STHLM Capital Bygg

STHLM Capital Bygg

Välkommen till STHLM Capital Bygg!

Vi renoverar och bygger om för både privatpersoner och företag. Inga uppdrag är för stora eller små för oss. Vi hjälper dig med nybyggnad av villor, husgrunder, kök, måleri, takomläggning, altaner, badrum, plåtarbeten och mycket mer.

Vi på STHLM Capital Bygg värnar om dig som kund och att du ska känna dig trygg i att anlita oss. Vi vet vad som krävs för att våra kunder ska rekommendera oss vidare till andra. Genom att vara noggranna, punktliga och lyhörda för dina önskemål har vi hittat receptet för att du som kund ska bli nöjd vid utfört arbete.

Välkommen in till oss på STHLM Capital Bygg - Låt oss göra dina tankar och idéer till verklighet!

Läs vad 40 kunder tycker om STHLM Capital Bygg 2

2021-03-10
    STHLM Capital Bygg hjälpte oss med nytt tak (från lertegel till profilplåt), nytt avvattningssystem och taksäkerhet. Vi är inget annat än utomordentligt nöjda med hela processen rakt igenom, från första kontakten tills avslutat arbete. Rekommenderas varmt!

/Sebastian
    Hej Sebastian, stort tack för fina ord ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-12-30
    jag har sammarbetat med företaget i flera etapper och när jag behövde hjälp me garderob och beställning av material samt leveranser så hjälpte grabbarna mig med allt och jag var mycket nöjd utmärkt service ock kunniga arbetare med trevligt bemötande allt stämde med offerten och tider dom kommer i tid och varje dag städades det upp efter sig så jag och min fru var mycket nöjda med den fina servicenmoch komunikationen med arbetsledaren Ulrik så min sammanfattning är att dom gör det dom lovar och lite till
    Hej Thomas, tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • SEBASTIAN D
    2020-12-30
    Sthlm Capital Bygg hjälpte mig renovera min lägenhet innan jag flyttade in. De spacklade, målade, fixade lister och fräschade upp badrummet. I badrummet så monterade de nya möbler och en duschvägg i glas.

Killarna var trevliga och kunniga, hade hela tiden god kommunikation med arbetsledaren Ulrik genom hela projektet via mejl och telefon. Man märker att de sätter höga krav på kvalitet och framförallt kommunikationen, på så sätt fick jag precis som jag önskat utan att det uppstod några frågetecken.

Kan varmt rekommendera Sthlm Capital bygg, de kommer vara mitt självklara val nästa gång jag behöver fixa något i byggväg.

Sebastian D
    Hej Sebastian och tack för fina ord. Återkom med flera projekt ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Marcus N
    2020-10-06
    Jag är mycket nöjd med resultatet av renoveringen av mitt tak. Allt har gått enligt plan. En stor del av varför vi valde Sthlm Capital bygg är för Ulrik. Han är snabb på att svara, han håller det han lovar och är väldigt noggrann.

Återigen - tack så mycket.
    Hej Marcus, Du är bäst som kund och vi va glada att hjälpa till ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-09-17
    I byggandet av en takkupa i en vindslägenhet utförde de arbetet på ett utmärkt sätt. Skickliga hantverkare, högsta kvalitet, noggranna, håller vad som utlovats och hade under hela projektet en otroligt bra daglig kommunikation, med mig som uppdragsgivare. Av många genomförda byggprojekt genom åren med olika företag måste jag säga att det här var den bästa entreprenör jag anlitat. Vi är verkligen supernöjda och har redan nya projekt på gång i bostadsrättsföreningen där valet av leverantör var lätt.
    Hej Per Erik! Wow, super stort tack för så fina ord ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-08-25
    Bra, effektiva, snabba, noggranna och utförde jobbet enligt tid och pris på offerten.
    Robert
    Hej Robert, tack för fina ord. Återkom med flera projekt ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-08-23
    Husreparation. Fast pris, ROT och arbete snabbt utfört. Trevligt och seriöst bemötande.
    Hej Åke, tack för detta :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-08-16
    Tvätt av hängrännor samt tvätt och målning av vindskivor och takfot. Byte av vattbrädor (plåt).

