Alla kategorier Bank Stockholms län Stockholm Kungsholmen Skandinaviska Enskilda Banken AB

Skandinaviska Enskilda Banken AB

Sankt Eriksgatan 32, 112 34 Stockholm — Visa karta

Banker nära Skandinaviska Enskilda Banken AB:

Sveavägen 24-26, STOCKHOLM
Välkommen till Allra, ett av Sveriges ledande rådgivningsföretag inom privatekon... Läs mer ›
Adrian M:
Proffsigt, enkelt och väldigt informativt. Helt klart det bästa bemötandet jag någonsin fått av en "säljare" /förmedlare. Kan speciellt reko...

Läs vad 1 kund tycker om Skandinaviska Enskilda Banken AB

• Tobias H
    Tobias H skrev om Skandinaviska Enskilda Banken AB
    Hmm. Har trivts bra under mina år som SEB-kund, men något är underligt med detta kontor. Tyvärr kan jag inte säga annat än att det verkar som att de som är anställda (iallafall de som servar småföretagsärenden) inte har förstått att de alltid skall tänka på kundens bästa ... samt ha insikten om att kunden inte alltid har kunskapen att ställa exakt rätt fråga.

Två gånger har banktjänstemän på detta ställe "hjälpt mig" genom att tyvärr göra ordagrant det jag (outbildat) bett om. Två gånger som de istället hade kunnat svara: "ok, tänk på att om du gör så här istället får du bättre ränta på ... osv". Dvs. agera rådgivande.

Borde jag skylla mig själv som inte säger exakt vilken av bankens alla produkter jag ville ha? Kanske. Kanske inte. Vad som är intressant är att när jag besökte ett annat SEB-kontor reagerade tjänstemannen där och frågade: "Men varför i hela friden har dom givit dig en produkt X. Du har ju ränta på produkt Y utan någon extra kostnad. Det här är ju helt galet.".

Den långsiktiga relationen till sina kunder måste gå före korta intäkter. Läs mer
    Johan E, Tobias B gillar detta

Sankt Eriksgatan 32, 112 34 Stockholm