Alla kategorier Dator Stockholms län Stockholm Norrmalm Tyfon Svenska AB

Tyfon Svenska AB

Tunnelgatan 2, 111 37 Stockholm — Visa karta

Årstavägen 29, 12052, Stockholm
Anders N:
Mycket trevligt bemötande och kompetent personal. Väldigt snabb reparation och bra meddelande när den var klar. Går nåt annat sönder så komm...

Företag inom dator nära Tyfon Svenska AB:

Strandbergsgatan 61, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
O. Haag Vent-kontroll:
Jag kunde inte ladda in gratisversionen av windows 10 i min dator, Köpte en ned- laddningsbar usb från webbhallen men det fungerade inte he...

Årstavägen 29, Stockholm
Vi erbjuder fast pris! Läs mer ›
Anders N:

Läs vad 23 kunder tycker om Tyfon Svenska AB

• Rickard A
    Rickard A skrev om Tyfon Svenska AB
    Vill varna alla för Tyfon Svenska AB. För tre månader sedan bytte jag till Tyfon som min nya ISP och sedan dess har jag inte haft användbart internet. Anledningen till att jag bytte till dem var att de påstod sig kunna leverera VDSL 30/12 till mig och jag behövde lite snabbare upplänk än de 24/1 jag hade. Sedan dess har min hastighet normalt legat på 0,4/0,3 Mbit/s. Otaliga kontakter till deras så kallade tekniska support är helt verkningslösa. Kontakter med kundsupporten med önskningar om hävning av abonnemanget är verkningslösa. De är inte med i ”Telekområdgivarna” så ingen hjälp därifrån. Jag hoppas nu på hjälp från ARN för att kunna bli av med dem.
  • Ryan P
    Ryan P skrev om Tyfon Svenska AB
    Ett bolag som jobbar för sig själva och inte bryr sig om kunderna.

Jag hade stora problem med Tyfon.
    Det började med att min tjänst inte fungerade ordentligt då det fanns en befintlig anslutning i lägenheten som jag inte hade minsta aning om.
    Det var två veckor av "har du startat om routern? Koppla ur kablarna och koppla in dem igen." innan någon hos deras support (som det tar ca 30 min+ i kö att komma fram till och deras hemska pausmusik som går i loopar på 20 sekunder!) sa "Oj, det finns ju en befintlig anslutning som stör, vi ser till att stadsnätsleverantören kopplar ur den. (vilket tog ytterligare 3 dagar).

Jag beslöt till slut att säga upp tjänsten då jag tyckte att det var märkligt att jag blev fakturerad för IP-telefoni som jag inte hade beställt.
    Tydligen så måste man klicka ur det som ett alternativ när man beställer men då blir man utan den trådlösa routern.
    Kundtjänstmedarbetare var ytterst otrevlig och vägrade ens att vinna tillbaka mig som kund när jag ville säga upp avtalet utan bad mig att skicka ett mail för att avsluta det.
    Under tiden som jag var kund hos dem så var jag utan en fungerande tjänst i en månad totalt av de fem som jag var kund. Jag har frågat om kompensation som de då sa att jag skulle få på min nästkommande faktura.
    Vilket passar dem alldeles utmärkt då jag inte kommer att få fler.
    De skickar inte ut en retur avi för routern heller den måste jag betala för att returnera.

De förtjänar inte att få ett betyg högre än 0 egentligen.
  • Peter D
    Peter D skrev om Tyfon Svenska AB
    VARNING!!!!

Först kunde jag inte säga upp mitt bredband då jag hade för lång tid kvar på bindningstiden. När jag sedan säger upp den är det för kort tid kvar så dom förlänger automatiskt bindningstiden med ytterligare 3 månader. Dom erbjuder mig att betala mig ur avtalet men vem vill betala sig fri för en tjänst man inte får ?!?!
    Dessutom visar det sig att Tyfon spelar in samtliga telefonsamtal med sina kunder i smyg. Så är ni måna om integriteten så är kanske inte Tyfon första hans valet.