Trevligt bemötande och snabbt och bra utförande även om vi fick påminna om en liten detalj.

Våra förväntningar på professionalism infriades.
    Vi har redan rekommenderat företaget till goda vänner.
    Hej Mats :) tack för fina ord. Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-04-23
    Vi hittade STHLM Capital Bygg genom DoRunner för ett större renoveringsjobb (golv, måla, ta bort vägg, samt nytt kök) i en lägenhet. Vi tog in flera offerter, och det visade sig redan i första visningen att Ulrik hade professionellt bäst koll. Alla nödvändiga certifikat fanns på plats. Och även om det inte var billigaste offerten, så var det inte heller det dyraste, samt fast pris. Som tidigare inlägg här nedan så har vi också bestämt oss att utnyttja erbjudandet att få köksdesign från Julija på NY Homeconcept som är också att rekommendera. Alla från teamet som vi hade oss under renoveringens gång var inte bara jätteduktiga, men supervänliga och hänsynsfulla åt oss (vi som hade fortfarande att bo här hemma under renoveringen). Slutpriset och resultatet var 10/10 stjärnor. Ulrik hade alltid oss som kund i åtanken om det nu var finansiellt (ROT avdrag, rabatt/bra priser på material) eller professionellt (om man hade frågor eller oklarheter eller regler ang lägenhetsrenoveringen - dvs inte bara hur man ska göra, men också vad man inte får göra :). Så det är bara varmt att rekommendera Ulrik och teamet och vi säkert kommer att anlita igen när nästa renoveringsprojektet planeras.
    Hej Kai, sorry för sent svar men tusen tack för så fint omdömen :) uppskattas. Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-02-24
    Jag kom i kontakt med Ulrik på STHLM Capital Bygg via rekommendation av en nära vän till mig då jag skulle renovera mitt kök hemma.
    Jag blev proffsigt bemött av både honom och hans grabbar och då jag inte var helt säker på vad jag ville göra så kopplade han även in en designer från NY Homeconcept AB.
    Först ritade dom upp en 3D ritning i samband med konsultation, och sedan påbörjades jobbet.
    Jobbet höll tidsplanen och överensstämde med offerten.
    Helt fläckfritt, jag kan varmt rekommendera STHLM Capital Bygg.
    Hej Max! Tack för fina ord och ring oss när takomläggning är på G ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2020-02-08
    Bröderna som äger företaget är båda väldigt trevliga och serviceminded, dom försöker alltid hålla en informerad om vad som händer eller eventuella förseningar. Mitt nya tak är superfint och jag fick det utfört till ett bra pris. Det slutgiltiga priset blev exakt som i offerten så dom håller vad dom lovar.
    Funderar redan på att anlita dem igen för fler jobb på huset om Ulrik ger mig rätt pris :)
    Hej Henric! Tack för fina omdömet. Offerten angående panelbytet är redan skickat ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • 2019-12-16
    Jättebra jobb med renovering av kök och tak. Pålitliga och flexibla. Kommer definitivt anlitas vid framtida jobb.
    Adam tack för fina ord ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • 2019-11-11
    Anlitat Sthlm Capital Bygg två gånger. Första gången för målning av fasad, byte av en del dålig fasadpanel och lite el-jobb (fasadbelysning) i samband med det. Andra gången var det några fönster som behövde bytas och en del trä- och plåtarbeten runt fönstren.

De hade en detaljerad offert, höll utlovade tider och priser.

