Gunilla Abejón är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Huddinge

Gunilla Abejón har varit registrerad mäklare sedan 2001-03. Gunilla Abejón har varit aktiv på Reco.se sedan 2015-09 och har fått 112 omdömen med ett betyg på 4.8. Gunilla Abejón har haft 37 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 97% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att ha så mycket kontakt med människor och att kunna hjälpa dem med allt viktigt som de själva kanske inte tänker på när de säljer och köper bostad. Sedan är det också ett härligt omväxlande arbete!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Min långa erfarenhet gör att det blir en trygg och noggrant genomförd affär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är noggrann, tålmodig, lösningsorienterad och duktig på det jag gör.

Vad vet vi inte om dig?
Jag tillbringar gärna min lediga tid i Skåne.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 112 Läs vad Gunilla Abejón

• sålde sin stuga med hjälp av Gunilla Abejón en del av Svensk Fastighetsförmedling Huddinge
    2021-09-11
    Mäklaren ska hjälpa mig få det bästa priset
    Tycker utgångspriset var sänkt pga skicket på huset, men godtar det jag fick, tror nya ägarna är ett bra val.
  • sålde sitt hus med hjälp av Gunilla Abejón en del av Svensk Fastighetsförmedling Huddinge
    2021-07-19
    Allt jättebra, proffsigt och Gunilla är ett föredöme i sin yrkesroll som får både köpare och säljare att känna sig sedda, uppskattade och prioriterade....
    • Gladö Kvarn
    2021-06-01
    Vi kom i kontakt med Gunilla redan 2018. Nu kom det sig så att det inte blev aktuellt att sälja vårt hus förrän under våren 2021.

Till en början fick vi en bra uppfattning och kände ett förtroende men det kom med tiden att ändras tyvärr.
    När det väl var dags att sälja huset upplevde vi dålig återkoppling, omöjlig att få kontakt med i perioder, kunde gå timmar och ibland dygn innan vi fick kontakt. Inget förmedlingskontrakt upprättades trots att vi bad om det över en månads tid. Skrevs till slut ett kontrakt dagen innan visning (bakdaterat 2 dygn) med hänvisningen att - hon tolkat oss som ”att det viktiga och fokus var att få ut huset på marknaden”.

Avstämningar som skedde sent på kvällen nära midnatt upprepade tillfällen för det var först då hon återkopplade efter att vi skickat flera sms där vi bad henne höra av sig.

Vi fick själva ta en del foton på huset till första annonsen, rätta till fel och stavningar i annonsen som man missat och när huset skulle läggas ut till salu på hemnet fick vi påpeka att det låg kvar som ”kommande”. Visning blev lagt 4 dagar efter att huset kommit ut till salu trots att vi från början skulle ha endast förhandsvisning och ord. visning en helg senare.

Rakt igenom en känsla av brist på genuint engagemang, genomstressat och slarvigt skött. Skuldbeläggande på oss att vi inte vänt oss direkt till henne när vi framförde vårt missnöje via hennes chef efter åtaliga försök till kontakt, inte inlyssnande kring våra önskemål vad det gällde tidpunkt för kontraktskrivning el tillträde utan vi fick och kommer få planera om. Framforcerat med en känsla av att bara vilja bli av med vår försäljning så fort hennes bonustak hade nåtts, när det inte gick att tjäna mer pengar på oss.