Ett riktigt blufföretag med andra ord! Det finns andra och bättre operatörer, välj dom istället!
  • Ib
    Ib skrev om Tyfon Svenska AB
    Riktigt dåligt beskriver inte företaget. Fiber gick ner på början av året och problemet anmäldes den 3/1. Vi bekräftade att det var bara vi som tappade tjänsten och att grannaran hade inte problem med sitt. Sedan dess har vi ringt in nästa varje dag för att höra att problemet ska eskaleras och att dom ska ta kontakt med dom som äger stadsnätet. Oavsett av hur många gånger dom har sagt detta, har vi aldrig fått ett svar tillbaka från Tyfon via email eller telefon. Efter två veckor fick vi ett samtal och besök av en tekniker som var underleverantör till Svenskinfrastruktur som kollade på fiber boxen och sa att det var egentligen SI som behövdes åka ut och lösa problemet med själva fiber linjen. Nu, två veckor senare, ringer vi fortfarande in varje dag för att höra att problemet ska fortfarande eskaleras. Högsta eskalering någonsin utan att nåt händer!
    Har skickat mail till Tyfon, Zitius, SvenskInfrastruktur (Zit/SI pratar inte med privata personer) och nu kör vi via Telekområdgivarna efter en tips från Villaägarna.

Oavsett om problemet ligger med Zitius eller Svenskinfrastruktur sitter Tyfon på vårt avtal och behöver tar ansvar för sin del av det hela och lösa problemet.

Det går inte att beskriva vår frustration med att inte ha TV & Internet för en månad fast att vi fortfarande betala ...
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Tyfon Svenska AB
    Undvik Tyfon! Av alla usla telekomföretag är nog detta det sämsta jag träffat på. Beställde telefoni till mitt bredband, sen funkade det inte i två månader. Omöjligt att få tag på support.Jag vägrade betala och då kom kraven från inkassoföretaget. Dom svarade varken på mejl eller telefon. När jag till sist tog ledigt från jobbet för att kunna sitta i kö fick jag till slut tag på nån. Dom erbjöd då en månad kompensation, och jag sa ja. Sen visade det sig att dom iaf ville ha betalt för kravkostnader m.m. Ångrar djupt att jag valde dom.
  • Christoffer W
    Christoffer W skrev om Tyfon Svenska AB
    Riktigt dåligt, efter fått 3 olika pris som givetvis ökat med varje samtal så blir man riktigt förbannad! Kan man inte tjänsten man säljer ska man inte heller sälja den. Inkompetens och för företagetsvägnar ber jag er UTBILDA er PERSONAL!
  • John N
    John N skrev om Tyfon Svenska AB
    Skräp och de är inte riktigt kloka i huvudet med rena maffiametoder. Skickar alltid felaktiga och bestridna fakturor till inkasso samtidigt som de använder bredbandet (som skulle vara gratis i 36mån genom min fiberinstallatör) som utpressningsverktyg för att framtvinga betalning för IP-telefonin som de trots ett halvårs försök inte lyckades få att fungera.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Tyfon Svenska AB
    Beställde uppgradering från 10 till 100 mbit för ett halvår sedan. Har inte fått det än. De påstår att jag har fått det.

Var bortrest ett par veckor fram till nyligen och hade tydligen missat att betala en faktura. Skickades till Intrum Justitia omedelbart inklusive "administrationskostnader" på 890kr.

