TuningChip AB

Sankt Eriksgatan 5, 112 39 Stockholm — Visa karta

TuningChip har sedan starten 1997 nischat sig på framförallt tre punkter. Skräddarsydd 100 % perfekt programvara anpassad för kundens specifika motor, kostnadsfri hämtservice, fria lånebilar och motorgaranti.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 11 kunder tycker om TuningChip AB

• Eric G
    Eric G skrev om TuningChip AB
    Lämna in min Audi A4 förra veckan, VILKEN skillnad!!! Bilen blev som min kompis S4 och med premiumpaketet så slår mätarna upp fullt när jag startar. Vi ses när jag köper ny bil. Tack för en super service! Läs mer
  • Bjœrne E
    Bjœrne E skrev om TuningChip AB
    Jättetack för all support. Att det kunde bli en sådan skillnad det trodde jag aldrig. Till och med frugan applåderade när hon kom hem efter första provturen. Var lite skeptisk till att det skulle sänka förbrukningen, men det stämmer helt klart. Att man kan få mera effekt men lägre bränsleförbrukning förstår jag inte hur det går till. Men man behöver ju inte fatta allt här i världen :) Tack för all hjälp. Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om TuningChip AB
    Trevligt bemötande och professionell personal som inger förtroende.
    Fick tillbaka en VW Touran TSI med klart bättre vrid och med en massa nya pigga hästar.
    Riktigt nöjd med Tuningchip, redan 1997 fick jag bevis för deras kompetens!
    Tack //Peter, Stockholm Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om TuningChip AB
    Hej lovade skriva när jag testat ordentligt. Golf R med 300 hk är en riktigt snabb bil från start, efter att ni pillat på den går den som själva FAN! 375 hk är sanlöst i en liten familjebil, fyrhjulsdriften gör att all effekt oxå hittar ner i backen. Igår körde jag ifrån en 911 Carrera vid rödljusen i Kista. Nästa rödljus koncentrerade han sig riktigt hårt, med samma resultat. Tack för att ni hjälpt mig uppfylla hur min drömbil ska gå på "riktigt". Hämtservice med lånebil till frugan var också uppskattat. Vad jag kan komma på är det bara ni och Lexus som erbjuder den här tjänsten, bra sällskap alltså :) Tack än en gång, vilket jobb ni gjort proffsigt ända från start till mål. Kommer garanterat tillbaka, om jagf får behålla mitt körkort länge nog!!!
    Johan, Stockholm Läs mer
  • Johan Ö
    Johan Ö skrev om TuningChip AB
    Hej. Som jag sa i telefon så är jag slutligen mycket nöjd med bilen och optimeringen. Tack även för ett superbra bemötande från er båda, från start till mål.
    Hälsningar // Johan Läs mer
  • Marcus J
    Marcus J skrev om TuningChip AB
    Vill tacka för ett återigen mycket bra bemötande. Bilen gick innan optimeringen mycket bra men kändes som den höll igen på något sätt. Efter er optimering har den verkligen vaknat till liv. Bilen har nu transformerats till en helt otroligt snabb bil och man glömmer snabbt att man faktiskt sitter i en SUV. Nyfiken som man är var jag tvungen att testa accelerationen och siffrorna visar sitt tydliga språk. Bilen går nu som ett skållat troll! 0-100 km/h på 3,99 sek samt 0-150 km/h på 8,32 sek (från 310 hk/420 Nm till 420 hk/625 Nm). Detta test med bilens Launch Control. Även körbarheten har ökat då vridet kommer mycket tidigare. Stort tack för ett mycket bra arbete med bilen.
    Vi hörs igen, Marcus Läs mer
  • Miro S
    Miro S skrev om TuningChip AB
    Åkte hit med min nya Audi! Förutom otroligt bra bemötande och kunnig personal fick jag en helt ny bil tillbaka! Nu går den bättre och snabbare samtidigt som min förbrukning och utsläpp har minskat! Sjukt nöjd! Rekommenderas starkt! Läs mer
    Tuningchip Sverige AB, Miro S gillar detta
  • Reneé S
    Reneé S skrev om TuningChip AB
    Super nöjd! Min fina Volvo går som ett skållat troll! Har dessutom sänkt förbrukningen mer än jag trodde var möjligt! Tack! Återkommer när min nuvarande kärra blir ersatta. Läs mer
  • Henna E
    Henna E skrev om TuningChip AB
    Jag varnar för Tuningchip. Lämnade in min bil till dem. Gick inte bra med bilen. ECU:n krånglade och bilen gick in i limp mode. Krävde pengarna tillbaka och att bilen återställdes till original. Då visar det sig att de inte ens sparat originalfilen. Fick en annan fil i bilen som drog mer soppa. Har fortfarande problem med bilen efter deras misslyckade försök trots att jag vänt mig till ett annat duktigare företag inom chipbranchen. Tuningchip har inte tagit sitt ansvar utan skyller på bilen, att det är fel på den.. Läs mer
  • Christer R
    Christer R skrev om TuningChip AB
    Jag har sedan -99 låtit TC lägga händerna på Volvo V40, Saab 9-5,Saab 9-5 igen, Audi A4, Audi A4 igen, Audi A3 alla turbobilar, alla med en härlig effektökning och bra support när jag haft något jag undrar över. Läs mer
  • Daniel T
    Daniel T skrev om TuningChip AB
    Under de senaste 10 åren har Tuning Chip fått lägga sina händer på varenda bil jag ägt/haft. Tyvärr har min vagnpark mestadels bestått av halvsura tjänstebilar, men hur som helst har de gjort ett kanonjobb. Senaste jobbet var en V70 2,4t som fick ytterligare 50 hk.
    Vill du få liv i din turbobil tycker jag att du ska ringa Tuning Chip. De har dessutom lyckats med flera svåra felsökningar, där märkesverkstan misslyckats. Läs mer

Bästa reservdelsförsäljarna i Stockholm:

Gustaf M Gustaf M tycker: