Svensk Fastighetsförmedling Orust

Svensk Fastighetsförmedling Orust

Välkommen till Sveriges fjärde största ö - Orust!

Här i den Bohuslänska skärgården kan både sommargäster och permanentboende njuta av närheten till havet. På ön finner du gamla fiskelägen, klippor, kulturbygd, skog och jordbruk. Den unika miljön är värdefull och kommunen sätter stort värde på att den skyddas och underhålls.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling vill vara en mäklare som erbjuder lite mer. Letar du eller vill du sälja en fastighet i området på eller omkring Orust? Låt oss hjälpa dig med allt från rådgivning och värdering till att ordna med visningar och hitta det som blir rätt för just dig, just nu!

Läs vad 169 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Orust 2

• sålde sitt hus med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    • Härmanö
    2021-06-14
    Stephanie genomförde uppdraget med positiv energi och hög kvalitet från start till mål. Hon överträffade våra förväntningar med råge!
  • köpte sitt hus med hjälp av Pontus Pontén en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-06-12
    Pontus var trevlig och korrekt, han hade god lokalkännedom och gav ett sympatiskt intryck. Han var motsatsen till det vi var rädda för - en "säljig" mäklare. Istället fick vi en person som tog sig tid att förklara och gå igenom allt. Pontus var en person som gav extra omtanke och verkade bry sig om att det skulle bli bra för både säljare och löpare. Någon vi kan rekommendera!
  • köpte sitt hus med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-06-11
    Bra erfarenhet, snabb, effektiv och kan sitt jobb.
  • sålde sitt hus med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-06-09
    Sålt mitt skärgårdshus.
    Väldigt positivt bemötande från Helen. Hon kom med bra förslag och idéer angående försäljningen. Alltid kontaktbar och hjälpsam.
    Positiv försäljning som gick snabbt med bra resultat.
    2021-06-09
    Försäljning av (i allra högsta grad grad) friliggande bostadsfastighet på Orust.
    Helen har
    - föredömligt hållit mig underrättad i affärens olika skeenden
    - tillvaratagit såväl säljares som köpares intressen
    - har på ett utmärkt sätt skött överlåtelsen av fastigheten i sin helhet. Och det inkluderar även hantering av grannes märkliga "intrång" i affären
    Så Helen har verkligen levt upp till sin professionella roll
  • Gil A
    2021-06-04
    Har köpt fritidshus av Pontus som hade ett fint bemötande under hela processen. Inga frågetecken uppstod utan han var tydlig i sitt framförande.
    Tack för de fina orden! Hoppas ni kommer få många trevliga stunder framöver i ert nya fritidshus :) Pontus Pontén
  • sålde sitt hus med hjälp av Pontus Pontén en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-06-01
    PP är en god kommunikatör, klar informatör.
    Alltid vänlig vid mina frågor, svarar snabbt vid tel. samtal.
    Noggrann
    Tack Christina! Det har varit roligt att få hjälpa dig och Göran med försäljningen utav ert trevliga hus. Trivs alltid bra med att komma ut till härliga Malön! :) Pontus Pontén
  • Mats R
    • Lavön
    2021-05-31
    Vi sålde vår fina lägenhet på Lavön med hjälp av Helén. Hon är mycket kompetent, professionell och framför allt trevlig. Hon lotsade oss genom säljprocessen på ett utmärkt sätt och gav oss goda råd i beslutssituationer. Vi rekommenderar henne starkt. Sammanfattningsvis så överträffade hon våra förväntningar med råge.
    2021-05-28
    Enkelt och smidigt, lyssnade både till oss och säljarna.
    Det gick smidigt.
    Tack för de fina orden. Hoppas ni kommer trivas bra framöver i ert nya fritidshus! Pontus Pontén
    2021-05-24
    Helén mötte oss trevligt och proffsigt från början till slut. Vi är så nöjda med såväl köpeskillingen som hela förfarandet när vi sålde vår stuga.
  • Malin B
    2021-05-22
    Vi köpte en villa med drömläge på Orust genom Helén. Genom hela processen har hon var mycket professionell och med glädje och stort tålamod svarat på alla våra frågor och funderingar.
    Kan starkt rekommendera Helén Roth!
  • köpte sin stuga med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    • Gullholmen
    2021-05-20
    Som köpare blev vi bemötta på ett mycket trevligt, korrekt och proffesionellt sätt. Snabba och tydliga svar på frågor. Har kommit i kontakt med flera mäklare under senare år både vid husvisningar och då närstående köpt hus. Stephanie har utan tvekan varit den som varit bäst!
  • Leine Ö
    2021-05-09
    Hjälpsam och trevlig och lätt att ha att göra med. Det blev en angenäm färd till vårt nya fritidshus och slutklämmen var pricken över i.
    Tack detsamma Leine. Hoppas du och döttrarna får en fantastisk sommar i huset! Pontus Pontén
    2021-05-06
    Har sålt föräldrahemmet. Tycker att bemötandet från Pontus varit jättebra under hela tiden. Är mkt nöjd med valet av mäklare. / Carina Bankel
    Vad roligt att höra att ni känner er nöjda. Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er med detta! Pontus Pontén
    2021-05-04
    Förtroende från första mötet,professionell i alla avseende rekommenderas varmt.
    Tack för de fina orden! Det har varit så roligt att få jobba med er och ert fantastiska hus. Nu hoppas jag att allt kommer bli bra för er i Karlstad. Helén Roth
  • köpte en tomt med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-04-30
    Ordning och reda. Går nästan alltid att nå. Lättsam och trevlig.
    2021-04-30
    Helt fantastiskt mäklare ! Som är snabb på återkoppling och sköter sitt jobb exemplariskt!
    2021-04-14
    Mycket tillmötesgående & kunnig.
    Har tyvärr inte träffat henne personligen då jag bor i Borlänge
    2021-04-13
    Landsvägen 522 Käringön
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Mäklare brukar vara trevliga och ibland lite för mycket säljande men jag tyckte Helen gjorde det väldigt bra och var inte för ”på”. Det uppskattade jag.
    Toppen från start till slut.
    2021-04-05
    Sålt ett parhus, väldigt bra bemötande. Lyssnar på vad kunden vill ha.
  • JOHAN K
    • Varekil
    2021-04-04
    Trevlig och rak från första stund. Informativ och svarssnabb. Klarade en lite strulig budgivning galant. Efter budgivningens slut en trevlig stund med information ,genomgång och påskrift av all formalia .
    2021-03-30
    En oerhört skicklig mäklare med fingertoppskänsla!
    Sålt två hus och köpt ett med hjälp av Helen Roth. Kan varmt rekommendera henne.