Skojarföretag. Håll er borta.
  • Vanessa M
    Vanessa M skrev om Tyfon Svenska AB
    Jag har ingenting bra att säga om Tyfon. Deras kundtjänst är under all kritik då det snarare är kunden som ger service till dem än tvärt om. Jag har fått betala för ett bredband hos dem som inte funnits under flera månader. Ringer kuntjänst och dem vet inte var det är, tar flera månader och jag ringer flera ggr i månaden men får inget svar på vad problemet är. De säger att de ska ringa upp efter varje samtal vilket aldrig sker. Har sagt upp det pga av detta med får inget svar, skrev ett till mail angående uppsägningen och att jag vill ha tillbaka pengarna för den tid jag betalat utan att jag har fått någon tjänst levererad. Då får jag svar, där de skriver att de lämnar över det till kompensationsavdelningen som ska höra av sig. Vilket inte sker. Nu har det gått 4 månader och jag har inte fått nå svar och får fortfarande fakturor skickade till mig fastän uppsägningstiden på 3 månader gått! Det är så fruktansvärt dåligt! Dessutom ska kundtjänsten på tele ha öppet på helger innan kl 18.00 men nu när jag ringde var det tydligen stängt! Fyfan säger jag bara!
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Tyfon Svenska AB
    Jag kan dessvärre bara haka på den negativa trend som finns att läsa nedan.

Jag ligger för närvarande i tvist med företaget där jag trots "nertid" på 1 vecka för både ip-telefoni och bredband (100/10) inte kan kompenseras då Tyfon anser att felet (vad det nu var, fick aldrig någon feedback!) löstes inom skälig tid?! Något som också nämns i avtalet - men jag försöker få klarhet i vad just skälig innebär och kanske framförallt, vem avgör detta?

Händelsförlopp i korthet:

- Fel på Tel & Bredband, upptäckdes den 3:e dec (2013) och felanmäldes den 4:e (2013)

- Av en ren slump upptäckte jag själv att de båda tjänsterna hade hoppat igång den 10:e...blev aldrig informerad vilket jag också poängterade! Detta skulle teoretiskt inneburit att jag skulle gått ytterligare några dagar i tron av att mina tjänster inte hoppat igång!

- Skicka in om kompensation den 11:e dec (2013). Endast via mail!!??

- Ringde och fråga hur lång hanläggningstid komp-ärenden brukar ta den 17:e då jag tyckte att det hade dragit ut på tiden. Fick svar samma dag där Tyfon inte kan kompensera mig då felet och nertiden är inom skälig tid!

- I mail den 18:e dec (2013) så har jag bett dem ompröva deras beslut.

Och det är där vi står nu och tiden återigen runnit iväg (dagens datum 2014-01-13) och är jag rädd att det slutar med att det är jag som får driva frågan vidare och kontakta dem på nytt!

Upplever det som om Tyfon inte tar någon som helst hänsyn till de synpunkter jag framför där jag bla belyst den merkostnad som nertiden har inneburit med tex ökad samtalskostnader (2 vuxna och 1 barn) ökad datatrafik för våra mobiler.

I-lands problem kan tyckas men i grund och botten så väljer de alltså kalla handen där jag alltså betalar för något jag inte kan nyttja på 1 veckas tid!
  • Malin S
    Malin S skrev om Tyfon Svenska AB
    Säger upp mitt abonnemang 25 oktober. Med tre månaders uppsägningstid tror jag att jag kan avsluta abonnemanget lagom till flytt i slutet av januari. Men de har speciella regler och uppsägningstiden räknas från avtalstidens slut, och jag måste då betala för tre månader extra, alltså ända till maj! Fruktansvärt dåligt!
  • Oliwer G
    Oliwer G skrev om Tyfon Svenska AB
    Dom låser in dig i ett avtal som förlängs automatiskt. De tar inte hänsyn till din uppsägningstid (3 månader) även om bindningstiden är slut.

Jag ska betala tills sista april trots att jag sagt upp min avtal i november.

