Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Orust Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Orust

Svensk Fastighetsförmedling Orust

Norra Strandvägen 5, 473 34 Henån — Visa karta

Välkommen till Sveriges fjärde största ö - Orust!

Här i den Bohuslänska skärgården kan både sommargäster och permanentboende njuta av närheten till havet. På ön finner du gamla fiskelägen, klippor, kulturbygd, skog och jordbruk. Den unika miljön är värdefull och kommunen sätter stort värde på att den skyddas och underhålls.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling vill vara en mäklare som erbjuder lite mer. Letar du eller vill du sälja en fastighet i området på eller omkring Orust? Låt oss hjälpa dig med allt från rådgivning och värdering till att ordna med visningar och hitta det som blir rätt för just dig, just nu!

Läs vad 58 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Orust

• 2019-07-07

Camilla B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi anlitade Svensk fastighetsförmedling, Helen Roth. Vi blev professionellt bemötta. Materialet som lade grunden till försäljningen var professionellt och trevligt presenterat. Vi fick goda råd om hur vi skulle gå till väga och vilka eventuella försäkringar mm som vi som säljare skulle använda för att få en trygg försäljning för både säljare och köpare. Läs mer
    2019-07-07 Helen R svarar Camilla B
    Tack Camilla! Tack för att jag än en gång fick förtroendet att hjälpa er med en försäljning. Tack också för att du alltid är så glad och positiv.
  • 2019-07-01

Anders L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Engagerad, professionell, snabb och mycket trevlig! Läs mer
    2019-07-01 Helen R svarar Anders L
    Tack Anders! Roligt att just ni blev köpare till fastigheten. Jag önskar er en riktigt trevlig sommar ute på Bohusläns svar till Saltkråkan. Hoppas inte badbollarna blåser bort första dagen. Lycka till!
  • 2019-07-01

Magnus U skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpte en villa.
    Fick rådet av mäklaren att vi inte behövde göra egen undersökning av huset alls. "Det var ju redan besiktigat och försäkrat".
    Mäklaren missade även att ett pantbrev var utnyttjat. Det tog vi reda på själva.
    Han berättade även att inventarier skulle ingå vilket inte var avstämt med säljarna.
    Mig kunde han kalla vid namn när vi träffades för att skriva på köpekontraktet och så var det "frugan" som var ett bihang för honom trots att det var hon som stod för alla bokningar till han fick min mailadress.
    Mäklaren insats var bedrövlig, han föreföll dåligt insatt i både detaljer vad gällde objektet men förvånande nog även själva köpprocessen. Vi avbröt förhandlingarna en gång innan det kunde slutföras. Affären räddades för att det fanns professionell kunskap på kontoret. Läs mer
  • 2019-06-25

Maria U skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har köpt en bostadsrätt i Stenungssund.
    Vi fick ett trevligt bemötande, bra och informativa svar på våra frågor.
    Mäklaren är kunnig och erfaren.
    Affären gick snabbt ett professionellt genomförd köp. Läs mer
    2019-06-26 Helen R svarar Maria U
    Tack Maria! Å grattis till er fantastiska lägenhet! Ni kommer behöva nypa er i armen varje morgon, när ni blickar ut över havet, för att förstå att det inte är en dröm. Snabbt gick det allt och det beror på er, tog väl max 12,5 minut innan ni sa, vi tar den! Tack och grattis än en gång!
  • 2019-06-24

Crister K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Fick ett utmärkt bemötande av mäklaren Läs mer
    2019-07-09 Helen R svarar Crister K
    Tack Crister! Jag är så tacksam att jag fick hjälpa er att sälja ute på Flatholmen. Alltid roligt att få åka båt på arbetstid (vi måste dock träna på tilläggningar). Lycka till med allt nu!
  • 2019-06-10

Emil D skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Helen Roth hjälpte oss förverkliga våra drömmar av att flytta till ett magiskt lantställe med mark och hav. Hon var otroligt kunnig, hjälpsam, trevlig och förtroendeingivande under hela processen. Hon var alltid tillgänglig för oss och gjorde så att alla parter blev nöjda. Nu när vi flyttar kommer vi aldrig göra oss av med detta paradis-ställe, men vi ser så fram emot att Helen kommer att vara den som representerar och hjälper oss i alla framtida bostadsaffärer! 6 av 5 till Helen!! Läs mer
  • 2019-06-03

Frida K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Bra bemötande, stöttade genom allt, svarade på alla våra frågor och var behjälplig genom hela köpeprocessen på ett mycket bra sätt! Läs mer
  • 2019-05-29

Mikael S skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag har med hjälp av Lennart sålt en ville från 1972

Jag blev bemött på att fantastiskt bra vis med raka bra svar

Dialogen med mäklaren har vart mycket bra och allt som han har sagt har han med råge levt upp till.

