Svensk Fastighetsförmedling Orust

Svensk Fastighetsförmedling Orust

Välkommen till Sveriges fjärde största ö - Orust!

Här i den Bohuslänska skärgården kan både sommargäster och permanentboende njuta av närheten till havet. På ön finner du gamla fiskelägen, klippor, kulturbygd, skog och jordbruk. Den unika miljön är värdefull och kommunen sätter stort värde på att den skyddas och underhålls.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling vill vara en mäklare som erbjuder lite mer. Letar du eller vill du sälja en fastighet i området på eller omkring Orust? Låt oss hjälpa dig med allt från rådgivning och värdering till att ordna med visningar och hitta det som blir rätt för just dig, just nu!

Läs vad 209 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Orust 2

• köpte sitt hus med hjälp av Pontus Pontén en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-12-20 Verifierad kund
    Har fått jättedålig hjälp som köpare. Flera gånger har han inte svarat i telefonen och aldrig gett ett tryggt intryck. Missnöjd och kommer inte vända mig till Svensk fastighetsförmedling igen.
  • köpte sitt hus med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-11-30 Verifierad kund
    Trevligt, korrekt och vänligt bemötande, min upplevelse blev en mycket spänd och nervös förväntan, som slutade mycket bra och "lyckligt" !
  • sålde sitt hus med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-11-20 Verifierad kund
    Helen Roth tog hand om försäljning av våran fastighet.
    Hon gav oss initialt en realistisk prisbild som stämde väl med det slutgiltiga försäljningspriset.
    Hon var väldigt lyhörd för våra krav och önskemål. Med ett stort kontaktnät och ytterst god lokalkännedom hjälpte hon oss till våran största belåtenhet.

David & Sanne
    • Myggenäs
    2021-11-18 Verifierad kund
    Helen Roth har med sin gedigna kunskap och långa erfarenhet tryggt och professionellt guidat mig i fastighetsaffärer genom åren.
    Försäljningen av Runntången 2 skötte hon exemplariskt, långt över förväntan och långt över en mäklares åtaganden.
    Jag rekommenderar er Helen Roth att med hennes utomordentligt trevliga och professionella bemötande göra det absolut bästa för er fastighetsaffär.

Jag kommer fortsättningsvis anlita Helen från att bolla projektidéer till kommande fastighetsaffärer.
    2021-11-03 Verifierad kund
    Responsiv, tydlig, snabb och effektiv.
    2021-10-08 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med Helèn, proffsig i kommunikationen och tydlighet genom hela processen. Kan varmt rekomendera Helèn.
    2021-10-02 Verifierad kund
    Professionellt vänligt och förtroendeingivande bemötande.
    2021-09-26 Verifierad kund
    Bra och personligt
    Försäljning gick smidigt och bra
    Toppbetyg på alla sätt
    2021-09-22 Verifierad kund
    Mycket kunning, erfaren och trygg mäklare som kan hantera även den mest märkliga budgivningen på ett proffsigt sätt.
  • oscar s
    köpte sin stuga med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    • Hälleviksstrand
    2021-09-20 Verifierad kund
    Vi köpte ett fritidsboende genom Helén och Svensk Fastighetsförmedling.
    Vi upplevde hela processen som väldigt smidig, högsta betyg!
  • Liselotte C
    2021-09-20 Verifierad kund
    Hon är glad och trevlig. En rak, rättvis och ärlig person!
    Man känner sig trygg och hon är bra på att förklara allt.
    Hon finns tillgänglig vid frågor. Man känner att hon har erfarenhet, är noggrann och att hon är ett proffs! Inget är besvärligt för henne.
    Hon är bara så bra! alla borde ha/få en Helén! :-)
    Tummen upp för henne!
    2021-09-03 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande. Informativ.
    Enkla och smidiga kontaktvägar. Avslappnat men ändå seriöst. Hjälpsam. Skulle garanterat rekommendera till bekanta.
  • köpte sin bostad med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-08-26 Verifierad kund
    Mycket positivt bemötande, kunnig och saklig i genomgången, hjärtlig i sitt engagemang och proffsig i att slutföra affären
  • sålde sin bostad med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-08-26 Verifierad kund
    trevligt, proffsigt, ärligt.
    2021-08-25 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd då Helen lyssnar på mina intressen,har kunskap och trevligt och snabbt bemötande och återkoppling
    Bara positivt att säga!
    2021-08-25 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande från mäklaren, professionell! Lätt att få kontakt med hela tiden. Kan verkligen rekommendera Helen!

