Skandinaviska Musikskolan

Skandinaviska Musikskolan

Välkommen till Skandinaviska Musikskolan!

Vår musikaliska resa började i slutet på 2017 och var då ett privat enmansföretag som gick under namnet Östermalms Pianoskola. Sedan dess har vi utvecklats och erbjuder en rad olika typer av lektioner inom musik. Musik är magi!

Hos oss kan du lära dig att spela piano, fiol, cello, gitarr eller att sjunga.

Vi har idag över 100 elever och 13 lärare. Våra lärare är professionellt utbildade musiker som valt yrket på grund av passion till musiken. Våra ledord är gränslöshet, vilja och inre drivkraft.

Varm välkommen till oss!

Läs vad 56 kunder tycker om Skandinaviska Musikskolan 2

2022-09-10 Verifierad kund
    Överlag bra bemötande. Dock väldigt dyrt och tror att det hade varit bra att i högre usträckning anställa musikpedagoger för den målgrupp som just håller på att lära sig spela ett instrument. Det handlar om att säkerställa progression samt få bra grunder i det instrument som barnet ska lära sig.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Jag hyr ett övningsrum två tim/dag 6 dag/vecka och är mycket nöjd med det. Både rummet, tiderna och kontakten med Linn fungerar utmärkt
    /hans
    2022-05-16 Verifierad kund
    Bra och entusiastiskt bemötande, ganska snabb återkoppling per email så jag är jättenöjd. Lärarna på fiol och cello har hittills varit jättebra!
    2022-05-07 Verifierad kund
    Snabb återkoppling på min förfrågan. Rek en pianoinstruktör som motsvarar mina förväntningar v g engagemang och kunskap.
    2022-05-06 Verifierad kund
    Vår son har endast haft en pianolektion än så länge, men det verkar lovande.
    Det var mycket lätt att få kontakt med skolan och vi är glada för att det det fanns möjlighet att börja trots att det bara var tre tillfällen kvar. Kommunikation och bemötande har varit strålande!
    2022-02-11 Verifierad kund
    Piano- och saxofonlektioner till mina barn. Inspirerande och pedagogiska lärare som sprider spelglädje! Bra organiserat och tydlig information om kurserna.
    2022-01-31 Verifierad kund
    Bra lärare i sågn. Skulle dock vilja fortsätta efter provlektionen, men har inte fått kontakt med er!! Hör gärna av er på 0768767310 Pia Wågberg.
    2022-01-10 Verifierad kund
    Skandinaviska Musikskolan är väldigt professionella när dom lär ut. Min son har gått där i flera år och är supernöjd och blir bättre och bättre på sitt instrument. Jag kan verkligen rekommendera Skandinaviska Musikskolan
    2022-01-10 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, bra lärare som anpassar sig till eleven ( Karin och Matilda jättebra). Flexibla gällande tider om det händer något oförutsett.
    Har absolut ingenting att klaga på eller önska mer
    Tycker det är så roligt
    2022-01-07 Verifierad kund
    För drygt två år sedan fick min, då 16-årige, son börja med privatlektioner utan tidigare kunskap och erfarenhet.
    Den utveckling han haft, från svårighet på stycken till notläsning, har jag svårt att se att han kunnat få någon annanstans.
    Positiva och engagerande lärare och en allmänt trevlig atmosfär.
    Kan varmt rekommendera.
    2022-01-06 Verifierad kund
    Har haft vår dotter där sedan några år och hon gillar den mycket och vi som föräldrar tycker det är väldigt välskött och strukturerat.
    2022-01-06 Verifierad kund
    Bra engagerade lärare som kan möta eleven på elevens nivå.
    2022-01-06 Verifierad kund
    Proffsiga, trevliga, kunniga. Genuint intresserade av att lära ut musik.
    2022-01-06 Verifierad kund
    Vi möttes på ett trevligt och proffesionellt sätt. Våra förväntningar är uppfyllda då kunskapen hos lärarna är hög.
    Vi är på det hela taget mycket nöjda!
    2021-11-16 Verifierad kund
    Jag fick snabbt en plats på en kurs med en riktigt bra lärare.
    2021-10-25 Verifierad kund
