Blev av med 4 dyrare knivar i ett paket. Verkar vara många som blir av med paket ifrån den terminalen. Har ni anställt tjuvar?
Postnord
Omdömen totalt
Snittbetyg
469 omdömen om Postnord
Dom kan aldrig göra rätt! Gång på gång på gång blir de fel, både paket och post hem.
illa bemött 40 minuter i telefon de lever inte upp till mina förväntningar eller sina förväntningar lovar högt och häller tunt ingen vet var godset är de lovar tre ggr på en vecka att köra ut detta gods men icke då trots att de har lovat utkörning mellan 16-22 varje gång och bekräftat detta till oss men inget händer ingen info om varför det inte körs ut Stoppat Försändelsen hålls på en distributionsterminal i väntan på det bokade leveransdatumet eller i väntan på en överenskommelse om leverans med mottagaren. vi har alltså blivit lovade tre ggr i en veckas tid men ingen info om vad som gäller
Jag bor nära postbox Snapphanevägen 76, 17714, men blir dirigerad till Snapphanevägen 229. Det blir sammanlagt 3 km fram och tillbaka med kryckor istället för 70 m.Det är 2:a gången det här händer. 😖🤬🤬🤬🤬 Tidigare har det fungerat okej. PostNord är det sämsta företaget någonsin. De använder förstås AI som inte klarar av sitt jobb. Jag vill ha återkoppling av ansvarig chef.
Jag skulle hämta min paket den 2025/11/18 men har väntat på paketet fortfarande.Tittar i appen, där står "gick inte att leverera ". Ringer kundtjänst, de kan inget göra och inte ge något besked om var paketet är så jag kan inte hämta paketet själv. Inte första gången detta händer. Jag har inte fått fortfarande min paket, jag vet inte vad kan jag göra och personal kan inte lösa problemet.
Sveriges sämsta företag dom skulle ju tjäna multum om dom skulle sparka alla värdelösa förare som åker runt och inte levererar det dom har betalt för. Betala för något man inte får ,nån borde stämma dom för bedrägeri Postnord är ett stort skämt DAGS OCH BYTA UT DOM TILL NÅGOT SOM FUNGERAR
Fick inte hemleverans, PostNord bilen körde förbi utan ens att stanna.Botten, första och sista försök att få något att få hemlevererad av PostNord. Maja.
Fattar inte hur svårt det ska vara att leverera paket. Av de senaste 10 leveranserna är jag nöjd med 2 av dem. Dåliga notiser, trasiga paket, fel leveransadress, paket lämnat ute i porten utan notis etc etc etc. Det är ett så bedrövligt företag på alla sätt och vis.
Må den som köpte in Postnords röststyrda telefonväxel bli våldtagen av en berusad kaktus! Det tar fem minuter av robottjat innan man äntligen kan bli kopplad till en människa, dvs hamna i 15 minuters kö innan man äntligen kommer till en människa. Man får sen ingen förklaring till att paketet inte rört sig på fem dagar, bara att "det är på väg".
Väntade hemleverans såg bilen från fönstret ut på gården föraren satt kvar i bilen han gick intebut för att leverera efter 2 minute åkte han så fick jag ett sms efter 1 minut att jag inte varit anträffbar utan paketbgickvtill ombud istället. LITA ALDRIG PÅ POSTNORD DOM HAR INGEN KOLL PÅ SIN PERSONAL SOM LJUGER Å FÅR KUNDEN ATT STÅ SOM SYNDABOCK.
Två personer och fyra kameror har väntat på paketet i fredags (i dag är det måndag). Tittar i appen, där står "gick inte att leverera ". Ringer kundtjänst, de kan inget göra och inte ge något besked om var paketet är så jag kan inte hämta paketet själv. Inte första gången detta händer.
Har fungerat bra på sistone. Leverans i tid, bra app och många ombud att välja bland.
otroligt inkompetent företag, jag bokar leverans till ett intevall. *efter* utsatta tiden får jag via appen att de inte kunnat leverera paketet! Det är andra försöket med samma paket, där jag suttit hemma och väntat. Tydligen har de infört en ny rutin... Om du bokar en hemkörning för ett visst tidsintervall, säg 10-15. Under den tiden *måste* du säkerställa att din telefon aldrig används annars riskerad du att inte få leverans! I mitt fall, chauffören påstås ha suttit i bilen utanför mitt hus (villa), ringt på min telefon (15.12) från ett okänt 08 nummer. Oturligt var jag i annat samtal och kunde inte svara. Istället för att ta sig ur bilen och ringa på dörren, ja jag vet det är 10-15 meter att gå... så väljer denne att lämna adressen utan utfört uppdrag! Jag är antagligen för obegåvad för att förstå att detta är ett självklart och naturligt sätt att utföra sin så kallade service. Trots upprepade löften från "kundtjänst" att någon ansvarig ska återkomma till mig så är det knäpptyst. Posten inte bara kräver att jag ska vara hemma, jag måste också ha en telefon som under den förmodade leveransdagen får riskeras att användas av mig. För råkar det vara upptaget när leveransen ska ske så resulterar det obönhörligen att jag måste utföra jobbet som jag betalat PostNord att göra... Dom är också så "generösa" att det går att boka en ny utkörning, som dom kan bjuda på (kostar tydligen 125) för att de ska få en chans att försöka göra rätt. Du ska alltså inte enbart vara upplåst ytterligare en dag, du ska känna att de är snälla som inte tar extrabetalt. Med andra ord, finns det alternativ, använd inte PostNord!
The customer service staffs should be trained how to communicate and support customers effectively, not only act like the stupid robots
Dålig service. Skulle ge 1 stjärna om det inte fanns Bring som är ännu sämre.
Detta företag fungerar bara inte, fel på fel på fel. Paket försvinner eller levereras till fel plats, gång efter gång. Innebär en massa merarbete och sena leveranser.
När skall ni sluta att ljuga om uteblivna leveranser och skylla på mottagaren Det har hänt mig tre gånger på två veckor
så missnöjd med postnord, jag skickar ofta paket för att det är billig men de tar sönder grejerna påvägen sen hittar de på om att den är inte väl för packat och att för packningen är inte tillräcklig stabil. varje gång dom lyckas hitta på ett svar för att inte ersätta sitt fel. jag kommer använda DHL skita i postnord istället
Helt värdelös chatbot som dom inte har försökt programmera till att vara en användbar kompanjon. Den vägrar låta en prata med en riktig människa med. Enda anledningen till att den finns är för att dom ska ha en snabb svarstid, men tjänsten i sig själv är värdelös (inte för att någon är förvånad).
Titel: Totalt respektlöst och oacceptabelt beteende från PostNords chaufför Jag hade beställt varor från Matsmart (värde ca 4000 kr) med hemleverans utan kvittens till dörren. Chauffören bröt mot reglerna och började banka hårt på min dörr flera gånger, trots att han inte ens skulle ringa på. När jag öppnade dörren sa han att paketen var tunga och att jag själv skulle bära dem upp till tredje våningen, och han sa det på ett förnedrande och otrevligt sätt. När jag påpekade att han ska leverera till dörren (som jag betalat för) blev han arg, kastade paketen uppför trappan och sparkade på dem! När jag öppnade kartongerna var allt sönder, krossat och värdelöst. Jag ringde PostNords kundservice direkt, men det är fortfarande ingen som tagit ansvar. Det här är den värsta leveransupplevelsen jag någonsin haft. PostNord visar noll respekt för kunder och deras chaufförers beteende är helt oacceptabelt. Jag kommer aldrig mer använda PostNord om inte detta hanteras professionellt.
Titel: Totalt respektlöst och oacceptabelt beteende från PostNords chaufför Jag hade beställt varor från Matsmart (värde ca 4000 kr) med hemleverans utan kvittens till dörren. Chauffören bröt mot reglerna och började banka hårt på min dörr flera gånger, trots att han inte ens skulle ringa på. När jag öppnade dörren sa han att paketen var tunga och att jag själv skulle bära dem upp till tredje våningen, och han sa det på ett förnedrande och otrevligt sätt. När jag påpekade att han ska leverera till dörren (som jag betalat för) blev han arg, kastade paketen uppför trappan och sparkade på dem! När jag öppnade kartongerna var allt sönder, krossat och värdelöst. Jag ringde PostNords kundservice direkt, men det är fortfarande ingen som tagit ansvar. Det här är den värsta leveransupplevelsen jag någonsin haft. PostNord visar noll respekt för kunder och deras chaufförers beteende är helt oacceptabelt. Jag kommer aldrig mer använda PostNord om inte detta hanteras professionellt.
Värdelöst företag som bara ljuger. Påstår att de försökt leverera ett paket utan att ens varit här. Välj annat företag när ni beställer saker.
Trevligt bemötande och snabb utlämning. Men kom igen, jag bor över en timme bort. Hade varit smidigare att gå köpa varan i butik än att få den "hemlevererad" på det här sättet.