Jag är mycket nöjd med hela förloppet från första mötet till
    klar affär.
    Skulle rekommendera honom alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2019-05-27

LARS B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag träffade 4 konkurrerande mäklare inför försäljning av mitt kostsamma, inte helt snabbsålda fritidshus på norra Orust. Uppdraget gick till Lennart Thomsen. Han genomförde sitt uppdrag på ett utmärkt vis och jag skulle inte tveka ett ögonblick att anlita just honom igen, skulle det bli aktuellt.

Lars B Läs mer
  • Günther L

2019-05-17

Günther L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålde en bostadsrätt. Mycket trevlig och pålitlig mäklare.
    Gjorde ett fantastiskt jobb och jag kan bara rekommendera henne vidare. Läs mer
    2019-05-18 Helen R svarar Günther L
    Tack Günther! Jag hoppas att allt blir bra nu när du flyttar tillbaka till Tyskland. Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen.
  • 2019-05-11

Vigert B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har tidigare sålt en fastighet via Svensk Fastighetsförmedling, och även den här gången valde vi dem.
    Vid försäljningen av vår villa i Höviksnäs så föll valet på mäklaren Helén Roth.
    Hon har ett trevligt bemötande, är proffsig, aktiv och engagerad. Tydlig i kommunikationen och är mycket förtroendeingivande. Försäljningen i Läge+ gick snabbt och smidigt, från första besöket till besiktning, styling, fotografering och visning med avslut inom 3 veckor.
    Vi kan starkt rekommendera Helén och Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2019-05-13 Helen R svarar Vigert B
    Tack Vigert och Lena! Ett stort nöje för oss på Svensk Fastighetsförmedling att än en gång få hjälpa er med en husförsäljning! Jag hoppas att det inte gick för fort för er. Jag hoppas också att ni känner er trygga med ett långt tillträde och att ni exakt vet vart ni står ekonomiskt nu när ni letar nytt boende. Min förhoppning är så klart att Svensk Fastighetsförmedling också är inblandade i ert nya köp. Lycka till!
  • Dimce P

2019-05-05

Dimce P skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålde strandfastighet i Stenungsund
    Helene på Svensk Fastighetsförmedling är verkligen fullblodsproffs och noggrann , korrekt ,trevlig och kundfokuserad Läs mer
    2019-05-05 Helen R svarar Dimce P
    Dimce, det har varit fantastiskt att få hjälpa dig att sälja ett läge som definitivt är långt utöver det vanliga! Fullblodsproffs, ingen dålig komplemang. TACK!
  • Mari-Ann W

2019-04-08

Mari-Ann W skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Lennart T har tagit hand om försäljningen av mitt fritidshus på ett mycket proffessionellt och förtroendeingivande sätt. Särskilt uppskattar jag det sätt på vilket han organiserade visningen samt det fina presentationsmaterialet som togs fram och placerades på hemnet. Läs mer
    2019-04-09 Lennart T svarar Mari-Ann W
    Tack själv Mari-Ann! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa till att sälja din vackra sommarstuga. Med vänlig hälsning. Lennart.
  • 2019-04-03

Henrik L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Köpt villa.
    Helén är påläst, rak och tillmötesgående.
    Om det blir försäljning i framtiden kommer vi använda oss av Helén. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Henrik L
    Tack Henrik och Grattis till ett fantastiskt läge! Det ska bli ett nöje att följa eran ombyggnation av huset (om än från vägen). Jag hoppas att eran familj kommer trivas riktigt bra!
  • 2019-04-01

