STHLM Capital Bygg

Vikingavägen 56, 184 41 Åkersberga — Visa karta

Välkommen till STHLM Capital Bygg!

Vi renoverar och bygger om för både privatpersoner och företag. Inga uppdrag är för stora eller små för oss. Vi hjälper dig med nybyggnad av villor, husgrunder, kök, måleri, takomläggning, altaner, badrum, plåtarbeten och mycket mer.

Vi på STHLM Capital Bygg värnar om dig som kund och att du ska känna dig trygg i att anlita oss. Vi vet vad som krävs för att våra kunder ska rekommendera oss vidare till andra. Genom att vara noggranna, punktliga och lyhörda för dina önskemål har vi hittat receptet för att du som kund ska bli nöjd vid utfört arbete.

Välkommen in till oss på STHLM Capital Bygg - Låt oss göra dina tankar och idéer till verklighet!

Läs vad 32 kunder tycker om STHLM Capital Bygg

• 2020-04-23

KAI H skrev om STHLM Capital Bygg
    Vi hittade STHLM Capital Bygg genom DoRunner för ett större renoveringsjobb (golv, måla, ta bort vägg, samt nytt kök) i en lägenhet. Vi tog in flera offerter, och det visade sig redan i första visningen att Ulrik hade professionellt bäst koll. Alla nödvändiga certifikat fanns på plats. Och även om det inte var billigaste offerten, så var det inte heller det dyraste, samt fast pris. Som tidigare inlägg här nedan så har vi också bestämt oss att utnyttja erbjudandet att få köksdesign från Julija på NY Homeconcept som är också att rekommendera. Alla från teamet som vi hade oss under renoveringens gång var inte bara jätteduktiga, men supervänliga och hänsynsfulla åt oss (vi som hade fortfarande att bo här hemma under renoveringen). Slutpriset och resultatet var 10/10 stjärnor. Ulrik hade alltid oss som kund i åtanken om det nu var finansiellt (ROT avdrag, rabatt/bra priser på material) eller professionellt (om man hade frågor eller oklarheter eller regler ang lägenhetsrenoveringen - dvs inte bara hur man ska göra, men också vad man inte får göra :). Så det är bara varmt att rekommendera Ulrik och teamet och vi säkert kommer att anlita igen när nästa renoveringsprojektet planeras. Läs mer
  • 2020-02-24

Max B skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag kom i kontakt med Ulrik på STHLM Capital Bygg via rekommendation av en nära vän till mig då jag skulle renovera mitt kök hemma.
    Jag blev proffsigt bemött av både honom och hans grabbar och då jag inte var helt säker på vad jag ville göra så kopplade han även in en designer från NY Homeconcept AB.
    Först ritade dom upp en 3D ritning i samband med konsultation, och sedan påbörjades jobbet.
    Jobbet höll tidsplanen och överensstämde med offerten.
    Helt fläckfritt, jag kan varmt rekommendera STHLM Capital Bygg. Läs mer
    2020-04-19 Ulrik L svarar Max B
    Hej Max! Tack för fina ord och ring oss när takomläggning är på G ;)
  • 2020-02-08

Henric W skrev om STHLM Capital Bygg
    Bröderna som äger företaget är båda väldigt trevliga och serviceminded, dom försöker alltid hålla en informerad om vad som händer eller eventuella förseningar. Mitt nya tak är superfint och jag fick det utfört till ett bra pris. Det slutgiltiga priset blev exakt som i offerten så dom håller vad dom lovar.
    Funderar redan på att anlita dem igen för fler jobb på huset om Ulrik ger mig rätt pris :) Läs mer
    2020-02-21 Ulrik L svarar Henric W
    Hej Henric! Tack för fina omdömet. Offerten angående panelbytet är redan skickat ;)
  • 2019-12-16

Adam Ulf Matti E skrev om STHLM Capital Bygg
    Jättebra jobb med renovering av kök och tak. Pålitliga och flexibla. Kommer definitivt anlitas vid framtida jobb. Läs mer
    2020-04-19 Ulrik L svarar Adam Ulf Matti E
    Adam tack för fina ord ;) Mvh Ulrik
  • 2019-11-11

Karl Anders Lennart G skrev om STHLM Capital Bygg
    Anlitat Sthlm Capital Bygg två gånger. Första gången för målning av fasad, byte av en del dålig fasadpanel och lite el-jobb (fasadbelysning) i samband med det. Andra gången var det några fönster som behövde bytas och en del trä- och plåtarbeten runt fönstren.

De hade en detaljerad offert, höll utlovade tider och priser.

Grabbarna var duktiga och trevliga. Läs mer
    2019-11-11 Ulrik L svarar Karl Anders Lennart G
    Anders stort stort tack för omdömet ;)
  • 2019-11-09

Mats P skrev om STHLM Capital Bygg
    Vi anlitade Sthlm Capital Bygg för att lägga om vårt tak samt byta avvattningssystem på vår villa samt garage. De svarade alltid snabbt, arbetade effektivt och höll den utlovade tiden. De var mycket proffsiga och vi är väldigt nöjda med det arbete de utfört och kan bara ge de bästa rekommendationerna. Läs mer
    2019-11-11 Ulrik L svarar Mats P
    Mats, stort tack för omdömen :)
  • Alex  E

2019-10-30

Alex E skrev om STHLM Capital Bygg
    Sthlm Capital bygg överträffade alla våra förväntningar. Vi har utfört en omfattande renovering där vi både har bytt ut hela taket till handfalsad plåt samt byggt ut för att få ett till sovrum. Vi har ett stenhus från sekelskiftet så vi visste att det krävdes både hantverksmässig kunskap samt konstnärlighet och noggrannhet för att få till de tidstypiska detaljerna. Detta fixade killarna på Sthlm Capital bygg bättre än många anda hantverkare skulle ha gjort. Ulrik och killarna var måna om att göra oss nöjda och mycket lyhörda för våra önskemål. För framtida arbeten, både utomhus och inomhus, kommer vi definitivt anlita Sthlm Capital bygg igen. Läs mer
    2019-10-31 Ulrik L svarar Alex E
    Stort tack Alex o Gabriella för dem fina orden. Tack för att ni tog er tid att skriva omdömet.
  • 2019-10-29

Tomas N skrev om STHLM Capital Bygg
    Montering av plattform vid skorsten för sotaren och borttagning av gamla teveantenner. Jag blev mycket trevligt och professionellt bemött. Arbetet utfördes på ett bra sätt av en trevlig hantverkare. Läs mer
    2019-10-30 Ulrik L svarar Tomas N
    Thomas stort tack för omdömen :)
  • Sebastian K

2019-10-17

Sebastian K skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag totalrenoverade min lägenhet med Sthlm Capital Bygg och bemötandet ifrån första mötet, till framtagningen av 3D-visualisering av min lägenhet höll högsta klass.

Även vid ÄTA-diskussioner så höll Ulrik alltid en god ton och vid meningsskiljaktigheter så var han väldigt pragmatisk.

Jag kommer fortsätta använda Ulrik framöver och jag rekommenderar honom också varmt för andra. Läs mer
    2019-10-30 Ulrik L svarar Sebastian K
    Hej Sebastian. Stort tack för goda ord om oss. Detta uppskattas stort :)
  • 2019-09-02

Martin W skrev om STHLM Capital Bygg
    Bytte överliggande fönsterbleck från trä till plåt, samt tog bort antenn och satte ny plåt för att skydda vindskivan.
    Bra konsultation från projektledare. De gjorde inte större ingrepp än vad som behövdes. Mycket trevligt bemötande av den som utförde det. Bra kommunikation under processens gång, flexibla då det senare i processen blev aktuellt att ta ner antenn också.
    Kan rekommendera företaget till andra. Läs mer
    2019-09-02 Ulrik L svarar Martin W
    Martin, stort tack för omdömen. Uppskattas :)
  • Åsa J

2019-08-19

Åsa J skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag fick kontakt med STHL Capital Bygg, genom Dorunner.

