Svensk Fastighetsförmedling Solna

Solnavägen 100B, 169 51 Solna — Visa karta

Välkommen till oss på Svensk Fastighetsförmedling i Solna!

Här möts du av kunniga fastighetsmäklare som kan Solna. Genom att vara lokala mäklare med en nationell organisation i ryggen kan vi erbjuda en mäklartjänst anpassad efter dig och dina behov. Med bred marknadsföring i både traditionella och digitala kanaler samt ett rikstäckande spekulantregister får din bostad bästa exponering och du som vill köpa har stora möjligheter att hitta ditt nya drömboende här i Solna.

Kom förbi vår BoButik, då kan vi svara direkt på dina frågor eller funderingar. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 286 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Solna

• 2020-01-21

Inger A skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Han gav ett väldigt seriöst intryck från början. Han var mycket tillmötesgående och hjälpsam. Superbra!!! Läs mer
  • 2020-01-21

Sofie R skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Flexibel, lättillgänglig, trevlig! Läs mer
  • 2020-01-20

Gustav H skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Proffsigt och vänligt bemötande. Efter att vi förlorat en budgivning hittade Jonas en annan bostad som också motsvarade våra önskemål. Läs mer
  • 2020-01-19

Michaela D skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Professionell och tillmötesgående. Väldigt enkel och har verkligen varit enkel att få kontakt med och ha dialoger med. Super nöjd! Läs mer
  • 2020-01-07

Amanda M skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Vi köpte en tvåa i Solna. Jonas har varit superbra hela vägen, haft svar på alla våra frågor och levt upp till alla förväntningar! Läs mer
  • 2020-01-03

Christoffer J skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Johanna men framförallt Nicolina har hjälpt oss oerhört mycket och vi är väldigt tacksamma över den hjälp vi har fått. Läs mer
  • 2020-01-02

Caroline Elisabet Soo Bin W skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Kunning och snabb på att ge återkoppling Läs mer
  • 2019-12-27

Anton A skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Highly professional and helpful support. Läs mer
  • 2019-12-18

Sofie S skrev om Daniel Wagell en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag var mycket nöjd med Daniel som mäklare. Han hade ett mycket proffsigt och trevligt bemötande. Han fanns alltid tillgänglig och svarade på frågor och hade ett högt engagemang som gjorde att jag fick upp priset av lägenheten till en högre nivå än förväntat. Läs mer
    Daniel Wagell gillar detta
  • 2019-12-17

Hans-Erik A skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag köpte en bostadsrätt. Bemötandet var mycket vänligt och professionellt. Johanna är mycket kunnig, hjälpsam och har stort kundfokus. Det kändes tryggt och trevligt att ha med Johanna att göra. En positiv bekantskap. Läs mer
  • 2019-12-05

Louise P skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Sålde 4 i Bergshamra södra.

Redan vid första mötet med Johanna kände vi att hon var mäklaren för oss. Trevlig, professionell och tydlig. Hon såg styrkorna med vår lägenhet och gjorde en värdering dom visade sig stämma bra. Hon var tydlig med förväntningarna vi skulle ha på priset men lyckades också få ett bättre pris vid försäljning.

Under säljprocessen var Johanna med i alla steg och var alltid lätt att få kontakt med. Hon var med under fotografering och hjälpte till med den sista stylingen så vi fick riktigt fina bilder. Hon gav oss även goda råd vid köpet av vår nästa bostad, det visar verkligen på ett stort engagemang för sina kunder!

Vi vill varmt rekommendera Johanna till andra säljare men även till andra köpare. Hon är en person som jag uppfattar vill att det ska bli en bra affär för alla. Läs mer
    2019-12-12 Johanna E svarar Louise P
    Hej Louise!

Det har varit så roligt att få hjälpa er med försäljningen och det glädjer mig att ni är så nöjda med mitt arbete. Vi ses på tillträdet, ha en riktigt God Jul!
  • 2019-12-04

Sharon L skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Johanna förmedlade en lägenhet i Bergshamra som vi köpte, allt gick smidigt! Läs mer
    2019-12-12 Johanna E svarar Sharon L
    Hej Sharon!