Anette G skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Som dödsbodelägare har min syster och jag sålt min pappas hus.
    Vi har haft väldigt bra kontakt med vår säljare, alltid funnits till hands och snabb återkoppling. UTMÄRKT! Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Anette G
    Tusen Tack för rekommendationen Anette! Det har varit ett nöje att hjälpa er. Ni har alltid varit otroligt glada och positiva trots alla känslor med att sälja föräldrarhemmet. Tack än en gång!
  • 2019-03-04

Hans Mats E skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har sålt en fritidsbostad/villa. Vi är mycket nöjda med en aktiv och kommunikativ mäklare som möter våra förväntningar på ett utmärkt sätt. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Hans Mats E
    Tack Mats för alla fina ord! Det har varit ett riktigt nöje att lära att känna dig och Anna. Jag hoppas innerligt att ni kommer stortrivas nu när ni ska bli "Tjörnbor" på heltid.
  • 2019-01-29

Lena F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Toppenmäklare säljer ett toppenhus , än så länge helnöjda Läs mer
  • 2018-11-11

Birgit E skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har köpt en villa i Henån. Mäklaren var toppen. Engagerad, klar och tydlig i sin kommunikation, trevlig, förtroendeingivande, kunnig. Kunde inte vara bättre! 😊 Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Birgit E
    Tack Birigt för dessa värmande ord! Tack också för att ni alltid varit så positiva. Lycka till med all renovering och jag hoppas jag får bjuda på en omvärdering när ni är klara med allt.
  • Lina N

2018-11-05

Lina N skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag har av mäklare Lennart Thomsen fått en supergod respons och service genom hela försäljningsprocessen av min stuga på Orust. Alltid tillgänglig, och med ett brinnande intresse för försäljningen har Lennart ställt upp i vått och torrt.
    Försäljningen gick över förväntan och vi hamnade på ett bra slutpris som ändå stugan är värd.
    Skulle jag sälja någon ytterligare fastighet hade jag gärna kontaktat Lennart igen. Med Lennarts erfarenhet från andra branscher fås en annorlunda mäklarrespons. Jag tycker att Lennart är ärlig och uppriktig och uppfattar att han är det mot likväl säljare som köpare. Läs mer
    2019-04-09 Lennart T svarar Lina N
    Tack Lina! Vi hade ett härligt samarbete, därav det fantastiska slutpriset. Med vänlig hälsning Lennart.
  • 2018-10-19

Sergy K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    En kunnig och trevlig Mäklare som kan marknaden.
    Lätt att jobba med. Allt gick enligt våra förväntningar.
    Inget krångel, inga otrevliga överraskningar.
    Topp betyg. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Sergy K
    Tack Sergy och välkomna till Svanesund! Jag hoppas att eran familj kommer trivas i ert nya hus och att barnen snabbt får nya kompisar. Vi ses med all säkerhet i omgivningarna.
  • 2018-10-16

Carl Erik P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    1. Sålt villa, köpt bostadsrätt.
    2. Helt OK på ett utåtriktat sätt.
    3. Vi hade stora förväntningar, efter ett antal vändor var vi
    inne på rätt spår och det blev en lyckad försäljning.
    4. Ett bra genomfört arbete , gjort med energi, humor och poesi. Läs mer
  • 2018-10-16

Monica D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Sålt fritidshus. Bemött på ett trevligt sätt. Alltid tillgänglig i telefon. Översteg förväntningarna. Läs mer
  • 2018-10-11

Anders N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpt en bostadsrätt.
    Väldigt trevligt bemötande och professionellt.
    Lätt att ha med att göra och enkel att nå Läs mer
  • 2018-10-09

Maria B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålt fritidsbostad.
    Bemötandet från mäklaren kändes både proffsigt och trevligt.
    Bemötandet stämde med mina förväntningar.
    Upplevelsen var positiv och jag skulle utan vidare anlita samma mäklare igen. Läs mer
  • 2018-09-24

Lena K skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Vid försäljningen av Syrenvägen 4, har jag fått ett utmärkt bra bemötande utav mäklaren Lennart Tomsen.
    Kontinuerlig information om upplägg, annonsering och försäljning har fungerat på ett mycket bra sätt.
    Min upplevelse utav uppdraget är enbart posetivt och Tomsen kan rekommenderas på det varmaste
    Lena Carlsson Läs mer
    2019-04-09 Lennart T svarar Lena K
    Tack Lena! Bra samarbete och trevlig kommunikation borgar för en trygg försäljning för både säljare och köpare. Mvh. Lennart
  • 2018-09-10