Jag valde STHL Capital Bygg för takbyte, då jag direkt kände att jag fick ett fantastiskt kundbemötande, samt ett bra pris.

Engagerande & lätta att få kontakt med!
    Takläggarna var noggranna & mycket trevliga allihopa.

STHL Capital Bygg levde upp till mina förväntningar, & jag kan varm rekommendera detta företag för husrenoveringar.

Till våren kommer de för att byta min fasad! Läs mer
    2019-08-19 Ulrik L svarar Åsa J
    Hallå Åsa, oj oj va fina ord. Tack själv för bra samarbetet :)
  • Åsa H

2019-07-22

Åsa H skrev om STHLM Capital Bygg
    Behövde hjälp med byte av vindskiveplåt och fotplåt. Fick kontakt med företaget via sajten Bra Byggare. Allt gick mycket snabbt på totalt 3 dagar, från kontakt till offert och utförande. Så imponerad av dessa proffs som gjorde ett mycket snyggt jobb. Läs mer
    2019-07-22 Ulrik L svarar Åsa H
    Hej Åsa, tack för fina ord!
  • Carl F

2019-06-26

Carl F skrev om STHLM Capital Bygg
    Mycket nöjd med STHLM Capital arbete. Man har skött tider, följt offert, varit mkt snabba i återkoppling och varit tillgängliga under hela projektet. Läs mer
    2019-06-26 Ulrik L svarar Carl F
    Hej Carl, tack för fina ord :)
  • Stefan P

2019-06-01

Stefan P skrev om STHLM Capital Bygg
    Detta är tredje gången som jag och min fru anlitar Sthlm Capital Bygg och vi har blivit mycket nöjda varje gång.
    Vi träffade Ulrik för att gå igenom arbetet under våren, vår entré skulle bytas ut.

Ulrik var mycket ärlig och sa att det var svårt att ge ett exakt pris på jobbet eftersom det fanns gamla betongpelare från en tidigare trappa samt nya betongpelare som det inte gick att se hur långt ner de gick. Om man kunde använda dessa till det nya eller inte var oklart.

Vi fick en siffra som var osäker men iallafall ett riktmärke, jobbet slutade något dyrare än vi tänkt oss men slutresultatet blev kanon. Och Ulrik var ärlig från början och sa att det var osäkert vad exakt jobbet skulle landa på.

Så vill man ha en ärlig, seriös, professionell och framförallt mycket trevlig hantverkare så ska man välja Sthlm Capital Bygg. Läs mer
    2019-06-01 Ulrik L svarar Stefan P
    Stefan, de är ett stort nöje varje gång vi jobbar hos er. Vem skulle inte gilla fika bröd och kaffe varje dag?! Stort tack för fina ord :)
  • 2019-05-31

Jonas K skrev om STHLM Capital Bygg
    Vi har fått hjälp med laga/byta delar av ett fuktskadat innertak och att sätta in mögelstoppar på vinden för att undvika mögel. Från första möte till offert och genomförande av bolaget enkla och professionella att ha att göra med. Vi har också anlitat Bolaget för ett annat mindre takrelaterat jobb (byte av enstaka trasiga takpannor) vilket gick lika smidigt. Sammantaget kan vi varmt rekommendera Sthlm Capital Bygg. Läs mer
    2019-05-31 Ulrik L svarar Jonas K
    Hej Jonas, och stort tack för omdömen :)
  • Eva-Lisa C

2019-05-24

Eva-Lisa C skrev om STHLM Capital Bygg
    Byte av plasttak över uteplats. Jag fick från början fin kontakt med Ulrik. Arbetet utfördes sedan proffsigt och snabbt, men ändå med tid att lyssna på önskemål från kunden. Jag anlitar gärna företaget igen..
    Eva C Läs mer
    2019-05-24 Ulrik L svarar Eva-Lisa C
    Hej Ev-Lisa, stort tack för omdömen :)
  • 2019-05-22

