Läs vad 213 kunder tycker om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola 2

• 2020-12-21
    Turiya är en hänsynsfull ledare och en god pedagog som kan uttrycka hur rörelserna ska utföras också i förhållande till min förmåga. Dessutom så tacksamt att ni anpassat deltagarantalet och övningarna till rådande omständigheter.
  • 2020-12-21
    Jag har under hösten deltagit i två grundkurser och jag är väldigt nöjd. Lärarna är bra på att lära ut. Yogan har förbättrat mitt mående och hur det känns i kroppen. Det har också fungerat väldigt bra under pandemin då de följt riktlinjer och det varit enkelt att hålla avstånd. Jag är så tacksam!
  • 2020-12-21
    Skandinaviska yoga- och meditationsskolan är en traditionell skola där lärarna har djup kunskap och lektionerna är långa och lugna. För mig har det blivit en plats där jag kan vila, få distans till vardagen och stärka och läka kropp och sinne, och ta med mig en praktik som hjälper mig att möta resten av livet som det är.

Det här är inte stället för ”träningsyoga”, även om du garanterat kommer att bli både starkare och smidigare, däremot är det det absolut bästa stället för djupverkande yoga och meditation som gör skillnad i hela livet.
  • 2020-12-03
    Gick Gravidyoga för andra gången (andra graviditeten) hos Skandinavisk Yoga och Meditationsskola och var lika nöjd denna gång. Man möts av ett lugn när man går in i lokalen och instruktören guidar en igenom passet med hundra procent närvaro. Jag har fått olika verktyg/övningar som jag redan har användning för nu innan förlossning men även under och efter förlossning. Dessa pass är balsam för själen och en viktig stund med bara magen/bebis.
  • 2020-12-01
    Vänligt bemötande av kunniga, pedagogiska lärare!
  • 2020-11-26
    Jag hade inga förväntningar, blev positivt överraskad av den yogatradition och undervisningsmetodik som skolan använder sig av, tycker det är mycket sympatiskt innehåll och upplägg. Har deltagit i flera helg- och veckokurser sedan maj samt två retreater, en i somras på 14 dagar och en 5-dagars i september. Har sedan fortsatt med kvällskurser (4 kvällar/vecka sept-november) även online med både skolan i Stockholm och kursgården Håå i Småland.

Bemötandet har alltid varit trevligt och vänligt.

Mitt liv har fått ett nytt perspektiv och det är både spännande och intressant att lära sig mer, men också att gå tillbaka och jobba med grunderna igen. Stressnivån har gått ner rejält för mig, likaså vikten (!), och jag har fått ett nytt förhållningssätt för att skapa balans mellan jobb och fritid. Är mycket nöjd och har anmält mig till flera kurser till våren igen!
  • 2020-11-24
    Varit på många kurser genom åren. Alltid lika kunniga och skickliga lärare. Fantastiska kurser!
  • 2020-10-25
    Sköna långa pass med massor av bra övningar för både kropp och psyke.
  • 2020-10-22
    Gravidyoga

Varmt bemötande både via mejl och på plats. Snabb återkoppling på frågor som jag ställt via mejl.

Platsen uppfyller alla mina förväntningar. En lugn och trygg miljö, genuint!
  • 2020-08-21
    Lugn och skön gravidyoga med bra övningar att ta med sig till förlossningen!
  • 2020-07-16
    Jag har gått på skandinaviska yoga och meditation i flera år
    Kurs ledarna har varit alltid och alla utan undantag professionella och generösa .
    Yoga och meditation har varit min lösning för att få hälsosamt liv , kurserna har alltid uppfyllt mina förväntningar
    Jag hoppas att jag fortsätter med det.
  • 2020-07-14
    gått 5 dagars yogakurs, grund. Som tidigare väldigt bra! Seriös, genomtänkt, traditionell, bra instruerad yoga. Erfaren kursledare, mycket innehåll. Bara bra alltså!
    Fin kurs i yoga och meditation. Grundlurs. 5 dagar
    Otroligt erfaren o trygg lärare. Mkt nöjd
    Gravidyoga

Väldigt lugnt och skönt. Bra övningar att ta med sig hem och bra förberedelse för förlossningen. Uppskattade att varje tillfälle var 2 timmar med mycket tid för avslappning.
  • 2020-07-14
    Superhärlig yoga med riktigt bra välutbildad lärare med erfarenhet.
  • 2020-07-14
    Bra gedigen yoga med kunniga lärare. Fick med mig många bra verktyg och insikter inför stundande förlossning i den gravidyoga jag gick i 6 veckor.
  • 2019-12-30
    Hej,

Deltog i Grundkursen yoga avspänning & meditation.

