Alla kategorier Rörmokare Skåne Staffanstorp Värmegården

Värmegården

Konsertvägen 15, 245 42 Staffanstorp — Visa karta

Värmegården är ett komplett VVS-företag som hjälper dig hitta den bästa värmelösningen för din fastighet! För din trygghet är vi Auktoriserad VVS-installatör och certifierad medlem i Svep, Svenska Värmepumpsföreningen.

Läs vad 4 kunder tycker om Värmegården

• Rolf S
    Rolf S skrev om Värmegården
    Ett trevligt bemötande och ett mycket bra utfört jobb.
    Tack för det!
  • Bengt O
    Bengt O skrev om Värmegården
    De bytte min oljepanna mot en Nibe värmepump. Tog in ett antal offerter och deras var enligt min bedömning mest prisvärd. Värmepumpen fungerar utmärkt och jag är mycket nöjd med sättet som installationen utfördes på. Kan varmt rekommendera företaget.
  • Axel F
    Axel F skrev om Värmegården
    Ruskig erfarenhet. Kan nog iofs sitt område, men är slarvig och är en katastrof att ha att göra med. Tar inte ansvar för sitt eget arbete. Försökte skörta upp mig, men projektledaren för bygget stoppade det. Ingen höjdare att anlita!
    2013-02-25 Jan J svarar Axel F
    Vi offererade återstående VVS-arbete efter din polska byggentreprenörs konkurs 2009. Att ta över arbete efter annat företag där protokoll etc ej finns, medför omfattande risker för oss som Auktoriserat VVS-företag, en risk som avspeglas i en offerts pris. Då vi lämnar en offert med fast pris, tillkommer heller inga ytterligare kostnader såvida du som kund ej ändrar arbetets omfattning.
    Du valde att ej acceptera vår offert vilket vi givetvis respekterar. Men vi hoppas att du fortsättningsvis ändå respekterar våra övriga kunders synpunkter och sätt att skriva. / Mvh Jan, Värmegården
    2013-03-01 Axel F svarar Jan J
    Jaha, så nu har alltså du (dvs Värmegården ) till slut i alla fall tagit ett steg mot hur man beter sig i sociala medier som tex Reco.se – genom att bemöda dig med att svara - nästa steg är att tala sanning samt att sluta skicka in omdömen som du uppenbarligen skriver själv.

Det intressanta är att det var DU (dvs Värmegården ) som var underleverantör till den entreprenör som hade kontraktet för husbygget, DU hade gjort alla kontroller av VVS, DU stod för kvalitetskontrollen och DU stod därmed för ansvaret. Ändå hävdar du nu att du skulle ha tagit över efter ett annat företag än Värmegården. Det där vet ju både du, jag och min byggprojektledare att det är en ren lögn. Efter konkursen så begärde byggprojektledaren och jag in offerter för att vissa av de företag som var underleverantörer (i ditt fall då Värmegården ) till totalentreprenören skulle kunna fortsätta att jobba för att på så sätt eliminera ev. uppstartstider för någon annan som skulle komma in (vi uppfattade dig nämligen som någorlunda kompetent, men det var innan vi förstod att du inte var en ärlig person och således inte gick att lita på). Jag förmodar att du såg en chans att nita dit en kund som du trodde var i nöd och därmed ge ditt företag Värmegården lite rejält extra klirr i kassan. Visst, det är kommersiella villkor som gäller så länge det bara offerereras (ny offert pga totalentreprenörens konkurs) och inte faktureras, men att påstå att du skulle ta över efter någon annan är inget annat än ren och skär lögn (det finns dokumentation på det). Givetvis valde vi att inte gå vidare med ditt / Värmegårdens skambud.
    Redan då avsade du dig ditt eget (och därmed Värmegården ) ansvar, det tyckte både jag och projektledaren var mycket märkligt eftersom det var DU som ansvarade för kvaliteten i VVS-bitarna i projektet. Således förekom det ingen risk för dig att fortsätta eftersom du skulle fortsätta på det arbetet som du hade varit ansvarig för och som du i alla fall borde känna till i detalj (varför godkände du annars de olika etapperna?).
    (Byggprojektledaren är f.ö. synnerligen välrenommerad och tar normalt bara byggprojekt värda från 50 MSEK och uppåt, vi hade en väldans tur att han ville hjälpa oss. Jag välkomnar m.a.o. en offentlig genomlysning av det här om du fortsätter att påstå att du inte var inblandad från början i projektet.)

Kort och gott så borde kanske din s.k. auktorisation (eller om den är knuten till Värmegården ) sättas under luppen för om du inte kan ta ansvar för ditt eget utförda arbete så är det antingen fel på den s.k. auktorisationen eller på den som innehar den. Om det med en auktorisation följer krav på att protokoll ska föras över utfört arbete och att du nu hävdar att sådana protokoll saknades, så förefaller det än mer märkligt för mig. Är det så att du väljer att föra protokoll i vissa lägen men inte i andra? Vad är det i så fall som styr?
    Du måste inse att jag och andra presumtiva kunder ställer sig frågan om du överhuvudtaget går att lita på, men det var ju också det som jag gav uttryck för i min recension.

Du har försökt få Reco.se att ta bort min recension. Det är inte så man gör. Man BEMÖTER sina kunder, man BESVARAR dem med respekt och man tar dem på allvar. Styrkan med sociala medier är att kundkraften är stark. Ett företag som tex Värmegården kan krossas på kort tid pga den virala spridningen om man inte hanterar sina kunder med respekt. Det behöver inte vara så att man ger sina kunder rätt alltid, men grundreglerna är väldigt enkla 1) bemöt kritiken sakligt och erkänna ev. brister, 2) var ärlig och 3) fejka inte dina egna recensioner. Det är rätt uppenbart att du har misslyckats med alla dessa tre och du har dessutom trott att det går att förbättra bilden av dig och Värmegården med att försöka få bort kritiska recensioner. FEL VÄG!
    Du har nu åtminstone bemödat dig med att svara, det tog ju "bara" flera år. Synd bara att du inte insåg att du måste vara ärlig också. Du måste också inse att du måste sluta med att skicka in dina egna fejkade recensioner, det finns ju andra ställen där det uttrycks missnöje mot ditt företag, jag är långt ifrån ensam. Kunder går inte på det där med sådana recensioner. Alla vet att de flesta som avger recensioner är negativa och oftast nyanserade och man gödslar i synnerhet inte med positiva recensioner i flera olika sociala medier (du har ju kopierat dina fejkade recensioner och lagt på andra ställen). Det är också uppenbart att en och samma person har skrivit minst två av de recensioner som står här på Reco. Ingen normal konsument skriver så som du har gjort. Vill du verkligen dra ditt eget och Värmegårdens namn så här i smutsen? Det är ju pinsamt!

Gör om och gör rätt! Ta bort dina fejkade recensioner och agera på ett sätt så att du framstår som trovärdig. Just nu befäster du nämligen bara den bild som jag fick av dig för flera år sedan; "...är en katastrof att ha att göra med. Tar inte ansvar för sitt eget arbete..."
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Värmegården
    Mycket trevlig och kompetent personal med trevligt bemötande. Rekommenderas varmt!

Konsertvägen 15, 245 42 Staffanstorp