Helt uselt företag .skickade ett smart watch till Tyskland genom postnord och varan försvann under leveransen och var i kontakt med Postnord mer än 3 måmader i slut fick jag en TYVÄRR och ingen ersättning för klockan . Skicka inte någonting genom postnord och lita inte på dem.
Vad är det för tomtar som jobbsr där?? Mitt brev har förvunnit sen 2 mån tillbaka lägg ner nässjöterminalen ….den fungerar inte
Paketleverans avviseras, endast på app, bara ett fåtal timmar innan försök till leverans. Sedan skickas paketet för upphämtning på andra sidan stan. Sedan krävs jag på en avgift för att få det skickat till upphämtning i mitt postnummersområde... Tredje PostNord paktet för mig i år - tredje gången de misslyckats med sitt uppdrag...
Bermuda triangeln på en brevterminal. Mitt paket försvann efter att den hamnade här på denna brevterminal.. Kanske stänga ner den??
Aldrig varit med om så dålig service i hela mitt liv. Ett paket som jag betalat för och det ska leveras till min hemadress. Skrivit flera ggr att chauffören får ringa mig eller scrolla fram mitt namn och ringa på vår porttelefon så öppnar jag. Chauffören har ej ansträngt sig och verkligen försökt få tag i mig då jag väntat på leverans. Ringt och chattat med företaget och det har inte varit lätt då det är telefonkö länge för att komma fram. Sååå otroligt dålig service och bemötande har jag aldrig sett.
Jag beställde ett paket som skulle komma till en POSTNORDS Paketbox på Rungatan 3 i Södertälje. Nu måste jag ladda ner en APP i min telefon får att få ut mitt paket. FAN TA ER! Jag vill inte ha några APPAR som drar minne och energi på min gamla telefon!!!, eller som nästlar sig in i mitt liv och ska lyssna på allt. Jag vill ha en kod som vanligt - Gör om och gör rätt. Om ni fortsätter med dumheterna kommer jag aldrig att använda era tjänster - då använder jag andra leverantörer eller så vägrar jag att köpa något på nätet överhuvud taget och använder bara fysiska affärer. Kan ni inte göra Surveys och kolla vad era kunder faktiskt vill ha? Det kan väl inte vara så svårt att göra som vanligt???
Sämsta! Skickade ett paket i söndags. Paketet ligger på Rosersberg Brevterminal 3 dagar nu. Fick svar från Kundtjänsten att "Det finns chans att paketet levereras" what??!
Slarvar bort brev paket , flertal gånger. Ingen ersättning.. Kriminellt företag. Som vanligt ett statligt intuitionen,. För att lura medborgarna.
1: inväntar paket. Får välja serviceställe. Väljer Älta. Det går bra. 2: Får besked paketet är framme. I ÅRSTA??? Måste hämta där??? Andra sidan Stockholm. 3: Ringer kundtjänst. De vet inte vad som hänt. Tror det är mänskligt fel.frågar mig om jag ändås vill hämta där eller gå det hemskickat till Älta dagen efter, idag lördag. Man kan inte garantera. Jag väljer att åka till Årsta för att hämta upp. PostNord säger man kollat med Årsta 2 gånger att paketet finns där och att det ska hållas kvar. Garanterar mig det nu stannar där. 4: Kommer till Årsta. De har inte paketet. Säger det skickats till segeltorp. Ingen har hört av sig till dem om paketet. I deras system står det dessutom Älta???? Vad i h*lvete gjorde den i Årsta?? De säger att det nu kommer komma till Älta ändå. Jag skäller ut dem. De vill inte göra något för att väga upp att de gjort fel flera gånger. Karin säger hon jobbat där i 8 år (?). De lovar det kommer till Älta i dag lördag. 5: Får uppdatering i appen. Paketet kommer på MÅNDAG till Årsta IGEN?????? Vad i hela h*lvete håller ni på med? Ett så genomuselt företag som gång på gång misslyckas. Hur kan ni få fortsätta hantera paket? Inget vet varför det gått till så här. Ingen vet vem som hanterat det. Bara Karin som beklagade och inte hade någon koll trots sina 8 år. Varför skickas det fel hela tiden trots ni har rätt utlämningsställe?????
Helt inkompetent företag. De skulle leverera ett litet paket, och jag var hemma, men de kunde inte leverera. De hade portkoden, och namnet står på dörren. Hur svårt kan de vara att trycka på knappen till ringklockan. Jag tror att de helt enkelt ljuger när de säger att de var här. Nu måste jag vänta till efter helgen och hämta paketet på utlämningsställe. ¨ Vad är det för mening att beställa hemleverans när de inte klarar av det? Ett riktigt uselt skitföretag!
Jag har väntat på ett privat paket från Norge, innehållande en jacka, i snart 3 månader. Jag har flertal gånger kontaktat kundtjänst men det är ingen som vill återkoppla alls. Nu när paketet äntligen anlänt till terminalen i min stad, så står det att paketet ska gå i retur. Jag använder chattfunktionen i appen och lyckas äntligen nå en människa. Hon påstår att det saknats tullhandlingar till paketet, trots att avsändaren fyllt i dessa och paketet har släppts från tullen. Hon vägrar hjälpa mig vidare utan hänvisar mig till avsändaren. Men det är helt tyst från Postnords sida även när han både kontaktar och försöker reklamera.
Jag har väntat på ett privat paket från Norge, innehållande en jacka, i snart 3 månader. Jag har flertal gånger kontaktat kundtjänst men det är ingen som vill återkoppla alls. Nu när paketet äntligen anlänt till terminalen i min stad, så står det att paketet ska gå i retur. Jag använder chattfunktionen i appen och lyckas äntligen nå en människa. Hon påstår att det saknats tullhandlingar till paketet, trots att avsändaren fyllt i dessa och paketet har släppts från tullen. Hon vägrar hjälpa mig vidare utan hänvisar mig till avsändaren. Men det är helt tyst från Postnords sida även när han både kontaktar och försöker reklamera.
Levererat ett kuvert med guldring utan själva ringen med öppet kuvert. Rena TJUVAR!!!! Ni borde SKÄMMAS för och ha anställda som tjuvar....
Helt obegripligt att men kan anlita det här företaget. Beställde hemleverans till en extra kostnad. Får då besked att det levereras till ombud och detta trots att jag var hemma. Nej aldrig mer Post Nord. Byt ut personalen eller montera ner Post Nord.
Får besked om att leverans inte kunde ske. Valt hemleverans och det finns både brevlåda och det går lägga vid dörren. Får därefter ett meddelande om att mitt paket finns att hämta. Men det finns i en helt annan stad, en stad som ligger 3 timmar bort. Ringer kundtjänst som lovar att hjälpa mig jag ska bara avvakta. Får ny uppdatering där det står att jag ska få mitt paket på ett datum som redan passerat. Vidare får jag välja en ny leveransdag trots att paketet befinner sig på en terminal 1 timme bort. Får nu vänta tills efter helgen om dom nu klarar av att leverera denna gång. Har redan väntat över 1 vecka. Är så fruktansvärt besviken på PostNords hantering av det här. Fel kan det alltid bli men när felet ligger hos dom borde det finnas bättre rutiner för att lösa felet snabbare. Att man från PostNords sida inte reagerar över alla dåliga omdömen och alla fel som görs är oroande.
Fick besked att jag kunde välja tid för hemleverans dagen efter. Jag valde mellan 10.30 & 15.30. När klockan närmade sig 16.30 ringde jag kundservice där jag fick plats 59 i kön. Väl framme hos en handläggare kontaktade hon den terminal där mitt paket skulle finnas. De hade ingen aning om vart mitt paket var. Mitt paket skulle vidare via en annan transport jag själv bokat till Spanien. Nu har jag suttit en hel dag och väntat, ingen signal om förseningar total tystnad. PN blir bara dyrare och dyrare och sämre och sämre det börjar bli dags att byta ut den odugliga ledningen som tjänar miljoner. Det är helt bedrövligt. 2025 och helt katastrofalt
Helt värdelösa på att leverera. Har vid flera tillfällen fått aviseringar i appen om leverans dag x mellan klockan 9.30-14.30. Men får ingen leverans. Bättre om de skulle skriva att det kommer om fyra dagar och kanske då lyckas leverera till och med före utfäst tidpunkt Tråkigt att det inte heller går att hålla dom ansvariga för sitt beteende. Antar att detta i botten är en ledningsfråga och här bör man fundera på att göra ett kraftigt omtag och byta ut ledningen.
Får besked om hemleverans och måste vara hemma för att ta emot försändelsen mellan kl 09 och 17. Planerar om hela dagen och sitter hemma, bilen utlånad till dottern eftersom jag måste vänta på försändelsen. Får plötsligt meddelande i Postnord-appen Att försändelsen är redo att hämtas hos ombud... Försöker få tag på Postnord via appen chatfunktion och får meddelande om att jag får chatta med medarbetare strax, efter ca 1,5 timmes väntetid tröttnar jag. Försöker ringa kundservice, ca 100 före i kö. Allvarligt talat Postnord, ni kan snart inte bli sämre även om ni försöker!!!
Mitt nya grafikkort har försvunnit spårlöst under leveransen med PostNord. Enligt återförsäljaren kunde de se den sista skanningen, men utan information om den slutgiltiga destinationen. Därefter har inga uppdateringar funnits om var paketet befinner sig. Det verkar ha försvunnit under PostNords hantering, och jag misstänker därför att det kan ha blivit stulet, då det inte finns några spår alls av mitt grafikkort. Jag har även fyllt i en spårningsrapport hos PostNord för att försöka få ärendet utrett.
Dåligt dåligt dåligt Förare som ringer och inte levererar på plats ,vill att vi möter de på gården Läser inte adress våning eller portkod ,ringer stör och lämnar paket på gården och kör därifrån .Stora paket som ska levereras framför dörren läggs i post facket ,jag undrar hur är det tänkt där då kunder har inte en nyckel till alla brevlådor .Har fått slita och dra ur och operera paket ur brevlåda Paket slarvas ,är på terminal sedan 14/8,leveransen skulle ske 15/8 11 dagar efter så råder kundtjänst att jag ska kontakta avsändaren och reklamera en paket som geggar på segeltorp När ska ni ta eran ansvar ? Borttappade paket tolkas som stulen i sammanhanget Ska 5 par strumpor reklameras från Holland för att starta ärende till PostNord att leta hantera leverera paket som ingen kan säkert tala om eller kolla om den är kvar Det är eran jobb och ansvar ,se till att ni verkligen uppfyller Så besviken av er
Finns ingenting att klaga på. Bra hjälp!! Fick mitt paket ivägskickat till batteri doktorn. Suuper personal..
Alltid väldigt hjälpsam och trevlig personal! 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
Paketet levererades inte ! Fick SMS ” du var inte anträffbar ” Porten var låst ! ”” Jaså !? Jag har väntat in7 timmar på min leverans till dörren. Idag väntar jag igen på paketet. Resultat ? Vad tror ni ?? Återkommer snarast. 😏 läser alla andras fördömanden över Postnord. Ingen rolig läsning !!!
ni har portkoden för att kunna leverera annan post samt mitt telefonnummer som ni inte ringt upp och väljer bara att ni inte kan leverera. Detta händer varenda gång! Så trött på ert sätt att inte leverera och skicka alla paket till ert ombud som ligger långt bort när man valt hemleverans, och att det inte går att välja annan leverantör. Ingen annan paketservice behandlar sina kunder på detta sätt. Tredje gången på en månad som detta sker.
Det här mejlet får jag från Postnord, flera gånger om året, år efter år: Var tredje år behöver du gå igenom vår PostNord Säkerhetsföreskrift BAS-utbildning. Du når utbildningen här: PostNord Säkerhetsföreskrift BAS. Jag jobbar inte på postnord. Det går inte att svara på mejlet. Det går inte att mejla. Har ringt ett antal gånger, kundtjänst vet inte vad de ska göra, en gång fick jag efter mycket frågande en mejladress som inte fungerade. År efter år.
Hade en hemleverans bokad. De kommer hit och fotar dörren som bevis på att de varit här och åker sedan vidare. Får meddela att jag inte varit anträffbar och därför får hämta paketet själv. Hade de ringt på hade vi hört det! Vår hund hade garanterat hört det, det vet alla med hund. De ringde inte heller min mobil. Ringde kundtjänsten som var snorkiga och otrevliga.
Försökte ringa detta nummer 0380-555 818 som visade sig vara inaktuellt. Är det ingen som känner sig ansvarig för att antingen uppdatera eller ta bort detta numret från denna sida. För övrigt det är omöjligt att ringa någon i Nässjö för att reda ut ett stopp för ett rekommenderat brev som kommit till Nässjö 31/7 kl 02:28 och som inte har vidaresänts till serviceställe för avhämtning. Urdåligt och oansvarigt - varför betala höga avgifter när Postnord inte kan utföra de grundläggande tjänster. Urdåligt och skamligt
Jag såg mitt paket var påväg men inget hände, jag googlade på Veddesta paket terminal för att se öppettider och får läsa hur det är PostNords area 51, hur paket försvinner. Ja ni kan gissa själva, mitt paket var inte påväg, det försvann som alla andras. Sämsta paket terminalen som Postnord har och att döma av omdömena så har man inte adresserat problemen. Vill inte ens ge en stjärna, då måste ju varan levereras.
Återigen. Paket kan inte levereras till postbox. levereras till ombud istället. Nu tycks man ha satt detta i system!!! Paketet var inte för stort utan man har börjat med en ny policy! POSTNORD STINKER! Mycket längre väg för att hämta samt 2 dagars ytterligare försening. Med det usla betyg Postnord har här på RECO så borde staten gripa in med vite om Postnord inte uppfyller sina åtaganden!
Väntade på fotografileverans HEMMA HELA DAGEN! Enligt den lata chauffören kunde det inte levereras 16.15 ,då han uppenbarligen inte orkade gå ur bilen och plinga på dörren,jag betalade för 1a-klass leverans till dörren, nu skall jag lik förbannat behöva gå till ombud för att hämta brevet!! Jävla lathet av era anställda!! Händer gång på gång på gång!!! Gör för i helvete det ni fått betalt för!!
Mitt paket har fastnat i Örebro. Två av paketen har kommit fram, men det tredje har fortfarande inte levererats och som är smink bord Jag har kontaktat dem flera gånger, och de säger alltid att det kommer idag eller imorgon. Servicen är väldigt dålig.
Ingen utkörning trots att det skulle vara det och ingen man kan ringa till. Helkass
Verkligen imponerande hur illa det kan fungera, samtidigt som VD'n på företaget belönas med 900.000kr per månad för ett väl utfört arbete? Korruptionen i landet är på episka nivåer, och försäljningen av posten till privata aktörer är inget undantag.
Mitt paket skulle ha levererats 26/6. Jag var hemma hela dagen men fick ändå ett SMS om att jag inte var anträffbar. Dagen efter sa PostNords kundtjänst att det skulle lämnas hos ombud men idag är det 28/6 och jag har fortfarande inte fått någon avi. Valde hemleverans för att få paketet i tid till ett event imorgon.. väldigt frustrerande.
Nu är det sommar och paket delas inte ut (igen). Istället får man ett meddelande i appen om att det inte gick att leverera?! Fast man är hemma och det inte krävs legitimation. Jag väljer alltid en annan utförare än Postnord när det är möjligt, för det här är verkligen inte en bra service.
Håller med samtliga nedan, är det någon som fått sitt paket härifrån när det varit försenat över en vecka eller går dom bara upp i rök?
Skickade samma paket fel 4ggr i rad. Ingen av gångerna fick jag någon slags information. Jag fick själv, undrande, ställa mig i telefonkö i timmar för att få tvetydiga svar som inte gav mig någon information alls. FRUKTANSVÄRT oansvarigt bolag.
Postnord skickar ett sms att jag fått ett paket i postlådan, men inte då. Min postlåda ekar tom. Provar att chatta, jaha en robot??? Testar igen och igen, efter mycket chattande får jag äntligen vad jag frågat om KUNDCERVICE. Verkar vara en hemlig organisation. Väl framme ingen hjälp, va trodde jag!!?? Det ända man kan få i ersättning är frakten!!?? Innehållet i paketet kan dem själva ta utan problem. Jag får bara tillbaka frakten, innehållet får jag betala själv. Tycker att detta är mer eller mindre kriminellt.
Fungerar uselt faktiskt. De aviserar sent att de ska lämna ett paket - hemleverans, men inget klockslag och jag har ingen möjlighet att ändra dag. Sedan skickar de sms att de försökt leverera och ingen var hemma så jag får hämta hos ombud! Om jag fått veta tid, om jag kunnat bestämma dag hade jag kunnat vara hemma, nu får jag ta mig iväg en bra bit för att hämta mitt paket... Väljer man postbox får man ofta ny avisering att postboxen är full och att man får hämta hos ombud istället - om det nu är för få boxar så är det väl korkat att ta bort ett set boxar på en annan ganska närliggande adress, klart det blir fullt i kvarvarande boxar!
Vad bra tänkte jag, paket om 2 dagar, jag anlitar Postnord istället för de andra som tar 3 dagar. Inne på dag 3 på kvällen och Iinget paket denna dag hellre. "Beräknad ankomst idag" stod det ju igår, och idag. UNDVIK POSTNORD 😞
Jag har aldrig upplevt sämre service. Att företag som detta tillåts fortsätta att bedriva verksamhet övergår mitt förstånd. Kundservicen är lika hjälpsam som en punkterad skottkärra och kan inte ens redogöra för öppettiderna vid sin egen paketterminal. Fullständigt katastrofalt
Min leverans skickas till ett utlämningsstelle Då port var låst, Jag skrev att dom ska ringa på dosan och nämnde vilken person på dosan och jag gav min telefonnummer men jag fick information att dom försökte nå mig som är inte sant det var ingen som ringde, jag undrar om man ska kolla vilken myndighet borde kolla upp varför Post Nord är så dåligt med sitt jobb.
Jag köpte рå butik ECOAWEAR .9maj klockan 12:33 fick jag sms att min levers är levererat till min dorr..Jag ringde till sin fru.Hon öppnade dörren fins ingen paket.fru gick på alla våningen i trapphuset där fins inte ochså.Sen efter jobbet jag laddade postnord app där jag ser på bilder att dorren är rakt fram öppnas till höger sidan fins matta locka på betong -skor och min paket bredvid dorren.Jag bor på höger fins min dorr öppnas tll vänster sidan Jag ringde direkt till post nord Jag gav mitt ordernummer, han tittade på det och sa att min beställning hade levererats och att det inte fanns något stans.Han kunde hjälpa mig. Jag kontaktade butiken ECOAWEAR, dom kollade min adress och sa att de skickade den till rätt adress och jag behöver kontakta Postnord. Jag kontaktade dom 2 gånger till och Post Nord svarade igen att detta inte var deras problem, det var mitt problem Jag gick utan min beställning och pengar, även om jag betalade för säkerhetsleverans.
För ett paket jag beställt från Tyskland ger Postnord mig valet att hämta ut i paketbox eller hos ombud. Jag väljer en paketbox i närheten och dagen efter får jag en avisering om att paketet finns att hämta. Väl där får jag inget val i appen för att hämta ut paketet. Kontaktar kundtjänst som säger "nej telefonnummer och mejladress saknas i paketinformationen, då går det inte att hämta ut via paketbox". Varför ger Postnord mig valet att hämta ut i paketbox när paketinformationen enligt dem själva är ofullständig?
Pissföretag som borde läggas ner, tappar paket till höger o vänster
Bad om leverans till paketbox, gick inte att leverera dit. Då skickades det till ombud, vilket i sig är ok. Dock valde föraren att leverera paket till ett ombud på andra sidan stan. Kändes orimligt, bad dem felsortera paketet och skicka den till paketboxen igen. Får till svar att det går inte, nu levererar de bara till ombud? Varför kunde de inte svara på. De sa att det skulle ta 1-2 vardagar. Efter två vardagar hörde jag av mig igen. Då har de skrivit in fel nummer, så paketet ligger kvar på första ombudet. Jag ber dem skicka det till paketbox eller hemleverans. Nej det får jag betala för i så fall. Slutade med att jag nu har bett dem leverera till ombudet nära mig. Får se om paketet kommer fram 🤷♂️ misstag är ok, men då ska man äga misstaget och lösa det. Inte min upplevelse av postnords hantering, tyvärr. Kommer undvika att använda dem i framtiden.
Nykil/ Linköping. Hade fått besked om en paketleverans 14/4 i år, 2025. Kollade hela dagen. såg inget. Mitt hus ligger vid vägs ände och mycket nära brevlådan. Nästa dag gick jag bort till min verkstad, 100 m längre in på min tomt. DÄR på baksidan av byggnaden låg paketet. Det kändes som ett intrång. Obehagligt och helt omotiverat. Postnord har snokat inne bland mina grejor. Det är andra gången det händer. Självklart går det inte att hitta någon mailadress eller telefonnummer till deras kundtjänst. Skriftlig reklamation erbjuds: Missing item? Missing parcel? Damaged item? Försöker man trots allt använda någon av dessa villas man in i en labyrint med trassliga val och plötsliga bakåthopp osv, osv, osv. RIKTIGT USELT!
Som vanligt slarvar PostNord bort paketet på deras terminal, tar dom ansvar för det, nej såklart inte, läser man mellan raderna och i deras villkor, så får man helt enkelt skylla sig själv som använde sig av Sveriges sämsta postleverantör.
Riktigt uselt !!! Under all kritik hur de hanterar vår post/paket. Jag beställer hemleverans som kommer aldrig hem ,för de skickar det till pstombud .Okej tänker jag jag går och hämtar ut.Men då får jag sms att det kan jag hämta från Hässelby fast jag bor i Rinkeby.Jag ringer Postnord då säger Nathalie på kundtjänst att hon fixar den och de skickar det till Rinkeby 14/4-2025 Men vad händer jag får den nya sms-et 18/4 att jag kan hämta ut det tom. 29/4 från Hässelby Speldosan Jaha, jag har inget annat val än att åka ditt för att hämta ut mitt paket .som jag behövde för helgen .Dåligt,dåligt ,dåligt eller ska jag vara glad att jag behövde inte åka till Luleå ? jag är verkligen fundersam hur kan ett så dåligt företag existera ??? Hur länge behöver vi kunder acceptera detta ???
Så dålig service. Min leverans skulle komma onsdag 11 april men ändrades till fredag. Fick dock ingen leverans. Nu skickar PostNord att leveransen ska hämtas senast imorgon. Vad betyder det? Att jag själv ska ordna transport?
Jag skulle få ett paket levererat till mig och PostNords förare ringer, jag missar samtalet precis, ringer upp DIREKT men får inget svar och några minuter senare får jag ett sms att de "inte kunde leverera" och den finns att hämta hos någon ombud. Sen får jag sms att den finns att hämta på Regeringsgatan i centrala Stockholm när jag bor i VÄSBY. Ursäkta? Sen får jag betala frakt IGEN för att få tillbaka paketet till Väsby? Är det ett skämt? INTE ok att jag ska betala dubbla frakt pga att NI inte kan göra ert jobb. Även om vi låtsas att jag ej var tillgänglig och att ni inte kan leverera hem, så finns det säkert över 100 ombud närmre mitt hem i Väsby än Regeringsgatan. Absolut värsta jag varit med om, PostNord utdelning i Väsby, denna typ av händelse var ej första!!!
Återigen så skiter de leverera paketet fast de har portkod och ska leverera till lägenhetsdörren. Detta händer varje gång postnord ska leverera, hatar verkligen företag som endast har postnord som leverantör för de är helt klart det sämsta företaget i Sverige på att vara service minded.
Hemleverans av en helpall. Väljer att jobba hemma hela dagen för att kunna ta emot leveransen. Plötsligt får jag ett sms där det står att jag inte var hemma vid leverans och att jag får åka och hämta pallen själv på ett utlämningsställe. Jag var hemma hela tiden med telefonen brevid mig och ingen har ringt eller plingat på dörren. Vi har även kamera på parkering och ytterdörr och ingen har varit där. Alltså så ljuger chafören. Vilket jäkla pajasföretag. Hade någon gjort så på ett privatägt företag så hade dom fått sparken direkt. Förtroendet för Postnord är 0 på en skala mellan 0-100.
PostNord gjorde just bom leverans på mig. Ska ta annat bolag på nästa. Ring fler än ett par signaler nästa gång, ett tips bara för det blir inte till mig!!
Väntar på ett pkt som PN kört mellan Örebro och Härryda 3 ggr, konstigt att PN har usel ekonomi och för att inte tala om logistik och service, Undvik PostNord om du har andra alternativ, allt annat är bättre :-#
OBS gäller kundservice De som kör hit från Torsby är fantastiska Men enl kundservice vägde mitt paket en hundsäck på 12 kg 23kg när postnord vägde. Jag skickade kopia på beställningen men de fortsatte hävda att det vägde 23 kg. Skulle då kartongen väga 11 kg?? Paketet kom idag o vägde naturligtvis 13 kg Jag var tvungen att ta emot det eftersom de hävdade att det var övet 20 kg.Det är därför jag beställer en säck åt gången för att inte behöva vara hemma
"Ditt paket kunde inte levereras då du inte var anträffbar." Så har de hållit på i flera år. Jo, jag är hemma och jag har porttelefon och mobil. Gång på gång. Många gånger ska det leveras en viss tid och jag ser att postnordbilen stannar till på vägen utanför, skickar ett sms om att jag inte är hemma, sen POOF åker iväg igen. Detta måste vara det sämsta företaget någonsin. Ingen annan speditör gör så här. Alla sköter sig fläckfritt och serviceinriktat. Vill du att dina kunder ska sluta handla hos dig? Använd dig då av Postnord som leverantör.
LÄGG NER POSTNORD!!! ALLA FÖRSTÅR !!!!INGEN KAN GÖRA NÅGOT???? INGEN BRYR SIG!!!! INGEN HÖR AV SIG!!!!
Två gånger gällande samma försändelse har 30 min innan utlovad leverans fått sms att försändelsen inte kan levereras. Postnord är en urusel speditör. Kommer ej anlita dem igen
Pinsamt dåligt skämt till företag! Jag hade ett paket som skulle returneras till mig från närliggande stad 5 mil bort. Under den transporten lyckades PN felsortera mitt paket x antal gånger (enligt loggen) och dessutom skicka det fram och tillbaka mellan min hemstad och ytterligare en annan stad två gånger. Denna cirkulation lyckades jag få stopp på efter ett samtal (ja, kors i taket - jag fick prata med en MÄNNISKA i telefon efter 20 minuter!). Men efter att mitt paket enligt logg nu legat i min hemstad i ytterligare nära två veckor - utan leverans till mig - så uppger nu Postnord att dom slarvat bort paketet. HUR är det ens möjligt?? Det finns ju uppenbart registrerat med spårningsnummer och allt! Ersättning är dom inte heller intresserade av att betala ut. Extremt dåliga på kundservice och uppenbarligen även att göra sitt primära jobb, vilket nämligen borde vara att leverera post! Riktigt kasst...!
PostNord är ett skämt. Jag gjorde ett ändringsförfogande för över en vecka sedan och var fullt medveten om att det skulle kosta, vilket jag också godkände. Men trots det har de inte gjort ett dugg för att hantera mitt ärende. De tar betalt, lovar att det ska gå snabbt, men sen händer ingenting. Jag har ringt dem flera gånger och varje gång får jag samma lögn: ‘Det tar 24 timmar, personalen som har dit ärende ska jag jobba på den nu’ Det har gått dagar, en vecka, och jag har fortfarande inte fått något svar – om jag inte själv ringer och tjatar. Det är tydligt att de bara bryr sig om att kassera in pengar, men struntar helt i att faktiskt genomföra det man betalat för. Det här är ren och skär kundförnedring. De tar pengarna och skiter i resten. Inkompetens på högsta nivå.
Postnord is the worst company ever! Postnord is the worst company ever. Everytime I call them I get really badly met. Also when they have been acting wrongly they cannot excuse themselves and meet the poor client well and solve the situation! Instead they said you talk badly and hang up and tell you that you lie ti them when telling them about previous communication with them! Worst communication and worst help to the client! No servicemind at all. So when you send something do not ever ever send through Postnord!!!! Catastrofic company!
PostNord är det sämsta POST-företag jag har haft kontakt med. De undviker att ha kontakt med levande människor och vill bsara sköta allting genom: klicka här-och-där och BETALA. VD-tjänar närmare en million kr / månad. USELT företag!
Post Nord har meddelat leverans av paket till mig den 7 februari via mobilapp.Ingen leverans. Ringer samt skickar meddelande via e-post att paket saknas. Får inget vettigt svar varken med e-posten eller via telefon. PostNord vet tydligen inte varför paketet inte anlänt, som planerat den 7 februari. Frågar ännu en gång om via e-post, när paketet beräknas komma. Svar: Vi svarar inom 24 timmar. Urusel service! Vad har hänt med PostNord ? Glädjen är att lantbrevbärarna är trevliga och serviceinriktade.De gör så gott den kan.
Satt hemma och väntade på hemleverans, plötsligt kom ett sms "leverans kunde inte ske eftersom mottagaren ej gick att nå". JAG VAR HEMMA HELA TIDEN, INGEN HAR RINGT PÅ TELEFONEN ELLER PÅ DÖRREN.
Mina senaste två-tre leveranser har skett snabbt och med smidiga utlämningar från utlämningsställe. Har en känsla att appen uppdaterat dåligt dock, och att leveransinformationen inte synkat - så jag avbröt en leverans p.g.a att den inte var nära att levereras, men visade sig att den redan var framme hos ombud. Kanske var ombudet som felade i hantering? Men i stort, mycket smidigare än jag upplevt det senaste åren.
Fullständigt oacceptabel hantering och usel kundservice! Fullständigt oacceptabel hantering och usel kundservice! Jag skickade ett väl emballerat paket, noggrant markerat med "AKTAS"-skyltar. Paketet innehöll en smörkupa av kraftigt glas och klarade utan problem sin första frakt, men när mottagaren missade att hämta ut det, returnerades det till mig. Jag beställde ny frakt, och efter några dagar fick mottagaren ett meddelande: "Returneras till avsändare pga skada." Ytterligare någon vecka senare hämtade jag ut vad som var kvar av mitt paket, kartongen hade ett stort hål i med två remsor PostNord-tejp på... Paketets innehåll som skulle vara en smörkupa av kraftigt glas - var nu bara en hög med smulor. Jag har aldrig sett så utplånat glas, det såg ut som salt!!! Det är omöjligt att detta paket kunnat skadas på det här viset utan en otroligt oaktsam hantering. När jag kontaktade kundservice fick jag ett nonchalant svar där de skyllde på sina "automatiserade sorteringsmaskiner" och vägrade ta något som helst ansvar. Argumentet håller inte – paketet hade redan klarat sorteringsmaskinerna en gång utan problem. De ignorerade dessutom helt det faktum att jag hade emballerat det enligt alla rekommendationer. Enligt PostNord är det alltså mitt fel att de UTPLÅNADE mitt paket. Det handlar om en struntsumma, knappt 200 kr, men det är en principsak - PostNord tar betalt för att leverera paket men vägrar ta ansvar när de förstör dem. Det är både löjligt och oseriöst, särskilt för ett företag med monopol-liknande ställning på postmarknaden. Deras kundservice är under all kritik – kalla, ansvarslösa och oförskämda. Jag är chockad över hur dåligt de hanterar både försändelser och kunder. VARNING till alla som funderar på att använda PostNords tjänster!
Otroligt oprofessionell hantering! Suger! Över 1 veckas försening trots upprepade samtal till Postnord Beställde hemleverans av ett paket som skulle levereras av postnord, skulle kommit Fredag för en vecka sedan. Fick sms att det blivit försenat. Ringer postnord på Måndagen efter helgen, gör en ny beställning och blev informerad att det skulle komma på Tisdagen mellan 12-16, kommer inget paket. Inga sms, ingenting. Ringer postnord igen och blir informerad om att det nu kommer skickas till ett utlämningsställe som vi kommit överens om. Det skulle vara där på Torsdag. Idag, Fredag, 1 vecka senare, har det fortfarande inte kommit. Ringer Postnord igen bara för att bli informerad om att paketet nu ligger på deras distributionscenter 1 timme bort. Eran oprofessionella hantering är fenomenal.
Skulle hämta paket postbox mjölkvägen igår det var underkylt regn luckan gick inte upp hopfryset varför har man det inte under tak. Ringde kundtjänst fick ingen hjälp ev leverans till COOP om 2 dgr present till min dotter som fyller 50 år. Trist Inga-Britt Axelsson
Alltså postmord... Att dom ens får vara kvar. Först fuckar dom upp hemleveransen. sen har dom mage att kräva mig på extra betalt för att leverera paketet till närmsta ombud. Det här med ansvar verkar inte finnas för statliga företag. Lägg ner skiten.
Hälften av alla leveranser kommer inte, sitter och väntar, när jag ska bli kontaktad av chauffören går inte mobil samtalen fram det blir nästan alltid problem med segeltorp paketterminalen genom åren. Jag har vid ett antal tillfällen väntat på paket från Segeltorp Paketterminal, är mycket frustrerad
Prenumererar på en tidning som ska ligga i min postbox torsdag eller fredag. Det gjorde den inte förra veckan. Först på måndag kom den. Det är inte första gången det händer. PostNord levererar inte i tid.
Värdelös, de suger. Skicka aldrig via de eller ta emot fr de. De kan inte ens leverera ett vanlig brev i brevlådan, de säger tyvärr ditt paket får plats i brevlådan och då får du hämta den från närmaste postombud. Eller vi försökte leverera ditt paket men ingen var på plats vilket är skitsnack. Det har alltid varit någon där när påstår att de har kommit. Jävla skit.
Jag vill rekommendera alla att ha en stjärnkikare till hands om du vet att din försändelse ska hanteras av Veddesta Paketterminal. Efter det får du nämligen titta efter den bland stjärnorna. Sveriges Area 51, ingen vet något, mystiskt försvunna försändelser och all spårning upphör, men det heter att försändelsen "är på väg". Finns ens denna paketterminal, eller är det ett kodnamn för just "försvunna försändelser"? Oavsett vad, försäkra dig om att det du köpt aldrig hamnar i Veddesta.
Nu har jag fått en påminnelse om att jag ska utse postnord till direkt tullombud. Detta är andra brevet, dvs en påminnelse. Jag godkände redan vid första brevet som jag fick för länge sedan.
