Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Sollentuna Sollentuna Bil och Motor AB

Sollentuna Bil och Motor AB

Hovslagarevägen 5, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Sollentuna Bil - din Mekonomen verkstad i Edsberg!

Alla Mekonomen-anslutna bilverkstäder erbjuder reparation och service för samtliga bilmärken, med mycket kunskap och modern utrustning. Dessutom ger vi 3 års garanti på alla reservdelar och vid service hos oss ingår 1 års vägassistans.

Vi är godkända av alla försäkringsbolag, och kan därför utföra reparationer som täcks av din försäkring. Utöver det är vi också godkända av Bilprovningen, Konsumentverket samt både Motorbranschens och Motormännens Riksförbund.

Kontakta oss på Mekonomen när du behöver förstklassig service eller reparation för din bil!
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 27 kunder tycker om Sollentuna Bil och Motor AB

• Tor E
    Tor E skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Jag har använt Sollentuna bil också motor allt
    sedan verkstaden låg granne med Comfortbutiken.jag har alltid varit mycket nöjd med service och bemötande:

Tor
  • Dag L
    Dag L skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Ok verkstad. Men inte helt nöjd ned väntetid (trots bokning av däckbyte), två ggr fel navkapselinstallation (fixades till andra gången efter påpekande), installation av backlampa (dyrt, och usel lampa med svagt ljus) och till sist en oanmäld prishöjning av däckhotell
  • Eva J
    Eva J skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Trevliga o serviceinriktade. Med lite framförhållning får man ofta den tid man vill ha.
  • Mari K
    Mari K skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Bra service. Pålitlig personal och kunniga. Alltid fått hjälp med min Saab. Flyttat till Trosa men behåller denna kontakt trots avståndet.
  • Urban N
    Urban N skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Bra utfört arbete till hyfsat pris.
    Urban Nielsen
  • Christoph T
    Christoph T skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Trevligt bemötande, snabbt och bra jobb
  • Jens M
    Jens M skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Fantastiskt med snabb, trevlig och bra hjälp samma dag efter att ha kört på hinder på vägbanan.
  • Karin K
    Karin K skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Trevliga, professionella & pålitliga
  • Kristina A
    Kristina A skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Trevlig personal bra service.
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Ni gjorde ett jättebra jobb . Inget att klaga på bara berömma er för ett bra jobb. Återkommer när det behövs.
  • Per N
    Per N skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Fick lämna tillbaka bilen 3 gånger då problemet dem påstod sig ha fixat kvarstod samt betala över 10.000 kr då dem bytte allt från bromsok till att parkeringsbrommsvajrarna låg fel. Fick ett oseriöst intryck.. Som kompensation drog dem av någon hundralapp på arbetskostnaden. Tveksamt kundbemötande och riktigt tvivelaktigt utfört arbete. Rekommenderas ej
    2017-02-21 Mekonomen Bilverkstad / Sollentuna Bil och motor svarar Per N
    Hej Per.
    Väldigt tråkigt att höra. Ring oss gärna så går vi igenom detta och kollar på vad som hänt.
    Med vänlig hälsning
    Mekonomen Bilverkstad Edsberg.
  • Erna S
    Erna S skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Bra initiativ att skänka till Barncancerfonden.
  • Juan G
    Juan G skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Trevlig å bra bemötande,snabb service
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Gjorde jobbet som de skulle, inga problem nånstans.
  • p
    p skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Bytte bromsskivor och belägg för flera tusen, men fick problem redan efter 2 mån: skivorna hade slagit sig och bromsarna låg på. Verkstaden tog ej på sig detta som ett backjobb, och den kostnad de gav för åtgärdande med Mekonomen-delar var 1,5 högre än det pris jag fick av min märkesverkstad (med originaldelar)! Detta känns inte seriöst och hit återvänder jag aldrig.
  • Emma A
    Emma A skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Köpte en bil för 200 000 tusen på bilcity som vi blev tvingade att laga på Sollentuna bil och motor eftersom de sammarbetar med bilcity/solid. Bilen lagades för ca 40 000 efter 1 vecka trots att varudeklarationen visat att den va i kanon skick. När vi fick tillbaka den efter 2 veckor var den ännu sämre och flera nya fel som enligt SBM har orsakats av oss som endast kört bilen från verkstan. Nu har vi tvingats lämna tillbaka den och SBM kommer väl få en ny slant från försäkringsbolaget för att ågärda felen igen. Spännande att se vilka nya fel som har kommit efter nästa "reparation".
  • Jens G
    Jens G skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Snabb service och trevligt bemötande!
  • Maria S
    Maria S skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Alltid väldigt trevliga och hjälpsamma.
  • Björn G
    Björn G skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Kanonbra verkstad! Snabba och pålitliga, lätt att få tid för allehanda problem. Varit där med 3 olika bilar och det har alltid fungerat klockrent!
    Youcef A, Youcef A gillar detta
  • Lage H
    Lage H skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Har använt SBM - Mekonomen sedan 2005 och har alltid varit nöjd, helt klart en av de bästa verkstäderna i landet.
    Youcef A gillar detta
  • May H
    May H skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Alltid bra bemötande, proffsig personal, positiv inställning och levererar!
    Jag är mycket nöjd kund och bilägare och rekommenderar varmt just denna Mekonomen bilverkstad!
    Youcef A gillar detta
  • Johan K
    Johan K skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Vad kan man säga? Känner igen vad Suss skriver. Jag var tvungen att övertala dom att byta en sak, till dessutom dyrare pris än det man fått först, fick sedan massa lögner som ursäkt. De monterade dessutom inte fast alla plastskydd efteråt utan skyllde på att clipsen "brukar gå sönder" (jovisst, huxflux efter ha hållit i 23tusen mil) samt snodde(!) även ett emblem från motorkåpan. Troligtvis har de amatörer som sliter av plastclips utan att ersätta dessa när de byter saker. När jag tankade lånebilen så märkte jag att kunden innan inte hade tankat, påtalade detta för att få ersättning och fick höra att "bilen drar mer med snö på taket" (körde 2 mil och det gick i 8 liter = 4liter/milen, jo VÄLDIGT troligt. Lögnerna flödar för att täcka upp alla misstag de gör. Dock insåg de själva hur absurt det lät efteråt och ersatte mig med hälften. Jag avråder alla jag känner att serva bilen hos dessa.