Annonsen stämde väldigt bra överens med hur huset såg ut i verkligheten. Inga överraskningar, vilket jag tycker är bra i sådana här sammanhang.
    2021-08-24 Verifierad kund
    Helt suveränt. Proffsig, korrekt. Och inte minst hade vi roligt.
    Har ett stort förtroende till henne
    Ja visst har vi haft en härlig resa tillsammans! Nästan synd att affären är klar :) Vi håller kontakten tänker jag. Stort tack för fina ord bästa ni! Stephanie Wehage
    2021-08-22 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med Hur Helene skött vår försäljning, kan varmt rekommendera Helen till andra som går i säljtankar.
    Mvh Anna & Fredrik tidigare ägare till Stenbitsvägen 12
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    • Lavön
    2021-08-16 Verifierad kund
    Fantastiskt engagemang, kunnig och påläst.
    Kan rekommendera henne alla dagar i veckan
  • sålde sitt hus med hjälp av Pontus Pontén en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-08-07 Verifierad kund
    Pontus är en utmärkt mäklare och vi är mycket nöjda med honom!
    Han har ett öppet och charmigt sätt, är vänlig och kunnig och kunde förklara på ett tryggt sätt alla dessa turer av
    köp/försäljning . Han förstod hur svårt det var för oss att sälja vårt älskade fritidshus. Tack Pontus för det.
    Vår sammanfattning: Vi är mycket nöjda och vi kan varmt rekommendera Pontus till er som mäklare.
    2021-07-30 Verifierad kund
    Helen Roth är kompetent, serviceinriktad och ger ett professionellt bemötande och ett trovärdigt intryck från första stund.
    Hennes personlighet präglas av positivitet och framåtanda
    och har glimten i ögat och alltid nära till skratt.

Hon är effektiv, snabb på att återkoppla och ge svar på frågor.
    Helen är som klippt och skuren för sitt jobb, hon får högsta betyg utav oss. Om, jag skulle behöva kontakta en mäklare någon gång i framtiden skulle jag definitivt kontakta Helen Roth!
    Det pga att hon helt enkelt är BÄST!
    2021-07-27 Verifierad kund
    Vänlig, professionell, serviceminded.
    Snabb återkoppling på frågor.
    • Kyrkesund
    2021-07-23 Verifierad kund
    Lätt att få kontakt med, snabb i feedbacken, kunnig och rättfram, kommer att anväbda Helen igen
    2021-07-20 Verifierad kund
    Helen är Trevlig och en mäklare man får förtroendet för mycket kunnig
  • sålde sin stuga med hjälp av Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-07-19 Verifierad kund
    Profsig hjälp, bra information och mycket fina ideer vad vi kunde göra.
    Vi ger henne allra bästa tekomendationer.
  • sålde sin bostad med hjälp av Pontus Pontén en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-07-19 Verifierad kund
    Vi rekommenderar Pontus Pontén till alla som vill ha ett proffsigt bemötande och en kunnig mäklare.
    Han var genuint intresserad, alltid vänlig och hade ett stort tålamod trots tusen frågor :)

Han hittade helt rätt köpare till vår gård och hela försäljningen gick väldigt bra på ett mycket enkelt och smidigt sätt.
    Tack för de fina orden Eva! Har varit väldigt roligt att få vara delaktig i er försäljning och hoppas nu allting kommer flyta på smidigt med ert nybygge! :) Pontus Pontén
    2021-07-07 Verifierad kund
    Professionellt, kunnigt, rakt, tydligt, lyssnande, glatt och trevligt,