Har fått flera paket till detta ställe i ett klassiskt funkishus. Inga problem alls. Snabb och bra service
De ringer aldrig och säger inget att de är framme ingen kontakt överhuvudtaget
Saker som jag beställde 23 december från Norge fastnade i Oslo fram till 14 januari. Postnord hade missat att trycka på en knapp. Efter min kontakt med företaget där jag beställde, som därefter kontaktade postnord, har det nu anlänt till Malmö. Jag bor i Jönköping. Den 20 januari fick jag ett brev från Postnord, som var daterad till den 15 januari, med tulldeklaration. Jag betalade direkt. Idag fick jag en påminnelse, som även den var daterad 15 januari. Hur vet jag om jag överhuvudtaget kommer få det jag beställt? Hittar inget nummer till kundtjänst. Nu har det gått en månad. Från Norge till Sverige. Går fortare att beställa från Kina...
Inkompetent kundservice. Ett skämt "vi kan inte göra någonting", gör bara allt värre
Ofattbart uselt! Skickar tillbaka paket till avsändaren i samma minut som de anländer till terminalen i Växjö; i mitt fall kl. 04.01 på morgonen enligt spårningsinformationen i appen. Försökt få hjälp via kundtjänst i appen, men deras enda svar att man ska kontakta avsändaren (i det aktuella fallet ett danskt företag). Hur ska ett danskt företag kunna åtgärda PostNords interna undermålighet? Det borde vara PostNord själva som åtgärdar, om de hade något vett...
Jag kommer aldrig att beställa något via PostNord igen. Detta är andra gången de skickar mitt paket till ett ombud där jag måste ta något typ av transportmedel och lägga en halv dag på att få hem paketet! Det är ett skämt. Ändå finns de flera paketboxar i mitt område. En bara 100 meter bort!! När jag försöker ändra ombud så hamnar det i min grannstad istället?! Alltså ännu längre bort! Ringer kundtjänst som säger att de ska skicka det till ett närmare ombud men inte hört något och snart går det i retur. Ni kan glömma att jag lägger pengar på returen igen! Det blir instabox, schenker eller Dhl framöver. Jag hoppas ni går i konkurs då ni inte ens är intresserade av att fånga upp klagomål och bli bättre.
Då var det dags igen: Postnord schabblar bort ett extremt viktigt paket (unikt samlarobjekt), så jag ringer kundtjänsten. Samtal 1: Kundtjänstmedarbetaren meddelar att terminalen i fråga är på lunch, så han kan inte nå dem. Han gör en anteckning i systemet och ber mig att ringa igen efter lunchtid, för att de ska kunna göra ett nytt försök att kontakta terminalen (de kan inte bara ringa själv efter lunch och återkomma till mig - Jag måste ta mig igenom deras "robot" på nytt, för att internkommunikation hos dem ska kunna ske). Nåväl, samtal 2, 2h senare: Efter att ha haft nöjet att ha exakt samma 3 minuter långa meningslösa samtal med deras robot igen, når jag en ny kundtjänstmedarbetare, som jag ger en detaljerad sammanfattning av ärendets progress hittills och hänvisar till att kollegan antecknat vad nästa steg är (ring terminalen). Ändå börjar vi om på steg 1, för att sedan äntligen, efter 3 minuters genomgång av standardhandboken, igen landa i att terminalen bör ringas. Terminalen rings upp, men även denna gång inget svar: Nu har de tydligen ett uppehåll i sina arbetstider! Jag ombeds MAILA till kundtjänsten och beskriva hela ärendet igen, för att terminalen ska kunna ringas upp på nytt och för att jag ska kunna få återkoppling. Givetvis undrar jag om kundtjänstmedarbetaren inte bara kan ringa terminalen när den öppnat igen och sedan återkoppla till mig? Nej, det går inte: De "kan inte ringa igen senare och kan inte heller återkoppla till kunder". Jag som kund måste börja om från början, på en ny kanal... Jag frågar rakt ut om någon progress på mitt ärende kommer att ske om jag INTE mailar - Kommer någon bry sig om att kolla vart mitt paket är? Svar "NEJ" - Inget kommer att ske, om jag inte mailar kundtjänsten. URUSELT! Slarvar bort mitt paket, innehållande unikt samlarobjekt (vilket kundtjänstmedarbetaren meddelas att det innehåller) och, på ren svenska: Skiter fullständigt i det!
Beställde en tv 5/1,den8/1 anlände den till Örebro, fortfarande den 13/1 ligger den kvar där. Omöjligt att få hjälp av postnords "kundservice". Helt uruselt.
Betalat för expressfrakt, paketet ligger kvar i Örebro 5 dagar. Ingen hjälp från en genomusel kundservice.
Postnord har tappat det helt, snälla byt ut detta statliga företag.
Posten klarar inte sin uppgift att leverera ett paket från Frankrike.måste åka till Årsta från segeltorp annars skulle paketet gå i retur.ingenting får man veta att man har paket att hämta utan man skyller på franska posten trots att det finns korrekt adress och mobilnr på paketet.
Dåligt som vanligt. Skulle få hemleverans vilket jag betalt för. Sitter och väntar på leverans på bestämd tid då jag får ett sms där det står att de inte kunnat leverera paketet då ingen varit hemma. Nonsens. Ingen har knackat på vår dörr då vi vet att leverans skall komma ( Vi har angett att vi vill ta emot paketet personligen med signatur) och INGEN kan missa när någon använder våran dörrkläpp som ger ifrån sig ett fruktansvärt ljud i hela huset. Slutsats! Ingen har varit här! Istället måste vi hämta paketet hos ett ombud och det är inte vad vi betalt för. Verkar nästan som att Postnord satt detta i system för att spara tid o pengar speciellt när man läser om hur många liknande fall det finns i alla dåliga omdömen här hos Reko. Katastrof😕. Ska välja bort Postnord i fortsättningen om det finns möjlighet.
Every time I order home delivery, I receive a message stating that I need to pick up the package myself from a location 10km away from me. Each time, I have to contact the company and ask them to deliver the package, which ends up being delayed throughout the entire process. Every time, I leave a negative review for this. It's a shame that nothing ever changes.
Fick SMS där jag skulle klicka på önskad leveranstid. Klickade i valt alternativ och skickade iväg. Två minuter senare får jag nytt SMS där det meddelas att de inte kan leverera mitt paket…. De kör sig själva i graven!
skicka julkort den 16/12 olika ställen i sverige .i kiruna fick dom korten IGÅR den 30/12 .mkt besviken ,jag var i god tid men ALLA fick olika dagar men sent .uch ! så dyra frimärken 170 kr för en karta om 10 .pia från strängnäs
Ett riktigt dåligt företag!!! De har tagit betalt för hemleverans, sedan sitter jag här och väntar timme efter timme, tills jag får ett sms att jag inte varit anträffbar?????? En ren lögn, för de har mitt telefonnummer, och telefonen fungerar, men inget samtal från PostNord. Samma sak med porttelefonen, den fungerar också. Då jag är funktionshindrad och bor i ett anpassat boende, så vill jag ha varorna till min dörr. Nu kommer PostNord att skicka paketet i retur, och jag kommer att kräva tillbaka mina pengar!! Tänk att de ljuger om sina kunder!!!!
Det här var det värsta jag har varit med om. Beställde 2 st mobiltelefoner från ett företag i Spanien och enligt spårningsfunktionen kunde jag konstatera att paketet kom till Veddesta paketterminal och när jag kollade i spårningsfunktionen om och om igen fick jag för svar: Problem med leverans och paketet kunde inte levereras på grund av tidsskäl! Efter många veckor av väntan och utan att få mitt paket levererat ringde jag till Postnord Veddesta och frågade angående mitt paket och jag fick för svar att paketet har blivit skadad och de kommer inte att leverera den och de bad mig att reklamera händelsen hos företaget som jag beställde telefoner ifrån. Då ställde en följd fråga vart den här skada har skett, var det hos er postnord? Fick för svar att själva skada på paketet hände hos dem men jag måste reklamera hos företaget som jag beställde telefoner ifrån i alla fall!! Detta var det värsta jag hört: Om Postnord har orsakad skada varför skall den andra företaget som har skickat paketet betala skadeståndet? Det här bevisar för mig att Postnord är ett oseriöst företag som inte tar sitt ansvar och personalen som jobbar där på Veddesta terminalen verkar vara tjuvar. De här två telefonerna var avsedda som present för mina barn på sin födelsedag och det resulterade att jag har nu två väldigt ledsna och besvikna barn!
Jag har en "pensionärsmobil" utan Internet. Hur fan får jag upp paketskåpet ??? Var helsäker på att paketet skulle komma till postutlämning i butiken, men PostNord-skåpet (som jag aldrig hört talas om förut) låg ett stenkast därifrån.
Har lokal med brevinkast från gatan. I juni -24 upptäckte jag att brevbäraren tryckte in en hel bunt brev i brevinkastet på en gång. Eftersom bunten var tjock fastnade det och hängde ut utanför. Idag den 17 december likadant igen. En slarvig brevbärare har tagit en hel bunt med post och formligen försökt tryck in alla brev och en tidning i brevinkastet på en gång, och igen hänger de utanför, förutom tidningen som låg på trottoaren under brevinkastet! Skitdåligt!
