Simon Andreassen är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Kinna

Simon Andreassen har varit registrerad mäklare sedan 2010-02. Simon Andreassen har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-06 och har fått 31 omdömen med ett betyg på 4.7. Simon Andreassen har haft 45 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 80% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 31 Läs vad Simon Andreassen

• köpte sitt hus med hjälp av Simon Andreassen en del av Svensk Fastighetsförmedling Kinna
    • Torestorp
    2021-09-03
    Trevlig och tillmötesgående och ser fram emot slutavtalet.
    Hej Ronny!
    Tack, alltid trevligt med goa glada göteborgare på visningar=)
    En månad kvar till nycklarna, det går snabbt det.
    Simon Andreassen
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Simon Andreassen en del av Svensk Fastighetsförmedling Kinna
    2021-06-18
    Bra bemötande trevlig och kunnig
    Tack!
    Det var lika trevligt att hjälpa er att finna er nya bostad.
    Jag återkommer till er när jag funnit en kontakt där ni kan förvara husbilen.
    Mvh Simon
    2021-06-16
    Anlita absolut inte denna mäklare. Han är helt omöjlig att komma i kontakt med. I vårt fall sålde han en lägenhet som vid tillträdesdatum saknade flera av de lösören som skulle ingå i köpet. Nu har det gått åtta månader sedan vi tillträdde och vi har fortfarande inte fått diskmaskin, badrumskommod, duschväggar, garderober etc. Som ingick i köpet. Mäklaren sålde även lägenheten med parkett vilket var felaktig. Vi har vid otaliga tillfällen försökt komma i kontakt med honom angående ovanstående utan att han återkopplat. Vår starka rekomendation är att inte anlita honom.
    Hej Ida
    Oerhört tråkigt att höra att du är missnöjd med mig som mäklare. Jag är i princip tillgänglig sju dagar i veckan, och jag svarar alltid skyndsamt på mail. Som fastighetsmäklare har man ett stort ansvar för affären, men man ansvarar inte för skicket på de bostäder man förmedlar. Jag beklagar om du inte fått det gensvar du förväntat dig från föreningen och bostadsutvecklaren, men jag kan tyvärr inte styra över hur köpare eller säljare kommunicerar med varandra, även om jag alltid försöker få bostadsutvecklare att förstå vikten av att löpande informera förvärvare om allt som kan vara av betydelse, stort som smått.
    Hoppas ni trots allt kommer att trivas i er nya bostad.
    Även ifall du inte vill ha min hjälp har jag duktiga kollegor du kan kontakta om det skulle vara något framöver.
    Mvh / Simon
    2021-06-16
    Var nog bara intresserad av att sälja
    Hej Kjell,
    Vad tråkigt att du inte fått en klarare bild av mig än så. Jag är stolt över min roll som mäklare och vill självklart sälja bostäder men framför allt vill jag att både köpare och säljare ska vara så nöjda som möjligt. Som fastighetsmäklare har man ett stort ansvar för affären och jag försöker alltid få säljaren, i ditt fall bostadsutvecklaren, att förstå vikten av att löpande informera köpare om allt av betydelse, både stort och smått. Hoppas att du trots allt kommer att trivas i er nya bostad och att bytet av dörr går så smidigt som möjligt. Hoppas att vi ska hålla en god kontakt framöver.
    Mvh / Simon
    2021-06-16
    Ett bra och trevligt bemötande bra på att återkoppla.
    Tack för de fina orden!
    Hoppas ni trivs bra i nya bostaden.
    • Hyssna
    2021-05-11
    Professionell och gav ett tryggt intryck
    Tack Johanna!
    Ser fram emot tillträdet i höst!
    Ett väldigt fint hus ni köpt med trevliga grannar=)
    • Örby
    2021-05-04
    Köpt hus. Fått mycket bra och snabb hjälp och trevligt, bemötande.
  • sålde sitt hus med hjälp av Simon Andreassen en del av Svensk Fastighetsförmedling Kinna
    • Kinna
    2021-03-25
    Simon var mäklare vid köpet av vårat kommande hus samt försäljning av vårat nuvarande. Mycket Professionell och en god människokännare.
    Tack Sami!
    Extra kul att få hjälpa just er att hitta ert nya hem och samtidigt få hjälpa er förmedla er gamla bostad.
    Läge+ är inte så dumt det=)
    • Kinna
    2021-03-08
    Proffesionellt bemötande, återkoppling och information i samband med försäljning av vårt dödsbo.
    Tack Pia!
    Kul att få hjälpa er med era försäljningar.
    • Örby
    2021-02-25
    Snabb och väldigt smidig försäljning.
    Tack Magnus
    Vid första träff meddelade du mig att önskemålet var en smidig affär.
    Kul att få möjlighet att hjälpa er med detta!