Väldigt nöjd , levererade verkligen, tryggt

Rekommenderar gärna Helen Roth som mäklare
    2021-07-07 Verifierad kund
    Helen var extremt tillmötesgående och professionell och allt gick snabbt och lätt samtidigt som vi kände oss väldigt trygga och fick all den hjälp vi behövde och mer därtill.
  • sålde sin stuga med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-07-06 Verifierad kund
    Bra sakligt / kunnig bemötande
    Jobbade fram ett bra pris på stugan
    Hade en grym fotograf som fick till grymma säljande bilder
    Svek mig dock vid själva försäljningen 🙃 tog sem.
    Men det får hon ta igen när vi skall deklarera
    och minska på skatten😃👍
    Tack för fina ord Stefan! Planet var redan bokat när du berättade att du skulle semestra mellan visning och kontrakt 😅 Men vi ses ju igen! 👍 Stephanie Wehage
  • köpte sin stuga med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    • Gåre
    2021-07-04 Verifierad kund
    Stephanie var tydlig, professionell och vänlig under processen. Hon svarade på alla frågor och vi har ett stort förtroende för henne. Vi var osäkra och lite nervösa men hon kom med flera viktiga frågor än det vi hade tänkt på och processen kändes trygg och rolig. Även hjälpt till att vi fick bra kontakt med säljaren som var öppen och hjälpsam i miljön hon skapade för båda partier.
    2021-07-03 Verifierad kund
    Stephanie är en mycket kompetent mäklare! Genom hela processen fanns hon nära och svarade på alla frågor man som köpare har. Hon har ett professionellt, empatiskt och humoristiskt bemötande och jag kan med varm hand rekommendera henne.
    • Gåre
    2021-07-02 Verifierad kund
    En mycket professionell, påläst och kunnig mäklare, dessutom
    sympatisk som person vilket underlättar för alla parter.
    Stephanie levde mer än väl upp till förväntningarna och får 15 av 10 möjliga poäng
    En ren glädje att vara del i ert fastighetsköp - ni har mycket att se fram emot! Tack för fina ord! Stephanie Wehage
    2021-07-02 Verifierad kund
    Mycket effektivt och professionellt bemötande från första kontakten till kontraktssignering.
    En mäklare som fokuserar 100% på affären samtidigt som hon har stor ödmjukhet.
    En ren fröjd att anlita.
    Jag vill att Stephanie säljer mitt nästa hus också!
    Rekommenderas varmt.
    Snabb, alert, fokuserad, trevlig, effektiv, kommunikativ mäklare i kombination med en ödmjuk, charmig, sprudlande och ständigt positiv personlighet.
    Det har varit ett rent nöje! Tusen tack för fina ord, hoppas att vi jobbar tillsammans fler gånger :) Stephanie Wehage
    • Varekil
    2021-06-29 Verifierad kund
    Pontus har varit mycket hjälpsam och tillgänglig under processen och gjort det möjligt för mig att på ett tryggt sätt, genomföra en stor affär på distans.
    Tack för de fina orden Kjetil! Ser fram emot att träffa dig på riktigt när det är dags för tillträde och jag tror verkligen att du kommer bli oerhört nöjd med ditt nya hus! Pontus Pontén
    2021-06-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och rak, tydlig och ofta snabb kommunikation när man undrar något.
    2021-06-21 Verifierad kund
    Utmärkt. Vi har haft väldigt bra kontak hela tiden har kännt mig hörd och sedd hela tiden. Det har gått Utmärkt hela tiden. MVH Monica
  • köpte sitt hus med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    • Svanvik
    2021-06-18 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och enkel. och kommit med bra enkel info innan visning. och ha en bra genomgång om huset. Väldigt bra kundbemötande! 5+
    2021-06-18 Verifierad kund
    Synnerligen effektiv och professionell.
  • sålde sitt hus med hjälp av Stephanie Wehage en del av Svensk Fastighetsförmedling Orust
    2021-06-14 Verifierad kund
    Över all förväntan. Snabb, engagerad, kunnig men också omtänksam om både säljare och köpare.
    Ordnade upp fastighetsförsäljningen extremt snabbt, imponerande.
    2021-06-14 Verifierad kund
    Stephanie är en mycket professionell mäklare som sätter ett stort värde vid att alltid vara tillgänglig, att alltid vara tydlig och transparent, att alltid göra sitt yttersta för att få till en försäljning där samtliga parter blir nöjda och att alltid vara vänlig. Kort sagt är jag väldigt nöjd med Stephanie som mäklare och jag kan varmt rekommendera henne.
    2021-06-14 Verifierad kund
    Stephanie genomförde uppdraget med positiv energi och hög kvalitet från start till mål. Hon överträffade våra förväntningar med råge!
    2021-06-12 Verifierad kund
    Pontus var trevlig och korrekt, han hade god lokalkännedom och gav ett sympatiskt intryck. Han var motsatsen till det vi var rädda för - en "säljig" mäklare. Istället fick vi en person som tog sig tid att förklara och gå igenom allt. Pontus var en person som gav extra omtanke och verkade bry sig om att det skulle bli bra för både säljare och löpare. Någon vi kan rekommendera!
    Hej Daniel,

