Gravidyoga
Aktiv på Reco.se sedan 2015

Läs vad 36 Läs vad Gravidyoga

• Beatrice J skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2019-06-07

Jag deltog i kursen Gravidyoga som pågick varje onsdag under ett antal veckor. Tyckte att det var skönt att gå dit, inte så mycket av ett träningspass som jag hade tänkt mig, utan snarare om hur man andas rätt och hur man genom vissa rörelser kan underlätta graviditetskrämpor. Läs mer
  • Lina J skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2019-06-05

Jag tyckte det var en väldigt avspänd stämning och jag kände mig väldigt välkommen. Känns som genuint och grundat på mycket och lång kunskap om yoga/meditation. Tack! Läs mer
  • Pia S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-12-19

Jag har gått kursen i samband med mina två graviditeter och jag har haft stor användning av kursens innehåll så väl före som under och efter förlossningarna. Läs mer
  • Emilia L skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-12-10

Bra kunnig instruktör som fokuserade både på att göra yoga pass och tipsa om förlossnings positioner samt fysisk förberedelse.
    Bra att det fanns så stor tillmötesgående vid missat tillfälle, kändes som genuin önskan att jag skulle få min kurs trots två missade tillfällen. Läs mer
  • Lisa M skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-12-04

Tyckte det var bra och kände mig stark och peppad på förlossningen. Dock hade jag förväntat mig mer rörlig yoga och saknade det. Men jag har personligen svårare för att vara still längre perioder så meditativ yoga är svårt för mig. Helhet en var bra. Läs mer
  • Josefin S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-11-08

Tyckte för stor del av tiden gick åt tillavslappning och vila. Absolut ska detta vara ett moment i kursen men inte så stor andel. Jag skulle hellre se fler övningar där jag faktiskt fick sträcka ut kroppen och fick avlasta olika delar av kroppen. Läs mer
  • jannike k skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-11-08

Jag gillade gravidyogan väldigt mycket. Bra tips på rörlighet- och andningsövningar inför förlossningen. Läs mer
  • Lisa S skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-06-19

Gick på gravidyoga samt gravidyoga med partner. Ett skönt sätt att förbereda sig mentalt på förlossningen med hjälp av avslappningsövningar och andningsteknik och att prova på olika förlossningsställningar. Gynnande fysisk yoga och en bra lärare som såg en. Var sjuk fyra sessioner och kunde ta igen det missade på en annan kurs, vilket jag uppskattade väldigt. Känner mig tryggare än vad jag troligtvis gjort utan yogan. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar starkt. Läs mer
  • Sara G skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-06-13

Gravidyogan på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola känns väldigt genuin och har fokus på andningsövningar, avslappning och rörelser som stärker kroppen under graviditeten. Det var veckans höjdpunkt att gå dit. Läs mer
  • Catalina L skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-05-05

Jag har tränat på Skandinavisk yoga och meditationsskola till och från sedan jag var i 20-årsåldern. Jag har alltid tyckt mycket om skolan, kurserna och lärarna som är otroligt välutbildade och bra. Kurserna har alltid känts som en livsförhöjare i mitt liv. När jag i 33-års ålder blev gravid så kändes det självklart att anmäla mig till en kurs i gravidyoga. Det har varit otroligt bra. Lektionerna innehåller både fysiska övningar och mycket tid för andningsövningar och avspänning vilket jag tror är viktigt under själva förlossningen. Extra bra var också det separata kurstillfället för kursdeltagare och partner. Där fick min partner chans att få uppleva det jag själv lärt mig på kursen vilket kändes väldigt bra för både mig och min man. Jag vill verkligen rekommendera dessa kurser. Läs mer
Yoga & Meditation
Gravidyoga