Den bilden alla tidigare recensioner ger känner vi inte stämmer alls med vår upplevelse och känsla.
    • Kästa
    2021-05-21
    Sålt villa på Spiselvägen 11. Du har gett oss från början ett trevligt intryck. Dock har du inte uppfyllt våra förväntningar i budgivningsförfarandet. Det har varit en bristfällig återkoppling vid budgivningen. Din koll på om budgivare har varit seriösa var bristfällig. Den som först kom med ett bud skulle vi kunnat få säga vad vi skulle nöjt oss med för pris. Detta var innan visningen. Det blev för sen återkoppling till näst högsta budgivaren när den första var oseriös. Eftersom budgivningen misslyckades fick vi senare sälja till skambud. Du forcerade fram en ivrig köpare med att låta honom skriva kontrakt innan vi var vidtalade. Vi borde väntat in den andra familjen innan besluts tagits. Jag fick sen veta att kontraktsskrivaren varit med från början enligt honom själv. Om det är så kunde han köpa vårt hus billigt. Försäljningen blev 3 % under utgångspriset vilket är en besvikelse då vi hade möjlighet från början att få mer för vår villa med tomt. Det är andra gången vi anlitat Svensk fastighetsförmedling med dåligt resultat. Vi kommer inte rekommendera er.
    Hej Marianne och tack för att du tog dig tid att återkoppla.
    Det känns självklart tråkigt att ni upplevt vårt samarbete på det här sättet. Nu har vi tillsammans haft en uppföljning efter er utvärdering vilket kändes både viktigt och bra. Det är tack och lov väldigt sällan vi råkar ut för den här typen av oseriösa budgivare och det är väldigt tråkigt att det har drabbat er. Som ni känner till upphörde den här kunden helt att kommunicera vilket är en ny upplevelse även för mig. Jag förstår era känslor och besvikelse fullt ut.
    Jag vill samtidigt poängtera att ni fick löpande uppdateringar efter varje visning och om varje specifik situation i er affär. Ni hade full information om de samtal som pågick och vilka alternativ som fanns. Som vi också diskuterade rekommenderade jag nya visningar men ni valde en annan väg. Då ni redan köpt ny bostad och kände stress och oro över detta valde ni istället att sälja snabbt.
    Jag håller med om att slutpriset blev lägre än förväntat men det blev också högre än det ni var villiga att sälja bostaden för. Jag förstår att ni känner en besvikelse vilket jag fullt ut respekterar. Jag hade, som ni vet, en högre prisambition för er fastighet. Tack för samtalet tidigare idag. Det var bra att vi fick en gemensam återkoppling.
    Nu önskar jag er varmt lycka till framöver och hoppas att ni ser fram mot att snart flytta in i er nya bostad. Vänligen Gunilla
    Gunilla Abejón
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Gunilla Abejón en del av Svensk Fastighetsförmedling Huddinge
    2021-05-21
    Vi har köpt ett nyproducerat parhus. Gunilla var mycket trevlig och sympatisk när vi möttes. Vid mötet fick vi bra information såsom vi förväntade oss. Det var ett nöje.
    Hej och tack för fin rekommendation. Ser fram mot att ni ska fylla nya huset med barn och glada stunder! Gunilla Abejón
  • Marcelo B
    2021-05-17
    Vi köpte att nytt parhus från Gunilla och fick mkt trevligt bemötande och information om projektet. Hon var tillgänglig när vi behövde fråga henne om något och hon var rak och professionell i både svar och återkoppling.
    Tack Marcelo. Så roligt att träffa er och höra om era planer för nya bostaden. Vi ses snart igen för upplåtelseavtalet. Gunilla Abejón
    2021-05-17
    Jag har köpt en parhus hos mäklaren. vi fick gott bemötande redan från.
    2021-05-16
    Har köpt nyproducerat och är mycket nöjd med prestationen av objektet och hanteringen av mig som köpare
    • Farsta
    2021-04-30
    Gunilla har gjort ett jättebra jobb med att sälja min fastighet. Kompetent och svarar alltid snabbt på frågor!
    Tack Hedda för fin rekommendation. En del speciallösningar och allt har gått i lås som vi ville. Känns verkligen toppen och glad att ni känner er nöjda med vårt samarbete. Gunilla Abejón
  • Fredrik G
    köpte sitt hus med hjälp av Gunilla Abejón en del av Svensk Fastighetsförmedling Huddinge
    • Västra Solgård
    2021-03-24
    Vi har köpt en villa i Huddinge med hjälp av Gunilla. Hon inger lugn, kompetens, värme och förtroende. Att köpa ett hus är ett av de största besluten man fattar i livet, och involverar massor med känslor och nervositet. Tack vare Gunilla känner vi oss trygga med att vi fattat rätt beslut och att allting kring köpet, pengar, besiktning osv gått helt rätt till. Vi är oerhört tacksamma.

Fredrik Granath och Melissa Schäfer
    Hej och tack. Vilka fina ord! Det värmer verkligen. Väldigt glad över att ni känner er trygga och nöjda. Så vill man att det ska kännas.
    Det är också ett helt underbart och unikt hus ni har köpt, här kommer ni säkert stortrivas!