Vänligen Jennie Gustafsson
    Tack Jennie! Nöjet har varit på min sida att hjälpa er. Båda era fastigheter som jag hjälpt er med har varit riktigt tipp topp! Tråkigt att lämnar Ö:a. Jag hoppas att ni hittar något riktigt bra att sätta "tänderna" i nu när ni flyttar till Kungälvs Kommun. Helén Roth
  • skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-03-25
    Sålde vårt första hus med hjälp av Helén, kan inte önskat mig en bättre och tryggare mäklare än henne. Rekommenderar alla som behöver en mäklare att kontakta henne. Kan inte säga nog med bra saker.
    Vilka fina ord du skriver Elin. TACK! Å tack för att ni ställde upp som statister på våran film. Den blev riktigt bra tycker jag. Jag hoppas att ni funnit er tillrätta i ert nya hus och att Vera tycker om att springa runt i trädgården. Helén Roth
    2021-03-22
    Vi var på jakt efter hus och på ett hus vi var på visning så va det Helen som höll i den. Vi var inte intresserade utav det huset men Helen hörde av sig kort där efter med ett hus som snart skulle komma ut till försäljning. Vi fick gå på en förhandsvisning och nu har vi köpt det!

Fick en bra känsla av Helene. Hon känns rak, ärlig och genuin. Skulle varmt rekommendera henne.
    Tack! Grattis till ett jättefint hus. Läget är grymt och tomten som gränsar mot grönområdet inbjuder till äventyr i "skogen" för Loke. Hoppas att ni snart får många nya vänner och välkomna till Svanesund! Helén Roth
    2021-03-18
    Vi köpte ett hus i Svanesund med Heléns hjälp. Vi är väldigt nöjda!
    Tack Oskar! Kul att både du och Sofia är nöjda. Blir ju lite annorlunda att köpa något som inte legat ute till försäljning på Hemnet. Roligt ändå att ni hade samma känsla så snart ni kom in i huset och att ni kan ha stora tillställningar för släkt och vänner. Helén Roth
    2021-03-17
    Köpt ett hus på Orust, väldigt bra bemötande och alltid tillgänglig. Mycket nöjd med Pontus.
    Hej Marcus, tack för att du tog dig tiden och att du känner dig nöjd med mig hittills! Nu hoppas vi på att tillträdet flyter på lika smidigt och att du kommer trivs bra i det nya huset! Pontus Pontén
    2021-03-08
    Vi köpte ett sommarhus av Pontus och blev väldigt väl bemötta. Pontus har varit väldigt tillmötesgående och ordnat flera visningar med kort varsel när det stod klart att vi ville gå vidare med fastigheten. När allt var klart så var han snabb på att styra upp alla formaliteter och varit mer än tydlig på hur allting kommer att fortlöpa. Han lever väl upp till våra förväntningar på en mäklare
    Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme och jag är glad att ni känner er nöjda med mig! Jag hoppas verkligen ni kommer få mycket glädje av ert nya fritidshus! Pontus Pontén
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-03-07
    Allt var enligt förväntan vid köpet av bostadsrätten
    Härligt att du är nöjd Margareta! Å grattis till en fantastisk utsikt och en lägenhet i så gott som nyskick. Vi ses kanske på golfbanan i sommar. Helén Roth
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-03-05
    Vi har sålt vår lägenhet i Ellös.

