Skandinaviska Musikskolan

Skandinaviska Musikskolan

Välkommen till Skandinaviska Musikskolan!

Vår musikaliska resa började i slutet på 2017 och var då ett privat enmansföretag som gick under namnet Östermalms Pianoskola. Sedan dess har vi utvecklats och erbjuder en rad olika typer av lektioner inom musik. Musik är magi!

Hos oss kan du lära dig att spela piano, fiol, cello, gitarr eller att sjunga.

Vi har idag över 100 elever och 13 lärare. Våra lärare är professionellt utbildade musiker som valt yrket på grund av passion till musiken. Våra ledord är gränslöshet, vilja och inre drivkraft.

Varm välkommen till oss!

Läs vad 39 kunder tycker om Skandinaviska Musikskolan 2

• Paul Philip A
    2021-09-05
    Utmärkt på alla sätt och vis. Personligt, genomtänkt, fokuserat. Värt varenda krona.
  • Ásgeir J
    2021-09-05
    Otroligt trevlig lärare (Jessica). Klara var hjälpsam med att hitta plats för vår 4 årig. Vi ser fram emot vår tid på Skandinaviska!
    2021-08-24
    Bra intensivkurs. Engagerad lärare. Bra struktur. Relativt ung tjej som lärare passar bra för en 9 åring flicka. Var ok göra fel.
    2021-08-16
    Really great teacher and convenient location.
    2021-03-12
    Gitarr och cello provlektion.
    Trivsam miljö och lärare
    2021-02-04
    sånglektioner men för den första vill har piano lektioner och min dotter är glad och jag tror hennes förtroende vi växer tack vare den lyhörda läraren Georg
    2021-01-30
    Köpte sånglektion. Blev mkt positivt och bra bemött.
    2021-01-30
    Min dotter tar pianolektioner från Skandinaviska Musikskolan. Bra lokal, bra lärare, rekommenderas!
    2021-01-12
    Jag gick på notläsningslägret -en intensivkurs i att läsa, förstå och spela musik efter noter (utan förkunskaper). Bemötandet var varmt och trevligt -korrekt och bra på alla sätt. Förväntade mig att jag skulle repa intensivt på plats, 30min/dag, och få en bra grundkänsla för var tonerna sitter så att jag fortsättningsvis skulle kunna spela enklare stycken efter noter. Skolan levde absolut upp till förväntningarna. -Det var effektivt, roligt, trevligt och utvecklande. Lämnade med ett leende hela veckan lång och känner mig redo att gå vidare med pianolektioner.
    2020-12-26
    Pianolektioner 30 min! Jag tycker företaget är snällt i sitt bemötande, mina förväntningar hade nog varit att lärarna hade mer en insyn i hur utbildningen ska läggas upp för en person som vill lära sig. Överlag bra upplevelse men hade gärna velat att lärare tar mer kontroll och lär ut på ett sätt så man lär sig som bäst.
    2020-12-19
    My daughter and I are learning to play the piano at Skandinaviska Musikskolan. Our teacher is Klara Andersson. She is not only a patient, nice and young lady but also a highly skilled pianist. Learning an instrument gives me a lot of fun. My 5 years old daughter prefers their way of teaching. Highly recommended!
    2020-12-13
    Barnens egna ord om musikskolan/piano: Det är kul för att man får lära sig noter, skalor, ackord och att spela roliga låtar. Vill aldrig sluta där!
  • Katarina A
    2020-12-12
    Rekommenderas varmt! Lyhörd och ambitiös musikskola med eleven i fokus. Engagerad och kunnig lärare som är en stor musikalisk förebild för vår kille. Vi är väldigt nöjda!
  • THOMAS H
    2020-12-07
    Vi är jättenöjda med Skandinaviska Musikskolan! De jobbar pedagogiskt och proffsigt med barnen som utvecklas väldigt bra i sitt pianospel.
    2020-12-04
    Fint bemötande med barnet i fokus.
    Duktiga lärare med höga musikaliska ambitioner. Rekommenderar varmt att ge era barn möjligheten att lära sig spela här!
    2020-12-01
    Mycket bra musikskola som vi verkligen kan rekommendera!
    2020-11-29
    Jag och min dotter kom i kontakt med grundaren till skolan som gav fantastisk fin undervisning under en period av två veckors intensiv läger (varje dag) i notläsning till min 8 åriga dotter.
    Undervisning var metodisk, resultat orienterad och samtidigt kreativ och min dotter var både motiverad och engagerad. Bästa betyg till Linn och Skandinaviska Musikskolan från Amy och hennes mamma!!
    Piano lektioner.
    Super bra lärare - Sally
    När hon slutade blev det inte samma sak.
    Dyrt
  • Lina M
    2020-11-27
    En personlig och nära musikskola med ambitioner. Lärarna möter mitt barn utifrån hans person och förutsättningar och ger utmaningar på ett lustfylld sätt! Dessutom uppmuntrar de eget skapande och sätter extra komp till enkla nybörjarlåtar vilket gör stor musik även i det lilla. Jag kan inte tänka mig en bättre musikskola!
    2020-11-27
    En otroligt bra kompetens - och ett sätt att lära ut musikskapande som gör att barn lockas av att lära sig mer.
    2020-11-27
    Duktiga lärare med bra pedagogik.
    2020-11-27
    Alltid fint bemötande och pedagogiska lärare. Svårast har varit att få en tid vilket tyder på att många fler än jag är nöjda.
  • Gunnar S
    2020-11-27
    Förmodligen Stockholms bästa musikskola!
    2020-11-26
    Jag är morfar till Lily. Hon har gått på Skandinaviska Musikskolan denna termin. Vi tycker att bemötandet varit fantastiskt bra. När det gäller pedagogiken så är den en bra blandning av gammalt och nytt. Till exempel att man rekommenderar akustiska pianon och undervisar både spel med noter och på gehör. Lily tycker att Karin är mycket bra på att visa hur man spelar och att hon är mycket vänlig. För i världen använde man guldstjärnor men dessa har i vår nya tid ersatts av "pianopengar" villket barnen gillar skarpt. Lokalerna är bra med riktig flygel och det är viktigt att eleverna får spela inför publik även om detta i år varit begränsat p g a pandemien.
    Torkel Arnborg
  • SIYI Y
    2020-11-25
    Very good music school offers 1 to 1 courses that fit students best.
  • Sandra K
    2020-11-25
    Väldigt inspirerande pianolektioner med varierad och genomtänkt repertoar som skapar spelglädje. Linn utmärker sig i genom sitt engagemang i både musiken och pedagogiken. Vi uppskattar också att musiken får komma först och notläran gradvis. Det blir fin musik direkt direkt och inget mekaniskt hamrande på tangenter. Båda barnen övar helt på eget initiativ hemma och leker med improvisationer. Toppklass!
    2020-11-25
    Jag tycker att min cello lärare, Linnea, är helt fantastiskt! Innan jag började med mina lektioner hos henne, hade jag tappat bort all min lust att spela men hon har hjälpt mig få lusten & glädjen att spela tillbaka. Jag har också fått super tydlig och snabb återkoppling av skolans grundare, Linn, om praktiska info och betalning osv. Så tacksam🙏
    2020-11-25
    Fantastiska lärare som är både pedagogiska och professionella.
    2020-11-25
    Fiolkurs individuell för min son. Allt har fungerat jättebra. Jag är imponerad av hur han utvecklats. Han rycker att det är toppen och vill fortsätta nästa termin.
    2020-11-25
    Proffsigt skött musikskola som min dotter och vi är mycket nöjd med!
    2020-11-25
    Mycket bra skola med professionella mentorer, bra struktur och trevlig bemötande.
    2020-11-25
    Mycket kunniga och inspirerande lärare!
    2020-11-25
    Jag har endast fått möjligheten att träffa och vara elev hos Linn - en av dem mest fantastiska människor jag någonsin träffat, både som person och pedagog!