Oseriöst så in i h*lvete förtjänar inte ens en stjärna!
    Malin S gillar detta
  • Paja P
    Paja P skrev om Tyfon Svenska AB
    Jag tar mig den här tiden för att skriva en recension om det här jävla skojarföretaget bara för att de lurar folk och gör det systematiskt och medvetet. Tyfon höjde sina priser för stadsnätet i Gbg, och hänvisade till att Itux höjde sina priser och därför var de tvungna att höja sina. Detta stämmer inte, för att ingen av de andra leverantörerna höjde sina priser, och jag pratade med två av dem och de sa att de inte kände till att Itux hade höjt sina priser. Det var det första. Det andra är att Tyfon skickade info om ändrade priser i början av juli. Alltså mitt under semester. Och varför skickad de info då. Jo, för att du som deras kund har rätt att säga upp abonnemanget endast inom 14 dagar efter att du har fått info om prisändring. Och är man på semester nånstans då går de 14 dagarna fort, och då sitter man där med deras skojiga "uppsägningstiden" som kan vara upp till SEX månader. Och det är inte det värsta. Det värsta är att det är nästan omöjligt att säga upp abonnemanget. Först kan man inte ringa och säga upp, utan man måste mejla eller skicka brev. Och när man har skickat ett mejl så får man inget bekräftelse på att abonnemanget är avslutat och vilken dag är sista dagen. Det man får är ett automatiskt svarsmail där det inte står det man vill veta. Man får ett ärende nr och ett luddigt text där det står ungefär så här: svara inte på detta mail fast du kan svara om du anger ärende nr?!?!. När jag svarade på det automatiska mailet och samtidigt skickade kopia till kundtjänstens e-mail adress (det är två olika e-mail adresser!) så fick jag inget svar. Efter två veckor ringer jag kundtjänsten och tjejen som svarade blev så otrevlig efter att jag frågade vad hon hette i efternamn. Hon ville nämligen inte säga vad hon heter i efternamn. Efter ett långt samtal med henne så sa hon att jag kommer att få ett svar under dagen angående uppsägningen. Nu ska jag hem snart och än har jag inte fått nått svar (pratade med henne imorse).

Alltså UNDVIK TYFON. Mycket oseriösa och rent av otrevliga. De sysslar med lurendrejeri och inget annat. Får jag inget svar senast imorgon kommer jag att anmäla dem till allmänna reklamationsnämnden, och det rekommenderar jag till er alla andra att göra som råkar ut för det här maffiaföretaget. Ju fler vi är desto mer fortare kommer ARN att agera.
    Eva W, Malin S gillar detta
  • Ömer K
    Ömer K skrev om Tyfon Svenska AB
    Har aldrig haft ett värre företag att haft göra med, tyvärr så missade jag säga upp bredbandet vid flytt,efter en månad skickas fakturan till inkasso som är i sin tur skickar till kronofogden efter 10 dagar. Inte nog med det så har man uppsägningstid på 3 månader. Och vill du minska hastigheten så lägger de en straffavgift på 300 kr så du blir mer eller mindre tvungen att ha de i tre månader till utan att kunna använda tjänsten!!!
  • Ali J
    Ali J skrev om Tyfon Svenska AB
    Beställ aldrig Tyfon annars kommer ni bli lurat. De är värre än demoner
  • Eleonohra P
    Eleonohra P skrev om Tyfon Svenska AB
    Fruktansvärt dålig kundservice. Internet lägger av då och då och är nere i flera dygn. Lovar att ringa upp men gör det aldrig. ALDRIG MER.
  • tomas m
    tomas m skrev om Tyfon Svenska AB
    RIKTGT DÅLIG ! dålig service, Ingen kontakt!!!!!!!
    Bidningstiden hos Tyfon ??? 1mån- 2mån- 3, lel 4, el ..6??? man vet aldrig!!!
  • Mika N
    Mika N skrev om Tyfon Svenska AB
    Jag har också blivit lurad av detta fullkomligt oseriösa skojarfirma.

Tyfon tillämpar ett avtalssätt där bindningstiden är tydligt löpande, som förnyas efter var tredje månad efter att 6-månaders bindningstid har gått ut. Fast detta står naturligtvis inte i det avtal man sluter med Tyfon, utan endast att bindningstiden är 6 månader, och ingenting annat. Därefter skulle ju tillsvidare-avtal gälla.

