Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Östermalm Tandläkare Lena Kristofersson
Rekommenderat företag 2016 - Tandläkare Lena Kristofersson
Rekommenderat företag 2015 - Tandläkare Lena Kristofersson

Tandläkare Lena Kristofersson

Grev Turegatan 13A, 114 46 Stockholm — Visa karta

Jag fick min tandläkareexamen 1987 från tandläkarhögskolan i Stockholm. Efter två år på Folktandvården öppnade jag min egen privatpraktik på Stureplan tillsammans med Helen Almström. Vi byggde upp vår "drömpraktik" från grunden och har jobbat tillsammans i över 20 år.

Vi erbjuder tandvård med modern teknik och vi samarbetar med specialister inom olika områden. Det viktigaste för mig är att mina patienter tycker att det känns trivsamt, tryggt och trevligt att komma till oss och jag utbildar mig ständigt för att ge bästa tänkbara vård.

Läs vad 218 kunder tycker om Tandläkare Lena Kristofersson

• Paula H
    Paula H skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bemötandet är alltid superbra. Flexibelt, snabbt, seriöst, kunnigt, positivt.
  • Lina N
    Lina N skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Gott bemötande.
    Professionellt intryck.
    Men lite för stressigt......känslan av brist på tid och arbete under stress är lite störande.
    Sammanfattningsvis är jag ändå väldigt nöjd.
    2017-02-21 Lena K svarar Lina N
    Tack för ditt svar.
    Jätteglad att du är väldigt nöjd och känner dig proffsigt och väl bemött.
    Ibland kan vi vara lite försenade av olika anledning. Min förhoppning och mitt mål är ändå att varje patient känner att den får den tid och det omhändertagande som behövs. I möjligaste mån i lugn och ro. Beklagar att vi inte lyckades förmedla den känslan. Hoppas vi lyckas bättre nästa gång.
    Mvh Lena
  • Dag O
    Dag O skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mycket mycket bra bra bra bra mycket
  • Ann Banjo S
    Ann Banjo S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Fint och skickligt bemötande. Undersökning av tänder och borttag av tandsten
  • Maria O
    Maria O skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Snabb hjälp, proffsigt, trevligt mottagande!
  • Gurdrun A
    Gurdrun A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Toppen, trevliga, snabba och effektiva
  • Ann T
    Ann T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid trevligt bemött och jag litar helt på Lena som min tandläkare. Har precis skrivit in dottern för sitt första besök.
  • Roger L
    Roger L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra bemötande och proffsigt jobb.
  • Maria P
    Maria P skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Trevlig och väldigt försiktig när man som jag lider av tandläkarskräck.
  • Patricia M
    Patricia M skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag tycker att det var väldigt trevlig och bra. Vänlig miljö och superbra tandläkare
  • Lars J
    Lars J skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Proffsiga bra trevliga jag är mycket nöj Lars Jonson
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra och trevligt.
    Årlig kontroll av tandhälsan.
    Skrapa tandsten och laga hål.
  • Eva-Carin B
    Eva-Carin B skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jättebra bemötande och proffsigt utfört jobb. Fick komma direkt. Kan rekommenderas!
  • Charlotte S
    Charlotte S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid utmärkt service, bemötande och vård.
    Skulle rekommendera Lena Kristofersson till alla som frågade
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alltid vänligt och proffsigt bemötande
  • Martin K
    Martin K skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra service, trevlig personal, uppfriskande och positiv upplevelse
  • Maria T
    Maria T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mycket bra och proffisionellt.
  • Joachim K
    Joachim K skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är trevlig, bra skicklig, snabb, fantastisk på att bedöva bra, och att påminna hur usel man är på att använda tandtråd.
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra service men priset börjar bli löjligt högt
    2017-02-05 Lena K svarar Andreas S
    Tack för ditt svar.
    Allmänna tandvårdsbidraget är kvar på 300 alt 150kr/år upp till 3000kr
    därefter subventioneras 50% av referenspriset sedan tillkommer det extra arvode som tandläkaren tar.
    En förändring är att man nu får fri tandvård tom 21år(ist för 19år tidigare)
    Vi ligger inte lägst i stan men är heller inte ibland de dyrare. Olika priser har ofta att göra med service, materialval, tidsåtgång, erfarenhet mm.
    Fråga gärna om kostnader. Jämför gärna med andra.
    Hoppas vi får förtroendet att ta hand om dig och dina tänder på bästa möjliga sätt även i fortsättningen.
    Mvh Lena
  • Göran S
    Göran S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Alldeles utmärkt bemötande, mjukt och skickligt handlag. Underbar massagefåtölj i väntrummet.
  • Karl-Mikael S
    Karl-Mikael S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har varit kund hos Lena i över 20 år. Jag har framför allt gått på årliga rutinkontroller, med allmän rengöring och putsning, men även frågat om råd om tandskötsel och tandblekning.