Michael W skrev om STHLM Capital Bygg
    Byte av vindskivor på villan. Snabbt och proffsigt utförande. Pris enligt offert. Mycket nöjd med jobbet. Läs mer
    2019-05-22 Ulrik L svarar Michael W
    Hej Michael, tack för omdömen :)
  • 2019-05-12

Madeleine P skrev om STHLM Capital Bygg
    Bytt ut takstege, satt dit ny plåt runt skorsten, lagat läckage vid ventilation på taket, satt dit en hatt på skorstenen , bytt ut vindskivor runt taket, satt dit ett snörasskydd på framsidan. Dom har även satt dit plåt runt altandörren. Bra bemötande och tydlig offert där priset hölls utan något förutsett tillägg. Läs mer
    2019-05-16 Ulrik L svarar Madeleine P
    Hej Madeleine, tack för omdömen :)
  • 2019-05-08

Tove S skrev om STHLM Capital Bygg
    snabba, serviceinriktade, mycket trevliga, avslutade inte arbetet förrän de säkerställt att vi var helt nöjda. Läs mer
    2019-05-16 Ulrik L svarar Tove S
    Hej Tove, tack för omdömen :)
  • 2019-04-01

Johan I skrev om STHLM Capital Bygg
    Besiktning och bytte av panna, tak.

Professionell och snabb hjälp. Kunnig personal som beskrev förloppet på ett mycket bra sätt. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-04-02 Ulrik L svarar Johan I
    Hej Johan, tack för omdömen :)
  • Tomas L

2019-03-26

Tomas L skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag fick från start snabb kontakt med Sthlm Capital bygg, konstant återkoppling och fick hjälp redan samma vecka. Jobbet dokumenterades väl och jag blev uppdaterad långa vägen. Kostnaden var rimlig och utan några överraskningar. Jag är mycket nöjd med arbetet och bemötandet av detta bolag och kan rekommendera dem starkt! Läs mer
    2019-03-27 Ulrik L svarar Tomas L
    Hej Tomas, tack för fina ord ;)
  • 2019-03-03

Anders J skrev om STHLM Capital Bygg
    Mycket nöjda med takomläggningen. Snabbt och proffsigt utfört, trevligt bemötande! Läs mer
    2019-03-03 Ulrik L svarar Anders J
    Hej Anders - tack för omdömen ;)
  • 2019-03-01

Kristet S skrev om STHLM Capital Bygg
    Reparation och ersättning av hängrännor som rasat ner från tvåvåningshus. Trevligt bemötande och på sex timmar från första kontakt var jobbet gjort. Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Kristet S
    Hej Krister och tack för omdömen :)
  • 2019-02-28

Adam E skrev om STHLM Capital Bygg
    I somras utförde Capital Bygg takbyte i vårt 30-tals villa i Segeltorp.
    De gav oss väl specificerad offert som vi jämförde med 5 andra offerter från andra tak firmor, men vi valde Capital Bygg efter att vi lyssnat med allas referenser. Capital bygg gjorde allt som stod i offerten i tid. Vi betalade det avtalade priset och mycket nöjda för vårt nya och oerhört snygga taket.
    De gav oss bra bemötande, bra genomgång av hela projektet, bra noggrannhet men framför allt är de mycket proffsiga och pålitliga.