Grabbarna var duktiga och trevliga.
    Anders stort stort tack för omdömet ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-11-09
    Vi anlitade Sthlm Capital Bygg för att lägga om vårt tak samt byta avvattningssystem på vår villa samt garage. De svarade alltid snabbt, arbetade effektivt och höll den utlovade tiden. De var mycket proffsiga och vi är väldigt nöjda med det arbete de utfört och kan bara ge de bästa rekommendationerna.
    Mats, stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Alex  E
    2019-10-30
    Sthlm Capital bygg överträffade alla våra förväntningar. Vi har utfört en omfattande renovering där vi både har bytt ut hela taket till handfalsad plåt samt byggt ut för att få ett till sovrum. Vi har ett stenhus från sekelskiftet så vi visste att det krävdes både hantverksmässig kunskap samt konstnärlighet och noggrannhet för att få till de tidstypiska detaljerna. Detta fixade killarna på Sthlm Capital bygg bättre än många anda hantverkare skulle ha gjort. Ulrik och killarna var måna om att göra oss nöjda och mycket lyhörda för våra önskemål. För framtida arbeten, både utomhus och inomhus, kommer vi definitivt anlita Sthlm Capital bygg igen.
    Stort tack Alex o Gabriella för dem fina orden. Tack för att ni tog er tid att skriva omdömet. Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-10-29
    Montering av plattform vid skorsten för sotaren och borttagning av gamla teveantenner. Jag blev mycket trevligt och professionellt bemött. Arbetet utfördes på ett bra sätt av en trevlig hantverkare.
    Thomas stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Sebastian K
    2019-10-17
    Jag totalrenoverade min lägenhet med Sthlm Capital Bygg och bemötandet ifrån första mötet, till framtagningen av 3D-visualisering av min lägenhet höll högsta klass.

Även vid ÄTA-diskussioner så höll Ulrik alltid en god ton och vid meningsskiljaktigheter så var han väldigt pragmatisk.

Jag kommer fortsätta använda Ulrik framöver och jag rekommenderar honom också varmt för andra.
    Hej Sebastian. Stort tack för goda ord om oss. Detta uppskattas stort :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-09-02
    Bytte överliggande fönsterbleck från trä till plåt, samt tog bort antenn och satte ny plåt för att skydda vindskivan.
    Bra konsultation från projektledare. De gjorde inte större ingrepp än vad som behövdes. Mycket trevligt bemötande av den som utförde det. Bra kommunikation under processens gång, flexibla då det senare i processen blev aktuellt att ta ner antenn också.
    Kan rekommendera företaget till andra.
    Martin, stort tack för omdömen. Uppskattas :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Åsa J
    2019-08-19
    Jag fick kontakt med STHL Capital Bygg, genom Dorunner.

Jag valde STHL Capital Bygg för takbyte, då jag direkt kände att jag fick ett fantastiskt kundbemötande, samt ett bra pris.

Engagerande & lätta att få kontakt med!
    Takläggarna var noggranna & mycket trevliga allihopa.

STHL Capital Bygg levde upp till mina förväntningar, & jag kan varm rekommendera detta företag för husrenoveringar.

Till våren kommer de för att byta min fasad!
    Hallå Åsa, oj oj va fina ord. Tack själv för bra samarbetet :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Åsa H
    2019-07-22
    Behövde hjälp med byte av vindskiveplåt och fotplåt. Fick kontakt med företaget via sajten Bra Byggare. Allt gick mycket snabbt på totalt 3 dagar, från kontakt till offert och utförande. Så imponerad av dessa proffs som gjorde ett mycket snyggt jobb.
    Hej Åsa, tack för fina ord! Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Carl F
    2019-06-26
    Mycket nöjd med STHLM Capital arbete. Man har skött tider, följt offert, varit mkt snabba i återkoppling och varit tillgängliga under hela projektet.
    Hej Carl, tack för fina ord :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Stefan P
    2019-06-01
    Detta är tredje gången som jag och min fru anlitar Sthlm Capital Bygg och vi har blivit mycket nöjda varje gång.
    Vi träffade Ulrik för att gå igenom arbetet under våren, vår entré skulle bytas ut.