Tredje paket dom har tappat bort. Hemsk . PostNord i Växjö är värre än Temu.
För mig är PostNord det mesta politliga leverans företag. De flesta andra ändrar alltid i sista stund leveranstid.
Paketet kunde inte levereras ? Jag är hemma, ingen har ringt mig, eller på porttelefonen, ändå skriver ni att ni inte fått tag på mig och att jag inte är hemma samt att jag ska hämta ett riktigt tungt paket från postombud.... Så sjukt dåligt!
Ombudsleverans istället för betalt hemleverans. Bara ingen lust att åka ut på landet. Samtal med kundtjänst var hemskt. De påstodd att någon var här och att det är i GPS trackingen men de ville inte visa mig någon protokoll. Så arg man blir!
Skickar ni spammare sms eller har ni bedragare som jobbar i postnord? Jag har fått sms med er sida och nummer från avsändare är hemligt såklart. Eller så finns anställda som är oseriösa hos postnord? Detta postnord verkar vara ett skämt för mig efter detta. Kvalitetssäkra er verksamhet!
Paket som inte levereras på utlovad tid :-( Väntar på mitt paket som skulle komma mån 9/12 mellan 10.00-15-00, efter kontakt med PN lovades att det skulle komma tisdagen 10/12, vilket det inte gjorde och efter ännu ny kontakt med PN den 10/12 em lovades att paketet bergsäkert skulle komma i dag den 11/12. Nu sitter jag här den 11/12 och har fortfarande inte fått mitt paket. Mitt paket har funnits hos PN sen den 6/12 !! Var är mitt paket ?? Innehåller en TV så inte direkt man tappar bort det.
Om jag bokar en hemleverans av ett paket på ca 1x1 decimeter ,.. KÖR DÅ FÖR HELVETE HEM DET TILL MEJ , OCH INTE TILL MAXI !!! HUR SVÅRT KAN DE VA
Det är ett riktigt uselt företag med en kundtjänst som inte är värd namnet och som inte klarar av sin huvuduppgift - att leverera brev och paket. De är också lurendrejare som tar betalt för hemleverans men levererar till upphämtningsställe. Informerar man om tider när man inte är hemma och kommer överens om ett annat datum, påstår de att de försökt leverera precis när man informerat att man inte är hemma. Eventuellt ringer de någon minut efter att tiden när man inte skall vara hemma har börjat. De påstår att de informerar chauffören, men chauffören påstår att den inte fått sådan information. Är man hemma hela dagen, påstår de fortfarande att de försökt leverera. Maken till lögnare får man leta efter.
Postnord lika med Katastrof Det skulle vara bättre att ni finns inte alls Har fått sms i fyra dagar i rad att det finns paket att hämta, men när man öppna appen händer ingenting Har försökt ringa till de varje dag Det vissas att det är alltid kö som 96 eller 66 eller liknade siffror Det förklarar saken Det är så många som ringer Såpass dåliga de är i service
Leverans av vinterdäck: bokad tid onsdag: kommer inte. Bokad tid torsdag: kommer inte. Bokad tid fredag: kommer inte. Bokad tid lördag: kommer inte. Verkstadsbesöket fick bokas om motsvarande. Står fortfarande i appen att paketet skulle komma på lördag (dvs för två dagar sedan). Ringer till PostNord. Nån skulle ringa och boka ny tid. Ingen ringer. Lärdom: använd inte PostNord.
5 stjärnor i kundbemötande, 1 stjärna för antalet kundparkeringsplatser.
Fruktansvärd upplevelse med Postnord. Jag väntade på en leverans som skulle levereras den 5/12. När leveransfönstret passerat kontaktade jag deras kundtjänst och frågade när deras medarbetare skulle dyka upp. Fick till svar att mitt paket aldrig följt med från deras lager och att de skulle återkomma när jag kunde boka in en ny dag/tid för leverans. Jag förklarade att endast morgondagen var spelbar pga en utlandsresa, alt. om det gick bra för dem att låta varan stå på deras lager i 7 dagar tills dess att vi åter kommit hem igen. Fick till svar, på ett nonchalant sätt, att sannolikt skulle inte morgondagen vara möjlig att välja för leverans samt att om inte paketet tas emot i början på nästa vecka så kommer det att returneras. Postnord tar inget som helst ansvar för att felet i detta fall är deras och gör inte heller någonting för att på något sätt avhjälpa situationen. Jag avråder alla ifrån att välja paketleverans av Postnord och kommer sannolikt att helt avstå ifrån deras usla tjänst framöver.
Hemleverans av en stol som uteblev. PostNord låt andra företag ta över eran verksamhet. Inte första gången det här händer.
Dom kan nästan aldrig leverera i tid, eller hela paket. Har själv inte möjlighet att hämta mina paket så hemleverans är tyvärr mitt enda val. Ibland måste jag ta ledigt från jobbet för att dom inte kunde leverera på bestämd dag, helt värdelöst. Ofta är paket punkterade, helt trasiga och mosade, då klagar postgubben varje gång att avsändarna inte packar bra, jo tjena! Och vanliga brev som räkningar osv är ibland helt försvunna, har kollat upp det och de är postnord som tappar bort dom.
Gav dom full beskrivning plus mobil nummer och Mail står 3 meter från dörren får SMS att de knackat och inte fått svar så jag får hämta ut hos ombud om några dagar. Slappa slöa och helt kass är PostNord har aldrig haft problem med andra företag. Kommer aldrig anlita detta bolag igen.
Trevlig upplevelse med god service.
PostNord påstår att porten var låst och dem försökt nå mig 21:38 utan svar och kunde därför inte levera. Man ska inte in i ngn port och jag stod utanför dörren med telefonen i handen 21:30-21:42 när smset kom. Lögnare! Både privat och i jobbet har jag vid många tillfällen fått uppleva pornords katastrofala service. Rent skräp. ANVÄND ALDRIG!!! Betala hellre mer till annan transportör.
1 november skickade jag en jacka i retur till Bonprix i Malmö. Från Gävle. Enligt spårningen är den kvar på terminalen i Örebro sedan 4 november. Hur kan det komma sig?
Jag ska returnera ett paket o hänger den på brevlådan men ingen postnord bil kommer idag. Skulle be att få information om postturerna. Paketet kommer kanske försent till företaget. Än en gång, vilka dagar i veckan ska postbilen komma till Tärendö.
Sämsta servicen jag varit med om. Totalt omöjligt att få en leverans tid som är lite mer exakt än spannet 8 timmar.....
Ha skickat ett paket och det fastnade hos er den 10 oktober och hur fasiken kan ett paket ligga så länge hos er utan att bli levererat det skamligt
Var i kontakt med Posten Kundservice. Jag kan förstå att mitt ärende inte går att lösa, men att hänvisa till att det gick ut ett brev i januari där de genomförde en prishöjning från 2600 kr till 7600 kr. Fel av mig, och smällen jag får ta. Men bedrövligt bemötande, med spydighet och självgodhet jag inte mött på länge. Glatt hänvisar till villkoren om uppsägningstid som alltid finns att läsa, och hade jag gjort det hade jag inte fått fakturan. Och sen talade han om att vi betalade utan reaktion förra året för en tjänst vi inte nyttjade så var det säkert bara för att den bara kostade 2600, och nu när den blev lite dyrare så passade det sig tydligen att ringa.... Du som ska kontakta kundtjänst hoppas jag har turen att komma till en annan handläggare.
LÄGG NER SKITEN! Extremt dåligt. Försändelser som delas upp i flera delförsändelser, hemleveranser som ska ske utan att någon kontakt upprättas för vilka dagar och tider det gäller. Misslyckade leveranser där ingen ens kommit till huset och ingen har försökt ringa eller något. Kundservice kan inte ge mer assistans än att säga "vänta några arbetsdagar så kommer paketet FÖRHOPPNINGSVIS.. Hävdar att dom inte har uppgifter för att kontakta sin egen personal på den specifika orten paketet hanteras... Betygsättning av hjälp från support startas enbart om dom tror att ett bra betyg ska lämnas, vilket ger väldigt missvisande statistik i slutändan. Helt sinnessjukt att det får misskötas så gravt utan åtgärder.
Min försändelse från Fjäräven anlände till ICA Rosendal den 17/10/2024 men PostNord informerade INTE mig och en vecka senare retunerade försändelsen till Fjällräven! SKÄMS PostNord.
Jag har ingen portkod till min port. Däremot porttelefon varför ringer ni inte upp på den så paketet kan levereras ? Nej.. istället så skickas paketet vidare till närmaste utlämningsställe...! Dåligt !
