en del av Svensk Fastighetsförmedling i Solna och Sundbyberg

Råsundavägen 141, 169 36 Solna — Visa karta

4.3 / 5 i betyg — 32 rekommendationer

Läs vad 32 användare tycker om Jonas Franzén

• Piter H
    En väldigt bra mäklaren helt enkelt.
    2017-07-06 Jonas F svarar Piter H
    Hej Piter!
    Vad glad jag blir, stort tack för det korta och koncisa omdömet! Hoppas att du kommer trivas i din lägenhet under lång tid!
  • Jenny B
    Ett bra första intryck, lugn och tog sig tid. Sålde in sig själv och företaget bra.
    Under själva försäljningen fanns inte intresse att driva affären och känslan var mer att vi var jobbiga kunder.
    2017-07-03 Jonas F svarar Jenny B
    Hej Jenny!
    Tråkigt att ni har denna upplevelse av mig.
    Anser att jag tog mig god tid att hjälpa er på bästa möjliga sätt och gjorde allt jag kunde för att ni skulle få ett så bra pris som möjligt.
    Vet att ni tyckte det gick snabbt från visningarna till kontraktskrivningen och att ni ville ev vänta in ytterligare spekulanter. Dock så går det väldigt fort ibland och i detta fall ansåg jag att det krävdes ett snabbt beslut för att inte tappa den högsta budgivaren.
    Med facit i hand så anser jag fortfarande att vi tog rätt beslut att stänga affären med högsta budgivaren och vad jag kan ser så har ni fortfarande fått det högsta priset för en 2:a i er förening.

Jag tar självklart till mig av dina synpunkter men har aldrig uppfattat er som jobbiga kunder. Jag har arbetat som fastighetsmäklare i kommunen i 14 år och drivs av engagemang och att ni som kund skall känna er trygga under hela processen. Min målsättning är att alltid ge mina kunder den bästa möjliga hjälp och vägledning under bostadsaffären.

• Per Torkel K
    trygg, proffessionell, förtroendeingivande. Kan absolut anlita igen.
    2017-07-03 Jonas F svarar Per Torkel K
    Tack Torkel! Härligt att du är nöjd med mitt arbete och hoppas jag får hjälpa dig någon gång igen i framtiden=)
  • Susanne E
    Var min man som träffade honom så jag har nog inte så mycket att säga tyvärr.
    2017-07-03 Jonas F svarar Susanne E
    Hej Susanne!
    Jag hoppas i alla fall att din man var nöjd med den service han fått;)
  • Nina S
    Väldigt bra upplevelse till en början men fick en känsla av att han bara ville få lägenheten såld så fort som möjligt
    2017-06-29 Jonas F svarar Nina S
    Hej!
    Tråkigt att du upplevde att jag forcerade fram en försäljning men vi lyckades hitta rätt köpare i ett tidigt skede och vad jag kan se enligt statistiken på 2:or i din föreningen så såldes din 2:a för det näst dyraste kvm pris som sålts i er föreningen. Så även om du anser att jag ville få lägenheten sålt så fort som möjligt så var jag noggrann med att inte tumma på priset eller kvalitén i tjänsten.
  • Christian T
    Jonas hade ett bra bemötande och förklarade tydligt var vi skulle börja och sen hur vi vi skulle gå vidare. Han var snabb med att förmedla information. Allt blev korrekt o v proffsigt utfört.
    2017-06-29 Jonas F svarar Christian T
    Hej Christian!
    Härligt att ni är nöjda och jag vill även här passa på att tacka för förtroendet att få hjälpa till med er försäljning! Önskar er en riktigt skön sommar!
  • Christer B
    Toppen . Kan jag rekommendera.
    Klar och koncis. Höll vad han lovat, bl a
    bete. tider.
    2017-06-29 Jonas F svarar Christer B
    Hej Christer!
    Stort tack för ett fint samarbete i samband med försäljning av din lägenhet. Härligt att du kan rekommendera mig till andra som går i säljtankar!