Min upplevelse hos Lena Kristofersson har alltid varit 100%-ig. Jag kan rekommendera henne till alla som har möjlighet att ta sig till hennes klinik.
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag är mycket nöjd med den behandling jag fått under de många år jag varit kund hos Lena Kristoffersson.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Professionell och tidseffektiv!
  • Pär L
    Pär L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mkt bra, har gått till samma tandläkare i över 20 år.
    Både Lena (tandläkare och Lena (Sköterska) är mycket trevliga och kunniga.
  • Viveca T
    Viveca T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har gått till Lena i många år och känner mig lugn och trygg med henne. Aldrig några problem. Hon är ett proffs.
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är professionell och kompetent och använder modern teknisk utrustning.
    Lite styvt prisläge, men jag kan fortfarande varmt rekommendera henne!
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har varit på en årlig taandläkarkontroll och besöket blev som jag förväntade mig. Inget köptes utöver undersökningen.
  • Hans L
    Hans L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är en mycket skicklig och trevlig tandläkare som jag kan rekommendera till alla, gammal som ung. Hon har skött mina tänder helt perfekt i cirka 25 år!
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Proffsig men personlig och vänlig vård. Den här gången fick jag bakläxa på flossandet. Bra!
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    alltid trevligt bemötande. inget krångel.
    Lätt att få kontakt

Skicklig tandläkare
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Trevligt bemötande och kompetent behandling.
  • Gabi S
    Gabi S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Hej, jag är väldigt nöjd med varje besök jag haft hos tandläkaren Lena Kristoffersson och kommer att fortsätta gå dit. Mvh Ghabi Shamoon.
  • Marie A
    Marie A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena Kristofersson är alltid proffsig och hon har varit min tandläkare i cirka 25 år. Jag har stort förtroende för henne och litar på hennes råd angående min tandhälsa. Kommer att fortsätta gå hos henne och rekommenderar henne gärna!
  • Jane B
    Jane B skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är seriös och jag har mycket stort förtroende för henne och hennes kompetens
    Jag känner mig mycket nöjd och känner tillit till hennes sätt att hjälpa mig gå ordning på slarv från tidigare tandläkare
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Har under mina år hos Lena inte något att klaga på
  • Annakarin B
    Annakarin B skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Tandundersökning och borttagning av tandsten. Lena Kristoferson är säker på hand och mkt effektiv vilket jag uppskattar då jag eg inte alls trivs i tandläkarstolen. Ett minus för de obekväma röntgenattributen.
  • Öhlin A
    Öhlin A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Kan varmt rekommendera Lena Kristofferson och hennes tandsköterska Lena Tjerngren som är ett fantastiskt team. Känner mig otroligt trygg och vet att man för den bästa behandlingen.
  • Carin U
    Carin U skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra bemötande, har gått länge hos lena. senast en koll samt ilägg av skydd för synliga tandhalsar/borstningsskador.

Denna ggn reagerade jag på att det blev mycket dyrt vilket jag också framförde. kanske hade varit bra att få veta att före, då tiden för halva kostnaden hade passerats.
    2017-01-26 Lena K svarar Carin U
    Hej Carin!
    Håller med om att jag borde informerat dig om kostnad, måste uppenbarligen ha missat det.
    Tanken är att alltid samtala och informera om olika behandlingsalternativ och vad de kostar.
    Kan bara be om ursäkt. Påminn mig så kan vi kompensera dig nästa besök :)
    MVH Lena Kristofersson
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    fick en tillfällig tand i väntan på inplantat. Den ramlade ur 2 ggr. Onödig kostnad.
    Skulle få en skena. När den var klar så visade sig att den inte passade. Jag avstod från flera försök
    2017-01-26 Lena K svarar Margareta A
    Hej Margareta!
    Tråkigt att du förefaller blivit hårt drabbad.
    Tyvärr kan det vara svårt med temporära lagningar/temporära kronor ibland av olika skäl tex lite tand kvar att fästa till , sprickor i tanden eller annat. Därav orsak till att implantat måste göras.
    Det händer ibland att en bettskena ej passar perfekt (dock väldigt sällan) och då måste tyvärr ett nytt avtr tas för att göra en ny skena. Självklart betalar du bara för en bettskena oavsett.

Med vänlig hälsning, Lena Kristofersson
  • Jill S
    Jill S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena Kristofersson är en kompetent tandläkare. Hon är en behaglig person. Jag har behövt akut hjälp för tandvärk vid två tillfällen . Åtgärderna har blivit en måste och en frivillig utdragning av tänder. Jag är mycket nöjd. Jag kallas en gång per år till allmän genomgång av tandstatusen.
  • Jan-Åke K
    Jan-Åke K skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Trevligt bemötande från all personal. Mina förväntningar överträffas alltid vid besök hos dessa damer. Här ges det råd om allt en behöver veta om tänder och hur att sköta dessa.
    Rekommenderas, med högsta betyg.
  • Harald W
    Harald W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Mycket bra både bemötande och behandling. Jag kan varmt rekommendera denna tandläkare!
  • Bert A
    Bert A skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena är lugn och ger ett kompetent intryck.H Har ett mycket bra och mjukt handlag.
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena Kristofersson är en mycket duktig tandläkare och jag är allt igenom nöjd med henne som min tandläkare
  • Ellen M
    Ellen M skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag har varit patient hos Lena i 17 år och hade till en början tandläkarskräck. Den har nu helt gått över. Lena lugn, skicklig och jag känner inte ett lika stort obehag över att gå till tandläkaren längre.
  • Karin J
    Karin J skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra, tydlig och trevlig. Har gått hit i många år.
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Bra bemötande och bra tandvård!
  • Lena R
    Lena R skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Jag blev nöjd. Jag sätter betyg 5 av 5 möjliga.

God jul och Gott Nytt år!

Mvh Lena Renman
  • Annika E
    Annika E skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Lena ingav ett lugnt och bra förtroende för mig som har tandläkarskräck.
    Känns bra att gå tillbaka dit igen.
  • Gertrud W
    Gertrud W skrev om Tandläkare Lena Kristofersson
    Hela vår familj, dvs mina föräldrar, jag själv, min man och våra båda söner är kunder hos Lena sedan hon började som tandläkare och vi är alla mycket nöjda i alla avseenden.

Grev Turegatan 13A, 114 46 Stockholm