Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Specsavers Optik
-
skrev om Specsavers Optik
Väldigt glad och nöjd med personalen i Gränby, som efter mitt besök en söndag eftermiddag fick mig att ändra uppfattning om kedjan. Jag har två gånger valt att gå till Specsavers för att göra synundersökning och därefter köpa glasögon. Båda gångerna har jag varit missnöjd.
Denna gång var jag missnöjd över att mina glasögon var för stora över näsan och hade för långa bågar. Detta är något som jag självklart borde märkt själv, men då provglaset var lättare än mitt slutgiltiga glas satt slutprodukten mycket sämre än provparet. Eftersom jag trivdes med modellen tänkte jag att ”jag får väl stå ut då, också köper jag helt enkelt inte glasögon här igen, utan går till någon som verkligen kan och vill hjälpa mig hitta rätt”.
Men jag gick in i butiken i Gränby, spontant, för att böja in bågarna. Och därifrån gick jag med en helt ny upplevelse. Inte nog med att optikerassistenten direkt såg att detta var fel, så tog hon tag i att åtgärda detta direkt - kostnadsfritt. Hov tillsammans med butikschefen gav mig och sambon ett så bra bemötande att vi båda gick därifrån och sa att ”DIT skulle man ju vilja rekommendera ALLA att gå”. Så imponerade av servicen! -
-
skrev om Specsavers Optik
Alltid trevliga och otroligt snälla, även om man har ett mycket besvärligt barns om gör allt annat än att sitta stilla.
-
skrev om Specsavers Optik
Uppsalas bästa glasögonaffär. Man får sådan service att man nästan baxnar. Skulle gärna gå hit och njuta av servicen varje dag, men det verkar ju lite udda...
-
-
skrev om Specsavers Optik
Synundersökning och service kring detta var helt OK. Fick en ganska snabb tid. Lite klent utbud av bågar i de lägre prisregionerna (595:- - 995:-). Glasögon blir inte så billiga som det låter i reklamen. Extra tunna glas (index 1.6) kostar 1500:- extra per par (som jämförelse tar Lensway 298:- för glas med index 1.61 där både hårdhetsbehandling och antireflex ingår). Problem uppstod dock när jag ville avboka glasögonen (då de blev ganska dyra i slutändan). Detta gjorde jag direkt vid öppnandet första dagen efter beställningen. De hävdade då att det inte går att avboka. Pratade med konsumentvägledare som bekräftar det som står i konsumentköplagen § 37, att vara får avbeställas fram tills den är levererad. Efter detta påpekande gick det helt plötsligt att göra det...