  • Karl R
    Mycket kompetent och påläst. Kändes genuint intresserad av att skapa en bra försäljning för oss utan att stressa på något sätt. Tog sig tid för presumtiva köpare och för oss.
    2017-06-29 Jonas F svarar Karl R
    Hej Karl!
    Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa till med er försäljning och hoppas att ni hittar ett hus i Göteborg som ni kommer att trivas i.
  • Elin D
    Vi var köpare och upplevde Jonas som väldigt trevlig och tillmötesgående. Dock kunde informationen och genomgången av kontraktet och annan adekvat information vara mer detaljerad /utförlig vid kontraktskrivningen.
    2017-06-20 Jonas F svarar Elin D
    Hej Elin!
    Tack för er feedback! Tråkigt att ni upplevde att ni inte fick den information ni begärde på kontraktskrivningen. Jag har som policy att alltid maila ut avtalen för genomgång innan vi ses för att man som kund skall känna sig trygg i vad som skall skrivas under och gjorde även så vid denna affär. Upplevde att ni hade fått svar på de frågor ni hade men skall självklart ta till mig kritiken att vara mer noggrann vid genomgången.
  • Anu M
    Accurate, reliable and reassuring - three qualities which Jonas displayed in abundance during all our interactions with him. Particularly noteworthy are his attention to details, patience and the sincere effort put forward by him to explain the nitty-gritty details of the contract. The whole buying process went very smoothly - we couldn't have wished for a better support. We sincerely thank him for helping us buy our first apartment in Sweden.
    2017-06-20 Jonas F svarar Anu M
    Hi Anu!
    Thank you very much for the wonderful review you gave me! Glad that you experienced the entire buying process safely and smoothly and that you received the support you wanted.
  • Ulrika I
    Vi köpte en nyproduktion på ritning genom Jonas. Ärendet gick smidigt och vi fick svar på de frågor vi hade under processens gång. Snabba svar.
    2017-06-20 Jonas F svarar Ulrika I
    Hej Ulrika!
    Stort tack för återkopplingen! Härligt att ni känner er nöjda med köpet av er fina lägenhet på Hamngatan, hoppas att ni kommer trivas där under en lång tid framöver.
  • Birgitta J
    Trevlig, förtroendeingivande, bra support via en väl fungerande administration, fulgör på ett professionellt sätt sitt uppdrag. Birgitta
    2017-06-20 Jonas F svarar Birgitta J
    Hej Birgitta!
    Roligt att har gett mig en Reco och hoppas att svärmor trivs bra i lägenheten i Frösunda!
  • Anette J
    Bra, saklig. Inget onödigt eller "säljtjafs". Känns pålitlig, både som köpare o säljare.
    2017-06-13 Jonas F svarar Anette J
    Hej Anette!
    Skönt att ni inte uppfattade mig pålitlig och saklig. Ni köpte ett underbart hus i Ursvik som jag hoppas och tror att ni kommer trivas i under lång tid framöver.
    Stort tack för att ni tog er tid att ge mig en rekommendation!
  • Stefan F
    Jonas erbjöd utmärkt service utan att övervärdera fastigheten. Han hjälpte till med alla nödvändiga kontakter och var till stor hjälp. Priset på fastigheten blev över alla förväntningar. Jonas var lätt att få kontakt med även för oss utlandsboende.
    2017-06-08 Jonas F svarar Stefan F
    Tack snälla för ditt fina svar Stefan!
    Förstår att det inte är helt enkelt att sköta försäljning av ett hus från Australien, så jag uppskattar verkligen att ni känner er nöjda och att även våra samarbetspartners levererade den service som gör att vi får högsta betyg av er!
    Känns även bra att vi hittade en mycket bra köpare som verkligen stormtrivs i huset.
  • Tony D
    Mycket bra kompeten person , trevlig .
    2017-06-13 Jonas F svarar Tony D
    Hej Tony!