Förresten, är det bara jag som märkt att de klistrar på reklamdekal på din regplåtshållare bak utan att berätta? Kolla din bil själv om du haft den där.
  • Dorra K
    Dorra K skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    De släckte två tvåor åt mig och det är jag tacksam för..de blev den första kontakten med en bilverkstad för mig så vad ska man säga, räknade med att bli blåst redan innan
  • Suss
    Suss skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    De vägrar byta till vinterdäck före den 1 nov även om det varnas för halka och snöoväder, och trots att det är tillåtet från 1 okt och vid risk för halka också vid andra tider på året. De menar att de inte gör så av princip eftersom jag då skulle kunna få böter om jag blev stoppad av polis, med 1.600 kr per däck. De säger också att även om det skulle vara ishalka under morgontimmarna så skulle den ju ha smält senare på dagen, och jag skulle bli bötlagt för att ha vinterdäcken på. Hur tänker de egentligen? Tycker de att jag ska ha vinterdäcken med mig i bagaget, boka tid för däckbyte i Umeå, för att sedan rulla vidare norröver (och lägga sommardäcken i bagaget)? Summa summarum, man ska inte behöva utsättas för långa, fåniga diskussioner, med dåligt påläst verkstad, för att få däcken bytta. Vill kunden byta för att det är klass 1-varning så ska hon få det. Som ni förstår så har jag inte längre däcken hos dem....
  • Ronny
    Ronny skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Hej. tråkigt att läsa om alla som vart missnöjda.
    Själv har jag fått bra hjälp och till bra pris när jag hade problem med min Nissan kubustar. Bytte generator bl.a.
    Ska nu dit med min tjejs 9-5. Jämfört med märkes verkstäder så ligger dom under hälften Å av priset. Och jag tycker dom har bra service
  • Malin N
    Malin N skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    Fick ett pris på en reparation, men tyckte det verkar lite väl högt, så jag dubbelkollade mot en annan verkstad, och mycket riktigt, SBM var MYCKET dyrare... (mer än 50% dyrare) Känner mig lite blåst, då jag lämnat in bilen här flera gånger tidigare... :-(
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Sollentuna Bil och Motor AB
    SBM är en bra och pålitlig verkstad. Kan verkligen rekommendera er att kontakta dem om ni får problem med kärran. Det jag framför allt gillar är att de är trevliga att ha att göra med och känns uppriktiga och ärliga.

Hovslagarevägen 5, 192 54 Sollentuna