Alla kategorier Byggföretag Dalarna Leksand Tällberg Byggservice AB

Tällberg Byggservice AB

Box 17, 793 21 Leksand — Visa karta

4.2 i betyg av av 5 omdömen
Med Stockholm och Leksand som bas jobbar vi med byggnationer, renovering, uterum och byggservice i Mälardalen och Dalarna. Vi tar gärna på oss totalentreprenaden för privata projekt då vi har ett starkt nätverk av hantverkare och du då bara behöver ha koll på en enda kontaktperson.

Vi kommer gärna på besök och diskuterar dina idéer och förutsättningar för att sedan lämna en kostnadsfri offert och förslag på tidsplan. Kommer vi överens levererar vi allt material så att hantverkarna kan börja jobba! Vi utför också alltid en slutkontroll samt lämnar garanti på vårt arbete.

Vi tar även uppdrag i större kommersiella byggen. Vi har t.ex. varit delaktiga i bl.a. Friends Arena, Swedbanks huvudkontor i Sundbyberg, Victoria Tower i Kista, och många fler.

Kontakta oss inför ditt byggprojekt!

Läs vad 5 kunder tycker om Tällberg Byggservice AB

• 2019-01-08

Bengt D skrev om Tällberg Byggservice AB
    Byggande av ett Inglasat Uterum

Alla turerna i den här tråkiga historien finns inte utrymme att återge här men det uterum företaget kontrakterades för att bygga skulle ha varit klart senast i maj 2017. När det äntligen började bli klart efter "sju sorger och åtta bedrövelser" i maj 2018, alltså ett år försenat, var det i kontraktet avtalade vitesbeloppet vid försening uppe på en mycket hög nivå. Företaget fick då ett mycket förmånligt erbjudande att kvitta det stora vitesbeloppet mot att de uppförde grunden till ett växthus, vilket accepterades. Trots den förmånliga överenskommelsen lämnade företaget helt utan förvarning arbetet med växthusgrunden när den bara var halvfärdig och återkom sedan inte, de gick helt enkelt "under jorden". De ansvariga svarade varken på mejl, SMS eller telefon eller kom med någon som helst förklaring till handlandet . Vi blev då tvungna att anlita ett annat mer pålitligt företag som kunde avsluta arbetet med växthusgrunden.

Det utförda arbetet var av mycket varierande kvalitet. Några av killarna var mycket duktiga och noggranna medan andra var riktiga klåpare som orsakade stora förseningar och extra kostnader i projektet , t ex när ett uselt lagt klinkergolv måste brytas upp och läggas om från början.

Det största problemet med företaget var dock de ansvariga personernas nonchalans och uppträdande och sättet att göra sig oanträffbara under långa perioder när problem uppstod eller när arbetet med uterummet helt utan förklaring stod helt stilla och när de till slut utan förklaring bara lämnade byggplatsen med ett halvfärdigt arbete.

Jag vill alltså starkt varna för att anlita det här företaget!!! Läs mer
  • 2017-09-01

Eva N skrev om Tällberg Byggservice AB
    Tällberg Bygg har byggt ett inglasat uterum och en altan som vi är mycket nöjda med. Dock blev det flera veckors försening innan det blev klart. Läs mer
  • 2017-08-31

Gustaf K skrev om Tällberg Byggservice AB
    Byggande av uterum
    Offertprocessen var smidig och jag bemöttes med intresse och på ett seriöst sätt.
    Tidplanen hölls, och monteringen av ett Willabrum började på utsatt tid. Dessutom kvalitet i det man gjorde.
    De har helt levt upp till mina förväntningar, var dessutom i princip klara på utsatt tid. Läs mer
  • 2017-08-31

Johan B skrev om Tällberg Byggservice AB
    Tällberg Byggservice AB har beställt och byggt ett uterum av Santex fabrikat hos oss. Tällberg byggde samtidigt även om en befintlig altan, satte in en ytterligare altandörr och fönster, flyttade befintliga fönster och bytte alla husets hängrännor och stuprör. Tällberg har gjort ett ypperligt jobb och vi är mycket nöjda med all Tällbergs personal. Tällberg har levererat mycket hög kvalitet till mycket rimliga kostnader så vi kan inte annat än ge Tällberg Byggservice AB våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2017-04-25

Annica E skrev om Tällberg Byggservice AB
    Mycket service medvetna, kundfokus och glatt bemötande.
    Dem byggde en arkitektritad altan och uterum med glaspartier.
    Även ett glasräcke beställdes och monterades.

Allt gjort till stor belåtenhet. Läs mer