    Angenämt bemött. Var nollstäld i och med dåliga erfarenheter. Mycket trevliga email och samtal. Fortsätter mer än gärna med privatundervisning i sopranosaxofon med Emke.
    2021-10-03 Verifierad kund
    Dottern (6 år) har nu spelat fiol i en halv termin och ser mycket fram emot sina lektioner med Victoria varje vecka!
  • Paul Philip A
    2021-09-05 Verifierad kund
    Utmärkt på alla sätt och vis. Personligt, genomtänkt, fokuserat. Värt varenda krona.
  • Ásgeir J
    2021-09-05 Verifierad kund
    Otroligt trevlig lärare (Jessica). Klara var hjälpsam med att hitta plats för vår 4 årig. Vi ser fram emot vår tid på Skandinaviska!
    2021-08-24 Verifierad kund
    Bra intensivkurs. Engagerad lärare. Bra struktur. Relativt ung tjej som lärare passar bra för en 9 åring flicka. Var ok göra fel.
    2021-08-16 Verifierad kund
    Really great teacher and convenient location.
    2021-03-12 Verifierad kund
    Gitarr och cello provlektion.
    Trivsam miljö och lärare
    2021-02-04 Verifierad kund
    sånglektioner men för den första vill har piano lektioner och min dotter är glad och jag tror hennes förtroende vi växer tack vare den lyhörda läraren Georg
    2021-01-30 Verifierad kund
    Köpte sånglektion. Blev mkt positivt och bra bemött.
    2021-01-30 Verifierad kund
    Min dotter tar pianolektioner från Skandinaviska Musikskolan. Bra lokal, bra lärare, rekommenderas!
    2021-01-12 Verifierad kund
    Jag gick på notläsningslägret -en intensivkurs i att läsa, förstå och spela musik efter noter (utan förkunskaper). Bemötandet var varmt och trevligt -korrekt och bra på alla sätt. Förväntade mig att jag skulle repa intensivt på plats, 30min/dag, och få en bra grundkänsla för var tonerna sitter så att jag fortsättningsvis skulle kunna spela enklare stycken efter noter. Skolan levde absolut upp till förväntningarna. -Det var effektivt, roligt, trevligt och utvecklande. Lämnade med ett leende hela veckan lång och känner mig redo att gå vidare med pianolektioner.
    2020-12-26 Verifierad kund
    Pianolektioner 30 min! Jag tycker företaget är snällt i sitt bemötande, mina förväntningar hade nog varit att lärarna hade mer en insyn i hur utbildningen ska läggas upp för en person som vill lära sig. Överlag bra upplevelse men hade gärna velat att lärare tar mer kontroll och lär ut på ett sätt så man lär sig som bäst.
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    My daughter and I are learning to play the piano at Skandinaviska Musikskolan. Our teacher is Klara Andersson. She is not only a patient, nice and young lady but also a highly skilled pianist. Learning an instrument gives me a lot of fun. My 5 years old daughter prefers their way of teaching. Highly recommended!
    2020-12-13 Spontant omdöme
    Barnens egna ord om musikskolan/piano: Det är kul för att man får lära sig noter, skalor, ackord och att spela roliga låtar. Vill aldrig sluta där!
  • Katarina A
    2020-12-12 Spontant omdöme
    Rekommenderas varmt! Lyhörd och ambitiös musikskola med eleven i fokus. Engagerad och kunnig lärare som är en stor musikalisk förebild för vår kille. Vi är väldigt nöjda!
  • THOMAS H
    2020-12-07 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda med Skandinaviska Musikskolan! De jobbar pedagogiskt och proffsigt med barnen som utvecklas väldigt bra i sitt pianospel.
    2020-12-04 Spontant omdöme
    Fint bemötande med barnet i fokus.
    Duktiga lärare med höga musikaliska ambitioner. Rekommenderar varmt att ge era barn möjligheten att lära sig spela här!
    2020-12-01 Spontant omdöme
    Mycket bra musikskola som vi verkligen kan rekommendera!
    2020-11-29 Insamlad av företaget
    Jag och min dotter kom i kontakt med grundaren till skolan som gav fantastisk fin undervisning under en period av två veckors intensiv läger (varje dag) i notläsning till min 8 åriga dotter.