Ulrik var mycket ärlig och sa att det var svårt att ge ett exakt pris på jobbet eftersom det fanns gamla betongpelare från en tidigare trappa samt nya betongpelare som det inte gick att se hur långt ner de gick. Om man kunde använda dessa till det nya eller inte var oklart.

Vi fick en siffra som var osäker men iallafall ett riktmärke, jobbet slutade något dyrare än vi tänkt oss men slutresultatet blev kanon. Och Ulrik var ärlig från början och sa att det var osäkert vad exakt jobbet skulle landa på.

Så vill man ha en ärlig, seriös, professionell och framförallt mycket trevlig hantverkare så ska man välja Sthlm Capital Bygg.
    Stefan, de är ett stort nöje varje gång vi jobbar hos er. Vem skulle inte gilla fika bröd och kaffe varje dag?! Stort tack för fina ord :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-05-31
    Vi har fått hjälp med laga/byta delar av ett fuktskadat innertak och att sätta in mögelstoppar på vinden för att undvika mögel. Från första möte till offert och genomförande av bolaget enkla och professionella att ha att göra med. Vi har också anlitat Bolaget för ett annat mindre takrelaterat jobb (byte av enstaka trasiga takpannor) vilket gick lika smidigt. Sammantaget kan vi varmt rekommendera Sthlm Capital Bygg.
    Hej Jonas, och stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Eva-Lisa C
    2019-05-24
    Byte av plasttak över uteplats. Jag fick från början fin kontakt med Ulrik. Arbetet utfördes sedan proffsigt och snabbt, men ändå med tid att lyssna på önskemål från kunden. Jag anlitar gärna företaget igen..
    Eva C
    Hej Ev-Lisa, stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-05-22
    Byte av vindskivor på villan. Snabbt och proffsigt utförande. Pris enligt offert. Mycket nöjd med jobbet.
    Hej Michael, tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-05-12
    Bytt ut takstege, satt dit ny plåt runt skorsten, lagat läckage vid ventilation på taket, satt dit en hatt på skorstenen , bytt ut vindskivor runt taket, satt dit ett snörasskydd på framsidan. Dom har även satt dit plåt runt altandörren. Bra bemötande och tydlig offert där priset hölls utan något förutsett tillägg.
    Hej Madeleine, tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-05-08
    snabba, serviceinriktade, mycket trevliga, avslutade inte arbetet förrän de säkerställt att vi var helt nöjda.
    Hej Tove, tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-04-01
    Besiktning och bytte av panna, tak.

Professionell och snabb hjälp. Kunnig personal som beskrev förloppet på ett mycket bra sätt. Rekommenderas varmt!
    Hej Johan, tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Tomas L
    2019-03-26
    Jag fick från start snabb kontakt med Sthlm Capital bygg, konstant återkoppling och fick hjälp redan samma vecka. Jobbet dokumenterades väl och jag blev uppdaterad långa vägen. Kostnaden var rimlig och utan några överraskningar. Jag är mycket nöjd med arbetet och bemötandet av detta bolag och kan rekommendera dem starkt!
    Hej Tomas, tack för fina ord ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-03-03
    Mycket nöjda med takomläggningen. Snabbt och proffsigt utfört, trevligt bemötande!
    Hej Anders - tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-03-01
    Reparation och ersättning av hängrännor som rasat ner från tvåvåningshus. Trevligt bemötande och på sex timmar från första kontakt var jobbet gjort.
    Hej Krister och tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-02-28
    I somras utförde Capital Bygg takbyte i vårt 30-tals villa i Segeltorp.
    De gav oss väl specificerad offert som vi jämförde med 5 andra offerter från andra tak firmor, men vi valde Capital Bygg efter att vi lyssnat med allas referenser. Capital bygg gjorde allt som stod i offerten i tid. Vi betalade det avtalade priset och mycket nöjda för vårt nya och oerhört snygga taket.
    De gav oss bra bemötande, bra genomgång av hela projektet, bra noggrannhet men framför allt är de mycket proffsiga och pålitliga.

