TuningChip Stockholm

TuningChip Stockholm

Ring 08-32 29 11 www.tuningchip.se

TuningChip har sedan starten 1997 nischat sig på framförallt tre punkter. Skräddarsydd 100 % perfekt programvara anpassad för kundens specifika motor, kostnadsfri hämtservice, fria lånebilar och motorgaranti.

28 omdömen om TuningChip Stockholm

Oskar M
Skrev om TuningChip Stockholm

har optimerat min Audi a4 2.0tdi för några år sedan, En helt annan bil, billigare bränsleförbruking och snabbare o smidigare växlingar! och än idag det bästa chiptrimningsföretaget jag varit med om, grym service och grymma slutprodukter. Det här är svaret på när äkta yrkesstolthet möter grym kompetens! kommer aldrig mer optimera en bil på ett annat ställe!

Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Christian G
Skrev om TuningChip Stockholm

Väldigt trevligt bemötande! Bra priser i kombination med en bra produkt är svårslaget! Jag optimerade min BMW 420d hos dem (motor & låda) med utmärkt resultat och fick dessutom en lånebil så att jag kunde åka till kontoret och jobba under tiden - fantastiskt! Det är nu dags att byta bil igen och det är inget snack om vilka jag kommer att höra av mig till när det är dags :)

Svar från TuningChip Stockholm

Tack snälla för din feedback..

Magnus J
Skrev om TuningChip Stockholm

Hotar kunder med våld mm bara för man är missnöjd med deras jobb Jocke har ju blåst mer än halva Stockholm på saker till sina bilar Händelsen är polisanmäld

Svar från TuningChip Stockholm

Du kanske borde nämna att du är en bedragare som utnyttjar företag och människor som sliter och utför jobb åt dig som du sedan medvetet blåser med ditt 08 Schakt. Du borde kanske nämna varför din SQ7 som står på din tjej är beslagtagen, för att du inte vill göra rätt för dig och betala dina fakturor! Du borde skämmas!

Mekonomen Huddinge Centrum
4.5/5 i betyg av 753 omdömen 4.5 av 753 omdömen

Billy William E Billy William E
Lars Göran K
Skrev om TuningChip Stockholm

Trevligt bemötande, nu drar bilen mindre diesel och har mer prestanda, mycket nöjd! Tummen

STIG LENNART H
Skrev om TuningChip Stockholm

Ett bra bemötande per telefon av Jocke och även när jag kom upp till Stockholm med min Volvo V90 2,0d 190hp och det blev som du sa Jocke en enorm skillnad mycket trevligare att köra Tack för all hjälpen med min bil ni är verkligen kunniga på det ni gör kommer inte köpa några boxar mer mvh Lennart från Oxelösund.

CHRISTER H
Skrev om TuningChip Stockholm

Kia sorento så nöjd för jag förväntade mej inte alltför mycket då jag långmilar mycket. Motorn gick från 200 hk till 260 hk. Har legat på ca 0,67/mil, nu efter Tuningchip Sthlm 0,60/mil. Jocke föredöme i bemötande och service, rekommenderar verkligen, så nöjd. Christer Holm. Kia sorento diesel crdi 2016.

TOMAS B
Skrev om TuningChip Stockholm

Jag lämnade in en halvtrött BMW 116i och fick tillbaka en pigg och rolig bil. Det blev precis som jag ville ha det, om man kör lugnt är det ingen större skillnad, men när man trycker på lite händer det grejer... Personalen är mycket service minded och vill verkligen att man ska känna sig nöjd. Man tar sig tid att svara på alla frågor hur korkade dom än kan verka. Gillar du att köra bil och vill du få fart på den till ett bra pris. Tveka inte, kontakta TuningChip.

HANS C
Skrev om TuningChip Stockholm

Lämnade in min 430i på optimering av motor och växellåda den 12/4-22. Mycket nöjd! Bilen går otroligt bra, precis som utlovat. Lämnade vid 10, hämtade vid 13, precis som utlovat. Fast pris på installation, precis som utlovat. Proffsigt, trevligt och personligt.

ANDERS T
Skrev om TuningChip Stockholm

Suveränt! Optimerat motor& låda på 2015 Audi A6 3.0 blev kanonerz, bra service från Joakim på Tuningchip början till slut!! Rekommenderas starkt💪🙏

Claes Conny G
Skrev om TuningChip Stockholm

Vi lämnade våran husbil som var lite slö när vi drog släp. Nu efter optimering är den klart starkare plus att den drar mindre bränsle. Tack Jocke med kollegor för mycket bra och smidig service. //Flaxracing

MIKAEL E
Skrev om TuningChip Stockholm

Kontaktade TuningChip AB för optimering av min Volvo V60 T5 -11 väl på plats blev mycket bra bemött av trevlig personal. Bilen är mycket rappare på alla växlar och drar bättre från låga varv så jag är väldigt nöjd med optimeringen. Mycket nöjd kund Med vänlig hälsning///Micke.E

THOMAS S
Skrev om TuningChip Stockholm

Lämnade in min clio Gt sport och det ångrar jag inte, den går som en dröm. Tack för den fina servicen😀

Jude Tharanga Dinesh F
Skrev om TuningChip Stockholm

Bra service och återkoppling, Kommer att alltid anlita dem.

Jimmy K
Skrev om TuningChip Stockholm

Toppen service. Många provkörningar innan dom släpper iväg bil.

Shawn M
Skrev om TuningChip Stockholm

Extremt professionella. Från från första samtalet till själva resultatet. Rekommenderas starkt.