Ja det gick snabbt och smidigt, tror att det kommer att bli en "toppenbostad" för er!
    Hls Johanna
  • 2019-12-02

Sara V skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Vi gjorde ett lägenhetsbyte där Nicolina var mäklare för lägenheten vi bytte till. Vi valde att ta hjälp av en annan mäklare och hon var väldigt tillmötesgående med detta.

Mycket trevlig och glad person som vad snabb på att svara på alla frågor. Läs mer
    2019-12-03 Nicolina L svarar Sara V
    Hej Sara,
    Stort tack för omdömet. Känns bra att ni uppskattade mitt arbete!
    Jag tror ni kommer att stormtrivas i nya lägenheten och föreningen har ni ju redan koll på :)
  • 2019-12-02

Fredric N skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Trevlig, glad och hjälpsam. Flexibel med sina arbetstider , både när det gäller telefonsamtal och inbokade möten,visningar m.m.
    Nicolina arbetar bra för att få såväl sina egna kunder och andras kunder nöjda med sitt köp eller sälj. Läs mer
    2019-12-03 Nicolina L svarar Fredric N
    Hej Fredric,
    Stort tack för omdömet. Känns bra att ni uppskattade mitt arbete!
  • 2019-11-27

Bo J skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag har sålt min lägenhet och samtidigt köpt en annan lägenhet i samband med ett inbördes köp.
    Jag blev bemött på ett oklanderligt sätt av mäklaren.
    Chansen att någon skulle vilja byta lägenhet upplevdes som liten.
    När det ändå lyckades blev det stor framgång.
    Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb, varför jag gärna rekommenderar henne. Läs mer
    2019-11-27 Nicolina L svarar Bo J
    Hej Bo, tusen tack för det fina omdömet och för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen. Det blev otroligt lyckat när vi hittade en lägenhet som kommer att passa dig bättre samt hittade köpare till din nuvarande lägenhet. Jag vill även framföra mitt tack till dig för samarbetet och för att du fixade så fint inför visningar.

Carola Z skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Köpt etta på Furunäsbacken. Mäklare Nicolina var toppenbra. Jättetrevlig!
    Skulle jag köpa eller sälja så ska jag kontakta henne. Rekommenderar gärna henne till alla. Läs mer
    2019-11-26 Nicolina L svarar Carola Z
    Hej Carola,
    Tusen tack för ditt fina omdöme.
    Framnäsbacken är en mycket bra adress.
  • 2019-11-21

Anna-Britta S skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag har sålt en 2:a i Gamla Filmstaden och endast haft ett fåtal kontakter med Johanna. Hon har vid dessa tillfällen varit klar och tydlig i kommunikationen. Vi fick nästan det vi förväntade oss trots att köpet genomfördes innan budgivning.
    Det korta förfarandet gör att försäljningen känts trygg. Läs mer
    2019-12-12 Johanna E svarar Anna-Britta S
    Hej Anna-Britta!

Tack för dina ord. om du vill ha extraknäck som stylist är det bara att säga till :)
    Hls Johanna

Päivi H skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Personligt och effektivt bemötande! Läs mer
    2019-12-12 Johanna E svarar Päivi H
    Hej Päivi!

Tack för dina ord.
    Ha en fin jul!
  • 2019-11-19

Sara L skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Vi sålde vår lilla 2:a i Solna med hjälp av Nicolina. Nicolina var snabb, kommunikativ och satte förväntningarna väl. Vi fick bra guidning av henne och vi gjorde en bra vinst på vår lägenhet. Läs mer
    2019-11-20 Nicolina L svarar Sara L
    Hej Sara,
    Tack så hemskt mycket för detta fina omdöme och för att jag fick hjälpa till med försäljningen av er fina lägenhet. Vi ses på tillträdet efter årsskiftet.
  • 2019-11-18

Bo Johan R skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    köpt lägenhet genom honom. Han är trevlig och duktig......................................................................................................................... Läs mer
    2020-01-21 Manuel C svarar Bo Johan R
    Hej, hoppas du haft det bra under jul- och nyår och att du stortrivs i lägenheten. Allt gott!
  • 2019-11-11

Jakob S skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Köp av en 3:a. Lugn, förtroendeingivande och hjälpsam. Läs mer
    2019-11-12 Manuel C svarar Jakob S
    Vad bra att du känner dig trygg med mig och oss på Svensk Fastighetsförmedling.
    Jag är övertygad om att ni kommer stortrivas i lägenheten.
  • 2019-11-01

