Takspecialisterna

Hammarbacken 4 B, 191 49 Sollentuna — Visa karta

4.5 i betyg av av 17 omdömen

Välkommen till Takspecialisterna!

Är du osäker på om ditt tak behöver renoveras? Hos oss på Takspecialisterna kostar det ingenting att få taket besiktat. Efter besiktning får du en åtgärdslista med sånt som behöver fixas.

Med oss på Takspecialisterna får du dessutom 10 års garantibevis på utfört arbete. Vi kan hjälpa dig med takläggning, taksäkerhet och fasadarbeten. När du som kund är nöjd, då är vi också nöjda!

Tips: Kolla hur gammalt ditt tak är. Om ditt tak är mellan 25-30 år gammalt så ska du byta ut det. Besök gärna vår hemsida för att få råd och hjälp om hur det går till eller be om en kostnadsfri offert här ovan.

Läs vad 17 kunder tycker om Takspecialisterna

• 2020-09-23

TOMMY O skrev om Takspecialisterna
    Tommy O

Dagen efter kontraktet var påskrivet så kom material och killarna som skulle jobba med att byta taket och byggde ställning .Väldigt snabb service, som man inte har varit med om tidigare , sedan flöt jobbet på mycket bra (väldigt duktiga killar som jobbade med taket ) Resultatet blev mycket bra, och bra o trevlig projektledare .Inga problem med fakturering. Därför kan jag varmt rekommendera
    denna firma
    Tack för det nya taket och ett gott samarbete Läs mer
  • Sponsor
    Albin Mur & Puts AB
    4.9 / 5 i betyg — 22 omdömen
    "Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎"
    Tobbias L
  • 2020-09-10

DANIEL R skrev om Takspecialisterna
    VARNING!
    Detta företag lurar äldre att renovera sina tak när det inte behövs, för väldigt höga priser.

Jag skriver denna recension å mina föräldrars vägnar. De blev kontaktade av Takspecialisterna per telefon, Takspecialisterna var där väldigt envisa. De erbjöd en gratis inspektion av taket som mina föräldrar till slut gick med på. När inspektionen gjorts sade de att det fanns stora problem med mögel och att hela taket måste bytas till en kostnad av 267 400 kr. Mina föräldrar ville tänka på saken till nästa dag men fick inte det. De skrev på ett kontrakt i rädslan för mögelangreppet. Det hela skulle ta 1-2 veckor att slutföra enligt kontraktet och redan nästa dag var de där och rev bort taket. Sedan hände inte mycket på länge. Arbetet utfördes slarvigt och med flera fel som de blev tvungna att åtgärda. Några exempel; 1) När de ansåg sig klara med takläggning fanns stora glapp under gapet mellan takslutet och stupröret där vatten enkelt skulle ta sig in och även fladdermöss skulle lätt kunna bosätta sig där. 2) Vindskivan på taket vid balkongen var för kort. 3) Fågelbajs på takkupan och takröret målades helt enkelt över, utan at rengöras först. De två första punkterna fixades till enbart efter mina föräldrar påpekat problemen. Först efter 14 veckor var jobbet slutfört (inte efter 1-2 veckor som det stod i kontraktet).
    Vid flera tillfällen hände det att de inte dök upp på dagar de hade garanterat att komma. Detta gjorde förstås att mina föräldrar blev kvar hemma i onödan.
    När jag fick reda på allt detta sökte jag lite snabbt på internet om Takspecialisterna. Jag hittade mycket information om detta företag där många beskriver att de specialiserar sig på att lura äldre. Tillvägagångssättet är alltid detsamma; efter en gratis inspektion skräms man med att taket har allvarliga mögelproblem. I en del fall har det senare bevisats att det inte fanns något mögelproblem. Skyhöga priser är också en gemensam nämnare.
    Jag har väldigt svårt att tro att det skulle ha funnits något problem med mögel i mina föräldrars tak. Det har aldrig läckt in vatten och aldrig luktat mögel.
    När mina föräldrar fick räkningen fick de fem dagar på sig att betala den, inte de 30 som de lagligt borde ha. Läs mer
  • INGEGERD C

2020-09-09

INGEGERD C skrev om Takspecialisterna
    Efter samtal har nu besiktningen gjorts och jag är nöjd med allt vi nu kom överens om. Jättefint tak och duktiga arbetare Läs mer
  • Reco tipsar!
    Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 52 omdömen
    Badge2020
    "Vi begärde in offerter för byte av takbeläggning. Vi fick snabb respons från Briljant Bygg. Trevligt bemötande och genomarbetad offert. Eft"
  • Bengt Erik L

2020-05-07

Bengt Erik L skrev om Takspecialisterna
    Snabbt och proffsigt utförande. Läs mer
  • Niklas H

2020-04-23

Niklas H skrev om Takspecialisterna
    Jag kan varmt rekommendera Takspecialisterna. Dom gjorde ett bra jobb, med att montera ny råspont, takpapp, läkt, tegel samt all plåt. Jobbet var klart på utlovade 2 veckor.
    Betalade först när jobbet var klart och slutbesiktigat vilket kändes som en trygghet.
    /Niklas Halén Läs mer
  • 2020-04-15

Gunilla G skrev om Takspecialisterna
    Vi beställde en helrenovering av vårt tak dvs både nytt undertak och byte av tegel och plåtdetaljer.
    Arbetet gick snabbt och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Kommunikationen med arbetsledningen fungerade mycket bra, de var lyhörda för våra önskemål.
    Arbetet utfördes mycket proffesionellt och efter arbetets utförande var tomten ren och snygg.! Läs mer
  • 2020-03-28

Sune K skrev om Takspecialisterna
    Jag beställde ett nytt tak.

Tidsplanen följdes över förväntan

Arbetarna som utförde jobbet var trevliga och tillmötesgående.

Recomenderar er gärna.

Vänligen Sune Läs mer
  • 2020-03-25

Lars P skrev om Takspecialisterna
    Helt nöjda. Mycket bra insats av alla inblandade. Rekommenderas!!! 👍 Läs mer
  • Bertil N

2020-03-19

Bertil N skrev om Takspecialisterna
    Mitt tak var väldigt mossigt och dessutom an eternit. Takspecialisterna gav en bra offtert och tog hand om eternitavfallet.
    Takläggarna gjorde ett gott intryck och arbetade snabbt och effektivt. Det återstår målning av vindskivorna.

Bertil Nilsson
    Pampusvägen 29
    60365 NORRKÖPING Läs mer
  • 2020-03-18

Birgitta L skrev om Takspecialisterna
    Nytt komplett tak .Trevligt och arbetade flitigt.Prydligt och är nöjda. Läs mer
  • Klas D

2020-01-27

Klas D skrev om Takspecialisterna
    Vi var i behov av att byta vårt tak och passade på när Takspecialisterna jobbade hos en granne, då vi fick se arbetet och resultatet hos dom blev vårt val enkelt och det blev lika bra hos oss.

De jobbade bra, var trevliga och väldigt duktiga. Vi bytte hela vårt betongtak med all plåt och passade på med tillhörande säkerhet.

Rekommenderar detta bolag till alla som vill ha en seriös takfirma!

Mvh Klas Läs mer
  • Jakob F

2020-01-21

Jakob F skrev om Takspecialisterna
    Jag och min bror kom i kontakt med Takspecialisterna i samband med deras vintererbjudande då vi behövde rusta vårt sommarhus inför försäljning. En takomläggning visade sig vara den bästa investering vi möjligen kunnat göra när vi värderade om huset strax efter att det nya taket var klart. Mycket trevligt bemötande från såväl projektledare som takläggare, hela vägen igenom till ekonomiavdelningen. Fint och gediget resultat.
    Vi vet vilka vi hör av oss till nästa gång! Läs mer
  • 2020-01-20

Ann-marie G skrev om Takspecialisterna
    Blev bra bemött hela vägen och är väldigt nöjd med mitt nya tak.

Rekommenderar Takspecialisterna om ni behöver byta tak! Läs mer
  • 2020-01-17

Stefan B skrev om Takspecialisterna
    Beställde ett nytt tak som blev klart på mindre än en vecka när arbetet hade startat. Arbetarna som var här jobbade på bra och höll undan efter sig hela tiden.
    Kan varmt rekommendera Läs mer
  • 2020-01-17

Björn Å skrev om Takspecialisterna
    uppskattar det bemötande jag fick av säljaren med tydlig information från kontraktsskrivning till besiktning.

höll vad dom lovade och jobbet blev mycket väl utfört. Läs mer
  • Rune L

2019-11-20

Rune L skrev om Takspecialisterna
    Vi behövde byta ut tegeltaket på vår 50 år gamla villa, samt åtgärda mindre läckage.
    Arbetet med trä, plåt och takomläggningen utfördes snabbt, effektivt och fackmannamässigt.
    Faktureringen däremot tidsmässigt i förhållande till slutbesiktning kunde ha skötts bättre, men kanske en engångsföreteelse. Läs mer
  • 2019-11-07

Simon L skrev om Takspecialisterna
    Anlitade Takspecialisterna och kan inte säga någonting annat än att jag är nöjd, tack för mitt nya tak. Läs mer

Bästa fasadrenoverarna i Sollentuna:

KARIN A KARIN A tycker:
“Vi är så nöjda med vår trall p...” Läs mer