Johan B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpte ett hus på Orust och fick ett kanonbra bemötande, supernöjda. Läs mer
  • 2018-09-08

Lars K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mycket bra ! En trevlig och duktig mäklare som jag rekommenderar Läs mer
  • 2018-08-14

Ingvar O skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mäklaren Lennart Thomsen är energisk,ambitiös,naturligt jordnära och utrustad med en god portion humor.Han sålde min fastighet,granne med havet,på norra Orust. Hans förmedling har precis som ett eftertraktansvärt hus stabil och robust grund,högt till tak och inspirerande utsikter. Läs mer
    2019-04-09 Lennart T svarar Ingvar O
    Tack själv Ingvar Oldsberg! Det blev ju till slut en riktigt lyckad försäljning med många goa skratt och kommentarer. Mvh. Thomsen
  • 2018-08-07

Jessica B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag har sålt en enplansvilla på 140 kvm byggd 2005. Mäklaren skötte det hela mycket professionellt och vi har känt oss trygga hela vägen. Läs mer
  • 2018-07-19

Anders H skrev om Emma Sjögren en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Sålt sommarbostad Mollösund.

Mycket proffsig/kunnig Emma och noggrann rakt igen hela
    genomgången av affären.

Emma levde fullt ut upp de förväntningar jag hade.

Om jag i framtiden kommer att göra en fastighets affär kommer jag/vi att vända oss till Emma. Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling Orust gillar detta
  • 2018-07-09

Hanna I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Köpt hus för första gången. Mäklaren var alltid trevlig, tydlig och noggrann. Läs mer
  • Mikael A

2018-06-29

Mikael A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Helen Roth har varit en fantastisk mäklare, ärlig och mycket noggran i all kommunikation och dokomentation. Eftersom detta var vårt första husköp så var hon väldigt noggran med att vi skulle förstå allt som stod i kontraktet.
    Helen tog sig också tid att ge oss köpare och även säljarna lite råd inför övertagande dagen för att det ska bli så positivt som möjligt för alla. Läs mer
  • 2018-06-10

Knut Tore A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Vi har sålt en villa. Vi blev från första stund mkt. positivt bemötta och den stämningen varade genom hela affären

Mina förväntningar uppfylldes med råge. samarbetet med dem har varit mycket lättsamt men ändå proffsigt. Läs mer
  • Jim Kristoffer A

2018-06-08

Jim Kristoffer A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Sålt en villa på 85 m2.
    Mycket alert, trevlig och serviceminded mäklare som känner till området bra och når ut till många intressenter. Läs mer
  • Anders N

2018-06-03

Anders N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Jag sålde mitt hus.Hon är trevlig, Lätt att ha och göra med, Kunnig, Känner väl till området.

Tyvärr är ju marknaden inte den bästa att sälja hus i, men jag fick vad jag begärde. Läs mer
  • 2018-04-04

Marita Helene A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Trevligt bemötande, serviceinriktad, omsorgsfull, noggrann
    och jag tycker att mäklaren levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2018-03-20

Jörgen S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Valet av Svensk fastighetsförmedling och framför allt Helen Roth visade sig var helt rätt val. Helen och hennes förmedling är mycket proffesionella i sitt utövande. Helen visade tidigt i processen att hon och förmedlingen står för kvalitet, vilket är en förutsättning för att nå bästa resultat. Och det gjorde hon:-) Helen är väldigt lätt att samtala med, och har ett föredömligt förhållningssätt till både säljare och vad jag förstår till köparen. Jag kan stark rekommendera Helen Roth och Svensk fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Jörgen S
    Tusen tack Jörgen! Väldigt viktigt för mig att ni känner er nöjda och orden värmer. Jag blir riktigt rörd. Lycka till med nya bostaden!
  • 2018-03-17

Ann D skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mäklaren Lennart Thomsen har skött försäljningen utmärkt trotts att vi inte har mötts.
    Han har också lovat att sammanställa en deklaration som jag kan använda till nästa års deklaration. Utmärkt.
    Han får högsta betyg av mig.
    Ann Dahlstrand Ellös Läs mer
    2019-04-09 Lennart T svarar Ann D
    Tack Ann för ditt omdöme! God kommunikation ihop med ett stort tillit till varandra, kunde jag sköta försäljningen problemfritt.