Maria L skrev om Daniel Wagell en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Korrekt, sakligt. Nåbar. Kändes bra och fick förtroende. Läs mer
    2019-11-01 Daniel Wagell svarar Maria L
    Stort tack Maria för att du gav mig en bra reco och att du har en positiv bild av hur det är att köpa en lägenhet via mig som mäklare. Tycker att det är viktigt med snabb återkoppling och alltid finnas tillgänglig när frågor dyker upp. Stort lycka till med din nya bostad! Hälsningar Daniel
  • 2019-10-31

Erik R skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Manuel var förtroendeingivande, rak, duktig och bra mäklare att ha kontakt med som köpare. Läs mer
    2019-11-07 Manuel C svarar Erik R
    Stort tack Erik, trevligt att träffa er i samband med köpet och stort grattis till köpet av denna fantastiska lägenhet. Ses och hörs inom kort!
  • 2019-10-26

Natalia B skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Mäklaren var mycket bra men den enkäten är faktiskt super irriterande. Läs mer
    2019-11-13 Johanna E svarar Natalia B
    Hej Natalia!

Vad roligt att höra att du är nöjd. Jag är mycket tacksam för att du tog dig tid att besvara denna enkät även om du tyckte att den var irriterande! Mvh johanna

Emmi v skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag har köpt bostadsrätt i Sundbyberg. Jonas var väldigt trevligt och kunnigt i hans bemötande. Han informerade om oss allt vi behövde veta. Läs mer
    2019-11-18 Jonas F svarar Emmi v
    Hej Emmi!
    Tack för det fina omdömet och att vi på Svensk Fastighetsförmedling har guidat er rätt i köp av er fina lägenhet, hoppas ni kommer trivas bra i lägenheten!

Farhad D skrev om Daniel Wagell en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Lyssnar in
    Ambitiös Läs mer
    2019-10-25 Daniel Wagell svarar Farhad D
    Tack
    och tack för ett gott samarbete. Det var aldrig några problem att få visa upp lägenheten för olika spekulanter utöver de öppna visningarna och det var alltid städat och fint. Hälsningar Daniel
  • 2019-10-24

Cheng Cheng H skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Professional, sharp and confident. We have been working with Johanna! Läs mer
    2019-10-28 Johanna E svarar Cheng Cheng H
    Thank you Cheng Cheng! It´s been a pleasure working with you!

Best regards Johanna

David P skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    professionellt och smidigt med god kunskap om Bergshamra Läs mer
    2019-11-13 Johanna E svarar David P
    Hej David!

Tack för dina ord, härligt att höra.
    Mvh Johanna

Torkel A skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    köpt en bostadsrätt. Mycket proffsigt bemötande. Stor servicekänsla Läs mer
    2019-10-28 Johanna E svarar Torkel A
    Hej Torkel!

Tack för dina ord. Jag tror du kommer att stormtrivas på Odlingsvägen! Vi ses på tillträdet. mvh Johanna
  • 2019-10-22

Kristina E skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Mycket trevlig och kunnig. Inger förtroende och skötte affären perfekt i alla delar. Läs mer
    2019-11-18 Jonas F svarar Kristina E
    Tack Kristina!
    Det var en snabb och smidig affär där vi lyckades göra affär enbart via annonsering på vår hemsida via vår fantastiska tjänst Läge+.
    Lycka till med boendet!
  • 2019-10-17

Anna Maria S skrev om Cathrine Brooling en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Sålt bostadsrätt.
    Bra respons av mäklaren, med uppdateringar på hur status och läget var efter visningar. Mäklare med bra kompetens.
    Vi hade högre förväntningar på antal intressenter men inte bästa läge för att sälja lägenhet precis innan midsommar och semester tvyärr. Därav de sålda priset inte riktigt motsvarande våra förväntningar men vi blev ändå nöjda till slut. Läs mer
  • 2019-10-12

Efrim A skrev om Cathrine Brooling en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Kunnig och tillmötesgående. Framförallt en väldigt ärlig person och en duktig mäklare. Läs mer
  • 2019-10-10

Andréas A skrev om Cathrine Brooling en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Vi köpte lägenhet förmedlad Cathrine Brooling och jag och min Sambo är mycket nöjda, Cathrine var mycket proffsig ofy tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-10-10

Karl-Ivar B skrev om Cathrine Brooling en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Catrine Brooling har sålt en lägenhet i Solna åt mig. Jag har varit ordförande i Brf Gravyren och hört positivt om henne tidigare. Så valet var enkelt. Min upplevelse sv henne är att hon är noggrann, målmedveten, ärlig och har en känsla för att både köpare och säljare skall vara nöjda med affären..Jag rekommenderar henne gärna till andra spekulanter. Hon följer upp och återkopplar. Jag jobbar själv med kunder i en annan bransch och vet vad som krävs av en god säljare/ mäklare.
    Mvh Calle och Erika Boman Läs mer
  • 2019-10-09

David W skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Köpt bostad på Råsundavägen.
    Bra bemötande och kontakt. GIck professionellt till och fick den hjälp jag förväntade mig samt svar på alla frågor Läs mer
    2019-12-20 Jonas F svarar David W
    Hej David!
    Tack för det fina omdömet! Ni har verkligen köpt en superfin lägenhet i ett unikt projekt här i Råsunda.
  • 2019-10-09

Soheila H skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Helt ok. Jag är nöjd med Manuels insats Läs mer
    2019-10-28 Manuel C svarar Soheila H
    Hej Soheil, härligt att du är nöjd med min och kontorets insats och hoppas du stortrivs i din fina lägenhet. Allt gott!

Bengt S skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Vi har sålt en lägenhet på 98 kvm i Bergshamra.
    Vi valde mellan tre olika mäklare, och bestämde oss efter ha intervjuat samtliga för Nicolina. Det som fällde avgörandet var att vi fick förtroende för Nicolina och att hon verkade väldigt ärlig och engagerad i uppdraget. Hon stack inte heller under stol med att hon var ny och möjligen även saknade erfarenhet.
    Vi är väldigt nöjda med Nicolina under hela resan med försäljningen. Hon har hela tiden varit väldigt öppen med vad som händer och varit noggrann med de formella bitarna, samt visat ett stort engagemang. Mycket bra och tryggt. Läs mer
    2019-10-07 Nicolina L svarar Bengt S
    Hej Bengt,
    Jag är så glad över att jag fick hjälpa er med försäljningen. Tusen tack för det fina omdömet, jag uppskattar det mycket och det glädjer mig att höra att ni är nöjda! Vill även tacka för ett bra samarbete och att ni ställde upp med att rensa och fixa inför försäljningen.
    Vi ses på tillträdet!

Teresa M skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Erfaren, stort kundnätverk, enkel och bra att ha att göra med, professionell. Läs mer
    2019-12-20 Jonas F svarar Teresa M
    Tack Teresa!
    Ni hade verkligen ett av de finaste husen i Ursvik, så stort tack att ni gav mig förtroendet att hjälpa till med försäljningen! Det var en snabb och smidig försäljning där vi lyckades hitta rätt köpare i ett tidigt skede. Hoppas ni trivs i huset i Bromma!
  • 2019-10-07

Sanna Margareta M skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Förtroende, proffsighet, lugn och behaglig personlighet. Toppbetyg! Läs mer
    2019-12-20 Jonas F svarar Sanna Margareta M
    Hej!
    Stort tack för detta och tack själva för ett bra samarbete. Hoppas ni kommer trivas många år i huset!

Örjan M skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    3:a Bergshamra

Genomgående bra erfarenheter av dialog, tydlighet och struktur. Läs mer
    2019-11-13 Johanna E svarar Örjan M
    Hej Örjan! Tack för dina ord. Mvh Johanna

Magnus G skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Tack vare att mäklaren sålt många bostäder i området och hade kontakt med flera intresserade köpare kunde vi sälja vår bostadsrätt till ett bra pris före visning. Läs mer
    2019-10-07 Manuel C svarar Magnus G
    Hej Magnus, hoppas allt är bra med er och att ni trivs bra i nya bostaden!
    Fortsätter att sälja lägenheter i området mycket tack vare min lokala förankring och mitt stora kundregister. Allt gott, tack för att jag fick hjälpa er

Niclas K skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag sålde min bostadsrätt i sundbyberg med Jonas. Blev bemött på ett strålande sätt från första mötet och Jonas gjorde allt för att våran försäljning skulle bli så lönsam som möjligt! Skulle rekommendera jonas till alla mina vänner! Läs mer
    2019-12-20 Jonas F svarar Niclas K
    Hej Niklas!
    Underbart att du tagit dig denna tid samt gett mig en sådan fin rekommendation! Bara att be dina vänner kontakta mig om de skulle gå i säljtankar!

Viktor L skrev om Johanna Ekberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Förtroendeingivande, rak och effektiv. Bra kommunikation trots att vi gjorde bostadsaffären i semestertider. Läs mer
    2019-11-13 Johanna E svarar Viktor L
    Hej Viktor!
    Tack för det. Det är självklart att det ska gå att ha bostadsaffärer i semestertider.
    Mvh Johanna

Lena J skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Bostadsrätt
    Mycket bra bemötande och bra råd Läs mer
    2019-12-20 Jonas F svarar Lena J
    Tack Lena!
    Om du i framtiden skulle vilja flytta tillbaka till Solna så finns vi här för att hjälpa dig!

Joakim L skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Allt fungerade fint. Hjälpsam och flexibel. Läs mer
    2019-10-07 Nicolina L svarar Joakim L
    Hej Joakim,
    Känns bra att ni uppskattade mitt arbete! Hoppas att allt har gått bra med renoveringen och att Linnea nu får njuta av den fina lägenheten i ett fantastiskt läge.

Daniel A skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Vi köpte bostad och allt var supersmidigt. Läs mer
    2019-10-28 Manuel C svarar Daniel A
    Hej Daniel, gick ju smidigt! Inte så långt kvar tills ni får flytta in i er fina lägenhet. Ses och hörs!

Patrik M skrev om Jonas Franzén en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Jag sålde min 4a bostadsrätt i Brotorp / Sundbyberg med Jonas. Det gick snabbt, var lätt och enkelt. Jonas var tydlig och hade en bra strategi. Hade jag sålt igen hade jag använt Jonas. Kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
    2019-12-20 Jonas F svarar Patrik M
    Hej Patrik!
    I dagens marknad är det oerhört viktigt att ha en tydlig strategi om hur man tänker genomföra affären. Ni var väldigt hjälpsamma med att ha lägenheten i absolut toppskick inför fotograferingen och visningen vilket gör mitt jobb betydligt lättare!

Susanne H skrev om Nicolina Lind en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Nicolina hjälpte oss sälja en etta i Solna. Hon var professionell, lyhörd och ärlig. Råden vi fick kring utgångspris och försäljningspris visade sig vara väldigt bra och korrekta. Hon svarade direkt på telefon, SMS och mejl. Eftersom vi befann oss på annan ort så hjälpte hon även till med att ta emot städare, stylist och rörmokare, vi hade en otroligt bekväm och effektiv försäljning! Läs mer
    2019-10-07 Nicolina L svarar Susanne H
    Hej Susanne, tusen tack för de fina orden och för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Det blev verkligen en smidig affär mitt i semestern och ni har verkligen ställt upp med att köra många mil för att få ihop affären. Stort tack för samarbetet!

Zoltan G skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    I was planning to buy a new apartment. Manuel was very helpful in the process. Läs mer
    2019-10-28 Manuel C svarar Zoltan G
    Glad to help you Zoltan, I hope time flies until you get the keys to the new apartment. Just call or send me an e-mail if I can help you.
    We´ll have a meeting in december for the extras, se you then, all the best

Karin S skrev om Manuel Campos en del av Svensk Fastighetsförmedling Solna
    Har köpt en nyproduktion i järva krog som är klar kv 2020.
    Manuel är lugn, trygg och känns pålitlig. Han har levt upp till de förväntningarna jag som kunde hade som förväntningar, väldigt bra! Läs mer
    2019-10-04 Manuel C svarar Karin S
    Hej Karin, härligt att höra att du känner dig trygg. Det händer mycket borta vid Link Järva Krog och vi kommer snart att börja diskutera kring tillvalen samt göra i ordning en visningsbod. Mer info kommer, allt gott!

Solnavägen 100B, 169 51 Solna