Yoga & Meditation
Aktiv på Reco.se sedan 2015

Läs vad 119 kunder tycker om Yoga & Meditation

• Maria Ö skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-12-22

Jag har gått några kvällskurser i yoga samt en intensiv meditationskurs; Inner Silence (inkl. Returning).

Det bästa med Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är att det finns möjlighet att prova på och fördjupa sig i det mesta som har med traditionell Hatha yoga att göra. Varje kursomgång brukar föregås av gratis introduktion och prova-på-tillfällen, vilket är ett bra tillfälle att testa.

På yogakurserna är det inte bara fokus på asanas (kroppsövningar) utan varje lektion består lika mycket av avslappning samt olika andningsövningar och meditationer. Det går att komma innan lektionen börjar för att varva ner en stund och om en vill, utföra neti (nässköljning).

Utöver yogakurser så erbjuds det också bl.a. olika meditationskurser, tarmsköljning och Kirtan. Och vill en fördjupa sig ännu mer så finns deras kursgård Håå, där lärarna har bott och utbildat sig under minst 4-6 år.

Lärarna i Stockholm är hjälpsamma samt ger ett tryggt och avslappnat intryck. Läs mer
  • Charlotta H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-12-06

Jag går på yoga mellansteg. Läraren har ett genuint kunnande och vägleder klassen i olika yogaprogram och meditationer på ett sätt som gör att man går därifrån avspänd och med inre lugn, och glad!
    Om jag hade mer tid skulle jag gå fler klasser i veckan. Kursen gör att man blir mer smidig och rörlig i kroppen, samtidigt som man får ett inre välbefinnande och känner sig i balans. Läs mer
  • Ulruka L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-12-04

grundkurs i yoga och meditation
    har blivit mycket bra bemött
    mycket bra kurs, pedagogiskt upplagt, anpassat till individerna Läs mer
  • Anne K skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-11-12

Grundkurs i meditation och yoga. Utmärkt kurs! Läs mer
  • Eli L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-11-10

Lycklig över att få ta del av lärarnas kunskap och deras mycket långa erfarenhet av att undervisa. Läs mer
  • Anna P skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-07-09

Yoga o Meditation var bra, samt läraren.
    Jag ser framåt med fortsättning på hösten!

M v h Anna Paavilainen Läs mer
  • Claude H skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-06-20

I särklass den mest seriösa och ambitiösa yoga och meditationsskolan i Sverige.

Jag har gått tidigare på skolan i flera år och har nu avslutat två grundkurser.

Personalen är fantastiskt duktiga och kunniga. De går helt enkelt inte att jämföra med något annat. Läs mer
  • Christer L skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-06-18

Kunniga, seriösa och en genomtänkt och skonsam höjning av intensiteten på passen allt eftersom kurserna fortskrider. Läs mer
  • Lee K
    Lee K skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-06-16

Jag har medverkat i prana Vidyja kursen på håå i småland på en 15 dagars retreat.
    Det har varit en tid av fördjupning som att skala av lager efter lager för att komma fram till kärnan.
    Lärarna håller en mycket hög nivå och man blir förvånad hur de varsamt för gruppen framåt dag för dag.
    Att medverka i retreaten är som att kliva ner i ett reningsbad.
    Världen upplevs med ett förnyat öppet sinne. Läs mer
  • Jessica E skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

2018-06-16

På Skandinaviska Yoga och Meditationskolan har jag blivit vägledd på ett mjukt och välkomnande sätt att utforska mitt sinne och kropp. Jag som alltid velat rusa på utmaningar har fått lära mig hur värdefullt det är att vara i kroppen och iaktta vad sinnet gör istället för att reagera impulsivt.
    Jag har gått både yoga och meditationskurser i Stockholm och rekommenderar de kurserna till de som är nyfikna. Läs mer
Yoga & Meditation
Gravidyoga