Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

www.yoga.se
  • BadgeNineYears

Skandinavisk Yoga och Meditationsskola erbjuder kurser i klassisk yoga, djupavspänning och meditation - med erfarna och välutbildade lärare. Skolan är Stockholms äldsta yogaskola och ligger centralt i Vasastan med trivsamma lokaler mycket nära T-Odenplan. Utöver kvällskurser med yoga och meditation på olika nivåer erbjuds...

304 omdömen om Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Sedan starten hos Reco 2015

Elina S
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag är väldigt nöjd med gravidyogakursen. Uppskattade att lektionerna var långa (2 timmar åt gången), det gjorde att jag verkligen hann komma ner i varv ordentligt. Övningarna var bra anpassade för den gravida kroppen oavsett hur långt gången man är. Det var skönt att det var inlagt lite vila regelbundet mellan övningarna, programmet kändes lugnt och i lagom takt. Hela kursen känns mycket användbar inför förlossning. Jag är så glad att jag unnade mig att gå kurs under min graviditet. Kan verkligen rekommendera.

Åsa E
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag deltog på grundkurs i yoga och meditation. Allt har varit så bra. Fint bemötande av läraren (Mira), pedagogiskt och lugnt. Bra att man kan delta digitalt om man får förhinder.

Lisbeth B
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Bemötandet på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola är alltid mycket gott. Jag har återupptagit min yogapraktik efter många år och är väldigt glad för det. Märker att det ger resultat i min vardag i form av mer energi och tillit till mig själv. Tycker om de långa lektionerna och att de innehåller både yogaställningar, andningsövningar, djupavspänning och meditation. Är så glad för att denna skola finns.

Stort tack Lisbeth! Jättekul att se dig tillbaka igen! Allt gott, Turiya

Lorena V
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Det är en mycket bra skola med erfarna lärare. Det är helt fantastiskt

Josepha L
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Det bästa och mest genuina yogastället i Stockholm. Här får man chansen att utöva klassisk yoga med välutbildade lärare i en rofylld miljö. Rekommenderas innerligt för både de som vill gå djupare med sin yoga och de som bara vill komma ner i varv.

Anna C
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Alla annan yoga bleknar. Vill du göra på det riktigt och få resultat, går du på den här kursen.

Ritva H
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag har gått mänga år i yoga och meditation i omgångar. Återvänder till skolan. Tycker att Mira är trevlig och inspirerande lärare. Jag får det jag väntat mig.

Helena K
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Yoga och meditation mellansteg var det som jag gick via zoom. Det jag gillar med undervisningen är bredden i övningarna: yogaställningar, andningsövningar, meditation och avslappning. Jag gillar att det är långa pass. Mycket erfaren lärare. Man lär ut hatha yoga som känns ursprunglig. Bra med möjlighet att delta via zoom. Det fungerade också bra. Har gått tidigare många terminer på plats Kommer fortsätta. Behöver yogan som motvikt till all stress i vardagen.

Caroline B
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

gravidyoga 6 veckor. Tyckte det var så himla avslappnande och härligt att gå på kursen med Mira. Fick mycket bra tips längs vägen som blir användbart före, under och efter förlossningen.

Caroline V
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Väldigt trevlig lokal och kursledare. Mysig stämning och bra kunskaper att få inför förlossningen och en stund mellan mig och barnet i magen. Kunnig och rogivande kursledare.

Fanny T
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jättebra! Ödmjuka och tillmötesgående. Man kommer ner i varv och blir guidad till en skön stund med sig själv.

Priya M
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Mira was very calm and patient. Explained all the exercises that would be useful before,during and after Pregnancy , also labour. She helped with narrating in English and Swedish both as we were mix of people there .

Petra Å
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Genuin och välgrundad meditationsskola. Mira kunde sin grej

Alf W
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag går sedan över 20 år till kurserna. Skolans seriositet och pålitlighet är mitt största kvalitetsbetyg. Kurserna i Håå var väldig betydelsefulla för mig. Det regelbundna främjar kroppens välmående och hjälper mig att hantera ålderns smärtor. Jag tycker bara inte om det här sättet att få omdömen. Jag föredrar verkligen det personliga samtalet.

