Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Orust Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Orust

Svensk Fastighetsförmedling Orust

Norra Strandvägen 5, 473 34 Henån — Visa karta

Välkommen till Sveriges fjärde största ö - Orust!

Här i den Bohuslänska skärgården kan både sommargäster och permanentboende njuta av närheten till havet. På ön finner du gamla fiskelägen, klippor, kulturbygd, skog och jordbruk. Den unika miljön är värdefull och kommunen sätter stort värde på att den skyddas och underhålls.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling vill vara en mäklare som erbjuder lite mer. Letar du eller vill du sälja en fastighet i området på eller omkring Orust? Låt oss hjälpa dig med allt från rådgivning och värdering till att ordna med visningar och hitta det som blir rätt för just dig, just nu!

Läs vad 39 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Orust

• Sergy K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    En kunnig och trevlig Mäklare som kan marknaden.
    Lätt att jobba med. Allt gick enligt våra förväntningar.
    Inget krångel, inga otrevliga överraskningar.
    Topp betyg. Läs mer
  • Carl Erik P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    1. Sålt villa, köpt bostadsrätt.
    2. Helt OK på ett utåtriktat sätt.
    3. Vi hade stora förväntningar, efter ett antal vändor var vi
    inne på rätt spår och det blev en lyckad försäljning.
    4. Ett bra genomfört arbete , gjort med energi, humor och poesi. Läs mer
  • Monica D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Sålt fritidshus. Bemött på ett trevligt sätt. Alltid tillgänglig i telefon. Översteg förväntningarna. Läs mer
  • Anders N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpt en bostadsrätt.
    Väldigt trevligt bemötande och professionellt.
    Lätt att ha med att göra och enkel att nå Läs mer
  • Maria B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålt fritidsbostad.
    Bemötandet från mäklaren kändes både proffsigt och trevligt.
    Bemötandet stämde med mina förväntningar.
    Upplevelsen var positiv och jag skulle utan vidare anlita samma mäklare igen. Läs mer
  • Lena K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Vid försäljningen av Syrenvägen 4, har jag fått ett utmärkt bra bemötande utav mäklaren Lennart Tomsen.
    Kontinuerlig information om upplägg, annonsering och försäljning har fungerat på ett mycket bra sätt.
    Min upplevelse utav uppdraget är enbart posetivt och Tomsen kan rekommenderas på det varmaste
    Lena Carlsson Läs mer
  • Johan B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpte ett hus på Orust och fick ett kanonbra bemötande, supernöjda. Läs mer
  • Lars K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mycket bra ! En trevlig och duktig mäklare som jag rekommenderar Läs mer
  • Ingvar O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mäklaren Lennart Thomsen är energisk,ambitiös,naturligt jordnära och utrustad med en god portion humor.Han sålde min fastighet,granne med havet,på norra Orust. Hans förmedling har precis som ett eftertraktansvärt hus stabil och robust grund,högt till tak och inspirerande utsikter. Läs mer
  • Jessica B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag har sålt en enplansvilla på 140 kvm byggd 2005. Mäklaren skötte det hela mycket professionellt och vi har känt oss trygga hela vägen. Läs mer
  • Anders H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Sålt sommarbostad Mollösund.

Mycket proffsig/kunnig Emma och noggrann rakt igen hela
    genomgången av affären.

Emma levde fullt ut upp de förväntningar jag hade.

Om jag i framtiden kommer att göra en fastighets affär kommer jag/vi att vända oss till Emma. Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling Orust gillar detta
  • Hanna I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpt hus för första gången. Mäklaren var alltid trevlig, tydlig och noggrann. Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Helen Roth har varit en fantastisk mäklare, ärlig och mycket noggran i all kommunikation och dokomentation. Eftersom detta var vårt första husköp så var hon väldigt noggran med att vi skulle förstå allt som stod i kontraktet.
    Helen tog sig också tid att ge oss köpare och även säljarna lite råd inför övertagande dagen för att det ska bli så positivt som möjligt för alla. Läs mer
  • Knut Tore A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Vi har sålt en villa. Vi blev från första stund mkt. positivt bemötta och den stämningen varade genom hela affären

Mina förväntningar uppfylldes med råge. samarbetet med dem har varit mycket lättsamt men ändå proffsigt. Läs mer
  • Jim Kristoffer A
    Jim Kristoffer A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Sålt en villa på 85 m2.
    Mycket alert, trevlig och serviceminded mäklare som känner till området bra och når ut till många intressenter. Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag sålde mitt hus.Hon är trevlig, Lätt att ha och göra med, Kunnig, Känner väl till området.