För det andra är uppsägningstiden av avtalet 3 månader, medan uppsägningstiden i det avtalet Tyfon tillämpar i det dolda kan vara allt mellan 3 och 6 månader beroende på den löpande bindningstiden.

Jag kan inte uppfatta syftet med dessa olika sätten att beskriva och tillämpa avtal på annat sätt än att Tyfon avsiktligt gjort avtalet otydligt och luddigt för att på detta sätt kunna sko sig på deras kunders bekostnad. Väldigt tvivelaktigt och minst sagt ohederligt beteende. Rent ut sagt pinsamt dåligt agerande från Tyfons sida.

Undvik detta skojarföretag!
  • alicia h
    alicia h skrev om Tyfon Svenska AB
    Oseriösa, dålig service, halv stärna på allt
    En av de sämsta, blir uppringt av en snubbe som ska sälja sina tjänster, jag tyckte att det lät bra och beställer 100/10 för 200 kr i månaden, men får istället betala 259 fattar inte varför, jag kom dessutom överense med säljaren att det skulle vara 1 månads uppsägningstid, men när jag försökte säga upp den under nästan två veckors period, där jag använde mig av telefon (ingen svarade) fyra olika mail (inget svar) till slut så ringer jag och låtsas vilja beställa ny tjänst och ber prata med telefonisten om mitt ärende som förklarar att det har varit strul med data och telefon system därför kunde de inte besvara mina mail och telefon samtal som inte gick fram. sedan pratar jag med chefen som förklarade i princip samma sak (blev inte smartare av hans svar) jag förklarade saken men han menade att de inte har kommit överense om något sånt utan hänvisar han mig till deras avtal om 3 månaders uppsägningst tid som börjar gälla från den dag man ringer in och säger upp avtalet, jag ber honom om att skicka över det avtalet jag godkände samt ljudinspelningen från den dagen jag godkännde deras sk avtal, men han menade att de inte hade någon ljudinspelning men han lovade mig att skicka avtalet/kontraktet, men jag fick bara ett Uppsägningsbekräftelse. så nu kommer jag att flytta ut från lägh i slutet av denna månad samt ha internet koppling som jag inte ens använder i tre och en halv månad.
    jag förklarade att de kommer få några hundringar i fickan men kommer också att förlora en kund
    som hade en tanke (borta nu) att beställa från dem igen. jävligt oseriösa de här tyfon

nu efter några månader 1-1-2013

jag hade varit kund hos dem under ett par år, jag vill gå genom servisen eller om de håller sina ord ang farten,
    när jag skulle flytta så kunde tyfon inte flytta min tjänst pga att det fanns ej bredband där jag bor nu då ville jag säga upp, men de ville ha betalt för 3 månader vilket var orättvist då jag hade kommit överense med han jag fixade avtalet med att jag ville ha en månad uppsägning (det var nån sort student kampanj) men nej de hade inget sånt och de kunde inte heller hitta samtalet som bekräftade vad de påstod, samtalet gick upp i rök.
    men problemen fortsätter, jag sväljer sura äpplet och betalar för de extra tre månader, får jag nu efter mer än sex månader en lite jul present i form av inkassobrev på 420 kr jag förstår inte var den kom ifrån och för vad men jag måste ändå betala den för jag vill inte få nån betallningsanmärkning.
    tyfon ägs av södertälje maffian och de skiter totalt i dig som kund de vill tjäna så mycket pengar av dig. här kommer en anmälan mot de på

nån måste ta tag i det hela
  • Joseph A
    Joseph A skrev om Tyfon Svenska AB
    Tyfon Svenska AB ringde mig för ett över ett halvår sedan och ville sälja sina tjänster. Bad om att få mer information för att jämföra mot andra leverantörer och ville inte ta något beslut på telefon.