Hon visade ett stort engagemang redan från början och visade väldigt tydligt hennes målbild med våran försäljning.
    Detta kändes väldigt tryggt och positivt även om vi aldrig kom upp till den målbilden. Men detta var vårt beslut att godta ett längre pris än det vi hade som utgångspris.

Duktig på att höra av sig till oss och ge oss info om vad som hände hela tiden. Noggrann och lyhörd.
    Hennes personliga utstrålning och karisma gjorde stor skillnad jämfört med andra mäklare.

Totalt sett är vi väldigt nöjda Vivi-Anne o Thomas Överdahl
    TACK Vivi-Anne och Thomas! Ni är helt fantastiska! Kände mig så välkommen första gången jag kom hem till er med välkomstskylten i entrén. Bättre statist på filmen går inte att hitta, tänk att du ställde upp på allt jag hittade på! Jag önskar er lycka till med ert nybygge. Jag längtar efter våran golfrunda tillsammans även om jag kommer åka på stor stryk. Helén Roth
    • Orust
    2021-03-05
    Hon har gjort sitt jobb på ett bra sätt. Vi är hittills nöjda.
    Gott och proffsigt bemötande.
    Hej Lennart! Härligt att ni är nöjda hittills. Jag kommer göra mitt yttersta för att ni ska vara nöjda hela vägen in i mål. Helén Roth
    2021-03-05
    Köpt lägenhet i Ellös. Bra material. Informativt. Helén hade koll på det mesta. Snabb återkoppling. Ordning och reda.
    2021-02-03
    Vi har blivit mycket väl bemötta av Helen Roth, fastighetsmäklare på Svensk Fastighetsförmedling både vid ett antal visningar vid olika objekt på Orust samt vid köp av lägenhet på Käringön.
    Hon visar en proffessionalitet i yrket och man får en stor tillit som köpare som vi är i detta fallet.
    2021-02-03
    Har köpt gåre 138, henån. Allt fungerade perfekt!
    2021-02-03
    Sålde en villa utanför Henån. Allting gick snabbt och smidigt och Pontus gjorde allt och mer där till som krävdes av honom som mäklare för att sälja vårat hus.
    Skönt att höra att ni känner er nöjda med mig och att ni känner att det gick smidigt, vill även tacka för ert förtroende och för att ni gav mig möjligheten att hjälpa er med detta! Pontus Pontén
    2021-02-01
    Mycket trevlig och proffsig, behandlar alla lika.
    2021-02-01
    Helen Roth är en grymt duktig och proffsig mäklare, sålde vår lägenhet på Käringön på ett litet kick.
    2021-01-23
    Vi har sålt vårt sommarhus på Orust med hjälp av Pontus.
    Han har från första början ingett förtroende och har på ett utmärkt sätt drivit försäljningsprocessen framåt.
    Informationen vi fått har varit utmärkt, vi är mycket nöjda med Pontus som mäklare och han har mer än väl levt upp till våra förväntningar.
    Gunilla&Christer
    Tack så mycket för de fina orden och jag är glad att ni är nöjda med mig! Pontus Pontén
    • Varekil
    2020-12-22
    Jag har köpt en bostadsrätt i Varekil.
    Mycket trevligt bemötande.
    Helen motsvarade mina förväntningar både vid visning av bostadsrätten och när köpet gjordes klart.
    Jag är supernöjd.
    Tack Gun! Roligt att det blev just ni som köper bostadsrätten. Jag är helt säker på att ni kommer stormtrivas. Jag pratade med ordföranden om ev. framtida potatisland och hon lät positiv. :-) Helén Roth
  • sålde sin bostad med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2020-12-09
    proffsigt bemötande av en ambitiös mäklare som sålde vår prästgård i bolagsform
    Tack Henrik! Det har varit ett rent nöje att samarbeta med er! Ni är alltid lika glada och positiva och ställer upp på film och allt annat som jag hittat på. Nu hoppas jag att ni hittar på något annat roligt att göra, nu när pensionatet är sålt. Helén Roth
    2020-12-08
    Vi har aldrig haft en bättre mäklare än Helén och detta var vår 5e försäljning av hus. Bra och kunnig på alla sätt.
    Oj, oj, oj Robert, jag blir alldeles rörd. Jag blir otroligt glad över att höra att ni aldrig haft en bättre mäklare, stora ord, TACK! Jag hoppas att ni kommer trivas i Stenungsund nu när ni lämnar ert fantastiska hus. Helén Roth
    2020-11-19