    Stort tack Tony! Hoppas du och familjen mår bra!
  • Bedriye D
    Han är mycket bra och Vi är näjda lycka till med allt och Vi rekommenderar till andra kunder
    2017-06-13 Jonas F svarar Bedriye D
    Hej Bedriye!
    Kul att ni är nöjda och rekommenderar mig till era nära och kära!
    Ni både köpte och sålde via mig och jag tycker vi haft ett väldigt bra samarbete under både köp- och försäljningsprocessen.
  • Mattias K
    Bra smidig affär. Sålde dock innan visning så jag betygsätter endast det lilla som utfördes vid just vår försäljning.
    2017-06-08 Jonas F svarar Mattias K
    Hej Mattias!
    Som du väl påpekar så blev det en väldigt snabb försäljning via vår fantastiska tjänst Läge+ där vi redan i ett tidigt skede hittade en köpare som var beredd att göra en snabb affär. Stort tack för att du tog dig tid att ge mig en rekommendation och hoppas ni trivs i ert nya hus!
  • Hadi L
    Han är bäst mäklare solna sundbyerg mycka härligt omtanksam jag önskar honom lycka till.
    2017-06-05 Jonas F svarar Hadi L
    Stort tack Hadi!
    Tack för att jag fick förtroendet att sälja din fina lägenhet! Du gjorde det enkelt för mig med din positiva inställning och goda samarbetsförmåga!
    Med vänlig hälsning, Jonas Franzén
  • Lars Gunnar S
    Mycket bra. på en skala 1-5 där 5 är utmärkt får han en 5:a
    2017-05-31 Jonas F svarar Lars Gunnar S
    Hej Lars Gunnar!
    Kul att få samarbete med dig! Det var ju en snabb och smidig försäljning som jag upplevde att samtliga parter uppskattade.
  • Ling H
    He is good and help us a lot.
    2017-06-08 Jonas F svarar Ling H
    Hi Ling!
    Thank you for your recommendation. Wonderful that you are satisfied with the service and support you received through out the purchase of your new apartment.
  • Cheng Z
    The communication is OK, but he sent some promised materials quite late. In addition, he promised to send a SEB officer to me to talk about the loan, end up with nothing happened.
    2017-06-08 Jonas F svarar Cheng Z
    Hello Chang!
    Thank you for taking the time to give me a review.
    Sadly, you did not get any feedback from SEB. They are very good at calling our customers. Unfortunately, they sometimes call from a hidden number and don´t leave any message. I do not know if that was the case. However, I will address this and have a continued dialogue with SEB about their feedback.
  • Anders B
    Otroligt proffsigt fr början till slut
    2017-05-31 Jonas F svarar Anders B
    Hej Anders!
    Stort tack för er återkoppling! Det känns skönt att ni är nöjda och kan tänka er att rekommendera oss till andra.
  • Bizhan M
    Erfaren och kompetent, organiserad och pålitlig. Skulle rekommendera till andra personer.
    2017-05-29 Jonas F svarar Bizhan M
    Hej Bizhan!
    Känns bra att du är nöjd med mitt arbete i samband med din försäljning och att du kan tänka dig rekommendera mig till andra personer i framtiden. Hoppas att du kommer trivas i din nya lägenhet på Ankdammsgatan!
  • Stefan S
    Bra bemötande och neutral mot både säljare och köpare med ett affärsdriv att landa en bra affär för alla tre.
    2017-05-24 Jonas F svarar Stefan S
    Hej Stefan!
    Tack för att ni tog er tid att ge mig en rekommendation och hoppas att ni trivs bra i huset i Råsunda!
    Det blev en snabb och smidig affär med hjälp av fantastiska tjänst Läge+ där vi parallellt som ni hade huset uthyrt i 2:a hand lyckades hitta en köpare som var beredd att betala det priset ni önskade.