Kim G
Skrev om TuningChip Stockholm

Woaaah...Supernöjd med TuningChip, och kommer varmt rekommendera till andra i forts som letar optimerare! Va väldigt nöjd med bilen före, men efter optimering av både motor/dsg-låda kan jag bara säga en sak.. WoW! Från 170 till cirka 210hk och en dsg-låda som svara när man trycker på gasen som aldrig förr... Helt underbart! //KimG

Tobbe M
Skrev om TuningChip Stockholm

Har chippat alla mina bilar sedan -99 så det har blivit några stycken. Anledningen till att jag aldrig övervägt något annat alt. är rätt enkelt. Tuningchip killarna har alltid ett trevligt bemötande och bra service, ingreppen har alltid skett enligt ök och varit klart i utsatt tid. Samtliga bilar har gått kanon efter optimeringen så det är självklart att jag fortsättningsvis kommer att använda mej av Tuningchip fortsättningsvis. Det självklara valet när det gäller motoroptimering Tobbe

Henke L
Skrev om TuningChip Stockholm

Kanonbra service och trevligt bemötande. Fick lånebil och allt var klart på överenskommen tid. Bilen fick betydligt mer ork så jag är helt nöjd!

Eric G
Skrev om TuningChip Stockholm

Lämna in min Audi A4 förra veckan, VILKEN skillnad!!! Bilen blev som min kompis S4 och med premiumpaketet så slår mätarna upp fullt när jag startar. Vi ses när jag köper ny bil. Tack för en super service!

Bjœrne E
Skrev om TuningChip Stockholm

Jättetack för all support. Att det kunde bli en sådan skillnad det trodde jag aldrig. Till och med frugan applåderade när hon kom hem efter första provturen. Var lite skeptisk till att det skulle sänka förbrukningen, men det stämmer helt klart. Att man kan få mera effekt men lägre bränsleförbrukning förstår jag inte hur det går till. Men man behöver ju inte fatta allt här i världen :) Tack för all hjälp.

Peter A
Skrev om TuningChip Stockholm

Trevligt bemötande och professionell personal som inger förtroende. Fick tillbaka en VW Touran TSI med klart bättre vrid och med en massa nya pigga hästar. Riktigt nöjd med Tuningchip, redan 1997 fick jag bevis för deras kompetens! Tack //Peter, Stockholm

Johan F
Skrev om TuningChip Stockholm

Hej lovade skriva när jag testat ordentligt. Golf R med 300 hk är en riktigt snabb bil från start, efter att ni pillat på den går den som själva FAN! 375 hk är sanlöst i en liten familjebil, fyrhjulsdriften gör att all effekt oxå hittar ner i backen. Igår körde jag ifrån en 911 Carrera vid rödljusen i Kista. Nästa rödljus koncentrerade han sig riktigt hårt, med samma resultat. Tack för att ni hjälpt mig uppfylla hur min drömbil ska gå på "riktigt". Hämtservice med lånebil till frugan var också uppskattat. Vad jag kan komma...

Johan Ö
Skrev om TuningChip Stockholm

Hej. Som jag sa i telefon så är jag slutligen mycket nöjd med bilen och optimeringen. Tack även för ett superbra bemötande från er båda, från start till mål. Hälsningar // Johan

Marcus J
Skrev om TuningChip Stockholm

Vill tacka för ett återigen mycket bra bemötande. Bilen gick innan optimeringen mycket bra men kändes som den höll igen på något sätt. Efter er optimering har den verkligen vaknat till liv. Bilen har nu transformerats till en helt otroligt snabb bil och man glömmer snabbt att man faktiskt sitter i en SUV. Nyfiken som man är var jag tvungen att testa accelerationen och siffrorna visar sitt tydliga språk. Bilen går nu som ett skållat troll! 0-100 km/h på 3,99 sek samt 0-150 km/h på 8,32 sek (från 310 hk/420 Nm till 420 hk/625...

Miro S
Skrev om TuningChip Stockholm

Åkte hit med min nya Audi! Förutom otroligt bra bemötande och kunnig personal fick jag en helt ny bil tillbaka! Nu går den bättre och snabbare samtidigt som min förbrukning och utsläpp har minskat! Sjukt nöjd! Rekommenderas starkt!

Tobbe M och 2 andra gillar detta
Reneé S
Skrev om TuningChip Stockholm

Super nöjd! Min fina Volvo går som ett skållat troll! Har dessutom sänkt förbrukningen mer än jag trodde var möjligt! Tack! Återkommer när min nuvarande kärra blir ersatta.

Tobbe M och 2 andra gillar detta
Henna E
Skrev om TuningChip Stockholm

Jag varnar för Tuningchip. Lämnade in min bil till dem. Gick inte bra med bilen. ECU:n krånglade och bilen gick in i limp mode. Krävde pengarna tillbaka och att bilen återställdes till original. Då visar det sig att de inte ens sparat originalfilen. Fick en annan fil i bilen som drog mer soppa. Har fortfarande problem med bilen efter deras misslyckade försök trots att jag vänt mig till ett annat duktigare företag inom chipbranchen. Tuningchip har inte tagit sitt ansvar utan skyller på bilen, att det är fel på den..

Christer R
Skrev om TuningChip Stockholm

Jag har sedan -99 låtit TC lägga händerna på Volvo V40, Saab 9-5,Saab 9-5 igen, Audi A4, Audi A4 igen, Audi A3 alla turbobilar, alla med en härlig effektökning och bra support när jag haft något jag undrar över.

Tuningchip Sverige AB och Darius R gillar detta