    Undervisning var metodisk, resultat orienterad och samtidigt kreativ och min dotter var både motiverad och engagerad. Bästa betyg till Linn och Skandinaviska Musikskolan från Amy och hennes mamma!!
    Piano lektioner.
    Super bra lärare - Sally
    När hon slutade blev det inte samma sak.
    Dyrt
  • Lina M
    2020-11-27 Insamlad av företaget
    En personlig och nära musikskola med ambitioner. Lärarna möter mitt barn utifrån hans person och förutsättningar och ger utmaningar på ett lustfylld sätt! Dessutom uppmuntrar de eget skapande och sätter extra komp till enkla nybörjarlåtar vilket gör stor musik även i det lilla. Jag kan inte tänka mig en bättre musikskola!
    2020-11-27 Insamlad av företaget
    En otroligt bra kompetens - och ett sätt att lära ut musikskapande som gör att barn lockas av att lära sig mer.
    2020-11-27 Insamlad av företaget
    Duktiga lärare med bra pedagogik.
    2020-11-27 Insamlad av företaget
    Alltid fint bemötande och pedagogiska lärare. Svårast har varit att få en tid vilket tyder på att många fler än jag är nöjda.
  • Gunnar S
    2020-11-27 Insamlad av företaget
    Förmodligen Stockholms bästa musikskola!
    2020-11-26 Insamlad av företaget
    Jag är morfar till Lily. Hon har gått på Skandinaviska Musikskolan denna termin. Vi tycker att bemötandet varit fantastiskt bra. När det gäller pedagogiken så är den en bra blandning av gammalt och nytt. Till exempel att man rekommenderar akustiska pianon och undervisar både spel med noter och på gehör. Lily tycker att Karin är mycket bra på att visa hur man spelar och att hon är mycket vänlig. För i världen använde man guldstjärnor men dessa har i vår nya tid ersatts av "pianopengar" villket barnen gillar skarpt. Lokalerna är bra med riktig flygel och det är viktigt att eleverna får spela inför publik även om detta i år varit begränsat p g a pandemien.
    Torkel Arnborg
  • SIYI Y
    2020-11-25 Spontant omdöme
    Very good music school offers 1 to 1 courses that fit students best.
  • Sandra K
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Väldigt inspirerande pianolektioner med varierad och genomtänkt repertoar som skapar spelglädje. Linn utmärker sig i genom sitt engagemang i både musiken och pedagogiken. Vi uppskattar också att musiken får komma först och notläran gradvis. Det blir fin musik direkt direkt och inget mekaniskt hamrande på tangenter. Båda barnen övar helt på eget initiativ hemma och leker med improvisationer. Toppklass!
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Jag tycker att min cello lärare, Linnea, är helt fantastiskt! Innan jag började med mina lektioner hos henne, hade jag tappat bort all min lust att spela men hon har hjälpt mig få lusten & glädjen att spela tillbaka. Jag har också fått super tydlig och snabb återkoppling av skolans grundare, Linn, om praktiska info och betalning osv. Så tacksam🙏
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Fantastiska lärare som är både pedagogiska och professionella.
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Fiolkurs individuell för min son. Allt har fungerat jättebra. Jag är imponerad av hur han utvecklats. Han rycker att det är toppen och vill fortsätta nästa termin.
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Proffsigt skött musikskola som min dotter och vi är mycket nöjd med!
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Mycket bra skola med professionella mentorer, bra struktur och trevlig bemötande.
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Mycket kunniga och inspirerande lärare!
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Jag har endast fått möjligheten att träffa och vara elev hos Linn - en av dem mest fantastiska människor jag någonsin träffat, både som person och pedagog!

Eftersom att hon grundat verksamheten så kan jag bara anta att övriga pedagoger är mer eller mindre liksinnade.

Mvh Jonatan