Sämsta företaget någonsin. Både för privatpersoner och företag. Hanterar paketen oförsiktigt och när de väl gjort sönder paketen så är det i princip omöjligt både för företag och privatpersoner att få tillbaka någon kompensation. Då de har monopol på frakter här i Sverige så kan de bete sig som de vill. Man borde utesluta detta företag och använda sig av andra företag inom branschen som både är mer tillmötesgående och humana.
Ett paket lev till dörren närmast utgång där det passera otroligt mycke mäniskor = att paketet blev snodd. Har anmält detta men blev avskriven att dom inget fel har gjort.Nu får jag betala för en vara som posten har gjort fel. Postnord är den STÖRSTA H........E Som finns
Jag skulle fått ett paket i fredags som skulle levereras hem mellan 17-22. Ja undrar var det befinner sig? Från Örebro till Karlstad är det inte särskilt långt
Mitt paket har fastnat hos er sen 1/10 var en klänning som skulle användas idag 12/10 skamligt att paket som skickas inom Sverige inte kommer fram 😡🤬😡 Kommer bara till en automatisk telefonröst
Köpte 4 däck som skulle levereras till hemadress. Bokade leverans via Postnords app tills torsdagen den 10 okt. kvällstid. Fick samtal från en av Postnords chaufförer tisdagen den 8 okt att levernasen är på väg. Jag var inte hemma men kunde öppna porten så Postnord kan lämna däck vid dörren. Efter en stund fick meddelande och bild från Postnord att däcken har levererats. Problemet var att de levererade 3 däck istället av 4. Fick ingen meddelnade om det var delleverans. Ringde Postnord nästa dag och fick veta att den fjärde däck ska levereras torsdagen den 10 okt. kvällstid. På torsdag fick jag meddelande att Postnord har försökt leverera däck torsdag morgon och som ingen svarade ska den lämnas till Postnords serviceställe. Det är 11 okt. idag och jag har inte fått något bekräftelse att fjärde däck är levererad till serviceställe. Postnords hemleverans är en mardröm.
Tusen TACK för jättefin kundservice till MATTIAS som hämtade upp en leverans hos mig idag! Smidigt, trevligt och enkelt! 2025-03-25 TUSEN TACK föraren THEODOR för jättefin kundservice! Så otroligt duktig! Önskar Dig allt gott! ❤️
Postnord i Pajala har tappat all vett, dem hänger paket på postlådan i en vit säck flera dagar före annonserad utdelningsdag, hur fan kan detta vara tillåtet att behandla kundens post så vårdslöst. Fick ett meddelande från "Early Bird" att utdelning av paketet sker 10 oktober, men Postnord hängde ut säcken på postlådan redan den 8 oktober, en säck med prylar med ett värde på flera tusen kronor. Utdelningen av posten skedde alltså tre dagar för annonserad utdelningsdag, skriver detta idag den 9/10 -24. Om tjuvarna hade hunnit ta säcken, vem hade då ersatt mig för förlusten??
Klart sämsta Postnord terminalen som finns. Analfabeter och IQ-befriade personer är överrepresenterade i dessa lokaler. Tyvärr måste alla mina försändelser passera denna terminal (pga postnr jag har). Stora som små försändelser har ingen betydelse, det blir fel ändå. Lastas på fel bilar, lastat kylvaror på icke kyld bil. Försändelser blir inte sorterade i tid så det blir förseningar. Just nu väntar jag på ett ganska stort paket som anlände 05:43 och ännu 15:26 ej sorterats så det fått en plats så jag kan hämta. När jag ringer kundtjänst säger dom att terminalen har på sig till 17:00 att sortera och sedan stänger utlämningen 18:00. Postnord värdesätter endast en sak och det är att ta betalt allt annat skiter dom i. Service, punktlighet, valuta för pengarna inget av det spelar någon roll för Postnord. Undrar om Veddesta är Postnord´s lilla svarat hål där man stoppar alla idioter som inte klarar av någon annan tjänst inom företaget.
Skulle få paket med hemleverans Skrev mitt tel nr samt portkod. Ändå får jag meddelande att dom inte kan leverera för porten va låst och att det inte gick att nå mig??? Har inget missat samtal samt att dom fått portkod. Ringer kundtjänst som då ringer chaufför flera ggr men får inget svar så nu får jag ta mig till ett ombud för att hämta. Fanns ju en anledning varför jag beställde med hemleverans.
Helt inkompetenta de har slarvat bort två paket inom kort tid från tyskland och chaufförerna bara ljuger att de försökt kontakta vid utkörning 😡😡😡😡😡😡
Paket har varit fast här sen den 6 augusti, nu är det 20 september och fortfarande står det att paketet är ”påväg”. Vad gör ni med det som kommer fram till er egentligen?
Tyvärr är ni fortfarande amatörer. Du vet inte hur du ska leverera och det är vad du gör det är roligt
Det här måste vara det sämsta postkontoret i Sverige. 10% av mina försändelser jag väntar (mestadels fakturor och andra viktiga dokument) kommer inte fram överhuvudtaget, och av de som kommer fram tar det i snitt 2-4 veckor att leverera efter att avsändaren skickat dem. Har själv jobbat som brevbärare, så vet att detta bara är möjligt om man har en extremt inkompetent personal och chefer, och tyder på obefintliga system för hantering, felsökning och uppföljning. Har vart i kontakt med huvudkontoret 3 ggr och med kontoret i Hägersten 2 ggr under ett par års tid, men har inte skett någon förbättring alls under den tiden. Skamligt är en underdrift. Total inkompetens en annan underdrift.
Katastrof, blir aviserad att paketet ska komma mellan 09-17. Gör mig anträffbar och befinner mig 3 minuter bort från min hemadress då det är svårt att ta ledigt i 9 timmar. Blivit lovad avisering men får plötsligt att sms att de varit hemma men att jag inte varit anträffbar. Omöjligt att få kontakt med chaffören och kommer få en ny avisering tidigast om 2 dagar. Kommer göra allt i fortsättningen för att slippa dem.. Dom hatar uppenbarligen sina kunder.
Postade ett brev, A 4, men lätt, den 2/9 i Luleå, före kl. 13.00, på Mjölkudden. Adress mottagare i Hälsingborg. Brevet kom fram den 12/9 !! Allmänheten måste få veta att det tar 10 dagar från Luleå till Hälsingborg. Ingen ansvarig att ringa till, ingen människa att besöka hos PostNord. Tids nog skall man väl få avreagera sig på någon. //Lasse J
Snälla, kan alla leverantörer bara sluta ha Postnord som leveransalternativ!?
Först svarar de inte i chatten fastän de skriver att de ska. Sen när jag äntligen får tag på dem så vägrar de hjälpa till. Mitt husnummer i beställningen är fel- med en siffra- och de säger då att de inte kan ändra adressen och att paketet kommer komma fel. Jag är enda personen som heter som jag och de kan inte skicka paketet rätt? Det visar även att de har tydligen fel på sina system eftersom såna här misstag aldrig var ett problem innan PostNord tog över. Men det var mitt misstag att välja dom och inte någon av de andra leverantörerna.
Hade varit ute med hunden vid hemkomst så står det ett paket på min trapp som skulle till en person som bor en gata ner från mig.
Platser 50
Postnord AB - Solna
1.1 av 310 omdömenPostnord Sverige AB - Paketterminal Örebro
1.0 av 13 omdömenPostnord Sverige AB - Segeltorp Paketterminal
1.6 av 12 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Veddesta
1.1 av 9 omdömenPostNord Företagscenter
1.1 av 8 omdömenPostnord Sverige AB - Rosersberg Postterminal
1.5 av 8 omdömenPostnord Sverige AB - Årsta Postterminal
1.7 av 6 omdömenPostnord Sverige AB - Terminal Växjö
1.0 av 6 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Uppsala
1.2 av 5 omdömenPostnord Group AB
1.0 av 5 omdömenPostnord Sverige AB - Brevterminal Nässjö
1.0 av 4 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Östermalm
2.0 av 4 omdömenPostNord Företag
1.3 av 4 omdömenPostnord Group AB
1.0 av 4 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Mölndal Inkl Bbk1
1.0 av 3 omdömenPostnord Sverige AB - Kalmar Hub
1.3 av 3 omdömenPostnord Sverige AB - Logistik Luleå
1.7 av 3 omdömenPostnord Sverige AB - Logistik Landvetter
3.0 av 3 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Mora
1.5 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Hägersten
1.0 av 2 omdömenPostNord Bud
1.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Pajala
1.0 av 2 omdömenPostnord Group AB
1.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Hässleholm
1.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Malmö/Toftanäs Paketterminal
1.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Logistik Sundsvall
1.0 av 2 omdömenPostNord Företagscenter
1.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Postmuseum
3.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Olofström
4.0 av 2 omdömenPostnord Sverige AB - Posten Trollhättan
4.5 av 2 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Postnord har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg