Steninge Bruk

Steninge slottsväg 141, 195 91 Märsta — Visa karta

Steninge Bruk är beläget i utkanten av Märsta i en anrik och gyllenbrun slottsmiljö. Känner du för att koppla av med en fika går det alldeles utmärkt. Alla behöver vi en fika ibland. Så länge restaurangen är öppen finns det fika. Vi har även brunch på helger mellan 12:00 - 16:00. Här får du ta del av en av Sveriges största inomhusgrillar. För det större sällskapet som önskar att fira födelsedag, arrangera julbord etc. har vi självklart en lösning för det. Hör av er i god tid så planerar vi med mat och plats så att du får festen du önskar.
Lör-Sön: 10:00-17:00

Läs vad 261 kunder tycker om Steninge Bruk

• 2019-03-05

Helena L skrev om Steninge Bruk
    Mysigt inredning o omgivning. Något små bord. Läs mer
  • 2019-03-01

Maria S skrev om Steninge Bruk
    Köpte födelsedagspresent.
    Trevligt bemötande i kassan. Läs mer

Josefin Å skrev om Steninge Bruk
    Brunch.
    Väldigt god brunch med stort och vällagat utbud. Mycket folk och stor lokal, varför helhetsintrycket blir stökigt och inte särskilt avslappnande. Saknades dessutom tvål på toaletterna, vilket drar ned betyget. Läs mer

Åsa E skrev om Steninge Bruk
    Den bästa brunchen! alltid god och vällagad mat!
    varierad service i butikerna.... Läs mer

Wiveca D skrev om Steninge Bruk
    Brunch på restaurangen. Lite saker i shopen Läs mer

Jonas E skrev om Steninge Bruk
    Tittade i butikerna och åt en utmärkt brunch! Läs mer
  • Max A

2019-02-27

Max A skrev om Steninge Bruk
    Värt en omväg för brunch eller lunch! Läs mer

Linn L skrev om Steninge Bruk
    Fantastiskt ställe och man får ha med sig hund! Läs mer

Annika S skrev om Steninge Bruk
    Sommar och julbuffe med företaget ( ca 140st) väldigt trevligt bemött inför/under/efter av Thomas. Öppen för vad och hur vi ville ha det. Väldigt god mat i mysig miljö. Läs mer
  • 2019-02-26

Anna H skrev om Steninge Bruk
    Mycket bra lunchställe med utmärkt grill och massor av goda tillbehör i buffén. Läs mer

Camilla A skrev om Steninge Bruk
    Åt grillbrunchen, mkt fräscha grönsaker och annat. Emellanåt lite lång väntan på vissa detaljer som de små hamburgarna. När de väl kom fram tog de slut ganska fort. Förstod inte riktigt logistiken vid entré/betalning och början på kön. Skulle behövas ordnas med tydliga hänvisningar eller att man vänder på allt o att man börjar ta mat där maten nu tar slut. Förstod heller inte varför de som hade en tidig tid eller ungefär samma bokningstid måste fösas ihop på samma yta. Sprid ut på hela restaurangen så upplever gästen det på ett helt annat sätt. Nu trängdes vi under en timme vilket skapar lite irritation. Vore också toppen om vatten och kaffe finns i restaurangdelen. Nu behövde man tränga sig fran genom kön till fiket för att ta detta. Läs mer

Annika T skrev om Steninge Bruk
    Fantastiskt god brunch och trevlig atmosfär. Hela familjen supernöjda. Läs mer

Patric N skrev om Steninge Bruk
    Fantastisk mat och miljö! Har ni aldrig någonsin besökt steningebruk så gör det!
    Då har ni missat något!
    Rekommenderar deras brunch starkt klart bästa jag har ätit!

Patric N Läs mer

Andreas U skrev om Steninge Bruk
    Mysigt ställe med god mat. Dock lite kallt på vintern, så glöm inte tjocktröjan. Funkar året om, men lite extra fint med julbord här. Läs mer

Thomas J skrev om Steninge Bruk
    Vi har varit på Steninge bruk för brunch och julbord. Väldigt mysig miljö och omsorgsfullt lagad mat med vegetariska och veganska alternativ.

Bonus med affärer runt restaurangen så att man kan passa på att shoppa lite också.

Det var lite ostrukturerat vid årets julbord med flera unga och oerfarna i serveringsstyrkan. Steninge skulle vinna på att leda personalen bättre vid nästa julbord. Det var rörigt när vi kom och servitrisen spillde ut en öl över oss och var väldigt osäker.

Men jättegod mat och rymligt ställe där man enkelt kan ta med sig sina barn också. Läs mer

Annica T skrev om Steninge Bruk
    Ett brett utbud av varor ich trevlig personal samt att man får ha med sig sin hund gör det till ett av mina favoritutflyktsmål! Läs mer

Elin B skrev om Steninge Bruk
    Super trevlig och god brunch! Mysig stämning och trevlig personal. Läs mer

Pã_r F skrev om Steninge Bruk
    Lunch med tre kunder och två kollegor.
    God mat.
    Opersonligt köande och matuthämtning
    Hade gärna betalat mer om vi fått personlig service
    Vet inte om jag kommer att ta kunder dit igen Läs mer

Mariel S skrev om Steninge Bruk
    Brunch + inköp av inredningsdetaljer såsom kuddar och matta.
    Unik miljö, fina butiker i ett fint öppet rum.
    God mat! Enda minuset är utbudet för vegetarianer på grillen.
    Jag går alltid dit för brunch när jag får besök från andra delar av Sverige och världen. Läs mer

Anna K skrev om Steninge Bruk
    Jullunch, trevligt bemötande och allt kunde lösas. Mycket god mat! Läs mer

Isabella B skrev om Steninge Bruk
    Vi har ätit brunch på Steninge Bruk vid två tillfällen och vi tycker att maten är jättegod, riklig och varierad. Vi har bjudit familj och vänner och de har också blivit positivt överraskade. Vi kommer att äta där igen. Särskilt plus för det goda brödet och äggröran. Jag kan inte komma på något negativt utom möjligen att mattorna på det ojämna golvet i ladan där restaurangen ligger krullar sig vilket gör att man fastnar med skorna och ramlar vilket jag gjorde den första gången vi var där. Det vore bättre om mattorna togs bort. Läs mer

Stångby Plantskola Ab K skrev om Steninge Bruk
    Vi har bokat lunch vid ett flertal tillfällen under våren 2018 och våren 2019 för grupper på ca 25personer (våra kunder).
    Bemötandet har alltid varit suveränt, trevlig personal o my god mat. Vid något enstaka tillfälle kort om personal vilket medförde lite väntetid.
    Mat och service har alltid varit my bra och omdömet från våra kunder har alltid varit mycket positivt! Läs mer

Violeta R skrev om Steninge Bruk
    Jag o en väninna åt brunch på Steninge Bruk. Maten var vällagad och super god. Trevligt bemötande. Besöker gärna Steningen Bruk igen. Läs mer

Linnea D skrev om Steninge Bruk
    Vi var på brunch som bestod av grillbuffé. Fantastiskt gott och väldigt trevlig personal. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-02-24

Kerstin A skrev om Steninge Bruk
    Jag beställde bord och lunch för ca 15 personer. Fick alldeles utmärkt service. Vi blev väl bemötta och alla var mycket nöjda. Läs mer

Ingela J skrev om Steninge Bruk
    Primärt var besöket för brunchen. Vilken i sig var så god och med egen touch. Men det som avgjorde besöket var att alla i sällskapet kunde få något mer. Heminredningsbutikerna, blomsterhandel, husgeråd och kläder. Allt kvalitetsmässigt. Dessutom trevliga omgivningar för promenader.
    Förväntningarna blev mer än väl tillgodosedda. Läs mer

Magnus A skrev om Steninge Bruk
    En helt underbar miljö. Vi åt julbord i restaurangen och det var inte till belåtenhet. Kändes som dom som hade julbordet ville att alla skulle äta så snabbt som möjligt och sedan gå vidare. Restaurang besöket var inte bra, men vår upplevelse i helhet var bra. Kommer att besöka er igen, men kanske inte äta.
    Mvh Magnus Anderson Läs mer

Inga-lill H skrev om Steninge Bruk
    Köpte vackert ljus ned batterier, handdukar och servetter. Samt julstjärnor på fot som jag nu vara kan byta ut mot andra skärmar. Perfekt. Läs mer

Hans D skrev om Steninge Bruk
    Trevlig omgivning, skön atmosfär och god mat. Läs mer
  • Åsa W

2019-02-23

Åsa W skrev om Steninge Bruk
    En härlig dag och upplevelse av Steninges fina helhet, inför julen, vi tog med alla 8 barnbarnen, 2 döttrar med män, började direkt med den goda innehållsrika buffén som passade oss alla, vegetarianer som veganer. Sen blev det lite shopping och mysig stund att titta runt, promenad runt bruket och som avslut köpte vi växter, en stor vacker kruka och en idegran som fortf står rak och ståtlig på vår terass i stan. Tack för att ni finns vi kommer tillbaka❤️ Läs mer

Maria K skrev om Steninge Bruk
    Vi köpte söndagsbrunch, vi blev trevligt bemötta av personalen. Vi vart positivt överraskad när vi kom dit. Otroligt trevligt och mysigt ställe! Läs mer

Uno B skrev om Steninge Bruk
    Senaste besöket:
    Eftermiddagsfika tillsammans med man och goda vänner.
    Är på Steninge Bruk minst 2-3 gånger i månaden för lunch eller fika.
    Mycket nöjd med personalen, god mat. Läs mer
  • 2019-02-22