Tyvärr är ju marknaden inte den bästa att sälja hus i, men jag fick vad jag begärde. Läs mer
  • Marita Helene A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Trevligt bemötande, serviceinriktad, omsorgsfull, noggrann
    och jag tycker att mäklaren levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Jörgen S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Valet av Svensk fastighetsförmedling och framför allt Helen Roth visade sig var helt rätt val. Helen och hennes förmedling är mycket proffesionella i sitt utövande. Helen visade tidigt i processen att hon och förmedlingen står för kvalitet, vilket är en förutsättning för att nå bästa resultat. Och det gjorde hon:-) Helen är väldigt lätt att samtala med, och har ett föredömligt förhållningssätt till både säljare och vad jag förstår till köparen. Jag kan stark rekommendera Helen Roth och Svensk fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Jörgen S
    Tusen tack Jörgen! Väldigt viktigt för mig att ni känner er nöjda och orden värmer. Jag blir riktigt rörd. Lycka till med nya bostaden!
  • Ann D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mäklaren Lennart Thomsen har skött försäljningen utmärkt trotts att vi inte har mötts.
    Han har också lovat att sammanställa en deklaration som jag kan använda till nästa års deklaration. Utmärkt.
    Han får högsta betyg av mig.
    Ann Dahlstrand Ellös Läs mer
  • Caroline B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Hej. Lennart Tompsen på Henån kan vi varmt rekommendera, vi är nöjda! Läs mer
  • Erik Göran J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mycket bra bemötande och klara och tydliga besked. Snabb återkoppling. Allmänt trevlig. Läs mer
  • Mekonomen Mölnlycke skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    HELEN ROTH HAR SKÖTT ALLTING UTAN ANM. HÖGSTA BETYG Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Mekonomen Mölnlycke
    Tack Hans! Nöjet har varit helt på min sida, speciellt då jag älskar gamla hus och ett från 1700-talet är något alldeles extra.
  • Lars Gunnar Einar O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Otroligt engagemang, kunnig,hjälpsam,skapar förtroende och visar att hon vill göra bästa affären för både säljare o tror jag köpare ger bra råd proffs uti fingertopparna Läs mer
  • Christina O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Påläst, kunnig, proffsig och seriös. Dessutom humor och värme. Världsklass! Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Christina O
    Tack Christina och grattis till huset som du drömt om sedan du var 18 år!
  • Ingemar O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Tack för trevligt bemötande i en bra affär, ingen nämnd ingen glömd !
    Snart är det tid att deklarera . HLN Ingemar Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Ingemar O
    Tack Ingemar! Nu hoppas jag att du kommer trivas riktigt gott i Kungälv.
  • Johan S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är mycket nöjda med Helen Roth, mycket proffesionell. Läs mer
  • Onno K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Excellent service!

I (almost) bought a property. There was a condition in the contract to get an agreement with the neighbor (cutting trees down that impeded view onto the fjord) and the agent set up a meeting with that neighbor and handled all the communication for me. That unfortunately didn't work out in the end, but that wasn't at all the fault of the real estate agent.

Can recommend, handles everything professionally and accommodating way. Läs mer
    Helen R gillar detta
  • Fredrik B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Väldigt engagerad och motiverad att göra ett så bra jobb som möjligt. Lade ner mycket tid för att lyckas så bra som möjligt. Tät och bra återkoppling under processen. Läs mer
  • Malin N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är super nöjda med allt.Fantastisk bra mäklare. Den bästa Läs mer
  • Ing-Britt H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Det bästa jag varit i kontakt med. Mycket intresserad och tydlig i sin information. Jag kommer absolut att rekommendera henne.
    Trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Nicloay N
    Nicloay N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi møtte Helen første gang igjennom kjøp av bolig. Vi fikk et særdeles godt inntrykk. Meget sympatisk og tillitsgivende person i en viktig handel for oss. Det viste seg fort at Helen var en som virkelig går inn for å gjøre det som skal til. Opplevelsen av å ha Helen som megler ved kjøp var så positiv at flere år senere, når vi bestemte oss for å selge boligen igjen var vi aldri i tvil om hvilken megler vi ønsket skulle hjelpe oss. Helen stilte opp. Vårt salg var litt utenom det vanlige, Helen gikk langt utover hva du kan forvente at en megler skal gjøre uten å kreve en krone ekstra. Vi har vært involvert i mange bolighandeler gjennom tiden og møtt mange meglere, jeg vet det høres ut som en klisje, men Helen stiller faktisk i en klasse for seg, alene på toppen. Hun oppnådde i tillegg en pris for vår bolig vi ikke hadde drømt om. 10/10 poeng fra oss!! Läs mer
  • Bo S
    Bo S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Hösten 2016 beslutade vi att sälja vår sommarstuga på fastigheten Västra torp 111 i Stenungsund. Vi kontaktade Helén Roth på Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund på rekommendation av en bekant. Vi träffade Helén på fastigheten hösten 2016 och hon berättade då hur hon skulle gå till väga om hon fick vårt uppdrag att sälja huset. Hennes presentation av Fastighetsförmedlingens försäljningsrutin var mycket övertygande och hon gav ett alltigenom kompetent intryck. Vi önskade emellertid vänta med försäljningen för att kunna njuta av fritidshuset en sista sommar.
    Våren 2017 tog vi på nytt kontakt med Helén och gick igenom försäljningsproceduren mera i detalj. Vi önskade sälja fastigheten med tillträde i oktober 2017 och fick då indikationer av Helén på när huset skulle ”stylas”, fotograferas, utannonseras och visas. Vi fick se prov på tryckta broschyrer för hus som sålts av Fastighetsförmedlingen och uppgift om vilket pris vi kunde förvänta oss få när huset såldes. Vi fick stort förtroende för Helén och gav henne uppdraget att sälja fastigheten.
    Vi enades om att fastigheten skulle fotograferas den 1 september och dagen före kom Helén med en medarbetare och ”stylade” huset genom att ta bort överflödiga möbler. Resultatet blev mycket bra, vilket framgår av de utomordentligt fina fotografierna som den av Helén anlitade fotografen tog och som fördes in i den fylliga broschyr som Helén använde i sin marknadsföring.
    På visningen den 17 september kom Helén med en medarbetare till fastigheten och tog hand om spekulanterna. Hon visade dessutom fastigheten för två eller tre enskilda spekulanter någon eller några dagar före visningen.
    Under hela försäljningsprocessen och särskilt när budgivningen kommit igång var Helén ständigt tillgänglig på telefon och vi kunde dessutom följa buden på Fastighetsförmedlingens webbsida. Budgivningen tog slut den 20 september och den 21 september undertecknades köpekontraktet. Vi fick ett pris som låg drygt 10 procent över utropspriset och det var vi nöjda med. Köparna tillträder fastigheten den 20 oktober.
    Sammanfattningsvis är vi utomordentligt nöjda med Helén Rooth. Hon genomförde försäljningen på ett alltigenom professionellt sätt och var dessutom alltid glad och trevlig mot alla som hon kom i kontakt med. Läs mer
    2017-10-10 Helen R svarar Bo S
    Tack Bo för alla fina ord! Det har varit roligt att samarbeta med Er. Nu önskar jag er lycka till med ert andra fritidshus.
  • Maud S
    Maud S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Kan verkligen rekommendera mäklaren Helen Roth, proffsigt och seriöst jobb vid försäljningen och ett plus trevlig👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Rolf Ö skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Mycket bra, trevlig, kunnig snabb respons, lätt att få tag på (eller ringer alltid tillbaka). Levde mer än väl upp till förväntan. Läs mer
    Helen R gillar detta
  • Lennart D skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    En fantastisk prestation av Helen Roth. Allt ifrån infallsvinkel på fotografier av tomterna, upplägg av tomtvisning samt försäljning överträffade hon våra högt ställda förväntningar! Läs mer
    2017-09-03 Helen R svarar Lennart D
    Tack Lennart! Bättre köpare till de två tomterna kunde vi inte få. Nöjet var helt på min sida och det var trevligt att lära känna dig och Kerstin.
  • Pia S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Trevlig och kompetent. Känner av behov och agerar därefter. Ger bra råd och hjälp med alla små som stora delmoment som ingår i försäljningen. Snabb, direkt och pålitlig. Läs mer
  • clas R skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Helén Roth gjorde en fantastisk insats med försäljningen av vår fastighet. De synpunkter hon tidigt hade på hur upplägget skulle göras på bästa sätt var ovärderlig. En hög tillgänglighet med service och klarsynhet gjorde processen enkel och mycket gynnsam för oss.

Vi kan mycket starkt rekommendera Helén och hennes team !
    tack
    Clas & Anna Rydén Läs mer
  • Ragnar O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Bra bemötande. Bra och proffsigt jobb. Bra bedömningar. Läs mer
  • Christer L
    Christer L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Fick ett väldigt bra bemötande från början och tills huset var sålt. Kändes tryggt och bra. Framför allt att Helen stod ut med att jag inte ville gå ner i pris utan stöttade mig hela vägen. Det är så en seriös mäklare skall agera. Läs mer

Norra Strandvägen 5, 473 34 Henån