    Vi har sålt vårt 70-talshus i Svanesund med hjälp an Pontus Ponten. Pontus har på ett på ett fint sätt förmedlat känslan och de egenskaper vårt hus besitter och vi kände ett stort förtroende för Pontus vid vårt första möte. Han har god förmåga att lyssna in och det har gjort att hela processen har genomförts på ett smidigt sätt. Pontus har har varit lätt att komma i kontakt med och vår kommunikation har varit lättsam. Våra förväntningar har infriats med råge och vi kan varmt rekommendera Pontus!
    Tack så hemskt mycket för de fina orden! Jag är väldigt glad över att ni, trots en väldigt intensiv period, känner er nöjda med mig och att ni känner att det har gått smidigt till. Jag vill även säga att jag verkligen har uppskattat hur ni har bemött mig samt att det har varit en fröjd att få lära känna er och hjälpa er med försäljningen! Pontus Pontén
    2020-11-19
    Köpte en villa på Orust. Mäklaren har varit trevlig, hjälpsam, tålmodig och kunde svara på alla frågor jag hade. Om något kunde förbättrats så hade jag sagt att han kunde ha erbjudit att berätta om huset lite mer under visningen. Men detta gjorde han kanske inte med mening, för att låta oss titta runt själva och komma till honom med frågor. Men jag hade gillat att få välja om jag ville va ensam med det eller få en snabb tour. Annars så va han bara jätte bra!!
    Hej Philip och tack för din feedback! Jag är glad att ni är nöjda överlag och som jag nämnt till er tidigare så uppfattade jag hur ni ville ha det lite fel så tar till mig detta och skall i framtiden tänka på att ställa frågan och inte lita blint på magkänslan! Pontus Pontén
  • köpte sin stuga med hjälp av Pontus Pontén en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2020-11-16
    Snarevik 393. Pontus har varit fantastiskt bra. Han har bemött oss på bästa sätt, varit vänlig ,trevlig, informativ och påläst och han har uppfyllt våra förväntningar om hur en bra mäklare skall vara. Det var en trixig affär med servitut mm som skulle lösas och Pontus har hanterat det perfekt och smidigt och jag fick även känslan att säljarna känner samma sak. I och med att säljarna hade lite att lösa innan vi kunde skriva på så tog det 14 dagar och Pontus hörde av sig till oss och informerade om läget hela tiden vilket vi tyckte var superbra. Det kändes som om vi fick all information vi behövde hela tiden så vi kan varmt rekommendera Pontus som mäklare.
    Hej Magnus, Tack för de fina orden. Det har varit ett nöje att få hjälpa er med detta och jag ser fram emot ett fortsatt samarbete med er! Pontus Pontén
    2020-11-10
    Helen har varit tillgänglig, tillmötesgående och professionell. Som kund har jag känt mig trygg med det sätt hon ansvarat för försäljningen.
    Tack Göran! Härligt att höra att du känt dig trygg. Jag hoppas att du fortsätter att slinka in på kontoret när du är på plats och ska ner till Henån och handla. Vi ses! Helén Roth
    2020-11-06
    Informativ och återkopplar bra!
    2020-11-04
    Ordning och reda, har svar på det mesta.
    Kan varm rekommenderas
    2020-11-04
    Köpt lägenhet i Svanesund. Vi upplever Helen som mycket seriös och professionell. Hon var lyhörd för våra önskemål och förmedlade på ett mycket bra sätt en lägenhet helt i vår smak. Rekommenderar henne varmt
    2020-11-01
    Vi är mycket nöjda med vår försäljning av vårt hus. Helen har skött alltihop på ett utmärkt sätt, vi har haft en bra kommunikation och allt har gått väldigt smidigt!
    Vi rekommenderar självklart Helen!
    Tack snälla! Har varit ett rent nöje att samarbeta med er och jag önskar er all lycka nu när ni ska ta över ditt otroligt vackra föräldrahem. Helén Roth
    2020-10-31
    Köpt en bostadsrätt på Orust
    Mycket positivt och personligt bemötande
    Lätt att nå,
    2020-10-27
    Hej, jag har sålt ett mindre äldre hus och kände att Pontus var rätt för mig och mitt hus då han såg potentialen i huset. Han är empatisk och lyhörd och tålmodig med mycket kunskap om hus och man känner att han gillar det han gör. Jag fick genast förtroende för honom och han är en lugn och stabil person.
    Hej Åsa, tack för de fina orden! Jag vill även säga att det har varit väldigt roligt att få lära känna dig och hjälpa dig med din försäljning! Pontus Pontén