Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Östermalm Tandläkare Lena Kristofersson
Rekommenderat företag 2016 - Tandläkare Lena Kristofersson
Rekommenderat företag 2015 - Tandläkare Lena Kristofersson

Tandläkare Lena Kristofersson

Grev Turegatan 13A, 114 46 Stockholm — Visa karta

Jag fick min tandläkareexamen 1987 från tandläkarhögskolan i Stockholm. Efter två år på Folktandvården öppnade jag min egen privatpraktik på Stureplan tillsammans med Helen Almström. Vi byggde upp vår "drömpraktik" från grunden och har jobbat tillsammans i över 20 år.

Vi erbjuder tandvård med modern teknik och vi samarbetar med specialister inom olika områden. Det viktigaste för mig är att mina patienter tycker att det känns trivsamt, tryggt och trevligt att komma till oss och jag utbildar mig ständigt för att ge bästa tänkbara vård.

Läs vad 171 kunder tycker om Tandläkare Lena Kristofersson

• Lena R
    Lena R skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag blev nöjd. Jag sätter betyg 5 av 5 möjliga.

God jul och Gott Nytt år!

Mvh Lena Renman
  • Annika E
    Annika E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena ingav ett lugnt och bra förtroende för mig som har tandläkarskräck.
    Känns bra att gå tillbaka dit igen.
  • Gertrud W
    Gertrud W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Hela vår familj, dvs mina föräldrar, jag själv, min man och våra båda söner är kunder hos Lena sedan hon började som tandläkare och vi är alla mycket nöjda i alla avseenden.
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid såväl trevligt bemötande som profsigt arbete.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Det är alltid trevligt att gå dit. Lugn och trevlig miljö och ett mycket bra bemötande. Lena är mycket proffsig i sitt jobb.
  • Anki B
    Anki B skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Känner mig profitionellt behandlad o därmed trygg med min tandläkare.
  • Anna J
    Anna J skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid bra bemött och noggrann undersökning
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Skulle aldrig gå till någon annan. Alltid lika bra!
  • Helena S
    Helena S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Supernöjd!! bra service och bemötande.
  • Tina d
    Tina d skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mycket bra. Snabbt och effektiv behandling.
    2016-12-15 Lena K svarar Tina d
    Tack för ditt svar!
    Roligt att du är nöjd med behandlingen.
    Hur skulle vi kunna bli bättre?
    (Få fler " bollar")
    Mvh Lena
  • Claes L
    Claes L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lagade en fyllning som hade lossnat.

Högsta betyg. Fantastisk behandling när borrning knappt känns, utan bedövning. Professionell behandling. Faktiskt 11 poäng av 10 möjliga.