//Nöjd Kund Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Adam E
    Hej Adam och tack för omdömen ;)
  • 2019-02-26

Anne Marie C skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag upptäckte att jag hade läckage upptill på en vägg och behövde hjälp för att ta reda på varifrån fukten kom. En trevlig representant från Sthlm Capital Bygg undersökte vind och tak
    och drog slutsatsen att fukten måste komma från taket.
    Någon dag senare kom två män från företaget och jobbade
    intensivt med att laga taket. Samtidigt fotograferade de olika stadier av arbetet och senare fick jag dessa bilder vilket jag uppskattade mycket.
    Summa summarum: jag fick precis den hjälp jag behövde av
    trevliga och duktiga personer. Dessutom vet jag lite mer om mitt tak, hur det ser ut under pappen! Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Anne Marie C
    Hej Anne Marie och tack för ömdomen ;)
  • Jakob W

2019-02-06

Jakob W skrev om STHLM Capital Bygg
    Bytte takpannor och satte på huvar på skorstenarna. Fungerade utmärkt! Snabbt, bra pris och god konmunikation Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Jakob W
    Hej Jakob och tack för omdömen ;)
  • 2019-02-04

Stefan G skrev om STHLM Capital Bygg
    Fick hjälp med att fixa till gäststugan, som det fallit ett träd över. Mycket trevligt bemötande. Väldigt snabbt och bra utförande av arbetet! Supernöjd!!

/Stefan Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Stefan G
    Hej Stefan och tack för omdömen ;)
  • Erik S

2018-12-19

Erik S skrev om STHLM Capital Bygg
    Gjorde hallrenovering (Byte innertak, måla väggar, måla trappa etc)

Kontaktpersonen hos bolaget var mycket bra att ha och göra med, snabba svar och framförallt noga med att allt blir bra och både dem och kunden känner sig nöjda i slutändan.

Grabbarna som gjorde jobbet var också bra att ha och göra med, serviceinriktade och trevliga. Arbetade hårt varje dag.

Det enda som gör att jag inte kan sätta fullt betyg är att de gjorde några "slarvfel" här o där (Framförallt gällande målningen) som de fick rätta till, vilket gjorde att allt tog lite längre tid än planerat. Det var dock aldrig något problem med att "rätta" till saker, vilket är positivt. Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Erik S
    Hej Erik och tack för omdömen ;)
  • 2018-12-02

Magnus R skrev om STHLM Capital Bygg
    Snabbt, precist och enkelt. Rekommenderas. Kommer att använda deras tjänster flera gånger. Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Magnus R
    Hej Magnus och tack för omdömen ;)
  • 2018-11-26

Per-Olov O skrev om STHLM Capital Bygg
    Bra bemötande. Offert och verklighet stämde helt. Duktiga hantverkare fixade exklusivt parkettgolv perfekt. 4 meter marmorskiva i köket toppen med inbyggd induktion o ugn. Klinker i hall med golvvärme med mera. Jättenöjd Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Per-Olov O
    Hej Per-Olov och tack för omdömen ;)
  • 2018-11-24

Beirj B skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag kom i kontakt med Ulrik på Sthlm Capital Bygg första gången då jag var i behov av spacklings arbete i min lägenhet. Vi bokade ett möte, sedan första besöket förstod jag att företaget är seriöst och besitter mycket hög kompetens. Arbetsledaren Ulrik kom på besök och gav förslag om nya idéer för att kunna trycka ner priset. Jobbet gjordes av två anställda och jag var oerhörd nöjd. Det resulterade i att jag ett par veckor senare kontaktade de för att renovera hela köket och badrummet i min lägenhet. Jobbet blev klart enligt tidsplaneringen som de uppgav och jag blev super nöjd med resultatet. Jag tvekar inte kontakta dem igen vid andra projekt och kan starkt rekommendera dem. Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Beirj B
    Hej Beirj och tack för omdömen ;)
  • 2018-11-22

Ara Ohanessian Y skrev om STHLM Capital Bygg
    Jag fick hjälp med total renovering av 50kvm altan + bygghjälp på 20kvm glas uterum från willabgarden. Jag är supernöjd med killarna och kanonnöjd med resultatet.
    Jag rekommenderar starkt sthlm capital bygg . Läs mer
    2019-03-01 Ulrik L svarar Ara Ohanessian Y
    Hej Ara och tack för omdömen :)

Vikingavägen 56, 184 41 Åkersberga