- Vänligt och kunnigt bemötande.

- Yoga gör att kroppen blir starkare och rörligare, sover bättre, mer avslappnad och lugnare. Andas friare !!

- Yoga ger struktur, koncentration och focus. Berör på många
    nivåer.

- Hjälp att lära, omvandla, integrera och att komma vidare.
    En pågående omvandling !

- Långt över mina förväntningar !

YOGA - sök dig till den här skolan.

Vänliga Hälsningar
    Britt
  • 2019-12-23
    Bra undervisning, härliga lokaler, bra, lugn atmosfär
  • 2019-12-22
    Seriöst, mycket pedagogisk, oerhört utvecklande på alla plan.
    Grundkurs i Yoga
    Helt fantastisk ledare och fantastisk kurs
    Jag är super nöjd, var där fr kl 16 - 18:45 och
    tiden bara försvann, kändes som en halv timma.
    Kände mig som i en annan värld när jag gick
    därifrån, så speciellt, är så nöjd!!!
  • 2019-12-20
    Har gått två grundkurser i yoga och meditation och kommer fortsätta under kommande år i lugn takt med deras fortsättningskurser.

Det som lärs ut är ursprunglig tantrisk yoga där all progress sker i den takt du klarar av. Ingen jämförelse- eller fitnesshysteri.
  • 2019-12-20
    Har gått flera kurser i yoga och meditation på skolan. Mycket nöjd. Lärarna är kunniga och förmedlar sina kunskaper på ett bra sätt. Yogan är klassisk. Ett pass på skolan, som är cirka två timmar långt, innehåller också andningsövningar, avslappning och meditation. Så nöjd att jag hittat hit. En härlig oas i tillvaron.
  • 2019-12-20
    Det är alltid lika fint att komma till skolan!!
    Jag har varit med från begynnelsen delatagit i kurser sedan skolan startade 1976? på Dalagatan.
    Det är så roligt att se hur yoga undervisningen på skolan har utvecklats.
    Lärarna är duktiga och är uppdaterade gällande yoga och hur att implementera kroppsövningar hos oss västerlänningar.
    Nu är jag 70 år, känner mig välkommen och väl bemött och yogar så gärna med yogalärarna.
  • 2019-12-15
    Härlig yoga med Cecilia jätteduktig att undervisa.
  • 2019-12-10
    Jag är nöjd .Fina varierande övningar.Seriös o lyhörd ledare(Cecilia)
  • 2019-12-09
    Jag gick grundkurs på engelska, 10 kurstillfällen. Målet var att lära mig slappna av och hantera stress. Kan inte säga att jag märker nån stor skillnad men då borde man kanske även göra själv hemma nåt. Ändå är det skönt att ha två timmar/vecka med telefonen avstängd då man ägnar tid bara åt sig själv. Man känner sig lättare efteråt. Kommer gå en grundkurs till under våren.
  • 2019-12-06
    I loved it! The best yoga and meditation school in Sweden
  • 2019-12-06
    Jag har gått grundkurs yoga på engelska och jag är mycket nöjd. Cecilia som leder passet är pedagogisk, vänlig och ger alternativa individanpassade rörelser när det behövts. Väldigt avslappnad stämning utan krav.
  • 2019-12-06
    Mycket bra för kropp och själ. Skulle alla människor må bra av!
  • 2019-11-29
    Har gått deras meditationskurser sedan 2007 och är alltid nöjd./Lena
  • 2019-11-28
    Underbar plats att komma till ro och insikt på, som jag återvänt till i många år. Man lär känna sin egen egna kropp och breddar sin förmåga att reflektera över den med större ömsinthet. Yogaställningarna utmanar i eget tempo, fattar tag i delar som stärker på djupet. Meditationerna ger vägar till att öka sin nyfikenhet för världen och livet, och möjlighet att skapa lugn inom sig. Andningsövningarna är en förhöjning av kunskapsnivån vad gäller ens fysiska jag, som en motion nästan alldeles stilla. Lärarna är personliga, närvarande med varm integritet.
  • 2019-11-27
    Så fin och varm skola. Enkelheten och lugnet är läkande.
  • 2019-11-27
    Grundkurs i yoga och meditation. Blev bemött på ett bra sätt - tydlig information, vänlighet. Förväntningar - att få en förståelse vad yoga är och om det är ngt för mig. Ja, företaget levde upp till mina förväntningar - mkt grundlig kunskap om yoga på rätt nivå; yoga är definitivt ngt för mig - kurstillfällen är höjdpunkten på veckan, jag blir lugn, centrerad, medveten och nöjd.