(På punkt 2 ser alla bollar likadana ut. Här blir det boll nr 5)
  • Karin J
    Karin J skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Håller alltid tiden, får sällan eller aldrig vänta nöjd med behandlingar som håller. Smärtfritt. Kan känna mig tänjd o sårig i mungiporna. Kanske nån typ av vaselin skulle funka
    2016-12-12 Lena K svarar Karin J
    Tack för ditt svar.
    Jag försöker hålla tiden även om det givetvis kan hända att en behandling tar längre tid än väntat.
    Vi har vaselin att smörja in torra läppar och mungipor med. Säg till nästa gång du kommer så fixar vi det.
    Glad att du är nöjd i övrigt.
    Mvh Lena
  • Inger S
    Inger S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har varit patient hos Lena under en lång tid och har alltid varit enormt nöjd.
    Hon ställer alltid upp om jag fått akut tandvärk eller ngt annat som hänt med mina tänder.
    Jag går årligen på kontroll, hon har lagat och bytt ut gamla fula, dåliga lagningar till porslinständer.
    Hon är proffsig i sitt utförande, jag har aldrig haft en bättre tandläkare.
    Produkter jag köpt är:
    eltandborste, mellanrums stickor, tandtråd och tandkräm.
  • Madeleine W
    Madeleine W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Snabbt grundligt lättsamt positivt
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Trevligt bemötande av tandläkaren Lena och hennes kollega. Stolen var sittvänlig. Redskapen verkar vara aktuell. Allt var bra förutom trappen vid entrén pga att jag är handikappad. Ledsen för att Tandläkaren anmälde mig till Försäkringskassan dag 1 de gjorde att jag inte fick 50% hos Tandhygienisten dag 2 det tycker jag är fel. Annars fungerade allt bra.Duktig Tandhygienist med bra hjälpmedel.
    2016-12-12 Lena K svarar Lotta S
    Hej!
    Kul att du var nöjd med behandlingen.
    Vad gäller "anmälan till försäkringskassan" måste ett missförstånd uppstått.
    Man kopplar upp sig mot försäkringskassan vid varje besökstillfälle inom tandvården varvid behandlingsperioder och kostnader registreras. Din behandlingsperiod påbörjades i samband med besöket hos mig och gäller 1år framåt. Hygienistens behandling summeras också ihop med tandläkarens. När referenspriset kommit upp i 3000kr betalar patienten 50% av referenspriset av den del som överstiger 3000kr. Du hade inte kommit upp i 3000kr ännu varför du inte "fick" 50% hos tandhygienisten.
    Nästa besök kommer totala referenspriset kommit upp i 3000kr och du får följaktligen 50% av referenspriset på den del som överstiger 3000kr.
    Ring gärna om du har ytterligare frågor så reder vi ut det hela.
    MVH Lena
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Trevligt väntrum ingen väntetid bra behandling känns tryggt
  • Alastair M
    Alastair M skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Servicen var vänlig men i allmänhet ganska lagom. Den tandrengöring var smärtsam och polering var mycket rutin och kort, inte säker på att det är värt pengarna att komma.
    2016-12-11 Lena K svarar Alastair M
    Tack för ditt svar.
    Det är alltid vårt mål att patienten skall vara helt nöjd efter varje behandling.
    Det kan tyvärr göra lite ont att ta bort tandsten. Vi erbjuder bedövningsgel till de patienter som så önskar. Ledsen för att jag måste ha missat det.
    Tråkigt att höra att du är osäker på om du fått en fullgod vård.
    Vår rutin är att försäkra oss om att patienten känner sig trygg hos oss.
    Vi kontaktar dig och hoppas att du vill ge oss chansen att rätta till det, givetvis utan kostnad!
    Mvh Lena Kristofersson
  • Bengt M
    Bengt M skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra,trevligt och professionellt bemötande från både tandsköterska och tandläkare och en väl genomförd undersökning med bra hänsyn till mina önskemål.
    De uppfyller väl mina förväntningar på en noggrann och väl utförd undersökning.
  • Anders E
    Anders E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag lagade två gamla lagningar som gått sönder och den ena får en ny porslinskrona. Lena uppfyller alltid mina högt ställda förväntningar.
  • Filip D
    Filip D skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Fick får ont i tänder och tandkött och tänder. I övrigt bra!
    2016-12-11 Lena K svarar Filip D
    Tack för ditt svar.
    Det är tyvärr vanligt att det blir ömt i tänder och tandkött efter tandstensborttagning och rengöring.
    Plack och tandsten gör att tandköttet blir inflammerat.
    Efter rengöring svullnar gärna tandköttet något (kroppen jobbar på att läka ut inflammationen) det tar bara några dagar tills tandköttet är läkt.
    Ju mer noga du är att borsta rätt och använda tandtråd desto mindre plack och tandsten vilket ger ett friskare tandkött.
    Mvh Lena Kristofersson
  • Lena E
    Lena E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har enbart poisitva upplevelser av Lena Kristofersson. Snabba akuttider och vänlig bemötande. Hon har fint handlag och verkar göra ett utmärkt tandläkarjobb.
    hon har också en mycket trevlig och sympatisk tandsköterska. Kliniken är belägen i ett lugnt och trevligt område.
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mycket bra upplevelse. Bra och central placering.
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag är mycket nöjd med Lena som tandläkare och känner mig helt i trygga händer när jag kommer till henne. Det säger väl rätt mycket om man är kvar hos samma tandläkare i 20 år?
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Grymt bra bemötande och bra behandling som alltid
  • Helena G
    Helena G skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid lika trygg när Lena arbetar i min mun.
    Hon är proffsig, lugn, inkännande och trevlig. Allt utan omsvävningar. Det behöver hon inte.