Eftersom att hon grundat verksamheten så kan jag bara anta att övriga pedagoger är mer eller mindre liksinnade.

Mvh Jonatan
    2020-11-25
    Tagit pianolektioner här. Superbra och inspirerande pedagogik!
    2020-11-25
    Vår son får pianolektioner hos Skandinaviska Musikskolan. Läraren ger honom helt rätt förutsättningar för att han ska utveckla sitt pianospel. Han är alltid full av glädje, energi och självförtroende när han har haft sin lektion och övar alltid i timmar inför nästa. Tack Skandinaviska Musikskolan för era fantastiska lärare som ser det unika hos vår son och får honom att utvecklas och växa så det knakar!
    Hej

Min dotter har gått på skolan sedan starten och hon är superglad över att gå på skolan.

Peter / förälder.
    2020-11-25
    Mycket seriöst och professionellt skött privat musikskola i Hjorthagen (Östermalms stadsdelsområde). Jag har gått några terminer nu och alla lärare i fiol som jag haft har varit kunniga, seriösa och utvecklat ens spelande snabbt.
    2020-11-25
    Jag har haft cellolektioner på Skandinaviska Musikskolan och är super nöjd! Lusten att spela kom tillbaka efter 30 år utan att ha rört min cello! <3 Och så klart, jag tycker att min cellolärare är bäst i hela världen!
  • ROBIN R
    2020-11-24
    Jättefin pianoskola med hög kvalité. Visst kostar det mer än vissa andra men engagemanget från pianoläraren (Linn) är mycket starkt och vår dotter spelar jättefint och är motiverad.

Vi bad vår dotter om en kommentar: "Det bästa med Linn är att hon bryr sig om sin elever alltid".