Svar från Yoga & Meditation

Hej Alf, Tack för ditt omdöme. Roligt att höra. På det här sättet ger du dina erfarenheter vidare till andra på ett värdefullt, personligt och trovärdigt sätt. Du hjälper oss att tala om vilka vi är och andra att hitta rätt. Men att mötas och samtala är givetvis alltid viktigt. Bästa hälsningar Mira

Ulrika D
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Ett sätt att komma i kontakt med mig själv. En livlina.

Ewa-Mari J
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Väldigt väl och vänligt bemött.

Berit S
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag har alltid blivit mycket trevligt bemött. Kombinationen yoga med avspänning, meditation och andning är underbar för kroppen och gör gott. Resultat över förväntan. Började med Yoga & Meditation på 90-talet och ser fortfarande fram emot det.

Lena J
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Yoga och meditation har gett mig verktyg att hantera stress och utmattning. Ger balans i vardagen. Hittade detta på kurs på Håå 2007 och har sedan dess praktiserat yoga och meditation.

Teresa L
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag tog Gravid yoga kursen när jag väntade mitt första barn och nu mitt andra. Funderar på att fortsätta en omgång till innan födseln för det är så bra. Mycket nöjd!

Therese K
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Klassisk yoga som lärs ut av fantastiska lärare med djupgående kunskaper. Kursupplägg på olika nivåer som passar alla, lärarna ser var och en och stöttar med det som behövs. Har gått här i 25 år och kommer fortsätta i minst 25 år till.

Maria F
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

- Kunnigt, engagerat och öppet bemötande. - Hade tagit några korta kurser tidigare. Det var bra om nu ännu bättre. - Väldigt nöjd

Jeffrey C
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

It went ok but could be a little more on hands(showing and correcting what we are doing)

Ewa B
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Man uppfyllde mina förväntningar.

Elsa R
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jättebra ledare! Mycket utvecklade kurs, har inget dåligt att säga om kursen. Exceptionellt i sin helhet.

Anja B
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag tycker klasserna var på en alldeles lagom nivå för mig som höggravid. Läraren var rutinerad och allt kändes väldigt avslappnat. Uppskattade att det gavs flera tillfällen att ta igen klasser man missat

Gerda A
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Fint bemötande, fridfull och skön miljö. Givande kurs.

Sophie L
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Genuint och hjälpsam förberedning inför förlossning för både kropp o själ.

Lilian V
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Bra! Yogakurs för oss äldre, lättillgänglig och lättförstådd. Lite enahanda kanske om man gått många år! Men bra!

Anna R
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Bästa undervisning, proffs, bästa harmoniskt utformade yogasal med fina material o färgsättning, bästa bemötandet. Ett gudomligt lugn Kommer att vara Skandinavisk Yoga trogen så länge jag lever. Stort grattis o bravo för allt

Harpa K
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Min favorit stund varje vecka! Vad otroligt skönt och avslappnande kursen var

Kristian K
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Hade inga erfarenheter av Yoga och meditation tidigare. Väldigt lärorikt och bra kursledare som såg att jag inte var van vid yoga och anpassade så gott det gick till de olika övningarna.

Camilla C
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Trevligt bemött. Bra lärare. Gick ner i varv, ville lära mj meditera.

Lena G
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Fint mottagande från bokning hela vägen till slutet av kursen. Gick en 4-dagars grundkurs i yoga och meditation med Klara, lugn och pedagogisk lärare. Planerar nu för nästa kurs 😊

Ellen F
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag gick yoga för gravida och är väldigt nöjd. Yogaläraren är väldigt kunnig, inkännande och prestigelös. Enkelheten med den här yogan är styrkan. Jag hade stor användning av erfarenheten från kursen av att regelbundet ha övat andning och avslappning. När smärtan under förlossningen var stor visste kroppen vilka metoder jag kunde använda för att slappna av och följa med i värkarna på bästa sätt. Under graviditeten var det också skönt att göra liknade yoga under en lång lektion vecka för vecka medan kroppen förändrades....

Katarina U
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Mycket seriöst företag. Gedigna kunskaper i yoga, duktiga ledare och rena, fräscha lokaler. Administrationen även väl fungerande. Det märks att denna skola har många år på nacken: mycket erfarenhet i väggarna och befriande fritt från modetrender (man lär ut s.k. klassisk yoga).