//Nöjd Kund
    Hej Adam och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-02-26
    Jag upptäckte att jag hade läckage upptill på en vägg och behövde hjälp för att ta reda på varifrån fukten kom. En trevlig representant från Sthlm Capital Bygg undersökte vind och tak
    och drog slutsatsen att fukten måste komma från taket.
    Någon dag senare kom två män från företaget och jobbade
    intensivt med att laga taket. Samtidigt fotograferade de olika stadier av arbetet och senare fick jag dessa bilder vilket jag uppskattade mycket.
    Summa summarum: jag fick precis den hjälp jag behövde av
    trevliga och duktiga personer. Dessutom vet jag lite mer om mitt tak, hur det ser ut under pappen!
    Hej Anne Marie och tack för ömdomen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Jakob W
    2019-02-06
    Bytte takpannor och satte på huvar på skorstenarna. Fungerade utmärkt! Snabbt, bra pris och god konmunikation
    Hej Jakob och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2019-02-04
    Fick hjälp med att fixa till gäststugan, som det fallit ett träd över. Mycket trevligt bemötande. Väldigt snabbt och bra utförande av arbetet! Supernöjd!!

/Stefan
    Hej Stefan och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • Erik S
    2018-12-19
    Gjorde hallrenovering (Byte innertak, måla väggar, måla trappa etc)

Kontaktpersonen hos bolaget var mycket bra att ha och göra med, snabba svar och framförallt noga med att allt blir bra och både dem och kunden känner sig nöjda i slutändan.

Grabbarna som gjorde jobbet var också bra att ha och göra med, serviceinriktade och trevliga. Arbetade hårt varje dag.

Det enda som gör att jag inte kan sätta fullt betyg är att de gjorde några "slarvfel" här o där (Framförallt gällande målningen) som de fick rätta till, vilket gjorde att allt tog lite längre tid än planerat. Det var dock aldrig något problem med att "rätta" till saker, vilket är positivt.
    Hej Erik och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2018-12-02
    Snabbt, precist och enkelt. Rekommenderas. Kommer att använda deras tjänster flera gånger.
    Hej Magnus och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2018-11-26
    Bra bemötande. Offert och verklighet stämde helt. Duktiga hantverkare fixade exklusivt parkettgolv perfekt. 4 meter marmorskiva i köket toppen med inbyggd induktion o ugn. Klinker i hall med golvvärme med mera. Jättenöjd
    Hej Per-Olov och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
    2018-11-24
    Jag kom i kontakt med Ulrik på Sthlm Capital Bygg första gången då jag var i behov av spacklings arbete i min lägenhet. Vi bokade ett möte, sedan första besöket förstod jag att företaget är seriöst och besitter mycket hög kompetens. Arbetsledaren Ulrik kom på besök och gav förslag om nya idéer för att kunna trycka ner priset. Jobbet gjordes av två anställda och jag var oerhörd nöjd. Det resulterade i att jag ett par veckor senare kontaktade de för att renovera hela köket och badrummet i min lägenhet. Jobbet blev klart enligt tidsplaneringen som de uppgav och jag blev super nöjd med resultatet. Jag tvekar inte kontakta dem igen vid andra projekt och kan starkt rekommendera dem.
    Hej Beirj och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg
  • 2018-11-22
    Jag fick hjälp med total renovering av 50kvm altan + bygghjälp på 20kvm glas uterum från willabgarden. Jag är supernöjd med killarna och kanonnöjd med resultatet.
    Jag rekommenderar starkt sthlm capital bygg .
    Hej Ara och tack för omdömen :) Mvh Ulrik STHLM Capital Bygg