    Anastasia L
  • 2019-11-27
    Har gått på yoga där i flera år i omgångar. För mig är det riktig yoga som utförs här. Att samtidigt få andningsövningar och meditation är för mig jätteviktigt och roligt. Helt avslappnat och prestigelöst vilket är ett stort plus. Tystnaden mellan och på lektionerna är oxå ett plus. Inner silener kursen med swami jakananda var väldigt lärorik.
    Jagkommer fortsätta gå på yoga här. Och åka till Håå kursgård.
  • 2019-11-27
    Mycket kompetenta och trevliga lärare, lugn och tillåtande atmosfär och bra yogaövningar. Känns genuint. Om man missar en lektion kan man alltid ta igen en annan dag.
  • 2019-11-27
    Jag har gått flera kurser på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola - Yoga & Meditation och tyckt alla varit bra. Jag har gjort yoga och meditation tidigare men har upplevt en djupare effekt av teknikerna jag lärt mig på dessa kurser.
  • 2019-11-22
    För flera år sedan när jag mådde väldigt dåligt pga min man var väldigt sjuk blev Skandinavisk Yoga och meditationsskolan till en oehörd hjälp. Jag fick vila min hjärna från andra tankar. Det blev helt enkelt min räddning.
    Nu mår jag bra igen men känner att yogan är bra för både min kropp och själ. Därför fortsätter jag år efter år. Lugnet man möter när man kommer in är så skönt. Jag har lärt mig koppla av och min kropp är mjukare
  • 2019-11-20
    Det bästa möjliga bemötandet, professionella lärare och allt över mina förväntningar.
  • 2019-11-20
    Yogagrundkurs och nyårskurs yoga.
    Jag har blivit mycket bra bemött på skolan.
    Jag tycker att kurserna har levt upp till mina förväntningar, bra blandning av både yoga, avslappning och meditation.
    Bra kurser, jag kommer fortsätta gå på skolan.
    Ann-Chatrin H
  • 2019-11-20
    Bästa yogaskolan! Allt bra! Långa sköna pass där man hinner gå ner i stillhet. proffsiga lärare och utmärkt upplägg på passen! Min oas!
  • 2019-10-29
    Jag gick kvällskursen i gravidyoga. Jag har gått på yoga tidigare men här kände jag för första gången att man är välkommen precis som man är. Fantastiskt genuint och trevligt!
  • 2019-08-25
    Gick en gravidyogakurs med början i vecka 35. Avslappnande och bra inför kommande förlossning. Mycket gott bemötande och rogivande lokaler. Rekommenderas varmt.
  • 2019-08-13
    jag gick en intensivkurs i fem dagar. Jag fick ut otroligt mycket av kursen och kommer definitivt gå en intensivkurs igen. Kändes fantastiskt att få möjligheten att under så många timmar under en vecka yoga och meditera.
  • 2019-06-07
    Bra yogaklasser för att hitta balansen!
  • 2019-06-07
    Jag deltog i kursen Gravidyoga som pågick varje onsdag under ett antal veckor. Tyckte att det var skönt att gå dit, inte så mycket av ett träningspass som jag hade tänkt mig, utan snarare om hur man andas rätt och hur man genom vissa rörelser kan underlätta graviditetskrämpor.
  • 2019-06-05
    Jag har gått flera kurser/terminer på Skandinavisk yoga(SY) och mina förväntningar har infriats med råge. Behagliga lokaler och lärare. SY har funnits länge och flera av ledarna har lång erfarenhet av att leda yoga- och meditationsklasser, vilket är en styrka.Rekommenderar SY.
  • 2019-06-05
    Jag gjorde två grundkurser i Odenplans Yoga Studio. Läraren var bra, hade mycket kunskap och kursen var väl strukturerad. Priset var också lönsamt, och vi fick många tips om hur vi kan sköter ett Yoga program på egen hand efter kursens slut. Jag rekommenderar det.
  • 2019-06-05
    Jag tyckte det var en väldigt avspänd stämning och jag kände mig väldigt välkommen. Känns som genuint och grundat på mycket och lång kunskap om yoga/meditation. Tack!
  • 2019-03-25
    Går grundkurs med Mira... och hon är fantastisk.
    Madeleine S
  • 2019-03-24
    Jag har gått på yoga grundkurs i 2 år. Varm stämning och engagerad ledare(Mira). Alla mina förväntningar har infriats.