  • Caroline R
    Proffsigt välskött är väldigt nöjd
    2017-05-24 Jonas F svarar Caroline R
    Hej Caroline!
    Stort tack för att du gett mig ett så bra betyg!
    Vet att det var lite strul med elen i lägenheten i samband med inflyttningen men att du och säljaren har haft en bra dialog tillsammans med mig och fått till en bra lösning.
    Hoppas att du kommer njuta av din fina lägenhet under en lång tid framöver!
  • Åke B
    Jonas Franzén har en perfekt personlighet för arbete som mäklare, väl avvägd i sin approcering av den möjliga köparen, korrekt, snabb i sin respons. Hans bemötande kan bara bemötas med vad man på engelska benämner "outständing" som är svårt att översätta eftersom det inte riktigt finns en bra översättning till svenska, men enastående skulle kunna användas. I JF mötte vi en mäklare utöver det vanliga och som överträffade mina förväntningar.
    2017-05-23 Jonas F svarar Åke B
    Hej Åke!
    Vilken fin recension ni har gett mig, det känns underbart att ni är så nöjda med mitt arbete. Är övertygad om att lägenheten ni har köpt kommer passa er utmärkt samt närheten till både barn och barnbarn kommer uppskattas av hela familjen!
    Hoppas att er försäljning av radhuset i Täby kommer gå smidigt och att ni hittar lika trevliga köpare som min säljare fick!
  • Jan F
    Fick ett bra bemötande som man förväntar sig att få av en stor mäklarfirma.
    2017-05-23 Jonas F svarar Jan F
    Hej Jan!
    Alltid kul med en nöjd köpare och att vi kunde sy ihop affären till slut med hjälp av vårt kontor på Kungsholmen som hjälpte er med försäljningen av er lägenhet. Hoppas att ni kommer trivas i Sundbyberg under en lång tid framöver!
  • Vladimir V
    Mycket bra och trevligt bemötande! Kompetent och realistisk, med bra koll.
    2017-05-09 Jonas F svarar Vladimir V
    Hej Vladimir!
    Alltid trevligt med återkommande kunder och det känns tråkigt att ni lämnar vår trevliga kommun;)
    Kul att ni är nöjda med mitt arbete och att vi kunde få till en bra affär med en mycket nöjd köpare.
  • Josefin N
    Vi fick rekommenderade Jonas Franzén till försäljning av vårt hus i Solna och är väldigt nöjda med resultatet. Jonas var snabb, smidig och pålitlig och lätt att samarbeta med. Vi kan varmt rekommendera Jonas!
    2017-06-13 Jonas F svarar Josefin N
    Hej Josefin!
    Stort tack för rekommendationen och lycka till med ert hus i Täby! Ni gjorde det enkelt för mig med ert engagemang att få till huset i toppskick inför visningen, så stort tack för ett gott samarbete!
  • Satish S
    Bra, Professionell, Lätt att ha att göra med samt Engagerad. Utförde uppdraget till fullo enligt önskemål.
    2016-12-09 Jonas F svarar Satish S
    Hej!
    Skönt att ni är nöjda med min arbetsinsats och hoppas att vi får möjligheten att göra fler affärer tillsammans i framtiden!
  • Yamal R
    Very satisfied with the profesionality and quality of service I got. Sold the apartment in a short time with more than expected price.
    2016-11-14 Jonas F svarar Yamal R
    Hi Yamal!
    Thanks for the good cooperation and the kind words! Hope you enjoy the new apartment that you bought and please contact me if you want some help with calculating your profit and the taxes that comes with the sale.
    Best regards Jonas Franzén
  • Mattias C
    Bra bemötande och bra och flexibelt arbetssätt med kontinuerlig återkoppling.
    2016-11-14 Jonas F svarar Mattias C
    Hej Mattias!
    Stort tack för att du tog dig tiden för att ge mig en rekommendation. Kul att få feedback på utfört arbete och hoppas att ni trivs i nya bostaden!
Kenny Larsson
Manuel Campos