Madeleine N skrev om Steninge Bruk
    Hittar alltid något skoj att handla till bra priser. Supertrevlig och hjälpsam personal.
    Köpte sist några endless candles och lampskärmar Läs mer

Joakim B skrev om Steninge Bruk
    Besökte restaurangen för brunch en söndag. Stökigt och rörigt med samma kö för gäster som väntade på att betala i kassan som för oss som ville gå en runda till på buffén. Enbart en kock i grillen gjorde att väntetiden blev på tok för lång, och maten var oftast slut på faten. Lite tråkigt då det som vi åt var väldigt gott och miljön i övrigt var trevlig. Svag 3:a i betyg! Läs mer

Elisabeth U skrev om Steninge Bruk
    Fin miljö
    God mat
    Bra service
    Hög kvalitet på varorna i butiken Läs mer

Jan K skrev om Steninge Bruk
    Var där och åt brunch med min familj, trevlig personal & mycket gott att äta, fanns mycket att välja på, kan verkligen rekommenderas varm Läs mer

Peter S skrev om Steninge Bruk
    Jag är inte nöjd med julbordet. Julbordet borde serveras avskilt från den övriga restaurangen, i vart fall på dagtid. Alldeles för stökigt blev det. Maten var OK men ett större utbud måste det vara på ett Julbord som serveras på Steninge bruk. Kanske återkommer. Läs mer
  • Tina G

Tina G skrev om Steninge Bruk
    Brunch vid ett tillfälle, lunch vid ett annat. Vi (3 personer) hade bokat bord till brunchen, men vi fick ett väldigt litet bord, så det var svårt att få tallrikarna att rymmas. Mycket mat och mättande, så strategin att välja mat fungerade inte. Efterrättsbordet var stort, men väldigt ojämnt i smak/kvalitet. Lunchen uppskattades mer i förhållande till förväntningar. Trevligt utflyktsställe! Läs mer

Örjan E skrev om Steninge Bruk
    Ett toppenställe med god mat i en annorlunda miljö. Stort och omväxlande urval. Helnöjda! Läs mer

Emelie G skrev om Steninge Bruk
    Var på Steninge bruk på lunch, god mat i en trevlig miljö. Läs mer

Ulrika W skrev om Steninge Bruk
    Har köpt varor på Posh-living, ätit brunch, fikat, varit på julmarknad och varit inne i "tillfällig" outlet (porslin mm.).

Har fått ett mycket bra bemötande både i butiken posh-living och i restaurangen vid alla tillfällen.

Restaurangen har ibland lite hög ljudnivå.

Outleten var under all kritik. Hörde inte alls hemma i steninges fina miljö med varor som känns som på en loppis.

Julmarknaden kunde ha fått större plats, som förr, gärna med mat och hantverk. Läs mer

Anke v skrev om Steninge Bruk
    have been a couple of times for an excellent brunch! Läs mer
  • Helen M

Helen M skrev om Steninge Bruk
    Åk och besök Steninge Bruk! Vi åt brunch och möttes av trevlig personal samt ett bra urval av rätter. Mysig miljö. Vi kommer tillbaka! Läs mer

Elisabeth T skrev om Steninge Bruk
    Kö systemet var lite sådär och han i kassan kändes ny men de löste sig ändå.

Maten var fantastisk och även dessertbordet (åt alltså lunchen)

Det enda som jag saknade var uppmärkning av maten, då jag är gravid hade det underlättat lite!

Åkte ca 1 h i snöstorm och det var det verkligen värt, blir nytt besök snart Läs mer

Gunnel L skrev om Steninge Bruk
    Vi var ett gäng damer som åt lunch där förra året och det var god mat och trevlig miljö! Trevlig personal. Läs mer

Pege A skrev om Steninge Bruk
    Grym brunch. Kan verkligen rekommenderas. Trevlig miljö både in- och utvändigt. Läs mer
  • Kristina K

Kristina K skrev om Steninge Bruk
    Ätit buffé flera gånger mkt gott och trevligt.
    Handlat i alla butikerna de har ett bra utbud trevlig miljö och bemötande bra parkering.
    Minus för julmarknad var inte mkt att ha få och dåliga varor Läs mer
  • Maria I

Maria I skrev om Steninge Bruk
    All mat innehöll vitlök, som jag blir sjuk av. Personalen usel. Reklamen visar inte verkligheten. Uselt, uselt. Läs mer
  • 2019-02-20

Helen N skrev om Steninge Bruk
    Åt brunch. Trevlig atmosfär och stort och varierat utbud av maträtter. Läs mer
  • 2019-02-20

Anna E skrev om Steninge Bruk
    Brunchen mycket god, jaktbutiken samt inredning. Härlig miljö att åka till på helgen för hundpromenad etc Läs mer

Steninge slottsväg 141, 195 91 Märsta