Tholin & Larsson-Gruppen AB

Torpavallsgatan 11, 416 73 Göteborg — Visa karta

1.0 i betyg av av 1 omdömen

Utbildning abonnemang böcker om skatt lön personal företagslagstiftning redovisning arbetsrätt personalhandbok

Läs vad 1 kund tycker om Tholin & Larsson-Gruppen AB

• 2020-01-17

Ellen S skrev om Tholin & Larsson-Gruppen AB
    Jag var på Skatteträff med Tholin och Larsson i Stockholm den 15:e januari 2020. Jag är mycket besviken på kursen. Nedvärderande språk och hela kursdagen bestod av alldeles för stor del irrelevant skitsnack. Icke-professionellt. Framförallt den ena kursledaren höll politiska monologer på scen där han själv bedömde politiska förslag och det var INTE utifrån ett skattemässigt perspektiv, tex användes ord som "trams". Det var väldigt mycket egna åsikter från kursledarna om politik där ingen annan fick komma till tals. I pauserna var det även löjliga omröstningar som tex "tror du januariöverenskommelsen kommer hålla?". Ingen diskussion om omröstningarna eller vidare, objektiva resonemang. Och framförallt inte utifrån ett skattemässigt perspektiv. Vidare avskrev man hela influencer-branschen som korkade tjejer med löshår och lösnaglar. Så otroligt dumförklarande och nedvärderande språk. Vi fick lära oss att tydligen så är alla influencers dumma idioter som "bara läser två meningar" och är "hjärndöda". Det var stort fokus på influencers utseende och kursledarna reducerade entreprenörer och makthavare till idioter som bara bryr sig om "lösnaglar" och "handväskor". Helt otroligt att få höra sånt i Sverige 2020. Innehållet i kursen var bristfälligt, det var en hel del viktig information som man valde att utelämna. Jag och min kollega valde att prova Tholin och Larssons skattekurs detta år men vi kommer inte tillbaka.  Läs mer