycket nöjd!
    2021-03-04 Insamlad av företaget
    Skandinavisk Yoga- och Meditationsskola har ytterst kompetenta lärare och mycket gedigen, djupgående undervisning. De lever till fullo upp till det de skriver på sin hemsida. Sällan har jag känt ett så stort inre lugn som efter en yoga- eller meditationskurs hos dem. Jag började hos dem för 20 år sedan och kommer ständigt tillbaka.
    2020-12-21 Insamlad av företaget
    Turiya är en hänsynsfull ledare och en god pedagog som kan uttrycka hur rörelserna ska utföras också i förhållande till min förmåga. Dessutom så tacksamt att ni anpassat deltagarantalet och övningarna till rådande omständigheter.
    2020-12-21 Insamlad av företaget
    Jag har under hösten deltagit i två grundkurser och jag är väldigt nöjd. Lärarna är bra på att lära ut. Yogan har förbättrat mitt mående och hur det känns i kroppen. Det har också fungerat väldigt bra under pandemin då de följt riktlinjer och det varit enkelt att hålla avstånd. Jag är så tacksam!