Tack för de fina orden, jag hoppas att ni får en fantastisk sommar i ert nya fritidshus!
    Pontus Pontén
    2021-06-11 Verifierad kund
    Bra erfarenhet, snabb, effektiv och kan sitt jobb.
    2021-06-09 Verifierad kund
    Sålt mitt skärgårdshus.
    Väldigt positivt bemötande från Helen. Hon kom med bra förslag och idéer angående försäljningen. Alltid kontaktbar och hjälpsam.
    Positiv försäljning som gick snabbt med bra resultat.
    2021-06-09 Verifierad kund
    Försäljning av (i allra högsta grad grad) friliggande bostadsfastighet på Orust.
    Helen har
    - föredömligt hållit mig underrättad i affärens olika skeenden
    - tillvaratagit såväl säljares som köpares intressen
    - har på ett utmärkt sätt skött överlåtelsen av fastigheten i sin helhet. Och det inkluderar även hantering av grannes märkliga "intrång" i affären
    Så Helen har verkligen levt upp till sin professionella roll
  • Gil A
    2021-06-04 Verifierad kund
    Har köpt fritidshus av Pontus som hade ett fint bemötande under hela processen. Inga frågetecken uppstod utan han var tydlig i sitt framförande.
    Tack för de fina orden! Hoppas ni kommer få många trevliga stunder framöver i ert nya fritidshus :) Pontus Pontén
    2021-06-01 Verifierad kund
    PP är en god kommunikatör, klar informatör.
    Alltid vänlig vid mina frågor, svarar snabbt vid tel. samtal.
    Noggrann
    Tack Christina! Det har varit roligt att få hjälpa dig och Göran med försäljningen utav ert trevliga hus. Trivs alltid bra med att komma ut till härliga Malön! :) Pontus Pontén
  • Mats R
    • Lavön
    2021-05-31 Verifierad kund
    Vi sålde vår fina lägenhet på Lavön med hjälp av Helén. Hon är mycket kompetent, professionell och framför allt trevlig. Hon lotsade oss genom säljprocessen på ett utmärkt sätt och gav oss goda råd i beslutssituationer. Vi rekommenderar henne starkt. Sammanfattningsvis så överträffade hon våra förväntningar med råge.
    2021-05-28 Verifierad kund
    Enkelt och smidigt, lyssnade både till oss och säljarna.
    Det gick smidigt.
    Tack för de fina orden. Hoppas ni kommer trivas bra framöver i ert nya fritidshus! Pontus Pontén
    2021-05-24 Verifierad kund
    Helén mötte oss trevligt och proffsigt från början till slut. Vi är så nöjda med såväl köpeskillingen som hela förfarandet när vi sålde vår stuga.