Therese Krafft
Registrerad mäklare sedan 2007
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-03 - 2020-02
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är en livsstil att vara mäklare som jag trivs väldigt bra med!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Driven och engagerad där jag alltid gör mitt yttersta för att leverera det bästa resultatet.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Positiv och glad. Brinner för min yrkesroll och gör det fortfarande efter 13 år i branschen.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Svår fråga. Mina bästa minnen är idag en bank utav lyckade försäljningar med nöjda säljare och köpare.

Vad gör du helst på fritiden?
Är med min familj, tränar och älskar havet, både att bada och åka båt är en storfavorit.

Hur ser din drömbostad ut?
En vit villa vid havet

Vad vet vi inte om dig?
Fart och fläkt, snabba bilar är kul! Läs mer

Läs vad 127 Läs vad Therese Krafft

• Malik M köpte sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-03-23

Centralt
    Vi köpte en Villa på förhand och uppskattade Therese snabba respons och support från sin semesterort.

Hon kopplade ihop oss med sin kollega Oscar och hela försäljningen gick smidigt till.

Vi är nöjda med köpet och bemötandet. Läs mer
  • Linn A köpte sin lägenhet med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-03-22

Björlanda
    Köpt ett parhus av Therese, det blev en smidig och snabb affär vilket verkligen uppskattades!
    Toppen!! Läs mer
  • Anders A sålde sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-03-21

Centralt
    Försäljning av villa. Bra och tydlig vid kontakt + en vässad säljare. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Mona L sålde sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-03-20

Centralt
    Försäljning av radhus. Fint bemötande och bra driv med försäljningen av Therese. Rekommenderas Läs mer
  • Anneli K sålde sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-03-19

Centralt
    Therese tog hand om försäljningen av vår villa, hon är professionell och kunnig.
    Alltid svar på våra frågor och vi hade bra kontakt under hela försäljningen.
    En mäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer
    Therese Krafft gillar detta
  • Kristina K köpte sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-03-15

Centralt
    Hon visste inte så mycket om bostaden när vi frågade. Att hon är en säljare märktes tydligt.
    Känns inte bra när man inte har möjligheten att kolla bostaden själv utan ska lita på vad ägarens besiktningsman skriver. När vi prata om detta upplevdes hon otrevlig. Man har undersökningsplikt och där med ska ni låta köparen få göra detta utan hot att då är det möjligt att det inte blir affär. Det är väldigt mycket pengar man pratar om men för mäklaren bara ett objekt.

Mycket trevligare om mäklare är lite mer mjukare och inte bara en tuff säljare. Man får inget förtroende för en tuff mäklare. Läs mer
    2020-03-15 Therese Krafft svarar Kristina K
    Hej Kristina,
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Tråkigt att du fick en sådan uppfattning. Jag förbereder mig alltid inför mina visningar och återkommer med svar om frågor uppstått som jag inte kan besvara på plats. Våra villaförsäljningar omfattas i stort sett alltid utav Varudeklarerat som är en trygghetsförsäkring både för säljare och köpare, utförd av Anticimex som oberoende part. Ur ett juridiskt perspektiv är jag också noggrann med att förtydliga vad som gäller vid ex bud med villkor. Allt för att man som köpare skall vara helt informerad och införstådd med hur man sedan önskar agera vid sitt stundande köp.

Grattis ännu en gång till en härlig bostad! Jag hoppas och tror att du kommer trivs fint!
    Med vänlig hälsning, Therese Krafft
  • Fredrik S köpte sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-02-28

Hjuvik
    Väldigt proffsig, seriös och tydlig i sin kommunikation. Inger högt förtroende. Väldigt positiv upplevelse. Läs mer
    2020-03-15 Therese Krafft svarar Fredrik S
    Hej Fredrik! Tack för din fina recension. Vi hörs när det börjar närma sig tillträdet! Mvh Therese Krafft
    Therese Krafft gillar detta
  • Beatrice C sålde sin lägenhet med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-02-24

Centralt
    Otroligt nöjd med Therese både vid försäljning av min gamla bostad och köp av min nya bostad. Läs mer
    2020-03-15 Therese Krafft svarar Beatrice C
    Vilket toppbetyg, tack så mycket! Det var väldigt roligt att få hjälpa dig genom de både processerna.
    Hälsningar Therese Krafft
  • Lennart K
    Lennart K sålde sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-02-23

Hällsvik
    Therese har sålt vår fastighet på ett för oss alldeles utmärkt sätt.
    Vi är jättenöjda. Therese har det rätta drivet är positiv och har förmågan att få affären framåt på ett effektivt sätt. En sak som var viktig för oss var att hon hela tiden höll oss uppdaterade på försäljningsförloppet och att vi aldrig behövde gå och undra vad som händer. Läs mer
    2020-03-15 Therese Krafft svarar Lennart K
    Hej Lennart! Tack så mycket för din rekommendation och för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen av ert fina hus. Det glädjer mig att höra att ni är nöjda. Ha det fint så hörs vi! Hälsningar Therese
    Therese Krafft gillar detta
  • Kerstin K sålde sitt hus med hjälp av Therese Krafft en del av Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

2020-02-23

Hällsvik
    Vid försäljning av vår villa var Therese mycket positiv som person och engagerad i försäljningen. Pålitlig och professionell som mäklare, alltid glad och allt gick snabbt och smidigt. Kan varmt rekommendera henne vid affärer med fastigheter. Läs mer
    2020-03-15 Therese Krafft svarar Kerstin K
    Hej Kerstin! Tusen tack för din rekommendation och för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen av ert fina hus. Det glädjer mig att höra att ni är nöjda. Ha det fint så hörs vi! Hälsningar Therese

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Torslanda

Therese Krafft