  • Siv W
    Siv W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Vilket fantastiskt bemötande av Lena och Lena! Dom gör besöket till glädje trots tandläkar skräck!
  • Lars R
    Lars R skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena Kristofersson är en mycket professionell och duktig tandläkare. Jag har varit kund hos henne i många år och kan bara ge henne de bästa rekommendationer. Hon och hennes tandsköterska, som också heter Lena är dessutom väldigt trevliga så det är ett nöje att gå dit, i varje fall ur den synvinkeln. Det där med tandbehandlingar kan ju förstås vara lite mindre kul ibland. Men jag har inte heller haft någon anledning att vara missnöjd med de behandlingar jag fått.
  • Misha S
    Misha S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är proffsig och hag är supernöjd efter 4år som kund, min man och mina två barn går också där. Studion är jättefin och modern i centrum.
  • Anders T
    Anders T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag kan inte tänka mig någon bättre tandläkare. Är mycket, mycket nöjd.
  • Anna-karin W
    Anna-karin W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Det känns alltid tryggt att komma till Lena och Lena!
    De är kompetenta, proffsiga och vänliga, med ett otroligt fint bemötande.
    Hela familjens tandläkare!
    AnnaKarin WF
  • Anna-karin H
    Anna-karin H skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bemötandet har alltid varit utmärkt och skyndsamt.
  • Sven A
    Sven A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har fått utmärkt tandvård och fint bemötande under de 25 år jag har varit kund.
  • Therese S
    Therese S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid bra och proffsigt! KollAr och rengör och pratar om trandtråd varje gång som jag måste göra!! Personligt och kan verkligen rekommendera.
  • Ruth M
    Ruth M skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid trevligt bemötande och hög servicenivå
  • Ewa H
    Ewa H skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag är möjd med Lena, rekommenderar gärna henne som tandläk
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Känner mig väldigt bra bemött och
    proffsigt behandlad. Bra på att förklara, vilket
    kändes förtroendeingivande.
  • Peter A
    Peter A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Kunnig, snabb och professionell. Ställer upp med kort varsel vid akuta behov, mycket flexibel!
  • Claes T
    Claes T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har bara goda erfarenheter av mottagande och behandling hos Lena, men ett tandläkarbesök är ändå ett Tandläkarbesök.
    /Claes
  • Carl M
    Carl M skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bara positivt och professionellt bemötande på alla sätt och vis.
  • Anette K
    Anette K skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mycket bra.
    Har varit här förut och har altid fått mycket bra vård och goda tips.
    Trevligt bemötande och engagerade i dig som patient.
  • Mats E
    Mats E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena och Lena har alltid ett proffsigt och trevligt bemötande.
  • Sven-erik N
    Sven-erik N skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Årlig undersökning, inga problem att ändra den föreslagna tiden. Mycket trevlig och kompetent personal. Har varit kund sedan mitten på 80-talet
  • Eva S
    Eva S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Fick Lena rekommenderad av en bekant. Min dåvarande tdl flyttade.
    Detta var på 90-talet och jag är överlycklig att ha Lena som min tdl.
    Hon är en helt fantastisk tandläkare och sen en härlig glad person ovan på det.
    Hon skäller med glimten i ögat och har mjuka händer.
    Sen har hon en toppentandsköterska med samma förnamn.
    Jag har rekommenderat Lena till ett par vänner som är tandläkarrädda.
  • Jonas C
    Jonas C skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag är väldigt nöjd! Bemötandet är både professionellt och vänligt. Jag har upplevt undersökningar, lagningar och även större ingrepp som nya tandkronor. Mitt förtroende för Lena Kristofersson är så högt ett förtroende kan vara.
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena har varit min tandläkare i många år och jag har alltid tycket att jag blivit väl bemött såväl av henne som av hennes sköterska. Bemötandet har varit snabbt, okomplicerat och med stort engagemang och ofta gällt komplicerade problem. Jag är mycket nöjd.
  • Ragnhild K
    Ragnhild K skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena valdes ut bland 800 tandläkare i Stockholm för att göra min amalgamsanering på 1990-talet. jag hade undvikit tandläkare under flera år p g a tandläkarskräck. Med Lena känner jag mej helt trygg även när större ingrepp behöver göras. Jag är helt trygg med Lena både vad gäller hantverksskicklighet, val av behandlingsmetod och att jag inte blir överbehandlad.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Har gåt hos lena minst 20år, och är slltid lika nöjd
  • Anne  R
    Anne R skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bästa betyg i allt! Proffsigt och vänligt bemötande!
  • Sören E
    Sören E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag är väldigt nöjd med Lena som min tandläkare. Jag har varit patient där säkert över 10 år. Det är alltid ett trevligt och proffsigt bemötande hos Lena och Lena.
    Har rekomenderat henne till flera.
  • Andrea T
    Andrea T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är bra på alla vis - professionell och lugn. Som en bonus är hon lyhörd för oss med sämre tandläkarskräck :)

Lena sköterska är också super!

Grev Turegatan 13A, 114 46 Stockholm