Mika T
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Great class for beginner, learning curve was challenging but not too much. I like the mix of yoga poses, breathing techniques and meditaation. I highly recommend Klara and her class.

Emmy L
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag fick hoppa in i en redan pågående program till reducerad avgift, vilket jag uppskattade! Jag hade inte så höga förväntningar förutom att jag ville prova på meditation. Jag uppskattade yogan särskilt, den var annorlunda än all annan yoga jag testat. Meditationen tror jag att jag behöver ge mer tid och göra mer hemma för att komma in i. Jag hade svårt att ta tag i särskilt meditationen hemma, jag tyckte vi fick en del handfasta tips om vad man kunde göra hemma men jag skulle uppskatta mer tydliga och små "läxor"...

Svar från Yoga & Meditation

Hej Emmy, Tack för väldigt bra feedback! Jag ska försöka i framtiden att vara ännu mer tydlig med hvilka hemuppgifter jag rekommenderar mellan lektionerna på meditationskurserna. En del av de råd och tips du efterfrågor gavs vid 1a lektionen, men jag borde nog ha upprepat dem mer tydligt vid 2a tillfälle. Både för att du var ny på kursen, men också för alla andra. Det är mycket info och nytt vid 1a tillfälle, så många kommer säkert inte ihåg allt. Dock går det inte att ge anvisningar om precis vid vilken tid på dagen...

ANDREA B
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Kunnig och erfaren instruktör som gav många bra tips inför förlossningen.

Helene A
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jättenöjd och tacksam för att ha gått 2 gravidyoga kurser med Mira. Otroligt givande för graviditeten och även förlossningsförberedande. Jag och min partner är även jättenöjda med den förlossningsförberedande kursen med partner som Mira också håller i.

Svar från Gravidyoga

Tack själv Helene! Roligt att du och din partner uppskattat kurserna. Stort lycka till framöver. Varma hälsningar, Mira

Johan J
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Älskar det varma mottagandet och den fina atmosfären

Cecilia S
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Bra bemötande, bra övningar bra avslappningsmetder bra längd på tillfällena lagom stor grupp

Veronica A
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Yoga kurs på Yogacenter i Stockholm Odenplan. Otroligt intressant och lärorikt med många nya insikter och verktyg!

Eva N

123=/678910öufp6foysp6föudöhjjjjjzmhzngzmhzhmzmjzhmzmhzjm

Svar från Yoga & Meditation

Hej Eva, Tack för omdöme! Men jag förstår inte helt ditt svar...

Caroline V
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Fantastisk verksamhet! Allt sköts med största professionalitet, vänlighet och omsorg, rekommenderas varmt!

Svar från Yoga & Meditation

Tack Caroline! Hoppas du får stor glädje av meditationen.

Shahrzad H
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jag blev jättebra bemött och tycker ledaren var väldigt lyhörd. Dels fick jag hjälp med avspänning/avslappningsövningar som hjälper mot oro och tankar dels med bäckenbottenövningar som hjälpte/minskade min foglossning. Fick även flera förlossningstips som gjorde att jag kände mig mer förberedd/rustad för min förlossning såsom hur man kan snabba på/bromsa ner förlossning och olika ställningar under värkarbete. Kändes lyxigt att få unna sig gravidyoga och prissättningen är bättre än på många ställen.

Svar från Gravidyoga

Tack för de fina ord Shahrzad! Kul att du har bra glädje av kursen. Ha en skön sommar - och lycka till med förlossningen!

Csilla S
Skrev om Yoga & Meditation en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Proffsig och erfaren lärare, bra bemötande och smidig hantering av anmälan och betalning. Väldigt generöst att man får ta igen missade klasser. Rekommenderas varmt.

Anna J

Fantastisk avslappnade gravidyoga.

Frida L
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Jättebra och trevlig aktivitet inför BF!

Ellen O
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

En härlig, opretentiös kurs där man förbereder sig inför förlossning och hur man kan må bra fram tills dess. Bästa 2h i veckan - tiden flyger förbi.

Jonna B
Skrev om Gravidyoga en del av Skandinavisk Yoga och Meditationsskola

Verkligen helt genuin och äkta yoga. Inget trams. Var med på gravidyoga och det känns verkligen som den hjälpt mig förbereda mig inför min kommande förlossning.