Mvh. Lennart.
  • 2018-03-16

Caroline B skrev om Lennart Thomsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Hej. Lennart Tompsen på Henån kan vi varmt rekommendera, vi är nöjda! Läs mer
    2019-04-09 Lennart T svarar Caroline B
    Tack själv Caroline! Det var så trevligt att få hjälpa till. Mvh. Lennart.
  • 2018-02-19

Erik Göran J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Mycket bra bemötande och klara och tydliga besked. Snabb återkoppling. Allmänt trevlig. Läs mer
  • 2018-02-09

Mekonomen Mölnlycke skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    HELEN ROTH HAR SKÖTT ALLTING UTAN ANM. HÖGSTA BETYG Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Mekonomen Mölnlycke
    Tack Hans! Nöjet har varit helt på min sida, speciellt då jag älskar gamla hus och ett från 1700-talet är något alldeles extra.
  • 2018-02-08

Lars Gunnar Einar O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Otroligt engagemang, kunnig,hjälpsam,skapar förtroende och visar att hon vill göra bästa affären för både säljare o tror jag köpare ger bra råd proffs uti fingertopparna Läs mer
  • 2018-02-08

Christina O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Påläst, kunnig, proffsig och seriös. Dessutom humor och värme. Världsklass! Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Christina O
    Tack Christina och grattis till huset som du drömt om sedan du var 18 år!
  • 2018-02-05

Ingemar O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Tack för trevligt bemötande i en bra affär, ingen nämnd ingen glömd !
    Snart är det tid att deklarera . HLN Ingemar Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Ingemar O
    Tack Ingemar! Nu hoppas jag att du kommer trivas riktigt gott i Kungälv.
  • 2018-02-01

Johan S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är mycket nöjda med Helen Roth, mycket proffesionell. Läs mer
  • 2018-01-25

Onno K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Excellent service!

I (almost) bought a property. There was a condition in the contract to get an agreement with the neighbor (cutting trees down that impeded view onto the fjord) and the agent set up a meeting with that neighbor and handled all the communication for me. That unfortunately didn't work out in the end, but that wasn't at all the fault of the real estate agent.

Can recommend, handles everything professionally and accommodating way. Läs mer
  • 2017-11-09

Fredrik B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Väldigt engagerad och motiverad att göra ett så bra jobb som möjligt. Lade ner mycket tid för att lyckas så bra som möjligt. Tät och bra återkoppling under processen. Läs mer
  • 2017-11-05

Malin N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är super nöjda med allt.Fantastisk bra mäklare. Den bästa Läs mer
  • 2017-11-02

Ing-Britt H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Orust
    Det bästa jag varit i kontakt med. Mycket intresserad och tydlig i sin information. Jag kommer absolut att rekommendera henne.
    Trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Nicloay N

2017-10-10

Nicloay N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi møtte Helen første gang igjennom kjøp av bolig. Vi fikk et særdeles godt inntrykk. Meget sympatisk og tillitsgivende person i en viktig handel for oss. Det viste seg fort at Helen var en som virkelig går inn for å gjøre det som skal til. Opplevelsen av å ha Helen som megler ved kjøp var så positiv at flere år senere, når vi bestemte oss for å selge boligen igjen var vi aldri i tvil om hvilken megler vi ønsket skulle hjelpe oss. Helen stilte opp. Vårt salg var litt utenom det vanlige, Helen gikk langt utover hva du kan forvente at en megler skal gjøre uten å kreve en krone ekstra. Vi har vært involvert i mange bolighandeler gjennom tiden og møtt mange meglere, jeg vet det høres ut som en klisje, men Helen stiller faktisk i en klasse for seg, alene på toppen. Hun oppnådde i tillegg en pris for vår bolig vi ikke hadde drømt om. 10/10 poeng fra oss!! Läs mer

Norra Strandvägen 5, 473 34 Henån