När det börjar dimpa ner 2-3 fullmakter i brevlådan där de vill att jag skall skriva över mitt abonnemang till Tyfon Svenska AB börjar jag ana att något inte står rätt till. När jag ringer till deras kundtjänst tar det för det första 20min innan något händer varav samtalet avbryts. Så jag tar ett djupt andetag och får ringa igen och vänta ytterligare ca 20min innan de svarar, riktigt uselt.. Efter att jag har förklarat min situation för deras inkompetenta kundtjänst så påstår de fortfarande att jag via deras telefonsäljare har beställt deras internet- och telefontjänster och att detta finns inspelat. Varav jag blir förbannad och vill prata med hennes chef, då är han inte tillgänglig. Samma svar får jag när jag ber om att få prata med någon annan på kundtjänst, det verkar inte finnas någon annan där. Seriöst företag? Nej..

När jag bestrider detta både muntligt och skriftligt via brev och ber dem ta bort mig och påstådda tjänster ur deras register hotar dem med att jag skall betala deras kostnader för den säljaren som har lagt ner tid på mitt ärende.

Jag har aldrig stött på ett mer oseriöst företag som Tyfon Svenska AB. Och efter mitt samtal med deras kundtjänst som består av enbart en person som inte kunde vara mer ohjälpsam får mig verkligen att inse att detta är på riktigt ett oseriöst företag.

Kan inte göra något annat är att VARNA alla för detta otroligt OSERIÖSA företag som ringer och lurar oskyldiga människor genom att försöka binda dem med muntliga ohållbara avtal för att sedan kräva pengar när du försöker säga upp påstådda tjänster.

//En väldigt missnöjd privatperson
  • Danne
    Danne skrev om Tyfon Svenska AB
    Det står klart och tydligt att uppsägningstiden är 3 månader i beskrivningen av tjänsten. Trots det hänvisar Tyfon till en väldigt otydlig del i deras allmänna villkor som enligt Tyfon betyder att tjänsten fortlöper i 3-månadsperioder, vilket gör att den faktiska uppsägningstiden kan bli upp till 6 månader. Jag sa upp bredbandet 3 månader innan flytt, men blev påtvingad ytterligare 2 månader trots att jag inte kommer bo där, eller ens ha kontrakt på lägenheten då.

Fult knep tycker jag, men Tyfon använder sig gärna av metoden för att få in lite extra pengar.

Så: Om du ska flytta eller av annan anledning vill säga upp ditt bredband från Tyfon, se till att göra det i god tid. Ett år i förväg bör vara tillräckligt, men vem vet, Tyfon kanske har fler ess i rockärmen.
    Malin S, David gillar detta
  • gandavaa z
    gandavaa z skrev om Tyfon Svenska AB
    Sämsta leverantören

jag blev faktiskt lurad av Tyfon AB. Jag beställde internet 100/10mbit och ip telefoni. ip-telefonin skulle kosta 0kr per månad vilket står i båda www.bredbansvaljaren.se och på avtalet, men de debiterade 56kr per månad trots att man inte använde tjänsten ip-telefonin. jag klagade och fick rätten, de drog tillbaka tjänsten ip-telefonin. men de tycker fortfarande att avtaletsuppsägningstid gäller med 1 år trots att de fick tillbaka tjänsten. löjligt vad? jag skriver till den som är ansvarige och aldrig fått svar. de som är i kundtjänsten är väldigt väldigt otrevliga. de lurar folk bara. jävla luringar
  • David
    David skrev om Tyfon Svenska AB
    Värdelöst! Snudd på omöjligt att komma fram på telefon till någon form av kundservice. Anställd la på luren i örat. Det tar en månad för dem att svara på mejl. Väldigt svårt att säga upp avtal och bindningstid på 3 månader kan bli 6 månader då de tydligen bara avslutar abonnemang kvartalsvis och 3 mån börjar räknas då!
    Malin S, gandavaa z gillar detta

Tunnelgatan 2, 111 37 Stockholm